ES-KERMIT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa!

Vihdoinkin pääsin koneelle, on ollut vähän härdelliä viime päivinä.

Tekstiä olette saaneet aikaiseksi niin paljon että aivan hengästyttää, en tiedä mistä sitä aloittaisin.

Tuulin tiitiäinen pitää uimakoulua, ihana juttu! Eikös ne liikkeet olekin tosi ihania! Paitsi näin loppuraskaudesta kun tuntuu että pissit tulee housuun kun toinen heiluttaa vähän olkiaan ja henki salpautuu kun pikkuinen venyttelee jalkojaan... =)

Ompulla hienot nla-kuulumiset ja tuo imurointikielto on kyllä sellainen jonka meinaan lanseerata myös täällä meillä.
Ja tuo mottosi on kuin mun suusta! Mies pitää mua todella pessimistisenä ja ehkä olenkin sitä, mutta kun ajattelee tuolla tavalla ei tule niin kovasti pettymyksiä ja kaikki jutut jotka menevät odotuksia paremmin tuntuvat sitten tosi hyviltä.
Toivottavasti ei nyt ensimmäinen syysflunssa olisi iskemässä sinuun! Lähetän täältä kovasti parantavia säteitä.
Ihanasti esikoisesi toivottaa tulevan vauvelin tervetulleeksi, ei tosiaan eksy matkalla kuten Tuulikin kommentoi.

Antzilla vähän ikävä laatoitusepisodi koulussa, höh. Onneksi kerkisit vessaan! Toivottavasti pahoinvoinnista ei tule pysyvää olotilaa! No, onneksi pahaan oloon aivan ihana selitys. =)

Senoralle suosittelisin minäkin noita voileipäkeksejä pahan olon poissa pitämiseen.

Bellamariian vauva-arki kuulostaa kyllä kadehdittavan ihanalta! Sellainen tilataan meille muillekin. Heititpä vaikean kysymyksen. Tuo meidän esikko on myös ollut aina kovin hyvä nukkumaan ja nukkuu edelleen 12 h yöunet, tänäänkin herättiin vasta 20 yli 9... Muistaakseni kuitenkin rytmiä ja pidempiä valveillaolojaksoja alkoi tulla tuossa kolmen kuukauden iässä, ellen nyt ihan väärin muista.

Voi Ninni miten ikävään välikäteen vanhempasi ovat sinut laittaneet. Ymmärrän täysin että he ovat lomansa ansainneet, mutta kyllä sinun kuuluu nyt tuossa tilassa ajatella ensisijaisesti itseäsi ja masussa kasvavaa vauvaasi. Toivottavasti löydätte jonkin kompromissiratkaisun ja toivottavasti sopu säilyy perheessä!
Ihanan masukuvan olit laittanut! Ei tuo masu minusta mitenkään valtavalta näytä vaan aivan ihanalta ja pyöreältä vauvamasulta.

Ihana masukuva Tehikseltäkin! Soma pikkuinen, mutta selkeästi erottuva vauvamasu sullakin.
Hienoa että vauveli oli nyt sitten kääntynyt ihan itsekseen raivotarjontaan!

ÄssÄlläkin hienot nla-kuulumiset! Sulla ei taida enää olla montaa viikkoa hoohetkeen kun kerta muutkin lapsukaisesi ovat tulleet ennen laskettua aikaa. Huisin jännää!

Hui, toivotaan ettei Kirpun vauvelin pää tai peppu sieltä ihan vielä olisi tuloillaan!

Kapriksella myös hienot nla-kuulumiset! Ja teidän tyttelillä tosi hienot mitat, hänestä tulee pitkä, näyttävä ja kaunis nainen!
Huimasti olit kyllä ensisynnyttäjäksi auennut jo sairaalaan mennessäsi. Mulla avautumisvaihe kesti tuskastuttavan pitkään, mutta johtui siitä että tyttö oli tulossa pää vinossa.

Safiirillakin oli hyvät nla-kuulumiset! Toivotaan ettei nuo paastoarvot olisi kohollaan. Onneksi siihen pystyy kuitenkin aika hyvin ruokavaliolla vaikuttamaan ja ilmeisesti sulle jo tuttu juttu.

