Ajatuksista asiaan 03/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mi-iuska

Vieras
Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan 1.12. Poju!

Uusi ketju, uudet kujeet!

Tosiaan taitaa kaikki olla viikonlopun vietossa...
Meillä neitimys nukkuu parhaillaan ja mies pelaa jotai sotapeliä,kauheen kiva! :P
Kierto näyttää taas olevan mitä sattuu, nyt menossa vissii 41tai jotain sinnepäin.. viimeks oli se jotai 60.. :P
Saana, mites siellä?! ;)

Saden uni oli huippu, mitä luin edellisestä ketjusta.. :)

Täällä neiti ei syö tissiä enää ollenkaan.. :/ ei vaan suostu... nyt oon koittanu pullosta aina antaa maitoa sille ja siitä uppoaa tosi hyvin..tissillä vaan temppuaa.. et kai se vierotti ite ittensä tissistä.. :/ siis pitkän aikaa tät on jo jatkunu ja kai se on annettava periks imettämisen suhteen, toinen kerran- kaks päivässä söi ja sillonki tosi vähän niin on kai sille annettava maito sit pullosta ku ei muuten juo... ruokailutilanteis käyttää nokkamukia ja juo vettä ihan ok, mut tissi ei vaan kelpaa..

huomenna olis neuvola, paino oli meijän vaa'an mukaa tippunu vajaa 300g näiden tautien myötä sekä kun ei halua nykyään syödä mitään.. puolet annoksista menee ja sekin taistelun kanssa.. huijausten avulla.. et senkin takia nyt pullomaitoa kun vaan toinen suostuu..

Mites teijän vkloput sujui?!

Mi-iu

kiitos mi-iu, itse olen niin sekaisin päivissä että en huomannutkaan että kuukausi vaihtui..ja niin taitaa Nöpökin olla sekaisin, nukkuu nyt jo toista tuntia, saa nähdä herääkö pirteänä kohta ja valvoo puoli yötä vai herääkö vain syömään ja nukutaan sitten taas tyytyväisenä..on tämä niin yllätyksellistä, ei ole koskaan kahta samanlaista päivää :)

mi-iu, tosi hyvä jos itse vieroittaa itsensä niin ei tarvitse huudon kanssa vieroittaa, tosin en tiedä miten tuo yleensä tapahtuu??

gallup: milloin teillä alkoi menkat synnytyksen jälkeen? nöpö nyt kohta 4kk eikä mitään merkkejäkään mistäkään. lääkäri tosin sanoi että saattaa mennä se 6kk joten ei kai vielä mitään hätää.

Heh, en mäkään olis huomannu kuukauden vaihtumista jos ei joku ois mulle sitä sanonu ;) mul on joku kotiäitiys päällä kun mitään ei tiedä eikä muista,eikä varsinkaan muista kuulleensa.. :)

Joo ihan hyvä tavallaan että vierottaa ittensä,mut pitikö nyt jo kun maitoa olis ehkä viel riittäny ja "joudutaan" pullolle kuitenkin.. en jaksa vielä ruveta yrittää kaikkea maitoa nokkamukista sille vaikka vettä juokin siitä melkein hyvin jo.. Ja mä joudun alkaa ostaa maitoa sille kaupasta.. (siis siinä ei oo mitään vikaa, mutta kun omaa maitoa olis riittäny jos neiti sitä suostuis käyttämää..ja ilmasiks viel ois saanu;) )

Galluppiin... mulla alko melko heti, pikkumiiu tais olla sen 2kk justiinsa.. Mä aina luulin et joo nyt niitä ei näy pitkiin aikoihin ku vasta joskus reilu puolenvuoden päästä, mut toisin kävi... aluks kierrot oli normipitusia,mut nyt on ollu taas megakiertoa ja tästä tais tulla kans semmonen... kun merkkejä raskaudestakaan ei ole.. Tiiän myös semmosia joilla meni melkein vuos ennen ku menkat alko uudestaan.. joten nou worries!

