Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinhän se on Rousa, elämä jatkuu.
Ahaa, mäpä alankin sitten heti toivomaan sulle plussaa! Upea juttu! Me maltetaan odotella sinne syksyyn asti, luultavasti. Kohta alkaa työt ja sitten, kun on niistä selvitty, niin päätän jäänkö kotiin vai haenko syksyksi töitä ja samalla alkaa sitten se gagosen yrittäminen. Mutta tosi ihanaa, että te alatte nyt yrittämään, tosin olisin tietenkin mielelläni jännäillyt kanssasi syksyllä yhtä aikaa, mutta onhan tämä nytkin jännittävää ja hengessä ollaan mukana, vaikka ei ihan samassa vaiheessa yrittämistä mentäisikään! Ei muuta kuin siemenet "tulille" ;)!
Kiva, että Sade kuitenkin alkaa jännäilemään syksyllä mun kanssa! Tosiaan, teilasitko nurtsin ajelijat?

Nuki huutelee tosi vaativasti bronxissaan, joten...

Hello, olen selkä. Reissusta tuli odotettua pidempi. Jäimme yöksi kaverin luo ja kävin _tietenkin_ lukemassa välillä ketjua, mutta en viitsinyt alkaa kylässä kirjoittamaan.

Rous, käy vielä niin että kohta olet siellä ihan innoissasi laulamassa muskarissa itsekin. No joo, jos ei halua niin ei kai se pakko ole itse laulaa. Liikuttele suuta ;) Mun piti kysyä sulta, että miten se imetyksen lopettaminen on sujunut? Voi että kun Pojukin oppisi olemaan yöt syömättä.

mä haluan jonnekin korpeen asumaan! Nöpö heräsi tänään klo6 (voisi sanoa että eka kokonainen yö!!! söi ehkä kerran ja kerran siirsin kun oli mennyt poikittain meidän väliin mutta eka oikea herääminen oli kuudelta ja silloinkin vaan kiemursi hereille ja jäi tyytyväisenä siihen kunnes vein pissille. oli siis taas 9h pissimättäkin =)

mutta..aamupäikkärit siis klo8 ja luulin että nukkuisi pitkään niin vielä mitä. tuossa rakennetaan suht lähellä ja siellä paukutellaan nyt niin paljon että Nöpö nukkui sitten 30minsaa..joten klo9 ja ollaan jo nukuttu ekat päikkäritkin..tulee mielenkiintoinen päivä. Ihanaa kun huomenna vapaa!

ihana yö siis takana ja ärsyttävä aamu. ja Bro, kyllä pojukin lopettaa yösyönnit sitten kun on valmis siihen..luulisin..

ennipienoinen on täälläkin ollut mielessä...

rous, iik jännää ja ihanaa! :D plussapalloja odotellessa :)

sade vois lähettää tännekin pari seksiunta niin josko tää vaimo kykenis joskus päästämää miehen "pahasta"... viime kerrasta taitaa olla taas liian pitkä aika...
meil on taas kärpäsiä talo täynnä... ja voitte kuvitella miltä niiden kuksiminen kuulostaa... zzzzzzzz zzzzzz... ääh!

Me käytettii pikkis taas vyöhyketerapiassa pitkästä aikaa, viel sil olis kaks kertaa seuraavina viikkoina... josko helpottais vähän korvatulehduskierteisiin jne. toivottavasti.

mä ostin eilen pakaste tuulihattuja! en ollu ikinä kuullu niistä mitään kunnes perhekerhos joku oli tuonu.. ja siis ne on niiiiin hyviä et heti oli pakko ostaa.. nyt oon vaan jo syöny kaikki (ku mieskin pentele vei osuutensa :/ ) niin tänään olis pakko saada lisää.. ne on niiiiiin hyviä!

väsyttäis.. pikkis rääky taas viime yönä ku villitys.. mikään ei auttanu,. viekussa se nukku taas puolyötä ja karju siinäkin.. reppana! no onneks aamul anto mun nukkua sit edes tovin ettei tarvinu seiskalta nousta... pyöri sen tunnin siinä ja sit nukahti :D

mä tapoin kaks kärpästä yhel iskul.. ne oli taas kuksimas tos mun vieres.. tosi reiluu..
äh, taidan olla viel ihan väsyny..

nyt jumahti aivot niin ettei tosikaan... jospa kävisin päikkäreille..

miiu

Voi ei... Kärpäsiä nylkyttämässä... XD

Täälläkin huoltoyhtiö ajelee nurmikkoa, vaikka musta tuo nurmi ei ole vielä edes niin korkealle kasvanut, että tuosta ajelemisesta olisi mitään hyötyä.

