V
"vieras"
Vieras
Apua, julma hyväksikäyttö?? Olen siis hyväksikäyttäjä. Jestas.
Ja minä tuleva
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Apua, julma hyväksikäyttö?? Olen siis hyväksikäyttäjä. Jestas.
...mä tuun hulluksi. Tein elämäni virheen kun sovittiin hyvän ystäväni, ihanan ja lapsirakkaan ihmisen kanssa että lapseni käy siellä hoidossa vuoden verran. Tätä on nyt puoli vuotta kulunut ja mä olen hermoromahduksen partaalla.
Halusin lapsen sinne hoitoon koska ajattelin että on ihana hoitaja ja kiva hoitopaikka... joo, mutta kun ilmeisesti ystäväni kuvittelee tämän hoidon olevan hänelle jotenkin vapaaehtoinen juttu. Me käydään miehen kanssa molemmat töissä ja oikeasti tarvitaan lapselle se hoitopaikka. Mutta vähintään kerran viikossa ystävälläni on jotain menoa minkä vuoksi mun pitää sitten järkkäillä lapsi muualle. Siis vähintään. Tällä viikolla lapsi ei ole hoidossa vielä siellä käynytkään, kun "pitäisi tuota jouluakin laitella ja lahjoja toimitella". Mä en jaksa enää tätä s**tanan sumplimasta joka päivä, kun pitää kiireellä saada lapsi lykättyä' johonkin.
Vikana on se että ystäväni tietää minulla olevan hyvä tukiverkko varahoidon suhteen. On joo, mutta ei ketään joka voisi jatkuvasti lasta hoitaa enkä halua jatkuvasti hyväksikäyttää sukulaisiani ja tuttaviani lapseni hoitajaksi. Isäni on eläkkeellä, mutta hän on liian sairas jaksaakseen hoitaa lasta kokopäiväisesti. Siellä hän nyt vaan kovin paljon sitten on viettänyt aikaa.
Nythän vastaus on että mitä jos puhuisit ystäväsi kanssa. ON PUHUTTU. Moneen otteeseen. Olen yrittänyt sanoa että en voi jatkuvasti nakittaa lasta muualle päivän varoitusajalla, ja että ymmärrän satunnaiset vapaapäivätarpeet tai sairastumiset, mutta en sitä että viikottain tulee pyyntöjä syystä että "piti lähteä sukuloimaan viikonloppuna mutta lähdenkin jo keskiviikkona, ei kai haittaa". Ja kun hän EI VAAN USKO kieltävää vastausta, pakkohan minun on sitten järjestää hoitopaikka muualta jos hoitaja ei ole kotona kun seistään oven takana.
Mä en enää keksi muuta vaihtoehtoa kuin hakea päivähoitopaikkaa kaupungilta. Odotusaika on vaan vähintään sen 4 kk ja se aika tulee olemaan aika hyytävät välit ystävääni. Ja tietysti sen jälkeen on välit poikki lopullisesti. Mutta mitä muutakaan mä enää voin tehdä? Ystäväni ei vaan ymmärrä miksi olen niin "joustamaton" kun mulla kerran niitä varapaikkojakin on.
Tämä nyt oli vaan avautuminen, kun taas puhelin piippasi että on lähdössä joulua viettämään vähän aiemmin kuin piti...
En voi muuta sanoa kuin että ÄLKÄÄ IKINÄ ottako päivähoitajaksi tuttua henkilöä!
Maksan sen 264 euroa kuussa, mihin ystäväni ITSE OLI HALUKAS. Hän ei myöskään ole missään vaiheessa valittanut summan pienuutta.
Mutta joo, huomenna otan yhteyttä päivähoitotoimistoon ja yritän kiirehtiä paikkaa. Mun mittani on täysi.
Niin ja maksan normaalin päivähoitotaksan, saman mitä maksaisin päiväkotiin. Keskenämme olemme sopineet asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja niemelä;27725707:Kyllä täällä saa pph omista alle eskari-ikäisistä 400e per nuppi.
Mitä ihmettä te valitatte että ap on joku riistäjä, kaveri ITSE on tarjoutunut hoitamaan lasta tuolla liksalla. Lytätkää nyt ennemmin vaikka se kaveri joka keinottelee noin, että ottaa pimeästi rahat = tukihuijari. Eiköhän tuo 300 ole työttömälle pummille ihan hyvä raha...
siis hän taskurahan edestä hoitaa sun kersaa. tajua nyt että sinä olet hölmö, typerä, itsekäs ja narsistinen, jos odotat että hänen kuuluu noudattaa jotain työetiikkaa, jos ei ole työsuhdetta, eläkkeitä kerry, palkallisia lomia kerry... ja niin pois päin.