Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadee

Vieras
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan, poika, rapiat 4100g ja 53cm
Neilikka ja sen ihanat pikku palleroiset!!
Pimmu, meidän odottaja.

vapun ja toukokuun kunniaksi uusi ketju. Pimmu, en muista jos oot lisännyt LAn jo listaan mutta jos viitsit niin laitapa uudelleen, olikos se elokuussa vai muistanko väärin?

Ei meillä muuten lattioita noin usein vielä pestäisi mutta kun tasaisin väliajoin puklaa niin täytyy aina välillä sitten niitä läikkiä putsata, tietty yleensä putsataan heti mutta välilä huomaa että on tullut ylläripukluja ja vaan kuivuneet täplät lattiassa..

JB, soita pankkiin niin antavat uudet tunnukset. ja onnea Eetille taas uudesta taidosta!

Amilda, aivan ihania kuvia facebookissa (joka on taas ärsyttävästi uudistunut!!) me saatiin eilen sellainen pieni vappupallo tikun päässä lahjaksi niin sitä Nöpö ihmetteli. Pitäisi ehkä laittaa ihan perusilmapallojakin iin voisi niitä hihkua.

Miehellä synttärit, vähän ankeeta kun tuli tasavuosia täyteen eikä mitään ihmeellistä, on mulla sentään lahja ja mennään syömään mutta normaalit "ryyppää ja rellestä" juhlat on kyllä jääneet väliin :/

Nöpö oppi eilen peruuttamaan. Siis on joskus aiemminkin jo vähän peruuttanut mutta eilen veteli ihan järjetöntä vauhtia, siis liikkui leikkimatoltaan pois hujauksessa ja päätyi nuolemaan meidän parkettia (ja ei, emme ole pesseet pitkään aikaan lattioita emmekä edes imuroineet joten saipa ainakin vastustuskykyä..mutta tosi hurjaa). ja on olleet niin vauhdikkaita nämä pari päivää että nukkuu nyt aamuisinkin taas pitkät päikkärit, pitäisi lähteä kohta anoppilaan mutta Nöpö senkun nukkuu.

hauskaa vappupäivää! ja piti kysyä onko mun mies siis ainoa kissa-allergikko tässä joukossa? kun jännitän sitä Rosiksen tapaamisen säätä, jos on kurja sää niin mies voi sitten vaan käydä kääntymässä joten peukutelkaa että olisi aurinkoista ja lämmintä!

Huomenta. Alkoi tukka nyppimään, kun se on ihan viikkojen sisään ohentunut puolella. Otin sit oranssit fiskarssit ja pätkäisin melko reilusti. Ainakin lyhyempi se nyt on, mut en tiiä sit että onko yhtään paremman näköinen. Pitäisi vissiin saada kampaaja-aika melko pian. Saa nähdä huomaako mies yhtään mitään eroa.

Eeti on niin ihana! Nostelee pyllyä lattialla ja kovasti yrittää konttausasentoon. Pikkuisen jo pääseekin, mutta lysähtää pian takaisin. No pian se siitä lähtee.

Jonkun pitäisi tulla piilottamaan sakset. Vielä aamulla tukka oli lapaluiden väliin ja nyt ei yllä enää edes olkapäille, kun käyn vähän väliä saksimassa vielä hiukan lyhyemmäksi. :)

Ihanaa toukokuuta ja onnittelut uusista taidoista Saden ja JB:n pikkuisille!

JB -kuvista päätellen hiuksesi onnistuivat hyvin!... ja vielä Fiskarseilla ;)!

Toivottavasti kaikkien Vabbu meni hyvin! Mä poljin eilen tunnin kuntopyörää ja sitten mentiin kymmeneltä unelle. Hurja vappu. Tänään oltiinkin sitten miehen mökillä arskaa ottamassa.

Täytyy mennä antamaan Nukille ilta puuro. Öitä!

