Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jes! Juuri tuli tieto, että ainakin meidän yritys sai sopimuksen! Ei ihan kaikkia alueita, mitä haluttiin ja allekirjoitus on vasta kuun loppupuolella eli ei ihan kiveen hakattua vielä, mutta kuitenkin! Nyt mä tuuletan! Vielä tietty miehen yrityksen takia jännitetään, kun meille oli tullut jo alkuviikosta soitto ja niille ei vieläkään.. Mut ehkä kun on eri puolella, niin jospa niillekin on vielä tulossa.. Mut te tiedätte mitä tämä merkitsee ja kuinka tärkeää tämä mulle on!

Ei, kyllä se oli suhteellisen halveksuva katse. Mutta samapa tuo.

Joo sitä mä mietinkin, et vauvis voi periaatteessa tulla anytime. Aika jännää, vaikka sitä hetkeä odotankin kuin kuuta nousevaa. Eilen ja tänään mulla on ollut menkkamaisia fiilinkejä alavatsalla, toivottavasti se enteilee jotain..

Täällä aletaan rokottaa sikainfluenssaa vastaan lokakuussa vanhuksia, alle 14 vuotiaita ja raskaana olevia. Ja opettajat ja terveydenhuoltoalalla olevat ovat myös etusijalla. Mä en sitä edelleenkään osaa "pelätä", vaikka se onkin tosi pinnalla uutisissa ja muissa, mutta koko aika sanotaan, et normaalille terveelle (ei kroonisia keuhkotauteja yms) se ei oo niin suuri uhka.

Hei uskallanko mä ostaa ne imetysliivit H&M:ltä sokkona? Mun kaveri tulee tänään tänne ja se lupas käydä kattoo onko siellä ja minkä hintaisa/kokosia. Jos mun nykyinen koko on 75C otanko mä imetysliiveistäkin saman? Teenkö mä tästä nyt elämää suuremman ongelman..

Huu, Pimmu on just niillä päivillä kun Eemeli syntyi. Hurjaa. Että onhan sairaalakassi pakattuna? ;)

Täällä ei mitään ihmeellistä. Paitsi että multa on loppumassa maito aikuisten oikeasti. Harmittaa, mutta mahtavaa, että sitä riitti näinkin pitkään.

Pikkuämmät on mahtavia! :)
Ja onnittelut sopimuksesta! :D

Pimmu, kasvoiko sun rinnat raskausaikana? Antaisko se vinkkiä kokoon? Ja hei, alkuun ihan suht pätevä "imetysliivi" on ne sairaalan verkkohousut ja sideharso tuunattuna. Niksipirkasta päivää...

pimmis, mulla kasvo rinnat sen kaks kuppikokoa raskausaikana ja otin sen mukaan liivit... ku sit ku se maito nousee niin imetysliivit kyl antaa vähän "periks" ja sit ku se tasaantuu niin on edelleen yleensä hyvänkokoset eikä liian isot.. liian isot on huonompi ku nippanappa menevät, mun mielestä..
ehkä alkuun ostaisin ne sen kokoset mitä rinnat on ja sit tilaisin pikana lisää jos rinnat ei tasaannu maidon kanssa.. tai emmä tiedä.. :)
kuulostat pimmu ihanalta jos tosiaan oot samanolonen ku pikkis ;D sun kanssa olis helppoa ja rauhallista kunnes.... :D

pimmuämmät ja limoviikuna, niistä vois kirjottaa kirjan :)
JBlle onnittelut näin etukäteen työn sopimuksista!

mulla on kohta viimenen työpäivä ja sit jään taas kotiin :) kun vaan siitä kakkosesta rupeis kuulumaan piakkoin.. :/

pikkis on täällä nuhassa ja köhässä.. ja aivan väsynyt... nyt annoin sille iltaunia 20min ku toinen on aivan taju kankaalla eikä ruoka kelpaa... no on se sentään viiliä tänää syöny 2dl.. ja senkin välipalaks.. kai sillä on kurkku vähän arka kun ei möykkyruoat kelpaa..

Sairaalakassi..? Juu en oo edes paljoa sitä miettinyt. Ehkä se tosiaan kannattais pikku hiljaa alkaa laittaa valmiiks. Vauvalle on kotiintulo vaatteet valmiina, kaikki muu onkin sitten tekemättä.

Jb sua unohdin onnitella sopparista! Mahtava juttu!

Mulla on muuten 1 veenä ollut sellanen "paha tapa", et kun olen suuttunut oon huutanut yhä kurkkua henkeä vetämättä niin kauan, et on taju lähtenyt. Mun äidillä oli pienenä sama tapa.. Nykyään tajuan sentään hengittää siinä huudon välissä :)

Tänään on taas niin kuuma..

