Ajatuksista asiaan 12/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no voihan käsi..kirjoitin päivällä pitkät pätkät ja ei tullutkaan perille =( tuli vähän hätäinen lähtö kun Nöpö alkoi itkeä mutta painoin kyllä lähetä nappia..

brogikselta ainakin piti kysyä että imetätkö makuulla yhtään? meillä kun se oli alussa ainoa vaihtoehto niin Nöpö oppi oikean otteen heti kun siinä ei ole vaihtoehtoja..nyt kun istualtaankin imetän niin paljon helpommin siinä ottaa ihan väärän otteen ja nännit hellinä.

Meillä sujuu yöt tosi hyvin, mutta johtuu siitä kun nukkuu mun vieressä niin ei ehdi herätä kunnolla. pitäisi alkaa opettamaan pinnikseen mutta miten saa sen toimimaan? siis kun syöttää niin miten saa taas omaan sänkyyn ilman että herää ja piristyy???

Neilikselle piti sanoa että muista että olet nyt tärkeämpi kuin mikään työ vaikka tuntuisikin vaikealta jäädä saikulle raskauden takia. mutta siis kun sulla on kaksi vauvaa masussa niin jos yhtään tuntuu rankalta tms niin jää ihmeessä!! ja kannattaa levätä niin vähenee tuo ennenaikaisen synnytyksen riskikin.

meillä mies kai tulossa flunssaan, yritän saada sen huomenna jäämään kotiin lepäämään ja me mennään (taas) vanhemmilleni Nöpön kanssa.

kamalasti kaikkea kommentoin mutta nyt ei enää muisti toimi :/ Nukin kuvat ainakin oli aivan älyttömän ihania!! ja meillä ei myöskään toimi normaalit housut, Nöpö potkii niin kamalasti että sukat ovat aina jossain ja jotenkin nuo normihousut ovat oudon mallisia. mutta nyt pitää mennä.

pikainen moi!!

en mä mikään aktivisti sentään ole ;)
mutta kun siis näiden perheiden kans on suht tiiviit välit ja lapset tietää mitä saa tehdä ja mitä ei, lelut löytyy lastenhuoneesta ja muut ovet on oikeastaan kiinni niin ei tarvi olla koko aikaa kattomassa mitä ne puuhaa... paitsi sillon jos on hiljasta ;)
Ja uutena vuotena saa sit olla rennosti vaikka siis lapsia tupa onkin täys.. :)

Mä löysin alesta itelle takin!! kylläkin tissien kohdalta liian pienen mutta jos sitä vähä venyttää käytös ;) oli niiiiiiiiin ihana takki!
Muuta ei oikein löytyny... ipapana oli isin hoidossa.. tai sanotaan että pari isää hoiti kolmea muksua kun äidit kävi päivän kaupoilla :)

Nyt ei jaksa enempää, väsyttääääääää...

Hyvät yöt! palailen taasen ajan kanssa..

Mi-iu

Vihdoista viimein kerkesin tulla lukemaan teitin kuulumiset! Mukavasti tuntunut joulut kaikilla menneen, lukuun ottamatta tiettu Vinkun ja Rosan äidin tapauksia, mutta hienoa että ovat molemmat paranemaan päin :)
Meillä meni myös joulu loistavasti - tuli syötyä ja nukuttua hyvin ja joulupukki toi oikein hyvinä lahjoja. Neidille tietty kasapäin hameita ja mekkoja, jotka nyt ei ehkä ihan niin kovin käytännöllisiä ole, mut valtavan ihania joka tapauksessa.

Meidän neiti on kyllä niin pieni, kun lueskelee teitin juttuja. Meillä siis mennään 56 cm vaatteiila ja ne on ihan reilun kokosia - ei kiristä eikä purista mistään. Pitäisköhän tässä alkaa jo huolestuun?