Hei Rous kerro jos jotain tarvii tuoda! Voisin tuoda mehua tullessani, viimesyksyisen pesänrakennusvietin takia sitä on edelleenkin kymmeniä litroja...
Ja jos olisin sinä, korjailisin ennen lauantaita matot lattialta... ;)
Me yritetään tähdätä, että oltaisiin joskus yhden maissa siellä. Saa nähdä miten onnistuu ;)

Ja HII, Rousaa päästään jännäilemään :D

Voihan p. Sotilashelikopteri lensi matalalla yli. Se niistä päiväunista.

Ennille kasa lämpimiä halauksia. Ja äidille kanssa. Mielessä olette.

Aiottekos kakkosen yrittäjät siirtyä taas haaveilupuolelle? Niisks, vauvan hoito jutut alkavat meidän kohdalla olla vähissä; Vinkku ei enää ole mikään vauva. Aion kyllä seurata teidän jännäilyjänne, vaikken itse vielä hetkeen jos toiseenkaan liity yrittäjiin. Töihin paluu on alkanut tuntua entistä mukavammalle, suoraan sanoen kaipaan hetkiä jolloin olisin muutakin kuin äiti. Tuo vesseli tarvitsee seuraa ja touhua niin mahdottomasti ja haluan uskoa, että oltuani lyhyen päivän töissä jaksan paremmin kotonakin. Toiveajattelua? :)

Brooke, vannotin miestä, että laittaa imetykselle pisteen Vinkun täyttäessä vuoden. Mies aikoo pitää siitä kiinni ja hyvä niin.

Sade, oletteko miehesi kanssa keskustelleen kunnolla ajankäytöstä sun muusta? Me pistettiin tällä viikolla kunnon matsi pystyyn, tunteet tuulettuivat kunnolla ja lopputuloksena entistä enemmän rakkautta. ;) Ihana aviomies minulla.

Joko JB aloitit salitreenit?

Rosa tilasi multa lauantaina kakun, taisi olla ripsipiirakka, vieläkö tilaus on voimassa?!?! ;)

Nyt on sitten tissit,ym. tarkistettu ja kaikki oli ok. Papan tuloksen tosin saan sitten myöhemmin.

Baltsu, mä en ajatellut siirtyä haavepuolelle. Yksinkertaisesti aika ei riitä useammalla foorumilla kirjoittamiseen. Eli jos vain sopii, niin minä jatkaisin täällä, kunhan teitä muita ei vain ovulaatiohöpinät haittaa ja mä kyllä haaveilen vasta syssyllä.

sama juttu Angstiksen kanssa, eli täällä ajattelin haaveilla.

voihan kesä ja kärpäset! niin hirveästi meteliä koko ajan, lenkillä kun yrittää käydä niin on menossa parvekeremppoja sun muita kovaäänisiä niin aika hiljaista että Nöpö nukkuisi.

no joo, pitää taas mennä.

Voi ripsipiirakka... Se oli niin loogista kun sieltähän ne ketjun kaikki ihanaiset on tulleet. Paitsi koska mulla ei, koska sektiolla vedettiin, niin luovutaan ripsipiirakkakakusta.

Juuh, laitan tarjoilusta tänne puolelle, kun jostain syystä en millään pääse luukkuuni (eli sähköpostiini, te kaksimieliset...). Jos kaikki toisivat itselleen päägrillattavat, että kaikki saa varmasti sitä mistä tykkää. Me tarjotaan lisukkeet eli keitetään perunoita, tehdään salaatti, plus muutamia muita lisukkeita kuten täytettyjä tomaatteja tai herkkusieniä. Mies ilmoitti myös grillaavansa ylimääräisiä bratwursteja, koska ne maistuu kuulemma kaikille (joopa joo). Kahvia ja kakkua on myös, tietty.

Hyvä Angstis, että kävit tsekkauttamassa röörit ja ulokkeet. Baltsu, mäkään en aio siirtyä mihinkään muualle jos raskaaksi tulen, tai siis alan tosissaan yrittämään. Ei tässä hirveästi haaveilemaan ehdi ja te olette niin tärkeitä, enkä jaksaisi pelkkiä napajuttuja.