Pimmu, mites kävi liivien kanssa? mulla ei kasvanut kuin yhden kuppikoon mutta palautui tosi äkkiä, ja nyt mulla on sitten liian isotkin imetysliivit, tosin menee hyvin yöliiveinä kun ei purista.

Saana, mistä huomaat että maito alkaa loppumaan??

Pupelle onnittelut ekoista askelista =) Me ollaan aika varmoja että Nöpökin kävelee paljon ennen 1v-synttäreitään mutta saa nähdä. tajusin juuri että ensi viikolla täyttää jo 9kk..minne se aika oikein katoaa?

Nautin niin kovasti nyt kun asutaan vanhemmillani, siis siitä kun on nurmikollinen piha, ollaan kaikki päivät Nöpön kanssa ulkona, se rakastaa nyppiä nurmikkoa ja uskaltautuu jo kävelemäänkin sillä, tosin kävelee aina karhukävelyä ja kun pääsee taas viltille laittaa polvetkin maahan, hassu ;)

pikaisesti

Sade, pumpulla tulee aina vaan vähemmän ja vähemmän. Jos en katsoisi kellosta, en muistaisi pumpata varmaan koko päivänä. Ei siis täytä yhtään. Eikä poika ime.

Ei oo kuullut... On ollut melkoista hulinaa ja kiirusta. Nyt vasta kerkesin tännekin piipahtaan. Mutta siis me ei jouduttu viä eilen jäämään sinne Helsinkiin, vaan operaatio tehdään parin viikon päästä. Jei! Joten kiirus jatkuu siihen asti ;)

Tulen paremmalla aikaa (oikeesti!!!) ilmotteleen. Nyt on mentävä unelle. Meillä kun on täällä lapsosia yökylässäkin, niin aamulla pitäis olla "emäntä"ainesta...

Se Irkun kepponen piti vielä kertoa, että kun annoin sille rasiallisen niiskuneitikarkkeja, niin se hävytön liimasi ne seinään. Kaikkia ei toki ehtinyt, mutta tarpeeksi kylläkin.

Päätin ottaa yhden oluen, hik. Pölkky lähti käymään powertruckissa, niin ollaan tyttöjen kesken. Harmi kun on niin kuuma, niin ei viiti ei-ilmastoidulla autolla lähteä 50 kilsan päähän. Kävin muuten kampaajalla. Tukka on nyt roimasti lyhyempi. Päältä pitkä, niskasta lyhyt ja molempien korvien takana suikaleet. Päältä tummalla raidoitettu vaalea, ohimoilta ja niskasta vaaleanruskea. Hienoo kun on luonnonkihara, niin niska on nyt ihan kiharalla. Ihan tyytyväinen olen, tosin en ihan näin lyhyttä olisi halunnut. Mut pakko oli leikata, kun pitkää tukkaa ei oikeasti ole paljoa. Jos yhtään saatte käsitystä tukanlähdön määrästä, niin ennen poninhäntä oli pepperonitangon paksuinen ja nyt enää lyijykynän paksuinen. Multa lähti siis noin 3/4 osa hiuksista. Nyt on sitten älytön sänki vaan kasvamassa ja jakaus pitää vetää todella syvältä, ettei sänki jää näkymään. Uusi leikkaus kyllä helpottaa, kun lyhyempi tukka jaksaa kohota enemmän niin sänki ei näy sieltä seasta niin paljon. No onneksi sentään kasvaa takaisin, mut harmittaa kun just olin saanut kasvatettua kohtalaisen pitkän tukan ja sitten se vaan putosi.

Jelliksen uusi hiustyyli kuulostaa kivalta. Ja tärkeintähän on, että uusi tukka sieltä kasvaa kohisten :)

Ihanat ilmat on olleet, ei oikein malta sisällä istua ja palstailla.

Täällä ollaan edelleen raskaana.. Toissa päivänä vauva varmaan laskeutui enempi, koska liikkeet tuntui todella alhaalla ja ne teki kipeetä. Ja eilen vauva oli aikas rauhallista poikaa tuolla masussa, vasta yöllä alkoi mellastus. Just kun pääsin sanomaan, et ei täällä suunnassa ainakaan oo liikkeet vähentynyt, ni nyt on kyllä ollut pari pvää hiljasempaa. Mut ei huolestuttavaa kumminkaan.

Mua vähän mietityttää semmonen, et mahtokohan multa lorahtaa äsken lapsivettä. Kävin pissalla ja kun olin nousemassa lorahti jotain (mikä voi ihan yhtä hyvin olla pissaakin), mut se näkyi jotenkin valkosena/vaaleana siellä pöntössä. No seurailen tilannetta. Eiks sitä pitäis nyt lorahdella jatkuvasti jos se lapsivettä oli..?