Juu Facen kuvista päätellen Jellistä voisi pitää tukkataikurina! Et oo ajatellut uran vaihtoa? Tosi kivat tuli!

Ihana ilma ollut tänään! Ja täällä ainakin suorastaan kuuma! Ollaan ulkoiltu lähes koko päivä koko perheen kesken ja nyt käytiin vielä miehen kanssa ihan kahdestaan ulkona syömässä ja parilla (ekaa kertaa neidin syntymän jälkeen) - neiti jäi vaarin hoivaan siksi aikaa :) Kylläpäs teki hyvää :D Piristää kivasti ja tekee ihmeitä mielelle...
Mut nyt jääkiekon pariin!

Ai niin... Meille puhkesi tänään ensimmäinen hammas :)

täällä vappu sujui rauhallisesti, oon edelleenkin niin väsynyt viikosta kun mies oli kipeä että menin eilenkin jo nukkumaan ysiltä..ei tosin paljoa auttanut kun Nöpö oli niin rauhaton viime yön että jäi mun unet aika pätkittäisiksi :/

Amildan neidille onnea hampaasta! mä katsoin vauvakirjaani niin mulle tullut vasta 7kk joten me taidetaan vielä odotella hetki Nöpön kanssa jos on mitenkään periytyvää.

Tänään on vika porkkanapäivä ja huomenna siirrytään perunaan.

Muhun on iskenyt nyt ihan hirveä vauvakuume, haluaisin ihan oikeasti vauvan vaikka ajatus raskausajasta ei kauheasti innostakaan. eikä kauheasti innosta mieskään joten eipä tarvi vielähetkeen jännäillä. miehellä vatsansa kanssa jotain ongelmia niin kunhan nyt pääsisi sinne lääkärille että tutkisivat onko keliakia tms niin ehkä sitten innostaisi enemmän taas puuhailut.

mutta nyt Nöpö kutsuu. Ihanaa viikonloppua!!

Mun pitäisi siivota. Miehellä on töissä ihan tappoviikko. Moneen päivään ei nähnyt lapsiakaan, kun tuli töistä vasta yhdeksän jälkeen illalla ja lähti töihin ennen kuin ne nousi. Eilen sit tuli kuitenkin jo neljän maissa, mut meni nukkumaan, kun piti uudelleen lähteä jo kahdeltatoista. Huomenna sillä on sitten vapaapäivä. Oon jo koko aamun viidestä saakka ahdistellut sitä viesteillä. Koskee ne aviolliset velvollisuudet miestäkin ja odotan sitä kotiin niitä täyttämään.

Onko Rosan perhe päässyt jo taudista eroon?

Irkulla alkaa oikeasti tulla uhma. Ei mikään mene kaaliin. Tekee kiellettyä asiaa tasan niin kauan, että menen ottamaan sen pois. Kieltoja ei usko ollenkaan. Eeti on onneksi tottelevainen ja vielä helppo.

Kesäiset terveiset täältäkin! Ja myöhästyneet vapun toivotukset. Olen aivan tohkeissani auringosta, nyt ei voi olla kuin megasuperhappy! :D

Jellyn tukka oli kiva, taidat olla hieman impulsiivinen luonne? Olisiko Irkku tullut äitiinsä temperamentin suhteen? ;)

Joko Nöpö hoksasi syömisen ilot? Ja onnittelut Amildan neidille hampaasta! Ja mahtavaa, että pääsitte tuulettumaan!

Ihana ilma! Ulkona ollaan oltu aamusta iltaan, Puppe istuu sitterissä tai painaa menemään pitkin nurmikkoa. Ei sille mitään voi että multaa ja ruohoa menee nassuun, mutta tarkkana täytyy olla ettei isompia kiviä. Jellyn sanoma piristi kovin, siis se, että pieni vilu, nälkä ja hiekan syönti lisää vain vastustuskykyä.

