Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
katon just ylen tiededokumenttia:saammeko vauvan?! ja voi että miten voi nousta tunteet pintaan... huh! kamalaa! ja ihanaa! ja kaikkea..

mä oon ihan tosi väsyny, menin töihin aikasin aamulla ja jo puol viidestä eteepäin heräilin ku luulin olevani myöhässä.. no päivä onneks meni nopeesti.. yhtään en olis jaksanu olla.

pimmu, meillä pikkis jäi heti vauvasta nukkumaan nätisti omaan sänkyyn.. ei nukuteltu sen kummemmin..siis iltarutiinit oli pesut jne ja sit sänkyyn. mutta se ilo loppu sit ku pikkis oli jotain 8-9kk.. nyt tänään meni nukuttaessa tunti.. siis istuin samassa huoneessa (ja melkein ite nukuin) ja välillä käskin laittaa pään tyynyyn.. sit se joskus sinne nukahti.. täytyy ruveta juoksuttamaa sitä pihalla älyttömästi ennen ku tulee illal sisälle.. josko auttais sitte nukahtamiseen.

päätä särkee ja paha olla.. palailen vkloppuna!

Pimmu, ns. vanha kansa on sitä mieltä että ei saa nukuttaa syliin/tissille/muualle kuin omaan sänkyyn että ei vaan opi/tule hankalaa sitten myöhemmin. Mä oon eri mieltä, tai siis meillä nukahti aina tissille tai syliin ja se toimi meillä. nyt kun ei enää nukahda noin helpolla niin se yksi ilta meni vähän huutaessa kun laitettiin omaan sänkyyn nukkumaan mutta silloinkin itki väsymystään ja vain sen 10minsaa ja nukahti. ja nykyään jos ei nukahda iltatissille niin pyörii sängyssä ehkä sen 5-10minsaa ja sitten aika kiltisti nukahtaa. mä siis uskon että kyllä lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssä/nukahtamaan sinne kun on oikea aika. Netissä tästä oli jotain artikkeleitakin, lähinnä siis kun kehitysmaissa lapset nukkuvat vanhempien kanssa ja ovat tyytyväisiä ja miksi pitäisi lapsen nukkua yksin jne. mutta kai tässäkin on mielipiteitä niin paljon kun on nukuttajia. ja mäkin nautin noista nukutushetkistä niin paljon että ei olisi toiminut mulla jättää vaan nukahtamaan yksin omaan sänkyyn. nyt tosin ottaisin jo mielelläni miehenkin avun vastaan nukuttamisessa.

Mi-iulle isot halit ja tsemppiä päivään!

Sade, veit varpaat suustani. Mua ei haittaa, vaikka Poju tarvitsee minut tai isänsä viereensä nukahtamaan. Lapset on kuitenkin niin vähän aikaa pieniä. Minusta olisi kamalaa jättää lapsi yksin nukahtamaan, TOSIN sekin toimii joillakin ja vanhemmat itse lukevat lastaan parhaiten. Poju on aina nukahtanut rinnalle ja nykyisellään viereen. Nukahtamiseen menee illalla noin 10 minuuttia ja sen ajan mä mielelläni sitä silittelen. Öh, paitsi eilen illalla nukahdin itsekin jo puoli yhdeksän ja nukkua päästelin puoli seitsemään. Eli hurjat yöuneni ovat saaneet jatkoa. Ihan uskomatonta olla näin virkeä.

Mä luin vauvalehden odotusekstraa ja mulle tuli lähinnä näppylöitä ajatuksesta, että meille tulisi taas vauva. Näin ne ajatukset seilaavat.