Jbeen tukka kuulostaa kivalta. Radikaali leikkaus aina silloin tällöin tekee kyllä hyvää hiuksille.

Mun rintsikat odottaa edelleen kaupassa. Käyn ens viikolla ostaa jos on aikaa. Niitä oli kuulemma niin paljon ja joitain eri kuppi malleja, et parempi, et käyn ite koittaa jne. Ja ei se mun maailmaa kaada jos nyt vauva päättääkin syntyä ja mulla ei ole imetysliivejä. Pääsee sinne kauppaan vauvankin kanssa.

Nyt lähen ostaa jätskiä, njam.

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua isoille ja pienille.

Piti Pimmun kuulumiset piti tulla kurkkaamaan. Hui jui, taitaa olla lähtö lähellä jos kerran lorahtelee jotain. Mä luulin silloin lapsivettä ensin valkovuodoksi. Siis silloin päivää paria ennen synnytystä.

Ei mitään uutta tältä rintamalta. Luulen, et ehkä on sitä limatulppaa alkanut irtoo, koska pyyhkiessä paperiin jää sellasta sitkeetä rään (yök ja anteeks) tapasta juttua.

Vauvis on edelleen rauhallinen, mut liikkuvainen. Supistuksia tulee samanlailla kuin ennenkin, tai kovotuksia ne vaan on, eli ei kivuliaita.

Ja ihan tiedoksi, et ilmotan kyllä teille heti kun lähtö tulee, jos vaan ei tule äkkilähtö.

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Pimmu 36+6

Toivottavasti Pimmu nyt vielä jonkusen viikon pysyy raskaana :) Jokos se sairaalakassi on pakattu? Aikas jännä tuo, ettei voi epiduraalia laittaa, mullakin se oli kyllä aika ylhäällä? Tai sitten muistan väärin.

Mikä ihme hinku lapsilla on liimailla asioita seinään?? Viitaten Irkkuun ja muumipastilleihin. Ei ole ensimmäinen nimittäin. Tuttavien seinissä on ollut mm. tarroja (luonnollisesti), lauantaimakkaraa sekä veroehdotus liimalla laitettuna, luovaa.

Poju konttaa jo tosi lujaa menemään ja nousee kovasti pystyynkin. Onneksi malttaa myös istuskella välillä lelujensa keskellä pitkiäkin aikoja. Ja siis.. Poju on melkoinen hammashirmukin, hänellä on kaikki 8 etuhammasta ja sivuille on jo puskemassa seuraavia! Ja kyllä, tissin pureminen on kivaa. Ja sitten on kiva katsoa kun äiti ärähtää.

Onneksi ensi viikolla tulee syksy. Mä en jaksais enää näitä helteitä, vaikkakin joo, onhan se kiva ettei palele, mutta kaipaan jo raitista ilmaa.

Ihana toi lauantaimakkaraa seinässä :D

Tulispa tännekkin syksy.. Tänään on onneks ollut ei niin kuuma, ja huomiseksi on luvattu SADETTA!!! Ihanaa ja toivottavasti kans sataa.

En mä usko, et mun synnytys ihan ovella on, tai mistä mä sen tietäisin, mut ei ainakaan siltä tunnu. Ja intiaani kalenterin mukaan vauvan olis pitänyt syntyä viime torstaina :). Mutta tosiaan parempi, että vähän aikaa vielä tuolla masussa kasvaisi.

Mitäs sinne sairaalakassiin kuuluu pakata..? Muuta ku hygieenia jutskat.

voi hurja Pimmu, kyllä sä taidat parin viikon sisällä ehkä synnyttää..tai ainaskin kuukauden ;) jotain namia ainakin sairaalakassiin ja miehelle vaatteita jos tulee mukaan. Onko siellä edes perhehuoneita? ja ootteko sellaista ajatelleet?

Täällä odotetaan josko Nöpö nukahtaisi. Nukkui yhdet päikkärit ja meni normaalisti nukkumaan mutta jostain syystä nukkuikin vaan päikkärit ja nyt on sitten valvottu kohta jo 3 tuntia..plaah.

Wou, onpas Pojulle tullut hampaita, mielettömät hiukset ja hampaat, kaikki hurmurimiehen merkit siis jo pienestä pitäen ;)

mutta nyt sellaista huutoa että mennään taas kokeilemaan.

onko kellään vinkkejä miten saa lapsen nukahtamaan omaan sänkyyn? kun Nöpöä on ihan turha yrittää kun haluaa vaan kiipeillä minkä ehtii..

