Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai heppoja ja maatila! JB aina yllättää! Hävittäjälentäjästä maanviljelijäksi... :D Oli muuten niin söpöjä kuvia neideistä facebookissa.

Rosa, toivottavasti pääset tutkittavaksi ja mielenrauhan. Hyvä nuo on aina tarkistaa pikimmiten. Itse kunkin tulisi huolehtia myös papa-kokeista, viime kerrasta onkin jo pari vuotta.

Joko Amildan tyttönen voi paremmin?

Hih, toivotaan ettei Broganin kanssa jouduta tukkanuottasille! :D

Rosis, hyvä kun käyt tarkistamassa niin saa mielenrauhan!! ja noista papa-kokeista, mullakin tulee kohta jo 2v mutta jälkitarkastuksessa lekuri sanoi että pitää odottaa menkkoja niin sitten saan lähetteen. Jos ei ole heinäkuussa tulleet kun Nöpöllä silloin neuvolalekuri niin pyydän kyllä lähetteen koska en halua näin pitkää väliä.

JB, laitahan linkkiä tuohon maatilaan niin päästään taas kurkkimaan ja kertomaan mielipiteemme :)

Nyt jo toinen yö takana kun Nöpö ei syö kuin kerran aamuyöllä..mutta kai se on normaalia että eivät enää öisin syö? ei taas eilen iltapäivästä eteenpäin syönyt oikein muutenkaan ja on tosi hankala nyt maistatella kun toinen ei halua muutenkaan syödä :( perunaa on nyt saatu kerta maistatettua eikä ollut kovin onnistunut, Nöpö aloittaa kakomisen jo melkein heti kun on ruokaa suussa ja välillä pitää ihan oikeasti rauhoitella kun meinaa tukehtua/menee paniikkiin..ja mä pelkään noita, onneksi mies pääsee niin aikaisin nykyään että voin maistattaa aina vasta silloin. Mutta oppivathan kaikki vauvat syömään??? nyt tuntuu tosi kaukaiselta ajatus..kerran söi tosi kiltisti koko annoksen porkkanaa, että ehkä se tosiaan on lämpötilasta ja vaikka mistä kiinni että syökö. Perunaan oon nyt sekoittanut maitoa kun olisi muuten niin jauhoista.

Ihania trehvejä Baltsu&Brogan, muistakaahan ottaa kamera mukaan!

Morjens emännille! Kohdattiin rautatieasemalla ja käytiin vähän shoppailemassa. Kuvat tulee myöhemmin. Äiskät raahasi meidät ihan tylsään kahvilaan, mutta nyt otetaan rennommin Vinkun kotona.

Pojun pehko on livenä vieläkin coolimpi ja Baltsu on ihan pyörällä päästään suloisesta hymystä.

Pääsisköhän tässä Särkänniemeen vielä, jos on kilttiä poikaa??

PS. Brogis kommentoi, että Vinkkukin on aivan ihana pikkuinen poika, joka tosin nyt nukkuu vähän känkkäränkäänsä pois.

Hengissäoloilmoitus. Kaikki ok.

Ballerina, ihan ok täällä nyt menee.

Meillekin tarjosi neuvolasta kotiapua. Pahus vie kun kotiapu ei kuulemma ole vaan pelkkä siivous. Mä en ihan oikeasti tiedä mitä tekisin, jos tänne tulisi joku ihan vieras vahtimaan poikaa tunniksi tai kahdeksi. Minne mun pitäisi siksi aikaa mennä? Joten villakoirat saa juosta nurkissa ihan vapaasti.

Brogis, tullaan hyvin varmasti omalla autolla tapaamiseen. Ajan suhteen autolla ja junalla ei meillä ole juuri eroa. Ei huvita maksaa junalippuja ;) Ollaan varmaan yötä matkalla.

Mites Rousa ja patti? Saitteko ajan?

Eh, mikä papa.... Unohdin pyytää lähetteen lääkäriltä kun kävin astman takia siellä. Voi äly...

