Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin ja piti vielä sitä ihmetellä että Nöpö alkaa varmaan kohta konttaamaan..viihtyy jo tosi pitkään konttausasennossa (ja sori jos kirjoittelen samoja juttuja, oon varmaan tän jo sanonut..ei vaan pää aina toimi..)

Olen Sade itsekin miettinyt tuota episiotomia-asiaa, mutta en kyllä osaa heittää minkäänlaista valistunutta arvausta aiheesta. Kerro jos saat siitä jonkin tiedon.

Hieno juttu tuo Nöpön konttausaikomus, kohta sitä mennään ympäri taloa. Poju ei vielä nouse konttailuasentoon, tosin se viihtyy mielellään seisomassa kun pidän kiinni. Kai se jättää kaikki turhat välivaiheet pois ;) No, oppisi nyt ensin vaikka istumaan. Hyvä juttu myös, että maissi maistui. Itse olen laimentanut hieman sitä maissisosetta vedellä, koska se on aika tuhtia tavaraa. Sellainen juttu kannattaa muuten muistaa lasta syöttäessä kuin syömisasento, jos asento on liian makaava niin menee helpommin kakomiseksi. (Kokeilkaapa itse syödä selällään..). Sitterissä saa helposti nostettua selkänojaa tarpeeksi.

Pikapikaa piti tulla lisäämään eilisiin soseisiin.
Sade, ne kaupan hedelmäsoseet on ihan sileitä. Kokeile niitä, jos tuntuu että Nöpö on oikein sihtikurkku. Maissi ja aprikoosi on pojan suosikkeja :)

Mäkään en osaa sanoa mitään tuohon välilihajuttuun, mutta luulisin, ettei se vaikuta lasten hankkimiseen.

Sitä tulin pikaisesti kysymään/pyytämään, että laitatteko mulle pikaisesti sen meidän treffaus päivän uudestaan!! Joko tänne tai mailiin, tack!

Kirjoitin pitkät pätkät ja sit verkko kaatu :( Murrr!!!
Joten eikun uudestaan...
Niin siis Sade niihin joukkoseulontoihin tulee tosiaan kutsu ekan kerran sinä vuonna, kun täyttää 30 ja siitä sit aina 5 vuoden välein. Joten mä sain sen tänä vuonna vasta ekaa kertaa. Ajattelin kyllä hyödyntää tilaisuuden, mutta vasta loppuvuodesta, koska multahan otettiin papa raskausaikana (juu, eipä kerrottu keskenmenoriskeistä) jopa kaks kertaa, kun se eka näyte vaan "hävisi" johonkin. Enkä ymmärrä edes, miksi se oli niin pakko ottaa, kun juuri ennen raskautumista olin papassa käynyt, eikä mulla oo koskaan ollu siinä mitään :o Ota näistä sit selvää.

Juu Rosis, ei mua syksyllä enää tuo sektio pelota, vaan kakkosen yritys saa odottaa niin kauan, kun tuo ensimmäinenkin on kunnossa. En kyllä millään pystyisi tässä elämäntilanteessa hoitamaan toista enää, kun tämän yhden hoitojen vuoksi jaksaminen meinaa olla aika rajoilla. Ja sikäli mikäli musta olis vaikka luovuttajaksikin, niin ei parane raskautua... Lisäks haluan tietää ja varmistua siitä, onko tämä perinnöllistä, että jääkö mahdollisesti meidän lapsiluku ihan tähän yhteen vaan. Vielä on tutkimukset kesken tuon neidin sairauden osalta.

Aika kumma juttu Rosa tuo sun leikkaushaavasi. Mulla tosiaan se haava oli viikon kipeä ja tunsin/tiedostin sen ehkä vajaan kuukauden. Ikinä ei ole ollut iho tunnoton sen vuoksi. Voisikohan tuo sun tunto/tunnottomuus johtua siitä kohdun repeämästä? Kuulostaa kyllä todella oudolta. Onko sua ultrattu vähään aikaan?

Kiva, että B&B:n tapaaminen meni kivasti. Tosiaan aika korni ajatus, jos toinen ei pidäkään yhtään toisesta ja toinen hehkuttais kympillä. Toivotaan, että jengi ei ainakaan vihais mua.. Toivotaan, ettei Saana ole avautunut musta mitään kauheuksia ;)
Ja todellakin Brogis lähtee mukaan. Eihän se ole matka eikä mikään, jos vertaa esim. Jellikseen. Ja jos mä sain tuon urpon suostumaan mukaan (tästä osakiitos Saanalle), niin ihmeitä tosiaan tapahtuu ja ne kalatkin oppii fillaroimaan!

