Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekassa raskaudessa rasvailin body shopin rasvalla, eikä tullut yhtään arpea. Toisessa raskaudessa rasvasin ceridalilla, enkä säännöllisesti ja tuli kamalat arvet joka puolelle. MUTTA, eka raskaus päättyikin rv 31 ja toisessa raskaudessa turvotusta tuli 15 kiloa ja arvet todennäköisesti niiden myötä. Body shopin rasva on todella paksua ja imeytyy hitaasti, sekä sen vahvaan tuoksuun(hajuun) ehtii kyllästyä ja ällöstyä kuukausien saatossa. Kuitenkin järjenvastaisesti uskon sen tehoon, kun arvet tuli varmaankin ihan muista syistä.

Terkut kyläreissulta...kohta taas lennetään!

No joo, kyllä mekin kuulutaan Vau'kirjakerhoon, mutta siirrän usein päivämääriä netin kautta niin ettei meille tule joka kuukausi uutta pakettia.

Pimmulle kovasti onnea huomiseen! Varmasti jännittää nähdä pikkuinen jälleen ja nyt se näyttää taas jo enemmän vauvalta :) !Jos kaikki menee hyvin, niin mäkin pääsen vielä tänä vuonna np-ultraan .....ihana ajatus :)! Tosi tylsää tuollainen perusasioiden kanssa tappeleminen. Miten jossain voidaan sanoa, että "ei voida auttaa"!?!?! Tsemppiä sinne "taisteluihin"!
Mä en muuten rasvonut mahaani oikein mitenkään. Muutaman kerran laitoin jotain rasvaa, mutta silti mulle ei tullut kuin pari pientä arpea aivan alamahaan. Uskon, että merkillä ei ole väliä, vaan rasvan rasvaisuus merkitsee ja estää arpien tulemisen.

Siis mitä päivämääriä siirrät Antero ja miten? *tyhmänä* .. Onko tuo vaukin sellainen, että joka kk tulisi jokin paketti ja sen sitten pitää aina erikseen perua. Paljonkohan hajamielisille kotiäideille saadaan myytyä tavaraa noin?

Mä oon tuota rasvahommaa miettinyt ja en taas itse oikein usko, että mikään rasva auttaisi niiden arpien ennaltaehkäisyssä. Ne kun tulevat sinne alempiin ihokerroksiin ja näin joskus jonkin ryppyrasva-artikkelin jossa kerrottiin ettei mikään rasva pääse kovin syvälle. Mutta venyvän mahanahan (ällö sana..) kutinaan varmasti auttaa.

Pimmulle tosiaan ihanaa np-ultraa. Ja Sade miten meni?

En kuulu mihinkään kerhoon, unohtaisin kuitenkin perua tuotteet. Ja kivempi shoppailla kirjatkin livenä. Peruutin muuten Vauva-lehdenkin tänään. Jutut alkoivat toistaa itseään ja ei tuo poika niin vauva enää ole... :) Hei, tutustukaa ihmeessä Vauvan vaaka-levyyn, muskaristakin tuo voi olla tuttu. Levy on aivan huippu!

Tälläinen juttu iltasanomissa rintaruokinnasta: http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1645486

Pimmulle onnea huomiselle, tulehan sitten kertomaan pikkuisen kuulumiset! Joko olette päättäneet haluatteko tietää sukupuolen sitten kun se on mahdollista?

Kun Irkku oli pienempi, niin siirtelin Vau'pakettien tuloa, kun ne ei oikein sopineet ikäkauteen. Mut nyt isompana on tosi kiva, kun joka kuu tulee jotain uutta kivaa.

Amilda, jos jaksat tulla tänne tai mailin puolelle illalla kertomaan kuulumiset, niin hirmu kiva. Tosin ymmärrän, että teillä on rankkaa ja oot varmaan kuitti, joten ehtiipä ne kuulla myöhemminkin. Haleja pikkumussullekin!

Superpikaisesti.

Onko Amilda laittanut eilen meiliä? Jos lähetti, niin laittaisko joku mulle? Huoli pikkuneidistä ja huoli Amildasta ja miehestä...