Pian mennään 1-vuotis synttäreille ja saan pukea Pupplesiinin niin makeeseen mekkoon.

Hienoa Jellybean että leikkasit tukan, ja vielä kivampi että olet tyytyväinen tulokseen.

Sade, meillä on ihan mukava kellari, siellä on sohvakin. Miehesi voi mennä sinne istumaan ja hän pysyy mukana tunnelmassa kun laitetaan itkuhäläri päälle ja miehelle kellariin toinen pää mukaan. Nih.

jesh Rosa, hyvä hyvä, eiköhän mies siellä viihtyisi ;)

Ei Nöpö ole oikein vielä tajunnut tuota syömistä/nielemistä..välillä syö hyvin mutta välillä taas kakoo ihan kauheasti. Äitini kun syötti niin söi kiltisti ja nätisti koko jääpala-palan kokoisen annoksen, itse kun syötän syö ehkä vähän vajaan teelusikallisen. no maisteluhan tässä on onneksi vielä se pääasia. Mutta kyllä silti vielä hirvittää ja oppiiko se koskaan syömään.

Kokeiltiin tänään sitä ratasosaa, mutta joko meidän ratasosa on aika iso tai Nöpö vielä liian pieni kun tuntui että valui siinä ja kun ei laitettu siis vielä ihan istuma-asentoon..tai sitten oli vaan huono hetki eikä jaksanut olla. Mutta Nöpö oppi tänään ryömimään!!! menee silleen hassusti että peppu ilmaan ja sitten heittää sen toiselle puolelle ja kiskaisee eteenpäin ja taas peppu ylös ja heilautus ja etenee..suloista ja pääsee aika vauhdilla jo eteenpäin =)

JB, vai kutsuu miestäsi aviolliset velvollisuudet ;)! ja ihania kuvia facebookissa!

huomenta, missäs kaikki luuraavat?

Nöpöllä ilmeisesti nyt ihan oikeasti hampaat tulossa, hieman lämpöä ja koko ajan suussa käsi tai hiha tai lelu..nukkui viime yön aika rauhattomasti mutta kuitenkin sikeästi, ei syönyt kuin kerran ja sekin vasta klo5 ja oli pissimättä taas 9,5h eli todellakin nukkui koko yön. Toivottavasti nyt jaksaisi syödä tänään kuitenkin hyvin että olisi voimia.

Jospa Nöpön hammas puhkeaisi nopeasti, niin menisi lämpöilykin ohi ja pystyisi taas syömään normaalisti. Eetillä on hammaslääkäri huomenna, että tässä tulee melko kiirus tehdä se ensimmäinen hammas. Varsinkin kun vielä ei ole mitään merkkiä, että olisi hammasta tulossa.

Eeti nousee jo konttausasentoon ketkuttelemaan! Pikku söpöliini! Jospa se pian lähtee eteen päin. Sitten nämä tyttäret kyllä alkaa keppostella yhdessä. Eeti on alkanut herätä jo viideltä, eikä sitä saa millään nukkumaan. Että haukotus vaan.

Että mua ärsyttää tämä iskias. Yritin äsken vähän aktivoitua. Pääsin pois sohvalta ja lattialle saakka tekemään pikkuisen tunnustellen vatsaa, selkää ja pakaroita. Mut kun tuo iskias repii niin inhottavasti vastaan, teki mitä hyvänsä. Tänään ennen yhtätoista pitäisi tulla mattoja. Toivottavasti kans tulee tällä kertaa. Hehei, tilasin hairtrade.comista itselleni clip on -jatkot! Oma tukka on harventunut ihan sairaasti. Ennen oli suht paksu poninhäntä, niin nyt ei tule edes sormen paksuista! Ja tukan lähtö vaan jatkuu. Oikeasti oon kohta kalju.

Huomenia!

Ja heti ensimmäiseksi Amildan pikkuiselle onnittelut ihka ensimmäisestä hampusta! Mä luulen, että meillekin tulee kohta takahampaat, sen verran Nukkeli niitä hieroo.