Meillä nukutetaan edelleen syliin :) Ja mulle se sopii vallan mainiosti (tosin toisinaan kun toinen venkoo sylissä klo.20.30 - 23.00, niin meinaa olla huumori koetuksella). Meillä tämä käytäntö on tosin tietty ihan toisesta syystä kuin muilla, mutta siis jos on todella väsynyt, kuten päikkäreille mennessä, niin nukahtaa nopeesti myös itsekseen sänkyyn. Meillä ei vain käytännön syistä voi viedä sänkyyn ennen kun on tarpeeksi väsynyt, muuten repii itsestään "juttuja" joka ei ookkaan sit enää niin kiva juttu! Mutta siis kyllä meillä vielä 2 kuukautisena (kun lapsi oli vielä terve eikä ollut ylimääräsiä letkuja) nukutettiin toinen syliin, enkä ottanut siitä mitään paineita... enkä ota edelleenkään. Kyllä se lapsi sit oppii, kun sen aika on :)

Mahtavat unet Brou! Melkosen kateellinen olen noille unille. Minä tahvo kun en vaan osaa mennä ennen puolta yötä nukkumaan. Tosin eipä meillä Ennikään juuri ennen kymmentä mee nukkumaan, joten onneks saadaan sit aamulla vetää hirsiä pidempään.

Miiuskalle halaus <3

Piti tarkastaa vielä edellisen sivun antia ;)

Elikkäs mä oon ihan pihalla noista rokotuksista yms. kun lääkärin määrämän rokotusohjelman mukaan mennään. Me ollaan nyt jo saatu joku 10 rokotusta ja ens viikolla olis taas 2 rokotusta. Eli jos Ennin rokotusohjelmaan kuuluu influenssat, niin kai ne sit laitetaan ennen sitä isoa leikkausta.. Pitääkin alkaa kyselemään.

Mites Angstiksen haastattelu meni? Minkä alan töitä sä oikeen teet? Valasehan vähän mailin puolella... Kovasti ainakin tarjontaa siis on, kun noin tiuhaan haastatteluissa ramppaat.

Mulla on kans menny ohi toi, et Brogis on jo töissä! Missä välissä sä sinne pamahdit? Onko ollut ihanaa päästä kotoo vähän "lomalle" töihin? Ja jaksaa sit paremmin touhuta Pojun kanssa? Vai ahdistaako, ettet voi olla Pojun luona kotona? Vaivaako ikävä? Mites Baltsulla työelämä? Mä välillä toivon, et pääsisin töihin "lomalle" tästä kaikesta koti/sairaalahässäkästä. Mut toisaalta sit, en tiedä malttasinko olla erossakaan... No eipä tarvii miettiä näitä, kun ei oo mitään mahdollisuutta vielä palata työelämään... Kunhan ajatuksella oon leikkinyt.

Joo tämä työhön paluu on varsin tuore juttu. Soudin ja huopasin saanko hyvää duunipaikkaa ja sitten sain. Olin varautunut olemaan kotona ensi kevään tai lähtemään seuraavana päivänä. Ja näin kävi. Onhan se hieman hankalaa välillä, tai aluksi oli, mennä töihin. Nyt mä salaa nautin siitä, että saan juoda kahvini rauhassa ja olla taas oma aikuinen itseni. Illat jaksan sitten kontata pitkin lattioita ja hiekkalaatikoita. Tosin kyllä väsyttää ajoittain ja toisaalta Poju on iltaisin myös väsynyt ja kiukkuinen. Ja se liimautuu minuun heti kun tulen kotiin. Mies sanoi, että Poju on ihan aurinkoinen siihen saakka kun kuulee auton äänen, sitten alkaa kitinä. Toisaalta imartelevaa että toinen on niin mammanpoika, toisaalta taas vähän raskasta välillä. Mutta onhan hän vielä pieni. Mä uskon, että ajan kanssa helpottaa. Ja tosiaan hoitoon en vieraalle voisi vielä viedäkään.

Niin Antero, miten duunit??

Antero, kiitos seurasta! Oli tosiaan ihana nähdä! Miten työhaastattelu meni?!

JB, ehdottomasti lentäjäksi!

