Sanoit ap tuolla avausviestissäsi, että odotat aina työnantajan irtisanomisilmoitusta ja se on sinusta helpotus ja tuntuu uuden lehden kääntämiseltä (anteeksi epätarkka lainaus). Onko siis niin tapahtunut? Että sinut on irtisanottu? Useita kertoja?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Uupunut ei todellakaan jaksaisi vängätä montaa tuntia koneen ääressä . Tuskin edes ajatella tietokonetta. Mutta ehkä tämä uupumus on erilaista.
Mahtaisiko sun työpaikallasi olla joku toinenkin, joka haluaisi tehdä osa-aikatöitä? Aikoinaan yhdessä työpaikassani oli 2 sairaanhoitajan virkaa, jotka jaettiin 3:lle sairaanhoitajalle. Yksi teki puolikasta ja kaksi teki 6-tuntista. Oltiin kaikki kolme tuolloin pienten lasten äitejä ja järjestely sopi meille kaikille oikein hyvin.Miksi minun pitäsisi irtisanoutua, koska haluan jokupäivä ( kun uupumusväsy väistyy) palata kyseiseen työhön. Työnantaja on saanut tilalleni hyvän ja koulutetun sijaisen, joka tekee työt puolestani, kun en itse jaksa.
Sanoit ap tuolla avausviestissäsi, että odotat aina työnantajan irtisanomisilmoitusta ja se on sinusta helpotus ja tuntuu uuden lehden kääntämiseltä (anteeksi epätarkka lainaus). Onko siis niin tapahtunut? Että sinut on irtisanottu? Useita kertoja?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23000792:Mahtaisiko sun työpaikallasi olla joku toinenkin, joka haluaisi tehdä osa-aikatöitä? Aikoinaan yhdessä työpaikassani oli 2 sairaanhoitajan virkaa, jotka jaettiin 3:lle sairaanhoitajalle. Yksi teki puolikasta ja kaksi teki 6-tuntista. Oltiin kaikki kolme tuolloin pienten lasten äitejä ja järjestely sopi meille kaikille oikein hyvin.
En mä jaksakaan läheskään aina. Onhan minulla niitä parempiakin hetkiä.
Kyllä, kaksi kertaa on irtisanottu, kun olen sairaslomalle jäänyt uupumuksen takia.
Kertoisitko miksi olet niin kateellinen minulle? Siksikö kun et ole sairaslomalla kotona laiskottemassa ja ottamassa vastaan yhteiskunnan rahoja -kuten jotkut väittävät minun tekevän. Kuule, mä olisin paljon mieluummin töissä pirtsakkana kuin kotona vajaakuntoisena. Viihdyn kotona kyllä, mutta töihin on himo ja hinku.
Minä en tunne näitä kuvioita, kun en ole ollut hakemassa työtä kauhean pitkään aikaan, mutta eikö se vaikeuta seuraavaa työnhakua, että on niitä irtisanomisia? En tarkoita ilkeillä, kysyn vaan, kun en tiedä. Enkä tarkoita, että pitäisi vaikeuttaa, mietin vaan, että miten työhönottava suhtautuu työnhakijan työhistoriaan, jossa on näitä erilaisia työsuhteen loppumisia. Vai eikö se ilmene mitenkään, kun hakee uutta työpaikkaa?
Hyvin ovat suhtautuneet, koska töitä olen saanut. Työtodistuksien kiitettävät työarvosanat varmaan auttaneet asiaa. Mä olen hyvä työntekijä ja sitä arvostetaan. Sairaus ei tee työntekijästä huonoa tai epäluotettavaa.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Ja sen, että toivot, että tällä kertaa onnistuisit ja jaksaisit, eikä uupumusta tulisikaan. Oletko miettinyt sellaista, että voisitko seuraavalla kerralla tietoisesti tehdä jotain toisin, koittaa itse vaikuttaa siihen, ettei uupumusta tulisi? Olisi hienoa, että tilanteelle olisi parempi ratkaisu kuin se, että joudut luopumaan työstä ja samalla työnantajallekin jää tyhjä käteen.