Kurja juttu, että Sadeliinin miehellä on ongelmia vatsansa kanssa. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin! Sitä vartenhan me veroja ja/tai vakuutusmaksuja maksellaan. Saadaanko sut Sade mukaan syksyn yrittäjiin? Ja hurjasti onnitteluja Nöpön ryömimään lähtemisen johdosta! Kohta hän juoksee teitä karkuun ;)!

Siitä tulikin mieleeni, että mites Miiu on jaksanut? Oletko jo varannut neuvolan?

Huoh, voin vain kuvitella Irkun uhmaa, kun tuntuu, että 10-kuisenkin kanssa alkaa olla jo tekemistä. Aina täytyy mennä sinne minne ei saisi ja tää korostuu vielä väsyneenä. JB, mitä ne Clip Onit on? Varmasti hiuksiin liittyviä, mutta mutta... Ahaa, olitkin jo selventänyt eli ne on vähän niinkuin hiustenpidennykset, eikö? Toi lyhyt kyllä oikeasti sopii sulle! Mun pitäisi tänään taas tummentaa tätä mun omaa pehkoa. Ei se vaaleampi sovi ei.

Pakko vielä tuulettaa, että tänään määää pääsen kasvohoitoon! Ihana rentoutumishetki! Ja hei äitienpäiväkin on jo sunnuntaina! Onko teillä mitään erikoisia suunnitelmia? Tai tätä pitäisi varmaan kysyä miehiltänne ;).

Ja Rosmunda, katsopas mailisi mitä pikimmiten!

PIkapikaa, valpurista on selvitty kunnialla. Hieman maistoin kuplivaa ja meni mukavasti muutenkin.

Pikkuisille onnittelut uusista taidoista ja hampaista :)

Balzu, sinulle on postia.

Mä luulin että kuvittelen omiani, kun tuntuu että Irkun uhma kasvaa potenssissa väsymyksen myötä. Mut jos kerran Angsteri on huomannut saman, niin täytyyhän siinä olla jotain perää. Jos Irkku normaalisti on enkeli, niin väsyneenä on sitten kuin itse piru. Nakkelee tavaroita, koskee kaikkeen mihin ei saa koskea, lyö Eetiä sekä minua ja miestä. Purnaa vastaan ihan kaikessa, raivostuu jos kielletään, puree, potkii ja nipistelee. ;)

Joo ne clip onit on klipsipidennykset. Aitohiusta, jota pystyy käsittelemään aivan kuin omaansa. Otin vähän aaltoilevana, kun omakin hiuslaatu on aaltoileva. Ootan kuin hepo kesää, että tulisivat jo postissa! Tein järkyttävän huomion juuri äsken peilin ääressä: toiselta ohimolta kuultaa päänahka hiusten läpi! Siis todella ohuiksi on hiukset menneet, ja todella lyhyen ajan sisällä. Toivottavasti kasvavat takaisin...

Täällä myös vapusta selvitty! Ihanaa ja rauhallista oli. Ulkoiltu on paljon, kun kevät on ollut mitä hienointa :) Onnistuin joka vuotisessa itseni polttamisessa jälleen.. Mut aivan ihanaa kun luonto herää jälleen ja alkaa puut ja nurmikko vihertää :)

Meillä neiti on kans nyt varmaan jossain kevätflunssassa. Vaihteeks!!! Eilen illalla itki ihan hysteerisesti puolille öin, kun yleensä nukahtaa viimestään klo.21 ja olinkin ihan varma, että taitaa olla tulossa lisää hampaita. Mut eipä ollut tullut. Tänään kuitenkin on ollut tosi apaattinen ja räkänen ja nukkunut sit ihan koko päivän (oli tuossa puolenpäivän maissa ehkä tunnin hereillä), niin kaipa tuolla sit joku flunssa tms. on. En tiedä? Onko teillä tietoa, mikä voisi olla? Lämpöökin oli vähän, mut meillä nyt on muutenkin pieni lämpö kokoajan, joten tiedä näistä nyt sit..