Onko kellään syömisestä tullu ongelmaa?! Meillä on nykyään ihan uskomatonta...neiti pitää suun visusti kiinni ja huijaamalla sen vaan saa auki.. omat lusikat ja nokkamuki ja maissinaksut on huijauskeinoina ainakin ollut ja pari kertaa tutti.. sit jos se ei todella viitti syödä niin vikisee ja "huutaa" suu kiinni.. siinä vasta taito!

nyt illanjatkoja<3

Mi-iuska

Gallupiin: mulla alkoi menkat kun Eeti oli vähän päälle 3kk.

Siis riemulla ei ole rajaa! Eeti on jo kahtena yönä peräkkäin syönyt ensimmäisen kerran vasta kahden aikaan JA kello viiden valvomisen päätteeksi kuitenkin nukahtanut uudelleen! Siis aaaah! Silti olen kyllä todella väsynyt, mutta kaipa univelka alkaa pikkuhiljaa purkautua.

Meillä viikonloppu meni ihan hienosti, ei tehty muuta kuin otettiin rennosti.

Syöttääkö joku Rela-tippoja? Kun siis mihin saakka niitä syötetään? Syötän niitä Eetille edelleen, mut onkohan se turhaa.

Hyvää maaliskuuta naikkoseni! Näin sitä mennään taas kovaa vauhtia kohti kevättä!

Kiitos, vkl meni ihan mukavasti. Tuli syötyä karkkia ja juustoballeroita.

Miiu, täälläkin joudutaan välillä huijauslinjalle ja joskus joudun esittämään, että otan ruokaa mukamas hedelmäsosepurkista, vaikka todellisuudessa ruoka tulee eri purkista/lautaselta. Tosin Nuudeli on aika tarkka ja katsoo tarkasti missä purnukassa lusikka on käynyt ja joskus jopa haistaa sitä ennenkuin avaa suunsa. Olen mä ihanasti joutunut sekoittamaankin makeaa ja suolasta...

JB, mun mielestä ne relatipat tasapainottaa vatsaa, joten jos enää ei ole mitään ongelmia, niin kai ne voisi jättää pois. Mäkin ostin niitä Nukin vatsavaivojen takia, mutta en varmaan antanut niitä kuin kerran.

Sade, täälläkin alkoi menkat melkein heti, kun olin synnyttänyt. Taisi mennä se parisen kuukautta. Olepa vain onnellinen, kun ovat hetken aikaa pois :)! Mäkin luulin, ettei menkat tule imetyksen aikana ollenkaan...väärin luulin.

Vinkku herralle tiedoksi, että täällä yritetään tulla kovaa vauhtia perässä ja nousta seisomaan. Eilen se onnitui kunnolla. Harmi vaan, kun meillä ei ole paljon niitä mitä vasten voisi nousta. Sadekohan se ehdotti tuolia. Mä en oikein luota niiden tukevuuteen. Tuntuu, että noilla vauvoilla on ns. hullun voimat, kun ne johonkin rupeaa :).

voi että kun Vinkku ja Nuki on jo niin isoja!!! Jälleen kerran taivastelen, kuinka nopeasti aika menee. Olisi kiva kuulla kuinka Orella menee nykyään.

Meillä vaihtelevasti ollaan pelkällä rintamaidolla tai korviketta lisäksi. Joinakin päivinä ei suostu juomaan pullosta ollenkaan, joten kai Eeti silloin saa tarpeeksi rinnastakin. Ehdin eilen liian aikaisin tuuletella, kun jälleen viime yö meni ihan syömiseksi. Mut nukuttiin sentään seitsemään saakka. Jotain tärkeää mun piti teille kertoa, mut ei millään muistu enää mieleen.

Pitää jossain välissä pistää teille mailia, kun on pakko päästä purkamaan jonnekin. Oon niin täpinöissä.

Juu, pitää mennä teeleipä vetäisemään uunista

Ei se ollutkaan vielä valmis..

