Alkumetreillä 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinililja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
*poks* eka kuoharilasi juotu :) korkattiin vappu täällä töissä. Ja nyt taidan lähteä.

Toivottelenpa siis tännekinh oikein mukavat ja poreilevat vaput! Pitäkäähän hauskaa!
Sinis

Huhuu viel täältäki vaik taitaa kaikki olla jo vappuja viettämässä..Ihanaa vappua siis kaikille Alkumetriläisillekin!:)

Kävin vetämässä taas juoksulenkin ja tulin just saunasta...hyvin jaksoin juosta hillittömästä ähkystä huolimatta..ihanan lämpönen ilma!

Tämän päivän tikutus tilanne: haalee viiva, mut ehkä hivenen tummempi ku aikasemmat..eli jos käy niinku viimeks niin huomenna pitäs viivan vahvistua:)..oiskin hyvä jos kävis niin, tietäs sit ilman tikkujakin aina suunnalleen millon ovuloi jos noin tarkalleen menee..toki toivon ettei pitäs tän jälkeen ovuloia vaan vois kasvatella sitä siementäkin välillä;)

Hmm..jos tästä taas hivuttautus jääkaapille jotain syömistä etsimään ja kaivautus sohvalle vaik katseleen jotain elokuvaa:)

Amildasta ei ole vähään aikaan kuulunu vaik välil on pakko ollu käyä vilkasemassa tuol odotus puolel miten siellä menee..jokos masu alkaa olla iso? ja jokos tuntuu jotain asukin liikkeitä? oih, varmasti aivan ihana tunne! Tai no kävithän sinä tänään tuolla toisella palstalla, mut mut..:)

Jep mut nyt painelen tonne kaapille, heipsistä!:)

Mimona kp 14/29

Taas olen syönyt itseni tainnoksiin..Grillattiin pihvejä ja folioperunoita, nam:P..

Tikutustilanne: haamu..eli ovis tais olla eilen..ja oli kyl niin vahvat merkitkin..aamulla oli todella huono olo, etoi todella..eikös se oo joku että keltarahashormooni homma mikälie laskunousu suhdanne tai jotainsinnepäin..joka saa voimaan pahoin? no jaa nyt tuntuu että täs kierros ei tainnu tärppi käydä kun luulin niin että ovis ois vast tänään...noo tiistai iltana tuli kyl pupuiltua..ja keskiviikkona klo 12.00 oli se vahvin saamistani viivoista..sit pupuiltiin viel varulta tänä aamuna..saas nähä..jotenkin ei oo kyl nyt odotuksen kovin korkeella, mut nyt vaan ootellaan 2 viikon päästä alkavia menkkoja..plaah..ja viimestään viikon päästä pitäs tulla jotain merkkejä, että tapahtuuko siel mitään..
Ukon kans sovittiin, että tän kierron jälkeen alotetaan yrityksestä "kesäloma"..eli seksiä sillon millon haluttaa..heh,vaik voishan sitä tähätä aina näihin aikoihin suunnalleen..:)

Mimona, minusta tuo kuulostaa oikein hyvältä ajoitukselta, jos vajaata vuorokautta ennen ovista laitoitte siemenet matkaan. Kolmen vuorokauden sisällä ennen ovista on parhaat mahdollisuudet raskautua! Pidetään sulle peukkuja!

Mitenhän tänään tuolla kaupungilla näkyi hirveesti ihania vauvamahoja... Varmaan vappupalloja kuljettivat paitojen alla. :) Kävin kattomassa Kelan sivuilta uutta äitiyspakkausta ja voi kun oli söpöjä vaatteita - tahtoo kans tuon pakkauksen! Esikoisen pakkauksessa oli aika paljon sinistä ja vihreetä, mutta ei meillä niin tarkkaa noiden värejen kanssa, kaikki vaatteet oli käytössä. Paitsi sellanen kevyt vanuhaalari tais jäädä käyttämättä, joka oli keltavalkoraitainen ja aika kamala.

Heipä hei!

Vaput on nyt juhlittu (eli päät otettu pois pöntöstä ;) ja tätikin on jo lähtökuopissa. Tähän väliin siis jo perinteeksi muodostunut "takaisin ei sitten ole tulemista"-lausahdus sille akalle! :)

En mä enää jaksa kahta päivää juhlia.. arvasin se jo etukäteen, että jos aattona ulos lähdetään, niin ei mua saa sitten vappupäiväksi mihinkään kotoa raahattua. Ja ei saanutkaan. Mutta syötiin omat pikkupiknikit siinä meidän lähipuistossa ja parvekkeella. Oikein hyvä näinkin.

