Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo Angsteri, todennäköisesti niin! :) Hirveä läähätys vielä unohtui mainita.

Työajat vaan lentäjillä on tosi paskat, kun pisimmillä reiteillä viipyy monta päivää kerrallaan. Mut kyllä se kiinnostaisi. Jos voisi valita vaan euroopan lentoja.. En tiedä etuuksista, ties vaikka saisittekin! ;)

Voi Angsterin työjuttuja, tosi kakka homma.

Toivottavasti tämä on vaan joku lyhyt ja ohimenevä vaihe.

Tänne ei mitään muuta ihmeellistä. Keskityn siihen, etten kävele seiniä päin.

Siis se nostalgisia tunteita herättävä ketju on nimeltään Vauva vasta ajatuksissa.

Kuumeiluttaa törkeästä väsymyksestä huolimatta ;)

Ei Jellis muuta kun lentäjänlaseja ja huivia ostamaan. Oishan se kiva ammatti. Mä en vaan uskaltaisi sellaista tehdä työkseni. Tuntuu, että mitä enemmän lennän sen enemmän sitä pelkäänkin.

Haha, Rousan mies on huomannut, että kannattaa tehdä kotitöistä leikkiä. Missähän kohtaa Puppe huomaa, että häntä viedään 100-0 ja ettei niitä isukin likasukkia kannatakaan kanniskella ainakaan ilman kunnon korvausta.

Voi teidän sähköpostejanne, mulla on niin painanut mielessä kaikki. Voisiko joku kertoa jo jotain hyviä uutisia??

Angsteri, tiedän niin tuon työhomman. Mun piti mennä töihin, en saanutkaan sitä hyvää työtä ja päätin etten menekään. Sitten sainkin hyvän tarjouksen ja trallalaa, täällä ollaan sorvin ääressä! Ihan valtava syyllisyys painaa mieltä, kun Poju on kotona ja minä töissä. Mies on sen kanssa kotona, mutta se ei ole kovin pitkäaikainen ratkaisu, en tiedä miten järjestäisimme Pojun hoidon jatkossa. Hoitoon vieminen on ehdoton ei ennen vuoden vaihdetta. Niin ja mun tissit räjähtää, kun olen lopettelemassa imetystä. Poju nukahtaa jo ilman rintaa eikä yölläkään ole sitä vailla niin miksipä enää jatkaa.

Täälläkin kuumeiluttaa hieman, mutta ei sillä tavalla aikuisten oikeasti. En haluaisin nyt uudestaan kaikkea sitä, mitä vauvan tuloon liittyy. Tarvitsen muutaman vuoden hengähdysaikaa. Ja tästäpä tulikin mieleeni, että on niin typerää ajatella noin. Olen lukenut Minnin ja Lumiksen blogeja ja sielläkin on niin surullisia uutisia ollut.. :( Voi kun jotain ihanaa tapahtuisi jossain pian.

Saako muuten työnanataja selvittää missä sivuilla työntekijä luuhaa päivät?? Mietimme tätä kollegan kanssa ;)

Tosiaan, isänpäivä. Mitä ostaa miehelle, joka ei tarvitse mitään, ei halua mitään eikä osaa arvostaa mitään. ????

Meidän duudeli rakastaa saunomista. Siis ei me ahemmin löylytellä, mutta sauna on päällä ja vanna saunassa. Pojua ei saisi millään sieltä pois ja vaikka olisi jo kuinka yliväsynyt niin pitää vaan saada polskutella, räiskyttää ja ennen kaikkea suihkutella itse suihkulla. Voi sitä kiukun määrää, kun viimein nostan hänet pois suihkusta. Temperamenttia ainakin löytyy.

Meillä oli tänään kaks kuukautis rokotukset. En kyllä ikinä enää mene itse, mies saa luvan mennä. Ensinnäkin siellä oli sellanen vanhempi lääkäritäti joka puhui mulle, kuin mä olisin täys idiotti. Ja toiseks Hugo päästi sellaset sydäntäsäkevät kiljahdukdet, et mulle jatkossa toi on nounou. Hyvä, etten ite alkanut itkemään.
Ens vkolla olis se rotavirus jos me se halutaan laittaa.

