Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fanipalalle vilkutus!

Voi voi, sori että olen huolestuttanut teidät! Puppe voi vallan mainiosti! Hampaiden tulo vaan on todella rankkaa puuhaa. Monena yönä tulee kuumepiikkejä, että yhtäkkiä kuume nousee yli 39,5 ja kauhea huuto, tietenkin. Suppo auttaa, nukahtaa vain syliin, enkä sitten itse uskalla liikahtaakaan, että pieni saa nukkua, ja mä seuraan että kuume laskee. Neuvolasta sanottiin, että on normaalia, että kuumetta on 3 päivää ennen hampaiden puhkeamista ja 3 päivää vielä jälkeenkin. Eikä mitään kipuja, nuhaa tai yskää ole, joten normaalia hampaiden tekoa vain. Ja Puppelle tulee kerralla hampaita joka suunnasta! Ylhäällä on tulossa 5 ja alhaalle 4. Sitten Puppe ei suostu syömään kiinteää ruokaa (johtuen hampaista, sanoi neuvola), joten pelkkä maidon ja vellin litkintä teki ummetuksen. Ja ummetusta itkee myös, peppu päästää vain kiukkuisia paukkuja eikä kakkipakkista ole näkynyt pian viikkoon. Viime yönä valvoi 1:30-5:30. Päivisin yritetään silti nauttia loppukesästä ja ollaan ulkona ja uimassa.

Jes, yksi rajapyykki takana ja musta on tullut hiekkalaatikkoäiti. Puppe syö, heittää ja lapioi hiekkaa suvereenisti, ja mä viihdyn penkillä muiden vanhempien kanssa. Onneks täällä on samanlaisia äitejä, jotka ei koko ajan kieltämässä kaikkea ja lässyttämässä mitä ja miten pitää leikkiä, vaan annetaan lasten itse kehittää leikkinsä ja puututaan vain kun tarvetta on (puiston antimia ei syödä eikä toisia satuteta). Puppe ehtii mun kanssa olla niin paljon, että puistossa nauttikoon leikkimisestä ja muiden lasten seurasta. Puppe ymmärtää mitä EI tarkoittaa, ja tottelee heti, mutta mä en halua että EI kokee inflaation, enkä voi ymmärtää miten jotkut juoksee lapsen perässä kieltäen kaiken ja huutaen koko ajan ei. En ihmettele jos nämä luulevat että heidän nimensä on Ei.

Pimmu, mulla oli sairaalakassissa paljon turhaa, mutta omat (Aventin) tutti tuli tarpeeseen, kun sairaalan tutti ei kelvannut Pupelle. Maratoonisynnytyksen varalle varaisin myös omaa juotavaa ja evästä. Voi kun jännät ajat Pimmulla! Nyt katsomaan Pimmun mahaa...

Hauska uni Fanipalalla tosiaan :DD

Puppe pieni, kun nyt saisi tungettua ne hampaat ulos niin muutkin vaivat helpottais <3 jaksamisia sinne kovasti yövalvomisien pariin!

Meillä oli tänään taaperoryhmä ja pikkis onneks suht käyttäytyi.. vähän vaan komensi ja kiljui.. mutta suht asiallisesti.. :)

eilen se kävi uimassa piha-ammeessa ja oli ihan fiiliksissään... samanlämpöstä vesi mitä järvessäkin.. mä en tajua miten se niin nauttii vedestä, se vois olla aamusta iltaan järvessä jos vaan antais.. ja sit tyhmä äiti pakottaa välillä kuivattelemaan ja lämmittelemään ;)

Pimmis, kannattaa ottaa sairaalakassiin laturi kännykälle ja kamera ainakin! :) ja kotiintulovaatteet itelle... hammasharjaa ja semmosta.. ei sinne oikein muuta tarvita.. kait.. mulla ei ollu tutteja mukana eikä pikkis niitä onneks tarvinu ennen ku vasta kotona :)
eväitä tosin olis voinu ottaa enempi mukaan... söin puolikkaasta leivästä puolet kun en enempää kyenny vaikka nälkä oli kova.. mehua sain sairaalasta..