Olen niitä Rela-tippoja antanut joka päivä lähes syntymästä saakka, Irkullekin syötin moooonta kuukautta. Oiskohan tosiaan jo aika jättää pois.

Jb, kyl mä luulen et relat voi jättää pois, mut ei niistä mitään haittaa kyllä voi olla... pari vyöhyketerapeuttia on suositellu niitä mulle jokapäiväiseen käyttöön ja pikkumiiulle nyt kun sillä on antibioottikuuri korvatulehdukseen... maitohappobakteerit tosiaan tasapainottaa elimistöä ja on tärkeitä sillon ku tulee jotain mihin elimistö ei oo tottunu.. (uusia ruoka-aineita, lääkekuuri jne..)

Mut nyt jumppaa pikkumiiua ennen neuvolaa ;)

Mi-iu

Huomenta ja iso kiitos Mi-iulle uudesta ketjusta. Viikonloppu oli rentouttava, meillä oli vieraita ja ulkoilimme paljon. Missitkin piti eilen telkkarista töllötellä... olin lapsena hirveä fani ja Anna-Liisa Tilus oli niin I-H-A-N-A.

Relatipat tuovat myös vastustuskykyä suoliston tasapainottamisen lisäksi. Uskon niiden tehoon, itsekin syön maitohappobakteereita jatkuvasti, joten ilman muuta Vinkun kanssa jatkan tippoja. Ei niistä haittaakaan ole.

Onnea Nukille marakatti-uralla! Meillä kipuillaan joka paikkaan, keittiön laatikoitten varaan, vessan kaakeleita pitkin ja äidin puntteja pitkin... Onneksi poika on oppinut jo pakittamaankin ja kuhmuja tulee vain muutama päivässä. Tuo meidän rakas on hurjan energinen, paikallaan ei ole mielellään hetkeäkään. Syöminenkin on melkoista showta, lelut (hammasharjakotelo, huulirasva, vispilä...) ovat kovassa käytössä ruoka-aikoina. Suu aukeaa vain, jos huomio on muualla. Se niistä kasvatusperiaatteista. ;)

Mulla ei näy menkkoja, en ole koko asiaa edes ajatellut. Sitten kun imetys loppuu kokonaan voisin mennä lääkäriin hakemaan keltarauhashormooneja, niitä söin aiemminkin.

Miten Angstiksen kuntoprojekti etenee?

Meillä on alusta saakka ollut syönnin kanssa periaatteena se, että jos ei suosiolla syö, niin olkoon syömättä. Syödessä katselee ulos,tai hypistelee leluja, mutta houkuttelemaan ei ruveta. Luotan siihen, että ei se nälkään itseään tapa. Puhun siis Irkusta. Jos syönti menee kiukkuamiseksi tai pelleilyksi, niin se on "kiitos" ja suun pyyhintä. Se on meillä toimivampi vaihtoehto, kuin että mulla alkaa pinna kiristyä ja otsasuoni pullottaa. Saattaa olla aterioita, joilla syö vaan lusikallisen ja päiviä, ettei aterioilla mene muutamaa lusikallista enempää. Harmittaa vaan ruuan tuhlaus, kun ei koiraakaan ole jätemyllynä.

Juuri perjantaina ostin uuden Rela-tippapullon,joten syötän siitä vielä nyt kiinteiden aloituksen ajan ja sitten myöhemmin jos tulee jotain lääkekuureja tms.

mies luki jostain lehedestä noista maitohappobakteereista ja siis tipoista että alateitse syntyvälle ne ovat turhia (paitsi jos on antibiootti tms kuuri päällä äidillä tai vauvalla), sektiolla syntyneille niitä suositellaan. Johtuu siitä kun alateitese syntyvät saavat siellä synnytyskanavassa jotain eri vastustusjuttuja joita sektiolla syntyvät eivät sitten saa. meillä annettu ainoastaan kun mulla oli se rintatulehdus. Mutta eipä niistä kai haittaakaan ole jos haluaa antaa?!?