Juu, vanha kansa käskee huudattamaan ja "karaisemaan" kaikin tavoin, ettei vaan totu liiaksi syliin ja hellyyteen, mutta se on vääräksi todistettu, eikä syliä voi antaa liikaa. Tosin omat yöunet on niin tärkeät, että ihanaahan se on jos vauva nukkuu hyvin omassa sängyssä. Puppe nukahti vain tissille ekat 7 kuukautta ja nukuttiin vierekkäin aina. Kun imetys loppui, niin nukutus muuttuikin tosi helpoksi, eli pullon kanssa sänkyyn.

Sade, varmasti on vaikeeta, mutta mitä jos vaan meet vaikka toiseen huoneeseen kun mies on Nöpön kanssa. On varmaan erilaiset logiikatkin, mutta ei kaikkea tarvitse tehdä samalla tavalla, lapsi sopeutuu ja oppii erilaisia tapoja. Mä muistan miten mä purin huulia ja menin eri huoneeseen, kun mies alkuaikoina puki vaippaa väärin päin ja nepitti yöpuvun tosi oudolla tavalla kolme-lahkeiseksi ja ihmetteli miksi on vain yksi hiha. Mutta päätin etten puutu ja opasta, että mies oppii itse. Nykyään hoitaa vähintään yhtä hyvin, eikä ole kertaakaan ollut mitään huomautettavaa. Toisaalta mä en ymmärrä mikä oikeus mulla olis huomauttaa, kun ihan yhtä paljon Puppe on hänen lapsensa kuin mun.

Meillä oli onnistunut anoppilan vierailu ensimmäistä kertaa ikinä. Hassua. Mä päätin ja tsemppasin itseäni sinne mennessä kuin Dr Phil, että muutos lähtee musta itsestäni, että mä itse päätän miten reagoin tilanteisiin. Päätin että pidän siitä naisesta, etten ärsyynny enkä loukkaannu mistään sanoista, ja tarvittaessa poistun hetkeksi paikalta . Vain 3 äkkilähtöä tein kauppaan, jolloin rauhoitin itseni ja palatessa hymyilin taas kuin buddha. Oltiin lopuksi vielä ylimääräinen yö siellä, koska vierailu meni niin kivasti. Ihan pelottavaa huomata millaisen muutoksen sitä saa aikaan kun muuttaa vaan omaa käytöstään. Puppe niin nautti huomiosta ja leikkiseurasta, että tosi kiva kun pystytään tulemaan toimeen.

Sikainfluenssarokotteesta. Mäkään en halua lukea mielipiteitä ja kauhutarinoita, vaan uskon virallisiin tahoihin. Mies saa ja ottaa työn puolesta ens viikolla rokotteen, mutta ei kai mulle ja Puppelle sellaisia vielä anneta.

Saana, tiedätkö milloin raskaana olevat saavat rokotteen? Eli pitäiskö ottaa jo raskautta yrittäessä vai vasta plussan jälkeen, millä rv:llä?

Ovispovis pitäis tulla viikonloppuna. Mä venyttelen ja verryttelen jo.

Miuskalle halaus!!

Kirjotin niin pitkään, että Amilda & Buster oli ehtinyt kirjottaa ensin.

Eli mahtavaa että sait työn ja viihdyt siellä, ja että Hemmo-Poju voi olla isän kanssa!

Amildalle mailin puolen asioista kiitos taas kun pidät ajan tasalla, teillä eletään jänniä aikoja (sais varmasti jo tasapaksu arki tulla, vai mitä). Kuinka paljon Enniläinen painaa nyt?

Juu tasapaksu arki tänne kiitos ;) Ja muutenkin normaali lapsiperheen elämä.. Sit munkin on helpompi kommentoida tänne jotain. On jotenkin niin vaikea oikeestaan kommentoida (saati antaa neuvoja) lähes mihinkään juttuun täällä, kun tuntuu, et meillä on asiat jotenkin niin erilailla kuin teillä muilla, vaikka suht normaalia elämää vietelläänkin. Tai no mikä nyt on normaalia ja mikä ei - mutta siis kun en normi lapsiperheen asioista oikeesti mitään tiedä.

