Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pojulta lentosuukot Pupelle. Ja mamamamamam takaisin. Tai Pojun yleisin kommentti on kyllä tätätä.

Se kutale yltää jo kivasti räpelöimään näppäimistöä kun itse koettaa kirjoittaa.

Miten teidän pikkuiset suhtautui kellojen siirtoon? Meillä herättiin aamulla vanhan ajan mukaan kasilta ja nyt illalla Poju oli kyllä niin pysäkillä viimisen tunnin ku olla vaan voi. Saapa nähdä miten tämä rytmi kääntyy.

Lumis, lämpimiä ajatuksia ja halauksia sinne suuntaan lähetän, mikäli käyt täällä lukemassa. Kirjoitat niin koskettavasti. Nyt eletään todellakin jännittäviä aikoja. Voi kunpa tulos olisi toivotunlainen.

Ruusunen ja muutkin. Kertailkaapa mitä olette saaneet nyt 1v lahjoiksi? Entäs miten meinaatte joulun suhteen toimia, kirjoittaako lapsoset jo "joulupukille". Mä vaan mietin että mielelläni antaisin vähän vinkkiä mummuille, ettei mene ihan metsikköön. Ne kuitenkin ostelevat vaikka mitä niin oisi kiva, että tulisi sitten jotain järkevää. Anopilla varsinkaan ei tunnu olevan mitään havaintoa siitä mikä on tarpeen.

Baltsu, oon kateellinen sun omasta ajasta. Musta on kiva olla taas töissä. Ja mahtavaa, että Poju-Hemmo on isin kanssa. Mutta kolikon kääntöpuolena on se, ettei omaa aikaa ole oikeastaan ollenkaan. Paitsi tietysti näin iltaisin, että ihan turhaa tässä kitisen.

Mä kävin ihan kuivasti tilaamassa hm:ltä jotain Pojulle ja itselle. Ja siis hei, siellä yhdessä nettikaupassa, mikähän se olikaan.. Sisukas? Oli Ticket to Heavenin sadeasu itse asiassa halvemmalla ku henkalla.. Pitäis kevääksi kai tilata sellainenkin. Mä en enää edes yritä sitä pakkauksen pukua Pojulle. Kai se mahtuisi vielä, mutta ei sillä oikein viitsi tuolla ulkona rypeä hiekkalaatikossa eikä se kai kovin vettäkään pidä. Eikä oo kovin miehekäs.

Seuraatteko te BB:a?? Se on ihan haitarista tänä vuonna mun mielestä. En oo viikkoihin ees jaksanut talkshowta katsoa vaikka aikaisemmat kaudet olen kytännyt joka jakson ja yks vuosi ostin sen 24/7:kin viikoksi.. Höm. Ihan typerä tuo slummi vs. paratiisi. Toiset vetää sohvalla karkkia ja toiset narun takana näkkäriä ja siinä kai ne tärkeimmät. (Ja tää info tuli Jäärältä).

Joo, viime vuonna katoin BB:tä, mutta nyt se on ihan tylsä. Musta on tullut ihan nössö ja pillitän joka sunnuntai kun katson Kadonneen jäljillä. Se on niin koskettava. Sniff.

Lumis on ollut paljon mielessä. Ei ole mitään fiksua sanottavaa. Mailiin viitaten jännitän niin hurjasti, ettei kaikki tsempit untuu laimeilta. Blogia luen myös. Pian jännätään oikein kunnolla.

Se Ticketin välikausi/sadeasu on kätevä. Ne henkselihousut (tai mitkä lappumalliset onkaan) pitää yhtä kuivana ja lämpimänä kuin haalarimalli. Ellen osta kosteussuojattua toppahaalaria, niin ne on kätevä vetää siihen päälle.

Brouster, kannattaa tosiaan miettiä mitä toivoo, ettei ihmiset osta turhaa tavaraa. Me ollaan myös pyydetty, ettei jotkut ihmiset osta, vaan antaa jotain muuta kuten laulun tai taulun. Yksi vieras laulaa todella kauniisti ja Puppe toljotti ihastuneena paikallaan koko kauniin kappaleen ajan. Mies osti Puppelle lahjaksi Brion puiset rakennuspalikat (laatikossa lukee hauskasti Put your junior architect to work), joista Puppe ei vielä rakenna vaan keskittyy hajottamaan meidän luomukset. Me ollaan monena iltana odotettu että Pupson nukahtaa ettei se tule sotkemaan meidän rakennuksia. Aika menee ihan siivillä kun keskittyy rakentamaan. Ajattelin ostaa niitä lisää MIEHELLE joululahjaksi, kun ne loppuu kesken ja tulee aina kiistaa vihreistä ja pinkeistä palikoista.