JB, lähetän ne kuvat heti kun ehdin ja varsinkin muistan...

Pimmu, mä käytin bodyshopin kaakaovoilotionia. Vaikka rasvailin paljon (hyh sitä rasvan hajua) niin arpia tuli reilusti. Kuulun siis siihen uskonlahkoon, joka ei usko rasvojen tehoon. Tosin mun iho nyt onkin sellaista pullamössöä. Murrosiästäkin on jäljellä arvet lantiossa, vaikka olin Laiha. Mutta siihen venymisen aiheuttamaan kutinaan rasvaaminen auttaa kivasti :) Ja onnittelut viikoista :)

Pakko osallistua tähän rasvakeskusteluun... Mä mietin kans aluksi milloin rasvailu tarttis alottaa, ja varmaan joskus ennen 12 rv aloitin. Sit kun maha oikeasti alkoi kasvaa, mulla alkoi järjetön kutina, eikä tarvinnut miettiä rasvatako tai ei. Jouduin välillä rasvaan aamuin, illoin, ja keskellä päivää... Ja sit se kutina siirtyi myös selkään (ajattelin että nahka venyy myös siellä...) ja sit laitettiin jo mieskin avustamaan rasvaustalkoissa. Mä vaihtelin merkkejä, tai siis käytin niitä vuorotellen. Repertuaariin kuului Ceridal (apteekin ihoöljy), tavallinen rasva, Weledan raskausöljy ja Weledan tyrniöljy. Mä en siis ensisijaisesti ehkäissyt raskausarpia (tosin ei niitä tullut, mutta täähän loppuikin ihan liian aikaisin) vaan yritin lopettaa kutinan. Mulla muuten otettiin loppuajasta varmuuden vuoks veriarvot ettei kutina johtuis raskausmyrkytyksestä, ja sitä se ei siis ollut. Nyt kun maha on hävinnyt, iho oikein hilseilee kuivuuttaan, ja rasvaus jatkuu!

mäkin liityin siihen vau'kirjaan ja peruin jo heti ekan ja varmaan perun nyt ne koko liittymiseni kun muuten varmaan aina unohtuu.

joo eilinen..lääkäri oli vaan 30minsaa myöhässä mutta ihan yhtä tyhjän kanssa :/ lääkäri oli sellainen melkein 60v nainen, tosi old school-tyyppi, katsoi ja kopeloi ja totesi että optimaalisesti on parantunut. Ei nyt tietty voinut sanoa juuta eikä jaata että miten seuraavassa synnytyksessä käy, totesi että perinteinen ponnistusasento voisi olla hyvä (totesin että eipä mulla nyt ollut mitään vaihtoehtoa kun pystyi vain yhdessä asennossa olemaan) ja lisäsi että yleensä jos on epiduraali niin voi revetä kun äiti ei tunne niin hyvin noita supisteluja. mutta naurutti kun sanoi että menkat alkavat yleensä siinä 6kk jälkeen ja kun menkat alkaneet niin voi sitten tulla raskaaksi..kyllähän sitä nyt jo aiemminkin voi. mutta mielenkiinnolla odotan että kuinka kauan mulla menee enennkuin menkantyyppisiä tulee.

vähän jäi kakka olo, siis taas jännittää mahdollinen seuraava raskaus mutta eipä nyt tarvi ennen syksyä miettiä. Mutta oli muutenkin tosi rankka päivä kun oltiin menossa ja vasta illalla kotona. onneksi piti silti rytminsä aika hyvin ja nukkui yöllä 6h putkeen!! ja mun tissit on ihan räjähdyspisteessä kun täyttyivät niin paljon..niin ja käytiin eilen ekaa kertaa nöpön kanssa Mäkkärissä syömässä =)

mutta nyt nauttimaan kun miehellä vapaapäivä!

Hmm, mulla ei oo naamakirjassa profiilia. Voi kun A tulis kertoileen meilissä miten menee.

