Eikö raskaana olevan muka tarvitse tehdä töissä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt työtoveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lissu";23594335]En vaan voi uskoa tätä!!! Kyllä varmasti saa tuossa tilanteessa ja työssä saikkua. Vaihtaa sitten lääkäriä niin kauan, että saa. Yksityisellä ainakin. Toki sairauslomat on pätkissä, koska Kelan takia kovin pitkiä saikkuja raskauden takia ei voi kirjoittaa ennen tiettyä raskausviikkoa, mutta pätkissä voi.[/QUOTE]

Usko vaan, eivät kaikki lääkärit kirjoita. Ja jotkut meistä kokevat valittamisen niin noloksi, etteivät kehtaa tai tajua juosta lääkäriltä toiselle. Nyt jälkikäteen minäkin tekisin toisin, mutta vastaavassa tilanteessa sitä koki olonsa tosi noloksi, kun kehtasikin väittää, että ei pysty kunnolla liikkumaan, saati tekemään töitään ja on kipeä.

Mietitääs.. Mitä silloin tehdään kun ei jaksa tehdä töitä.. Ai niin! Silloin ei olla töissä!

Niinmpä. Ja sitten töihin palatessas voitkin kuunnella kaikki paskapuheet ja juorut siitä miten olet vaan lintsannut töistä raskauden varjolla. Ellei sitten pomo sitä ennen ole soitellut sulle kotiin että tälläinen lääkärintodistus nyt ei kelpaa ja tule töihin tai et saa palkkaa + uhkailee pitävänsä kriisikokouksen koko henkilökunnan kesken kun joudut olemaan poissa, joka koskee sinun henkilökohtaisia asioita.

Tämä on pahimmasta päästä, mutta oikeasti, aika harvalla raskaana olevalla on helppoa työelämässä.

mulla oli kuopuksen raskaudessa vähän hassu este palvelutiskin takana olemiselle, olen lyhyt 158cm ja mahani pompahti viikolla 27 aika lailla esiin ja kasvoikin kokoajan etusuuntaan, leveyttä siis ei tullut ja takaapäin minusta ei edes huomannut että olin raskaana, en yksinkertaisesti enään ylettynyt antamaan annoksia asiakkaille, sain siirron kassan taakse, koska olin muuten ihan fyysisesti hyvässä kunnossa, en tiedä kismittikö työkavereitani tämä järjestely, ainakaan kukaan heistä ei mitään sanonut.

[QUOTE="vieras";23594391]Niinmpä. Ja sitten töihin palatessas voitkin kuunnella kaikki paskapuheet ja juorut siitä miten olet vaan lintsannut töistä raskauden varjolla. Ellei sitten pomo sitä ennen ole soitellut sulle kotiin että tälläinen lääkärintodistus nyt ei kelpaa ja tule töihin tai et saa palkkaa + uhkailee pitävänsä kriisikokouksen koko henkilökunnan kesken kun joudut olemaan poissa, joka koskee sinun henkilökohtaisia asioita.

Tämä on pahimmasta päästä, mutta oikeasti, aika harvalla raskaana olevalla on helppoa työelämässä.[/QUOTE]

Näinpä. Ja kuinka paljon täälläkin on ollut ketjuja raskauden varjolla "lintsaavista" työkavereista ja työkavereista, jotka valittavat ihan liian aikaisin ja vääränlaisista raskausvaivoistaan. Kun parhaitenhan sen työkaverit tietävät, millainen toisen raskaus on ja mitä ongelmia aiheuttaa ja missä vaiheessa. Kun se on niin vaikea tajuta, että raskauksia on tosi erilaisia ja joillekin osuu ne tosi kummallisetkin oireet.

