Älkää vaan ikinä erehtykö viemään lasta hoitoon tutulle hoitajalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huono järjestely, jokaiselta kantilta katsottuna. Tuo palkka on käsittämätön, alle 2 € / tunti! Meidän ihana perhetuttumme on hoitanut kuopusta silloin tällöin, noin päivän viikossa ja maksamme hänelle 9 € tunti. Ja ilomielin, niin hienosti hän hommansa hoitaa.

En todellakaan ihmettele, ettei hoitaja ota hommaa turhan vakavasti. Ap:lla on todella peiliin katsomisen paikka: vaikka joku ei valittaisi huonosta kohtelusta, ei häntä silti voi huonosti kohdella!

Jos haluat lapsellesi luotettavan ja hyvän hoitajan, kaiva kuvettasi reilussa hengessä. Lähtisitkö itse 1,80 € tuntiliksalla hoitamaan kaverisi lasta? Jos et, niin älä muillekaan sitä ehdota.

[QUOTE="heh";27725806]Monet maksavat enemmän kuin kunnallisen, koska he rakastavat omaa lastaan ja haluavat tälle vähän stressittömämmän ympäristön. varsinkin jos lapsi on pieni (alle 3v).

varsinkin ulkomailla.
monet hoitavat omaa lastaan jopa itse ja menettävät näin palkan, eli lastenhoito maksaa siis noin 2000-5000 euroa kk.

ap on nyt sitten halunnut lapselleen enemmän kuin sen kunnallisen, mutta jonkun toisen selkänahasta. eli itse nostaa palkkaa mutta ei ole"varaa" maksaa kersan hoidosta[/QUOTE]

Mä en nyt oikeen ymmärrä sun pointtia... Jotkut haluu maksaa ehkä vaikka mitä, mutta ap on ilmottanut täällä, että heillä ei ole varaa maksaa enempää. Eli hänellä oli vaihtoehtona kunnallinen hoitopaikka (hinta se 260€) tai sitten kaveri, joka lupautu hoitamaan samalla hinnalla. Ellei kaveri olisi hommaa tuolla hinnalla halunnut hoitaa, olisi ap käsittääkseni laittanut lapsen kunnalliseen päivähoitoon (ja maksanut siitä sen 260€). Valitettavsti hän valitsi nyt kaverin ja syntyi tälläinen soppa.

[QUOTE="vieras";27726020]Mä en nyt oikeen ymmärrä sun pointtia... Jotkut haluu maksaa ehkä vaikka mitä, mutta ap on ilmottanut täällä, että heillä ei ole varaa maksaa enempää. Eli hänellä oli vaihtoehtona kunnallinen hoitopaikka (hinta se 260€) tai sitten kaveri, joka lupautu hoitamaan samalla hinnalla. Ellei kaveri olisi hommaa tuolla hinnalla halunnut hoitaa, olisi ap käsittääkseni laittanut lapsen kunnalliseen päivähoitoon (ja maksanut siitä sen 260€). Valitettavsti hän valitsi nyt kaverin ja syntyi tälläinen soppa.[/QUOTE]

ap ei ole rehellisesti kertonut mite koko soppa syntyi. kuka pyysi ja ehdotti ja miksi ja mitä se rahaa se kaveri saa tai saako mitän ja kenen idea.

siksi ap:sta tulee epärehellinen kuva. hän ei ole vastannut noihin kysymyksiin.
sen tähden on oletettavaa että ap on aloitteentekijä ja toinen tyhmyri ei tiennyt mihin ryhtyi eikä ehkä kokemusta lapsista, ei ehkä tiennyt mitä se on. ap käytti siis hyväksi.

Hoitaja on tässä ketjussa annettujen tietojen mukaan ollut sopimuksesta yhteisymmärryksessä aapeen kanssa niin palkkojen kuin hoitoaikojenkin suhteen. Se onko hoitaja ollut tyhmä / aapee ilkeä, ei alkuperäiseen asiaan liity mitenkään.

Ihmettelen vaan miten h*lvetin paljon teidän 4-vuotiaat syö jos 263e ei kata edes ruokakustannuksia? Meillä 3 hengen perhe syö reilusti alle 500e sisältäen koko päivän ruuat (ei vain 8-15 välillä), herkut, juomat ym. ja meillä sentään käy usein perheen ulkopuolisiakin suita syömässä 1-5 hlöä kerralla.. Ei se yksi lisäsuu ruokamenoja niin paljoa kasvata vaikka päällään seisoisi. Varsinkaan jos hoitopäivät usein peruuntuvat...