Puppea ei voi enää jättää hetkeksikään... Saisko jostain heti styroksia niin veistän kypärän tolle. Yrittää nousta seisomaan kaikkea mahdollista vasten ja pää kopsii kovaa ja korkealta. Nuo suomenhevosen jalat kantaisivat vaikka miten, mutta runoilijan kädet (variksenpojan olkapäillä) ei anna tukea tarpeeksi.

Liikaa kahvia ja herättiin viideltä.

taisi mennä meidän naapuruston raksamiehiltäkin kokonaan ohi että tänään olisi pyhäpäivä kun jo ysiltä paiskivat hommia (lue:metelöivät). Me aiotaan tänään grillata ja hälytin isäni Nöpövahdiksi että päästään miehen kanssa rauhassa saunaan (ainakin jos Nöpö suostuu..)

Ihanaa nähdä ylihuomenna!!! ja Rosis jos niitä kypäriä rupeat veistämään niin mulle kans! Nöpö kun niin paljon harjoittelee sitä peppupystyssä-menoa että aina välillä tulee sieltä lujaa alas..enkä uskalla ajatellakaan mitä sitten kun on tuossa Puppe-vaiheessa..jaiks. toivotaan että lauantaina olis ivähän parempi ilma kuin nyt niin ei miehen tarttisi olla koko aikaa siellä kellarissa. Käsken sitä ottamaan kunnon vaatteet niin voi sitten vaikka päivystää grillillä jatkuvasti ja kun ei kauhean myöhään voida kuitenkaan olla niin ehkäpä me pärjätään.

Angstis, kävitkö ihan yksityisellä gynellä vai kunnan kautta?

ja sitten siskot apua! Kuinka paljon ruokaa Nöpölle voi antaa? siis syötänkö ihan niin paljon kuin haluaa vai pitääkö säännöstellä? nyt olen antanut n.5tl kerralla ja siis 2 kertaa päivässä. söisi varmaan vähän enemmänkin ainakin välillä mutta pelkään jos vatsa menee sekaisin??

Neilis, ihanainen kukkaseni, ilmoitti että tulevat koko perhe! Ihanaa! Lupasin että täällä on monta auttavaa vauvakuumeista kättä auttamassa.

Brogis & JB, kyllä me ehditään nähdä, harmi kyllä ettette pääse, mutta aivan varmasti nähdään pian! Miuska, harmi että sulla on just nyt kiire viikonloppu, etkä pääse mukaan.

Sade, telepatiaa. Käytiin mökillä, ja toin sieltä sellaisen sadeasun, jossa on housutkin. Miehesi pysyy kuivana siis. Eikö sun miehellä ole toimivia lääkkeitä? Mun yksi sukulainen on tosi allerginen, vähintään pari kertaa vuodessa joutuu sairaalaan kohtauksen takia, eli ei ole mitään lasten leikkiä. Meillä pärjää hienosti, kun vetää lääkkeitä muutaman tunnin ennen meille tuloa ja sitten heti eteisessä vielä yhden. Eikä ole tullut ikinä mitään oireita, vaikka on kissoille todella allerginen. Ehkä teidänkin kannattaisi tulevaisuudessa vaatia kunnon lääkkeitä. Allergiakohtaukset on vakava asia.

Puppe tankkaa näköjään joka toinen päivä tosi paljon, ja joka toinen päivä syö tosi vähän. Tänään on herännyt kuudelta, eikä vieläkään ole syönyt kuin pari lusikallista, vaikka tarjosin montaa eri vaihtoehtoa moneen kertaan. Ei lapsi ruuan eteen nälkään kuole, kyllä se sitten syö kun on nälkä. Välillä ihmettelen miten sinne vatsaan mahtuu, kun joskus ruokahalu on tosi suuri. Mä en tuputa ruokaa jos näen ettei maistu, kyllä tuo itse tietää milloin on nälkä.

Ei tästä imetyksen lopettamisesta tule mitään. Päivisin en enää imetä, mutta miten mä voin kieltää yöllä kun tyyppi itkee ja haluaa lohtua, eikä pullo kelpaa. Ei siis halua rintaa ruuan takia (kai), vaan läheisyyden takia.

Amildalle kiitos kun pidät meidät ajan tasalla.

