ES-KERMIT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisäys vielä äskeiseen. Määhän oon joutunu kaikista kolmesta aikaisemmasta jäämään saikulle kuukautta ennen äippäloman alkua ennenaikasten suppareiden takia.

Ciao! Jälleen sateinen aamu ja olis tehnyt niiiin mieli jäädä peiton alle.. Flunssa ei tunnu pahentuneen, mutta niiskututtaa kyllä ja limaa kurkussa :/ Ja silmiä kirvelee.

Safiiri, mun mielestä mulla alkoi jo joskus rv 12 supistelemaan! Saattoi olla jo aikasemminkin, enhän mä enää niin tarkkaan jaksa muistaa :). Mutta että siis eilisen sisätutkimuksen mukaan eivät ole supparit mitään pehmentäneet tms (korkeintaan aivoja).

Niitä neuvolakuulumisia sit tänään ropisee urakalla. Ja Jazzkin varmaan tulee omansa jakamaan.

Jos alkais vaikka hommiin...... ai niin, ei mennyt eiliset imurivihjailut perille....
Ja ai niin2, pakko kertoo, että poika laittoi eilen päänsä mun masulle ja sanoi, että "moi vauva, tervetuloa *meidän talon numero ja kirjain*:hen, minun kotiini." Vähänkö suloista!

Omppu ja Toivo 25+0

Pikahuomenet!
Mulla tunnin päästä sinne neuvolaan meno. Ehtii vähän aikaa ahertaa sitä ennen.

Safiiri, mulla oli myös noilla viikoilla ihan pieniä suppareita, mutta sitten loppuivat pitkäksi aikaa. Eikä niitä ollut edes montaa kertaa. Mutta ihan mahdollista tuo siis on, varmaan erityisesti uudelleensynnyttäjällä... Kohtu tietää jo mitä reenata :-)

Isäntä oli nähnyt unta, että vauva jo syntyi näillä viikoilla. Oltiin tultu kotiin ja hän oli ruvennut ääneen ihmettelemään, että miksei muista synnytyksestä mitään. Olin sitten tuumannut, että no et varmaan, kun et sinne kerinnyt. Oli tullut niin nopsasti ja isäntä vain nukkui, eikä ehtinyt mukaan :-D Oli muuten poika syntynyt...
Kiva juttu, että edes isäntä on alkanut nähdä synnytysunia. Mulla ei vielä ole se kausi alkanut! Ai jai, viime yökin tuli nukuttua NIIN SIKEÄSTI. En edes pissalle herännyt :-)

Palaillaan, moiks.

Tehis rv 33+3

Huomenet täältäkin.

Kauhee neuvolasuma tosiaan, kuulumisia siis odotellessa. Mulla on vasta parin viikon päästä ja siinä samalla sitten pukkaa myös rakenneultraa.. Kääks, menis nyt aika nopsasti.

Vähänkö Ompun poitsu on ollut hellunen.. =) Meidän nuori herra ilmoitti tässä taannoin, että äitin masussa on auto.. Saattaa olla pikkupettymys sit alkuvuodesta, kun ei tuukkaan autoa vaan pikkusisarus. Tietty mahan koko viittaa vahvasti siihen, että siellä voisi auto vaikka ollakin.

Perjantaina työporukan kokoontumisessa nauroin katketakseni, kun mun kans samas työhuonees istuva kolleega tuumas ettei hän ole tajunnut ollenkaan mun olevan raskaana. Kaikki katsoi monttu auki et pissiikö se meitä silmään vai mitä ihmettä. Oon oikeesti sen näköinen kun oisin isommankin pallon nielaissut, enkä tosiaan oo pitänyt mitään löysiä vaatteita esim. viime vkolla ollenkaan. Hänelle kun ei vaan ollut tullut pieneen mieleenkään että saattaisin tosiaan olla raskaana... =) Yleensähän ihmiset lihoo vain ja ainoastaan mahan kohdalta, muuten laihtuvat - ihan normi kuvio.

Ja Safiirille sen verran, että mulla esikosta suppaili muutaman kerran pari pvää ennen synnytystä. Muuten ei moista ongelmaa ollut ollenkaan. Ja tietty tyylilleni uskollisena kyselin hädissäni neuvolassa et onko se normaalia ettei niitä tulekaan... =) Nyt tokasta on pariin otteeseen vähän siihen malliin kiristellyt, että saattaisi vaikka ollakin suppareita, mutta levolla ne on menneet ohi.