Nyt se mies voi jo tulla että pääsee nukkumaan. Väsymys on tosi kova. Mutta vauvakuume vielä kovempi.

Ihanaa arjen realismia Rous, mitäpä tuota kaunistelemaan. Viittaan tuohon ovikseen ja sen hyödyntämiseen :P Man gotta do jne. :D Tosiaan, miten pattiasiat? Kerro vaikka toisella puolella, jos et täällä kehtaa. Vaikka avoimestihan olet siitä puhunut ja kiitos siitä.

Voi teitä ja teitin palikkaharrastusta..

Hei ootteko tilanneet canvas-tauluja? Mietin että mistä kannattaa tilata. Mulla olis pari ihan kivaa kuvaa. Toisaalta voisin odotella niitä 1v kuviakin. Mutta just mummeleille joululahjaksi voisi taulut teettää. Nehän pissais hunajaa.

Brou, mä otin äskön kuvat noista tauluista ja miltä ne näyttää sisustuksessa, mutta akku loppui! Lähetän huomenna. Me tykätään. Kannattaa vaan miettiä tarkkaan se rajaus, kun se on eri kuin pieni valokuva, luonnollisesti...

Nyt mä nukahdan pystyyn. Ja miesparka joutui pakollisiin ylitöihin, tekstasi että hoida ittes fiiliksiin hän hyppää ulko-ovelta suoraan sänkyyn. Arjen romantiikkaa juu.

Jee, laitahan tulemaan. Mua pelottaa, kun mulla on about kaikki Pojun kuvat mun koneella, joka vetelee viimeisiään. Koetan ensi käynnistyksellä napata kaikki tikulle ja siirtää toiselle koneelle ettei käy huonosti.

Tuota rajausta mä mietin ja sitten sitä, että riittääkö kuvissa tarkkuus. Meillä on ihan ok digikamera, että luulisi riittävän. Mä en tiedä haluanko oikein ison kuvan vai monta pientä. Tai keskikokoisen.. Hmm.

Voi jesus Rous, jotenkin mua nyt naurattaa tuo teidän romantiikka. Tosin ihan piristävää lirttiä kai se on tuokin :D Hyvää yötä ja lykkyä pyttyyn oviksen hyödyntämiseen. (Onko omituista toivotella netissä hyvää paneskelua??)

Huh huh Rosan anoppia! Mutta kyllähän tosiasia on, ettei noin puhuva/toimiva ihminen voi olla täysin kunnossa, silläkin nostan Rosan tsemppaukselle hattua! Lisäksi tuli mieleen, että kuinkahohan hänen oma anoppinsa/äitinsä on kohdellut häntä, jos se olisi vaikka jotenkin opittua käytöstä ja katkeruuden aiheuttamaan? Oli pakko vielä kommentoida, kun en eilen ollut linjoilla.

Hienoa, että Vinkkuliini nukkuu jo paremmin! Imetyksen lopettaminen toimi meilläkin taikasanana tähän. Tai siis piti kysymäni, että imetätkö sä edelleen esim. silloin tällöin päivisin vai oletko lopettanut sen kokonaan?

Ulkovaatteista. Meillä on Reiman talvihaalari. Leveydeltään taitaa olla liian suuri. Ei olla vielä käytetty sitä...menin ja ostin sellaisen muka hyvällä alennuksella viime talvena. Nyt meillä on käytössä viime talven puku, jossa on erillinen yläosa. Se menee vielä nipinnapin kiinni. Merkkiä en nyt muista, anopin ostama. Täytyykin tutustua tohon Tickettiin.

Meillä ei kellojen siirtäminen vaikuttanut oikein mitenkään. Nukkui miehen kanssa vanhaa aikaa 11.00 ja uutta aikaa 10.00, ei valittamista ;). Ja canvastaulujen hankinta vielä mietintämyssyssä.

Bro, BB on mulle kirosana, pahin...

Täytyykin lukea tänään mailia...voi kun Lumpparia nyt onnistaisi!!!!!

Jos sitä vaikka aamukahville, ennenkuin Nuudelsson herää.