Nyt alan jo piristymään, ottipas tällä kertaa koville tuo tädin saapuminen. Mutta ei muuta kuin pää pystyyn ja uutta yritystä kehiin. Tosin en aio nyt tehdä mitään muuta kuin tikuttaa sen oviksen. Oon itsekseni koittanut miettiä kaikkea positiivista tästä vauva-asian pitkittymisestä ja päättänyt tehdä nyt kaikkea kivaa. Onneksi on toukokuu ja lämmintä, se kovasti auttaa tässä piristymisessä. Kävin eilen taas juoksemassa, se on kyllä kivaa! Sitä siis harrastan seuraavat viikot. Ja pyörällä aion alkaa liikkumaan töihin, josko saisi nämä masennussuklaat pois tuolta vatsan seudulta.. ;)

Mimonan ajoitus taitaa kuitenkin olla ihan kohdallaan, ei hätää! Mä kuule uskon, että kun teillä alkaa nyt "kesäloma", niin se tietää plussaa saman tien! Näin se on! Eiköhän aleta jo pakkailemaan tavaroita sinne toukojunaan! Kyllä!

Mutta nyt vähän töitä..

Sinis kevätfiiliksissä :)
Ai niin kp 5

Heh, hassua että kun muut yrittää monen yrityskuukauden jälkeen ottaa vähän rennommin, niin minä alan vaan entistä tarmokkaammin yrittämään :) Mutta me aloitettiinkin vähän TJOT-tyyliin, nyt loppuu se tjottailu ja alkaa purkkiin pissailu ja limojen vertailu! Limalogin ammattitutkinto häämöttää unelmissani.

Hienoa että Sinililja alkaa olla paremmalla mielellä. Uskon positiivisen ajattelun voimaan, vaikka olenkin aina se, jonka lasi on puoliksi tyhjä :) Ostin muuten alennusmyynnistä sellaisen kirjan kuin "Murehtimalla onneen", jonka mukaan murehtimalla voi ratkaista kaikki ongelmansa. Esimerkiksi raskaana ollessa voi murehtia kahden edestä, kätevää.

Minuunkin meinaa tarttua tuo teidän juoksuinto, en oo tosin vielä tositoimiin ryhtynyt. Mutta ihan oikeesti jo suunnittelin, että lähtisin illalla lenkille! Ja vielä perjantaina, ajatelkaa.

Hauskaa viikonloppua!

No heip tänne..:)

Varovasti kurkin tänne, tuoden plussatuulia mukanani. Kiva kun alkaa taas positiivisuus voittamaan.:) Tiedän että tädin tulo on ihan hirveää, pelkään sitä yhä joka kerta kun käyn vessassa, että jos täti tuleekin. Onneksi enää ei ihan niin pitkä matka sinne että uskallan vain nauttia. Mutta tosiaan, ymmärrän täysin kun ketuttaa, joten plussanneena yritän silloin pysytellä poissa jaloista, että en aiheuta pahempaa oloa.:)

No, missäs se jännäyslista on, ketä me jännätään seuraavaksi?
HUIJUI!:D

Melli rv6+1

Onkohan tässä viimesin jännäyslista? oli jäänytkin kauas..eikös meilt löydy lisää jännäilijöitä..Sinis,Hilda...?

Mites A:n tikutukset meni, löytykö ovis?

Jännäyslista:

Angelique1 12-14.5
Mimona 16.5
Liisaleena 23.5.

Mimona kp 17/29

Täällä on kesä! Eilen istuin pitkään parvekkeella ja meinasin paahtua sinne. Nyt sitten tuo etumus vähän punottaa, mutta ei se mitään. Ajattelin lähteä pyöräilemään, josko sitä löytäisi taas jonkun uuden kivan paikan tästä lähistöltä. Mutta nyt keitän kahvit ja menen syömään mansikkatorttua! Eilen oli mansikoita myynnissä tuossa kaupan pihalla, niin mun oli ihan pakko vääntää tollainen torttu. Meidän äiti teki sitä joskus aina keväisin ja mun mielestä kesä alkoi siitä. Eli jos ette ole vielä huomanneet, niin nyt on siis kesä. Tai ainakin mulla on kesätorttu :)

Mun jännäykset menee aika pitkälle, mutta pistetään silti listaan. Laitan tuon "vakiopäivän", vaikkakin nyt viimeksi täti viivytteli ja tuli myöhässä. Mutta eipähän siis ainakaan ennen sitä tartte testailla..

Jännäyslista:

Angelique1 12-14.5
Mimona 16.5
Liisaleena 23.5.
Sinililja 25.5.

Sinis kp 6/28

Niin, ja hyvä että Karkki on uskaltautunut takaisin, tervetuloa! :) Toivottavasti pysyt maisemissa, ei meillä ollut tarkoitus sinua mihinkään häätää..

Ja Mmintulle oikein mukavaa lomaa! Nauttikaahan olostanne!