JB, onnittelut eetin hyvistä yösyönneistä!

Angstis, mä ajattelin noilla tuoleilla nojatuolejidä mitään keittiöntuoleja ehkä tarpeeksi tukevina. Eipä meilläkään sitten kauheasti ole noita tukipisteitä, sohva ja keinutuoli..mutta kai ne lapset on aina jotenkin ylös oppineet nousemaan.

Jee, miehellä lähti vika työviikko käyntiin tuolla tyhmässä työssään =)!!! ja Nöpö heittelee tavaroitaan ympäri puuhamattoa ja sitten ilmoitetaan äidille että ei enää yllä niihin ja äiti pomppii hakemaan niitä ;)

Onkos teillä jotain talvilomasuunnitelmia?

Rosa, paketti tuli!!! KIITOS KIITOS KIITOS!! Ihania pikku vaatteita! Ja ah, mä oon ihan haltioissani :) ja ihana lukea kunnon lehtiä, kun täällä tuo lehtivalikoima on suhteellisen suppea. Mutta kiitos ihan oikeasti.

Nyt pakko alkaa heti lukemaan..

Pimmu 14+0 POKSISTA!!

Mulla sitten sähköposti temppuilee. Amildalle on mennyt 12 kertaa jo sama viesti. Eli saattaa kaikkien postit nyt olla tukossa, sorry... Oon tässä tarjouspyyntöjä rustaillu sähköpostin kautta kun lapsukaiset on nukkumassa, joten olen varmaan tukkinut muutaman firmankin postit. Nice.

Heh, huonosti etenee mun kuntoiluprojekti...eilen kävin lenkillä ja that's it. Suklaakuurilla olin viikonloppuna ja tänään tuli syötyä dallaspulla, kun oli vieraita käymässä. Niin ja hotdog...eli...

Voi Sade, enää viikko kestettävänä! Hienoa! Ok, meillä on nimittäin kaksi sohvaa, ei kunnon nojatuoleja ja sit vain on ruokapöydäntuolit. Tänään otetaan sitten käyttöön taaperokärry ja se kävelytukikärry, vai mikä se nyt oli.

Pimmulle hyviä lukuhetkiä!

Taaperokärry on ihan kätevä, varsinkin jos saa säädettyä "tiukemmalle" ettei karkaa alta ja laittaa vielä painoja kyytiin. Meillä mukavin nousutuki oli suuri rahi, sekä tv-taso. Meillä ei ole sohvapöytää.

Mulla meni 460 grammaa konvehtia kahdessa päivässä. Mut hei, Irkku auttoi!

meil oli tänään 8kk neuvola (toinen on siis vasta sen 7 1/2kk).. tosi vähän tullu painoa 2kuukaudessa (oikeesti väli siis vaan 1 1/2kk) vaan n.180g, tosin oksuripulitauti vei oman veronsa ja nyt tää syömättömyys kun toinen syö puolet normiannoksistaan..ja varmaan sekin kun ei oo maitoa hetkeen syöny kunnolla tissistä, ehkä pari kertaa päiväs käy hetken syömäs niin ei kai ihme ettei paino ole noussut ton enempää.. ja normisti alimmillaan noussut sen 300g/kk... ei sillä että niin paljoa tarvis nousta kun kokoa on jo muutenkin, mutta edes se 300g kahdessa kuussa olis ihan ok. eli painoa oli nyt 8670g ja pituutta 70,8cm.

Tänään oon kaks kertaa joutunu pumppaa ja molemmil kerroil 50-60ml yhteensä.. eli neiti saa pullosta vielä osan mun maitoa ja osan korviketta.. ku en jaksa kuitenkaan pumpata otsa hiessä jotta saa kaiken mun maidon mitä irti saa.. eilen en tainnu pumpata ollenkaan.. en kuitenkaan enää yritä lisätä maidontuloa..

Pimmulle onnittelut hienoista viikoista! :)

nyt heräs neiti,ei voi vielä herätä ku kohta lähetää hakee isi töistä... en millää viittis pukea ja riisua uudestaan..