Vaikka järjestelynne melko kyseenalainen (jopa laiton?) onkin, on mielestäni hoitaja tehnyt tässä jollain tapaa väärin kun yhdessä sovitun korvauksen joka kuukausi käteen ottaa eikä sen edellyttämää urakkaa kuitenkaan suorita kuin puoleksi. Siitähän tässä nyt on kyse todellisuudessa, eikä tässä mielestäni ole mitään kyseenalaista, tottakai hoitajaksi lupautunut on tässä laiminlyönyt sopimustanne.

Suomessahan käsittääkseni suullinenkin sopimus on pätevä/lainvoimainen, mutta toisaalta en tiedä miten pimeästi maksaminen siihen vaikuttaa. Ainakaan sellaisista sopimuksista ei sen kummemmin huudella kun siinä ymmärtääkseni molemmat on osallisina rikokseen.. Laintuntija en tosin ole.

Tietysti olisihan se pitänyt etukäteen arvailla ehkä että jos ongelmia tulee ei niiden hoitaminen ole helppoa kun käytännössä kyse on sitten vissiin vain kavereiden välisestä "jutusta".

[QUOTE="vieras";27725891]Huono järjestely, jokaiselta kantilta katsottuna. Tuo palkka on käsittämätön, alle 2 € / tunti! Meidän ihana perhetuttumme on hoitanut kuopusta silloin tällöin, noin päivän viikossa ja maksamme hänelle 9 € tunti. Ja ilomielin, niin hienosti hän hommansa hoitaa.

En todellakaan ihmettele, ettei hoitaja ota hommaa turhan vakavasti. Ap:lla on todella peiliin katsomisen paikka: vaikka joku ei valittaisi huonosta kohtelusta, ei häntä silti voi huonosti kohdella!

Jos haluat lapsellesi luotettavan ja hyvän hoitajan, kaiva kuvettasi reilussa hengessä. Lähtisitkö itse 1,80 € tuntiliksalla hoitamaan kaverisi lasta? Jos et, niin älä muillekaan sitä ehdota.[/QUOTE]

Kyllä mäkin voisin maksaa hoitajalle 9€ tai vaikka 15€ tunnilta, silloin tällöin. Ei mulla kuitenkaan ois varaa sitä maksaa, jos tarvitsisin vakituista hoitopaikkaa! Jos lupautuu jollain summalla lasta hoitamaan, niin eikös luvattu työ pitäisi silloin hoitaa. Jos mä lupaan maalata jonkun koko talon halvalla, ni saanko mä jättää yhen seinän maalaamatta, koska hinta oli niin halpa? Miten ap on kaveriaan huonosti kohdellut, jos kaveri on itse halunnut lasta tolla hinnalla hoitaa? Eikös se ennemminkin oo niin, että kaveri kohtelee huonosti, kun ei pidä lupauksistaan kiinni?

[QUOTE="vieras";27726075]Kyllä mäkin voisin maksaa hoitajalle 9€ tai vaikka 15€ tunnilta, silloin tällöin. Ei mulla kuitenkaan ois varaa sitä maksaa, jos tarvitsisin vakituista hoitopaikkaa! Jos lupautuu jollain summalla lasta hoitamaan, niin eikös luvattu työ pitäisi silloin hoitaa. Jos mä lupaan maalata jonkun koko talon halvalla, ni saanko mä jättää yhen seinän maalaamatta, koska hinta oli niin halpa? Miten ap on kaveriaan huonosti kohdellut, jos kaveri on itse halunnut lasta tolla hinnalla hoitaa? Eikös se ennemminkin oo niin, että kaveri kohtelee huonosti, kun ei pidä lupauksistaan kiinni?[/QUOTE]

Luitko ketjun? Jos ei itse ole valmis euron tuntipalkalla hoitamaan muiden lapsia tai edes omaansa, niin silloin ei tarjoa muillekaan euron tuntipalkkaa vaan vie kersan sinne päiväkotiin.

eikä käytä hölmöjä rahapulassa olevia tai lapsenhoidosta mitään tietämättömiä hyväkseen.

Minusta just tällaisista asioista pitää mussuttaa.