Jahas, jos niitä töitä TAAS... =(

Niksu 17+3

Täältä alkaa suman purku :-)
Neuvolassa käyty ja vauveli on kuin onkin kääntynyt! Pää alaspäin siis ollaan, mutta tilaa on vielä pyöriä, joten ensi viikolla tsekataan taas tilanne.
Sf-mitta oli vaan 28cm, mutta käyrillä kuitenkin ollaan. Arvasinkin sen pienentyneen, koska tuo vatsa on tällä viikolla tuntunutkin siltä, johtuen just tuosta asennon vaihtamisesta.
Sykkeet piti taas ottaa istuvassa asennossa. Ei tykkää vauva yhtään mun selinmakuusta. Täysin ei kyllä mulla päde tuo Ompun lääkärin ohje, nimittäin ei mulla ole mitenkään erityisen huono olo selällään. Tosin mulla korkea pahoinvointikynnys muutenkin. En tiedä sitten, voiko sekin vaikuttaa, että tuo vatsa on niin sisällepäin kasvanut ja ehkä painaa enempi noita suonia??? Verenpainekin oli nyt jopa 106/68. Nousuun on siis lähdetty, joten synnytys lähestyy... Jippii! Oiskos hassua, jos se ei lähestyis :-D
Painoa tullu neuvolan kirjanpidon mukaan vissiin 9kg, mutta oman mukaan 10kg.

Ihana tuo Ompun poitsu!
Hih Niksu, kaikki eivät ole niin tarkkasilmäisiä.
Mullahan kävi niin päin, että aivan käsittämättömästi se pomo bongasi mun raskauden sillon keväällä. En muista mitä rv:t oli sillon. Mutta tosiaan suuri osa alkanu huomata vasta rv 30+

Nyt kiidän ahertamaan.

Tehis rv 33+3

Hyvä Tehis, että siellä ollaan käännytty! Toivottavasti pysyis nyt loppuun saakka alassuin. Tulokas taitaa olla sitä mieltä, että äidin ei pidä turhia makoilla.. Olisko esimakua tulevasta ;)

Tehiksellä oli nopee neuvolareissu. Kiva että kaveri on kääntyny.
Niksuki kertonu töissä... Ehkä se on sit niin, että kun näkee joka päivä, ei tuu niin aateltua, minkä kokoinen se työpari on...
Ompun poika on kyllä ihanasti toivottanu uuden tulokkaan tervetulleeksi. fixu, kun antaa osoitteenki...

Mä en kyllä oo nähny mitää unia.. Ainakaa muista...
Missäs Tuuli??? Iltapäivällähän se neuvola oli???

Moi vaan! Kiirettä pitää ja täytyy tänään lähteä vielä aikasemmin töistä sinne neuvolaan.

Vai Tehiksen tyttönen ;) on jo lähtöasemissa...Ompun tulokas ei varmastikaan eksy matkalla, kun tietää jo osoitteen :) Omppu, laitoin sulle muuten viestin tuolla mesen puolella.

Pakko mennä! Palataan!

Tuuli

Senora: joo, esimiehelle viime viikon maanantaina, sitä ennen muutamalle työkaverille. Paitsi tälle kämppikselle en huomannut erikseen asiasta mainita kun kuuntelee mun kaikki puhelut jne. joka tapauksessa.. =)

Missäs ne kaikki muut neuvolakuulumiset viipyy...

Taitaa olla tosiaan tytskä tämä, kun niin kovasti pyllyään pyörittelee parhaillaankin :-D
Niin, esimakua tulevasta ja olevasta :-) Jos onkin niin, että ei ole oikein tottunut tuohon makuuasentoon...
Voi jessus, kun alkoi väsyttää ihan järkyttävän syvästi.. Kokeillaan auttaako kahvi tuohon vaivaan. Sniif, ei ole enää kakkuja ym.

Mikäs se Tuulin niin kiireisenä pitää? Ai niin, hää on töissä... :-D

Laitoin Tuulille meseen viestin. Olishan tuon tietty voinu täälläkin sanoa, mutta..