Meillä tuo korvikkeenvaihto toi helpotuksen kotiin. Neiti on kuin enkeli ja vatsaväänteet on taakse jäänyttä elämää. Eli lähes olematonta. Disflatyl-tipat on jätetty kokonaan jo pois. Neidin yöt on parantuneet huomattavasti. Viime yönä nukuttiin klo.01-09 (8 tuntia!!!), jonka jälkeen neiti söi ja jatkoi uniaan ja siellä se edelleen tuhisee... :) Ainoo mutta tässä on se, että toinen on alkanut paskomaan ihan järkyttävästi. Kakat tulee joku 5-8 krt/päivä ja haju on sanoinkuvaamattoman paha! (ennen siis 1-2 krt/pvä). En sit tiedä, pitäiskö siitä olla huolissaan vaiko ei, kun toinen on kuitenkin tosi hymyileväinen, leikkisä, kiinnostunut kaikesta ja hyväntuulinen. Tuntuu, ettei tuo tyttö syö kyllä millään niin paljon, kun mitä ulostaa... Sanokaa nyt viisaammat, onko normaalia vai vatsavaivoja nekin?

Me mennään Uutena vuotena kavereille istuun iltaa, saunoon, syömään hyvin ja ampuun raketteja. Meitä tulee sinne 5 pariskuntaa, joilla kaikilla on siis tämänvuotinen vauva kanssa. Eli lasten kanssa sitä vitellään. Josko sitä repäsis ja ottais vaikka lasin kuohuvaa :)

Nyt mulla katkes ajatus... Varmaan jäi kommentoimasta taas ihan kaikkee, kun jauho vaan taas omiaan (sori).

Ai niin... Aivan mielettömiä kuvia teitin vauvoista meilissä! Ihania! Ja siis edelleen ihmettelen Bron Pojun tukkaa!!! Ei voi olla mahdollista... Huikea!!!
Jopsa sitä itsekin saisi jossain vaiheessa laitettua kuvaa, kun saan joulukuvat tyhjennettyä kameralta koneelle. Sitä odotellessa...

Ihanaa ja räiskyvää uutta vuotta kaikille!

Amilda, taannoin tuli kyseltyä noista kakkajutuista enemmänkin. Vauvalle on normaalia kakkia 10 kertaa päivässä tai kerran viikossa. Tiheämmän tahdin luulisi pitävän vauvan paremmalla päällä, eikös vain?

Kävimme labrassa ja nyt odottelemme toivottavasti hyviä uutisia. Vinkku vain naureskeli verikoetta ottaessa, kipukynnystä ei ole ainakaan isältään perinyt. Neilis, aiemmat vaivat olivat ja menivät (suoliston kehittymättömyys?) ja tämä oletettu virus tarttui pisaratartuntana. Oli muuten helpotus kuulla, ettei hampaiden tulo ihan näin koville pitäisi ottaa!

Korvatulppia täälläkin suositellaan, apteekista saa silikonisia ja ovat ihan ehdottomat miehelle. Hintansa arvoiset!

Ihanaa, Angstis, meidän vauvat kutsuvat meitä jo äideiksi! :) Meilläkin on siirrytty vaunujen ratasosaan ja Vinkku istuu niin tomerasti jo syöttötuolissa. (Vinkku syö kasviksien, hedelmien ja puuron lisäksi kanaa, nyt pitäisi lisätä liha tai kala.) Yksihampainen hymy on hurmaava!

Viettäkäähän rattoisa uusi vuosi, takuulla erilainen kuin aiemmin!

Ai niin... Voi sulosuus sentään, kun Vinkku ja Nuki jo sanovat tai ainakin yrittävät sanoa äiti! Vähänkö liikkistä! On varmaan aivan mieletön fiilis! Sitä odotellessa...

Kiitti Baltsu tuosta kakkaus-infosta! Mä kun en enää tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei ja olisin varmaan joka päivä lääkärissä käymässä jostain, jossei tuo mun mies vähän toppuuttelisi. Miten sitä voikin olla niin huolissaan toisen puolesta ihan kaikesta? Musta tulee varmaan ihan terroristi äiti jahka neiti on murrosiässä ;)

Kiva kuulla että Amildan vauva on jo saanut paremman rytmin ja että mahakivutkin on jo menneet ohi.

