Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei Nukia. Minä Bron tapaan syytän ensin kaikesta hampaita; tuttavan lapsi oksenteli hampaiden takia. Kunpa kyse olisi tosiaan ruuasta tai hampaista ja MENISI PIAN OHITSE. Harmittaa niin paljon, jos Vinkku ei pääse Nukin kanssa telmimään. Voimarutistus äidillekin, mahtaa väsyttää.

JB, nauratti niin tuo kyllästymisesi mieheen 24/7. Hyvä kun älysi poistua messuille ja antaa teille tytöille omaa aikaa! ;)

Poju-rassu potee eroahdistusta. Söpöä!

Angsteros, peukut pystyssä, että Nuudeli toipuu. Pidähän meidät ajan tasalla!

PS. Meillä oli pitkästä aikaa rauhallinen yö (vain pari syöntiä, muuten nukuttiin). Olisikohan johtunut eilisestä kylpyläreissusta? Vinkku polski itsensä aivan uuvuksiin, oli mahtavaa! Ja minä pistin ekaa kertaa biksut päälle synnytyksen jälkeen, kesä voi tulla! :D

Voi parkaa Nuudelia!!! Oletteko antaneet Rela-tippoja? Voi tylsyys, mutta eihän taudeille mitään voi. Toivottavasti menisi pian ohi.

Jellybeanille & pikkuämmille ihanaa shoppailupäivää!!!

Brogis, kuulostaa että Pojulla on alkanut eroahdistus. Meilläkin se alkoi kuin napista painamalla ja jatkuu edelleen. Mä en saa poistua näkyviltä. Nykyään jopa kun käännän selkäni, niin huuto alkaa. Mutta mä olen keksinyt keinoni, jos on tärkeää tekemistä. Mutta ajattelen tietenkin niin, ettei mikään ole yhtä tärkeää kuin olla läsnä. Se oli tosi vaikeeta kun oli vatsatauti ja miehen oli pakko mennä töihin. Menemättä brutaalisuuksiin, en voinut mennä vessaan Puppe sylissä, koska Puppe pelkäsi sitä, öh, vatsataudin ääntä. Joten raijasin pinniksen vessan ovelle ja lauloin Puppelle koko ajan ("Mä laulain ripuloin, hups, Ripsa Ripuli se tulla tulla tups").

Tästä tuli mieleen ärsytys, kun oltiin anoppilassa. Appiukko otti Pupen matkasängystä. Puppe pelkää vanhoja karvaisia miehiä, koska ei ole heihin tottunut (telkkarissakin kun näkyy vanha partasuu, niin kauhuitku alkaa). Eli Puppe alkoi sydäntä särkevän huudon, joka vain jatkui. Kuuntelin ja jatkoin puuhiani, mutta huuto vain koveni. Mä menin lopulta huoneeseen ja ojensin kädet että otan syliin, niin anoppi tuli väliin, kielsi ottamasta ja sanoi, että kyllä sen täytyy tottua, et ota nyt, eikä se ikinä opi jos aina olet ottamassa syliin. Ei varmasti tarvitse sanoa, että mua ei kukaan kiellä ottamasta puppea syliin. Ja heille on ihan turha alkaa pitää mitään luentoa varhaisesta vuorovaikutuksesta. Argh. Pihinää.

Baltsu, onnea bikinikunnosta!!! Mä olen muuten vuosikausia käyttänyt vain stringejä, mutta raskausaikana pidin vain neliömetrin kokoisia mammahousuja. Vasta pari viikkoa sitten tajusin, että pidän niitä edelleen. Joten kaivoin stringit naftaliinistä ja heitin pois kaikki mukavat puuvillalökikset (mulla taitaa olla niitä ikävä). En muistanutkaan että stringit on näin epämukavat, kai tämä on tottumiskysymys.

Brogis, jos sulla on menoa ja mies jää Pojun kanssa, niin jätä sun valokuvia näkyville. Mies saa Puppen rauhoittumaan kun näyttää mun valokuvia. Ollaan laitettu niitä peilin raamiin. Yksi toimiva keino on myös videoklippi jossa höpisen ja laulan Puppelle meidän omia vauvapauvajuttuja, mies näyttää koneelta sitä kun on tarve.

Meillä Irkku oksentaa hampaita tehdessään sen takia, kun tule nuha joka tekee limaa ja lima saa oksentamaan. Jospa Nukilla ei ole mitään tautia, vaan johtuu vaikka juuri hampaista tai ruuasta.