Meillä on alkanut tulee rintaraivareita. Mä oon niiden kanssa ihan öönä. Ja aina ne tulee illalla vikalla syötöllä ennen nukkumaan menoa ja mulle jää niistähirmu paha mieli, kun tuntuu, et pikkunen menee nälkäsenä nukkuun. Ja tulee sellanen olo, et miks mun rinta ei kelpaa.. Huoh. Tosin eilenkin illalla söi vaan jonkun verran tossa 20.30 ja heräs syömään seuraavan kerran vasta klo 3. Ja siitä seuraavan kerran klo 6. Eli kahdella syötöllä mentiin :) ja muutenkin nukuttiin tosi hyvin.

Hei Jb, voiko sitä disflatyliä antaa yksin vai pitääks siihen yhdistää esim relat?

Pimmu & Hugo 2kk (tarjolla juuri ostamia jugurtti/metsämarja digestivejä, njam)

Voi antaa pelkästään disflatyliä. Good luck! Eeti raivosi rinnalla myös. Muista se, että oikeasti nälkäinen vauva ei tuhlaa energiaa temppuiluun.

Pitäisi ehtiä meiliä laittaa kaikille, kun on niin paljon tullut asiaa viime aikoina meilin kautta. :(

Tosissani mietin jo hakemista liikennelentäjälinjalle. Voihan olla, että meikäläinen on niihin hommiin aivan liian kilipää mut eihän se auta ruikuttaa, kun pitää ottaa selvää. Jää harmittamaan loppuiäksi jos en edes yritä.

Huomenta kaalimatoset. (??)

Olen nukkunut ensimmäistä kertaa Pojun syntymän jälkeen 8,5 tunnin yöunet putkeen! Saa onnitella :D Olokin on sen mukainen.

Huggigselle hug rokotteesta ja äidille myös. Saako teilläpäin siis sen rotan ilmaiseksi? Me ostettiin Bojulle se silloin ja ihan hyvä, että ostettiin. Olisi se kurja tauti.

Nyt työn kimppuun.

Bro, onnittelut hyvistä yöunista :) ! Multa on tosiaan mennyt ihan ohi, että olet "jo" mennyt töihin! Hienoa, että Poju-Hemmo saa kuitenkin olla vielä kotona! Jos mä saisin jonkun tosi hyvä palkkaisen homman, niin mies voisi sitten irtisanoa itsensä ja keskittyä Nukiin ja opiskeluihinsa. Toisaalta, en ole valmis ajamaan päivittäin 200km töiden takia, en enää...joten siinä taitaa ne tooosi hyvä palkkaiset hommat mennä. Harkitsen vakavasti huomisen työhaastattelun perumista. Toinen haastattelu mulla on ensi viikolla, palkka tyydyttävä eikä työ ole yhtään mun alaa, mutta se nyt olisi ainakin tässä kaupungissa. Bro, isänpäivänlahjavinkki: tilaa Pojun isukille vaikka joku sen alan lehti, josta hän on kiinnostunut tai liput, johonkin konserttiin, tms.mistä hän pitää.

Pimmu, toi Rota on ainakin sikäli mukava ottaa, kun se laitetaan suun kautta. Ei pistelyitä.

JB, luin tämän päivän sanomalehdestä kahdesta opettajasta, jotka olivat vaihtaneet uransa lentäjänuraan ja olivat tosi tyytyväisiä. Jännä yhteensattuma, että nyt kun olet puhunut aiheesta, niin siitä on myös juttu lehdessä :).

Piies: otatteko sikainfluenssa rokotetta, entä normi? Me otetaan vain tuo normi influenssarokote.

Mukavaa syyspäivää!

Bro, onnittelut yöunista ja työpaikasta! ja siis kateellisena en voi muuta kuin todeta että kävisipä meilläkin tuo imetyksen lopetus yhtä helpolla :/ viime yönä sentään söi vaan 2 kertaa ja päivisinkin on jo ilman maitoa muutaman välin mutta aika kaukaiselta vielä näyttää että loppuisi.