Meillä myös on jo itkut vähentyneet, oikeastaan vaan illalla jos on väsynyt, niin itkeskelee mut ei juuri muuten. Pureminen on uusi juttu. Vaikkei hampaita vielä olekaan, niin narskauttaa todella ilkeästi. Joskus ei päästä irti ennenkuin nipistän sieraimet kiinni.

Mulla on oma kone jo melkein tilauksessa, ootelen vielä pari päivää et josko hinnat laskee. Sit pääsee siirtelemään kuvia koneelle. Pitää tuosta meidän kuulantyöntäjästä laittaa uusia kuvia.

Ne Pojun hiukset on todellakin vertaansa vailla! Aivan käsittämättömän pitkät ja tuuheat.

Niin siis rinnalla ollessa puree, ei kai se muuten vielä kummemmin ihmisiä pureskele. Kauhulla odottelen niitä ensimmäisiä hampaita. Ihan oikeasti tuntuu et siihen kyllä loppuu meidän imetys, kun mulla heruminen on todella herkkää et jos rupean imetyksen aikana stressaamaan että milloinkahan se puraisee, niin ei takuulla heru ja sitten vauva varmasti hermostuu ja viimeistään puraisee.

Wau mikä Poju Brokiksella! Aivan mieletön sydänten murskaaja! Sama tuli mieleen kuin Angstisella, eli pare pitää Puppe kaukana hurmurista.

Ihanaa kun Vinkku ja Nuudeli sanovat jo äiti! Vaikkei ihan täydellisesti, mutta kuitenkin.

Olipa surkeat alennusmyynnit. Ei oikein mikään ollut alessa, vaikka uutisten mukaan olis pitänyt olla ihan huisit alet. No säästyipä rahaa.

Mä en osaa auttaa imetysasiassa. Meillä onneksi imetys toimii, kiitos Pupen imemisrefleksin ja oikean otteen. Tutti ei kelpaa, joten olen myös huvitutti ja nukutustutti, mutta mitäpä parempaa tekemistä mulla oliskaan. Imetyksen alku oli tuskaisaa ja itkin ja imetin rupisilla nänneillä ilman että maitoa tuli, rintakumin kautta meillä ei osattu imeä. Onneksi olin lukenut jostain että useimmat onnistuvat kyllä kun yrittävät vain, siis sektion jälkeen maito ei nouse heti eikä helposti. Onneksi sitten alkoi maitoa tulla, vaikkakin vasta kotona, en olisi enää päivääkään kestänyt sitä kipua. Sairaalassa sanoivat että kannattaa antaa lisämaitoa kun ei tuosta imettämisestä tule mitään, mutta mä en suostunut. Sitten se lastenhoitaja tuhahti että "No pidä lastasi nälässä sitten". Itku tuli siitäkin mutta onneksi lopulta onnistuin. Onneksi Pupella oli oikea imemisoite joten maito nousi lopulta, kun tyyppi vain itsepintaisesti imi ja imi. Mulle oli hirveän tärkeää imetyksen onnistuminen, koska koin niin kauheaa syyllisyyttä siitä etten osannut synnyttää, koin etten ole oikea nainen kun en edes siihen pysty mihin kaikki muut. Vaikkei tietenkään asia noin ole, mutta niissä hormonihuuruissa, tiedätte varmaan.

Meilläkin tulee kakkaa ihan hirveästi. Tänä aamuna pelkästään jo 4 kertaa. Kauhea prutke käy ja Puppe huutaa ja tiedottaa yleensä kun kakka on tulossa.

Heipådej!

Kiva saada Amildakin takaisin joulutouhuista :)! Tosi ihana kuulla, että yöt on parantuneet -noihan on ihan luksusunet!! Voithan sä Amilda neuvolasta kysyä noista kakkauskerroista. Tuskin se kuitenkaan mitään erikoista on, mutta jos sattuu, että toinen olisikin kipeänä, niin saisi sitten heti oikeat lääkkeet. Voisikohan toi korvikkeen vaihto vaikuttaa kakkaamiseen? Käytättekö nyt tuttelia vai nania vai mitä? Joskus olen kuullut kerrottavan, että Nani on kaikista vatsaystävällisintä. Pakko kertoa osani tähän shittaamis ;) keskusteluun eli meillä ähistän naamapunaisena, kun kakka tulee ja äh- äänen kera. Ei sitä voi totisena katsella, kun pieni naama vääntää kasvot rutussa. Ja juu, meillä syödään myös luumua.
Baltsu, koska te saatte tuloksia? Hyvä, että asiat edistyvät ja saatte pian tietoa!
Ja Eetikin on jo rauhoittunut -aivan täydellistä! Ihana toi pureminen -siis ainakin vielä, kun ei ole hampaita ;) !

