Eikös ole mielenkiinoista se että menen huomenna "parisuhdeterapiaan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
yksinäni? :D Juu katsokaas mies on päättänyt ettei tule kun eihän siitä mitään hyötyäkään (tietenkään) ole. No onneksi minulle sanottiin jo puhelimessa että kyllä tänne voi yksinkin tulla ellei mies tule, saapa ehkä uusia näkökantoja asiaan, tosin ehkä se meidän suhteeseemme ei sitten enää auta koska mies haluaa avioeron ja jos ei kerta ole valmis terapiaa edes yrittämään niin ei sillekkään sitten mitään voi :( Toivottavasti saan sitten edes itselleni siittä jotain..

Tuskin siitä mitään haittaa on, vaikka menet sinne yksinkin. Tiedä vaikka seuraavalle kerralle mieskin innostuisi mukaan. Mutta tuosta aloituksesta saa sen mielikuvan, että miehesi on jo erosta päättänyt ja mitään ei ole tehtävissä. Silloin on vaikeampi juttu.

Niin kauan kun mitään ei ole lyöty lukkoon on vielä mahdollisuus pelastaa liitto.On todella hienoa että ainakin sinä olet päättänyt että et helpolla luovuta =) kun tuntuu että nykyään monet antaa periksi todella helposti ei olla valmiita tekemään työtä liiton eteen :/ No toivottavasti sinä saat jotain irti tosta terapiasta ja vaikka miehesi päätös olisikin ero niin voihan tästä olla hyötyä sinulle silti :hug: Kyllä minäkin menisin, usein ulkopuolinen ja puolueeton näkökanta on se paras.

..olisitpa kirjoittanut viime viikolla, kaverini juuri joutui perumaan parisuhdeterapia ajan koska miehen työvuorot ei sopineet.. olisi voinut mennä yksinkin varmaan, en tiedä kerrottiinko edes sitä mahdollisuutta.

Toivottavasti auttaa edes sinua ymmärtämään -sitten jos avioero tulee- ei tuo mies kovin halukkaalta tunnu jatkamaan jos ei sen vertaa voi tehdä että mukaan tulisi.. En kyllä tiedä kuin paljon se voi muuttaa sun suhtautumista ku kaikki mitä se kuulee tulee sun suusta eikä miehen.. ei siis mitenkään että mustamaalaisit häntä, mutta onhan se eriasia sinun kertomanaan että hän tekee sitä ja tätä ku että mies itse sen kertoisi.. tai en tiedä kyllä miten se edes toimii, siis parisuhdeterapia..
Tsemppiä kuitenkin.

Kiitos kaikille tuestanne. Mies siis päätti tosta noin vaan 2 viikkoa sitten että haluaa erota, ja nyt haluaisi siis ihan avioeronkin jo vireille että saa ostettua itselleen asunnon enkä pääsisi siihen siis käsiksi :O Itse hän ei osaa sanoa kauhean tarkasti miksi haluaa erota, olen kyllä kuulemma kauhea "kitisemään", joo no se tuskin on aivan lopullisen eron paikka, tokihan pystyisimme asioista keskutelemaan jos hän vain haluaisi. Olen lähen 100-prosenttisen varma että toista naista hänellä ei ole mutta mies on itsepäisin tapaamani ihminen, eli jos jotakin päättää niin hänen päätöstään ei todellakaan ole helppo pyörtää. Sääli vain että meillä on myös yhteinen lapsi joka varmasti kärsii ainakin jonkin verran erostamme, varsinkaan kun minä itse eroa en halua ja se sattuu ja kovaa, ajatuskin elämästä ilman miestäni. Terapiassa olisi molemmilla oma työntekijänsä jos sinne molemmat siis menisimme mutta miestä ei siltin asia kiinnosta. Ja minä tiedän kokemuksesta että jos kolmas ihminen olisi mukana keskusteluissa niin mies kuuntelisi paljon paremmin mutta en voi häntä tähän pakottakkaan :(