=D yks miespuolinen, saman firman palveluksessa oleva, tuli äsken tähän ja sano, että "hö, sä oot taas paksuna, mä en ala" Naureskelin sille, että ai TAAS...

Ei ole muuten Ruusasta kuulunut aikoihin! Onhan kaikki ok, tulehan kertomaan kuulumiset..

Kestosuppari päällä... täytys kai nostaa taas häntää penkistä vähäks aikaa. Mut tarpeeks kauan ku istuu paikallaan, ei enää viittiskään nousta.

Päivystystä..

Kiva kun alkaa masuasukit kääntymään ja synnytykset lähestymään.. Täälläkin on muutamana iltana oltu hiki päässä.. en oikein tiedä onko ollut supistuksia vai vaan muuta huonoa oloa.. Nyt ollaan siinä vaiheessa raskautta kun esikoinen sai kortisonipiikin ja syntyi parin viikon päästä.. Jännittää, mutta toisaalta huojentaa. Tiedän, että vaikka syntyis jo niin mitä todennäköisemmin selviäis..

Onko kenelläkään kokemuksia rautatableteista.. Söin muutaman kuukauden luontaistuoterautaa ja kaikki oli OK.. mutta hemoglobiini ei noussut, ei kyllä laskenutkaan.. terkkari sitten suositteli Obsidania.. ja kahta päivässä(1aamulla ja 1illalla..) Söin kyseistä rautaa jo esikoisen aikanakin.. pitäis olla ilmeisesti vatsaystävällisemmästä päästä.. Olen yrittänyt ottaa tabletin mehun kanssa ja syönyt jonkin hedelmän, että imeytyis, mutta.. Nyt totesin tuossa muutaman päivä sitten etten yksinkertaisesti uskalla illalla ottaa.. Hiki päässä jouduin ravaamaan vessassa.. Muutenkin tuo vessassa käyminen on tiheää.. Ja isomman tarpeen tekeminen on aika tuskaisaa.. En tiedä onko takaraivossa edelleen tuo ponnistamisen tuska, että tulee muutakin kuin sitä mitä pitäis.. No, joo.. onpa taas jutut.. Mutta kun vaivaa..

Pitää varmaan vaikka huomenna pistäytyä mittauttamassa avovastaanotolla tuo hemoglobiini, että onko ollut tableteilla vaikutusta.. Jos ei niin aion jatkaa luontaistuotelinjalla.. jos on niin saa kyllä yksi tabletti aamuisin piisata..

Pikku2 RV31+6

Kinkkinen sulla tuo Obsidanin sopimattomuus, Pikku2. Mun mielestä käy mittauttamassa ja jos ei hälyttävän alhainen, niin kokeile sillä yhdellä tabulla. Mulla on ihme ja kumma hemppa nyt noussut takaisin 128:aan, vaikka vaan yhtä päivässä otankin. Ekassa raskaudessa söin pari kuukautta ihan "turhaan" Spartocinea, ei auttanu mitään ja sit Obsilla lähti todella hitaaseen mutta varmaan nousuun. Ehkä vosit soitella terkalle, ja kysyä vielä hänen mielipidettään siitä yks / päivä.

T. Omppu the Werkkolääkäri....

pikaseen ihan omanapainen viesti.

Eli neuvolassa käyty, verenpaineet 122/70, vatsa kasvaa tasan keskikäyrällä ja sykkeet oli kakkosella 130-135 (ihan samat kuin esikoisesta).
Kaikki hyvin vaikka äipälle oli painoa tullut 1,3kg 2vk:n aikana :))) mutta olenkin hyvin syönyt, että "pitikin" jossain näkyä.
nyt on ollut 2 käyntiä 2vk:n välein ja tästä myös 2 seuraavaa 2vk:n välein ja sit viikon välein, eli nyt kiihty tahti kovin..

Tytön 2-vuotis mitat oli 91,3cm, 14,3kg ja hienosti "läpäs" kaikki palapelitestit yms.
Kaikki hienosti.

palataan...

kapris tuli pepun alla.

No ni, jos ehtis käydä kääntymässä täällä.