Hello hunnybeezit!! Ilma on kuin morsian. Ärsyttää, kun ei voi Pojua jättää ulos nukkumaan koskapa koska tämä äippä on unohtanut ostaa hyttyssuojan vaunuihin ja tuossa pihalla pörrää sellasia ison mansikan kokoisia surilaisia. Ne ei sentään nusuttele, ainakaan näkyvästi, toisin kuin Miiun kärpäset. (Tokihan tähänkin asiaan piti heti tarttua...)

Voihan plaah noita Saden raksamiehiä ja möykkääjiä. Nöpö poloinen taitaa olla aika häiriöille altis. Ja varmasti kyllä kuka tahansa herää jos oikeasti jotain remppaa tehdään. Hmm., mitäs jos ostaisi sellaiset lasten Peltorit?? :D Niksipirkka forevö.

Viime yönä muuten Poju nukkui taas läpi yön ilman syömisiä. Hän on ehkä miehistymässä, joten toivo elää kovasti että saadaan kesän aikana kokonaiset yöt.

Ja Saanankin pihalla ajellaan nurmea, tuntuu että ihmiset on jotenkin superaktiivisia noiden pihojensa kanssa. Ja toisaalta aktiivisuus on suoraan verrannollinen taloyhtiön eläkeläisten+kotiäitien määrään.

Niin muuten, kakkosen haaveilijat, ehdottomasti kirjoitellaan samassa ketjussa. Alkaa olla niin monenmoista vaihetta, taaperoa, vauvaa, raskautta ja haavetta, että menisi hulinaksi jos koettaisi asiat jakaa oikeisiin lokeroihin. Löytyisköhän Elleistä meidän ketjulle sellaista oikeaa osoitetta??

Oukei Baltsu, tsemppiä kovasti imetyksen lopetukseen jos ootte näin päättäneet. Sehän on ihan kohta! :) Ei minusta ole mitenkään tavatonta vaikka silloin tällöin imettäisi vielä vaikka 1,5 vuotiastakin, mutta on se kyllä itselle helpotus kun saa sen homman loppumaan. Minä kun en ole siitä imetyksestä kauhean innoissani ollut missään vaiheessa. Mä oon Sade järkeillyt niin, että vauvalle voi antaa niin paljon sosetta kuin se syö. Kyllä se itse sitten sanoo stop, kun on maha täynnä. Pojulla taitaa olla rautainen maha kun ei se ole mennyt mistään sekaisin. Toisina päivinä se haluaa enemmän ruokaa ja ottaa sitten vähemmän maitoa ja toisina päivinä taas syö niinkuin hiiri ja roikkuu tississä. Hei ja miten te muuten meinaatte, nyt kun on kesä tulossa, että annatteko korviketta sitten janojuomaksi ja kuinka tiheään? Mua pelottaa, että tuo laps kuivaa. Vaikka onhan niissä soseissa paljon nestettä ja se syö rinnasta, mutta silti.

Hei minne JB on kadonnut?? Huuhuu?

Muakin harmittaa Brookusviikus (kukkanen siis sinäkin) ettei nyt nähdä. Mutta kyllä me ehditään. Lähetetään paljon kuvia. Ja vaikka postissa yks kärvähtänyt bratwursti, niin pääset tunnelmaan.

Sama mielessä: JB; onhan kaikki hyvin?! Toivotaan, ettei mitään sen kummempaa ole tapahtunut kuin että Irkku on purrut tietskan piuhat poikki.

Ollaan oltu vaan juoksussa viime päivät. Kierretty kaikki mummolat ja isomummolat, sekä töissäkin oon käynyt. Nytkin ollaan kohta lähdössä isomummolaan kiusaamaan isomummoa. Mikähän isoanoppi se mulle lie, mut kiva sitä on kiusata silti.

Eeti konttaa jo! ..takaperin.. Sitä oikeaa konttausta odotellaan varmaan vielä pari viikkoa. Raukka survoo pienen pyllynsä mitä ihmeellisimpiin rakoihin ja sitten on jumissa. Irkku on Irkku. Opetellut puhumaan viime viikkoina. Sitten jos ei ymmäretäkään, niin voi sitä raivoa. Varmasti puree tietokoneen johdon poikki, jos vaan hoksaa.

Onneksi mies lähtee huomiseksi messuille. Tämä 24/7 yhdessä nyhjääminen alkaa käydä hermoille.