Hui kauhistus, toivottavasti Pikku2:n omituinen olo ei nyt merkkaisi sitä että synnytys olisi käynnistymässä!
Tuosta obsidanista, mulla se myös aiheuttaa ummetusta ja olenkin siitä syystä jättänyt niiden napsimisen. Oletko kokeillut Retafer nimistä valmistetta?

Kääk, nyt alkoi CSI ja on mentävä sitä seuraamaan. Pikaisesti omat nla-kuulumiset siis:

Painoa tullut +200g sitten viime käynnin, eli kaiken kaikkiaan 3,7kg. Terkkari tuumasi että jos tämä tahti jatkuu niin hän on hyvin ylpeä musta. No, en tiedä miten sitä painoa hirveästi saisi kertymään kun kerta kaikkiaan mikään ruoka ei maistu. Pitää ihan pakottaa itsensä syömään jotain ettei verensokeri laskisi liian alas.
Verenpainen oli ok, hemppaa ei mitattu. Sf-mitta 33cm, eli yläkäyrillä mennään mutta tätsy oli sitä mieltä ettei sieltä kuitenkaan ole mikään jättiläinen tulossa. Vauvelin syke oli 140 ja raivotarjonnassa hän siellä edelleen pötköttelee ja hyvin alhaalla jo. Terkkari tuumasi ettei vauvan tarvitsisi ihan vielä syntyä, eli saapi nähdä meneekö yhtä paljon yli kuin esikon kanssa vai tuleeko tämä nyt sitten vähän ennen aikojaan?

Nyt telkkarin pariin, hyvät yöt ja kauniita unia! Huomenna yritän keretä sitten taas paremmin, mutta vasta iltapäivästä. Aamuksi mennään kaverin luokse leikkimään.

T. Jazz ja masukas rv 34+2

Sairaalareissu heitetty..

Käyrää otettiin.. ei supistuksia, mutta mahdotonta möyrintää ja tömistelyä..
Pissa puhdas, lämpöä 37, paineet OK..

Kohdunsuuta on jäljellä 3cm ja on kuulemma pehmentynyt.. Lääkäri oli tosi pätevän ja mukavan tuntuinen.. Oli sitä mieltä, että pitäisi olla kristallipallo.. että tietäs mitä tuleman pitää.. Olen ilman muuta riskisynnyttäjä.. On edettävä hetki ja päivä kerrallaan.. Mietti jonkin aikaa ilmeisesti antaako kortisonipiikin varmuuden vuoksi, mutta en saanut sitä.. Viikon päästä on seuraava käynti yksityisellä.. Sitä siis odotellessa..

Hyvät yöt..

Niinpä niin.... Onpas ollu hiljainen ilta...
Kävin eilen poimimassa mustikoita. Ihan kivasti löytyi.
Aamulla norjanpuhumisharjoitukset taas jatkuivat - ei kiva... (mutta toisaalta ...)
Meilläpä oli aamulla -1C! Auton akkunat jäässä ja aika viileen tuntuista. Kun tuon aamulämmön kirjasin allakkaan huomasin, että siinäpä oli merkintä rv7! Huh... kylmä hiki... syksyllä km tuli 7+4 alko pelottamaan että mitenkähän tässäkin nyt sitte käy.

Tulkaas neuvolassa käyneet kertomaan kuulumiset! ja tietenki muutki!

jaa täällähän oli vielä yksi sivu... (tää olo kyllä taitaa pehmentää aivot...)
Hyvä, ettei ne ollu sittenkään suppareita pikku2:lla...
Jazz on tosiaan selvinny pienellä painonnousulla... hyvä et neuvolassa oli kaikki ok.

Pikaiset huomenet! Kaikilla näyttää olevan tilanne hallinnassa, hyvä, hyvä ;) Pikku2 ottaa nyt vain rauhallisesti päivän kerrallaan ja toivotaan totisesti, ettet ihan vielä pääse synnyttämään!