Rosa, olit oikeassa paikassa sinnikäs -mullekin puhuttiin lisämaidon antamisesta ja kätilöni varoitti siitä ja kehoitti olemaan antamatta. Meidän sairaalassa kuulemma aina tuputetaan sitä. Vauvalle riittää kuulemma hyvin se määrä mitä synnyttäneen rinnoista alkuun tulee. Siitähän se vielä sitten lisääntyy.

Miiun lailla mäkin olin tänään yksin aleilemassa ja käsiin tarttui Pentikistä joululahjoja ensi vuodeksi ja Nukille Benettonista talvitakki myöskin ensi vuodeksi ja kummipojalle villaneule joululahjaksi, siis seuraavaksi jouluksi. Mun shoppailuintoa hiljensi päänsärky...puuh, menisi jo pois.

Illalla tulee vieraita. Täytyy mennä vähän siivoamaan.

No meille sit varmaan kävi tuon imetyksen kanssa juuri noin surullisen kuuluisasti, että otin liian helposti lisämaitoa (kun meillä paino vaan tippu ja tippu ja toinen joutui synnytyssairaalassa oikein pään ja vatsan ultraukseen siitä, miksei se paino nouse) ja loppujen lopuksi neiti ei osannut alkuunkaan imeä tissiä, vaikka sit myöhemmin kaikenmaailman imetystukiryhmätkin käytiin. Ja siinä samassa rytäkässä sit koin niin huonoa omaatuntoa ja masennusta siitä, että sit loppu sen maidon tulokin. Muistakaahan nauttia, kun pystytte imettämään. Broukin, kumillakin jos kerran onnistuu! Mä en osannut sit synnyttää, enkä imettää. Pistetäänkö äänestys käyntiin, kuka on huonoin äiti?!?

Juu NANilla mennään. Sekä jauheella, että valmiilla tavaralla. Neuvolasta suositteli eritoten juuri tuota jauhetta, mutta sen valmistamisesssa on melkoinen touhu vesien keittoineen, jäähdyttämisineen jne. pullojen keitoista puhumattakaan, ettei mulla tpodellakaan ole aina oikeanlämpöistä vettä maidonvalmistusta varten, kun neidillä sattuu nälkä iskeen, joten myös valmista korviketta on pakko käyttää. Samoin tietty automatkoille, kauppareissuille, kylään yms. on pakko ottaa niitä valmiita pakkauksia.

Ihanaa, että Puppekin kakkailee niin usein. Kiva tietää, että sekin on normaalia siis. Toki kysyn asiaa neuvolastakin. Kyllä korvikkeen vaihdon myötä on kakkaamistiheys noussut hurjasti ja kakan koostumus jaa haju muuttunut. Eli kyllä niillä on merkitystä. Hih! Meillä kanssa kakka väännetään kunnon karjumisen kanssa. Todella tyttömäistä :D

Meille kävi osastolla niin, että Eetin verensokeri laski liian alas melko pian syöntien jälkeen. Alimmillaan kävi 2,4-2,7. Sitten kun sitä seurattiin, niin en saanut imettää ollenkaan, vaan kolmen tunnin välein tankattiin luovutetulla maidolla. Sitä kesti vuorokauden verran ja ehdin jo huolestua että koko imetys tyssää, kun ei maitokaan ollut vielä kunnolla noussut. Lääkäri pelotteli, että verensokerin heittelyllä on yhteys oppimisvaikeuksiin kouluiässä, joten ilolla otin lisämaidot vastaan.

Irkun kovaan kakkaan vauvana auttoi apteekin luumumehu.