Jos miehesi on päättänyt jo erota niin toivon, että sinä saat lohtua ja apua eroonne terapiasta.Tuntuu ettei monikaan mies ole valmis terapiaan, luulen ettei omakaan mieheni lähtisi.On kanssa omapäinen ja vankka mielipiteissään.Kaverini on myös käynyt yksin parisuhdeterapiassa ja koki sen hyväksi ihan yksinäänkin.Miehensä ei ole mitään "puhujatyyppiä" niin pääsi tuonne terapiaan puhumaan suhteensa karikoista ja purkamaan tuntojaan.
Toivottavasti kaikki menee parhain päin! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Jos miehesi on päättänyt jo erota niin toivon, että sinä saat lohtua ja apua eroonne terapiasta.Tuntuu ettei monikaan mies ole valmis terapiaan, luulen ettei omakaan mieheni lähtisi.On kanssa omapäinen ja vankka mielipiteissään.Kaverini on myös käynyt yksin parisuhdeterapiassa ja koki sen hyväksi ihan yksinäänkin.Miehensä ei ole mitään "puhujatyyppiä" niin pääsi tuonne terapiaan puhumaan suhteensa karikoista ja purkamaan tuntojaan.
Toivottavasti kaikki menee parhain päin! :hug:

Kiitos. Toivonkin edes itselleni tuosta olevan apua ja ainakin mitä olen kuullut niin päteviä ovat. Se tässä eniten ihmetyttää että mies aivan yht´äkkiä päätti haluavansa eron ja vieläpä samantien eropaperitkin tehdä, minä en kyllä suostu noin äkkiä, haluan että hänkin tahollaan mietti asiaa ennen kuin tekee jotain peruuttamatonta. En usko että hän on ihan oikeasti asiaa joka kantilta miettinyt, sitten kun on ja kertoo minulle todellakin OIKEAT syyt eroon niin kirjoitan nimeni paperin alle.

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että parisuhdeterapiaan tmv mennäänkin yksin. Kyllä sieltä mukaan saa aina jotakin kättäpidempää. Ja voihan olla, että saat miehen mukaan seuraaville käynneille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos. Toivonkin edes itselleni tuosta olevan apua ja ainakin mitä olen kuullut niin päteviä ovat. Se tässä eniten ihmetyttää että mies aivan yht´äkkiä päätti haluavansa eron ja vieläpä samantien eropaperitkin tehdä, minä en kyllä suostu noin äkkiä, haluan että hänkin tahollaan mietti asiaa ennen kuin tekee jotain peruuttamatonta. En usko että hän on ihan oikeasti asiaa joka kantilta miettinyt, sitten kun on ja kertoo minulle todellakin OIKEAT syyt eroon niin kirjoitan nimeni paperin alle.

Tiesithän, että hän voi hakea yksinkin eroa, sinun allekirjoitusta ei tarvita. Jos molempien allekirjoitus, alkaa harkinta-aika heti, jos vain toisen, alkaa harkinta-aika kun toiselle on asia tiedoksi saatettu. Eikä siinä viikkoja mene kun kirje saapuu toiselle osapuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Migrantti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tiesithän, että hän voi hakea yksinkin eroa, sinun allekirjoitusta ei tarvita. Jos molempien allekirjoitus, alkaa harkinta-aika heti, jos vain toisen, alkaa harkinta-aika kun toiselle on asia tiedoksi saatettu. Eikä siinä viikkoja mene kun kirje saapuu toiselle osapuolelle.
Sitten hän siis tekee niin. Minä ennen avioitumistamme sanoin hänelle että tämä on viimeinen avioliittoni(olen ollut aiemmin naimisissa), enää en erota halua. Aiemmassa liitossani olin minä eron alullepanija koska oli hyvinkin pahoja ongelmia mutta tässä liitossa en näe mitään niin rankkaa että sen pitäisi avioeroon johtaa, mutta miten saada itseppäinen mieskin se ymmärtämään, onkin jo toinen juttu.

Yhteistyössä