Miten Sade siis, onko sulla vielä jotain kipuja siellä aapeessä? Äh, tottahan lääkäri voi aina sanoa että miltä se tavara näyttää, mutta ei miltä tuntuu. Että siis tympeää jos on "optimaalisesti parantunut" ja kuitenkin itsellä tuntuu ikävältä. Niin mulle tuli ainakin vähän tyhmä olo, kun kuulemma aapee oli parantunut, mutta itse tunsin vielä kipua. Miten muuten, joko sua kiinnostaa makkarin puolella toiminta? Me ollaan suoritettu se yks toimenpide, mutta sitten on taas jäänyt. Mä en jaksa siitäkin asiasta ottaa vastuuta. Jos ei mies viitsi sen vertaa nähdä vaivaa meidän parisuhteen ja seksielämän puolesta, että tekis joskus jotain aloitetta asian suhteen niin kyllä mä pärjään ilmankin. (Se sanoi vähän typerästi aiheesta yks päivä niin ajattelin että olkoon..)

Ja siis mä nyt liityin siihen vau'kirjaan, mutta siellä sivuilla oli tosi huonosti kerrottu siitä jäsenyydestä. Ainakaan mä en löytänyt tietoa, että onko siinäkin siis jokin kuukauden paketti joka aina perutaan ja mitä se päivämäärän siirtely nyt tarkottaa? Ai tuleeko sieltä väkisellä aina jotain?

Pojukin on alkanut nukkua yönsä ihan minitankkauksilla tai ei välttämättä syö ollenkaan! On kuitenkin jo sen kokoinen, eikä saa vielä kiinteitä että tuntuu itsestä ihan hullulta miten se pärjää niin monta tuntia ilman ruokaa. Muutenkin se on vähentänyt syömisiään. Onneksi ens viikolla on neuvola ja kuulen miten pituus ja paino on suhteessa.

Ole Brogan onnellinen Pojun yösyönnin vähenemisestä! Nimim. viime yönä 5 syöttänyt ja puoli kuudelta noussut...

Vau'kirjasta tosiaan tulee joka kuukausi paketti, jos ei itse sen tuloa siirrä tai peru. Tähän mennessä musta on ollut kivoja tavaroita ja kirjoja kaikki mitä on tulleet, niin en ole perunut.

Meidän sexlife on hyvinkin vilkasta tätä nykyä, mut syntyihän Eeti aiemmin kuin teillä Poju ja Nöpö ja lisäksi mulla ei ollut edes mitään paranneltavaa. Tai no, jättimäiset peräpukamat. Toivottavasti teidän aapeenne paranevat pian.

Kuinka Broganin kärsinyt nänni jakselee? Mulla on edelleen kipeä, en ymmärrä kuinka Eeti onnistuu sen natustamaan kipeäksi.

Jeps, Eeti vaatii ruokaa.

Nopsaan taas kuulumisia:

Kaikki edelleen hyvin, niskaturvitus 1.0mm eli ei aihetta huoleen. Me saatiin siitä koko ultrauksesta cd mukaan, mitä jo kerran kerettiin katsoa :). Hirmusti se siellä taas liikku, oli lääkärilläkin välillä vaikea saada kiinni.
Veriseula kuului ultran yhteyteen, joten ei sitäkään nyt sit tarvinnu miettiä mennäkö vai ei. Huomenna soittavat niistä tuloksista.

Sukupuolesta. Mun mies jo nyt yritti heruttaa tietoa, ja mulle jäi kuva, että kyllä se lääkäri sitä osasi jo epäillä, mutta sanoi vaan, et turha arvuutella vielä. Kuukauden päästä taas ultra ja silloin se selviää, eli kyllä me se halutaan tietää etukäteen.
Painoa oli tullut kolmen kk sisällä 2,2kg.

Mutta nyt soittamaan veljelle ja kertomaan uutisista. A P U A.

pimmu 12+3

Suuret onnittelut Pimmun hyvin menneestä ultrasta! Ja kiva kun saitte cd:nkin, mitä katsella. Sitähän on paljon kivempi näytellä sukulaisille ja kavereille, kuin jotain epäselviä kuvia.