Oh nouuu... Tuksu alkaa pyörittää omaa tv-sarjaa. En tiedä tuleeko ihan telkkarista, mutta ainakin netistä.

Mulla haluttaa jotain makeaa. Menisköhän mies hakemaan??

JB, kerropa sitten kun sulle tulee ne clipsit, että millaset ne on ja mitä tykkäät muuten. Niin ja Jellis, oletko siis menossa miitinkiin?? Melkein voisin haasteena heittää, että jos JB tulee niin sitten mekin kyllä vaikka kuutena kappaleena.

Oon pyöritellyt asiaa päässäni ja jahnannut edestakaisin ja päätynyt siihe, että me ei olla tulossa. :( Olen tällä hetkellä perheen ainoa kortillinen, joten joutuisin yksin ajamaan koko matkan molempiin suuntiin. Harmillista. Pitää selvittää vielä se junavaihtoehto, mut siinäkin kamaa tulee niin älyttömästi mukaan ja lähin rautatieasemakin on päälle 20 kilsan päässä. Että niin korvessa me asutaan.

Käytiin tytskyjen kanssa shoppailemassa, kun on viimeinkin auto alla. Ei käyty muualla kuin prismassa ja hesessä, mut onhan sitä siinäkin. Selvittiin yhdellä raivokohtauksella, mut sekin on helppo hoitaa kun laittaa Irkun matkarattaisiin vöihin kiljumaan ja laittaa korvat sisälukkoon. Siinäpähän mummelit tuijottaa.

Makkariin tilasin punaisen pyöreän nukkamaton, jonka myös pidän. Olkkariin tilasin sekä vihreän nukkamaton, että valkoisen puuvilla-paperinarumaton ja varmaan pidän vaan sen vihreän, kun Eeti mönkii omalta matoltaan pois koko ajan ja on jo nykyisen matonkin oksennellut piloille, joten se valkea matto ei varmaankaan ole hirveän fiksu ajatus. Verhot on sitten vihreät unikkokuvioiset (ihanan pirtsakat), joten se vihreä sopii niihinkin hyvin.

Clipsit oli royal mailin mukaan aamulla toimitettu suomeen, joten odottelen niitä perjantaiksi. Hyvin pieni todennäköisyys, että väri matsaisi sellaisenaan omaan tukkaan, joten pitää varmaan värjätä. Uskaltaiskohan itse vai veisikö kampaajalle? Tosin ne maksoi vaan jotain 60-70 euroa, että saattaisi värjääminen maksaa enemmän kuin se tukko hiuksia.

Eeti on ihana sahapukki, kun töröttää kontallaan lattialla. Voi mun kultaa.

Kiitos päivä tiedosta! Me ollaan tulossa ellei jotain ihmeellistä tapahdu. Ja Bro älä nyt oikeasti ota tapaamisesta painetta, olisi vain tosi kiva, jos pääsisit tai pääsisitte, mutta no stress. Harmi ettei nähdä nyt Jellyäkään, mutta hyvin ymmärrettävää. Meidän täytyy joskus tulla sinne teidän "peräkylälle", vaikkapa tupareihin sitten aikanaan ;). Täten olen sitten kutsunut itseni teille ;)....

JB:n uudet matot ja verhot kuulostaa kivalta! Verhot kyllä näyttikin hyvältä(näkyi yhdessä kuvassa). Ihanan pirtsakat, niistä saa varmasti energiaa. Saakohan salaojista energiaa? Tai salaojamiehestä, joka näyttää ihan menninkäiseltä ja hyvin hyvin erikoiselta..hmm... Onneksi tää rumba on ensi viikolla ohi! Ja sitten alkaakin terassin teko, huoh.

No niin, mä taidan mennä pehkuihin, kun se menninkäinen tulee jo aikaisin aamulla. Nukkukaahan hyvin!

Aurinkoista huomentapäivää erittäin huonosti nukutun yön jäljiltä :/

JB, kuulostaa kivoilta noi matot! mä oon ihastunut tuohon vihreään sävyyn jonka myös bongasin jostain kuvasta.

Yritän tilata postin sivuilta omalla kuvalla äitienpäiväkorttia mutta yllättäen sivut ei toimi..aargh!!

