ei tule meille enää lapsia =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna

Vieras
Yksi lapsi on onneksi mutta hän jää valitettavasti ainoaksi.
Lapsettomuushoidossa ollaan mutta vika mun kilpirauhasessa eikä sitä edes lääkkeillä voi korjata.

Kun vieraat ihmiset vaan lopettais sen kyselyn että "miksi vain yksi lapsi??Olette itsekkäitä!!Lapsi tarvitsee sisaruksen"

Kun se olis niin yksinkertaista!

Suunnittelin jo että jos jätän mieheni ja hän löytää uuden naisen jonka kanssa tehdä lapsi niin ainakin tyttö saisi sen sisaruksen.

Kun tuntuu ettei mun pää kestä tätä enää.Itsetuhoisuuskin on käynyt mielessä monesti..valitettavasti =(

älä ota noin ittees... kysy sä vastakysymys että miksi sä halusit monta, etkö ite jaksanu olla lapses kanssa niin piti tehdä leikkikaveri sille.

nim yhden lapsen onnellinen äiti

no toi sun ajattelus vasta itsekästä onkin! haluat hajottaa siltä yhdeltäkin lapselta perheen ja itsetuhoisia ajatuksiakin on.HALOO! jos on tarkoitettu ettei enempää lapsia tule, niin silloin luulisi iloitsevan tästä YHDESTÄ lapsestaan. varo ettet menetä sitäkin, kun ei mikään riitä....

minä sanoisin kyselijöille suoraan, että toista lasta ei tule ja oikean syyn. eihän se mikään häpeä ole. eikä lapsia tehdä sisarusten takia. minusta nykyään on itsekästä tehdä lapsia, vaikka maapallo on jo ylikansoitettu.

Lapsi ei tarvitse sisarusta, mutta äidin hän tarvitsee. Monet ovat täysin vapaaehtoisesti lapsettomia tai hankkivat "vain" yhden lapsen, ei siihen mitään lääketieteellisiä syitä edes tarvita.

Olen pahoilla.
Oletko harkinnut hakeutuvasi psykologille juttelemaan tuntemuksistasi, kaipaisit ehkä myös masennus lääkityksen ja voisit harkita myös vertaistuki ryhmään.

Ihmiset ovat tietämättömiä ja monet todella eivät ajattele, että päätös yhdestä voi olla täysin harkittu tai täysin tahdosta riippumaton asia.

Mielestäni ei ole edes istekästä jättää lapsilukua vain yhteen.

Toisekseen, oletteko miettineet adoptiota?
Kolmanneksi, en usko, että miehesi on kanssasi samaa mieltä erosta tämän asian vuoksi ainakaan, tai enhän voi tietää, mutta en usko.
Ja vielä lisänä, jos eroaisit tästä syystä, masentuisit enemmän ja lapsi menettäisi toisen vanhemman vuorovanhemmaksi periaatteessa ilman syytä, siinä syntyisi vahinkoa.

Ajattele vaikka asiaa niin, että miten selität lapselle myöhemmin miksi erositte, miltähän lapsen korvaan kuulostaa, että jätin isäsi, jotta voisi etsiä uuden puolison ja saisit sisaren. Siinä voisi käydä kehnosti teidän suhteellenne, sekä mahdollisesti jos sisarus/sisaruksia syntyisi, myös heidän suhteelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
minä sanoisin kyselijöille suoraan, että toista lasta ei tule ja oikean syyn. eihän se mikään häpeä ole. eikä lapsia tehdä sisarusten takia. minusta nykyään on itsekästä tehdä lapsia, vaikka maapallo on jo ylikansoitettu.

Itsekästä tehdä lapsia ja sitten itselläsi on neljä? Hieman sotii ajatusmaailmasi tekoihisi nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Keskity siihen yhteen lapseen äläkä oo ittees tappamassa sen "toisen" takia! :o Pikkasen itsekästä!
Etkö näe mitä sulla jo on?