Huomenta pienet pumppernikkelini!

Juu Pimmu, himoiten se mies sua kyttäilee eli älä suotta mene rähjäämään! Miksi se kyttäisi, jos ei "pidä" susta? ;) Jonkun halveksuva katse voi todellisuudessa olla himoa ;) ;)

Puppe on tosiaan kehittynyt! Nuki oppi kävelemään vuoden iässä, mutta se on muutenkin ollut aika rauhallinen ja varovainen, mitä se kyllä nykyäänkin, siis varovainen. Se tulee sohvaltakin nätisti alas ja muutenkin varoo päätään, jos on kerran muksauttanut sen vaikkapa pöydän alla, ym. Ikiliikkuja siitä on tullut. Saa olla koko ajan sen perässä juoksemassa. Ja melkein kaikki menee vielä suun kautta. Onneksi se aina näyttää kielipitkänä mitä milloinkin on suuhunsa työntänyt. Mä uskon, että sekin liittyy jotenkin itsesuojeluvaistoon. Lisäksi se ei tee mitään salaa, vaan käy aina näyttämässä mitä on löytänyt ja sitten juoksee karkuun. Miiu, meillä siis suututaan suht' rauhallisesti. Kitinää ja kiukkuitkua. Täällä ei vielä heittäydytä lattialle, tms.

Puppelle pikaista paranemista!! Toivottavasti ei ole sikaflundea!!

Jellylle onnittelut diilistä! Mahtavaa!!!! Ja pikkuämmät on kieltämättä mahtavia!!

Amildalle jaksuja...mielessä olette ja Saana myös :/

Töitä jatkamaan...

Siis niin, mulla meni jotenkin ohi tuo Rosan kirjoitus ylempänä, että mikä sillä Puppelsiinilla nyt sitten oli? Toivottavasti pikkuinen on parantunut jo eikä ollut sikainfluenssa.

Ja kivaa, että Angsteroosi on myös aktivoitunut :) Voihan viideo, Nuki on kyllä jo niin iso tyttö.

Piti vaan tulla hehkuttamaan, et mulla tuli nyt täyteen vkot 37!!!!

Eilen iski ihan perhoset vatsaan, et meillä on kohta vauva.. Aikas jännää.

Pimmu ja hurjat 37+0! Laitanpas sen kunniaksi teille masu kuvan :)

Huomenta teille!

Lukaisin eilen teidän heinäkuun ja elokuun kirjoittelut, kun loman takia ei ehtiny teidän juttuja seuraamaan. Niinhän siinä kävi että tulitte uniini. Tällä kertaan unessa oli Baltsu ja Vinkku sekä Sade helikopterilla... Sade meni Baltsulle kylään helikopterilla ja jotenkin olin siinä kadulla ja tunnistin teidät (just niin, miten muka?) ja tulin esittäytymään, et moi mie oon teidän Fanipala.

Hauskaa syksyn odotusta ketjulaisille!

hauska uni Fanipalalla :)

ja tosiaan, puppelin vointi kiinnostaa täälläkin kovasti??!

en tiedä onko hampaista vai mikä, kun eilenkin meni nukkuminen puolilleöin ja lopulta annettiin suppo. eikä eilen oikein syönyt mitään, eikä yölläkään ja äskenkin meni aamupuuro roskiin..kokeilenn kohta uudelleen.

pimmulle onnea =)!!

niin ja piti kysyä vinkkejä kun nöpö on nyt keksinyt kiivetä pois syöttötuolista...täällä on siis yksi todellinen ikiliikkuja...niin miten sen saa siis pysymään tuolissaan?

Mä tulin kanssa kurkkaamaan, josko Rosasta olis kuulunut. Pupen vointi kiinnostaa täälläkin. Pienten sairastelu ei oo koskaan kivaa!

Kylläpä aika menee hurjaa vauhtia... Pimmulle tosiaan onnittelut hienoista viikoista! Nyt vaan sairaalakassi valmiiksi odottamaan - vauva voi tulla ihan anytime :)

Jellikselle tosiaan onnittelut sopimuksesta ja kiitokset pikkuämmien toilailujen jakamisesta. Ne on aina yhtä hupaisaa luettavaa.

Sade, meillä kans tuo nukkuminen meni jonkin aikaa puolille öin, mut kun jätettiin päikkärit yksiin vajaan tunnin päikkyihin, niin nyt saadaan neiti unille ennen kymmentä. Et kokeile päiväuniajan lyhentämistä, niin voi auttaa yöunien tuloonkin. Tosin sekin on tosi yksilöllistä, mut meillä ainakin on auttanut.

Yhteistyössä