On törkeitä ihmisiä jotka tekevät muille mitä itse eivät tekisi tai haluaisi.

Olisiko kiva jos kuolisit ja sun lapsi ei osaisi vielä tietää rajojaan ja joku teettäisi hänellä työtä 1 euron tuntipalkalla, vieläpä vastuullista ja raskasata lastenhoitotyötä.

Kukaan ei reaalielmässä sano tai kysele, koska kaikki olisivat täysin ällikällä lyötyjä jos tietäisivät mitä ap maksaa, ja menisivät vain hiljaiseksi.

Nyt ap allekirjoitat sopimuksen jolla sinä sitoudut hoitamaan sen hoitajan mahdollisia lapsia vuoden euron tuntipalkalla, tai alat säästää sivuun palkkoja, joita et ole maksanut.

Inhoan kaltaisiasi ihmisiä. Jotka eivät osaa edes hävetä röyhkeyttään.

[QUOTE="heh";27726120]Luitko ketjun? Jos ei itse ole valmis euron tuntipalkalla hoitamaan muiden lapsia tai edes omaansa, niin silloin ei tarjoa muillekaan euron tuntipalkkaa vaan vie kersan sinne päiväkotiin.

eikä käytä hölmöjä rahapulassa olevia tai lapsenhoidosta mitään tietämättömiä hyväkseen.[/QUOTE]

Voi hyvää päivää, tässä tapauksessa hoitajan itse halusi hoitaa lasta tietäen mitä hänelle maksetaan. Jos ystävä/hoitaja olisi sanonut summan olevan riittämätön, olis ap vienyt lapsensa päiväkotiin.

...mä tuun hulluksi. Tein elämäni virheen kun sovittiin hyvän ystäväni, ihanan ja lapsirakkaan ihmisen kanssa että lapseni käy siellä hoidossa vuoden verran. Tätä on nyt puoli vuotta kulunut ja mä olen hermoromahduksen partaalla.

Halusin lapsen sinne hoitoon koska ajattelin että on ihana hoitaja ja kiva hoitopaikka... joo, mutta kun ilmeisesti ystäväni kuvittelee tämän hoidon olevan hänelle jotenkin vapaaehtoinen juttu. Me käydään miehen kanssa molemmat töissä ja oikeasti tarvitaan lapselle se hoitopaikka. Mutta vähintään kerran viikossa ystävälläni on jotain menoa minkä vuoksi mun pitää sitten järkkäillä lapsi muualle. Siis vähintään. Tällä viikolla lapsi ei ole hoidossa vielä siellä käynytkään, kun "pitäisi tuota jouluakin laitella ja lahjoja toimitella". Mä en jaksa enää tätä s**tanan sumplimasta joka päivä, kun pitää kiireellä saada lapsi lykättyä' johonkin.

Vikana on se että ystäväni tietää minulla olevan hyvä tukiverkko varahoidon suhteen. On joo, mutta ei ketään joka voisi jatkuvasti lasta hoitaa enkä halua jatkuvasti hyväksikäyttää sukulaisiani ja tuttaviani lapseni hoitajaksi. Isäni on eläkkeellä, mutta hän on liian sairas jaksaakseen hoitaa lasta kokopäiväisesti. Siellä hän nyt vaan kovin paljon sitten on viettänyt aikaa.

Nythän vastaus on että mitä jos puhuisit ystäväsi kanssa. ON PUHUTTU. Moneen otteeseen. Olen yrittänyt sanoa että en voi jatkuvasti nakittaa lasta muualle päivän varoitusajalla, ja että ymmärrän satunnaiset vapaapäivätarpeet tai sairastumiset, mutta en sitä että viikottain tulee pyyntöjä syystä että "piti lähteä sukuloimaan viikonloppuna mutta lähdenkin jo keskiviikkona, ei kai haittaa". Ja kun hän EI VAAN USKO kieltävää vastausta, pakkohan minun on sitten järjestää hoitopaikka muualta jos hoitaja ei ole kotona kun seistään oven takana.

Mä en enää keksi muuta vaihtoehtoa kuin hakea päivähoitopaikkaa kaupungilta. Odotusaika on vaan vähintään sen 4 kk ja se aika tulee olemaan aika hyytävät välit ystävääni. Ja tietysti sen jälkeen on välit poikki lopullisesti. Mutta mitä muutakaan mä enää voin tehdä? Ystäväni ei vaan ymmärrä miksi olen niin "joustamaton" kun mulla kerran niitä varapaikkojakin on.