Pimmu, joko palasit kotiin? löysitkö vaunut ja kaikkea muuta kivaa täältä?

Jos me saadaan se 6h+k, niin kutsun teidät kaikki kyläilemään! Sitten on tilaa enemmän kuin tässä kenkälaatikossa. Me muuten mennään huomenna kattomaan sitä. Varasin näyttöajan heti, kun näin ilmoituksen..

Nuo verhot on aivan ihanat. Kun aurinko paistaa ja ne laitetaan kiinni, niin huone tulee mahtavan vihreäksi! Siksi osa facebookin kuvistakin on vihreitä.

Alan olla jo epätoivoinen hiustenlähdön kanssa. Poninhäntä on enää pieni tupsu. Aikuisten oikeasti. Ja päänahka kutiaa ihan mielettömästi.

Angsterin kesä kuulostaa olevan hyvin pitkälti remonttia täynnä. Salaojat kuulostaa mielenkiintoisilta. Terassi vielä mielenkiintoisemmalta. Saiko Brogan herkkuja, suostuiko mies hakemaan?

Meillä ei lapsille mitään muuta syötetäkään, kuin kaupan soseita. En tiiä riittäisikö oikeasti aika niitten itse väkertämiseen, mutta itse koen ettei riitä. Joten purkista kaikki. Mä oon ihan tajuttoman väsynyt koko ajan ja nyt mielessä kummittelee, että pitäiskö varmuudeksi tehdä testi? Kierukka on joo, ja menkkojen puuttuminen kierukan aikana ei tarkoita mitään, mut väsymys on mulla molemmissa raskauksissa ollut THE oire. Toki väsymys voi johtua huonosti nukutuista öistä ja tuhannesta muustakin asiasta, mutta jotenkin ei nyt kaikki tunnu olevan kohdallaan.. Joku selittämätön juttu nyt painaa.

JB, lähestyin sinua sähköpostilla.

Mites Anteron salaperäiset salaojaputket? Kävikö menninkäinen? Keititkö kaffet? :) Mulla tulee siitä salaojamiehestä mieleen sellainen arjen supersankari jolla on viitta. Ja salaojaputken kuva paidassa. (Ja pörröinen tukka niinkuin Röllipeikolla, kun tuli tuosta menninkäisestä puhetta). Älkää soittako valkotakkisia..

Itse jouduin herkkuni hakemaan kaupasta ja toin vielä miehellekin olutta ja karkkia. On tämäkin, että lähdet hakemaan itselle karkkipussia ja reissuun menee 20 euroa. Mä olen ansainnut jotain tosi ihanaa äitienpäivänä! Onnisiko Saden korttitilaus? Mistä sellaisia saa?

Olen nukkunut jotenkin tosi huonossa asennossa. En oikeasti meinannut päästä aamulla sängystä ylös, kun vihlaisi niskaa ja lapaluiden väliin. Nyt pystyy olemaan kivutta, kun pitää kättä selän takana ja toista olkapäätä korvassa. Piti oikein miettiä että millä ilveellä mä saan Pojun kannettua aamupesuille. Hampaat yhteen purtuna se sitten meni. Mun selkä ei kestä tuon lapsen kanniskelua enää kohta.

Kyllä mä vähän otan painetta pulttuun siitä tapaamisesta, koska haluan todella liittyä joukkoon hurjaan. Jäärän lauseista osa sitäpaitsi oli jo eilen konditionaalissa. Että käännytystyö tekee tehtäväänsä.

Brogis, hyvä hyvä, jos ja kun saat jäärän käännytettyä niin mä pestaan sut kaikkiin omiinkin käännytysoperaatioihin :)

JB, voi hurja, voisko oikeasti kierukka pettää???? nyt sitten vaan testiä kehiin jos tuntuu oudolta..vai voisiko tuo sun hiustenlähtökin olla merkki jostain? jos siis oiskin joku puutostila tms?

meillä on taas yksi tästä yhtiöstä raskaana, varmaan parin kuun sisällä saa kun on niin iso..ja sillä on tissit ihan älyttömän isot, siis raskauden vuoksi!! ei mulla vaan olleet eivätkä kyllä oo vieläkään/enää.