Pikkis kiipes eilen tommosen korokkeen päälle (joka on puolmetriä korkea) ja seiso siinä ja yritti avata ovea... harmi vaan että ei hoksannu että se koroke oli oven edessä niin eihän se ovi sillon aukea.. :)

Nukikin on jo iso tyttö... miten aika voi mennä näin nopeasti?! :o kohta ne on jo parivuotiaita..

Mutta nyt syömään..

Baltsulle halaus, viitaten meiliin.

Onneksi Pupella ei ollut sikainfluenssaa. Toivottavasti hampaat on pian tehty ja saat taas nukkua.

Eetillä pitää olla ulkona tutti suussa, kun muuten kahmii suuhun ihan kaiken. Tähän mennessä on syönyt jo hiekka, kiviä, voikukkia, ruohoa ja mitähän vielä.. Irkulla on muuten kohta 2-vuotissynttärit. Katselin juuri tänään siivotessa sen ensimmäistä vaippaa, joka on yhtä pieni kuin pikkuhousunsuoja teipeillä ja ajattelin että pienestä se on Irkku lähtenyt kasvamaan. Irkku sanoo nykyään Eetiä Eetitiksi. Ei siis sano enää taatuksi, eikä edes Eetiksi. Miehen yrityksen sopimusta jännitetään edelleen.. Jospa kuitenkin saisivat, niin päästään taloja katselemaan/suunnittelemaan.

Yeees, Bro, I am activated;)

Huh, Ruusunen todella pääsi säikäyttämään. Mäkin luulin, että Pubbe on jossain kunnon räkätaudissa ja kuumekin korkealla. Onneksi ymmärrettiin väärin!

Ja Pimmu menee tosiaan ihan just synnyttämään!! Mulla oli sairaalakassissa mukana vauvan vaatteita joka kelille (pieni liioittelu), karkkia ja itselle vaatteita. En kyllä tarvinut siellä oikein mitään. Luettuakaan ei tullut, kun vauva vei kaiken huomion ja kyllä siihen varmaan vaikuttu se että meillä oli se perhehuone. Mä haluan sen ensi kerrallakin...jos vain mummi lupautuu hoitamaan Nukia pari päivää. Niin ja tietty se kamera ja laturi+puhelin oli mukana.

Mullekin tuli taas vauva- tai oikeammin raskauskuume, kun sain just kuulla ystäväni olevan rv9. Määkin haluan vauvamasun ja ultrakäyntejä!!!

Fanipalalla hauska uni!

Mulla oli sairaalakassissa ruokaa älyttömät määrät, aivan kuin olisin ollut menossa eväsretkelle enkä synnyttämään. Odotin siis pitkää synnytystä, mutta vaikka pari tuntia oltiinkin synnärillä ennen syntymää, niin ei siinä ehtinyt eikä muistanut syödä. Ei edes mies. Korvatulpat oli mulla ihan ehdottomat, muuten en olisi saanut yhtään unta osastolla. Eetiä haudoin sängyssä vieressä, niin heräsin sen liikehdintään muutenkin. Kirjakin oli mukana, mutta en pystynyt keskittymään siihen. Lehtiä kyllä lueskelin ja ristikoita täyttelin osastolla. Vauvan vaatekassin pakkasin valmiiksi turvakaukaloon ja mies toi ne mukanaan sitten vasta lähtöpäivänä. Päiväkirjaa kyllä kirjoitin. Siihen laitoin synnytyksen muistiin heti tuoreeltaan ja kaikkea Eetistä. Kamera ja vara-akut oli tietty mukana. Pöllö otin kännykkään väärän laturin mukaan. Imetysliiveinä mulla oli synnärillä vaan sloggin mikrokuitutoppeja, jotka ei purista mistään. Niihin ei kyllä saa liivinsuojia pysymään. Niin ja liivinsuojia otin kotoa mukaan, ne oli ainakin tarpeen. Ja muutama oma harsorättikin oli mukana, jotka oli myös tarpeen vauvan pään alla imettäessa. Omat crocsit oli mukana ja omia sukkia, kun ainakin täällä päin on niitä putkisukkia jotka ei pysy kunnolla jalassa. Ja omia kylmä-/kuumageelipakkauksia olin synnytykseen varannut ja niitä kyllä käytinkin alaselkään ja alamahaan supistusten aikana. Hierontaohjeitakin oli miehelle mukana, mut niitä opetin sille jo etukäteen, ettei synnärillä enää tarvinnut ruveta lueskelemaan.