Hyviä ilmoja teille tapaamiseen! Jospa seuraavaan päästään mukaan. Amildalle voimia! Vinkulle pusu, ei ressu tiedä että kohta yölupsuttelut on historiaa.

JB, ei saa laittaa noin päin..tuli hirveä surku Vinkun puolesta :/ mutta mulla hormonit ihan selvästi edelleen korkeina kun olen niin älyttömän herkkä varsinkin kaikelle mikä liittyy imetykseen ja vauvojen kasvamiseen.

Bro, ei Nöpö ole äänille mitenkään herkkä jos nukkuu mutta kun yrittää nukahtaa tai jos on juuri nukahtanut niin häiritsevät..mä kai nisitä enemmän stressaan..siis nukahtaa ihan hyvin vaikka naapuri ajaisi nurmikkoa, kestää vaan ehkä vähän pidempään.eikä noi säännölliset hurinat mutta joku yht'äkkinen paukahdus saattaa herättää.

Tänään oli kiva päivä, käytiin yhdessä saunassa ja grillattiin hyvin. Ja huippu, isäni oli löytänyt laatikollisen mun vanhoja vauvaleluja, helistimiä jne. Oli siellä sellainne hymynaamakin mikä nytkin äippäpakkauksessa, tosin silmät olivat keltaiset eivätkä valkoiset niinkuin nykyään. Nöpö hihkui innoissaan kun näki kaikki purulelut sun muut. ja mä taas herkistelin että ihan uskomatonta että olen itse syönyt niitä joskus *vaipuu muistoihinsa*

Kiva että JB teillä kaikki hyvin. niin ja Bro, kyllä mä välillä nukutan ihan surutta ulkona ilman verkkoakin, laitan vaan harson siihen eteen niin eiköhän se ainakin suurimmat pidä loitolla.

Bro, eikös seuraava miitinki ole elokuussa Angstiksen luona vai muistnako väärin?? sopisiko sitten elokuun alkupuoli kun ollaan varmaan elokuun vikat viikot siellä pohjosessa :/

Pärjäisihän tuo... mutta haluaa sitä läheisyyttä mitä Puppekin kaipailee. Nyt on Vinkulle tulossa ensimmäinen poskihammas ja ruoka ei maistu lainkaan. Olemme sortuneet kaikkiin temppuihin (mm. Pikkukakkosen tunnari repeatilla) saadaksemme edes pari lusikkaa alas, rintamaito kelpaa kyllä, varsinkin öisin. :S Vaikka tiedän, että pari päivää syömättömyyttä ei maailmaa kaada, silti asiasta stressaa. Imetyksen lopettaminen ON tunteellinen juttu, olisimme varmasti päässeet helpommalla jos lopetus olisi tapahtunut aiemmin. Yksivuotiaalla on jo pitkä muisti ja kova tahto. Vinkku kiittää sympatiasta ja pususta! Ja Brogis, jos mies ei pysy lujana, Vinkku saa tissiä vielä eskarissa! ;)

Kurjaa tosiaan, että JB ja Brogan eivät pääse treffeille. Amildalle peukut, luin mailin. Kieltämättä jännää tavata livenä ja vielä miehetkin mukana! Tajuavatkohan raukat mihin ovat suostuneet?! Rosa olet kultainen, kun tarjoat kotisi temmellyskentäksi, voipi tulla melkoinen sotku... :D Neiliksen pikkuiset aiheuttavat varmasti vauvakuumeen nostetta itse kullakin. Aika moni ystävistämme odottaa jo toista, tosi pienillä ikäeroilla.

Poju on kunkku! Miksei me tehty niitä vaihtareita?! ;)

Rosa, on miehellä joo lääkkeet ja kyllä nyt pari tuntia pärjää kissakodissa kunhan kissat ei naamalle tunge. tulee vaan vähän tylsä olo kurkkuun jne mutta on meidän kavereillakin kissoja ja silti käydään kun ei asumaan jäädä joten ei se sadekelikään nyt maailmaa kaada. kiva nähdä =)

ei siis muita ollut hieronnan tarpeessa kuin Saana, niin mies jättää sitten pöydän kotiin. Saat toki konsultaatiota ja jumppa/venytysvinkkejä mutta mies ei jaksa pöytää raahata vain yhden vuoksi :/

Nöpöllä taitaa olla vähän ripulia kun nyt aamulla tuli monta kertaa tosi vetistä ja ihan vaan pieni kasa. onko jotain muuta millä voi helpottaa kuin että pitää huolen että toinen saa tarpeeksi maitoa?