Voi Rosis ja Angstis - olisitepa mullekin ilmotelleet, et olitte kaffitteleen. Olisin voinut tulla mukaan. Tässähän me ollaan puolen tunnin matkan päässä... Olis ollut kiva nähdä!

Ihana kuulla, et Rosiksen anoppilakeikka on mennyt vihdoin hyvin :) Kyllä asenne ratkasee aika paljon. Sen olen saanut tässä itsekin oppia...
Ja nyt sit jumppaamaan ja pumppaamaan - ovis odottaa!
(By the way - mites se sun pattitilanne? Onko mulla mennyt jotain ohi?)

Jos me kerätään leiri kasaan ja muutetaan etelä-Suomeen, niin tungen mukaan kahvitteluihin.

Enni on kuitenkin niin aurinkoinen kuvissa! Pikku nuppulainen. Toivon mukaan teille normaali lapsiperheen arki koittaa pian. Mitä teidän elämään tällä hetkellä kuuluu? Odottelua?

Rosalle sympatiat anopin takia. Ihailtavaa hermojen hallintaa! :)

Mä olen jokseenkin samaa mieltä töihin paluusta, kuin Brogan. Mahtavaa tehdä asioita ihan rauhassa. Tänään sanoin miehelle, että jättää taatun mulle seuraksi kun tiedossa oli melko löysä päivä. Mut härreguud kun en saanut tehdä yhtään mitään tietokoneella, kun toinen ulisee lahkeessa! Lisäksi taatu viimein oppi kiipeämään sohvalle ja ehtikin tulla kerran jo päälleen sieltä. Eli en enää toista kertaa yritä tehdä töitä lapsen kanssa...

Nyt kovat ovistuulipuhallukset! Jospas tärppää!

Täällä alkaa olla sikainfluenssa jo lähellä. Meinaan kun lapissa jyllää jo täysillä. Siskon työpaikalla aloitettiin rokotukset tänään. Jospa meidän tuppukylä on sen verran syrjässä ettei sikainfluenssakaan tänne löydä. Taitaa olla turha toivo. Jos saataisiin edes sen verran kauan välteltyä, että ehditään saada rokotukset. Kuulemma marraskuun viimeisellä viikolla "normikansalaiset" saa täällä piikit. Irma ja Eeti-peeti vissiin vähän aiemmin.

Nyt on vielä ihan pakko omaa napaa sen verran, että puin tissikatastrofia parin rivin verran. Ennen elämässä koko oli 75B-C ja raskauksien aikana ja välillä 80-85C. Nyt sit kun olen painoa pudottanut ja menin valkkaamaan uusia ritsikoita, niin koko on 75D! Kivahan se on jos on megalollot, mutta kun ne jo nyt on melkoiset majavanhännät, niin mitä niille sitten tapahtuu kun ne viimein palautuu raskauden/imetyksen jäljiltä... Eli tyhjenee vielä entisestään... Sit ei varmaan tarvitse edes rintaliivejä, kun vaan kaksipuoleisella teipillä liimaa ne lapaset kylkeen kiinni. Että niinku mitä teidän rinnoille on tapahtunut, onko ne säilyneet suht kuosissaan kumminkin?

Nopsaan ennen nukkumaan menoa: Amilda, puhuttuunkin kun tavattiin että olis pitänyt sut pyytää mukaan. Mutta me sovittiin edellisenä iltana treffit, eikä silloin tajuttu. Eli seuraavalla kerralla tulet mukaan!