Tässä ilmapiirissä on raskaana aika vaikea toimia, jos ei satu olemaan helppo raskaus. Jos yrität tehdä töitä työkaveri haukkuvat ja jos jäät saikulle, taas työkaverit haukkuvat ja mahdollisesti vielä pomokin. Sekä kaupan päälle vielä jotkut lääkäritkin. Ja sitten vielä haukutaan, kun ei kehtaa juosta lääkäriltä toiselle valittamassa vaan yrittää jaksaa, kun kerran raskaus ei ole sairaus. Minkälaisen valittajan ja lintsarin maineen siitäkin saisi, jos vielä juoksisi eri lääkäreillä hakemassa saikkua.

Teit niin tai näin, teit aina väärin päin. Itse myönnän, että pelottaa, jos tulisin toisen kerran raskaaksi, miten selviäisin, jotta en joutuisi uudestaan vastaavaan kokemukseen kuin ekassa.

Näinpä. Ja kuinka paljon täälläkin on ollut ketjuja raskauden varjolla "lintsaavista" työkavereista ja työkavereista, jotka valittavat ihan liian aikaisin ja vääränlaisista raskausvaivoistaan. Kun parhaitenhan sen työkaverit tietävät, millainen toisen raskaus on ja mitä ongelmia aiheuttaa ja missä vaiheessa. Kun se on niin vaikea tajuta, että raskauksia on tosi erilaisia ja joillekin osuu ne tosi kummallisetkin oireet.

Tässä ilmapiirissä on raskaana aika vaikea toimia, jos ei satu olemaan helppo raskaus. Jos yrität tehdä töitä työkaveri haukkuvat ja jos jäät saikulle, taas työkaverit haukkuvat ja mahdollisesti vielä pomokin. Sekä kaupan päälle vielä jotkut lääkäritkin. Ja sitten vielä haukutaan, kun ei kehtaa juosta lääkäriltä toiselle valittamassa vaan yrittää jaksaa, kun kerran raskaus ei ole sairaus. Minkälaisen valittajan ja lintsarin maineen siitäkin saisi, jos vielä juoksisi eri lääkäreillä hakemassa saikkua.

Teit niin tai näin, teit aina väärin päin. Itse myönnän, että pelottaa, jos tulisin toisen kerran raskaaksi, miten selviäisin, jotta en joutuisi uudestaan vastaavaan kokemukseen kuin ekassa.

Itse siis en ole vielä edes raskaana, mutta kauhulla odotan sitä jos joskus tulen olemaan. Sen verran kylmää kohtelua on muutama kaveri raskautensa vuoksi saanut. :/

Olit tai teit miten vaan niin aina se on väärin. Ja parhaiten sun raskautes muuten taitaa tietää ne jotka on itse joskus olleet raskaana.... " eihän sun pahoinvointis ole mitään kun minäkin kävin töissä siihen saakka kun plaaplaaplaaaplaaa" "niinhän me muutkin ollaan oltu isomahaisia.. plaaplaaplaaa"

Toivon vaan että raskaus tulee olemaan helppo ja maha kasvamaan myöhään..

Minun mielestä tuo raskaana oleva tekee juuri nyt sitä kevennettyä työtä, jos kuitenkin JOTAIN pystyy siellä töissä tekemään eli olemaan kassalla ja mitä nyt ap sanoikaan hänen tekevän. Jos hän ei pysty muuta tekemään niin sitten ei pysty, siitä aiheesta on vähän turha muiden kehuskella että "kyllä minä vaan jaksoin loppuun asti", kun jokaisella ne raskaudet on niin erilaisia ja toisilla enemmän vaivoja kuin toisilla. Ja sairasloman saaminen raskaana ei oikeasti ole niin helppoa kuin voisi luulla.. jos sattuu tiukka lääkäri niin saikkua ei vaan tipu.. ja ehkä tässäkin tapauksessa raskaana oleva on sattunut sanomaan että ok, voi tehdä kassalla töitä joka on fyysisesti helpompaa ja silloin lääkäri on todennut että pystyy vielä jotain siellä töissä tekemään.

Tässä tapauksessa vielä ap:n esimieskin tietää tilanteen niin hänen tehtävänsä se on katsoa että työt saadaan sillä miehityksellä hoidetuksi. Minusta ap kuulostaa vaan kateelliselle kun kokee että tuon raskaana olevan palkkaa pitäisi pienentää niin olisi sitten tyytyväinen tilanteeseen..

