Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23207350]Nuoret tekevät paljon muitakin asioita jotka on laissa kielletty, ei siksi että haluavat rikkoa lakia, vaan siksi että haluavat tehdä niitä asioita. Minusta se ei ole silti kypsymättömyyttä. Ja puhun nyt asioista joista ei ole kenellekään haittaa, eli seksistä ja alkoholin kokeilusta. Varkaudet ym. ovat asia erikseen.[/QUOTE]

Se että kokeilee asioita joiden tietää olevan laissa kiellettyjä ja tai moraalisesti tuomittavia on juuri se asia joka näyttää sitä nuoren kypsymättömyyttä.
Kurja homma ap että sun vanhemmat eivät ole halunneet sinua suojella ja sinusta on tullut tuollainen vammautunut ihminen kuin teksteistäsi voi päätellä :(

[QUOTE="Happy";23210341]Miksi minä mitään hakisin? Haetko sinä jotain? En minä koskaan hyväksy että aikuinen panee lasta vaikka lapsi olisi mielestään kuinka "valmis". Juurihan kerroit, että et edes olettanut että mieheT ja pojaT olisivat kanssasi lopun elämää ja seksi oli vain osa suhteita.
Minusta vain kuulostaa tuon perusteella, että aika vaihtuvaista ja haaveetonta oli 14-vuotiaan elämä ja miksi sinulla ei edes ollut oletuksia. Etkö saanut kunnioitusta ja hyväksyntää muuten? Eikö vanhempasi välittäneet tai tienneet missä ja kenen kanssa olit?
Minusta asian kulkevat äidiltä tyttärelle ja ihmettelen ettei äitisi puutunut asioiden kulkuun.[/QUOTE]

Taidat olla vähän väsynyt. Siksi ei ollut oletuksia, koska eihän tuon ikäiset vielä seurustele pitkiä aikoja yleensä. En saanut enempää kunnioitusta seurustelullakaan joten siihen on turha vedota. Vanhempani välittivät. Olisiko heidän pitänyt lukita minut kotiin vai? Sehän vasta rakkautta olisi, hohhoijaa.

[QUOTE="a p";23209188]Miksi väität niin? Jos tiedän olleeni kypsä niin silloinhan olin kypsä, kuinka voit tietää paremmin?[/QUOTE]

Se että 14 vuotiasta PANETTAA, ei tarkoita että hän olisi kypsä seksiin.
Toki ymmärrän että ihminen joka on alottanut seksisuhteen 14 vuotiaana itseään 6 vuotta vanhemman kanssa, ei tule koskaan myöntämään sitä. Vaan omasta mielestään hän on ollut ikäistään kypsempi ja valmis seksisuhteeseen.

Jos 15-vuotias harrastaa omasta tahdostaan seksiä täysi-ikäisen kanssa niin minun mielestäni molemmat pitäisi tuomita tai jättää tuomitsematta. Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on 15 vuotta, joten tuossa uutisen tapauksessa tyttökin on jo siinä iässä, että on vastuussa omista tekemisistään. Jos ihan tarkoituksella 15-vuotias harrastaa seksiä täysi-ikäisen kanssa, niin minun mielestäni silloin voisi 15-vuotiaankin tuomita avunannosta rikokseen tai vaihtoehtoisesti jättää molemmat tuomitsematta.

[QUOTE="miu";23210424]Se että kokeilee asioita joiden tietää olevan laissa kiellettyjä ja tai moraalisesti tuomittavia on juuri se asia joka näyttää sitä nuoren kypsymättömyyttä.
Kurja homma ap että sun vanhemmat eivät ole halunneet sinua suojella ja sinusta on tullut tuollainen vammautunut ihminen kuin teksteistäsi voi päätellä :([/QUOTE]

Miksi sinun täytyy olla ilkeä? Millä tavalla olen muka vammautunut? Minulla on hyvät vanhemmat ja tekee pahaa että heitä syyllistetään täällä. Millä oikeudella?

Etkö itse tee ikinä mitään laitonta? Et kävele punaisia päin, sinulla ei ole poltettuja levyjä? Ovatko kaikki kypsymättömiä jotka rikkovat näitä lakeja?

[QUOTE="Horuksen silmä";23210450]Se että 14 vuotiasta PANETTAA, ei tarkoita että hän olisi kypsä seksiin.
Toki ymmärrän että ihminen joka on alottanut seksisuhteen 14 vuotiaana itseään 6 vuotta vanhemman kanssa, ei tule koskaan myöntämään sitä. Vaan omasta mielestään hän on ollut ikäistään kypsempi ja valmis seksisuhteeseen.[/QUOTE]

Monesti ihmiset myöntävät että esim. ensimmäinen kerta kaduttaa. Ja kyllä itsekin myöntäisin, ei se nykytilannetta muuttaisi. Olen edelleen nyt 27-vuotiaana samaa mieltä, että olin kypsä seksiin.

