Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puppelson on ihan huippu tuon karvaiset sedät-juttunsa kanssa! millos viette että tiedetään kuunnella jos Pupen järkyttynyt huuto kuuluu tänne asti ;) tai mistä sitä tietää jos hänellä on vaikka joku tietty raja, että jos on tarpeeksi ryppyinen niin ei tummuus enää haittaa??

Mulla menee niin hermot tän kurkkuni kanssa, en pysty puhumaan ollenkaan kun sattuu niin vietävästi ja ihan kauheeta kun pakkohan Nöpölle on puhua tai katsoo ihmeissään että mitä sä äiti oikein leikit. Ja nukkui päikkäreitä niin taas meni niitä helskutin kevaripiikkejä ja säikähti. kerran sain heilutettua uneen mutta heti kun taas nukahti tuli uudet niin ei enää suostunut nukahtamaan. oli sitten pakko puhua ja laulaa että edes vähän olisi rauhoittunut mutta kyllä otti päähän. En tiedä mitä tuon kanssa tekee, siis kun mihinkään muuhun ääneen ei herää vaikka olisi kovempiakin mutta nuo piikit herättää melkein aina =( on tänään nyt sitten nukkunut 2h että saa nähdä millainen ilta tulee.

enkä saa edes strepsilsejä ottaa kun imetän..auttaiskohan jäätelö?? ja tänään piti vihdoinkin laittaa piha kuntoon mutta ehkä huomenna...

Minä se oon vetänyt Strepsilsiä ihan autuaan tietämättömänä, ettei saisi. Upsh... No Bafucinia ainakin saa syödä ja musta se on paremman makuistakin ja puuduttaa kivasti kurkkua :) Koetapa Sadsuma sitä. Tosin jäätelö on aina hyvä vaihtoehto.

Mies on oikein ihana. Tekee ensin kellon ympäri työpäivän ja lähtee sen jälkeen harrastuksiinsa. Mä sihtasin vielä sille ruuan, että sai tankattua vatsansa täyteen sen puolentunnin aikana, jonka kävi kotona. Esimerkillistä vaimotoimintaa. Vaihtoi se Pojun kakkavaipan tosin.

Munkin pitäisi mennä parturiin, koska tämä tukka on ihan kauhea. Baltsu voi todistaa. Hormonit ovat pilanneet lopullisesti, muistuttaa harvaa joulukuusta. Kaksihaaraisia pää täynnä. Toisaalta sillain voi kivasti tuplata hiustensa määrän kun antaa niiden haaroittua oikein kunnolla. Harmi, että ne on sitten puolta ohuemmat kuitenkin. Mä en kehtaa mennä mihinkään hyvään parturiin, koska ne haukkuu mut ja mun tukan ja taas huonoon/halpaan ei huvita mennä kun ei ne tee muuta kuin rapsaisee vähän latvaa. Isot on ongelmat.

mun piti käydä tänään varaamassa aika leikkuuseen mutta tää kurkku pilasi sen kun en tiedä milloin olen taas terve :/ Kuten kuvista näkyy ja paikallaolijat huomasivat niin munkin hiukset ovat aika karmeat. Leikkasin niitä vähän aikaa sitten (tai siis leikkautin) mutta pidän niitä silti kiinni kun muuten koko ajan tiellä. Nyt haluttaisi leikata lyhyemmiksi mutta ehkä ei sittenkään. Taidan leikata taas etuhiukset, mutta tunteekohan Nöpö mua sitten enää? ja jos vaihdan uudet lasitkin niin tuleeko vauvoille joku ahdistus siitä?

mutta nyt nukkumaan niin ehkäpä tämä kurkku on huomenna jo kunnossa.

ja Bro, en mä ainakaan huomannut kuvista että sun hiuksissa ois mitään vikaa, näyttivät kadehdittavan hyviltä.

Pommi ja Gommi oli minunkin lapsuuteni mieleenjäänyt juttu. En tiedä ovatko muistikuvat traumaattisia vai mukavia. Hassua on muuten tuo karvanaamojen pelko, Pojuhan pelkää myös hieman ukkejaan. Samoin minä olen pelännyt pienenä ihan sairaalloisesti parrakkaita miehiä. Sade muuten, Poju vähän vierasti mun uusia rillejä. Siis sellaisia kakkoslaseja. Mutta tottui äkkiä vaikka ne on melko voimakkaat. Puppelsiinille vähemmän traumatisoivaa elämystä kuitenkin toivotan. Mä en btw tiennytkään että ne sedät tekee sitä showtaan edelleen.