Näin justiinsa. Miltä siitä sun lapsestakin tuntuisi, kun se joskus saisi tietää, että äippä tappo itsensä, kun ei saanut enempää lapsia. Hän kun ei yksin riittänyt.
Eikö se sun olemassa oleva lapsesi ole niin tärkeä, että sen takia pitää päästä jaloilleen ja lopettaa itsetuhoiset ajattelut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itsekästä tehdä lapsia ja sitten itselläsi on neljä? Hieman sotii ajatusmaailmasi tekoihisi nähden.

totta kai se on itsekästä. minä olenkin niin itsekäs, että ihan 4 piti tehdä. myönnän sen avoimesti. en minä jaloista epäitsekkäistä yhteiskunnallisista syistä lapsia ole tehnyt! ihan itselleni itsekkäästi. en näe mitään ristiriitaa tekojeni ja ajatusteni välillä.

mä en ymmärrä miksei niille kyselijöille voi sanoa ettei tärppää... me "tehtiin" kuopusta lähemmäs vuosi ja kyllä kerrottiin kaikille tilanne. lähipiirissä tällä hetkellä 2 pariskuntaa jotka on yrittäneet jo vuosia eikä tärppää, molemmat käy hoidoissa ja puhuvat siitä ihan avoimesti.

eihän kukaan voi tietää asiaa ellette kerro. moni ihminen ei tule ajatteelleksi ongelmia ellei niistä kerro. ei ihmiset tarkoita pahalla kysymyksiään perheenlisäyksestä.

No ehkäpä hän on tässä asiassa itsekäs ja myöntääkin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja voih:

lue kommenttini. hienosti hoksasit :-)

Kirjoitit samaan aikaan kommenttiasi, kun minäkin.... Kävikö mielessä?

:hug: Keskityt nyt vain jo olemassaolevaan lapseenne.Ei sulla ole mitään velvollisuuksia tehdä tai hommata hänelle sisarusta.Ainahan voi ajatella myös muitakin vaihtoehtoja jos biologista ei ole enää mahdollisuus saada.
Kyselijöille sanoisin suoraan että toista ei tule.

Terapiaan olen menossa.Ja mies sanoo että ole todella idiootti kun edes mietin tuollaista kuin eroa.
Kun tuntuu vaan että kaikkialla toitotetaan että lapsi tarvitsee sisaruksen ettei tartte yksin olla.
Tottakai tiedän mitä mulla on..tunnen häpeää siitä etten "osaa" iloita tuosta yhdestä lapsesta vaan haluan toisen.
Kun mulla on edes se yksi..moni ei saa sitäkään.
Mutta kun se lapsen kaipuu on vaan niin kova ja tunnen itseni erittäin epäonnistuneeksi kun en voi saada enempää.

Tuleekohan musta katkera ämmä joka karkoittaa kaikki ympäriltään???

Moni kaveri raskaana enkä voi heitä tavata koska meinaan ruveta joka kerta itkemään kun näen raskaana olevan naisen.
Kait mä olen vaan pipi päästäni.

Mies ei halua adoptiota tai sijaislapsia.JOko oma tai ei ollenkaan.

Kirjoitit samaan aikaan kommenttiasi, kun minäkin.... Kävikö mielessä?

mikä mielessä? minä olen AINA ollut sitä mieltä, että minä olen tehnyt lapset itsekkäistä syistä. mikä olisi epäitsekäs syy tehdä lapsia ylikansoitetulle planeetalle??

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Terapiaan olen menossa.Ja mies sanoo että ole todella idiootti kun edes mietin tuollaista kuin eroa.
Kun tuntuu vaan että kaikkialla toitotetaan että lapsi tarvitsee sisaruksen ettei tartte yksin olla.
Tottakai tiedän mitä mulla on..tunnen häpeää siitä etten "osaa" iloita tuosta yhdestä lapsesta vaan haluan toisen.
Mutta kun se lapsen kaipuu on vaan niin kova ja tunnen itseni erittäin epäonnistuneeksi kun en voi saada enempää.

Moni kaveri raskaana enkä voi heitä tavata koska meinaan ruveta joka kerta itkemään kun näen raskaana olevan naisen.

Mies ei halua adoptiota tai sijaislapsia.JOko oma tai ei ollenkaan.[/quote

Tuon viimeisen seikan vuoksi ottaisin tilanteessasi eron nyt. Tiedän myös erään toisen suhteen, jossa mies oli samoilla linjoilla ja viiden vuoden päästä diagnoosista vaimo otti eron ja muutti yhteen toisen miehen kanssa, jolla oli jo lapsia. Mieskin on nyt uudessa suhteessa ja hänellä on neljä biologista lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja voi...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Mies ei halua adoptiota tai sijaislapsia.JOko oma tai ei ollenkaan.[/quote

Tuon viimeisen seikan vuoksi ottaisin tilanteessasi eron nyt. Tiedän myös erään toisen suhteen, jossa mies oli samoilla linjoilla ja viiden vuoden päästä diagnoosista vaimo otti eron ja muutti yhteen toisen miehen kanssa, jolla oli jo lapsia. Mieskin on nyt uudessa suhteessa ja hänellä on neljä biologista lasta.

Lainaukset meni jotenkin pieleen...

Yhteistyössä