Sade, kyllä ne kaikki oppii syömään :) Tuntuu että "tukehtuminen" on ihan päivästä kiinni. Ja tarjottavan ruoan mausta! Meillähän poika vetäisi oikein kunnon mätukehdunjakuolentähänpaikkaan-kohtauksen kukkakaalista, joka oli kyllä ihan just tasan yhtä hienoa velliä kun porkkanakin... Kärsivällisyyttä! Peruna saattaa vetää mahaa kovalle, älä säikähdä. Meillä poika vetäisi perunaa parina peräkkäisenä päivänä viime viikolla ja edelleen on maha melkein ummessa. Luumua vaan...

Jellis, mun tukkaa lähti ihan mielettömästi synnytyksen jälkeen. Aikaisemmin suht paksu poninhäntä on nyt sormen paksuinen. Mut uutta tukkaa on kasvanut jo ihan kivasti. Näytän aika jöröjukalle, kun päästä sojottaa sellaisia reilun viiden sentin mittaisia karvoja. Mut hali! Tukanlähtö ei ole kivaa...

Ouaa, leikkiautosta lähtee näköjään värit...

Hei Sade!
Meillä maisteltu perunaa, porkkanaa ja nyt myös bataattia. Koita seuraavaks vaikka sitä :) Tai sit yhdessä perunan kans, maidolla ohennettuna. Menee haarukalla tosi sileäksi potunkin kanssa, ei jää yhtään niitä kakistuttavia kokkareita :) Sit en kyl tiiä itsekään mitä seuraavaks maistattelis. Oisko joku hedelmä hyvä? Päärynä? Mustikka? Varmaankin...

Terkuin,
Hertta ja O 6 päivän päästä 5kk

Ai niin, vielä yksi juttu! Maissia kans voipi kokeilla "ekoina kiinteinä". Mie niitä jo ostinkin (pakastejyviä, ovat suolattomia) pakkaseen. Ne pitää vaan koneella surruttaa soseeksi, eivät mee haarukalla... Tai sitten tietenkin ihan sosepurkeissa on valmiina sileää maissisosetta :)

Ihanaa, kun paistaa taas aurinko, vaikka ei nyt niin kovin lämmintä olekaan. Ja B:denkin tapaaminen mennyt näköjään kivasti!! Olisi ollut ihanaa olla mukana! Kuvia kuvia!!

Siitä papasta olitte puhuneet. Mä olen menossa kahden viikon päästä. Kannattaa mennä. Mä ajattelin silläkin mennä, että jos se kakkosen yritys alkaa syksyllä, niin kaikki olisi sitten taas tarkistettu.

Saana, mä kyllä keksisin heti 100 000 asiaa, joita voisin tehdä, kun joku luotettava ja kokenut katsoo Nukia. Esim. juuri se siivous. Oikeasti mä kannustan sua ja Amildaa ottamaan apua vastaan, jos yhtään tuntuu siltä. Jos ei tunnu, niin eihän siinä sitten tietenkään mitään!

Hertta ja Saana olikin vastannut jo hyvin Sadelle. Kaupan soseet on tosiaan hienompi jakoisempia, kuin mitä itse tehdään tai ainakin mitä mä tein. Ne voisi upota Nöpöllekin aluksi? Ja kuten Hertta sanoi, niin mäkin aloitin maissilla ennen perunaa, vai annoinko yhtä aikaa...? Muisti muisti..

Kotona ollaan. Olen todella iloinen siitä, että uskalsimme lähteä kaksistaan Pojun kanssa junalla liikenteeseen. Päivä oli kiva, oli ihanaa nähdä Vinkku ja Baltsu livenä, aika vain juoksee ihan tajutonta vauhtia. Vinkku on kyllä melkoinen sydäntenmurskaaja ja tyylikäs kaupunkilainen! On Vinkussa äidinkin näköä, vaikka kehuin niin isän näköiseksi. Niin ja Baltsu, kiitos huolenpidosta ja matkaoppaana olosta :)

Taas on kiire, mutta palaan myöhemmin. Vaikka yöllä. Huoh. Ja laitan niitä kuvia tulemaan sähköpostien täydeltä.