Kiva Baltsu, jos ei mun vierailustani jäänyt traumoja ja haluat treffata uudestaan :) Se on kyllä noiden pienten kanssa se vierailu muuten sellaista, että ei välttämättä ehdi kauheasti muuhun keskittyä. Siis kun Sadekin kirjoitti siitä, että ei ehtinyt myöhemmin tulleille paljon jutella. Sitä niinku käy pyörimässä niinkuin pyörremyrsky ja sitten illalla miettii, että mitä sitä tulikaan puhuttua tai tehtyä.

Niin ja Baltsulta piti kysyä muuten, että mitä Vinkaus juo janojuomaksi? Tai Andreaksen Nuki? Mä edelleen mietin tätä juoma-asiaa..

Nyt mä meen tekemään tarkempaa tuttavuutta ihohuokosten kanssa. Vitsi se on ihanaa "syventyä" naamaansa. Anteeksi tämä brutaali ilmaus. Ja kiitos Sade jos mun tukka näytti kivalta. Voin kertoa, että kuva hämää. Se on ihan hirveän ruma oikeasti.

Näihin kuviin ja tunnelmiin.

juhlitaan tänään hääpäivää ja mä niin kipeä että en aamulla edes muistanut koko asiaa :( ja mies oli mennyt kirjoittamaan ihanan kirjeen ja mä en saa edes ääntä itsestäni, tosi reilua. ja jotta hääpäiväperinne jatkuisi (viime hääpäivänähän olin vatsataudissa) niin nyt Nöpökin on kipeä =( yön itkeskeli jatkuvasti ja aamulla tuli tosi jäykkä kakka ja sen jälkeen tullut pelkkää ripulia ja oksentanut jo pari kertaa. Kuumetta on 37,7 joten katsotaan hetki ja mennään sitten lääkäriin jos ei helpota. Onneksi nyt sentään jaksaa imeä ja ainakin tämä viimeisin satsi tuntuu pysyvän sisällä. Tosi karmeeta olla itse kipeänä ja lapsikin =(

Voihan kakka. Hyvää hääpäivää Sadelle ja miehelle. Toivottavasti Nöpön olo helpottaa ja sulla myös. Syö paljon kurkkupastillia ja juo lämmintä.

Me lähdetään ulos senkin uhalla, että saamme vettä niskaamme. Alkaa tämä sisällä kököttely jo riittää. Ei tuolla kyllä juuri nyt näytä pilviä olevan.

Mitäs muiden tiistaiaamuun?

Angsteri???

Ok, se olikin vain lämpöinen keväätsää ja ulkoilman kutsu joka Angstikseen iski :D

Hei ystävät rakkaat, laittakaapa lisää kuvia, niitä on kiva nähdä. Mäkin voin tukkia teidän postit sitten mun ja Pojun uudella kuvatuksella.

Pitänee taas lähteä miehen mummolaan, kun täällä ei ole oikein pihaa missä Irkkua juoksuttaa. Tai on piha, mut sieltä pääsee niin helposti tielle, jonne Irkku koko ajan on menossa. Hirveän stressaavaa koko ajan vahtia silmä kovana, että milloin se taas aikoo karata.

Muistanko minä väärin, vai kyselikö Brogan että ruukataanko vauvoille antaa vettä kesäisin? Siis saman minäkin haluaisin tietää. En voi uskoa, että tämä on jo toinen lapsi kun tuntuu että samallalailla on hukassa kuin ensimmäisenkin kanssa. En kerta kaikkiaan kykene muistamaan, että annettiinko Irkulle viime kesänä myös vettä vai pelkästään maitoa...

Eerikäinen eilen yritti jo mennä istualleen. Ihan ei onnistunut ja tänään näyttää unohtaneen asian. Edelleen kontataan vain takaperin. Ja hei! Tänään nukuttiin puoli kahdeksaan saakka!!! Pidempäänkin olisi Eeti nukkunut, mutta Irkku alkoi metelöimään. Kerran tuttia laitoin suuhun kuuden aikaan, mut muuten nukkuin rauhassa. Olen todella, todella tyytyväinen. Jospa ne viiden aamut on historiaa. (koputan puuta) Miehenkin kanssa ollaan nyt tämä sen "loma-aika" nukuttu samassa sängyssä.

Pikainen moikkaus kiireen ja stressin keskeltä! Mies vatsataudissa, Nuki voi paremmin! Mä olen terveenä. Pirun kiirettä- palaan mahd.pian!! Ihana, kun tapaamisenne meni hyvin! Meille sitten loppukesästä!!

