Asiallista keskustelua.
Ap varmaan viittaa esim tuohon pitkään ketjuun, jossa nimim. Tinja kertoo miehensä pettämisestä. Siellä kun suurin osa on hyvin vahvasti sitä meiltä, että Tinjan pitäisi jättää miehensä saman tien. Oikeastaan nyt kun asiaa ajattelee, niin ihan oikeassahan ap on, että me aikuiset ihmiset täällä palstallakin kuittaamme hirveän helposti, että "jätä se sika". Että se on kerrasta poikki jne... Ja ne lapset jäävät taka-alallle. En yhtään vähättele esim. pettäjäpuolisoiden aiheuttanaa kärsimystä, tai väitä, että pettämisestä pitäisi aina toipua, varsinkin jos se on ollut toisuvaa eikä pettävä osapuoli edes yritä muuttua. Mutta kannattaisiko edes se yksi mahdollisuus antaa? Jos on edes pieni mahdollisuus, että perhe saataisiinkiin pelastettua, eikö silloin kannata edes yrittää?
Toinen n sitten nämä ketjut, joissa puhutaan, että pitäisikö erota, kun ei olla tyytyväisiä parisuhteeseen. Ei esim saadatarpeeksi seksiä tai vaikka juuri tietynlaista seksiä... Puoliso ei huomioi tarpeeksi jne. Sitten löytyy se rakastaja, joka antaa kaikkea sitä mitä oma puoliso ei. Päätetään erota, ja puolustaudutaan juuri tuolla, että vanhempien onni on lasten onni jne. Tässäkään kohden en vähättele pätkääkään oikeita ongelmia, mutta kyllä väittäisin, että erojen syynä on liaan usein se aikuisen itsekkyys. Minun elämäni, minun onneni. Ei haluta luopua omista toiveista, ei hyväksytä sitä, että puoliso ei ole täydellinen ja kaikkea ei välttämättä voi saada. Ei tyydytä arkiseen perhe-elämään ja jäädään haaveksimaan jostain, mistä koetaan jäävän paitsi. Ja kun ongelmia alkaa tulla, vikaa etsitään vain toisesta ja apua ja lohtua haetaan siitä uudesta ihanan täydellisestä ihastuksesta. Jne.
Älkää kukaan tästä loukkaantuko, nämä ovat vain omia mietteitäni, kun olen asiaa paljon pohtinut. Tuttavapiirissä on muutamia eroja, joissa väkisinkin tulee mieleen, että oma itsekkyys on mennyt lasten edelle... Tai ainakin paljon enemmän olisi voinut yrittää. Mutta ei, kun lähdetään vaan uuden kelkkaan, kun se nyt vaan on niin paljon parempi ja vanha parisuhde on päässyt kulahtamaan. Ja on sitten kaikenmaailman uusperhevirityksiä, lapset reissaavat perheiden välillä ees taas ja ovat milloin missäkin kokoonpanossa.
Ja tästä edelleenkin rajattuna täysin pois ne ns oikeat ongelmat kuten alkoholismit, perheväkivaltatapaukset, narsistipuolisot yms.