Ai niin, junamatkat meni tosi hienosti. Etenkin tullessa Poju oli aurinko ja keräsi hymyjä täti-ihmisiltä ;)

Voi kullat, nukuin viime yönä 3,5 tuntia, kun piti kattoo suomen peli ja sitten Eeti heräsikin jo neljältä. Tänään oon sitten mokaillut ihan kympillä. Mm. kävin kaupassa tyttöjen kanssa ja kaupasta autolle tullessa teen aina niin, että laitan Eetin kaukaloon ja sitten äkkiä pyydystämään Irkun. Laitan sen istuimeen vöihin ja menen sitten vasta laittamaan Eetin kiinni kaukaloon. No tänään en sitten muistanut, vaan iloisesti ajelin kotiin ennen kuin huomasin ettei Eeti-parka ole vöissä. Oon oikeasti ihan sairaan väsynyt, kun Eeti herää jo neljän-viiden maissa ja nukkumaan ei tule mentyä ajallaan. Nyt on mies kuitenkin mökkeilemässä pari päivää, joten jospa nyt tulee mentyä ajoissa nukkumaan. Niin, ja Eeti söi tänään höyhenen! Irkulla oli pääsiäiseltä jäänyt askarteluhöyhen, mitä se puhalteli olkkarissa. Olin (jälleen kerran) tiskaamassa ja kun tulin olkkariin, niin näin kun Eetin huulten välistä vilkkui se höyhen. Salamana tietenkin menin tonkimaan suuta, mut se ehti sen nielaista. Sitten kakosteli silmät vedessä ja mä vaan ulisin. Mies juoksi siihen jostain ja mä oikeasti luulin, että Eeti varmasti tukehtuu siihen. Siis ihan kamalaa! Mä haluan tupakeittiön, että voi jotain hommailla keittiössä ja samalla pitää lapsia silmällä. Meidän keittiöön ei mahdu ottamaan lapsia mukaan, kun keittiö on vaan kapea käytävä.

Aamulla oli hammaslääkärikin Eetillä ja oli ihan tosi yllätys, että Eetille on ihan puhkeamaisillaan hampaat! Ne on vaan tulossa ylös ja minä tyhmä oon kytännyt vaan alaientä! Tällä hetkellä näyttää, että kulmahampaat olisi tulossa ensimmäisenä läpi.

Toivottavasti Rosalla on kaikki kunnossa. Omia tissejäni en ole muistanut tutkia aikoihin. Papassa käyn kyllä säännöllisesti.

Ihanaa kun B&B -tapaaminen oli mennyt niin hyvin! Kuvat olivat ihania!

Pitää laittaa linkki talosta sähköpostiin, kunhan ehdin.

Kiitokset vaan Brogikselle ja Pojulle vierailusta, aika tosiaan juoksi! Kaikenlaista sitä sattuikin, kohokohtina koetin myrkyttää Bron kahvilla ja pyllähdin nurin shoppaillessa... Poju sai sööttejä kesävaatteita, ei ollut turha reissu ei. :)

Kaupan maissisose upposi muuten Vinkkuunkin!

JB:lle toivon hartaasti kunnon yöunia! Koeta jaksaa, olet mun hero.

JB, onneksi selvisitte säikähdyksellä!! voin vaan kuvitella kun olen itse ihan hädissäni jo Nöpön kakomisista vaikka mitään ei ole edes kurkussa. Ja siis hammas tulossa?? hurjaaa, ja mäkin oon vahdannut vaan alapuolta kun kaikkialla sanotaan että ne tulevat ensin..pitääkin ruveta pitämään silmällä kaikkia. meillä on tuo hampulääkäri vajaan 2vkon päästä, kiva kuulla mitä sanovat.

Kiitos kaikille ruokavinkeistä, ostin nyt kaupan maissisosetta jota kokeilen huomenna. Täytyy kokeilla jo puoliltapäivin jos uppoaisi pareemin..tosin olen silloin yksin ja pelkään jos Nöpö saa taas kakomiskohtauksen. jos tuo sose uppoaa niin mennään sitten alku kaupan soseilla ja siirrytään vasta myöhemmin omiin, tai sitten sitä porkkanaa voidaan antaa omana.