Pimmu, mä olen aina vaatinut miehen mukaan rokotuskerroille, itse inhoan piikkejä niin paljon että Nöpö varmaan huutaisi jo sen takia jos yksin olisin. niin ja me ei aiota ottaa sikaa eikä influenssaa.

Yritän nyt totuttaa Nöpöä olemaan enemmnä isän kanssa kun kohta se koulu alkaa niin olen päivän pois (ja joo, tää muutto/toisten luona asuminen hidastaa kaikkea, siis kun ei ole niin normi elämää niin on jäänyt vielä nämä vieroitusjututkin aika myöhäiseen vaiheeseen).

eilen käytiin muuten moikkaamassa anoppia, menin ihan innolla ja tulin itku kurkussa pois. löysi taas valittamista ihan kaikesta mutta verhoilee ne tietty sellaisiksi heitoiksi että ei muka suoraan sano...ensin valitti siitä kun en vastannut yhteen hänen tekstariinsa, jossa onnitteli merkkipäivän johdosta..harvemmin vastaan jos tulee kamala kasa onnitteluviestejä. inhottaa vaan mennä sinne kun on niin väkinäistä teesekentelyä.pah ja puh.

Angstis, mihin nyt päädyit noiden työhaastattelujen kanssa?

jos netistä voisi tilata eron niin nyt olisin käynyt sellaisen ottamassa. en tiedä miten pystyn siellä koulussa käymään niin että jotain hyötyäkin olisi kun mies on välillä niin avuton Nöpön kanssa, siis sisällä pärjää vielä ihan hyvin ja ulkonakin jos olen pukenut valmiiksi mutta itse jättäisi puolet vaatteista pukematta ja jos yritän neuvoa niin ryhtyy marttyyriksi ja vetää ihan överiksi. esim nyt ulkona tihuttaa ja ehdotin että kannattaa varmaan laittaa sadesuoja vaunuihin jo valmiiksi koska Nöpö on joka kerta herännyt jos sitä kesken unien yritetään laittaa. no ihmetteli sitä sitten ja lopulta laittoi ja kun sanoin että ei nyt varmaan tarvitse ihan kiinni asti vetää että ei tule niin kuuma ja että näkeekin jotain niin alkoi taas vtuilu. laapsen myötä on kyllä huomannut että naiset ja miehet tosiaan on eri planeetoilta, niin ristiin menee logiikat. onneksi sentään kasvatusperiaatteista ollaan samaa mieltä.

Haha, tuli vaan mieleen että tedän kyllä minkä "alan lehden" isukki haluaisi. Taidan jättää ostamatta. Mutta muutoin varmaan ihan kiva idea, täytyy harkita. Sikainfluenssarokotteesta en rehellisesti sanoen tiedä. En vaan kertakaikkiaan tiedä siitä tarpeeksi, että osaisin päättää.

Sade, anopit on. Mä teen hengitysharjoituksia kun ajattelen omani viimeaikaisia tempauksia.

heip!

rokotteista.. meillä pikkis kuuluis siihen riskiryhmään (kuuluuko muuten alle 3veet enää,ei vissiin?!) mut vähän luulen että ei oteta sitä rokotetta.. siis sikaa eikä normi influenssaa.. pelottaa nimenomaa ne haittavaikutukset mitkä voi sit tulla ihan vasta aikuisiälläkin jne kun ei oo tutkittu tarpeeksi..ja sit ku se viruskanta yhtään muuttuu niin eipähän tehoakaan enää yhtä hyvin rokote :/ mutta jos sitä olis satavuotta jo testattu eikä pahoja sivuvaikutuksia niin luulisin että olis eri ääni kellossa..

mä joudun huomenna töihin.. tai siis lupauduin.. loppuviikosta en mene.. mutta yhtään ei innosta herätä ennen kuutta ku normaalisti sais siihen kasiin nukkua. ja nukkuminen tuntuu olevan mun henkireikä nykyään..

no pikasesti nyt poikkesin täällä. palailen taasen! ainakin mailin kautta loppuviikosta!

nyt tv:n pariin..