Mukavaa tapaamista Brogikselle ja Baltsulle huomiselle!

Antero, kiitos aidosta piristyksestä! Thanks thanks. Miehellä niin harvoin vapaata viikonloppuisin, mutta saatiin järjestettyä. Siistiä!

Mä varasin terveyskeskuksesta ajan. Meen näyttää tissiä lääkärille. Hassua että gynekologeissa arvostan ehdottomasti miehiä, kokemuksellani miehet ehdottomasti parempia. Ja vielä mitä harmaampi mies, sitä parempi. Mutta tissejäni en halua mieslääkärin hiplaavan. Eli mulla on patti rinnassa ja haluan selvyyden ettei ole mitään vakavaa. Vaadin lähetteen ultraan tai mammografiaan, ilman lähetettä en sieltä poistu. Yksityisellä maksaa heti satkun pari, joten jos nyt sais veromarkoille vastinetta. Ei ole odotukset korkealla terveyskeskusta kohtaan, mutta annan heille mahdollisuuden.

Puppen yöt on yhtä älämölöä. Olen luopunut pinnasängystä taas, kun saan olla rauhoittamassa Puppea vähintään tunnin välein. Juu, eikä todellakaan toimi että tassuttelisin vain ja antaisin "vähän" itkeä yksin. Enkä mä halua harjottaa mitän unikoulua kun en halua huudattaa Puppea. Nukun sitten päivällä univelkoja yhdessä Puppen kanssa. Tietty olisin eri mieltä jos olis kaks pikkuämmää, mutta yhden kera menee helposti näin.

Mitenköhän Neiliksellä rullaa?

Anterolle mukavaa rentoutumishetkeä! Mäkin varasin itselleni kosmetologin, mutta se on kaukana rentoutumisesta, kun se tekee puhdistuksen old schoolisti käsin kaivamalla joka ikisen piilossa olevan mustapään. Mua sattuu jo nyt. Se on ihan järkkyä tuskaa. Mutta se lopputulos on sitten kestävä ja hyvä.

Hitsi nyt oli tullut tältä kylältä myyntiin maatila. 6h+k. Tosin -79 rakennettu, että vaatii remppaa ainakin tai ehkä liian huonossa kunnossa. Myydään tarjousten perusteella ja lähtöhinta naurettavan alhainen. Kahden hepan tallikin olisi.. Voi voi voi ja hmm hmmm hmmm. Pitäähän sitä ainakin katsomassa käydä.

Olkaapa hyvä Rosa ja vielä ollaan tämän vuorokauden puolella, niin toivotanpa sulle vielä oikein hilpeää Roosan ja Ruusun nimipäivää ;)! Hienoa, että teille sopii!
Toivotaan ettei kyse ole mistään vakavasta! Voisiko sulla olla rintatiehyetukos tai vastaava? Nehän on kai aika yleisiä? Tulehan sitten infoamaan! Tsemppiä!

Baltsu ja Brokani, tulkaahan infoamaan miten treffinne meni? Söittekö jädeä munkin puolesta?!?! HÄ?

Mulla on nyt kolmatta päivää päänsärkyä. V-mäistä. Ja äskön meillä kävi salaojamies ja tuli sen aikana isäni kanssa matsia (mielipide eroja....). Ei ainakaan helpottanut päänsärkyä.

Amildan nupulle pikaista paranemista! Meillä ei ole vielä ollut kuumetta/lämpöä, joten mä en osaa valitettavasti kommentoida asiaa mitenkään muuten, kun että jos sama väsymys ja lämpö jatkuu niin viekää ihmeessä tohtorille!!

Öitä Esaseni!

Yhteistyössä