Nan-jauhe oli mun mielestä kätevä erityisesti öisin ja matkoilla. Jauheet ja valmiiksi mitatut vedet yöpöydälle ja yöllä vaan sekoitus ja kunnon ravistus. Siis sitten kun Irkku jo tyytyi huoneenlämpöiseen maitoon.

Tietty pitää antaa lisämaitoa jos paino vain laskee, ja vaikka heti ilman painonlaskuakin jos siltä tuntuu. Ja piti lisätäkin että Amilda, tärkeintä on että vauva voi hyvin ja paino nousee. Mä vaan toivoin että kun Puppe imi ja imi juuri oikein (onneksi se imemisote oli oikea ja imua riitti), niin periaatteessa maidon pitäisi nousta. Mua oikein ärsyttää tuo syyllistäminen jos imetys ei onnistu. Hormonit menee synnytyksen jälkeen sellaisissa sfääreissä, etten ihan ymmärrä miksi hoitohenkilökunta ei voisi olla pikkaisen empaattisempaa. En voi nyt ymmärtää sitä oloa kun ihan oikeasti pidin itseäni surkeana naisena enkä edes oikeana äitinä, kun en osannut synnyttää. Vaikka fakta on että sektioon piti päätyä, muuten olis käynyt huonosti. Näin pitkän aikaa painajaisia siitä. Ja sektio on ihan yhtä lailla synnytys kuin alakauttakin. Olin ihan vainoharahinen kun kuvittelin että laitoksen käytävillä kaikki katsoo että tuolla se surkea synnyttäjä menee.

Äitini muuten kertoi että mua ei voinut imettää kun huusin ja huusin vaan 3 kuukautta, olin todellinen koliikkitapaus ja äidilläni loppui maidon tulo varmaankin unettomuudesta ja stressistä. Ja ihan hyvä musta tuli! Mä siirtyisin itsekin korvikkeeseen, ellei imettäminen olisi alun jälkeen näin helppoa. Olen siitä todella onnellinen, koska tiedän ettei todellakaan ole itsestään selvää.

Olin ennen synnytystä jo laittanut itelleni 2 viikon rajan, että jos ei sen sisällä ala imetys sujumaan niin siirryn korvikkeeseen. En olisi alkanut itseäni toista kertaa rääkäämään, enkä olisi enää tuntenut syyllisyyttä tai yhtään mitään muutakaan negatiivista kun ne kävin läpi ja käsittelin jo vuosi sitten. Ole Amilda ylpeä siitä, että sinun ihana kullannuppusi kasvaa ja kehittyy. Äitiys ei ole kiinni ruokintatavasta ja hellyyttä ja huolenpitoa sekä rakkautta osoitetaan ihan muulla tavoin. Itse sain "synninpäästön" korvikemutsien foorumilta, kun huomasin etten todellakaan ole ainoa imetyksessä epäonnistunut ja korvikeella lastaan kasvattava.

Tiedättekö, teidän imemis- ja kakkakeskustelut kuulostaa mun korvaan tosi asiantuntevilta =) Ootte te kaikki, ihan jokainen siis, aikamoisia äitejä!
Toi imetysjuttu on sellainen mistä ilmeisesti kannattaa lukea aika paljon etukäteenkin. Pitäisi ehkä aloittaa opiskelu. Oppaita ja materiaalia kyllä löytyy vaikka molemmille tisseille omat.

Mä löysin eilen kaksi paitaa, mutta en uimapukua. Nykyinen ratkeaa kyllä ihan kohta, eli pitää kiireesti jatkaa etsintöjä. Oli helpottavaa kuulla että te olette myös vahdanneet kuumeisesti viikkojen kulumista… Laskin että jos kitkuttelen täällä töissä 15.1 asti, saan koko sairaslomalta palkkaa. Enköhän kestä, kun ei ole ollenkaan kiireistä, eikä sinne montaa työpäivää ole. Sit jos joudun luovuttamaan aiemmin, pitää laskeskella vähän tarkemmin onko mun tulot nousseet sen tarvittavan 20 %. Jos on, kannattaa ottaa talvilomaa eikä Kelan korvausaikaa, ja käytännössä voisin häipyä ihan kohta.