Huh huh... ei voi muuta sanoa. Tosi surullista ja pelottavaa :( (tiedätte varmaan mitä kommentoin)

Onneksi mukana on hyviä uutisiakin ja Pimmu suuri onnitteluhalaus hyvistä ultra kuulumisista. No, onhan siinä maassa jotain hyvääkin -me ei saada täällä mitää cd:tä mukaan kunnalliselta puolelta. Enkä muuten tiedä saako yksityiseltäkään, paitsi 4D-ultrassa. Tai kai sitä kaikkea saa, kun pyytää yksityiseltä puolelta.

Niin Bro, Vau'kirjan nettisivuilla voi määrittää kuinka usein haluaa saada paketin. Mä laitoin seuraavan tulemaan vasta keväällä. Tosin ei se kirja sitten ihan vastaa Nukin oikeaa ikää (kirjat lähetetään sen perusteella), mutta en usko, että sillä olisi tässä vaiheessa suurtakaan merkitystä. Nukin suosikkikirjoja on ne vastasyntyneen kirjat, joten eiköhän se kerro jotain ;).

Mulla jääty varpaa äskön niin pahasti ettei mulla ole ikinä ennen jäätynyt noin. Hyvä, kun äiti-ihminen ei osaa pukea itseään. Lähdettiin etsimään kaidepuu-ainesta ja ei mulle tullut mieleeni, että noissa paikoissa jäädytään ulkona. Ajattelin, että ei noin pieniä tarveaineita säilytetä ulkovajoissa ja pashat... Nyt mies lähti itse jatkamaan asioitia Starkissa, kun me ei suostuttu ostamaan taakkahihnoja -TAAS, niin lähdettiin sitten kotoa hakemaan niitä. Kiva, kun noi lainaa ilmaiseksi peräkärryjä, mutta taakkahihnat täytyy ostaa...

Olenkin hiljaa mielessäni tosi kiitollinen noista Pojun yöunista. Toivon todella että tilanne pysyy tällaisena, tosin sinne omaan pinnasänkyyn olisi kiva siirtää, mutta se on toinen virsi sitten. Viimeyönäkään en vain raskinut siirtää poikaa omaan sänkyyn, kun itse heräsin ja se nukkui minun paikallani.

Pimmulle onnea ultrakuulumisista. Ihanaa :) Siellä se teidän oma rakas vahvistuu ja kasvaa päivä päivältä. Nyt kun Angsteri tuosta videosta mainitsi, niin saikos meistä joku 4D videon? Neilis? Ja Pimmu, jos se lääkäri jo nyt jotain epäili sukupuolesta niin ettei me vaan saataisi vahvistusta miesrintamaan ketjussa :D Ne pojan vehkeet kun on käsittääkseni helpompi havaita.

Ja Neilikalle mun on pitänyt jo monta kertaa sanoa, että on ne teidän vauvat vaan niin kertakaikkisen suloisia nenänpäitään ja varpaitaan myöden :D (Nehän on jo ihan ihmisiä, niinkuin eräs tuttava sanoi Pojusta.)

Kiitos Vau'kirja-infosta! He voisivat vähän kyllä parantaa nettisivujaan. Tai sitten minun pitäisi opetella lukemaan, koska en löytänyt tuota tietoa. Jään siis mielenkiinnolla odottelemaan mitä sieltä tulee. Poju on ihan innoissaan leluistaan ja koettaa jo kovasti ottaa niistä kiinnikin. Hienomotoriikkaa ja silmä-käsikoordinaatiota siis harjaannutetaan kovasti vaikkei vielä tuo karkeamotorinen pyörähdys onnistukaan. ;)

No nyt on veljelle kerrottu. Huh. Ja hyvin se sen otti, onnitteli ja ihmetteli samalla miks se mua niin kovin jännitti :)

Niin siis me saatiin se cd siksi, kun ollaan siellä klinikalla useamman kerran ravattu ja useampi euro käytetty. Eli ei se mikään normaalikäytäntö ollut. Lääkärillä tais olla hyvä pvä.
Ei täällä mitään tollasisia hyvyyksiä julkiselta puolelta saa. Ens maanantaina on eka visiitti kätilöllä ja seuraava vasta rv 20, mutta mennään tossa välissä taas kerran yksityiselle, oisko osunut viikolle 16. Ja näin jatketaan loppuun asti.