Hyvä Rosa! Anopit kuriin! Siis tämäkin isomummo on niin kaikkitietävä. Jo raskausaikana ohjeisti, että lasta ei saa opettaa syliin. Vierastuskin oli vain sitä, kun minä en totuttanut Irkkua vieraisiin. Sain kuulla että Irkku on omituinen ja tynnyrissä kasvanut. Yritti myöskin ryöstää kauhusta huutavan lapsen jo autosta syliinsä jne jne. Minä toisaalta olen nykyään niin kovapäinen, että sanon vastaan ja teen niinkuin itsestäni parhaalta tuntuu. Eilen muuten yritti syöttää Eetille jäätelöä. Varmaan tekisi vähän sitä sun tätä jos en vahtisi haukkana. On jopa sen tunnustanut :"jospa äiti joskus jättää teidät tänne hoitoon, niin kyllä me sitten syödään jäätelöä ja herkkuja".

Miehen rakas silmäterä, bemari, meni särki. Katsotaan pystyykö sen vielä ehjäämään. Nyt mies näyttää siltä kuin joku olisi puukottanut sen koiranpennun. Miehet ja autot, hohhoijjaa!

Voi herrajee Rosa! Mullakin oli joskus elämässä tapana pitää vaan stringejä. Mitä niille on tapahtunut ja mistä nuo kaikki puuterinväriset sloggit ovat tulleet? Taisi Irkun raskausaikana tulla nuo maxipöksyt ja sillä tiellä olen edelleen...

Äläs nyt, JB, ettei se miehes Bemari vahingossa pala myös.

Antero, toivottavasti Nukin olo johtuu hampaista. Koska mulle tuli heti mieleen jos se on se viheliäinen Noro-virus, meillä oli se silloin kuukausi sitten. Sitä on ollut "kaikissa" lapsiperheissä liikkeelle. Mutta huomaatte kyllä, koska se tulee sitten sulle ja miehelleskin. Sen kestää 2 päivää tarttua. Vatsa pitää ensin tosi outoa kimeää pörinää ja sitten hanat aukeaa. Toimiva laihdutuskuuri. Puppe selvisi siitä tosi vähällä, ehkä kiitos rintamaidon tuoman vastustuskyvyn.

voihan itku ja nenä, NUkille pikaista paranemista! täällä Nöpöllä masu edelleen tosi löysänä, annoin äsken maissia josko kovettaisi vähän..itsekin heti mietin huomista että ei kai Nöpö nyt vaan tule kipeäksi. Sovitaan että molemmilla vatsaongelmat johtuvat hampaista jooko..mutta Angstikselle voimia ja haleja!

vai stringejä..mä oon joskus käyttänyt mutta olen liian mukavuudenhaluinen..ja nyt kun tuo peppu meni niin enpä usko enää käyttäväni. ainakaan vielä ei tee mieli laittaa mitään narua menemään välilihan yli.

baltsu, missä kylpylässä olitte?

mäkin olen päällisinpuolin bikinikunnossa mutta toissailtana tein ekaa kertaa vatsalihaksia synnytyksen jälkeen ja jotenkin olen ajatellut että kun muuten näytän suht samalta kuin ennenkin niin ei olisi mitään hätää mutta hädin tuskin pääsin ylös lattialta, tai siis istuma-asentoon, joten pitääkin ruveta tekemään vatsoja ihan kunnolla. Oon ostanut joskus tv-shopista tuollaisen vatsalaitteen, voisin kai sillä vähän ketkutella niin miehen ei tarvi valittaa että pyörii nurkissa käyttämättömänä.

Gallup pitkästä aikaa: miten olet ulkoisesti muuttunut synnytyksen jälkeen? mikä on eniten muuttunut asia? mä olen muuten samanlainen mutta napa on levinnyt. Oli ennen kaunis mutta nyt on vaan sellainen leveä aukko :/

Ihana eroahdistus, niinpä tietysti. Olin auvoisasti unohtanut sellaisenkin asian olemassaolon. Rosa tuo video+kuvavinkki oli ihan loistava, alanpa heti nauhoittamaan jotain tyhmää. Ja arvaa repesinkö tuolle sun vessaepisodille. Kaikkeen sitä onkin valmis :D

Vitsi nuo anopit ja isotädit ja mummelit on ärsyttäviä!! Oikeasti tosiaan, nyt huomasin että sitähän se anoppi meilläkin on tehnyt, että on ottanut Pojun multa pois. Ei lasta todellakaan voi "totuttaa" pitämään karvaisista sedistä (tai tädeistä). Ja haha, tosiaan, kaikkihan me on opetettu lapsemme eroahdistukseen pitämällä niitä sylissä. Olis pitänyt heti tajuta laittaa valjaisiin ulos.