Mun pitää opetella lähtemään AJOISSA. Taas tuli persiissä ajelin töihin ja kuulin radiosta että on tehovalvontaviikko. Hiljensin juuri sopivasti kun mutkan takana oli poliisit odottelemassa. Huh. Hemmetin talvirajoituksetkin vielä. Mä oon just sellainen autoilija, että kiroan jo noidun tuolla kaikkia muita tielläliikkujia ;)

Varmasti Rosan anopin ongelmat on todellakin jostain ulkoisesta syystä johtuvia, mutta kurjaa silti että siirtää niitä viattomaan miniään.

Jihaa. Tänään on herätty puoli neljä. Kivaa olla päivä töissä. Nyt oikeasti tiedän miksi sanotaan, että lapset pitäis pitää kotona kolme ensimmäistä vuotta. Ei todellakaan lasten takia vaan vanhempien. Naapuritkaan tuskin nukkui. Ensin katkonaista unta kympistä tuonne puoleen neljään ja sen jälkeen suoraa huutoa niin kauan että lähdettiin ulos. Ki-Vaa. Haluaiskohan joku vuokrata riiviön? Ihan oikeasti alkaa huumori loppua. Pari viikkoa nukkumatta alkaa olla vähän liikaa. Onko ideoita mitä tuo huutaa yöt?

Ihania keskusteluita täällä ollut, kiitos että olette olemassa. Olette niin piristäviä. Toivottavasti Rousalla oli hyvät panot :)

Huuh, jännittää Lumiksen juttu.

Miukkulille halaus!

Eemelillä on Reiman vedenpitävä välikausipuku. housut on 80 senttiset ja ihan hyvät, takki on 74 senttinen ja kohta pieni. Hartioista lähinnä. Muuten tuo menis vielä ihan kivasti, kun Eemeli on sen verran tumppi. Toppapukuja ei olla vielä kokeiltu päälle, pari 80 senttistä on varastossa. Äitiyspakkauksen puku ei enää mene, selkäosa on liian lyhyt. Pitäis noita vähän miettiä kun kaupoissa on vielä tavaraa myynnissä. Kun muuten taas herään tuohon asiaan liian myöhään.

Ja sit pitäis tehdä jotain järkevää?!??

tahtoo omaan kotiin..enää viikko ja sitten saa koneen omaan huoneeseen niin ehdin tulla iltaisin juttelemaan...

päätin ex tempore leikata hiukseni, kohta pitää lähteä kampaajalle siis.

Meilläkin on ticketin sadeasu, tosi hyvä ja kätevä, nuo kurahousut on käytössä joka päivä, on siis 80cm. ei viitsitä vielä ostaa mitään kallista toppapukua kun kasvaa kuitenkin niin vauhdilla, nuo kurahousut saa luvan riittää niin katsotaan sitten keväällä jotain muuta.

Saana, en tiedä mitä huutavat mutta meillä oli samanlainen case toissayönä, heräsi vajaa kolme ja huusi eikä loppunut millään vaikka oli hereilläkin. annettiin sitten lopulta lääke ja rauhoittui tunnin päästä, toisaalta hyvä niin ei kellojen siirto vaikuttanut kun oltiin yöllä se tunti hereillä. meillä herätään nykyään muutenkin aina jo klo6..että silleen.

Rosikselle peukkuja että tärppäisi. ja taas utelen missä vaiheessa on pattitilanne menossa?

Nöpö on nyt ruvennut juttelemaan k-tavujakin, kovasti kakkaa ja kukkaa hokee ja juttelee itsekseen ihan hurjia määriä. Kävele ei vielä, on näköjään niitä jotka ensin kunnolla harjoittelevat ja sitten vasta lähtevät, kädestä kiinni pitäen kyllä kävelee vauhdilla ja seisoo ilman tukea.

Onko Eemeli kuitenki sillai terve, ettei ole mitään korvatulehdusta, poskiontelotulehdusta tms? Kun joskus jossain (epämääräistä..) oli juttua, että esim kuumeeton korvatulehdus ja korva- tai poskiontelotulehdus ylipäätään pistää itkemään nukkumaan mennessä kun silloin makuulle mennessä alkaa särkemään. Toisaalta silloinhan Eemeli itkisi nukkumaan mennessä, eikä aloittaisi aamuyöstä.. hmm. Voiko olla mitään hampaan tekoa tai vatsanpuruja? Eikö auta jos laittaa unilelua kainaloon ja silittelee tai jotain? Todella ikävää tuollainen yöhuuto. Sekä äidin että Eemelin kannalta.