ihan nopsaan nöpö syluissä.

ihanaa että pupella kaikki hyvin ja voimia hampaiden tekoon.

amilda nöpö nukkuu vaan max tunnin päikkärit ja on toiminut hyvin mutta nyt pari iltaa ollut silti ongellmsitsa

Moi täältäkin pitkästä aikaa. On tullut lomailtua ja ilman nettiä, sehän on tervettä :)

Halitukset Amildalle ja Saanalle <3

Pimmulla on kohta vauva sylissä. Ihanaa :) Itse meinasin sairaalakassiin pakata ainakin hygieniatarvikkeet, kameran, puhelimenlaturin, liivinsuojia, vauvalle tutin, korvatulpat. Harjan unhdin viimeksi, mut pojalla oli hiuksia päässä syntyessä niin lainasin hänen kampaa :) Mitähän vielä.. Oma joku oloasu vois olla kiva, mut viimeksi kyllä en omia vaatteita käyttänyt. Kannattaa tietenkin omat alusvaatteet kotiinlähtöä varten mukaan ottaa ja tietenkin muutkin omat vaatteet. Vatsa todennnäkösesti ainakin vähän pienenee kun kotiudutaan :)

Oma vointi on hyvä. Vauva liikkuu kovasti ja viikot kuluu. Ihanan lämmin kesä ollut. Nyt sitä odottaa sitten syksyä, kohta se onkin, 7 viikkoa laskettuunaikaan. Mut täytyypä käydä linjoilla useammin et en ihan tipu kärryiltä. Kovasti haleja teille kaikille <3

T:M, poju 3v ja masuasukas rv 32+5

Sadee: Jos ei muu auta, niin syöttötuoliin on olemassa valjaita :) Oma äitini kertoi, että pikkuveljille (15 vuotta sitten) joutui valjaat laittamaan jossain vaiheessa, kun muuten ei istumisesta/syömisestä ois tullut yhtään mitään. Näinköhän meillä on sama kohta esissä, kun kovasti poika pyörii syöttötuolissa ja koittaa aina syödä selkä- ja käsinojia :)

Hertta ja O 8kk

Kiitos taas ihanaiset, et jaksatte neuvoa mua. Kun ei oo tässä láhistöllä ketään keltä kysyä ja netista kun ettii jotain "listoja" ni ne on kyl niin täynnä turhaa tavaraa, et mähän saan viedä koko asunnon koiria myöten sairaalaan.

Angstis mä voin lahjoittaa sulle tän mun masun! Mä olen enemmän kuin valmis vastaanottamaan vauvan :) Huomenna saadaan (toivottavasti) viimeiset paperiasiat hoidettua ja sit voin rentoutua ja alkaa kävelee rappusia ees taas :)

Mä kyl luulen, et parisen vkoa vielä menee ennen kuin pikkuinen haluaa syntyä. Ja saa mennäkkin.

Onneks Puppeliinillä ei ollut mitään vakavaa! Meillä oli muuten kerran sellaneiset suomalaisnaapurit täällä joiden lapset eli ihan jossain kristallipallossa. Kerran niistä pienin, ehkä 3v, kupsahti pepulleen ja voi elämä millanen show siitä saatiin aikaan. Kauhea lässytys "voi kun meidän Martta nyt kaatui" ja "voi kun Martalle tuli pipi" ja muuta mussutusta.. Ja se äiti laittoi suun oikein sillain mutrulle ja lässytti kirjaimellisesti. No mutta, jokainen tyylillään.

Me lähdetään nyt syömään.