Itse koin viime raskaudessa sen, että lääkäri ei kirjoita sairaslomaa. Jäin iskiaskivun vuoksi saikulle ja ekan sairasloman, 2 viikkoa, kirjoitti neuvolalääkäri ja kun tuo 2 viikkoa oli ohi, niin menin työterveyslääkärille hakemaan lisää saikkua, kun tiesin, että siinä vaiheessa minusta ei ollut postinjakajaksi, niin työterveyslääkäri ei saikkua suostunut kirjoittamaan. Sanoi vaan, että mene nyt ensin kokeilemaan ja keskustele vielä työnantajan kanssa.
Itku kurkussa sieltä lähdin ja soitin sitten töihin ja juttelin ryhmävastaavan kanssa ja se oli jo asennoitunut, että minä en takaisin töihin tule ja totesikin, että ei ole hommaa mitä voisin tehdä.
Menin sitten toiselle lääkärille ja se sanoi heti, että ei tuo iskiasvaiva tuosta enää helpotu ennen synnytystä ja kirjoitti sairasloman.

Jälkikäteen kuulin tuosta ekasta lääkäristä, että se ei mielellään sairauslomia myönnä.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23594483]Minun mielestä tuo raskaana oleva tekee juuri nyt sitä kevennettyä työtä, jos kuitenkin JOTAIN pystyy siellä töissä tekemään eli olemaan kassalla ja mitä nyt ap sanoikaan hänen tekevän. Jos hän ei pysty muuta tekemään niin sitten ei pysty, siitä aiheesta on vähän turha muiden kehuskella että "kyllä minä vaan jaksoin loppuun asti", kun jokaisella ne raskaudet on niin erilaisia ja toisilla enemmän vaivoja kuin toisilla. Ja sairasloman saaminen raskaana ei oikeasti ole niin helppoa kuin voisi luulla.. jos sattuu tiukka lääkäri niin saikkua ei vaan tipu.. ja ehkä tässäkin tapauksessa raskaana oleva on sattunut sanomaan että ok, voi tehdä kassalla töitä joka on fyysisesti helpompaa ja silloin lääkäri on todennut että pystyy vielä jotain siellä töissä tekemään.

Tässä tapauksessa vielä ap:n esimieskin tietää tilanteen niin hänen tehtävänsä se on katsoa että työt saadaan sillä miehityksellä hoidetuksi. Minusta ap kuulostaa vaan kateelliselle kun kokee että tuon raskaana olevan palkkaa pitäisi pienentää niin olisi sitten tyytyväinen tilanteeseen..[/QUOTE]

Kyllä, olen todellakin sitä mieltä, et hänen palkkaansa pitäisi pienentää. Se ei vaan riitä, että yksi ei tee juuri mitään ja muut tekevät hänen työnsä. Tuossa ei enää ole kysymys kevennetystä työstä, tai ainakin sen idea on hävinnyt täysin. Miksi ihmeessä minua ei saisi ärsyttää, että teen samalla palkalla huomattavasti enemmän töitä kuin ennen? Ei heru sympatiaa minulta yhtään. Tuon kyseisen raskaana olevan paikka olisi kotona ja sitä mieltä ovat kaikki muutkin työporukasta.

Ei, ei näin. Jos muut joutuvat tekemään tuplana jonkun raskauden takia, se ei vaan ole oikein. Tuo kevennetty voisi toimiakin, jos se ei lisäisi meidän muiden työtaakkaa, nyt se ei toimi.

Todistin just kesällä tilannetta (hoitoala), kun esimies tiuskaisi erittäin veemäisellä äänellä raskaudesta kertoneelle alaiselleen, että "hyvä juttu varmaan sun kannalta, mutta meille täysi katastrofi".