Amilda, tuut ensi kerralla mukaan (ja toki muutkin, välimatkaa on tietty enemmän, mutta aina kaikki on tervetulleita!!)!! Tää oli tosiaan ex-tempore-juttu. Me kun satutaan asumaan samassa kaupungissa kuin missä Rosiksen anoppila on. Ja kuten R kertoi, niin puhuttiinkin, että ois pitänyt suakin pyytää. Me, siis määä ja sääää Amilda, ollaan Rosamundan mukaan ihan samanlaisia..eli täydellisiä, tiätty(?!?!) -must see soon ;)!! Joo, aamu ollut taas aika radikaali ja siskon mies yrittää ahdistella mua taas auttamaan heitä. Kiva kun puhelin on pirissyt aamu seiskasta asti...ja tää on heillä itse aiheutettu ongelma ja meillä muita suunnitelmia. En jaksa nyt avautua enempää. Puhelin äänettömällä.

JB, nauti vaan noista D:n rinnoisa. Täällä painetaan edelleen B:llä, eikä suurempia muutoksia verrattuna aikaan ennen Nukia. Ehkä nää on vielä vähän kutistuneemmaat kuin aikaisemmin. Jos saan ylimääräiset kilot pois, niin sitten mulle varmaan riittää toi teippaamistekniikka.

Pimmu, läheisyys on aina hyväksi! Harvoin lapsi saa sitä liikaa.

Duunikuviot ok. Haastattelu meni hyvin, mutta hakijoita on paljon ja vaikka mua on vain yksi, niin en tiedä tulenko valituksi...taidan mennä nukkumaan. Palaan ei-hysteerisenä...ehkä...siis palaan..mutta palaanko ei-hysteerisenä?...se onkin sitten jo ihan toinen tarina...

Vai on täällä kahviteltu salaa. ;)

Töissä on mukavaa ja Vinkkuliini viihtyy päiväkodissa superhyvin. Nyt poika on jo sen ikäinen, että rakastaa kavereitaan ja höpöttää heistä nimillä. Poikarakkauttakin on ilmassa! :D

Miehen täytyy ehdottomasti kouluttaa Vinkku tuohon Pupen sukka-juttuun. Yksi riidanaihe vähemmän.

Haimme tänään normi influenssapiikin, en uskaltanut olla ottamattakaan.

Meillä yöt menevät vihdoin paremmin. Välillä Vinkku on nukkunut koko yön heräämättä omassa sängyssään -niin luksusta! Nyt tulee taas hampaita ja poika heräilee välillä, mutta riittää kun pidän kädestä kiinni pinnojen välistä. Imetin tosi pitkään öisin, mikä varmasti teki öistä risaisempia, mutta en tekisi silti mitään toisin.

Nyt pitää mennä, IIISO HALAUS!!!!

Juu Jellis ja Enni on itse aurinko - ei vaan kuvissa :) Itkee todella harvoin, ei edes päivittäin. Eli silloin on oikeesti joku vialla, jos kiukuttaa...

Meijän täytyy oikeesti joskus Angstis treffata. Sun on pakko olla siis loitsotyyppi, jos olet kerran samanlainen kun mä ;) Tsemppiä siskonmiehen ahdisteluun!

Moikka Baltsu! Kiva kuulla susta! Ihanaa, et Vinkku viihtyy päiväkodissa. On äitilläkin parempi mieli sit työelämään :)

Meenpä laittaan muuten mailiin yhen linkin...

KÄytiin tänään rosiksen nurkilla mutta ei ehditty edes ehdotella mitään tapaamisia, tuli niin extempore kun Nöpö heräsi taas niin aikaisin. Mutta olisi kyllä kiva nähdä, mä voisin tosi epätäydellisenä tulla mukaan niin saisitte vähän tasapainoa treffeihin ;)

ja Rosa, oot niin mun sankari, toi sun asenne on niin loistava. Yritin ottaa oppia =)

nyt pitää mennä, yritän huomenna kunnolla kommentoimaan.

Nuo mun nicit kummenee vaan koko ajan.