Täällä toinen, joka voisi huomenna polttaa kaikki maximaaliset kalsarinsa. Jospa polttaisin ne grillissä ja tarjoaisin naapureille makkaraa. On noissa niin paljon kangasta, että saisi kunnon hiilloksen aikaan. Stringejäni olen koetellut muutamaan otteeseen ja pienen totuttelun jälkeen niitä on voinut taas pitää, mutta herran jesta mulla on yhdet pitsiunelmat, miksi sitä mallia nyt sitten sanotaan, en muista, mutta ne Kutitti. On sitä joskus ollut valmis karsimaan mukavuudesta.

Voi, toivottavasti Pölkky saa Bemarinsa ehjäksi taas.

Onnittelut Balzulle bikineistä! :)

Saden galluun, vartalo on kaiketi aika samanlainen kuin ennen raskautta paitsi; raskausarpia tuli vyötärölle, vatsamakkara on entistä löllömpi ja tissit on hieman lähempänä maata. Hei, mä en lopeta koskaan imetystä niin pysyy tissit edes vähän muhkeampina. Miten mä nyt vasta tän tajusin.

Ajattele ennen kuin kirjoitat. Siis voi totuttaa pitämään karvaisistakin tädeistä, mutta ei sillä että väkisin otetaan äidin sylistä pois.

Poju Aleksanteri Suuri I kutsuu.

Huoh, pikainen tilannekatsaus. No, nyt ollaan ripsallakin, joten kai tää noroa voisi olla tai sitten vaan tosiaan ruuasta johtuvaa, tai jotain. Me ollaan miehen kanssa vielä ainakin kunnossa. Ei ole harmituksella rajaa.

Yääääk! Meidän parvekkeella on Karvajalka! Hyyh, reilun kahden euron kolikon kokoinen töppöjalkainen hämähäkki! Mies saa tehdä miehen työn kun tulee kotiin. Parvekkeella on tosi paljon hämähäkkejä muutenkin, mutta tuo on kyllä sellainen mutanttitappajahämis, ettei toista samanlaista ole toistaiseksi näkynyt. Pienet hämikset on ihan ok, mutta tuo...

Hmm, toivottavasti mies ei käy lukemassa täällä, muuten mulla ei ole huomisen jälkeen ainoitakaan sopivia alushousuja. Voisin hyvin kuvitella, että mies olis aivan valmis oikeasti polttamaan mun sloggit ;)

Baltsulle onnittelut bikineistä :)

Voi kun porukka meinaa tulla kipeäksi. Pikaista paranemista Nukille, toivottavasti on vaan hampaista tms.

Sade, peruna kovettaa mahaa.
Voit antaa sosetta mun mielestä niin paljon kuin Nöpö haluaa. Maitoa kuitenkin Nöpö saa vielä reilusti.

Jonkinasteista eroahdistusta alkaa pojallakin olla. Se on huudon paikka, jos häviän näkyvistä. Tosin jos poika on tuttujen seurassa ja sylissä muuten, niin ei mun häviämistä niin huomaa vielä.

Huoh. Poika maistoi yksi päivä Latzia hyytelössä. En ollut edes tajunnut, että kissanruokakuppi oli vielä lattialla. Meni vaan hetki, niin poika oli levitellyt ruoat pitkin lattiaa ja etanoinut yli. Pitäisköhän sille iskeä Mirrixit kitaan?

Eh, olenko mä ainoa paskaäiti, jonka lapsi on maistellut jäätelöä, kermavaahtoa, pullaa ja rinkeliä?

Heh, jotenkin näen hyvin mielessäni pojan valjaissa ulkona ihmettelemässä, että miten h****ssä mä tänne jouduin... X)

Pientä galluppia. Mikä on lapsesta maailman pelottavin asia? Meillä on äänilelu, jossa on eri maatilaneläinten ääniä. Muuten se on tosi kiva, mutta se lehmän ääni....

Ja Saden galluppiin. Vaikka painoa on noin kaksi kiloa enemmän kuin ennen raskautta, vaatekoko on kahta aiempaa suurempi. V***tuttaa. Takamus on levinnyt aivan valtavaksi. Tissitkin on alempana. Mitä jos tuota imettäisi tosiaan ainakin teiniksi asti? Raskausarpia tuli mahaan ja rintoihin paljon. Ja lihaskunto on aivan olematon!

Ush, mä inhoan pakkaamista.