Mua ei työkavereitten raskaudet yleensä oo hetkauttaneet, kerran kyllä ärsytti, kun vuokratyöfirmasta lähettivät mulle iltavuoroon kaveriksi yhdeksännellä kuulla raskaana olevan hoitajan. Istui koko iltavuoron kansliassa jalat ylhäällä, vanhusten syöttämisiin jonkun verran osallistui. Mä painoin tukka putkella (ilman taukoja luonnollisesti) koko pidennetyn iltavuoron, jotta sain kaiken tarpeellisen tehtyä (huonokuntoisia vanhuksia osastolla noin 20) ennen yökön tuloa. Onneksi sinä iltana ei tapahtunut mitään yllättävää tai ylimääräistä.

Maalausalalla saattaa työterveyslääkäri laittaa ennen aikaiselle äitiyslomalle, "vaarallisen" työn takia... Meinaa kun joutuu kiipeilee pukille ja telineille. Ja joutuu maalaamaan liuotinohenteisilla maaleilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23594028:
Ellei pysty- ei olla töissä.

Eikä tarvitse kisata kuka on kauimmin tehnyt töitä ja kuinka rankkoja- osa kykenee, osa ei.
Tosin näitäkin löytyy, jotka ei kykene yhtään mihinkään raskausaikanaan- enkä puhu heistä jotka oikeasti eivät kykene.

Peesi.
Vertailu ja kisailu siitä kuka on ollut eniten ja pisimpään töissä raskausaikana on turhaa, raskaudet ovat erilaisia.
Minä en olisi viikoilta 30 eteenpäin pystynyt tekemään töitä vaikka kuinka olisin halunnut,iski raskausmyrkytys ja kivut jotka vetivät työkyvyttömäksi ja sairaalaan.

Minulta on lääkäri kieltänyt nostamisen raskausaikana enkä todellakaan riskeeraa vauvaani jonkun työn takia. Onneksi olen opettaja, niin voin käyttää lapsityövoimaa.

On kummallista, että raskaana olevat naiset ihmettelvät sitä, että raskauteen suhtaudutaan niin kielteisesti työelämässä. MInusta tuo ei ole mikään ihme, eihän raskaus ikinä ole hieno juttu bisneksen kannalta, turha sitä suhtautumista on päivitellä. Ja harvemminpa se mikään ilo on työkavereillekaan, kun se tietää usein lisää duunia muille.

MInäkin muistan, kun meillä oli töissä hieman samanlainen tapaus. Työpaikka oli pieni ja työntekijöitä vähän, niin raskaana oleva sai tehdä päivävuoroa, jotka oli aiemmin jaettu tasan kaikkien kesken. Tuon ajan me muut sitten jouduimme tekemään yövuoroa ja iltavuoroa, kyllä vaan vitutti suoraan sanottuna.

Mulle muiden raskaudet on sinäsnä ihan se ja sama, siis niin kauan, kun henkilö hoitaa hommansa samaan malliin kuin ennenkin tai hänen kevennetty työnsä ei tuo meille muille lisää hommaa. Aina se kevennetty työ ei vaan onnistu ilman, että se on muilta pois ja se on väärin ja siitä pitääkin valittaa.

Onko ap ajatellut asiaa siltä kannalta, että jos tämä raskaana oleva ei olisi töissä vaan saikulla, niin te ehkä tekisitte kaikkia sen työt. Oletko ollenkaan varma, että jo hän jäisi saikulle, niin tilalle tulisi joku muu, ei välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;23594638:
On kummallista, että raskaana olevat naiset ihmettelvät sitä, että raskauteen suhtaudutaan niin kielteisesti työelämässä. MInusta tuo ei ole mikään ihme, eihän raskaus ikinä ole hieno juttu bisneksen kannalta, turha sitä suhtautumista on päivitellä. Ja harvemminpa se mikään ilo on työkavereillekaan, kun se tietää usein lisää duunia muille.