Palailen

Mi-iu

JB:lle ensin halaus ja iso kiitos mahtavasta vinkistä! Se jääkarhu-pussi (en edes yritä kirjottaa sitä oikeaa nimeä...) on aivan täydellinen, en ymmärrä miten ollaan pärjätty ilman. Perjantaina jo tuli, ja sen jälkeen ulkoilu ja etenkin ulos lähteminen on ollut lasten leikkiä! Puppe tajuaa ulos lähdön tunnelman ja alkaa jo valmistautua panemaan vastaan ja huutamaan, ja hups vaan, tyyppi on pussissa ja ulkona, edelleen todella yllättynyt ilme vielä ulkonakin " Mitä, missä vaiheessa mun piti huutaa ja tapella hihoja ja lahkeita vastaan?". Ja kaupoissa ja kahviloissa olo ei häiritse Puppea, kun pussin saa herättämättä ja tyyppi ei hikisty sisällä. Suosittelen muillekin!

Baltsu, viitsitkö kertoa vähän siitä keltarauhashormonista? Voiko niitä alkaa syömään missä vaiheessa vaan kiertoa? Pakko kai, kun eikö niitä syödä juuri siksi ettei kiertoa ole... Olen ajatellut itsekin pyytää sitä jos menkkoja ei kuulu. Mulla siis oli menkat kerran, mutta toisia ei ole tullut. Imetys ja laihtuminen varmaan sekoittanut kuviot.

Pimmulle onnittelut viikoista! Kiva että paketti löysi perille. Sori että söin sen lakritsin...

Varoitus, kakka-asiaa, ei pakko lukea:

Tänään sitten viimeinkin Puppen perä räjähti. Ollaan miehen kanssa kyselty toisiltamme koko ajan päivien ajan joko tuli, joko tuli, joko tuli. Ja pelkkiä vitivalkoisia pissavaippoja vaihdettu. Tänään sitten olin tapojeni vastaisesti (ensimmäistä ja viimeistä kertaa) sellaisessa paikallisessa äitylitapaamisessa, jonne olen luvannut mennä jo kuukausia. En pidä sellaisesta, että sen takia että on saman ikäisiä lapsia, pitäisi välittömästi olla ystäviä ja samasta puusta veistettyjä. Tai ehkä se johtuu enemmän siitä, että nämä pro-äipät tietävät kaikesta kaiken ja ovat niin musta-valkoisia ajattelultaan; on vain yksi ainoa tapa ja se on tietenkin heidän tapa, heistä tulee uskonlahko mieleen. No, Puppe protestoi tylsää seuraa niin, että kun otin hänet ihanasta jääkarhupussistaan, huomasin hajusta että ihme on tapahtunut. Tietenkin jättikakan piti tulla kun oltiin vieraassa paikassa... Kakkaa oli varpaiden välistä kainaloihin ja niskatukkaan! Vaippa vuosi siis ihan joka puolelta. Odotin paljon, mutta en tiennyt että noin paljon mahtuu pieneen ihmiseen... Ekat nyrpistelyt me saatiin siitä kun meillä oli kertis eikä kestovaippa. Sitten yks teepussipää tuli katsomaan kun pesin Puppen varpaiden välejä ja kysyi kulmat kurtussa että kuinka usein vaihdan lapsen vaipan. En viitsinyt vastata yhtään mitään. Siinä vaiheessa kaduin jo koko menemistäni sinne. Yhden kerran otin kantaa keskusteluun, se ei ollut taaperoimetys eikä miten rakentaa vanhoista runkopatjoista koko suvun perhepeti. Vaan kun mietittiin mitä yllättäviä positiivia puolia on tullut vastaan, mä sanoin että dokaaminen tulee tosi halvaksi kun on ollut niin pitkään juomatta ja nousee nopeasti päähän. Me ei Pupen kanssa osallituta enää heidän tapaamisiinsa. Ei sen puoleen, ei meitä varmaan kovasti odotetakaan... Oih, mä olen taas kerran niin onnellinen että mulla on teidät! Pus!