Baltsu, kovasti tsemppiä, mä oon edelleen niin ylitunteellinen että en tiedä saanko ikinä Nöpöä erotettua mun tisuista mutta toivotaan. Ihana kuulla teiltä taaperoiden äideiltä vinkkejä niin itse pääsee ehkä ihan himpun verran helpommalla (tai sitten ei..)

ihanaa kun on perjantai!

Voi vittu, suonette anteeksi kiroiluni, mutta Nuki oksenteli koko viime yön ja mä olen aivan loppu!!! Ensinnäkin A. Olen totaalisen väsynyt ja huolissani pienestä B. Miksi helvetissä juuri nyt?!?!?!?! Täysin väärä ajankohta!!!!! Toivottavasti tää olisi vain joku ruuasta johtuva juttu, ettei vaikuttaisi huomiseen -määä haluan tulla!!!!!!! Mitä mä voin tehdä? Vinkkejä vinkkejä!!! Miiu, teidän pikkumiiuhan kärsi kanssa oksutaudista tai siis ainakin oksenteli, mitä muuta täytyy tai voi tehdä kuin huolehtia tietenkin nesteytyksestä?

Vesikielellä odottelen sitä bratwurstia. Ja ihan oikeesti soikeesti sopikaa elokuulle joku viikonloppu.

Ihanat Eeti ja Irkku. Irggu on nyt hoksannut, että opettelenpa tässä suomen kielen aikani kuluksi ;) Hyvä että olitte tallessa. Antoiko isomummu sapiskaa kiusaamisesta vai saitteko kompisia?

Baltsu todellakin, Poju on välillä kunkku ja me ollaan miehen kanssa sen alamaisia. Eilinen oli ihan mahdoton! Mä koetin siivoilla ja tehdä ylipäänsä jotain täällä kotona niin mikään muu paikka ei kelvannut kuin mun syli. Pitäisi kai olla otettu. Mun sylissä se istui tyytyväisenä, mutta kun mies otti sen syliin niin alkoi parkuminen, saati jos sen koetti lattialle laittaa. Saattoi hetkeksi hiljetä, mutta kun näki minusta vilauksenkin niin taas BUAAAAAAAA, padot auki. Toisaalta todella hellyyttäväkin tapaus. Kai se oli sitä läheisyyden kaipuuta sitten, josta puhuttiin, kun sitten nukutettaessa se tarras niin lujaa kiinni.

JB, ootko käyttänyt niitä hiusklipsejä? Onko olleet hyvät?

Tylsiä nuo allergiat.

Voi ei Angsteri :( Pitäisikö käydä apteekissa kysymässä olisko siellä yhtään mitään apua? En kyllä tiedä auttaako tuohon muu kuin se nesteytys ja lepo. Ja vatsaystävälliset ruuat. Toivotaan tosiaan ettei oo oksutauti.

Clipsit on nytkin päässä. Otin päikkäritkin juuri ne päässä. hienot on!

Mies lähti messuille, joten taidetaan tyttöjen kanssa karata tänään iltapäivällä shoppailemaan. Ostetaan iiiiso kasa vaatteita nyt kun isukki ei ole jarruna.

Irkun ollessa ripulissa varmuuden vuoksi juotin osmosalia, ettei vaan pääse nestevajausta tulemaan.

Poju ON kunkku! Meidän Eeti-neidille onneksi riittää viihdykkeeksi Irkku. Sitten kun hävitään Irkkua syöttämään, niin heti alkaa huuto kuulua.

Isomummua on niin kiva kiusata. Sillä on pakkomielle siitä, että lapsilla on koko ajan kylmä (vaikka pää olisi hiessä) tai nälkä. Mun kiusaaminen on siis sitä, etten suostu pukemaan lapsille enempää vaatetta päälle vaikka se kuinka siitä natkuttaa, tai etten yritä tuputtaa niille koko ajan ruokaa vaikka isomummoa itkettää kun lapset on nälissään. Irkku on Irkku, eikä tasan syö jos ei ole nälkä tai ei huvita. Joten mummeli todellakin vääntää itkua, kun se yrittää tarjota Irkulle jäätelöä, kääretorttua, pullaa tai karkkia eikä Irkku niitä huoli. :)

Yhteistyössä