Toi Liisaleenan "murehtimalla onneen" kuulostaa tosi mielenkiintoiselta.. mä olen siis nyt varmaan tosi onnellinen, kun olen murehtinut taas viikon ajan kaikkea mahdollista.. ;) Ja en malta odottaa, että pääsen murehtimaan kahden edestä.. :)

Hienoa että Sinililjalla alkaa jo ns. elämä voittaa!! :) Ihanaa, kun tulee kesä. Ihanan lämmintä ja koivuihinkin on lehdet tullut jo parissa päivässä. Aamulla, kun ajelin töihin niin oli ihanan vihreetä. Pisti ihan hymyilyttämään.

Voi Karkki, älä nyt meitä kainostele tai kuvittele edes jättäväsi. Kaveria ei jätetä ja me tahdotaan kuulla sun ja kaikkien muidenkin plussanneiden kuulumisia..

Mä tikutin eilen viimein vahvan viivan ja laitettiin sitten iltasella vielä siemeniä itämään.. ;) Nyt ois paree tärpätä! Tänään vielä tuli haaleampi viiva, että jos huomenna sitten sais vielä ukon kellistettyä niin sit ei auta muu, kun jännäillä.
Mutta onkohan nyt tiedossa hiukan pidempi kierto, kun ovis oli vasta nyt?

t. A kp 20/28-30

Hyvä A, että ovis löyty ja siemeniä on kylvetty!:) Voi olla hyvin, että kierto saattaa venähtää kun ovis oli noin myöhää..ja eikös luteliaani, luteaani heh no sen juu nou vaiheen pitäs olla tietyn pitunen, että idätys ehtii onnistuun..? ..olipas sekava lause, tajuskohan kukaan;) jep hypätkää vapaasti ohi, kuhan vaan horisen..

Oih, vai lehdet jo puissa..tääl ei viel, hyvä jos koivus näkyy silmui..mut äkkiähän tuo tilanne korjaantuu jos tämmösiä ilmoja pitää:)..Kyl huomaa, että mielikin piristyy kun kesää pukkaa! Paitsi, että se vähän välillä vaivaa mieltä kun plussaa ei näy ja tuntuu ettei se tässäkään kuussa tule..noh tää on "vasta" kuudes kuukausi..

Päätinkin tänään etten taida sitä lenkkeilyäkään alkaa mitenkään rajoittaan, kun siinähän pahottas vaan lisää mieltänsä jos menkat tuliskin ja päästää ittesä aina siinä plussan toivossa rapistuun:) Tietty jos alkaa yhtäkkiä hankalaks vetää tai tulee se "tunne", että ois raskaana.. Heh, vaik nyt oon juossut lähes päivittäin niin oon varmaan syönyt sitten niin sen eestä, että ei se missään näy..päinvastoin tuntuu, että turpoan vaan;)..pistetään tuon vapun piikkiin ja nyt vois alkaa syömään vähän terveellisemmin..

Millos Karamellillä on eka ultra? Onko tullut uusia oireita? Millos se Hertta palaskaan sieltä lomalta..Palstalla tullut hiljasta kun tottunut, että aamu alkaa Hertan tai Karamellin viestien lukemisella;)

Mimona kp jokos se on 18?/29...eli 20 maaginen raja häämöttää;)

Moroos!

Täällähän minä. Tällä hetkellä olo on aika paha aamupalan jäljiltä ja väsymys ihan mieletön,taidankin mennä jo ekoille päikeille vaikka heräsinkin vasta ysiltä.:)
Ehdinhän jo vähän ennen pahaa oloa nyppimään rikkaruohoja.:D

Buih, nyt yököttää niin että jatkan toiste..

Melli rv6+3

Voi ärghhh, haluun vauvoja. Oon lukenut tätä keskustelua varmaan jo parisen kuukautta ja vauvakuume vain yltyy. Näin untakin tässä, että sain vauvan. Hitsi vie, olkaa onnellisia, kun teillä on mahdollisuus jo yrittää. Mun aikani tulee varmaan vasta aikaisintaan 5 vuoden päästä.

Voivoi, kuinka sitä jaksaa.

Vauvakuumeinen: kun joskus pääset yrittämään ja jos tulosta ei synny hetkessä, koet kuukausi kaupalla pettymyksiä..jotkut jopa tahkoavat vuosia niin siitä on onnellisuus kaukana.. Itse riemuitsen vasta sitten kun näen sen maagisen plussan tikussa:)
Mut toki on inhottavaa odottaa, että pääsee edes yrittämään..ja jos biologisen kellon tikitys käy päälle..tiedän tunteen..

Voih, karamellin asukki syö äitiliinin kaikki energiat! mut se vaan tietää sitä, että siellä kasvetaan kovaa vauhtia:) Mut toivotaan, että tuo vaihe helpottaa piakkoin!