Tämä nyt oli vaan avautuminen, kun taas puhelin piippasi että on lähdössä joulua viettämään vähän aiemmin kuin piti...

En voi muuta sanoa kuin että ÄLKÄÄ IKINÄ ottako päivähoitajaksi tuttua henkilöä!

No ei kannatakkaan ilman virallista hoitosopimusta :O
Meidän lapset on mun ystävällä hoidossa, ystäväni on yksityinen pph ja erittäin hyvä hoitaja. Mutta me ollaan kyllä tehty ihan viralliset sopimukset, hän siis toimii pph-ohjaajan alaisuudessa ja kaikki on ihan yhtä virallista kuin jos ois kunnallisessa hoidossa. Ei mitään ongelmia. kumpikin osapuoli ja lapset on tosi tyytyväisiä.

Muoks. ja siis tämä hoitaja saa meidän 10 päivää kuussa hoidossa olevista lapsista 700e/kk. Eli riittävän palkan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anne";27725107]Ei kai se nyt 4kk ole se odotusaika :O Jos sanot että joku hoitopaikka on pakko saada koska sellaista ei ole niin kaupungillahan on joku aika sille, missä pitää järkätä.[/QUOTE]

Mun lapsi sai paikan 2 viikossa. Onko ap sun ystäväsi lapsen hoitaja jollain kunnan pph-sopimuksella, vai ootteko vaan kahdestaan sopineet?

Maksan sen 264 euroa kuussa, mihin ystäväni ITSE OLI HALUKAS. Hän ei myöskään ole missään vaiheessa valittanut summan pienuutta.

Mutta joo, huomenna otan yhteyttä päivähoitotoimistoon ja yritän kiirehtiä paikkaa. Mun mittani on täysi.

Maksat siis ystävällesi huimaa 1,57euron tuntiliksaa? Kuinka sä oikeesti kehtaat, ja vielä valitat päälle? Eihän tuolla rahalla saa edes lapsellesi päivittäisiä ruokatarpeita, eli periaatteessa ystäväsi maksaa lapsesi hoitamisesta.

Niin ja maksan normaalin päivähoitotaksan, saman mitä maksaisin päiväkotiin. Keskenämme olemme sopineet asiasta.

Normaali päivähoitotaksa ainakin täällä meidän kunnassa yksityisellä on 45 euroa päivä.

Siihen about 250 euroa kuussa taksaanhan on tullut tukiaisia ties mistä, kuten kunnalta ja kelalta.

45x20 päivää =about 900 euroa kuussa. Eli sen verran kustantaa oikeasti yksi lapsi päiväkodille.

[QUOTE="vieras";27725363]saat kyllä yksityistä kotihoidontukea, tai sitä hoitolisäosuutta siitä ainakin. Se on n.170e/kk. Sitä siis saa yksityisellä hoitajalla oleva alle kouluikäinen lapsi.[/QUOTE]

Eikä saa, jos hoitaja ei ole virallinen. Eli kun tätä hommaa tehdään pimeästi, niin ei tule tukiaisia kelalta.

Tää ketju alkaa lähteä niin käsistä että taidan päättää jutun osaltani tähän, mutta vastaan vielä avoimeksi jääneisiin kysymyksiin.

Ensinnäkin, se miten asiasta sovitiin. Siitä on varmaan vuosi aikaa, joten ihan rehellisesti en muista jokaista sanaa. Mutta aloitteen teki ystäväni kuullessaan että olen hakemassa töitä ja sitä myöten hoitopaikkaa - sanoi että kun on itse kerran kotona, niin voisi hoitaa lastani. Sanoin hänelle jo silloin että valitettavasti me ei pystytä maksamaan enempää kuin mitä päiväkotiin maksettaisiin, johon ystäväni totesi että jäähän siitäkin jo käteen ihan kivasti.

Ja tosiaan tämä maksu tapahtuu pimeästi jotta ei vaikuttaisi ystäväni tukiin. Tiedän että on laitonta, mutta en nyt osaa meitä silti minään suurrikollisina pitää.