Minullakin oli neuvolassa kaikki hyvin, tosin hemppa oli 99 :( Sf-mitta otettiin ekan kerran ja oli nyt 17 eli kuulemma täysin käyrällä. Nevolatäti paikallisti tiitiäisen köllöttelemästä navan kohdalta ja sydänäänet saatiin kuuluviin heti. Olivat 140. Pian tiitiäinen kumminkin kyllästy ja poukkas anturin alta pois.

Nyt ei ehdi millään enempää. Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

Kävitkös Tuuli hakemassa rautaa apteekista?? Hurjan alas toi hemppa on kyllä menny.
Rautaa voi hakea muualtakin kuin purkista. Tarpeeksi rautapitoinen ruokavalio on tärkeä erityisesti naisille, joiden vatsa ei kestä rautatabletteja. Tujun rautaruiskeen saa esimerkiksi veriruoista, kuten verisyltystä tai veriletuista, joita voi kyydittää puolukkahillolla. Myös maksa sisältää paljon rautaa, mutta sitä ei suositella, koska siinä on niin paljon A-vitamiinia. Maksapasteijaa voi kuitenkin syödä.

Ylipäänsä liharuoat, kuten riista ja lammas, sisältävät paljon rautaa. Hyviä raudan lähteitä ovat niin ikään ravut, katkaravut, simpukat sekä täysjyväleipä. Rautaa on myös munan keltuaisessa, vehnänalkiossa ja jopa tummassa siirapissa. Rautaa saa lisäksi vihanneksista, erityisesti pinaatista, nokkosesta, parsakaalista, brysselinkaalista, fenkolista ja vihreistä yrteistä.

Kokeile myös valkoisia papuja, keltaisia herneitä, linssejä, mustajuurta, kurpitsaa, persiljaa ja avokadoa. Myös monet hedelmät, marjat ja pähkinät sekä siemenet sisältävät rautaa: mustat ja punaiset viinimarjat, mustikat, lakat, hasselpähkinät, kurpitsansiemenet, auringonkukansiemenet, banaanit ja passionhedelmät sekä kuivatut aprikoosit ja taatelit.

Rauta imeytyy parhaiten c-vitamiinin kanssa, joten pillerit kannattaa huuhtoa alas esimerkiksi vastapuristetulla appelsiinimehulla tai mustaviinimarjamehulla. Maitovalmisteita ei tulisi ottaa neljään tuntiin ennen tai jälkeen raudan nauttimisen. Myös kahvi heikentää raudan imeytymistä.

(lainasin tossa ellien artikkelia...)
http://plaza.fi/ellit/perhe/raskaus-vauvat/rautaa-raskaana-oleville-naisille

Huomenet!
Vähän alkaa olla jo orpo olo, kun isäntä yötä työreissulla. :-/ Vielä parin viikon päästä hällä on kahden yön reissu. Sitten onkin kalenteri öiseen aikaan varattu mulle ;-)
Jänskä, että nyt univaivana, ettei uni meinaa millään illalla tulla. Sitten kyllä porskutan koko yön sikeästi, kun vaan uneen pääsen.

Urheasti oli Jazz jaksanut kommentoida kaikkien juttuja. Hattua nostan! :-)
Sullahan on vauva tosissaan jo lähtökuopissa. Tosi komeasti on tuo painosi pysynyt hallussa, onnittelut! Sinä olet siis varmaankin laihtunut raskausaikana. Vauvan synnyttyä taidat painaa tosiaan vähemmän kuin ennen. Siihen vielä imetys päälle, niin johan kilot karisee! Miten sulla viimeksi imettäminen onnistui ja vaikutti?

Siitä tulikin mieleeni, että onko täällä muita "himoimettäjiä"? Heh, kuulostaapa tosi hienolta.
Minä olen kaikkia imettänyt n. vuoden ja se on ihan selkeästi mun juttu. Kaikkien juttuhan se ei ole, eikä tarvitsekaan olla. Viimeksi myös luovutin maitoa, kun sitä tuli yllinkyllin. Joku pieni keskosvauva sillä mun maidolla kasvoi. Vein tuohon vähän pienempään sairaalaan, en TYKS:an. Tällä kertaa en kyllä aio siihen luovutusrumbaan lähteä. Ei kertakaikkiaan tässä rumbassa taida olla aikaa.. Vaatii aika paljon.