[QUOTE="vieras";23210483]Jos 15-vuotias harrastaa omasta tahdostaan seksiä täysi-ikäisen kanssa niin minun mielestäni molemmat pitäisi tuomita tai jättää tuomitsematta. Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on 15 vuotta, joten tuossa uutisen tapauksessa tyttökin on jo siinä iässä, että on vastuussa omista tekemisistään. Jos ihan tarkoituksella 15-vuotias harrastaa seksiä täysi-ikäisen kanssa, niin minun mielestäni silloin voisi 15-vuotiaankin tuomita avunannosta rikokseen tai vaihtoehtoisesti jättää molemmat tuomitsematta.[/QUOTE]

Mietihän millainen olit 15 vuotiaana? olitko kypsä ottamaan vastuun kaikista teoistasi? Vai teitkö yhä lapsellisia asioita jotka tuntuivat silloin kovinkin fiksuilta?
Harrastitko seksiä koska se oli aikuismaista ja koit olevasi jo niin kovin aikava?
Millainen olit 20 vuotiaana? Oliko ystäväsi 15 vuotiaita? vai piditkö 15 vuotiaita kakaroina?
15 vuotiaan ja 20 vuotiaan ero on iso saati sitten 15 ja 25 vuotiaan ero. Itse en kestänyt 25 vuotiaana edes kuunnella teinityttöjen juttuja!! Ja nyt vanhana ämmänä niitä seuratessani huomaan kuinka lapsellisia 15 vuotiaat vielä ovat!
Mun puolesta ton ikärajan voisi nostaa 18 vuoteen. Alle sen ikäisiin sekaantuminen olis rikos.

Lapsivaimo kuoli - sukupuolielimet repesivät
Torstai 8.4.2010 klo 12.27

Pakkonaitettu 13-vuotias jemeniläistyttö kuoli vain viisi päivää häiden jälkeen sukuelinten repeämisen ja verenvuodon takia.

Ihmisoikeusjärjestöjen mukaan Ilham Mahdi al-Assi kuoli viime perjantaina al-Thawran sairaalassa Hajjan maakunnassa Jemenissä. Tyttö oli vihitty avioliittoon maanantaina.

Ilhamin kuolema on taas jälleen yksi räikeä esimerkki lapsiavioliittojen seurauksista.

Viime syyskuussa 12-vuotias jemeniläistyttö kuoli synnytykseen. Jemenissä on hyväksytty laki, jonka mukaan tytön pitäisi olla vähintään 17-vuotias naimisiin mennessään. Lakia ei ole kuitenkaan pantu vielä täytäntöön vanhoillisten vastustuksen vuoksi.

IL

[QUOTE="Horuksen silmä";23210539]Mietihän millainen olit 15 vuotiaana? olitko kypsä ottamaan vastuun kaikista teoistasi? [/QUOTE]

Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on 15 vuotta. Sen ikäisen on lain mukaan kyettävä kantamaan vastuu omista teoistaan.

Rikosoikeudellinen vastuu - LAKI24.fi

"Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuoden iässä. Tämä perustuu siihen, että sen ikäisen ajatellaan olevan henkisesti niin kypsä, että hän osaa ajatella tekojensa seurauksia."

[QUOTE="vieras";23210483]Jos 15-vuotias harrastaa omasta tahdostaan seksiä täysi-ikäisen kanssa niin minun mielestäni molemmat pitäisi tuomita tai jättää tuomitsematta. Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on 15 vuotta, joten tuossa uutisen tapauksessa tyttökin on jo siinä iässä, että on vastuussa omista tekemisistään. Jos ihan tarkoituksella 15-vuotias harrastaa seksiä täysi-ikäisen kanssa, niin minun mielestäni silloin voisi 15-vuotiaankin tuomita avunannosta rikokseen tai vaihtoehtoisesti jättää molemmat tuomitsematta.[/QUOTE]

Hyvä pointti. Joko rikosoikeudellisen vastuun ikäraja tai sitten seksin suojaikäraja ei ole kohdillaan.

Eli siis jos minua panettaa kun näen nuoria 15-vuotiaita ja valitsen sinun nuoren itselleni petikaveriksi, niin sinun poika pitää tuomita?

[QUOTE="vieras";23210588]Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on 15 vuotta. Sen ikäisen on lain mukaan kyettävä kantamaan vastuu omista teoistaan.

Rikosoikeudellinen vastuu - LAKI24.fi

"Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuoden iässä. Tämä perustuu siihen, että sen ikäisen ajatellaan olevan henkisesti niin kypsä, että hän osaa ajatella tekojensa seurauksia."[/QUOTE]

Joissain maissa lapsikin on lain mukaan edesvastuussa rikoksistaan, mm amerikassa on sellaisia osavaltioita. Mutta onko asia käytännössä näin?
Moniko pitää 15 vuotiasta tarpeksi kypsänä tullakseen äidiksi?
Psykologisesti 15 vuotias on vielä kovin johdateltavissa.

[QUOTE="a p";23210500]Miksi sinun täytyy olla ilkeä? Millä tavalla olen muka vammautunut? Minulla on hyvät vanhemmat ja tekee pahaa että heitä syyllistetään täällä. Millä oikeudella?