En tiedä oonko puutteessa mutta mulle tulee salaojamiehestä mieleen joku komea könsikäs joka hyvin istuvissa farkuissa painaa ilman paitaa...;) tuo Angstiksen mennikäinen tosin hieman häiritsee tuota mielikuvaa mutta silti aina kun mainitsen tuon miehen niin heti tulee tuollainen mieleen ja mietin että miten sun mies antaa sellaisen käydä teillä..

tänään ois talkoot yhtiössä mutta enpä taida mennä kun pitää alottaa jo iltatoimet.

niin ja hei Brogiskselle piti toivottaa pikaista paranemista ja jos on tosi jumissa niin mun mies voi kyllä hieroa (vinks vinks muutkin..se voi siellä kellarissa pistää hierontapöydän kasaan ja siellä voi sitten halukkaat käydä kun vaan hinta katsotaan ;9 ei mutta ihan oikeasti, jos tuntuu että olisi tarvetta niin vois varmaan onnistua.

Sade loi salaojitukselle taas ihan uuden merkityksen. Grr.. Varsinainen puutarhan ojittaja. Baltsun luona taas on vieraillut sähköpostimies ja luukku on mennyt tukkoon. Käypäs ohimennen tyhjentämässä :)

Siis mun selkäni, tai lähinnä niska, on takalukossa. Otin tosin Burana 800:sen äsken, ja alkaa vähitellen rullata taas. Ihan kummallinen lukko. Sade, loistava idea, tienaatte matkarahat ja vähän ylimääräistä kun siellä on näitä selkävaivaisia :D

Ovatkos kaikki salaojittamassa, kun on niin hiljaista?

päästiin sitten kuitenkin vähän talkoilemaan kun vanhemmat poikkesivat kylään ja jäivät mielellään Nöpöä ihastelemaan. Ei siis ainakaan vielä täällä vierasteta. Teki kyllä hyvää päästä hetkeksi ulos kun oli nätti ilma, ja kävin pyörällä taas kaupassakin =) niin ja sain äitienpäivälahjaksi jo etukäteen kasan sellaisia ihania vaaleanpunaisia/värikkäitä harsoja, oliskohan ollut NameIt:in =) ja Nöpö sai 6kk-lahjaksi aivan ihanan mekon!! täyttää 6kk siis ensi tiistaina että vähän etuajassa kaikki.

mies jäi vielä syömään makkaraa ja juttelemaan ja mä tulin vapauttamaan vanhemmat ja nukuttamaan Nöpön, olikin raukka jo ihan väsy. ja nukkui varmaan 30minsaa ja kun kävin kurkkaamassa niin toiselta oli tutti tippunut ja söi alustaa (meille siis sängyssä öisin ohut keittiöpyyhe jotta ei syöttäessä valu maito lakanan läpi patjaan) niin hyppäsin äkkiä sänkyyn ja tissi suuhun ja nukahti onneksi taas siihen. itsekin olen ihan väsy joten nukkumaan täytyy mennä.

Minäkin olen kaivannut Pimmun kuulumisia. Toivottavasti kaikki on ok ja vain kiire estää palstailun!

JB, toivotaan, että maatila osoittautuisi oikein mukavaksi ja kunnostamisen arvoiseksi! Niin ja hiusten lähdöstä piti sanomani, että kyllä se varmasti siitä tasoittuu. Mullakin lähti kauheasti, siis ihan älyttömästi, kun Nuki oli jotain nelisen kuukautta ja päänahkakin kutisi. Nyt kaikki on palautunut normaaliksi ja hiuksetkin tuuhentuneet, eivätkä enää lähde. Ja mitä mitä, hui!, ihanaa jos olisit raskaana!! :) Koskas testailet meidänkin iloksi?!?! Sade, onhan niitä vauvoja syntynyt kierukka kädessäkin ;), oikeasti.

Oikeaan osuit Bro kuvailuinesi, Saden mielikuva on hyvin hyvin hyvin ja vielä kerran hyvin kaukana todellisuudesta. Juuri siltä Bron rölliltä salaoja menninkäinen näyttää ja tuntiliksa kun on, niin pientä hidastelua ja kahvituntien venyttelyä on ilmassa + kaikkea muuta jännää, melkein riidaksi asti, mutta en jaksa sitä nyt tässä selvittää. Meidän pihalla on nyt sitten alpit, multa alpit...

Alpeista tulikin mieleen, että meidän seksielämä on -0, eli miinus nolla, nyt kun Nuqi nukkuu meidän huoneessa. Ei mulla muuta... Öitä taas ja kauniita unia!