Suloinen kuva, Pimmu! Mieskin näki sen vahingossa ja ihasteli. :D Mulla oli sairaalakassissa omat vaatteet, meikkejä ja ties mitä... Tyytyväisenä kuitenkin hiihtelin sairaalan maitoläikkäisessä kaavussa, sukissa ja verkkopöksyissä. Kotiinlähtiessä taisin tosin laittaa ripsaria.

Huh, toivottavasti Pupen hammasvaivat helpottavat. Miten jaksat valvomista Rosa?

Fanipalalla oli hauska uni! Olin kummitellut useammankin työkaverin unissa, omat ovat jääneet vähemmälle. Tuo meidän poika ei varmaan ikinä nuku öitään. Eikös sitä sanota, että viimeistään kolmen vanhana helpottaa?

Kiva kun Angsteroskin on taas täällä! Nuki ja Vinkku menevät samoissa: meilläkin varotaan turhia kopsuja. Uhkarohkeus katosi siinä vuoden kieppeillä. Jutteleeko Nuki paljon? Vinkun uusin hobby on tavaroiden piilottelu, erityisesti avaimien.

Meillä kävi totisesti tuuri päiväkodin kanssa! Pakkailin juuri pojan reppuun "taiteilijanpaidan" (vanha kauluspaitani) jotta Vinkku pääsee toteuttamaan itseään. Yhtenä päivänä Vinkku tuli kotiin vaatteet yltäpäältä vadelmissa: ryhmä oli ollut retkeilemässä torilla. Onneksi työpäiväni ovat lyhyitä, ikävä ehtii tulla!

Toivottavasti JB:n miehen työkuviot järjestyvät! Mites talohaaveet?

Öitä Muruset!

Ja Maijuliinikin synnyttää pian!! Kauhea vauvakuume -ihan hirveää, karmeaa! Jos ei töitä tipu, alkaa gagosen yrittäminen heti ja nyt!! Miten Miiun ja Rosan "yrittäminen" on sujunut? Entä JB, koska kolmas?

Baltsu, et voi tietääkään kuinka ihana on kuulla, että Vinkku viihtyy hoidossa ja että säkin olet tyytyväinen!! Helpottaa jotenkin omaa hoitoonvientiä, jos sen aika nyt syksyllä koittaa. Miten Vinkun jättäminen hoitoon sujuu? Onko ikinä itkenyt perään?
Nuki juttelee aika paljon ja toistaa sanoja perässä kuin papukaija. Mutta ei sitä vielä voi puhumiseksi sanoa, vauvakieli on yhä pop ja etenkin kaikkien eläinten matkiminen:). Uusimpia ovat hevosen iha-haa ja hiiren vikinä...

Pimmulle suosittelen mukulakivillä ajelemista, seksiä ja nurmikonleikkaamista!

Joo, meikäläisen lautanen on nyt täynnä vähäksi aikaa. Eli pikkuämmä nro 3 tulee jos tulee aikaisintaan parin vuoden päästä.

Talohaaveet potkaistaan uudelleen käyntiin, kunhan miehen sopimus varmistuu. Jos ei uutta sopimusta saa, niin sitten täytyy odotella että se saa töitä jostain muualta.

Kullat rakkaat, tätä ette välttis halua tietää, mutta mulla on ripuli. Tulipa äsken melkoinen ylläri-pylläri, kun pieretti ja ajattelin että no, andi dulla sitten..

apua, ei voinu ku nauraa JBlle vaikka kamalaa tommonen on! toivottavasti paranet pian!
:D ja pimmis, älä vielä synnytä, ainakaan siihen paikkaan :)

täällä kakkonen on ollu tervetullu jo pitkän aikaa (siitä asti ku pikkis oli sen 2kk..mutta imetys onneksi ehkäisi siihen 7kk asti) eikä mitään kuulu vieläkään ei... :( tavoite olisi että jouluna olisi edes jotain tietoa kakkosesta.. jos ei oo niin joulukuun alku mahtaa olla vähän rankka:/
ovisaika tais mennä just ja yritystä kyllä oli... täytyy vaan toivoa että tuottaa tulosta..