Nii voihan olla, että meillekkin loppujen lopuksi poika tulee, mulle se on se ja sama kunhan on terve. Mutta edelleen mulla on kyllä tyttöolo :)

Meijän vauva on muuten vielä kaukana ihmisestä.. Aika hurjalta se näytti nyt kun kuva oli paljon tarkempi ultra, ja siinä ultran lopussa se vaihto siihen 4D ultraan. Ja siitä saatiin kuvakin. Aika kummajainen vielä..

Pimmulle onnea upeista ultrakuulumisista!!

Brogis, meillä sexlife on edelleen jäissä :/ mua kyllä kiinnostaisi mutta kun hädin tuskin nähdään toisiamme niin eipä ole pahemmin ollut aikaa pohtia tuota puolta..ottaa kyllä niiiin aivoon tuo miehen työ ja kun vaan nyt ihan mitä tahansa päivätyötä löytäisi niin eroaisi. Ensi viikolla taas 5pv 10h päiviä että repikää siitä..mä en tod tiedä miten jaksan nuo jälleen. Tämä viikko oli ihana mutta olikin pomon puolelta lepyttelyviikko ja nyt on taas paluu "arkeen". Mutta siis summa summarum, kyllä haluaisin jo kovasti mutta en tiedä minkä vuoden puolella on toteutus. ja siis ei mulla ap ole enää muuten kipeä paitsi välillä lenkkeillessä tuntuu että sieltä valahtaisi jotain ulos..mutta on kai suht normaalia synnytyksen jälkeen kun paikat niin venyneet??

meillä nöpö vasta havittelee vähän lelujaan, tykkää kovasti hiplata niitä mutta ei vielä ole niin innostunut tarttumaan niihin kun tykkää mielummin syödä käsiään..se äippäpakkauksen helistin on kyllä kova sana ja sitä on muutaman kerran jo maistellutkin :) ja voi että tuota jutun määrää..puhuu ihan älyttömän paljon!

Sade, yhdyn sun murinaan miehen töistä. Meillä se kotiutuu tänään joskus seittemän jälkeen. Huomisaamuna lähtee, eikä tule takaisin ennen kuin sunnuntaina myöhään.. Mitäs jos minä tekisin joskus saman? Olisin 16 tuntia päivässä töissä aina ja sitten vielä lähtisin mökkeilemään kavereitten kanssa viikonlopuksi. Saattaisi sen naama venähtää. Onneksi sisko miehineen ja koirineen tulee tänä viikonloppuna tänne, niin säilyn järjissäni. Nyt kyllä kihisen niin pahasti, että varmaan pidän puhelinhiljaisuutta koko viikonlopun. Todella kypsää. Silti ajattelin vääntää sille kinkkupiirakan mukaan, käytiin tyttöjen kanssa ostamassa aineksetkin äsken.

Ja nyt se soitti, että myöhästyy! Nyt kyllä kihisen jo sen verran, että saa unohtaa kinkkupiirakat. Saattaa jopa olla, että pidän mykkäkoulua tämänkin illan. Että mä olen kypsä, mut tässä ei nyt järkipuhe auta. Eihän sillä ole väliä muuten, mut kun lapset menee kasilta nukkumaan, niin eihän se ehdi nähdä niitä ollenkaan tänään. Sitten se tulee myöhään sunnuntaina, jolloin ne on taas nukkumassa. Eli lapset näki isänsä viimeksi keskiviikkona ja tulee näkemään seuraavan kerran maanantai-iltana. Eikö sitä hävetä? Eihän tämä tietenkää ole kuin poikkeustilanne, mut silti mua itkettää. Ja itkettää vielä enemmän, kun ajattelen että suren jotain typerää asiaa vaikka joillakin on ihan oikeita ongelmia...