Rousan asenne on todellakin esimerkillinen. Saisinpa edes puolet siitä itselleni. Mutta luulen, etten kyllä kykene tuohon buddhatasoon anoppilassa vielä aikoihin. Lupaan yrittää kuitenkin.

JB, näen sieluni silmin miten sun työpäivä on mennyt X) Poju hemmon kanssa on ihan samanlaista :D Hetkeksi kääntää selän niin se on jo jossain missä lie. Mutta Poju uskoo kieltosanaa, olen hieman yllättynyt. Se lopettaa kielletyn asian ja katsoo todella loukkaantuneena ja pillahtaa samantien sydäntäsärkevään itkuun. Mutta tosiaan, uunin luukut ja dvd-soittimet saavat olla rauhassa.

Määäääääääääki haluan tapaamaan teitä. Nyt tuntuu ettei tässä elämässä ehdi mitään! Töiden aloittaminen on todellakin vienyt musta kaikki mehut. Mutta mä luotan, että joskus vielä ehditään treffailla.

Baltsu hienoa, että Vinkauksen yöt on alkaneet sujua. Jaksaa kummasti itsekin töissä paremmin. Äläkä vaan ota mitään syyllisyyksiä millään ajatuksen tasolla siitä imetyksestä, ethän sä edes pitkään ole imetellyt. Varhaista vuorovaikutusta ei korvaa mikään.

Pikku-Ennille hali ja toivottavasti neiti pulskistuu pian :) Todellakin olisitte jo ansainneet ihan tavallisen arjen.

Yötä.

Höps höps, tytöt. Ei tässä mistään sankaruudesta ole kyse. On vaan keinot loppu, enkä ilman totaalista asennemuutosta pysty olemaan tekemisissä anopin kanssa. Olen tajunnut ettei kyse ole musta vaan anopista itsestä, ja mä voin itse päättää miten häneen suhtaudun. Miehen exä ei suostunut tapaamaan avo-anoppiaan ensikohtaamisen jälkeen koko seurusteluaikana eli kolmeen vuoteen, eli kyse ei ole musta vaan siitä ettei anopille kelpaa kukaan. Pakko taas kerran muistuttaa meidän ihanasta historiasta: A) Kutsuttiin heidät ravintolaan syömään ja kerrottiin kihlautuneemme. Anoppi sanoi miehelleni, ettei nykyään tarvitse mennä naimisiin vaikka tyttö onnistui hankkiutumaan raskaaksi, eikä kuukausiin uskonut etten ole raskaana, lopulta väitti sukulaisilleen että mulla oli keskenmeno ja poikapolonen huijattu naimisiin. B) Häitä edellisenä päivänä lähetti miehelle tekstarin, että vielä ei ole myöhäistä ja että on aina tervetullut kotiin. C) Ei tullut meidän häihin eikä ole ikinä onnittellut. D) On tutkittu tiedejuttu että pahoille ihmisille kasvaa rintaan hyvälaatuisia kasvaimia. Ja niin edelleen, sori kun jauhan tätä. Pointti on siinä että Puppen takia haluan olla väleissä. Lapsella ei voi olla liikaa välittäviä aikuisia. Mutta jos anoppi joskus alkaa mua mustamaalaamaan Puppelle, niin hyvällä omallatunnolla otamme etäisyyttä. Ainakin voin sanoa yrittäneeni.

Mulla menee herppinen noissa ulkovaatteissa. Mitä teillä on käytössä??