meillä sama tilanne kuin teillä JB, siis että Nöpö herää nykyään 4-5 välillä yleensä pissimään ja viime yönä taas nukutin sitä melkein 1,5h että nukahti uudelleen. onneksi sentään oli sängyssä hiljaa tyytyväisenä mutta kieriskeli vaan. ja mä ihan silmät ristissä ja vtuneena. Ja mä sentään menen nykyään nukkumaan joka ilta jo ennen ysiä..että silleen. En tiiä mitä elämää tääkin on, tai siis kun haluisin katsoa lätkää ja tehdä vaikka mitä varsinkin nyt kun illat on niin valoisia mutta jos en mene nukkumaan niin en vaan jaksa. Ehdittiin me tänään sentään miehen kanssa vähän vilautella kikkeliä (tai siis hän sitä vilautteli) mutta on vieläkin enemmän kokeilupohjalla, oon kuiva kuin sahara niin se vähän häiritsee mutta Angstis, kyllä mä edelleen vakaasti aion liittyä syksyn jännäilijöihin :)

Ceridalia, Sade, Ceridalia! Testattiin muuten sitä veronmaksajien kustantamaa (äitiyspakkauksen) liukuvoidetta. En siis aiemmin ole siihen tarkoitettua voidetta testannut. Se oli mun mielestä ällön tahmeaa. Aluksi liukuvaa, mutta heti pian tosi tahmasta. Ceridal toimii tässäkin tilanteessa parhaiten.

Hyvä Sade kun kokeilet maissisosetta. Siinä on hyvää rasvaa ja muutenkin tuhti energiapaukku.

Mahtavaa että tapaaminen meni hyvin! Kertokaas miten mä voin valmistautua - tai valmistaa meidän kotia- tapaamista varten, pro-äitylit hoi?! Meillä ei usein käy yhtä aikaa vauvavieraita, joten ei tule mieleen miten voin helpottaa pienten vieraiden oloa. Jos laitan muutaman vaipanvaihtopisteen yläkertaan, ja alakerran vessa on tarkoitettu vain isukeille ja yksin pissaaville äideille? Laitan myös erikseen pilttibuffetin. Hihi, oispa härski lisä kun buffetin vieressä istuis juomapisteenä vuorollaan yks imettäjä.

Mua vähän stressaa toi rinnan paukama. Meillä on kummassakin suvussa rintasyöpää ja isän äiti kuoli siihen aika nuorena. Lisäks ei tässä enää nuoria olla ja mä olen tupakkaa polttanut. Siksi mä haluan että tutkitaan kaikki turhatkin patit.

Voi mitä söpöläisiä mailissa :) Kiva, et tapaaminen meni kivasti. Olisin kyllä niin halunnut tulla mukaan, mut ajankohta ei vaan ollut paras mahdollinen ;) No Rosiksella sit nähään...

Voimia tosiaan JB:lle! Koitahan saada nyt nukuttua, kun ei oo edes peli-ilta!

Rosalle myös voimahali! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin :)

Mälsää, kun en pääse (lue: en voi) tulla syksyn jännääjiin mukaan.

Papasta. Menee hermo tän kaupungin säästösysteemeihin. Viime uonna sain ekan kutsun joukkoseulontaan. Soitin sinne ja ne kertoi että pieni keskenmenoriski on olemassa, joten tietty peruin. Sanoin että soittavat kun olen käynyt jälkitarkastuksessa niin sitten voin mennä. No, soitin tammikuussa koska jälkitarkastus oli ennen joulun pyhiä. Eivät suostu ottamaan enää, koska joukkoseulontakutsu on voimassa vain sen vuoden jolloin kutsutaan. Sanoivat, että saan papan perhesuunnittelun kautta, koska 2 vuotta synnytyksen jälkeen saan käydä siellä. No, soitin perhesuunnitteluun viime viikolla. Sieltä saa ajan vain ehkäisyasioissa. Sain ajan, koska sanoin että toki voin KESKUSTELLA ehkäisystä, mutta prioriteettina on papanäyte. Sitten toinen hoitsu soitti takas, että ellei mulla ole ehkäisyn tarvetta, niin en saa papaakaan. Kysyin, että täytyykö mun valehdella että kiinnostaa keskustella ehkäisystä jotta saan papan. Ei mitään järkeä. Terveyskeskuksen mukaan kuulun sinne perhesuunnitteluun, enkä saa tk:sta papaa. Eli mua siis painostetaan ehkäisemään.

Amilda, miten sun päivä meni? Oletko tyytyväinen?