Ei tullut seksiä vaan melkein avioero. Miehellä rankka työputki ja joutui vielä kotona hoitamaan työasioita, kummatkin väsyneitä, saatiin riita aikaan täysin mitättömästä jutusta, mutta mä loukkaannuin kun se on niiiiin pölö. Mies nukkui sitten sohvalla. Mutta vetästiin lauantaiaamuna, että sen pitäs riittää oviksen kannalta. Puppekin sai alkunsa seksistä 4 päivää ennen ovista. Tosin tällä hetkellä fiilis se, että tolle pölvästille en ikinä toista lasta tee.

Kävin nyt ostamassa sen saman kuin Amilda, eli Cirafin ihanan söpön ja superhalvan kaksiosaisen toppapuvun (80cm). Myyjä vakuutti että on hyvälaatuinen. Ja on muuten tosi kivan näköinen Puppen päällä. Siihen sitten päälle kurahousut sadesäällä.

Pattitilanne oikein hyvä. En ole jaksanut siitä jauhaakaan. Eli sain leikkausajan aikoja sitten ja kutsun suoraan leikkauspöydälle. Soitin ja ihmettelin että olis kiva että joku lääkäri tutkii pattia ennen leikkausta, ja ne oli samaa mieltä ja menin lääkäriin. Sain ajan ultraan ja mammografiaan, koska lääkäri halusi verrata edellisiin kuviin onko kasvain muuttunut. Patti oli selvästi pienentynyt ja "kuivunut". Lääkäri (harmaa parta ja kaljuuntuva tukka, eli mun mielestä asiansa osaava) oli sitä mieltä, että jos aion vielä lapsia hankkia, sitä ei kannata leikata nyt. Eli mulla on taipumusta siihen, että hormonimuutokset vaikuttaa tähän. Jos kasvain leikattais nyt, niin raskaana siihen samaan paikkaan voi tulla uusi tai uusia kasvaimia, jolloin on taas uutta leikattavaa. Tällainen kasvain ei muutu pahanlaatuiseksi, joten siitä ei huolta. Eli sitten kun en enää aio raskautua, niin otetaan uudet ultrat ja leikataan kaikki kerralla samalla nukutuksella ja arvilla, jos kasvaimia vaikka tulee lisää. Eli homma ei vaivaa tällä hetkellä yhtään.

Tein muuten historiaa ja ostin itselleni elämäni ensimmäiset tuulipuvun housut! Tai mitkä ulkoilusysteemit onkaan, tuulen ja vedenkestävät, mustat kapeat, ihanat päällä. Miksei kukaan kertonut että niitä on noin kivojakin? Tähän asti olen ollut puistossa farkuissa ja normaaleissa vaatteissa, mutta pakko oli saada jotain mitkä ei heti kastu. Musta tuli tuulipukumutsi!

Lumikselle täältäkin lämpöisiä ajatuksia, eilen kävin lukemassa molempia blogeja ja päätin taas vaihtaa iltaisen telkkarintöllötyksen kirjoihin. Ja BB:tä en todellakaan jaksa seurata!

Saana, oletteko kokeilleet Panadolia? Jos vaikka on kyse hampaista.

Agstis, en imetä enää, päivätissittelyt Vinkku lopetti jo paljon ennen 1v synttäreitä.

Nyt hakemaan pientä kaveria päiväkodista, ikävä...

En voi edes kuvitella millasta olis käydä töissä näiden yövalvomisten jälkeen. Hattua nostan teille!

Miksi ihmeessä se itku öisin? Voisikohan olla se korvatulehdus? Täällä myös yökukkumista, viime yönä 02-04, mutta ei haittaa kun saan nukkua päivisin. Täällä ei siis myöskään yhtään kokonaista yötä vielä.

Mites Pimmun & Huugiksen yöt sujuu?

Toivottavasti Eemelille on tulossa hampaita. Vielä ei ole mitään näkynyt tai tuntunut. Korvatulehduskin olis ihan kiva. Jos vielä valvottaa, niin pitää käydä tarkastuttamassa korvat. Ei kyllä huuda tuolla lailla nukkumaanlaitettaessa. Panadolia olen sillointällöi antanut. Se lopettaa huudon, ainakin hetkeksi. Saman tekee suklaa ;) Jep, ollaan aika lailla kokeiltu kaikkea öisin. Se huuto on niin raivoamista, että lelut, rätit, tutit jne eivät kestä lähellä. Raivoaa niin voimalla, että mun on vaikea laittaa tuttia edes lähelle suuta. Toivottavasti ne on ne hampaat. Huh, piti oikeasti opetella kahvinjuonti taas.

Jee, hyvä pattitilanne :)

Ja nyt sitä kahvia. Taas.