Kuinkas pitkälle te Rosa ja Saana kävitte uimassa? Ja paljonko uitte yleensä loppuaikoina? Muilta en muista mitään uintijuttuja, mutta saa tietty vastata jos kävitte. Mä uin nykyään enää puoli kilsaa, enemmänkin jaksaisin mutta tahti on niin verkkainen että en ehtisi järkevään aikaan töihin, ja käyn siis aamuisin kerran tai kaksi viikossa.

Me haettiin eilen rattaat! Ja arvatkaa mitä… Etuovesta mahtuu asuntoon sisälle, mutta kokonaisina ei mahdu takaovesta ulos eikä ainoaankaan makuuhuoneeseen… Mutta eipä näistä vierekkäin istuvista mikään ole kapeampi, ja peräkkäinistuttavissa toiselle ei ole nukkumapaikkaa. Niin että vaihtoehtoja ei ole, ja nämä jätetään sit aina eteiseen, ja ulos mennään etukautta kiertäen, ja jos tarvitsee joskus käyttää kapeita ovia, niin sit vaan laitetaan vaunut kasaan. Mutta muuten kaikin puolin näppärät ja kivat ja kovasti odottavat asukkaitaan! Nyt pitää vielä hankkia sellainen vaunukoriste. Siis jotain killuttimia siihen kuomuun. Sellaisen haluan ehdottomasti. Ja miehen tehtävä on keksiä miten saadaan tarpeeksi leveä oravasuoja (meidän pihassa niitä on paljon, plus lintuja). Pitää varmaan yhdistää kaksi valmista oravasuojaa, ja kaventaa toista tarvittava määrä.

Voi kauhistus, tänään on ruokakaupassa varmaan puoli kaupunkia ostamassa uuden vuoden ruokia. Eikun joukkoon vaan rohkeasti! Meille tulee yksi pariskunta (nainen myös raskaana) viettämään iltaa.

Pikaviesti Amildalle eli nämä imetysjutut ei missään nimessä koske sinua negamielessä ja imettäminen sektion jälkeen on pelkästääkin jo iso juttu ja harvoilla se onnistuu. Rosa taitaa olla se harvapoikkeus, mä en muita tiedä. Painonnousu on paljon tärkeämpi kuin imettäminen eli älä hei oikeasti koe millänlailla yhtään mitään negaoloja sen takia!!!! Ja sitä paitsi kaikilta alateitse synnyttäneiltä ei myöskään imetys onnistu. Munkin ystäväni vauva sai tissiä vain aamuisin ja iltaisin ja muuten korviketta.

Juu, kiitti tytöt. Mutta siis tuo "huonoin äiti" -äänestys oli pilke silmäkulmassa kirjotettu ;) Mä olen ihan sinut jo tuon imetysjutun kanssa, enkä todella koe enää minkäänlaista huonoutta sen suhteen. Olen todella onnellinen siitä, että mulla on maailman ihanin lapsi, joka kasvaa ja kehittyy kokoajan hurjaa vauhtia.
Kirjotelkaa siis imetyksestä ihan kuinka paljon vaan - en todellakaan ota sitä itselleni mitenkään negatiivisesti...

mä mietin sillon ihan alussa et miten kaikissa paikoissa lukee että imetys ei satu jos on oikea imuote jne... mä luulen et ku ne tissit on kuitenki vähä kiinteemmät et vauva ei siitä välttämättä saa niin hyvin tarrattua kiinni ku mitä sit ku on jo vaikka pari viikkoa imeny ja vaikka kuin korjais asentoa niin sekään ei välttämättä auta siihen että sattuuko vai ei... mua ainakin sattu niin hemmetisti (varsinki ku lapsel oli imuote niin kova) ja aina vaan purin hammasta että tulispa maitoa nyt sen verran et se just koht lopettaa hetkeks et mä en kestä... no onneks ei montaa yötä menny ku maitoa rupes tulemaa ja rinnat paranemaan.. mut kyllä se oli ihan hirveetä se alku.. vaikkakin oon tosi onnellinen että imetys on sujunut ettei älyttömästi oo tarvinu korjailla otetta eikä imussa mitään vikaa..