MInäkin muistan, kun meillä oli töissä hieman samanlainen tapaus. Työpaikka oli pieni ja työntekijöitä vähän, niin raskaana oleva sai tehdä päivävuoroa, jotka oli aiemmin jaettu tasan kaikkien kesken. Tuon ajan me muut sitten jouduimme tekemään yövuoroa ja iltavuoroa, kyllä vaan vitutti suoraan sanottuna.

Mulle muiden raskaudet on sinäsnä ihan se ja sama, siis niin kauan, kun henkilö hoitaa hommansa samaan malliin kuin ennenkin tai hänen kevennetty työnsä ei tuo meille muille lisää hommaa. Aina se kevennetty työ ei vaan onnistu ilman, että se on muilta pois ja se on väärin ja siitä pitääkin valittaa.

Mutta mitä sen raskaana olevan, joka ei pysty työhönsä entiseen malliin pitäisi sitten tehdä?

Auttaisiko, jos joka aamu pidettäisiin palaveri, jossa kaikki saisivat käydä haukkumassa raskaana olevan ja vaikka sylkeä päälle? Vai vittuillaanko ihan vain työn ohessa? Vai laitetaanko ilmoitustauluun raskaana olevan kuva, jota voi heitellä tikoilla?

Eihän raskaus toki hyvää firman businekselle tee, mutta jos nyt sattuu kärsimään hankalista raskausvaivoista, ei sillekään voi mitään. Eikä sille, jos lääkäri ei kirjoita saikkua ja työnantaja siirtää muihin hommiin ja raskaammat hommat työkavereille. Ei raskaana olija sitä voi estää. Auttaako siinä, jos raskaana olijaa kohdellaan mahdollisimman vittumaisesti?

[QUOTE="shihtzu";23594691]Onko ap ajatellut asiaa siltä kannalta, että jos tämä raskaana oleva ei olisi töissä vaan saikulla, niin te ehkä tekisitte kaikkia sen työt. Oletko ollenkaan varma, että jo hän jäisi saikulle, niin tilalle tulisi joku muu, ei välttämättä.[/QUOTE]

Tätä meinasin myös kysyä. Sairaslomaa kirjoitetaan 1-2 viikon pätkissä, joten sijaisia harvoissa paikoissa hankitaan. Tällöin luulisi, että työtovereille olisi parempi vaihtoehto, että se "puolikuntoinen" raskaana oleva on siellä töissä tekemässä edes joitain töitä kun se vaihtoehto, että muut tekevät omien töidensä lisäksi myös tämän sairaslomalaisen työt.

Tuosta palkanalennuksesta olen sitä mieltä, että ihan naurettava ajatuskin. Tiesitkös, että sairaslomalla saa normaali palkan ensimmäisiltä 60 päivältä ja sen jälkeen Kelasta sairaspäivärahan (joka muistaakseni jotain 70 % palkasta)? Jos siis palkkaa alennettaisiin, niin tietenkin kannattaa jättää ne kevyetkin työt tekemättä ja jäädä kotiin nauttimaan täydestä palkasta. Vuorotöissä tuohon palkkaan tulee vielä sairaslomalisät.

Minä olisin joutunut jäämään sairaslomalle viikolla 6 ellei työnantaja olisi ollut hyvinkin ymmärtäväinen ja keventänyt työtehtäviä. Kärsin todella kovast apahoinvoinnista, mutta kun en oksentanut ei saikkua saanut. Kun pahoinvoin tiimein kymmenen viikkoa myöhemmin hellitti tippui hemoglobiini ja verenpaineet niin että hetkenkin seisominen pyörrytti. Pomo onneksi päästi istumatöihin ja liikkumiset hoiti harjoittelija. Ap:n tilanteessa se raskaanaoleva on väärä kohde valittaa. Vaatikaa työnantajaa hankkimaan lisäyövoimaa. Raskaanaolevalla on oikeus kevennettyyn työhön, mutta työnantajalla on velvollisuus hankkia joku paikkaamaan häneltä tekemättää jääneitä töitä.