Mi-iu

sadelle piti sanoa tsemppiä anopin kanssa!!
ne osaa kyllä olla niin syvältä!! sit niissähän ei koskaan mitään vikaa oo.. tai ainakaan mies ei sitä tajua.. uhh! kamalaa!

Jos en tietäisi paremmin niin luulisin, että on aprillipäivä. Kuuntelin ihmeissäni radiosta juttua citykanien syöttämisestä leijonille. Uskomatonta.. Mitähän mieltä tuosta pitäisi olla.

Ainiin, isoisiäkin voisi jotenkin muistaa. Taitaa jäädä väliin, hyvä jos tuolle miehen turjakkeelle keksin jotakin.

Alan lehtiä, voi tsiisus. Joo, irtolehden voisin vielä hankkia, mut kestotilauksena.... XD

Ja ne kanit. Luomulähiruokaa parhaimmillaan, eikö? Jos niitä kerran kuitenkin hävitetään, niin miksi ei voisi käyttää hyödyksi? Onko pustalla kasvanut jänis eettisempää ravintoa?

Ja rokotteista. Otetaan varmaan molemmat. Kausipiikki on varattu jo. Mieluummin kuuntelen asiantuntijoiden kommentteja (thl) kuin netistä ties mistä lähteestä lainattuja juttuja. Vähän lähdekriittisyyttä peliin. Joo, avasinpa tuon yhden ketjun. Aargh.
Lähden itselle hakemaan kohta piikkiä. Jos kerran on tarkoitus raskautua tämän talvikauden aikana, niin haluan minimoida riskit.

Huh, näin viimeyönä ihan kamalaa painajaista. Olin ykskaks kuudennella kuulla. Siis yks kaks: en tiennyt olevani raskaana, menkat oli tulleet normisti yms. Ja kaikki ei ollut hyvin. Huuh, vieläkin on paha olo tuosta unesta. Ja sitten pitäisi jossain vaiheessa oikeasti yrittää raskautumista. Heh. Heh.

Sadelle tsemppiä anopin kanssa.

Ja JB, hae ehdottomasti lentäjäksi, jos kerran olet siitä haaveillut!

Mut nyt se piikki.

Rokotuksista on ollut puhetta. Meidän Irkku huutaa kurkku suorana vielä puoli tuntia rokotuksen jälkeenkin. Eeti puolestaan kerran inahtaa ja on sitten jo menossa leikkimään. Viimeksi mies käytti neuvolassa ja laitettiin piikki kumpaankin kankkuun, mut Eeti ei itkenyt ollenkaan.

Sikainfluenssarokote otetaan heti kun vaan saadaan. Irkku ei tietääkseni kuulu mihinkään riskiryhmään, vaikka alun keuhko-ongelmien takia onkin loppuelämänsä herkkä saamaan hengityselinpöpöjä.

Jossain uutisissa eilen illalla oli muuten videota siitä, kun korkeasaaren leijonat herkutteli city-kaneilla. Oikein sellainen pimpeli-pompelimusa soi ja leijonat raateli kuolleita kaneja. Mun mielestä vaan hyvä kun menee nekin kanit hyötykäyttöön. Muuten kai ne kärrättäisiin kattopaikalle tai jotain.

Mä oon miehelle ostanut joskus "niitä" lehtiä. Missä lie, varmaan sivut liimaantuneet yhteen jo ajat sitten.

Joo Saana, tuo on älytön juttu että jotkut perustelee rokottamatta jättämistä joidenkin huuhaasivustojen skandaalijutuilla. Öh.

Kyllä mun täytyy sinne liikennelentäjälinjalle hakea. Tällä hetkellä tuntuu, että haen saman tien. Mokasin eilen töissä ja sen takia rikkinäinen kone on maata möllöttäny metsässä yön. Sitä kun haluaa olla avuksi ja hyödyksi, mutta päätyy olemaan haittana ja hidasteena. Kyllä syö naista.

Onko muuten kukaan tilannut mitään shoebuy.comista? Kun ajattelin tilata itselleni ja Irmalle sieltä bootsit. Että kuin nopeasti on tulleet ja joutuuko tulleja maksamaan jo ihan pienestäkin tilauksesta..