nyt tuntuu et neiti vaan juo maitoa.. siis todella vähän päivän aikana.. pari kertaa saa sosetta ja ku yrittää maitoateriaa pitää niin ei se syö ku muutaman hassun minuutin, eli ei tod. niin hyvin mitä on ennen vetäny (Varmaan n.200ml 2nen tunnin välein) eli näinköhän se juo edes sitä 500ml pv:ssä.. :P ihme typy! mä oon aina luullu et tississä ne lapset roikkuu vaikka kuin, niin meillä neiti taitaa vaan ottaa sillon ku on kauhea jano... se siitä mun tissiriippuvaisesta..

Pitäis imuroida kun huomenna on bileet :))

Mi-iu

en nyt ehtinyt lukea juttujanne mutta meillä(kin) on ilmeisesti koliikki =( on nyt huutanut melkein 3 tuntia, välillä rauhoittuu mutta tuskaisen kuuloista on...tosin nyt on taas menossa kakkaongelmatkin, eilen aamulla tuli viimeksi kakka ja sitä ennen oli 2vrk väliä ja nyt on siis jo yli 1,5vrk..ja aina kun kakan lopulta saa tulemaan niin oikein näkee miten Nöpön olo helpottuu. Mutta kun nyt ei tule..niin en tiedä siis mikä on tai mitä tehdä mutta ihan kamala kuunnella kun tuntuu että toista sattuisi ihan hulluna. ja tutti eikä mikään kelpaa. Söisi/rauhoittuisi tissillä jos sieltä tulisi alussa kunnolla mutta nyt kun on syönyt paljon niin pitäisi jo imeäkin alkuun että alkaisi herumaan eikä sitä jaksa. mutta pitää mennä..yritän huomenna ehtiä lukemaan ajatuksella kuulumiset. (tosin jos tämä yö menee valvoessa niin voi olla aika hiljaista)

Tulin kertomaan hyvät uutiset: Vinkun verikokeet olivat ok, rauta-arvo tosin hieman matala. Eipä tuo ihme ole ripulin ja kuumeen jälkeen, pojan ruokahalukin on ollut pitkään huono. (Paitsi öisin rintamaito maistuu.) Nyt syömme urakalla kana- ja lihasoseita, Vinkun puuroon onkin lisätty rautaa.

Imetys on todellakin herkkä asia. Olen kiitollinen joka hetkestä, vaikka yöt ovatkin rikkonaisia. Olen tottunut nukkumaan vauvan kanssa lähekkäin, minuthan tässä pitää vierottaa! Uskon ajan kuitenkin tekevän tehtävänsä, pehmeää unikoulua aiomme kokeilla, muttei todellakaan mitään huudattamista. Bro, alussa meillä oli imuotteen kanssa hankaluuksia, rintakumia käytin jonkin aikaa ja sitten homma alkoi sujua. Niin varmasti teilläkin, no stress. Onhan sulla Lansinohia rasvailuun?

Miten Sadsuman yö meni?

Reipasta vuoden aloitusta, pus!

Hyvää Uutta Vuotta koko ihanalle ääriryhmälle!

Huh, hyvä kuulla, että meidän prinssillä on kaikki hyvin!!!
Baltsu, koska ajattelitte aloittaa unikoulun? Meillä kaikki meni yllättävän hyvin. Viime yö tosin oli huono, mutta aikaisemmat yöt Nuki nukkui paremmin kuin mun vieressä ollessaan.

Sadelle tsemppiä Nöpö vatsavaivoihin! Toivottavasti yö meni hyvin!

PS. Hain tänään Klexanet seuraavaa raskautta varten (tänään oli viimeinen päivä hakea, että meni kattokorvauksen piikkiin). Vanhenemispäivä on 09/2011, joten siihen asti on aikaa tehdä Nuki zwei.

Angsteri mitä nuo Klexanet on? Mä en oo tainnut olla kehissä vielä Nukin luomisprosessin aikoihin niin en tiedä taustoja.