Nöpö on ihan pipi =( käytiin lääkärissä (ja puppe olisi saanut elämänsä slaagin kun lääkärisetä oli lasipäinen ja tosi pitkä musta parta, Nöpökin reagoi jo siihen), ei siis sanonut vielä muuta kuin että huomenna uudelleen jos ei helpota. Kuumetta 38-39 ja kakkaa tosi usein, ei kuitenkaan pelkkää vettä vaan sellaista tosi omituisen näköistä ryyniä (vähän kuin pinaattirisottoa??). On tosi unelias ja ilmeisesti vatsa aina välillä kramppaa kun herää itkien. Syö välillä hyvin ja äsken taas ei niin annoin lusikalla väkisin maitoa. Ihan kauheeta kun itse edelleen kurkku tosi kipeä ja yleisvointi huono ja toinen itkee. onneksi mies kotona.

pikainen moi..

ultrassa pelkkä pussi,eli tuulimuna. sain yhden tabletin ja to pitäis laittaa kaks suoraan sinne itteensä ja sit alkaa "synnytys"... et eipähän tarvi miettiä mitä torstaina sit tekis.. :( sain onneks paljon panacodeja jos meinaa tosi kipeeks käydä..
olinki koko raskauden ajan tosi skeptinen et näinkö siel mitään on ja ihmetyksissäni olisinko oikeesti raskaana... et kai sen sit jotenki välil tietää ku kaikki ei mee niinku pitää.. tosi paska olla ja harmittaa ja itkettää.. toisaalta sit ku ajattelee positiivisia puolia niin tää on sattumankauppaa eikä sentään nähty kuollutta sikiötä kun sitä ei ollut..

on pitäny monesti kirjotella tänne, mut sit ei oo ehtiny ja jaksanu, ja nytkään en kykene keskittymään mihinkään.. :/ sorry girlit!

kiitos..
kyllä tää tästä...tavallaan jotain osas odottaa mut silti tuntuu pahalta..
mut toisaalta jos anopilta ym suvulta tulee edelleen sitä ennustuskommenttia niin voimpa sanoa anopille suoraan et vois pitää sen turpansa kiinni ennen ku mun asioita selittelee ympäri kyliä ja et en tod oo raskaana.. no okei, ehkä muotoilen sen jotenkin nätimmin mutta aion kyllä tehdä selväks mitä mieltä oon edes epäilysten levittämisestä ja ennustusten yhteenvedosta jos ne liittyy muhun millään tavalla..
surullista.. mieskin on vaan terassilla... oli työporukan kanssa syömässä ja tietystihän se menee pitkäks ku sen pitää tulla kaverin kyydillä ja kaveri istuu terassilla :( paskaa!

sadelle jaksuja nöpön kanssa! tautia on nyt liikkeellä :/ ja se on tosi inhottavaa pienillä :/

Pahoittelut täältäkin miiulle!
Ja Sadelle ja Nöpölle pikaista paranemista!

Meillä ei mitään uutta, joten tänään en käy ilmottautumassa mailin puolella. Itseasiassa samaa voisin kirjoitella, kun eilenkin mailin puolella, eli sama homma jatkuu.

Nyt mennään miekkosen kanssa saunaan ja viettään vähän kahdenkeskistä aikaa, kun kerrankin päästiin näin ajoissa kotiin. Mut palailen jälleen jossain vaiheessa.

mun piti pitää vkloppuna tyhjennyskuuri alkoholin parissa.. tai siis lonkeron tms. mutta koska mies on näin myöhään poissa niin kävin jääkaapista litkimässä sen pari lonkeroa.. ja voi pojat että tekikin hyvää!! pää hiprakassa ja kohta suihkuu ja nukkumaa... tän päivän itkut siis itkettynä ja hassun outo olo..
kostautuukohan tää aamulla?! toivottavasti ei..

teijän tapaamisista piti sanoa et aivan ihanan kuuloset tapaamiset oli ja kuvat oli ihania! :D mietin josko mekin repästäis ja tultais sit elokuus angstikselle... en tosin tiedä jääkö mies vielä matkasta.. sen verran ärsyttää tällä hetkellä sekin...

mut nyt yöt ja illanjatkot <3

Voi Mi-iu, olen pahoillani. Surullista.

Sade, miten siellä voidaan? Oliko lääkärillä mielipidettä mistä on kysymys? Puuroja ette tainneet ehtiä harjoittelemaan vielä? Ne vauvojen puurot toimivat aloittaessa hyvin tai sitten kaurahiutaleet voi musertaa pienemmiksi.

Brogan pohti nesteytystä. Perussääntönä kai on, ettei rintalapsi tarvitse muuta nestettä. Mutta itse antaisin vettä lisäksi kuumalla ja muutenkin. Vinkku tykkää hörppiä vettä pitkin päivää ja koetan tarjota sitä usein. Meillä kesä taitaa mennä lehmän maidon, veden (ja ehkä vielä rintamaidonkin) yhdistelmällä.