Neuvolassa kaikki ok. Heh, niinku etukäteen tiesinki, painoa oli tullu "ihan kivasti" 560g per viikko. Vaikka suuri osa takuulla kyllä nestettä (sormukset meinaa tuntua tiukoilta). Mutta kummiski. Nyt entistä tarkempana, mitä suuhunsa laittaa. Sokeritulokset ei ollu vielä ilmestyneet koneelle. Tunne on sellainen, että paastoarvo on varmasti koholla. Niinku viime raskaudessaki. Eli sitä suuremmalla syyllä syömistarkkailuun meikäläinen. Luin muuten jostain, että hedelmien hedelmäsokeri kans nostaa veren sokeriarvon ylös samanlai ku tavallinen sokeri. Eli ei paljoa hedelmiä tälle tapaukselle. Kasviksia kuulema voi huoleta syödä. Mitähän muuta? Supistella ei sais vielä, mutta voi johtua siitä että uudelleen synnyttäjä tuntee helpommin supparit ku ensisynnyttäjä. Tai siitä, että mulla vatsa on kuulema pehmeä (hmmm. olikohan tuo vain sievä sanamuoto vatsamakkaroista?), joten kohdun tapahtumat tunnen hyvin. Tai kolmas vaihtoehto on vanha kunnon virtsatietulehdus. Sainki mukaani varalta purkin ja käskyn toimittaa näyte labraan. Sain ohjeen vielä tarkkailla supparitilannetta ja tulla tarvittaessa pyytämään muutaman päivän sairasloman (sen aikana kuulema pitää lapset ehdottomasti viedä hoitoon ja itse vaan levätä).Hemppa oli 140. Nelkun sydänäänet kuulu hyvin. Vaikka hän yrittiki kovasti mennä karkuun kuuntelijaa. Vielä oli jokin asia. Ai niin, mulla kuulema kohtu on sellaisen mallinen ja sellaisessa kohdassa että siksi vatsa pullahtaa tosi hyvin esille ja tosi varhain. Ai niin ja vielä yksi asia. Kohtu on kasvanut hyvin.

Tällä kertaa tais juttu jäädä tähän. Käyn vielä kurkkaamassa mesen puolella.

Ai niin. Millähän ihmeen mitalla se neuvola laskee viikot, ku hänen mukaansa nyt ois 14+6. Mun omien laskujen mukaan 14+3.

Safiiri ja Nelkku 14+3-6

Niillä taitaa neuvolassa olla ihan omat laskurit... Silloin ku soitin neuvolaan niin katteli varmaan jostai kiekosta la:n ja kai kuuli mun leukojen loksahduksen ja sanoin että oon netistä saanu eri päivän... kysyi sen ja ei ne eronnu ku yhellä päivällä... mutta kuitenski. Toi kuulemma selittyy sit sillä että eri laskureilla on eri määrät raskauspäiviä... Mut se siittä...
Ois vähä nälkäki. Oon todennu et aamupäivällä pitää olla se jugurtti mutta ei se enää mee iltapäivällä sisuksiin...
Kiva et sait Safiiri kuulla taas nelkun sydänäänet... ja aika veijari taitaa olla kun pakoilee...

Laskekaapas joku matemaatikko, että jos laskettu on 24.2, millä viikolla nyt mennään. Oulun synnytysosaston kiekko väittää että 14+3. Ku jos menkat alko viimeksi 19.5 ja kierto on melko lailla 29 pv, tulos on tuo.

Miten voi sikeästi nukutun yön jälkeen väsyttää näin hitsisti???
Olen ihan tööt ja aikaansaannokset tälle päivälle kyllä aika surkeat. Onkin ollut kyllä lukupäivä...

Pikku2, luulisi tuon yhdenkin tabun päivässä auttavan. Minäkin olen sitä Obsidanin naukkaillut 1 per päivä ja sillä kyllä nousi ihan mukavasti. Enkä edes joka päivä muistanut ottaa. Hemppa oli mullakin noussu takasin sinne 125:en. Nyt otan enää sillontällön eli tosi harvoin. Mulla aiemmin Obsidan saanu vatsan sekaisin, mutta tässä raskaudessa ei ole ollu mitään vaikutusta. Outoa. Tosin viime aikoina on ollu muuten vähän epämääräinen tuo vatsa. Supparin myötä joutuu joskus juoksemaan veskiin... Aiemmissa raskauksissa tuo ollu vasta loppumetreillä vaivana.

