anopin ja apen eri arvoinen kohtelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
miehen sisko osti miehensä kanssa talon jota nyt remppaavat, appi apunaan. tlon ostivat vaikka toinen työtön ja toinen opiskelee. osivat siis jonkun halvan rintamamiestalon, jossa muutama huone ja keittiö. sitä en tiedä mistä lie remonttiin rahat saaneet.
nyt miehen sisko kerto et vauvan hankkivat ens syksynä. ja nyt oli et kun muuttavat keväällä niin hankkivat kissan ja rotweilerin. anoppi oli et sehän hyvä idea. meille kun kissa hankittiin niin kauhistelivat että mitä järkeä eläimet sitoo liikaa ja mihinkään ei sitten enää pääse.

nyt lääkäri suositteli mulle et hankkisin koiran et tulis enemmän liikuttua ja ja saisin muutakin ajateltavaa kuin tämä selän vammautuminen ja krooninen kipu. anoppi ja appi heti alkoivat haukkua et mitään koiraa kannata hankkia kerrostaloon. kyllä sitä lenkille voi mennä ilman koiraakin.

mies sanoi et mun pitää hankkia pikku koira, et sille voi pukea takin talvella kun kylmä. anoppi siitä alko haukkua et koirille mitään takkeja laiteta, et eimitään järkeä hankkia koiraa riesaksi.

mollaus on jatkuvaa kun siellä käydään. mies ei asiasta mitään sano. ja kun koetan asiasta keskustella niin minä muka arvostelen vain koko ajan toisia. ehkä olen sitten tavallaan kateellinen erilaisesta kohtelusta. mut jotenkin väsyny mun jatkuvaan arvosteluun.
mitä pitäs tehdä?? olla käymättä vai olla vaan ihan hiljaa omista asioista ja antaa miehen puhua ja vastata kun keskustelee vanhempiensa kanssa.

sä olet vienyt anoppis pikkupojan pahuuden teille olet siis automaattisesti kaiken pahan alku ja juuri |O no joko alistut ja kuuntelet anoppis haukkuja tai pistät anoppis pöytään istumaan ja sanot suoraan suomeks että tommosta potaskaa et enään kuuntele ja teet just niinkun lystäät/katsot tarpeelliseksi.elämäsi on sinun elämäsi ei anoppisi

Hmm, olen kait erikoinen mut en huomannut noissa kommenteissa mitään mollausta. Koira ja selkävamma- ei kovin hyvä yhdistelmä, kerrostalo vs. omakotitalo- jees ymmärrän pointin, juu eläimet sitoo erilaisiin asioihin... jne.

tilanne tosiaan teillä.Olet ihan aiheesta loukkaantunut kyllä. Kannattaa saaha miskin näkemään se sama asia niin saat tukea ja voitte sitten yhdessä siitä asiasta vaikka huomauttaa anopille ja apelle. Meillä myös tuollaista vaan kylläkin minun äidin puolta. Joskus on kausia kun en tahtois edes nähdä heitä. Minulla ei olisi mitään heitä vastaan mutta juurikin tuo ainainen eriarvottaminen sattuu. Ja kun sitä on jatkunut niin monta vuotta niin se on jollaintapaa jo katkeroittanut minua ja en enää edes viitsi asiasta sanoa mitään. Mutta voimia sinulle noissa teidän asioissa ja toivottavasti te saatte sanottua ennenkuin kattkeroidutte ja lakkaatte välittämästä kokonaan!

heh, anteeksi kuulostaa NIIN tutulta...minä käytän vaikenemisen keinoa, ehkä tyhmää, mutta ihanan helppoa!! en kerro mitään juurikaan omista asioista, enkä muiden, vaikka anoppi utelee kaikista ystävistä, sukulaisista multa...olen hiljaa, annan miehen puhua, joka ei skeään paljoo pukahda ja teemme elämässä niin kuin itse haluamme, huolimatta kommenteista, joita satelee...menee suoraan ulos ovesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm, olen kait erikoinen mut en huomannut noissa kommenteissa mitään mollausta. Koira ja selkävamma- ei kovin hyvä yhdistelmä, kerrostalo vs. omakotitalo- jees ymmärrän pointin, juu eläimet sitoo erilaisiin asioihin... jne.
jos lääkäri suositellut niin mikä jottei koiraa voisi hommata.selkä vika mullakin ja kerrostalossa asun vaan silläpä selkä kunnossa pysyy kun säästä huolimatta pitää kolmesti päivässä ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
jos lääkäri suositellut niin mikä jottei koiraa voisi hommata.selkä vika mullakin ja kerrostalossa asun vaan silläpä selkä kunnossa pysyy kun säästä huolimatta pitää kolmesti päivässä ulkoilla.