Ei teekään, mutta jatkuvat lyhyet ja pidemmät sairaslomat tekevät työntekijästä kykenemättömän työhönsä. Jonain päivänä sua ei enää edellinen työnantaja voi suositella uuteen työpaikkaan, koska mahdollisuutesi hoitaa työtehtäväsi ovat rajalliset. Sinuna pistäisin nyt "luun kurkkuun" lääkärille ja sanoisin, että väsymyksen syy (olipa sitten psyykkinen tai fyysinen) on selvitettävä ja siihen saatava tarvittava hoito, koska muuten et kohta saa töitä ollenkaan.Hyvin ovat suhtautuneet, koska töitä olen saanut. Työtodistuksien kiitettävät työarvosanat varmaan auttaneet asiaa. Mä olen hyvä työntekijä ja sitä arvostetaan. Sairaus ei tee työntekijästä huonoa tai epäluotettavaa.
Mulla on vähän sama juttu.
Mulla se vaan kumpuaa mun epävarmuudesta. Mä olen ehkä epävarmin ihminen koko maailmassa. Mä teen pienistäkin asioista itselleni iso ja vaikeita vain miettimällä, että hitto jos en osaakaan. Mä voin kertoa maailman hulluimman esimerkin. Olin ikeassa ja laitoin vaatteita säilytykseen lokeroon, joka toimii euron pantilla. Mä en meinannut löytää sitä reikää mihin se raha tungetaan, koska mä jouduin jonkunlaiseen paniikkiin, että entä jos mä en osaakaan. Vietin siinä lokerolla varmaan vartin. Siis ihan hullua. Ja mä en edes oikeasti ole mikään tyhjäpää. En älykkö, mutta ihan keskiverto luulisin.
Työelämässä mä kestän tätä painetta ja epävarmuutta tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen romahdan. Ensin siis tsemppaan ja valan itseeni uskoa, että mä voin oppia ja mun täytyy voittaa epävarmuuteni. Sitten kuluu aikaa ja mä en saavutakaan tavotteitani ja itsetunto romahtaa. Mä en usko, että kukaan ymmärtää mua ja millainen mä olen. Kukaan joka ei ole kokenut tälläistä.
Minulla on isot lapset. Yläluokilla olevia. -ei tarvitse kannella. Kokkaan heille ja kone pesee pyykit. Viikkosiivous menee koko perheellä' yhes. Mitä sun mielestä ihmeellistä mun pitäs kotona tehdä muuta? Vaikka on uupunut ja väsynyt niin syötävä on...ja kukaan ei meillä muu kokata osaa kuin minä ja ruona teen sen mitä jaksan. Ei tarkoita se sitä tarkoita,et pitäs vaan maata peiton alla ja surkutella kun on uupunut
Sairaus ei tee työntekijästä huonoa tai epäluotettavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23000910:Ei teekään, mutta jatkuvat lyhyet ja pidemmät sairaslomat tekevät työntekijästä kykenemättömän työhönsä. Jonain päivänä sua ei enää edellinen työnantaja voi suositella uuteen työpaikkaan, koska mahdollisuutesi hoitaa työtehtäväsi ovat rajalliset. Sinuna pistäisin nyt "luun kurkkuun" lääkärille ja sanoisin, että väsymyksen syy (olipa sitten psyykkinen tai fyysinen) on selvitettävä ja siihen saatava tarvittava hoito, koska muuten et kohta saa töitä ollenkaan.
'Viimeksi kun sanoin että haluaisinn isoihin tutkimuksiin, niin lääkäri ei suostunut. Vetosi kunnan talouteen. Yksityiselle ei ole varaa.
Jos sä et jaksa vaippoja vaihtaa lapsille etkä syliin nostaa, mikä siis on työtäsi niin et sä nyt kyllä mitenkään loistava ja luotettava ole.