Tuota jäin miettimään että ehkä ystävälleni jäi väärä mielikuva siitä, että voin milloin tahansa järjestää lapsen muualle kun hänellä on omia menoja. Näin ei sovittu, mutta selvästi hän on näin asian ajatellut, joten ilmeisesti asiasta on jäänyt epäselvyyttä. Tosin olen asiasta niin monta kertaa sanonut ja niin suoraan, ettei siinä enää pitäisi olla mitään epäselvää.

Ystäväni ei ole heikkolahjainen ja on myös ihminen joka saa suunsa auki ja osaa pitää puolensa, joten jos hän olisi tyytymätön maksuun niin olisi siitä aivan varmasti sanonut.

Soitin tänään jo päivähoidon johtajalle, oli kovin kiireinen. Pyysi jättämään hoitopaikkahakemuksen (jätän heti tänään) ja lupasi palata asiaan vuodenvaihteen jälkeen kun joulupäivystykset yms. on ohi. Eiköhän tämä tästä ala selviämään. :) Kiitokset neuvoista ja kommenteista. :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Ap! Ymmärrän näkökantasi, ja sanon kuten muutkin että hae heti kunnalliseen! Kaikki tässä ketjussa tuntuu unohtavan sen heittopussin rooliin joutuneen 4-vuotiaan, eli ap lapsestasi on varmasti kivempi mennä turvalliseen ja säännölliseen hoitopaikkaan kuin vaihtaa paikkaa lennossa! Onko ystävälläsi ollut samanikäistä leikkiseuraa tai onko ulkoillut, puuhaillut mitä päivisin?

[QUOTE="Vieras";27727702]Ap! Ymmärrän näkökantasi, ja sanon kuten muutkin että hae heti kunnalliseen! Kaikki tässä ketjussa tuntuu unohtavan sen heittopussin rooliin joutuneen 4-vuotiaan, eli ap lapsestasi on varmasti kivempi mennä turvalliseen ja säännölliseen hoitopaikkaan kuin vaihtaa paikkaa lennossa! Onko ystävälläsi ollut samanikäistä leikkiseuraa tai onko ulkoillut, puuhaillut mitä päivisin?[/QUOTE]

Kyllä juuri näin, onhan se lapsellekin paljon parempi saada olla hoidossa aina samassa paikassa. Muuten ystäväni on kyllä oikein hyvä hoitaja, ulkoilee ja puuhailee lasten kanssa ja lapsella on ollut leikkiseuraa hänen omista lapsistaan.

Ap toimii työnantajana tässä tapauksessa. Hänelle kuuluu työnantajan maksut . Kun hoitaja työKentelee työsopimuspohjaisena lastenhoitajana saa hän yksityisenhoidontuen sekä mahdollisen kuntalisän. Vanhemmat maksavat ateriakorvaukset jotka on noin 108 € kk. Vanhemmat maksavat myös muut edellämainitut maksut sekä huolehtii vakuutuksen.
Jos hoitaja toimii itse yksityisenäppj vanhemmat maksavat oman osuutensa joka on yleensä 254-350€ riippuen paikkakunnasta. Yrittäjähinnoittelee tämän itse. Hoitaja saa yksityisenhoidontuen ja mahdollisen kuntalisän tähän pääle.lapsen on laskettu kuluttavan kk ruokaan ja tarvikkeisiin 108€ ja tämä tulee hoitajalle verottomana. Hoitaja maksaa tässä tapauksessa itse YEL verot vastuuvakuutuksen ja toiminta on kunnanpuolesta valvottua.
Sinun pitäisi vähintään tehdä työsopimus hoitajan kanssa, joitaja pitää ilmoittaa kuntaan myös ja sinun kuuluu maksaa myös työnantajan maksut.
Nyt olet maksanut rahan pimeästi ilman kirjallisia sopimuksia mikä on erittäin typerää ja ajattelematonta.
työsopimus pohjalla kannatta mummojen ja pappojen myös toimia kun hoitavat lastenlapsiaan jos ei ole alan koulutusta ja mahdollista toimia virallisena pph:na.

[QUOTE="vieras";27727109]Voi hyvää päivää, tässä tapauksessa hoitajan itse halusi hoitaa lasta tietäen mitä hänelle maksetaan. Jos ystävä/hoitaja olisi sanonut summan olevan riittämätön, olis ap vienyt lapsensa päiväkotiin.[/QUOTE]

1. Alkaisiko ap itse hoitaa toisen lapsia tuohon hintaan?
2. Ap:n tuttu on selvästi tullut katumapäälle kun tekee ohareita. Jos hän sanoisi ap:lle, että ei haluakaan hoitaa, ei tiennyt mihin joutuu, jne, niin ap mussuttaisi täällä kun tuttu ei pitänyt lupaustaan. Yrittää nyt ohareilla kertoa, että ap heivaisi lapsukaisensa jonnekin mjuualle hoitoon.