Ja sitten kun selkä on ihan pjaskana niin on varmaan kiva raahautua pihalle ja lenkittää koiraa? Tai yrittää pidellä riuhtovaa koiraa aloillaan ilman et selkä niksahtaa?

Mut ei noi kommentit musta mitään mollaavia olleet vaan realismia.

jajaa se koira kannattaa kouluttaa. eipä riuhdo hihnassa kun opetettu kulkemaan vapaana

No en mä kyl vapaana juoksevista koiristakaan välitä. Ja kylhän sen nyt tietää, et hyvinkin koulutettu koira voi olla arvaamaton. Iskällä on välilevynpullistuma enkä vois ikinä kuvitella hälle koiraa, pahimpina päivinä kävelee kuin 100-vuotias raihnainen ukko polvet koukussa ja selkä köyryllä.

vaan nyt lenkille hyvää päivän jatkoa AP ja arvoisa harmaa

Sitä samaa :) Vaikka ihmettelen, miksi aina jos esittää vähän eriävää näkökulmaa pitää heti lähteä ns. tölvimis linjalle johon "arvoisa" sana ilmeisesti viittaa.

Ei munkaan mielestä koira ja kerrostalo ole hyvä yhdistelmä. Ja ensiksi luulivat että kissa sitoo paljon mutta sitten seurasivat teidän elämää ja huomasivat että ei sido ja siksi hyväksyivät toistenkin eläimen oton?

Ja koira siksi että lähdet lenkille? Ei sen takia koiraa oteta :kieh:

Ja jos kerran työtön ja opiskelija ostaa talon ja remppaa sitä, ostakaa tekin! Ehkä appi tulee auttamaan teitäkin, kun vaan pyytää?

Joskus nämä asiat on ihan asenteesta kiinni ja usein se asenne on jo valmiiksi negatiivinen puolison vanhempia kohtaan.

Mää olen niin sikamainen, että alan aina sopivan tilaisuuden tullen väittelemään. Juontaa juurensa jonnekin ala-asteen väittelykisoihin jotka voitin.

Lyöt pöytään KAAAAAIKKI faktat jotka keksit puoltamaan kantaasi. Kannattaa vähän huumorilla toki höystää ettei apit ja apanat vedä banaaneita sieraimiin. Ihan rohkeesti vaan keskustelette asiat läpi ja halki. Olen saanut omalta osaltani enemmän kunnioitusta puolustellessani päätöksiäni ja ottamalla niistä ns. "vastuun kaikkien edessä".

Jotain heillä on hampaan kolossa kun jaksavat kaikesta naljailla ihan kuten minusta tuntuu että sinullakin kytee pieni katkeruus tai kateus miehen siskoa kohtaan.
Sun täytyy vain puhua asiasta tai olla menemättä anoppilaan.
Tiedän kyllä miten kurjalta tuntuu kun itsekään en koe oloa mukavaksi miehen perheen seurassa.

Koira sopii mainiosti kerrostaloon mutta ei sitä hankita vain lenkkiseuraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Mää olen niin sikamainen, että alan aina sopivan tilaisuuden tullen väittelemään. Juontaa juurensa jonnekin ala-asteen väittelykisoihin jotka voitin.

Lyöt pöytään KAAAAAIKKI faktat jotka keksit puoltamaan kantaasi. Kannattaa vähän huumorilla toki höystää ettei apit ja apanat vedä banaaneita sieraimiin. Ihan rohkeesti vaan keskustelette asiat läpi ja halki. Olen saanut omalta osaltani enemmän kunnioitusta puolustellessani päätöksiäni ja ottamalla niistä ns. "vastuun kaikkien edessä".

viimeks väittelin mun pojan adhd epäilystä, mut anopin mielestä sellaista ei ole. heidänkin lapset oli pienenä villejä ja rauhoittuivat teini iässä. ei usko millään, vaikka poika tutkimuksissa käyny. nyt suositeltiin avustajaa kun menee kouluun ensi vuonna. anopin mielestä turhaa vouhotusta.

anoppi ja appi eivät mieltään muuta, vaikka tietäisivät olevansa väärässä. he ovat oikeassa ja heidän tekotapansa on joka asiassa oikea. miehelle joskus valittaneet kun minä olen muka käyttäytynyt huonosti, olen siis vain sanonut johonkin asiaan oman mielipiteeni asiallisesti. anoppi on pahoittanu mielensä, ja mies käskeny pyytää anteeksi.

joskus tullut valitusta poikani käytöksestä, kun on vilkas ja on sattunut kiukuttelemaan anopin ja apen luona. heti on miehelle valittaneet kun poikani ei osaa käyttäytyä ollenkaan, (poika on siis minun edellisestä suhtesta).

eli en enää nykyisin rupe asioista väittelemään kun se on muka huonoa käytöstä....

Yhteistyössä