Aloitin juuri Callaneticsin(?). Ehdin tehdä vaan puolet, kun tytöt jostain syystä tahtoo huomiota juuri silloin kun teen jotain tuikitärkeää. Nyt on kädet hyytelöä. Jospa se siis toimii. Tarkoitus on päästä eroon maharepusta.

Nyt kuuluu Eeti heräävän, joten me hävitään kaupunkiin. Soon moro!

Elonmerkkejä täältä suunnasta!

Meillä alkaa häät lähestyä uhkaavasti, iik!! Huomenna saapuu mun miehekkeen perhe ja siitä se sitten alkaa.
Mun tuleva anoppi on tarjonnut apuaan jo kauan, ja vaikka mä kuin sanon, et kaikki on järjestyksessä, se silti haluaa (anteeks sanan valinta) tunkea nokkansa joka asiaan. Ja mulla on oikeasti ihan selvät sävelet miten kaikki laitetaan siellä hääpaikalla kukat yms, mut ei, hän haluaa auttaa. No mä laitan sen vaikka sytyttämään kynttilöitä..

Meillä on koko ensi viikon liike kiinni, ja sitä seuraavana viikkona mä en oo töissä, koska mun perhe ja ystävät on silloin vielä täällä.

Nyt tarviikin taas mennä! Ihanaa tapaamista teille, ja toivottavasti Nukikin pääsisi perheineen!

Amildalle hurjasti haleja ja peukutan, että tekin pääsisitte nautimaan lauantaista Ennin kanssa!

Pimmu 25+4

Moi täältäkin. Huolesta soikeana Ennin puolesta, en edes tiedä mitä on tapahtunut :( Toivottavasti kaikki on kunnossa jo pääsette pian kotiin, hali <3

Rakenneultra on takana päin. Kaikki kunnossa, vähän pienempi kun menkoista laskettuna mut ei ole huota kuitenkaan. Kätilö ultrasi ja sanoi että onpa vauhdikas vauva, ultrassa availi suuta ja yhdessä kuvassa näkyy jalkapohjat. Meille on tulossa tyttö <3 Olen niin onnellinen prinsessauutisesta, ihana kun poju saa pikkusiskon. Rukoilla vain täytyy että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Oikein hauskaa tapaamista teille, on kiva nähä livenä nettitutut :) Ja Pimmulle oikein ihanaa hääpäivää sitten kun se päivä koittaa, se taitaa olla kohta :)

Nyt viikonlopun viettoon, hauskaa viikonloppua kaikille :) Toivottavasti Nukikin pian toipuu että pääsette tapaamiseen ja toivottavasti Amilda ja Enni on mukana myös.

T:Maijuliini, poju ja nuppunen rv 21+1

No voi perse, jossei Nuki ja Angsteros pääse huomenna! Meillä meinaan näyttää paremmalta kun hyvältä ja taidetaan ihan koko perheen voimin päästä tulemaan. Tänään päästiin sairaalasta "hoitovapaille". Toivotaan tosiaan, et Nukilla on jo helpottanut ja ei ole mistään taudista kyse! Katohan vielä aamulla tilanne ja päätä vasta sitten, jookos?

Onnittelut tosiaan kaikille bikineistä. Mulla on edelleen raskauden jäljiltä kroppa ihan kamala. Kiloja varmaan 5-10 jäljellä ja joka paikka roikkuu. Maha ja tissit eritoten. Puolustuksena sanottakoon, ettei juuri ole ollut tän sairaalakierteen vuoksi aikaa ja voimaa tehdä itselleen yhtään mitään, saati miettiä ruokavaliotaan... No, ehkä ensi kesäksi sitten!

ihanaa Amildainen että pääsette tulemaan, kiva nähdä!

tehtiin äsken banaanimuffinsseja huomiseksi, ollaan tosin tehty aiemmin vain suklaisina mutta mies halusi testata banaanilla ja tehtiin vain sellaisiin pieniin vuokiin niin en tiedä mitä tuli, pitää mennä kohta maistamaan että kehtaako niitä tuoda vai piilotetaanko pimeimpään nurkkaan ja tarjotaan kotona pahaa aavistamattomille vieraille. mä rakastan leipomista ja leivon aina kun on pieninkin syy =)

ja toivon todellakin että Nöpö oli vaan yliväsy kun itki ihan hirveästi mutta lopulta äsken nukahti. Taisi maissi ainakin auttaa kun ei päivän jälkeen enää ole tullut kakkaa.

huomiseen! niin ja onnea onnea onnea Maijuliini tytöstä ja ennenkaikkea siitä että kaikki hyvin!! ja Pimmulle aivan ihanaa häidenalusaikaa sukulaisten seurassa!

niin ja mulle tuli kutsu pääsykokeeseen ylempi AMK-tutkinto, olisi etäopiskelua pääosin mutta en tiedä vielä pääsenkö kokeeseen kun on Nöpö. Laitoin kyselyä että voinko tarvittaessa käydä välillä imettämässä niin jos on ok niin sitten menen mutta en halua tuonne niin paljoa että sen vuoksi pumppailisin ja rupeaisin Nöpöä tuttipulloon totuttamaan.