Ja hei, onko multa mennyt ohi, miksi et voi tulla mukaan syksyn yritykseen? Tarkoitatko kun oli sektio vai mitä? Mä silloin soitin leikanneelle lääkärille, ja hän ihan tosissaan sanoi että suositukset on muuttuneet ja sektion jälkeen voi hyvin tulla raskaaksi jopa 3kk sektion jälkeen (mikä on musta ihmeen pian), vaikka turvallisinta on odottaa 6kk. Neuvolassa edelleen puhuivat vuodesta, mutta kun kysyin mihin perustuen, niin ovat vanhoja suosituksia. Todellisen arvion voi tietty antaa vain leikannut lääkäri. Mutta tosiaan, multa on varmaan mennyt ohi jos sulla oli joku muu syy, oo kiva ja kerro uudestaan?! Mulla muuten sattuu edelleen haavan kohta sisältä, eikä ihossa ole tuntoa. Joten aika outo ajatella että kohtukin olis jo timmissä kunnossa.

Nonni, mistä alkaisin.. Vaikka siitä, että nyt meidän pieni reppumatkalainen viimein nukkuu. Se oli niin väsynyt, ettei jaksanut edes iltapuuroja syödä.

Poden huonoa omaatuntoa, kun en ole ehtinyt kunnolla paneutua teidän kirjoituksiin. Mutta nyt luin kaiken huolella läpi. Rous, olet huippu. Mua nauratti ihan kunnolla ajatus Saden miehestä kellarissa itkuhälyttimen kanssa. Vaikka eihän siinä ole mitään hauskaa, jos toinen joutuu eristetyksi. Hei mulle voitte sitten avata webkameralla yhteyden.. Ihan oikeasti mieleni tekisi niin kovasti liittyä joukkoon, mutta edelleen jatkan mankumista välimatkasta.

JB on kyllä hurja mimmi. Clip onit olisi ihanat kyllä. Harmi, kun en edelleenkään ole siellä naamakirjassa, niin en näe uutta tyyliäsi :)

Toivottavasti Amildan Enni on parantunut. (Huomaa, olen keksinyt hänelle palstanimen, saa protestoida jos haluaa.. Heh.)

Miten Rousan lääkärikäynti meni? Saitko lähetteen?

Angsteri, mua nyt jäi naurattamaan tuo salaojamies. Olen kaiketi aika väsynyt, kun mua naurattaa nyt kaikki. Mutta on siinäkin ammattinimike. Ajatteles, että veroilmoituksessa lukisi tittelinä salaojamies. Toisaalta se kuulostaa jopa aika hienolta, jopa hieman salamyhkäiseltä. Tai kavalalta.

Salaojamies on hyvä, mutta vielä parempi on meidän naapuri, jonka kanssa mies lähti lauantaina katomaan peliä baariin. He ei tunne ihan kunnolla ja naapuri oli ilmoittanut baaritiskillä, että hänestä tulee kullittaja. On puualalla ja käsityöihminen, ja nyt käy kultaseppäkurssilla.

Brogis, te olette erittäin tervetulleita meile yöksi! Joko jo perjantaina, niin olet mun kera emännöimässä, tai sitten la-su korjaamassa jälkiä!

Pääsen vasta torstana lääkäriin, jossa vasta pitää vaatia se lähete.

Sade, sanoiko lääkäri miksi pitäisi olla kuukautisten alkanut jotta otetaan papa? Föörstoor intte.. Täällä on yliaktiivinen joukkoseulontakulttuuri. Mulle tuli aika alkuvuodesta 08, soitin ja peruin koska olin juuri käynyt yksityisellä. Täti sanoi, että tule loppuvuodesta sitten koska hän haluaa opettaa nuoria naisia joukkoseulontoihin. No, loppuvuodesta en mennyt kun olin juuri synnyttänyt ja nyt minulla on aika kesäkuulle. Ja edellisestä papasta ei ole kuin 1,5 vuotta.. No, menen kyllä seulontaan.

Ainiin, Baltsun kahvimyrkytys, heh. Hyvää se oli. Mä pidän vahvasta kahvista. Hauskuutimme toisiamme ajatuksella siitä, että olisi kamalaa jos omasta mielestä päivä olisi mennyt ihan nappiin ja putkeen ja toinen kävisikin illalla avautumassa tänne noin kaksi sivua siitä kuinka karsea tyyppi sitä onkaan ja tää oli nyt tässä. Ei, Baltsu on kiva. Ja oikeasti yhtä posis kuin olin odottanutkin.