mulla kävi äsken tääl kaveri.. ja mä en vaan voi tajuta... ihan outoja väitöksiä selittää kaikesta mitä pikkis osaa, (ettei oikeesti osaa tai niitä ei lasketa tms) ja niiden vähän nuorempi taas osaa kaiken (kun pikkiksen taitojahan ei lasketa, eikä lapset voi olla hyviä eri asioissa).. kyllä meinas mennä hermot! ja ihnan sama mitä sanoin ja perustelin kun sillähän ei ole merkitystä mitä mä sanon.. älytöntä!
tulin kyllä pahalle päälle.. :/ no se siitä.

pakko mennä syömään...nälkä..

apua, ei voinu ku nauraa JBlle vaikka kamalaa tommonen on! toivottavasti paranet pian!
:D ja pimmis, älä vielä synnytä, ainakaan siihen paikkaan :)

täällä kakkonen on ollu tervetullu jo pitkän aikaa (siitä asti ku pikkis oli sen 2kk..mutta imetys onneksi ehkäisi siihen 7kk asti) eikä mitään kuulu vieläkään ei... :( tavoite olisi että jouluna olisi edes jotain tietoa kakkosesta.. jos ei oo niin joulukuun alku mahtaa olla vähän rankka:/
ovisaika tais mennä just ja yritystä kyllä oli... täytyy vaan toivoa että tuottaa tulosta..

mulla kävi äsken tääl kaveri.. ja mä en vaan voi tajuta... ihan outoja väitöksiä selittää kaikesta mitä pikkis osaa, (ettei oikeesti osaa tai niitä ei lasketa tms) ja niiden vähän nuorempi taas osaa kaiken (kun pikkiksen taitojahan ei lasketa, eikä lapset voi olla hyviä eri asioissa).. kyllä meinas mennä hermot! ja ihnan sama mitä sanoin ja perustelin kun sillähän ei ole merkitystä mitä mä sanon.. älytöntä!
tulin kyllä pahalle päälle.. :/ no se siitä.

pakko mennä syömään...nälkä..

Voi JB, inhottava pikku ylläri... Ei voi kuin hymyillä, sori. Tulee mieleen oma vatsatauti kun Puppe pelkäs niitä vessaääniä kuollakseen, "ei mitään hätää, äiti tässä vähän pörisyttää peppua, laadidaa, kaikki hyvin, se on äitylin kakki vaan..."

Ai kuin mukavaa kuulla Maijuliinistakin! Ihanaa että saadaan jännätä Pimmun ja Maijuliinin synnytyksiä. Vauvakuume on täälläkin kova. Mutta tuon pienen hetken jolloin testasin haamuplussan ja menkat oli myöhässä (tais olla varhainen keskenmeno) iski kamala synnytyspelko, olin onnesta sekaisin mutta samaan aikaan järjetön synnytyspelko iski. Eli ehkä mun pitäis jotenkin käsitellä edellinen synnytys ennen uutta raskautta. Toisaalta, kyllähän siitä selviäs kunhan vain raskaaksi pääsisi.

Tosi kiva kuulla että Vinkun päiväkotitouhut on lähteneet noin hyvin liikkeelle! Ihan mahtava juttu. Vinkku on jo iso poika.

Nuudeli kuulostaa ihanalta persoonalta! Täällä vaan motoriikka kehittyy eikä itsesuojeluvaistosta tietoakaan. Väsymys painaa, mutta onneksi miehellä nyt muutama vapaa päivä niin saan nukkua kunnolla.

Mies ei sitten saanut sopimusta. 40-vuotiaalle perheyritykselle pitäisi nyt keksiä jotain muuta, ettei tarvitse ajaa alas. Miesrassu on nyt ihan sekaisin. Mua harmittaa, kun ei sittenkään päästä tästä pienestä asunnosta mihinkään. Blääh. Itse tiedän, että asiat järjestyy kylllä, mut mies on aina ollut sellainen ettei osaa suhtautua positiivisesti tällaisissa tilanteissa.