Täällä ei mitään tavallisesta poikkeavaa..vaik ei oireita viel täs vaihees pitäs ollakaan..oviksesta on nytten viisi päivää, eli jo parin päivän päästä vois jotain tapahtua..nyt on semmonen tunne, että tässä kuussa ei tuu mitään jännättävää, mut en menetä viel toivoani kokonaan tän kuunkaan suhteen..

Jepjep..hiljasta on meidänkin palstalla, Onko kaikki ollut viettämässä vapun jälkimaininkeja vai selviämässä vielä siitä;)

Joo, ei aina ole helppoa olla onnellinen edes tästä yrityksen mahdollisuudesta.. mutta yritetään silti.

Mulla on Mimona käynyt just noin, oon odotellut sitä plussaa liian toiveikkaana ja siinä samalla vetänyt kaksin käsin niitä kaikkia kohta kiellettyjkä herkkuja.. ja sit kun sítä plussaa ei olekaan näkynyt, niin ainoa konkreettinen lopputulos on vatsamakkarat.. ja niiden paisuminen. Joten lenkkeilyä aion nyt jatkaa minäkin.

Joo, toi olen siis minä.. mitä hittoa tapahtui?? Kesken nimen kirjoituksen se vaan lähti.. outoa..

No siinä tulikin tärkeimmät, tänne ei kuulu muuten mitään uutta. Tänä aamunakin vielä vähän potutti, mutta se johtui ehkä enemmän töihin menosta kuin vauva-asiasta. Tai johtuu se siitäkin, sillä kun mitään konkreettista ei ole vielä näköpiirissä, niin se tarkoittaa sitä, että töissä on oltava ja vielä pitkään.. Mutta onneksi tulee kesä!! Lasken jo sinne viikkoja.

Hyvä, että oviksia on bongailtu! Mä pääsen tositoimiin vasta loppuviikosta.
Nyt pitää mennä :(

Sinililja kp 8/28

Heip!

Tulin käymään ilmottautumassa, paha olo on jatkunut aika voimakkaana tänään. En ole pystynyt kunnolla syömään joka johti major-päänsräkyyn. Nyt siis paha olo ja pää todella kipeä, ja panadolit ei mulla oikein tehoa.
Viime yönä oli tosi kovia kipuja kohdussa, vähän pelottaa, mutta toivon että kuuluu asiaan. Juuri synnyttänyt ystäväni jo varotteli etukäteen että tosi kovia kipuja ei pidä heti säikähtää.
Ja mitään tuhrua tai vuotoakaan ei ole.

Päivä kerrallaan. Pahoittelen, nyt paha olo vei kyllä taas sohvan pohjalle.

Onko tänne mitään uutta? Oireita oviksesta tai oireita oviksen jälkeen? Halit kaikille.:)
Toivottavasti pian saan pönttöseuraa.;)

Melli rv6+4

Huomenta!

Takaisin sorvin ääressä... Oisin kyllä lomaa voinu jatkaa vaikka kuin kauan vielä... ;)

Ensinnäkin harmittelut tädin saavuttaneille ja tikuttaville tsemppiä, että ovikset löytyy :) En nyt ihan kartalla oo tilanteista, vaikka aiemmat tekstit luinkin, mut niin paljon oli kyllä tekstiä tullu miun loman aikana, että en ihan kaikkee lukemaani muista... :)

Jep, miulla oli siis eka ultra 29.4 (eikä nla, kuten oli aiemmassa kännyllä laittamassani viestissä kirjottanu...). Ultra meni tosi hyvin ja kaikki oli kunnossa. Syke näkyi ja raskaus oli siis oikeassa paikassa :) Huoh, oli iso helpotus! Pituus oli siis silloin viikko sitten 6,8 mm ja vastasi viikkoja 6+4. Omien laskujen mukaan viikkoja oli sillon 6+5, joten eipä paljoo heittäny. Nyt sitten huomenna on se eka neuvola klo: 14.30. Miehen kans yhdessä sinne mennään.

Juu, en siis saanu kännyllä enempää kirjotettua, kun en saanutkaan enää toista kertaa näkyviin sitä Vastaus-kenttää...

Hertta 7+5

Ihania ultrakuulumisia Hertalla! Kävitkö yksityisellä? Paljonko maksoi?

Mulla on tylsää oviksen odottelua vaan meneillään. Oon parina päivänä jo tikuttanut, mutta ei oo näkynyt edes haaleaa viivaa, vaikka kuin on tihrustanut... Loppuviikosta se pitäiskin tulla vasta mun laskujen mukaan, mutta otan varman päälle :) Mua pelottaa, jos en ovuloikaan ollenkaan!