Heh, tosiaan alan lehtiä ;). Mä olen joskus tilannut miehelle esim. Veikkaajan vuodeksi, kun se kuitenkin osti sen joka tiistai. Siskolle tilasin Avotakan joku vuosi sitten.

Lähden kohta sinen työhaastatteluun, joten kirjoittelen näin nopsasti vain. City-kani homma on mun mielestä ok. Samahan se on meneekö ne "jätteeksi" vai saako leijonat siitä ravinnon. Se on sitten jo eri asia tarviiko sitä näyttää televisiossa tai muussa "eetterissä". Ja juu, haastatteluun mennään, ihan vain kuulostelemaan ja samalla mennään miehen kanssa shoppaileen, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Toisaalta, jos mies ei olisi halunnut lähteä ostamaan itselleen kenkiä, niin olisin perunut ton haastattelun, eh.

Sadelle tsemppiä miehen kanssa! Ota löysin rantein vain, varmasti mies pärjää Nöpön kanssa ja jos ei heti kaikki onnistu, niin siinähän oppii ;).

Mun on pakko mainita, että Saana, olit ihanan tulisella päällä kirjoittaessasi tänään ;), huokuu rivienvälistä ja riveistä! :) :) Tai sit mä tulkitsen väärin...

Rosalle kiitokset eilisestä kahvittelusta! Oli ihana nähdä!

Hiiohoi. Olen nyt kaikenoppinut influenssarokotetietäjä ja kyllä, aion ottaa sen. Tämä saamaton vätys ei vain ollut jaksanut perehtyä aiheeseen.

Ei mullakaan mitään ole sitä vastaan, että syöttävät kaneja leijonille. Se vaan jotenkin ajatuksena kuulosti mun päässä ihan mielettömän absurdilta. Miten vaan, ongelmahan ne puputit joka tapauksessa on.

Tsemppiä Anterolle haastikseen, ainakin johonkin suuntaan :)

Baltsu, miten Vinkauksen yöt sujuvat nykyään, ovatko rauhoittuneet?

Mulla on käynyt tuuri anopin suhteen, se asuu melkein toisella puolella maapalloa :). Tulisin hulluks jos me oltais enempi kuin kerran vuodessa tekemisissä. Siis livenä. Nyt me ollaan pari kertaa viikossa yhteydessä mesen kautta ja joskus sekin on liikaa.

Täällä tulee ens kuussa noi sikainfluenssarokotteet apteekkin. En usko, et otetaan.
Ja siis toi Rotateq ei oo ilmanen, vaan itse se joudutan ostaa. Brouko sitä kyseli..

Mulla oli eilen lääkäri ja selvis, ettei täÄllä tehdä jälkitarkastusta ollenkaan. Sen saa totta kai jos haluaa, mut mulle sanottiin, et jos kätilö tsekkas silloin vko synnytyksen jälkeen, ei oo aihetta muuhun.. Hmm. Pitäsikö kumminkin varata gynelle aika. Tai sen sainkin, mut se on vasta tammikuun lopulla.
Painoa oli enää 1 kg ylimäärästä.

Taas kysymistä. Miten te nukutitte vauvat parin kk ikäisinä? Meillä iltarutiinit aina poikkeuksetta samat : klo 20.30 syöttö ja klo 21.00 siirrytään Hugon huoneeseen, laitan tuutulaulut soimaan ja nukutan syliin. Kylpyiltoina kylpy 20-20.15. Nukutukseen menee n. 10-15minuuttia, mutta mä pidän aina "ylimääräsen" tovin sylkyssä, ettei herää kun lasken sänkyyn. Ja meillä siis mä aina nukutan, mun mies ei oo vielä oikein "oppinut", plus mä itse haluan nukuttaa. Se on yks meidän ihanista kahdenkeskisistä hetkistä.
Mulle toi rutiini on todella tärkeä, ja pidän siitä mahdollisimman hyvin kiinni.
Mutta siis mulle sanoi eräs tätinen, että ei kannata totuttaa vauvaa liikaa syliin nukuttamiseen..? Onks tossa jotain perää?