Toivottavasti ei Safiiri nyt mitään tulehdusta kummiskaan ole...
Vai vilkas veijari siellä karkaili :-)

Ninni, ei kyllä minusta näytä ainakaan mitenkään isolta tuo sun vatsa. Tosin olen vähän huono arvioimaan toisten mahoja, kun itsellä aina näitä minejä.
Nätti pyöreä pallo tuo sun vatsa ainakin on!!!

Kapriksen puheet valtavasta vatsastakin sitten perättömiä. Jos kerran sf-mitta ihan keskikäyrillä :-)
Hyvän kokoinen typy teillä tuo esikoinen! Meillä poitsu oli 2-vuotisneuvolassa jonkin verran pienempi. Vähän olen huolissani, kun hällä paino kohta vuoden pysyny 12,8kg:ssa. Ja pituutta on silti tullu useita senttejä... Painokontrolli onkin tuossa 2,5-vuotiaana.

Nyt täytyy hakea poju kotiin äiteen kanssa kokkailemaan. Kun ei muutakaan jaksa...

Tehis

tiijä sit matemaatikosta mut 19.5 oli perjantai.
eli to on täyttyy viikko

pe on sitte +1,la +2, su +3, ma +4, ti +5, ke +6, to uus viikko

eli tänään on keskiviikko ja neuvolantätin mukaan +6 ja huomenna vois sanoo et viikkoja 15.

Tolla LA:lla sain 14+3 tai siis tekayn kiekolla. Ja toi mun mielestä ok, koska sulla laskettu päivä on sunnuntai ja tuolla kaavalla sunnuntai 24.2. on 40+0.

Mun mielestä Ninnin maha on ihan hyvän kokoinen! Onhan sulla vielä aikaa tässä sitä kasvattaakin.

Kapris, meidän poika ei ollut edes 3 v-neuvolassa noin painava :) Pituus oli kyllä n. 92 cm. Hienoa, että tyttö teki yhteistyötä palapeleissä ym.

Nii onkohan se Safiirin terkka laskenut todellakin menkoista nuo päivät, eikä np-ultrassa määritellyn mukaisesti. Klups, nyt pakko tunnustaa, että tuli ihan oikosulku- oletko Safiiri käynyt np-ultrassa?? *nolo*

Täällä yks raskaudesta muistinsa menettänyt.. Tajusin tuon aiemman viestin jälkeen, että minulla on tänään neuvola..

No, siellä sitten puitiin tuota rautatablettien määrää ja haittaa.. Hemoblobiini oli 118 oli siis noussut ja päätettiin jatkaa 1tbl aamulla. Paineet ja sydänäänet oli OK! Painoa ei ollut viime kerrasta tullut yhtään.. mikä ei lähtöpainoon nähden haittaakkaan..

Sitten tähän tämän päivän kohokohtaan.. Juteltiin kun minulla on ollut monena iltana omituinen olo.. Terkkari epäili, että minä olen niitä jotka eivät tunne supistuksia.. Esikoinen tuli siis RV 33+3 ja silloinkin tunsin ensimmäiset supistukset vasta synnytyssalissa.. No, päädyttiin sitten siihen.. että jos tänä iltana on omituinen tunne niin sairaalaan tarkistuttamaan tilanne.. Me kun ei voida muuta kun arvailla ja siellä tarkistavat alapään tilanteen ja laittavat käyrille.. Supistuksethan ovat ihan normaaleja, mutta kun minulla on tuo ennen aikainen synnytys takana niin ei innosta veikkaamaan.. Nyt sitten jännätään..

Voihan tuo olo johtua ihan siitäkin kun jäin pois töistä ja on aikaa tunnustella omaa oloa, mutta senkään varaan ei voi laskea.. Parempi tarkistaa tilanne kuin katua jälkeen päin.. Turhia käyntejä ei kuulemma tällaisessa tapauksessa ole..

No, voi olla että joka tapauksessa menen tänään piipahtamaan.. enhän saa itselleni rauhaa ennen kuin tilanne on tarkistettu.. Kävellessä ilmeisesti supistaa aika usein.. tuntuu, että olis helpompi kävellä kuin vanhat mummot kävelykepin kanssa kyykyssä.. jos erehtyy nostamaan selän suoraksi niin painaa niin pirusti..

Ei muuta kun palaillaan..