Nyt pikaiseen palstalle, kun hetkeksi saan pojan laskettua sylistä nukkumaan. Itkua ja kakkakiukkua koko päivä täälläkin! Huooh. Joo, munkin mielestä Poju on sydäntenmurskaaja, varsinainen massahurmaaja, mutta mä taidan olla äitinä vähän jäävi sanomaan ;) heh, mua naurattaa ajatus siitä, että ääriryhmä kokoontuisi ja Poju ois niinku kettu kanatarhassa teidän leidien perässä ja te ootte ihan tuskassa, ettei meiän pitkätukka tuu pyörittään :D (Kieroutunutta huumoria..)

Toivottavasti Nöpön yö on mennyt hyvin. Tiedän todella tuon tunteen, kun toinen kiukkuaa. Sitä täälläkin siis on ollut koko päivä. Mä oon Sade koettanut imettää myös makuultaan, mutta se tuntuu jostain syystä sattuvan erityisesti. Kai mussa on joku valuvika. Nyt pystyn taas imettämään toisesta rinnasta ilman kumiakin, toiseen taas sattuu ihan älyttömästi vaikka ois kumikin ja viime yönä tuhersin itkua kun sattui niin lujaa. Kyllä mä rasvailen bepanthenilla ja lansinohilla, mutta en usko että ongelma on pinnassa vaan tuntuu, että Poju litistää sen nännin suussaan ihan littanaksi ja se sattuu. Voimaa sen imukalustossa kyllä löytyy.

Ihanaa, että Vinkulta hyviä uutisia. Hyvä hyvä, nyt vaan vitamiinia ja rautaa poskeen.

Täällä tuulee ihan sikana, seinät lähtee kohta lentoon. Ja hei, meillä ei oo tinoja, apua, äkkiä ostamaan :)

Niin ja hienoa Amilda, että teillä on itkut rauhoittuneet. Kuulostaa siltä, että se korvikkeen vaihto auttoi tosiaan ja siksi myös kakkaruljanssi on muuttunut. Joten ole vaan tyytyväinen :) Ja ei kannata myöskään huolehtia siitä kasvusta, vauvat on niin eri mallisia -niinku Pupenkin esimerkistä huomaa. Tuo meidän jätti syö niinkuin hevonen ja kasvaa älytöntä kyytiä. Mä luulen, että siksikin rinnat on niin arat. Voin tosin olla väärässäkin, mutta kyllä se melko lujasti imee.

Ja voi äly ja väläys, JB mä oisin tintannut nekkuliin jos joku valopää lääkäri tulis puhumaan sokereiden heittelystä ja oppimisvaikeuksista mulle samassa lauseessa! MISTÄ noita riittää??? Nyt on taas varmaan ihan pikkasen joku tutkimustulos irrotettu asiayhteydestään. Tulla nyt selostamaan jotain tuollaista juuri synnyttäneelle naiselle. Argh. Ja myöskin tuo lisämaitokommentti, jonka Rosa oli saanut olisi voinut kirvoittaa jonkinlaisen protestin täältä suunnalta. Poju sai sairaalassa lisämaitoa eikä se mua haitannut, omaa maitoa kuitenkin tuli niin runsaasti ja se ei siihen asiaan näyttänyt vaikuttavan. Maitoa tulee edelleen runsaasti ja erityisesti aamulla rinnat on monesti ihan räjähtämispisteessä. Erittyyköhän sitä maitoa jotenkin erityisen paljon nukkuessa? (Tämmönen subjektiivinen tutkimustulos..)

Täällä tiedossa erittäin hiljainen uusi vuosi. Olemme Pojun ja miehen kanssa kolmisin kotona ja katsotaan raketit ikkunasta, sen minkä ne näkyvät. Ostin itselleni siiderin jääkaappiin, mutta se taitaa jäädä korkkaamatta. Ei vaan kertakaikkiaan tee mieli, enkä usko että tulisin siitä yhdestä siideristä hullua hurskaammaksi. Ja viittä kun ei voi juoda ;) Musta on tulossa aikuinen. Auts. (Ja Rosa, älä nyt herranjestas vielä ala keski-ikäistyä!) :)

Ihanaista Uutta Vuotta kaikille!

Yhteistyössä