Ostin netistä Ticket To Heavenin 80 cm toppahaalarin (pinkin, tietty), joka on aivan ihana ja sopivan mallinen hoikalle Pupsulle, mutta vielä täysin liian iso. (Tykkään noista Ticketin vaatteista, meillä on kaksiosainen sadeasu, joka on tosi hyvä.) Eli pakko ostaa puistoon ja pihalle toppapuku, koska tuo haalari ihan liian iso. Meillä ei ole mitään pukua nyt. Eilen löysin alesta Reimatecin haalarin 80 cm, joka myös liian iso. Kävin vaihtamassa pienempään eli 74 cm, joka oli vauvamalli eli yhtä leveä kuin pitkä, eikä Pupsu pääse sen kanssa juoksemaan ja kiipeämään. Palautin senkin. Varmaan täytyy siis ostaa kaksiosainen puku. Reiman kaksiosiaset maksaa 89e ja on musta tosi tylsän näkösiä. Eikö ole mitään muita? Ticketin toppapukuja en ole löytänyt mistään. Sitten Sokoksessa oli tosi söpö Cirafin (?) kaksiosainen puku vain 35 e, voiko se olla hyvä? Vai tartteeko sen edes olla hyvä? Kun myyjä sanoi että päiväkodeissa laitetaan vedenpitävienkin pukujen päälle sadeasut... JB? Muut? Mitääää....?

Apua edelleen sun anoppia, Rosis!!! Ei voi kun ihmetellä sun asennetta tosiaan kaiken tuon jälkeen...

Mulla on ihan sama toppapukudilemma kun sulla. Mä pöhkö kävin ostaan sellasen Reimaan kaksosasen toppapuvun kokoa 80. Enpä tajaunnu edes kokeilla sitä ennen kun sitä ei enää voinu palauttaa. Mutta siis järjettömän iso on. Ehkä ensi talvena sit.. Kokeilin myös äitiyspakkauksen toppapukua - se olis just nyt hyvä, mutta niin niin väärän mallinen - just niin leveä kuin pitkäkin. Se leveys on aivan liikaa! Ei, ei ja ei... Eilen ostin kanssa sit tuon Cirafin (sen peessiruudullisen :) ) 35 euron kaksosasen toppapuvun ja kylläkin kokoa 80. En oo ehtinyt vielä kokeilla, mut kooltaan se näyttää ihan hyvältä. Niissä taitaa olla ihan "normi"koot. Täytyy varmaan kokeilla ennen kun käy samanlailla kun sen Reiman puvun kanssa, niin saa vielä vaihtaa. Boiko se oikeesti olla hyvä? Mä oon miettinyt sitä kans?

Minä pidän Rosaa oikeasti pyhimyksenä, kun olet väleissä tuollaisen ihmisen kanssa. Moni olisi jo lähtenyt itkien karkuun. Sillä naisella ei takuulla kulje hissi ylös saakka, eihän tuollaisia voi täysijärkinen ihminen laukoa.

Meillä on vaatteissa se ongelma, että vaikka tytöillä on melko tasan vuosi ikäeroa, niin Irkku on pitkä ikäisekseen ja Eeti normaalikokoinen. Mikä tarkoittaa sitä, että kaikki Irkulta jääneet vaatteet ja kengät on Eetille suuria. Eetillä on nyt käytössä 86-senttinen reimatec joka kaiken lisäksi on kokoaan suurempi. On muuten hulvattoman suuri, mut mietityttää että kannattaako toista haalaria vielä ruveta ostamaan. Irkulta viime syksyltä jääneet kengät on kokoa 22 ja Eetin kavio on kokoa 17. Suosiolla ostin vielä Eetille koon 19 kengät. Hönö&Moukalla on muuten aivan ihanan mallisia vauvahaalareita, muistaakseni kokoon 86 saakka. Luonnonvalkoisella pohjalla ruudukko, lahkeet ja hihat suorat, joissa kiristykset lumilukolla, eikä hintakaan ollut kuin alle 30 euroa. Ei varmasti pidä vettä tms, mutta on järjettömän hyvännäköinen.

Ticketiltä tilasin Irkulle vaatteita, mut järjestään ne kaikki on koon suurempia kuin lappu antaa ymmärtää. Eli 92-senttinen haalari on pikemminkin kokoa 98 ja Irma hukkuu siihen.

