Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos. Toivonkin edes itselleni tuosta olevan apua ja ainakin mitä olen kuullut niin päteviä ovat. Se tässä eniten ihmetyttää että mies aivan yht´äkkiä päätti haluavansa eron ja vieläpä samantien eropaperitkin tehdä, minä en kyllä suostu noin äkkiä, haluan että hänkin tahollaan mietti asiaa ennen kuin tekee jotain peruuttamatonta. En usko että hän on ihan oikeasti asiaa joka kantilta miettinyt, sitten kun on ja kertoo minulle todellakin OIKEAT syyt eroon niin kirjoitan nimeni paperin alle.
Tiesithän, että hän voi hakea yksinkin eroa, sinun allekirjoitusta ei tarvita. Jos molempien allekirjoitus, alkaa harkinta-aika heti, jos vain toisen, alkaa harkinta-aika kun toiselle on asia tiedoksi saatettu. Eikä siinä viikkoja mene kun kirje saapuu toiselle osapuolelle.
Sitten hän siis tekee niin. Minä ennen avioitumistamme sanoin hänelle että tämä on viimeinen avioliittoni(olen ollut aiemmin naimisissa), enää en erota halua. Aiemmassa liitossani olin minä eron alullepanija koska oli hyvinkin pahoja ongelmia mutta tässä liitossa en näe mitään niin rankkaa että sen pitäisi avioeroon johtaa, mutta miten saada itseppäinen mieskin se ymmärtämään, onkin jo toinen juttu.