Siis että Sade miettii miten Anteron mies sallii salaojamiehen käydä Anteroisen kotipihalla edes, ja itse olet kauppaamassa miestäsi hieromaan hottismamoja!?! Ei vaan, kyllä mullekin hieronta kelpais.

JB, ymmärrän tosi hyvin kuinka vaikea sieltä on tulla nyt. Kyllä me ehditään näkemään, ihan varmasti. Voisitte vaikka joskus kesällä tulla koko viikonlopuksi, kun et joudu olemaan kuskina koko aikaa.

Kävin tänään näyttää tissiä terveyskeskuksessa. Lääkäri pyysi toisen lääkärin, oikein ihastelivat että onpa kova ja pitkulan mallinen patti, ja kirjoittivat heti lähetteen mammografiaan (pitkula on siis muodoista huonoin). Mä kun niin toivoin että mulle sanotaan höpöhöpö, maitorauhasetpauhaset ne siellä pönkeilee. Ongelma on siinä, että kiireellisellä lähetteellä ajan sai viikon päähän, ja tulokset kestää tulla 1-2 viikkoa. Yksityiseltä (Pulssi) sais ajan huomiseksi, jossa mammografian lisäksi tehtäis ultra (eli paljon varmempi tulos) ja tuloksen sais heti. Maksaa 180 e. Eli sitä nyt pähkäilen. Mies sanoi että tietty Pulssiin. Mutta vitsi mikä menoerä taas, kun se luottokin pitää joskus maksaa. Mietin aamuun.

Niin, siis rinnan patti voi hyvin olla kysta tai rasvapatti -ja todennäköisesti onkin, mutta ei ole mukavaa olla epätietoisuudessa. Siksi ärsyttää, että yksityiseltä sais niin paljon nopeammin ja parempaa tutkimusta ja hoitoa. Ei huvittais tukea tollasta meininkiä ettei käytä yleisiä palveluja. Olis kiva kun kaikille ois samat mahdollisuudet saada hoitoa. Mutta taidan mennä vilauttaa Visaa ja tissiä, siten saan heti tietää missä mennään.

Rous, mielenterveys on kallis asia. Rahaa saa aina jostain lisää. Mene Pulssiin. Mutta elä säiky noita lääkäreitä, niille on usein unohdettu opettaa ihmisen kohtaaminen siellä lääkärikoulussa ;) Tai siis, että potilas on juuri mielenkiintoinen patti, eikä henkinen olento. Anteeksi yleistys.

Ja joo, on mulla muutakin elämää kuin istua koneella. Not. Siivosin juuri tunnin. Tiskasin uudestaan koneellisen astioita, käsin, ne kun olivat jossain rasvamöyhössä. Lisäksi tiskasin kaikki muutkin astiat tiskipöydältä. Nyt mun sormet on pienet valkoiset rusinat.

Nyt tämä rusinainen lähtee nukkumaan.

Tänään mennään kolmelta kattoo taloa, joten pitäkää peukkua pystyssä että se olisi hyvä. Kunnoksi on laitettu tyydyttävä, joten ei lupaa hirveän hyvää. Jos olisi edes jotenkin asumiskuntoinen, että ilman remppaa selvittäisiin edes vuosi-kaksi.

Mä oikeasti mietin, että pitäisikö tehdä testi. Menkkoja ei ole kuulunut aikoihin, mutta sehän ei meinaa mitään kun kierukan aikaan ne saattaakin loppua. Mutta olen koko ajan älyttömän väsynyt, riippumatta kuinka paljon nukun yöllä. Saattaahan sekin olla vaan, että kun on univelkaa niin ei parin hyvän yön aikana ehdi nollautumaan ja väsyttää edelleen. Mut kun mahaankin sattuu, just tuonne kohdun tienoille, niin aattelin että jos kierukka on liikkunut.. Pitää varmaan laittaa mies tarkistamaan, että tuntuuko poistolankoja. Ja siis mä en toivo raskautta, mutta aborttiakaan en pystyisi tekemään.

Täällä ollaan taas oltu viidestä saakka ylhäällä. Irkkukin heräsi jo kuudelta. Eeti on jo ensimmäisillä unillaankin käynyt, eli päivä on jo pitkällä. Ostin itselleni termosmukin, että aamuisin säilyy kahvi lämpimänä. Tavallisessa mukissa ehtii mennä kylmäksi, kun kahvihetki keskeytyy milloin mistäkin syystä.

Yhteistyössä