Baltsu! Mulla on joku aspergerhetki eli otin sanasi kirjaimellisesti... Siis onko teillä päin yliopistossa oikeasti varhaisen vuorovaikutuksen kurssi, jossa voi käydä vauvan kanssa? Vai tarkoititko että sinä menet kurssille ja sitten testaat ja toteutat opit Vinkkuseen? Se kirja, jota suosittelen ja edelleen ahkerasti luen on siis yliopiston yli 500:n sivun peruskurssikirja Äidin ja vauvan varhainen vuorovaikutus ( toim. Pirkko Niemelä, Pirkko Siltala, Tuula Tamminen, WSOY, 2003). Joskus sen tenttasin, mutta nyt on niiiiiiiiin mielenkiintoista lukea uudestaan kun on oma vauva ja tajuaa mistä kirjassa on konkreettisesti kyse. Toinen hyvä ja mielenkiintoinen kirja on Suomen Psykologiliiton julkaisema "Rakkaus ratkaisee -varhaisen vuorovaikutuksen merkitys aivojen kehittymiselle". Se tosin on vähän masentavampi, koska siinä selitetään (biokemian, neurotieteen ja psykologian)tutkimusten kautta aikuisen ihmisen toimintaa ja selitetään psykosomaattisia sairauksia laiminlyödyllä varhaisella vuorovaikutuksella. Mm. miten tehottomat stressinhallinnan keinot siirtyvät helposti vanhemmalta lapselle ja kuinka vauvan tarpeiden laiminlyönti näkyy aikuisena, koska vuorovaikutus vaikuttaa vahvasti vauvan hermojärjestelmän, aivojen ja stressivasteen kehitykseen.

Huh, me palauduttiin eilen anoppilan reissulta. (Anteroinen, me tullaan taas pian.) Eilen olikin tällä äitylillä pitkästä aikaa kunnon krapula. Päästiin illalla miehen kanssa ulos, edellinen kerta olikin ennen joulua ja kesti tunnin. Nyt oltiin koko ilta, kun anoppi pystyi syöttämään Pilttiä ja antamaan korviketta päälle. Oli kyllä ihanaa, mutta alkoholi nousi päähän kuin... (mikä?). No. Nousi päähän erittäin reippaasti. Varmaan tämä laihtuminen ja pitkät tauot tekee tuon. Mutta ihanaa olla kotona taas. Alkoi anoppi taas lievästi nyppimään. En halua hermostua nyt, joten palaan siihen myöhemmin.

JB, mites, onko kinkkupiiras kypsä, vai sinä vain? Toivottavasti miehesi tajuaa olevansa pölkkypää ja ymmärtää lepytellä sut. Olisit sen ansainnut.

Ainoastaan minä olen kypsä. Tuli se pölkky sitten kuitenkin pikkuisen seitsemän jälkeen, joten vajaan tunnin ehti olla pikkuisten kanssa. Huomenna aikoi herätä yhtä aikaa lasten kanssa, että ehtii olla vähän aikaa, kunnes kahdeksalta pitää lähteä. Oon niin näreissäni, että toivon lasten heräävän jo viiden aikaan. Siitäs saisi! Mut paljosta vetoa, että kun ne on tämän viikon heränneet jo kuuden aikaan, niin juuri huomisaamuna ne tursottaa kahdeksaan. Nyt pölkky nukahti sohvalle. En tahallanikaan herätä, vaan hiivin itse nukkumaan. Niskakipu on mun kostoni.

Onneksi Pölkky kuitenkin on hyvä isä meidän lapsukaisille silloin, kun on kotona. Osallistuu hoitoon, hoitaa joka ilta Irkun iltahommat ja nukkumaan laiton, jaksaa leikkiä ja hassutella Irkun kanssa vaikka olisi kuinka väsynyt, sekä muistaa antaa huomiota Eetillekin. Olisi kyllä voinut vielä "hieroa mun hartioita" ennen kuin simahti, kun sentään pitkä viikonloppu edessä. Noh, kaikkea ei kai voi saada.

Osanotto Rosan anopin takia. Kuinka ne voikin olla niin raivostuttavia?

Yhteistyössä