Onnea pääsykokeisiin kutsusta, Sade! Mene nyt ihmeessä sinne! Eikö Nöpö voi syödä vain kiinteitä sen kokeen ajan? Olen ihan varma että hän pärjäisi. Eikö tuo opiskelu ole juuri sitä mitä sä haluaisit? Olet siitä puhunut, ja siitä ettei huvita mennä takaisin työpaikkaasi. Tää on sun paikka nyt! Ja vai että banaanimuffinsseja! Ihanaa. Ette syö nyt kaikkia!

Pimmulle häähulabaloohon onnea! Teidän häät kuulostaa ihanilta, vähän erilaiselta kuin Suomessa. Kiva että sun perhe jää sinne häiden jälkeenkin.

Maijuliinille onnittelut rakenneultrasta! Sekin sitten takana. Siellä on jo ihan ihminen. Katselin yhtenä päivänä Puppen ultrakuvia ja tuli ihan itku. Siellä se Puppelsiini oli, ja mä katselin silloin ultrassa sitä kuvaa ilman mitään tunteita. Siis oli vain se maha, jossa mustavalkoinen raetyyppi, en tajunnut että siellä on persoona. Jos tulevaisuudessa olen raskaana, ehkä sen sitten ymmärtää paremmin.

Vai että millainen kroppa. Hmm. Naapurin mielestä (se honkkeli joka luuli että mulla on sukupuolitauti) mä olen huolestuttavan kuivunut. Äitini varoitti, että älä vaan nyt päästä itseäs lihomaan. Eksäni onnitteli mua, koska näytän siltä kuin olisin taas raskaana. Toi kuvaa aika hyvin. Imetys on laihduttanut, mutta vatsa on lössö reppu. Mutta se saa olla sitä ihan rauhassa, onhan se ollut Puppen koti. Iho ei ole kimmoisa enää ja suonikohjuja pukkaa, mutta se taitaa olla tää ikä eikä raskauden vika. Mä olen tosi tyytyväinen ulkonäköön, mutta se johtuu suurilta osin siitä että olen nykyään sinut itseni kanssa, paljon paremmin kuin ennen. Eli kyllä tässä valittamista olis, mutta mä koitan keskittyä niihin parhaimpiin osiin.

Niin kiva nähdä huomenna!!! Mä en tajua yhtään miten voin valmistautua. Puppen kanssa kahdestaan - saati jos on 1 vauvavieras -koti menee hujan hajan, joten en osaa tehdä mitään ennakkovalmistautumisia.

Antero, mikä tilanne?

Onko pikku Nuki kunnossa? Ikävä jos teiltä jää tapaaminen väliin..

Eeti ei alunperin osannut juoda pullosta, vaikka yritin opettaa. Sitten oli pakkorako hammaslääkärin tms takia. Tovin oli vaan lussutellut ja sitten oppinut ja tyhjentänyt koko pullon. Imetys jatkui tuon jälkeen vielä monta kuukautta, että ei yksi pullopäivä sitä pilannut. Jos et halua pulloa antaa, niin hörppyyttämällä tai teelusikasta voi myös maitoa antaa. Mene ihmeessä pääsykokeisiin.

voihan nenä Angstis =( no tullaan sitten teille elokuussa niin nähdään silloin! ja pikaista paranemista NUkille ja toivottavasti ei tartu teille.

Me lähdetään kohta kävelemään Rosikselle, ei taida sataa niin paljoa että haittaisi. Nöpö nukkui autossa vaan puoli tuntia niin nyt olisi päikkäriaika niin tästä kävelee varmaan sen vajaa puoli tuntia niin ehtii nukahtamaan ja saa sitten nukkua siellä pihassa. tosin pitää kävellä ripeästi tai jäädyn.

Kyllä Nöpö varmaan pullosta joisi, ainakin joi silloin ihan pienenä kiltisti. Mä en vaan korvikkeita haluaisi antaa enkä jaksa pumpata niin siksi tuo ongelma.

mutta nähdään kohta ja meillä on kamera mukana niin saadaan ainakin jotain kuvia teille kotolaisille =)

Yhteistyössä