Kävin eilen ostoksilla. Kyllä, laitoin varmuudeksi tummat farkut jalkaan. Irkun synttärit kun on ihan pian, niin sinne kaikkea krääsää. Osaan juuri kakun tehdä, mut en mitään koristeita siihen väkertää, joten tilasin valmiita kakkukuvia. Irkulle joko pyöreä tai suorakaide Nalle Puh ja Eetin synttäreitä varten hempeän Hello Kitty -kuvan.

Voi harmi, JB. Otan osaa. Tosi tylsä juttu, varmasti mies ihan allapäin, se on ihan ymmärrettävää.

Puppe nukkui uskomattomat 12 tuntia. Tietty heräs syömään kolmisen kertaa, mutta jatkoi saman tien unia. Ihanaa. Hampaiden teko taisi tältä erää loppua. Mulla on olo kuin uudella ihmisellä.

Ootteko miettineet mitään harrastuspuuhaa syksyllä, siis vauvan kanssa? Eihän nuo pienet ihmiset mitään "tarvitse", mutta olisi kiva käydä vaikka jossain muskarissa tai vauvatanssissa, että itse näkee äitejä. Uimahallissa ajattelin alkaa käydä, kun Puppe niin nauttii uimisesta.

Inhottavia noi uutiset, ettei sikaflunssa lääkkeet toimisi lapsilla...

Käytiin tyttöjen kanssa isoanoppilassa katsomassa, että minkälaiset tunnelmat siellä on. Mies tietty on töissä, mut muut yrityksen osakkaat oli kokoontuneet sinne miettimään että miten tästä eteenpäin. Ihan pöllöä. Helpotus kuitenkin, että edes mulla on töitä.

Onneksi Pupen hampaanteko on tältä erää ohi. Toivottavasti ei vähään aikaan ole lisää tulossa!

TAAS unohdin katsastaa auton! Siis sama tapahtuu joka ikinen vuosi! Milloin mä opin?

JBn miehelle halit!

ja ihanaa että Rosa sait nukuttua niinkui Puppekin! meillä sama tahti, viime yö ja nyt näyttää siltä että on palattu taas normi rytmiin.

Huomenna pitäisi lähteä autolla kuopioon..harmittaa kun se turvaistuin joka tilattiin tulee vasta ensi viikolla niin nyt pitää pärjätä tuolla kaukalolla vaikka Nöpö ei siinä enää niin hyvin viihdykään :/ pohdittiin junaakin mutta kun joutuisi ensin matkaamaan juna-paikkakunnalle jne niin sekin olisi liian säätöä, täytyy sitten vaan jaksaa istua se 7tuntia tai ylikin. ja alkuviikoksi sinne on luvattu tosi kylmää ja vettä niin ei kiva mutta pitää nyt mummolassakin Nöpöä välillä käyttää.

JB, miksi sun olisi pitänyt uusia ajokortti?

mä haluaisin ainakin muskariin ja joku liikuntajuttu olisi tosi kiva. Nyt näytti kansanopistossa alkavan äiti-vauva -jooga mutta on tarkoitettu max 10kk ikäisille ja nöpö olisikin varmana liian vilkas tuohon, mutta joku vauva-äiti -tanssi olisi tosi kiva, eipä vaan täälläpäin tuollaisia ole.

Tartun heti täsmäiskuna kakka-asiaan. Voihan Jellistä, toivottavasti olet parantunut :) Ja Pimmu, mulla oli sairaalakassissa luumuja ja ne tulivat "tarpeeseen". Nähkääs sen asian, yeah, toimittaminen sitten perä hellänä ei ollut oikein mielessä ensimmäisenä. Mua uhkailtiin jo peräruiskeilla, kunnes kaivoin nuo ihanat pikku luumuset laukustani. Siis eihän kaikki tartte, mutta tällainen käytännön vinkki vaan..

Meikä on monta päivää hiljaa ja sitten alkaa jauhaa kakasta. No joh.