Kirjoitin ihan tyhmästi eilen. Ihan kuin imetys olisi ainoa tie varhaiseen vuorovaikutukseen. No kyllä te tiedätte mitä mä tarkoitin.

Jumalauta Rous, sun ei tarvitse olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Vaikka kuinka olisi Pupsonin mummo ja tyttö nauttisi hänen seurastaan. Joku roti anopillekin perhana. Varo vain, ettei anoppi ala aivopestä Puppea omilla käsityksillään. Tosin yksin et Puppea varmasti sinne jättäisikään edes hengen hädässä. Ja onneksi miehesi taitaa olla sun kanssa ihan samoilla linjoilla. Mutta jumankeuta, en kyllä antaisi ikinä anteeksi tuollaista käytöstä mitä se on teitä ja sua kohtaan harrastanut. No mä oonkin vähän tämmönen :)

Mä oon noissa lastenvaatteissa ihan käsi, en varmaan osais netistä tilata..

Aah, pojat lähtivät peliin ja minulla on aikaa surffailla netissä ruuanlaiton ohessa. Bro, pysy kaukana nettikaupoista, koukuttavat ja pahasti! ;) Meillä on nyt käytössä Ticketin ruskea kaksiosainen puku kokoa 86 + villahaalari. Pirteän Molon 86cm toppahaalarin tilasin netistä ja toivon, että se menee koko talven. Rosana ostaisin jotain halpaa, sillä eiköhän Puppe pian mahdu pinkkiunelmaan.

Poju on muuten onnenpoju, kun saa olla isänsä kanssa kotona! Vinkulla on menossa isi-vaihe, päiväkodissakin hokee isi-isi-isi herätessään unilta. Heillä onkin jo ihan omat poikien juttunsa. Mielestäni äitien velvollisuus on antaa isille tilaa olla hyviä isiä omalla tavallaan, Rosa kiteytti hyvin sanomalla, että yhtä paljon lapsi on miehenkin.

Kiitoksia maileista, lämpimiä ajatuksia lähettelen.

Voi toppapuvut, mä sanon... Äitini soitti aamulla että Sokos auki 12-18 ja että kaikki normaalihinatiset tuotteet -20%, joten pakkasin Puppen rattaisiin ja hiki päässä ravattiin sinne, että ehditään takas kun vieraita tuli Puppen vol II synttärikemuihin. No Sokos harvinaisen pimeenä. En tiedä oliko äitini unta nähnyt vaiko alkaako sekin olla vanhainkotivalmis. Se Ticketin puku on kyllä niiiiiiin iso, ettei mene vielä aikoihin. Ticketillä ei ole pienempää kuin 80 cm, tai ne on sitä vauvamallia. Puppe niin kynttilän mallinen, ettei se voi pitää sellaisia. Ehkä otan sen Cirafin, se oli tosi söpö. Pakko ostaa tolle jotain heti huomenna että pääsee puistoon. Tähän asti ollaan pärjätty fleecehaalarilla ja äidin kutomilla villavaatteilla, ja päällä vain se sade/välikausi-asu. Mutta se on niin tönkkö setti.

Kiitos kun saan purkaa tänne, mut nyt mä lopetan anopista valittamisen. Ellei Puppea olis niin en yrittäis olla väleissä. Oma tytärkään ei missäään väleissä, eli joulut ym pyhät viettää ihan keskenään. Miehenkin takia koitan vielä, tiedän että mies arvostaa sitä. Ja just siksi, että mies täysin mun puolella, eikä puolustele äitinsä sanomisia. Sitä en kestäis. Piste. Joo. Piste.

Mä olen tosi väsynyt, ovis tänään. Tekstasin äskön miehelle, että muistaa vetästä mua illalla kun tulee töistä. Vaikka nukkuisin jo, lupa on. No jooh. Ehkä mä jaksan pysyä hereillä.

Puppe sai muuten ihanat vaaleanpunaiset Reinot lahjaksi.