Minä olen ollut tosi kiitollinen, että olen ollut kotihoidontuella esikoista hoitamassa tämän toisen raskauden aikana. Jos olisin töissä, olisi ollut ihan kamalaa. Ei siksi, ettenkö pitäisi työnteosta vaan siksi, että se olisi ollut tuskaista. En tietenkään tiedä, olisinko saanut sairaslomaa helpostikin mutta ei sekään olisi helppoa ollut... olla pitkään saikulla ja sitten jäädä kokonaan pois.

En tiedä millainen olo ap:n työkaverilla on, mutta sitä voi olla tosi vaikea käsittää miten raskaus voi tehdä olosta ihan hirveän, ihan ilman omaa syytä. Minulle pelkkä yläkertaan kiipeäminen tai lapsen perässä ulkona meneminen saattaa aiheuttaa olon, että pyörryttää ja oksennan ihan juuri. Ja joskus oksennankin. Tähän päälle kivut, alhainen hemoglobiini joka ei nouse, supistukset. Ihanaa?

Olen kyllä sitä mieltä että töissä tehdään töitä, mutta myös sitä mieltä että jos mahdollista, raskaanaoleva voisi tehdä jotain kevyempääkin. Tänä päivänä sen mahdollisuus on varmaan aika nolla?

Minä olen ollut tosi kiitollinen, että olen ollut kotihoidontuella esikoista hoitamassa tämän toisen raskauden aikana. Jos olisin töissä, olisi ollut ihan kamalaa. Ei siksi, ettenkö pitäisi työnteosta vaan siksi, että se olisi ollut tuskaista. En tietenkään tiedä, olisinko saanut sairaslomaa helpostikin mutta ei sekään olisi helppoa ollut... olla pitkään saikulla ja sitten jäädä kokonaan pois.

En tiedä millainen olo ap:n työkaverilla on, mutta sitä voi olla tosi vaikea käsittää miten raskaus voi tehdä olosta ihan hirveän, ihan ilman omaa syytä. Minulle pelkkä yläkertaan kiipeäminen tai lapsen perässä ulkona meneminen saattaa aiheuttaa olon, että pyörryttää ja oksennan ihan juuri. Ja joskus oksennankin. Tähän päälle kivut, alhainen hemoglobiini joka ei nouse, supistukset. Ihanaa?

Olen kyllä sitä mieltä että töissä tehdään töitä, mutta myös sitä mieltä että jos mahdollista, raskaanaoleva voisi tehdä jotain kevyempääkin. Tänä päivänä sen mahdollisuus on varmaan aika nolla?

No, ainakaan meidän työpaikassa (kiireinen ravintolaympäristö) tuo kevennetty ei toimi ilman, että se on rankasti muilta pois ja kaikkia vituttaa. Ja kenenkään hommista ei oikein tule mitään, kun tämä yksi on vähän väliä menossa tauolle tai lepäämässä, aina joutuu keskeyttämään omat hommat siihen.

Ja nyt korjauksena, että mä en ole missään vaiheessa väittänyt, että raskaana fyysisessä työssä olisi ihanaa, tai että kaikkien pitäisi jaksaa. Mä en edes ottanut kantaa näihin seikkoihin, koska ne on mulle ihan yksi lysti. Mua kiinnostaa ainoastaan se, että tällainen järjestely ei toimi, kun muut kärsii.

Ja jos ihan oikeasti on niin puolikuntoinen, että mistään ei tule mitään, niin silloin pitää ottaa vastuu ja myöntää se, ettei jaksa ja jäädä pois. Tällä alalla saa vuokrafirmasta heti exstraajan tilalle kyllä ja niitä on meillä käytettykin.

Tietysti ensisijaisesti syytän pomoa, että ei passita tätä raskaanaolevaa kotiin. Mut tämä asia on nyt nostettu esille ja aiomme töissä vaatia pomoa muuttamaan järjestelyä ja hommaamaan raskaana olevan tilalle jonkun toisen. TÄmä ei vaan käy näin. Ja mitäs sitten, kun joku toinen pamahtaa paksuksi? Sitten sama tilanne? Väärin muita kohtaan ja hyvä pomo tajuaisi sen.