Heipsan tällekin puolelle! Täällä edelleen kärvistellään flunssan kourissa :(

Hyvin ilmaistu tuo äitylitapaamisjuttu, Rosis! Mulla täysin sama kuva niistä ja siksi en edes ole viitsinyt vaivautua moisiin - tulis varmaan niin ulkopuolinen ja huono äiti olo siellä... Ja tuskimpa olen tulevaisuudessakaan menossa, jahka meidän elämä "normalisoituu".

Kiva lukea (toisin kun luulin, kun meille pamahti tää tilanne), kuinka teidän lapsukaiset kasvaa ja kehittyy. Siellä kesän lapsukaiset alkaa jo nousta ja pitään äitiään hälytysvalmiudessa kokoajan uusilla tempauksillaan ja syksyn lapset hienosti oppivat soseiden syöntiä ja aina uusia juttuja ja tapoja liikkua ja ääntelehtiä... Mukava kuulla!

Kiva uni Sade sulla. Että ihan koko perheen kanssa teijän peti vallattiin ;)

Mulla on taas piiiiitkä päivä edessä, joten pitäkäähän yllä keskustelua täällä tai mailissa, et mulla on jotain lueskeltavaa... ;) Ei kai kukaan tuonne hirmuiseen myräkkään meinaa ulkoileen lähteä. Vai onko sitä muualla suomessa? Ihan järkky ilma!

Täysin omanapainen purkaus, sori. Kirjoittelen myöhemmin enemmin.

Tänään on se päivä, jolloin pitäisi toimittaa päivähoitohakemus, jos aikoo syksyllä laittaa lapsen hoitoon. Voi itkupotkuraivari ja hirveästi kiroilua päälle! Miksen asu Saudeissa, jossa naiset eivät edes saa tehdä töitä?!? Määä en haluuuuu! Sain siis sen paikan, josta kirjoittelin joku aika sitten. Olisin voinut aloittaa heti, mutta sain puhuttua syksyyn aloituksen. Ja voi että tuntuu niin tyhmältä edes aloittaa joku täysin yhdentekevältä tuntuva työ, kun voisi sen sijaan hoitaa poikaa. Mutta kun en haluaisi heittää kuitenkaan koulutusta hukkaan. Mutta mistä mä tiedän haluanko edes isona tehdä näitä töitä, vai aionko kymmenen vuoden päästä ihan jollekin toiselle alalle, jolloin olen ollut pois pojan varhaislapsuuden? Siis voihan P. Iso P. En kyllä voinut kuvitella, että tämä olisi niin vaikeaa.
Tuleeko mun pienestä pojasta joku uusi koulupommittaja tai joku maahanlyöty luuseri, jos joutuu tarhaan jo nyt? Pelkään niin kovasti, että pieni unohdetaan johonkin nurkkaan yksin.
Miten mä voin jättää pienen hoitoon, jos (kun?) yhtään itkee perään. Mutta onko se päivähoidon aloittaminen yhtään sen helpompaa jos ikää on vähän enemmän? Miten tuo päivähoito voikin olla noin peikko! Eikä asiaa kyllä yhtään helpota esim eilisen hesarin artikkeli aiheesta.

MITÄ H***TTIÄ MÄ TEEN?!?

Voi Saana! Veit sanat suustani. Viime yönä pyörin sängyssä ja surin ensi syksyä... Miten ikinä kykenen jättämään vauvani hoitoon? Olin ajatellut palaavani töihin vasta myöhemmin, mutta miehen epävarman tilanteen takia ei oikein ole vaihtoehtoja. Tuo meidän Vinkku vaikuttaa vielä melkoisen vilkkaalle, joten pelkään mitä levoton päiväkotiryhmä hänelle tekisi.