Kyllähän jokainen jolla kokemusta lastenhoidosta, tietää etä ap käyttää hyväksi tuttuansa.

Mitä ihmettä te valitatte että ap on joku riistäjä, kaveri ITSE on tarjoutunut hoitamaan lasta tuolla liksalla. Lytätkää nyt ennemmin vaikka se kaveri joka keinottelee noin, että ottaa pimeästi rahat = tukihuijari. Eiköhän tuo 300 ole työttömälle pummille ihan hyvä raha...

Alkuperäinen kirjoittaja niemelä;27725707:
Kyllä täällä saa pph omista alle eskari-ikäisistä 400e per nuppi.

Jyväskylä?

Todellisuudessa aika harvassa paikassa maksetaan omista mitään, mutta vievät kuitenkin paikan.

Kunnallinen pphoitaja saa vieraasta lapsesta vajaan 400/lapsi + kulukorvauksen. Yksityinen saa sitten vähän enemmän, mutta jos ei ole kuntalisää yksityiseen hoitoon summa on reilu 400, jos vanhemmat maksaa sen kunnallisen phmaksun verran, noin yksinkertaistettuna.

Mitä ihmettä te valitatte että ap on joku riistäjä, kaveri ITSE on tarjoutunut hoitamaan lasta tuolla liksalla. Lytätkää nyt ennemmin vaikka se kaveri joka keinottelee noin, että ottaa pimeästi rahat = tukihuijari. Eiköhän tuo 300 ole työttömälle pummille ihan hyvä raha...

Olen samaa mieltä! Tässä kaksi tyyppiä pyörittää yhteisellä sopimuksella harmaata taloutta. Hoitaja nostaa tukia ja pimeää palkkaa (tosin pientä) eikä maksa veroja. Hoitoa tarvitseva ei maksa kunnon palkkaa eikä eläke- ja sosiaalimaksuja. Mutta tämähän on yhteinen sopimus, jossa kumpikin tekee väärin eikä käytä hyväksi toisiaan, vaan ajattelevat vain omia etujaan ja jättää maksamatta yhteiskunnalle kuuluvat kulut

Kuinka moni oikeasti hyväksyy tämmöisen sopimuksen ap:n lisäksi eikä pidä sitä laittomana?!! Moni varmaan makselee lastenhoitajille verotonta tuloa välttäen eläke-ja sosiaalimaksut ja verot. Näin ollen maksettu palkkakaan ei voi olla kovin suuri jos ajattelee että hoitajalle voi jäädä jopa enemmän käteen pimeänä kuin verojen jälkeen jos "palkka" on normaali palkka. Moni myös makselee kampaajalle, hierojalke ja ties mihin palveluista eikä vaadi kuittia. Näin maksu menee pimeänä työntekijän taskuun eikä tilitetä yhtään veroja. Se on meiltä kaikilta pois ja on laitonta ja mielestäni erittäin väärin meille töissä käyville veronmaksajille!!!

siis hän taskurahan edestä hoitaa sun kersaa. tajua nyt että sinä olet hölmö, typerä, itsekäs ja narsistinen, jos odotat että hänen kuuluu noudattaa jotain työetiikkaa, jos ei ole työsuhdetta, eläkkeitä kerry, palkallisia lomia kerry... ja niin pois päin.

:laugh: näitä kommentteja! Ap on siis narsisti riistäjähirviö, kun antoi lapsensa kaverille hoitoon kaverin haluamalla palkalla :D Mahtavaa, ehtaa kaksplussaa!

Mitä se tähän liittyy, tekisikö ap tuota samalla hinnalla? Mä en menisi päiväkotiin töihin sillä palkalla mitä siellä maksetaan, mutta lapseni laitan sinne, olenko narsistiriistäjä? Kyllä nyt ap:n kannattaa kertoa kaverilleen, että hoitokorvaus triplataan, kun hoitaja on niin erinomainen ja luotettava!

Yhteistyössä