Sade, kannattaa valita lapsiystävällinen hotelli, josta saa lapselle oman sängyn. Vinkku nukkui osan yöstä hotellin matkasängyssä ja sitten meidän välissä. Rosiksen suosittelema hotelli oli todella hyvä, aamupalallakin Vinkku pörräsi leikkinurkassa aivan tohkeissaan.

Gallupejakin täällä oli. Pelottavin juttu on edelleen Vinkun mielestä imuri. En voi käsittää, kun muuten kaikki huristelut on in. Imuria en voi edes ottaa esille pojan ollessa hereillä. Vartalonmuutoksista. Rinnat ovat muuttuneet varmaankin pysyvästi. En koe tätä kokoa omakseni, vaatevarasto on mennyt uusiksi, vaikka muuten kroppa onkin aika samanlainen.

Nyt pitää mennä leikkimään...

Voi Miuskaa, otan osaa. Toivottavasti ne erimielisyydet/ärsytys miehen kanssa johtuvat nyt tän tilanteen tuomasta huonosta fiiliksestä, ja menee ajallaan ohi. Kyllä hänkin varmasti suree, mutta omalla tavallaan joka on eri kuin sun tapa, ja se tuntuu taas siltä ettei toinen ymmärrä (ehkä?).

Baltsu, kiitos! Laitan kuvia myöhemmin uudesta lakista. Se on ihana, vaikka koko merkinnät on tosiaan outoja saman merkin sisälläkin. Vinkun kirje oli niin ihana!

Eihän tuo nukahtanutkaan...

Nöpö alkaa olla jo parempi, annettiin yöksi suppo (yritettiin ensin sitä oraaliliuosta mutta ei tullut mitään niin mies haki supot) niin laski kuumeen ja nukuttiin kaikki hyvin. Nyt oli enää 37,4 kun illalla oli vielä päälle 39. Mulla kurkkukipu parantunut mutta nyt nuha tulossa ja vähän lämpöä =( saa nähdä miten meidän vkolopun yo-juhlien käy.

Lääkäri ei sanonut muuta kuin että pitää mennä takaisin jos ei helpota ja kyseli punnittiinko Nöpöä ennen tautia että tietäisi painonlaskun..no eipä nyt yleensä kotona punnita joten ei tiedetty tarkkaa painoa. vitsit kun huippaa, alko maailma pyöriä ympyrää, pitäs mennä varmaan lepäämään.

Kiitos baltsu hotelli-infosta =) ja Amildalle jaksauja, ootte kyllä mun sankareita, mä olen jo ihan rikki kun Nöpö oli vähän kipeä saati että olisi enemmän.

niin ja sain selvitettyä sen lomajutunkin, eli ainakin me saadaan ihan kaikki lomarahat normaalisti jos pitää lomat äitiysloman ja hoitovaapaan välissä =)

Bro, piti tuota vesiasiaa kommentoida, eli me ainakin on nyt ruvettu juottamaan Nöpölle vettäkin. luulisin että jos vauva syö jotain muutakin kuin rintaa niin voi hyvin antaa mutta jos on pelkällä rinnalla niin silloin en antaisi.

Rosa, milloin menet siihen pattileikkaukseen?

Heippa ihanat!

Miukkulille suuri halaus ja paljon voimia!

Didrik?? Okei...... Oisko kuitenkin vaikka Eemeli? ;)

Ihana reissu oli, onneksi lähdettiin!
Harmi kun en uskaltanut ottaa Neiliksen pikkuisia syliin. Aikamoisia vauvakuumeen nostattajia! :)
Ihana porukka ja mahtavat pikkuiset :D

Maailma nopein kinkkupiirakka:
Valmis piirakkapohja. Iso sipuli kuullotetaan, mukaan heitetään kuutioitu paprika ja silputtu ylikypsä kinkku. Kun nuo ovat sopivasti muhinoineet, mukaan lätkäistään maustettua tuorejuustoa. Pippurimaustettua, italian yrttejä.... Tuossa oli neljän pippurin juustoa. Jos käyttää jotain suht mietoa juustoa, niin pippuria vielä pikkuisen mausteeksi. Kun juusto on sulanut pannulle, mössö kaadetaan piirakkapohjan päälle ja juustoraaste sen päälle. Mitä maukkaampi juusto, sitä maukkaampi piirakka. Tuossa oli polaria, puna- tai mustaleimaemmentalista tulee tosi hyvää.

Voi elämä. Miehen kaksi(yksi)mielisyys on tarttuvaa.
Huomaa kyllä, ettei tuolla liiku mitään muuta mielessä. Tapaamisen kommenttikin oli, että ihan hyvin tapaamisesta olisi voimut tulla orgiat.

Pitää lopettaa, koneesta loppuu virrat ja täällä on myräkkä päällä.

Yhteistyössä