Amilda, me urhistelimme kaupungille ostamaan ripsaria (+sorruin johonkin miracle creamiin), ei tosin olla kovin mukava reissu. Vinkku pelästyi lumiauroja, kyyneleet valuivat pitkin poskia, niisks. Toivottavasti vointi helpottaa PIAN!!!!

Rosan kokemus mammapiiristä oli hauska! :D

mä aion lähteä tuonne myräkkään jahka Nöpö ensin heräisi taas aamupäikkäreiltään..tai no kerran jo herättiin mutta vain jotta voisi hetken kiukutella ja nukahtaa uudelleen.

Rosis, mullakin samat fiilikset noista tapaamisista ja siksi pysyttelen kotona vaikka nyt alkaa jo vähän tehdä mieli nähdä muutakin maailmaa...miksette voisi kaikki asua täällä niin elämä olisi ihanaa ;)

Kiva kuulla Amildastakin, mutta ikävää että flunssa aina vaan jatkuu..ootko jo kokeillut alkomaholia?? mies aina sanoo että kunnon shotti vie pöpöt pois..ja yleensä sillä tuo toimii..vodkaa tai jotain vahvaa siis nassuun niin olo paranee..

Saana, upeeta että sait sen työn mutta tylsää tuollainen tilanne =( mä en vielä edes uskalla ajatella mitään hoitoonlaittoja ja meillä tietty helpompaa kun mies jää sitten ensin kotiin hetkeksi ja sitten katsotaan uudelleen. Päiväkotiin mä en pystyisi Nöpöä vielä laittamaan..mutta tuskin se kauheasti helpottaa vaikka olisi vanhempikin lapsi..en tiedä.

niin ja Pupelle onnittelut jättikakasta!! meillä onneksi nuo tulleet aina kotona ja vaan eka satsi vaippaan niin äkkiä on ehtinyt avata vaipan niin ei ole vielä hukkunut kakkoihin.

Eikös poikien pitäisi olla ihan hulluina lumiauroihin? tosin ehkä vain paikalla ollessa, pitävät kyllä niin järkkyä ääntä että mäkin pelästyn välillä..toivottavasti täällä olisi joku aurannut ennen meidän ulosmenoa tai tulee taas rankka lenkki.

Vaikeita juttuja nuo hoitoonvientien ja kotonaolemisten väliset ristiriidat... Ei se oo helppoo viedä omaa lastansa hoitoon, mutta harmillista se on, jos jää työelämässä jälkeenkin. Toivottavasti Saana löydät ratkaisun! Tuleeko teillä kysymykseenkään vaihtoehto, jossa mies jäisi pojan kanssa kotiin?
Jos jotain hyvää tästä tilanteesta voi hakea, niin mulla ainakin tuo ongelman ratkaisu jäi pois, asia tuli selväksi tämän tilanteen myötä ja työt saa odottaa just niin kauan kuin tarve sitä vaatii...

Kiitos Angstikselle hurjan paljon kortista ja ihanasta ajatelmasta! Veti ihan sanattomaksi ja väkisin nousi kyynel silmäkulmaan. Olet ihana!

Ootte te sissejä, kun lähette tonne myräkkään ulkoileen... Vaikka nythän se on jo laantunut - ainakin täällä.

Onko siellä etelässä lumimyräkkää? Kerrankin on jotain etua, kun asutaan täällä pohjoisemmassa.

Tultiin juuri ulkoilemasta ja tuli hiukka kylmä. Irkulla vissiin uhmaikä puskee jo päälle, kun kaikki on niin taistelua. Jouduin lahjomaan sen, että päästiin sisälle ilman huutoa.

Eetin yöt on taas, tai edelleen, huonoja. Nukkuu sentään pidempään kuin viiteen, mutta syö tunnin välein. Ehdin jo turhaan iloita niistä kahdesta hyvästä yöstä.

Toivottavasti Saanan työ- ja hoitotilanne selkenee. Mullakin sydän itkee verta ajatuksesta, että Eeti pitää laittaa hoitoon nyt keväällä.

Irkku vaatii huomiota, niin täytyy mennä..

Yhteistyössä