Musta on edelleenkin ihan hirveän outo ajatus, että joku fanittaisi meitä. Vilkutukset täältäkin fanipalalle. Mä taidan olla vaan aika hajuton, mauton ja väritön kun kukaa ulkopuolinen ei auo mulle turpaa. Oon vähän mustis Sadelle ja Rosalle ;)

Onpa teillä ollut rankkaa tuo hampaiden tekeminen. Poju oli vähän huono syömään kun teki hampaita, ja hieman tavallista kärttyisempi, mutta ei kyllä kuumeillut ja nukkui normaalisti. Kaikilla ei mene yhtä iisisti näköjään. :S Sade btw, joko ostit valjaat Nöpsölle??

Helkkari JB, mä nauran noille sun jutuille. Sulla on hauska tapa kirjoittaa. Että eväsretkelle.. Juuh. Mutta voihan kurja tuota miehekkeen työkuviota. Plaah. Onko mitään uutta kuulunut?

Maijuliinille ihanaa loppuodotusta.

Baltsu, miten duunin aloittamiset? Tai siis varmasti on ikävä Vinkkua. Toivottavasti hän alkaisi jo nukkua kokonaisia öitä, varmaan väsyttää suakin kun käyt töissä ja Vinkaus on vielä rauhaton nukkuja. Mutta hei, voit lohduttautua sillä, että kyllä ne kokonaiset yöt Jossain vaiheessa tulee :)

Mäkin mietin hetken, että miks JB uusii korttia ja sitten tajusin. (Ja siis kyllähän tuossa iässä jo muutenkin pitää käydä lääkärintarkastus, että saako vielä ajaa auto yleensäkään... ;)

Yhdyn Brogikseen (juuh). Äitini toi mulle synnärille luumuja ja tarpeeseen ne tuli. En olis itse tajunnut niitä ottaa.

Mulla on seksi mielessä. Olen saanut itseni takaisin, eli seksiä tekis mieli samaan tapaan kuin ennen raskautta, mutta mies ei näytä tajuavan sitä. Se raukka vaan kiitollisena myhäilee vielä 5 päivää harrastelun jälkeen, eikä ymmärrä että vois laittaa jo uutta putkeen. Ajattelin ostaa taas jumppakortin, siellä pääsis ainakin purkaa energiaa, kesällä en ole kuntoillut kui uimalla ja kävelemällä. Tuntuu, että peppu on valahtanut 5 senttiä alemmas. Haluan sen takas ylös.

Tuosta nukkumisesta. Mä en osaa edes haaveilla kokonaisista öistä, en edes muista millaista olis nukkua suoraan aamuun. Enkä osaa sitä kaivatakaan. Olen tosi onnellinen kun joskus nukun 4 tuntia putkeen ja on vain muutama yöherääminen. Kaikkeen tottuu.Tykkään nukkua päiväunia yhdessä Puppen kanssa jos olen tosi väsynyt, yhdessä herääminen on parasta.

Ihana syksyinen kirpeys ilmassa. Odotan kunnon syksyä ja pimeitä iltoja jo innolla. Saa opetella miten Pupson puetaan syksyyn, ettei läkähdy eikä viilene.

Meillä sai synnärillä luumusosetta just niin paljon kun jakso vetää. Samoin ulostuslääkettä tarvittaessa. Juu ja tarpeeseen tuli sektion jälkeenkin, kun ei uskaltanut yhtään "vääntää", kun tuntu, et leikkaushaava repee. Ja siihen sattu, Auts!

Äläs nyt Rosa vielä toivo syksyä - mulla on kesäkin vielä kesken!

Ihanaa viikonloppua kaikille! Tää yrittää ottaa kaiken irti vielä tästä viikonlopusta, kun ens viikolla on sit taas sitä sairaalaa...

Meillä neiti vetää 12-14 tuntia unta putkeen yöllä heräämättä kertaakaan. Se on kyllä luksusta, jos vaan itse vielä osais nukkua, eikä heräis jokaiseen pikku unissaan inahdukseen. Mut onneks me saadaan nukkua aamulla kuitenkin pitkään - johkin klo.9-11 :) Sopii paremmin kun hyvin mulle. Mä kun en oo aamu- tai päiväuni-ihmisiä.

Yhteistyössä