Etkö itse tee ikinä mitään laitonta? Et kävele punaisia päin, sinulla ei ole poltettuja levyjä? Ovatko kaikki kypsymättömiä jotka rikkovat näitä lakeja?[/QUOTE]

Pointti onkin mielestäni nimenomaan siinä, että kun minä kävelen punaisia päin tai ajan ylinopeutta, niin TIEDÄN toimivani väärin ja että siitä voi saada rangaistuksen jos sattuu jäämään kiinni. En rupea vaatimaan, että lakia tulisi muuttaa, koska minun mielestäni on mukavaa ajella miten sattuu/kävellä tien yli milloin huvittaa, tai siksi, että väittäisin, että ihmiset keskimäärin osaisivat ajella ja kävellä tien yli vastuullisella tavalla. Se olisi pikkaisen tyhmää sellainen ajatus.

[QUOTE="a p";23210649]Mutta tämä asia on aivan toinen jos nainen on vanhempi.[/QUOTE]

Eli susta on eri asia jos 20 tai 25 vuotias nainen harrastaa seksiä 15 vuotiaan pojan kanssa. Kun jos mies onkin se vanhempi osapuoli?
Miksi ihmeessä???

[QUOTE="Horuksen silmä";23210638]Joissain maissa lapsikin on lain mukaan edesvastuussa rikoksistaan, mm amerikassa on sellaisia osavaltioita. Mutta onko asia käytännössä näin?
Moniko pitää 15 vuotiasta tarpeksi kypsänä tullakseen äidiksi?
Psykologisesti 15 vuotias on vielä kovin johdateltavissa.[/QUOTE]

Kyllä 16-vuotiaatkin ovat johdateltavissa. Koulussa ja toivottavasti kotonakin valistetaan nuoria, ja sen jälkeen se on nuoren omalla vastuulla.

[QUOTE="a p";23210649]Mietipä molempien kannalta. Jos se poika kerran suostuu, niin on yhtä syyllinen kuin sinäkin. Mutta tämä asia on aivan toinen jos nainen on vanhempi.[/QUOTE]

Miksi?

Siksi koska naisia on aina saanut raiskata, nainen ei ole perinyt, nainen on aina ollut vähempiarvoisempi ja huonompi.

Jos sinulla on poikia, niin munat irti. Et ole sopiva heitä kasvattamaan. saunan taakse vaan.

[QUOTE="Horuksen silmä";23210638]Joissain maissa lapsikin on lain mukaan edesvastuussa rikoksistaan, mm amerikassa on sellaisia osavaltioita. Mutta onko asia käytännössä näin?
[/QUOTE]

Moni alle 15-vuotias lapsi käyttää jo nykyisellään törkeästi hyväksi tuota Suomen 15 vuoden rikosoikeudellisen vastuun ikärajaa (lähinnä varastamistapauksissa). Omasta mielestäni rikosoikeudellisen vastuun ikärajaa voisi laskea 12-13 vuoden paikkeille.

[QUOTE="miu";23210677]Onneksi ap:n kaltaiset ihmiset eivät ole olleet päättämässä lainsäädännöstä kun suojaikärajaa on asetettu, mahtaisi olla jossaki 9-10v korvilla :whistle:[/QUOTE]

Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että itse pitäisin hyvänä rajana 14-15.

[QUOTE="a p";23210685]Kyllä 16-vuotiaatkin ovat johdateltavissa. Koulussa ja toivottavasti kotonakin valistetaan nuoria, ja sen jälkeen se on nuoren omalla vastuulla.[/QUOTE]

Ovat toki. Siksi musta sen ikärajan nosto 18 ois paikallaan. Kun aina kuitenkin löytyy niitä aikuisia jotka tarttuvat siihen tilaisuuteen kiinni että ois nuorta lihaa tarjolla. Ja kun aina löytyy niitä joiden mielestä ei ole moraalisesti epäilyttävää panna sakkolihaakaan.
Onneksi osa teinitytöistä on niin fiksuja etteivät rupea suhteeseen aikuisen kanssa vaikka kuinka panettais.

[QUOTE="a p";23210685]Kyllä 16-vuotiaatkin ovat johdateltavissa. Koulussa ja toivottavasti kotonakin valistetaan nuoria, ja sen jälkeen se on nuoren omalla vastuulla.[/QUOTE]

Eli jos minä ihastun poikaasi kun hän on 15v, niin seksi on ok ja jos valitat, sinun poika pitää tuomita rikoksesta, kun on kerran alaikäisenä sekaantunut naiseen, jos minutkin tuomitaan.

Ja isäksi hän on pakosti kypsä myös. Koska ainahan seksistä voi seurata lapsia.

[QUOTE="a p";23210649]Mietipä molempien kannalta. Jos se poika kerran suostuu, niin on yhtä syyllinen kuin sinäkin. Mutta tämä asia on aivan toinen jos nainen on vanhempi.[/QUOTE]

Millä tavalla eri asia? Vihjaatko nyt että nainen on jotenkin enemmän vastuussa teostaan tai jotenkin kypsempi? Ihan tiedoks vaan,kaikki aikuiset miehet ei oo henkisiä pikkutyttöjä,se onko vanhempi osapuoli mies vai nainen,on täysin sivuseikka.

Yhteistyössä