Kuule ap, kukaan ei voi valita millaisen raskauden saa. Syytät ihan väärää puuta nyt, tai toimit ainakin todella epäreilusti. Jos pomonne ei passita työntekijää kotiin, niin onko se työntekijän vika? Jos hän ei ole saanut sairaslomaa? Jospa hän vaistoaa teidän vihan ja ei uskalla jäädä kotiin kun käsittää vihan väärin?

[QUOTE="aloittaja";23595031]
Ja jos ihan oikeasti on niin puolikuntoinen, että mistään ei tule mitään, niin silloin pitää ottaa vastuu ja myöntää se, ettei jaksa ja jäädä pois. Tällä alalla saa vuokrafirmasta heti exstraajan tilalle kyllä ja niitä on meillä käytettykin.

Tietysti ensisijaisesti syytän pomoa, että ei passita tätä raskaanaolevaa kotiin. Mut tämä asia on nyt nostettu esille ja aiomme töissä vaatia pomoa muuttamaan järjestelyä ja hommaamaan raskaana olevan tilalle jonkun toisen. TÄmä ei vaan käy näin. Ja mitäs sitten, kun joku toinen pamahtaa paksuksi? Sitten sama tilanne? Väärin muita kohtaan ja hyvä pomo tajuaisi sen.[/QUOTE]

Tiedätkö mitä raskaana oleva on sopinut pomon kanssa? Jos hän ei saa saikkua ja pomo on määrännyt noihin kevyempiin tehtäviin, niin ei siinä auta vaikka kuinka myöntelisi, kuten on tässäkin ketjussa käynyt moneen kertaan ilmi.

Mutta pomolle toki pitääkin valittaa, jos muiden työtaakka on kasvanut kohtuuttomasti. Mutta se on pomon vastuulla ja hänen asiansa, ei sen raskaana olevan järjesteltävissä. Pomo saa järjestellä vaikka kuinka erilaisia töitä ihmisille, se ei ole toisten työntekijöiden asia mitä muut tekevät. Mutta se tietenkin on, jos omat työt muuttuvat muuksi, kuin on alunperin sovittu, kuten teidän tapauksessanne on käynyt.

Minä aion tulevana esimiehenä syrjiä raskaana olevia ihan surutta. Aina on joku siunatussa tilassa ja kykenemätön tekemään töitä. Ikävä kyllä naiset, raskaus tuntuu olevan aika monelle sairaus ja miehet ovat halutumpaa tavaraa työmarkkinoilla. Itse ainakin palkkaisin mieluummin nuoren miehen kuin nuoren naisen, näin se vaan on.

Tiedätkö mitä raskaana oleva on sopinut pomon kanssa? Jos hän ei saa saikkua ja pomo on määrännyt noihin kevyempiin tehtäviin, niin ei siinä auta vaikka kuinka myöntelisi, kuten on tässäkin ketjussa käynyt moneen kertaan ilmi.

Mutta pomolle toki pitääkin valittaa, jos muiden työtaakka on kasvanut kohtuuttomasti. Mutta se on pomon vastuulla ja hänen asiansa, ei sen raskaana olevan järjesteltävissä. Pomo saa järjestellä vaikka kuinka erilaisia töitä ihmisille, se ei ole toisten työntekijöiden asia mitä muut tekevät. Mutta se tietenkin on, jos omat työt muuttuvat muuksi, kuin on alunperin sovittu, kuten teidän tapauksessanne on käynyt.

Työtaakan ei tarvitse kasvaa edes kohtuuttomasti, vähäinenkin lisätaakka jonkun raskauden takia riittää ärsyttämään. Siis miksi ihmeessä muiden pitäisi tehdä yhtään enemmän ja raskaampia töitä vain sen takia, että joku nyt on tiineenä. Enhän minäkään mene töihin jalka kipsissä.

Yhteistyössä