Mä koetan Rousa keskustella tuon miehenpuolen kanssa tästä tapaamisasiasta. Mutta en tiedä olisiko helpompaa opettaa kala ajamaan polkupyörää. Hmm.. Toivottavasti se patti on joku tylsä rasvamöllykkä.

Jaa että oikein kullittaja! Mäkin tahdon olla kullittaja tai urologi...ehee...

Hienoa, että saadaan Sadeliini syksyllä jännäilemään kanssamme! Harmi ettei nyt touhunne onnistuneet, mutta hienoa, että kuitenkin yrititte -ceridalia kehiin! :)

Ja tosiaan kiitos B:lle kuvien lähettämisestä! Komeita poitsuja, kuolattiin kuvia Nukin kanssa!! No ei vaiskaan... :)

Rosalle tsemppiä perjantaille! Toivottavasti saat heti lähetteen ja asia tutkitaan asianmukaisesti. Ehdit jo kyllä kieltämättä pelästyttää mutkin, kun puhuit tuosta sukurasituksesta :(.
Erikoinen systeemi siellä tois puolel jokkee Rosa; kun jos kerran pitää mennä ensin höpiseen ehkäisystä ennen kuin saa papan. Bron tavoin mä sain kutsun seulontaan, mutta tuskin menen, kun mä kävin heti synnytyksen jälkeen ja mulle sattui joku normaalia hieman kovakouraisempi naikkonen. En halua sitä kokemusta enää. Totta kai se synnytys vaikutti vielä tuntemuksiin ja kipuihin, mutta en muutenkaan kokenut mukavaksi levitellä siellä labrassa. Menen nyt sitten yksityiselle, kun on kerran vakuutus aikoinaan hommattu.

mulle ei oo vielä koskaan tullut mitään joukkoseulontakutsua..johtuukohan siitä kun olen niin nuori ;) mutta lekuri sanoi että raskauden jälkeen hormonit ovat vielä sekaisin ja siksi papa ei ole luotettava ja se suositellaan otettavaksi vasta kun menkat alkaneet jolloin hormonit siis ainakin suht tasoittuneet.

Jee, Nöpö maisteli äsken maissisosetta eikä kakonut yhtään tai mitään muutakaan. Eli ainakin toistaiseksi mennään siis kaupan soseilla. Heräsi tänään jo kuudelta ja kasilta jo lin partsilla työntelemässä sitä aamupäikkäreille..nukkuikin sitten 2h. Ja ihan järkky ilma ulkona :(

Mä muistelen että Amildan tilanne ei liittynyt mitenkään tuohon sektioon, siis että ei vielä syksyllä jännäile..mutta voin muistaa väärinkin. Ja Amilda, älä huoli, en usko vaikka tietty toivonkin, että meillä tärppää ilman clomeja tai ainakaan pitkään aikaan jos ovuloin itse vaan sen pari kertaa vuodessa mitä luulen niin ehdit varmaan mun kanssa samaan junaan jännäämään. toisaalta taas saattaahan tärpätäkin.

mitä luulette, miten monta kertaa väliliha voidaan tikata että voi silti synnyttää? kun ensi kerralla mulla siis leikataan jotta ei pääse spontaanisti repeämään niin luultavasti tuo peppu säilyy kunnossa, mutta kestäisikö mun väliliha enää kolmatta? kun kyllä mä edelleen haaveilen kolmesta lapsesta. Ja ärsyttää tuo peppu sen takia kun ei enää muuten tunnu/haittaa mitenkään mutta nyt sitten siis väkisin leikataan niin se vähän haittaa, en siis saa mitään superhelppoa tokaakaan synnytystä.

Mi-iu, millanen olo sulla on?

Aika jännää tuo systeemi Rosis, siis ihan älytöntä että pallotellaan edestakaisin eikä kukaan ota vastuuta. Oon kyllä huomannut julkisella puolella että siellä on vaan pakko valehdella jos haluaa yhtään mitään..joten mene sitten ehkäisemään ja sano että voisivat samalla sen papan ottaa. Mua inhottaa valehtelu ja ajan käyttäminen turhista höpisemiseen mutta jos on pakko niin on pakko.

Ihanaa nähdä teidät jo kohta!

Yhteistyössä