Olette ihania

No voi Eemeli. Keksisikö lääkäri mitään apua, jos kävisi poikaa siellä näyttämässä? Voiko olla sit kipua jossain, kun panadol auttaa? Toisaalta ei hirveän kipeä voi olla, jos kerran suklaakin saa huudon taukoamaan. :) Entä jos nipistää tiukasti kainaloon ja yrittää siinä hyssyttää uneen? Auttaako yhtään, edes tovin päästä? Se kyllä vie ojasta allikkoon, jos Eemeli sitten tottuu nukkumaan kainalossa.

Meillä ensimmäinen tutiton yö takana. Hienosti meni. Taatulla vaan on sisäinen kello vielä kesäajassa, joten heräsin sen kanssa kukkumaan jo viideltä.

Eh, Eemeli nukkuu kainalossa, omassa sängyssä ei suostu nukkumaan. Huono juttu, mut mä nautin edes muutamasta tunnista unta. Pitäis päästä eroon tuosta. Kun keksis mikä aiheuttaa tämän kehän.

Tämän illan toimintasuunnitelma: hampaiden katsominen, panadolia (ja suklaata) sängynviereen. Ja jos edelleen samanlainen yö, niin huomenna terveyskeskukseen tarkastuttamaan korvat. Jos ei hammasosastolla näy mitään.

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta Saana.. Korvatkin voivat oirella vaikka miten ja joskus kuulin sellaisenkin jutun, että lapsi alkaisi huutaa korvien vuoksi vasta jonkun aikaa nukuttuaan, koska sitten se paine on kerennyt siellä korvissa ööö... "muuttua ikäväksi". Tämän tieteellisen selityksen tarjosi harrastelijalääkäri Brou. Mutta siis että voi olla korvistakin. Tai ihan mistä vaan. Mutta hyvä jos käyt tarkistuttamassa.

Onnittelut tutittomasta yöstä JB:lle. Tai no, sulla niitä taitaa olla jo useampia, mutta Eetille.

Hyvä kuulla Rosa, että pattiasiat ovat hallinnassa. Jospa ne patit kuivahtaisivat sinne itsekseen. Kurjaa mitä kaikkea kiusaa voikaan ihmiselle kasaantua.

Tuttivieroitus tuli vähän yllättäen. Eilen päiväunille mennessä vaan nakkeli tuttia lattialle ja lopulta mulla meni hermot, enkä enää nostanut takaisin. Eeti rupesikin yllättäen vaan ihan ilman kitinöitä tai vikinöitä nukkumaan. Samoin yöunille. Ei siis kaivannut tuttia ollenkaan, mikä oli itselleni kyllä yllätys. Eeti osaa jo kävellä. Kädet levällään painaa menemään pitkiäkin matkoja. Saattaa esim kävellä olohuoneesta keittiön kautta eteiseen, eli oikeasti pitkiä matkoja. Mut silti pääasiassa vielä konttaa, kun vissiin konttaamalla pääsee kovempaa.

Hyvä, että harrastelijalääkäri Bro vielä tarkensi tuota korvatulehdus-nukkumis -juttua! :) Jospa Eemelin yöhuudolle löytyy syy ja ratkaisu, niin saatte nukkua öitä kunnolla.

Mäkin veikkaan, että Eemelillä voi olla jotain särkyä. Kannattaa viedä lääkäriin varmuuden vuoksi.

Hyvä, että Rosankin ovis tuli lopulta hyödynnettyä!! Miehet..

Mä olin eilen työhaastattelussa, siinä paikassa mikä ei oikein yhtään vastaa mun alaa, mutta täytyy sanoa, että vaikutti kivalta paikalta. Katsotaan. Enää ei pitäisi tulla yhtään ylläreitä vastaan, kun en ole enää hakenut mihinkään työpaikkaan, enkä hae. Rahatilanne vaan näyttää nyt hieman synkähköltä. No, onneksi mä olen koko ensi viikon töissä, siinä mun vanhassa paikassa. Ja miehelläkin menee työvuorot niin, että pystyy hoitamaan Nukia. Meinaatko Miiu ottaa töitä vastaan?

Eipä mulla muuta, kahvia laittamaan. Pirtsakkaa päivää kaikille!

Ja hatunnosto Eetin tutista vieroitukselle!! Meillä se on vielä tosi kaukana. Nuki on tuttiriippuvainen ja pitää usein molemmissa käsissä tutteja ja sen lisäksi vielä yksi on suussa. Sit vaan vaihtelee niitä.