Pikku2, sullahan alkaa olla kyllä nyt tosiaan jännät paikat. Joudut varmaan tarkkailemaan itseäsi ihan älyttömästi. Toivottavasti sieltä ei pieni nyt kuitenkaan tällä kertaa päättäisi liian aikaisin tulla. Hyvä, ettei vielä ainakaan merkkejä sellaisesta ollut. Tsemppiä!

Missäs se Ruusa tosiaan luuraa?

Tuulilla on hemppa kyllä tosi alhaalla, voi hitsi.
Ei muuta kun tabua naamaan ja ruokavaliota vähän rautapitoisemmaksi Senoran ohjeilla :-)

Nyt pitää ruveta ahkeroimaan. Tänään pitäisi saada paljon aikaiseksi, kun huomenna pidetään vapaapäivä. Vaikkei sinne treffeille nyt sitten lähdetä, niin käydään kuitenkin shoppailemassa vähän lähempänä pikkumiehen kanssa. Viikon päästä mennään isännän kanssa yksiin juhliin ja sinne pitäisi löytää jotain päälle pantavaa&mahtuvaa.

Tehis rv 33+4

Köh, köh... yöllä heräsin hirveeseen kurkkukipuun, joka onneks nyt on laantunut. Mutta voihan kökkö sentään.. ja vieraita tulossa koko viikonlopuksi :/

Hyvä, kun kävit näytillä Pikku2 ja onneks ei supistellut ainakaan silloin. Tosiaan rauhallisesti jatkettava köpöttelyä, että sais pikkuinen kasvaa sisarustaan pidempään kohdun suojissa.

Jazzillakin neuvolakuulumiset hyvät. Vähällä painonnousulla olet kyllä päässyt!

Tuulilla hemppa matalalla.. mullahan oli ekassa raskaudessa alimmillaan 95, mutta sitten kun vaihdoin raudat Obsidaniin, alkoi se hidas nousu.

Täytynee alkaa palvelemaan.. ja muutenkin yrittää tehdä töitä, jos vaikka huomenna oonkin niin kipee, etten selviydy töihin.

Omppu ja Toivo 25+1

Huomenet..

Yö meni ihan OK! Tultiin illalla siihen tulokseen etten nuku koko yönä jos en käy tarkistuttamassa tilannetta.. No, se auttoi.. En ole nukkunut noin hyvin varmaan moneen viikkoon.. Isäntä tosin sai jonkin valvomiskohtauksen.. kävi kolmen maissa vessassa.. pyöri puolitoista tuntia sängyssä ja lähti katsomaan telkkaria, jotain vanhoja nauhotuksia..

Meillä esikoisella on ollut jo monta päivää kurkku kipeä.. aina aamulla valittaa, että kurkku on tosi, tosi, tosi, toooosiiii kipee.. Yskänlääkkeellä ja kurkkutableteilla ollaan yritetty, mutta täytyy huomenna käyttää avovastaanotossa ettei viikonloppuna tarvii lähteä sairaalaan.. Meillä kun tuolla pikku-ukolla tahtoo mennä kaikki lentsut aina korviin.. eikä valita niitä.

En tiedä mikä tuohon isäntään on mennyt.. On saanut jonkisortin touhupiikin. Maanantaina suolasi kurkkuja kuusi ämpärillistä ja nyt on uunin lämmityksessä.. meinas kuulemma paistaa sämpylöitä ja meille esikoisen kanssa jää suklaapiirakan teko.. nam, nam.. Illasta olis taas äidin omaa aikaa.. pitäs vissiin piipahtaa kangaspuiden takana, vielä kun mahdun.. juuri ja juuri.. Näin ahneus kun iskee niin järjen käyttökin olisi sallittua.. Aloitin kesän alussa ryijyn kutomisen eikä sitä olisi jäljellä enää kuin 35 hapsukerrosta.. takana on jo 60 kerrosta.. ; ) Ennen kansalaisopistojen alkua meinasin, että saisin valmiiksi.. mutta saas nähdä..

Saatiin muuten toissailtana keskusteltua vähän välejämme selvemmiksi. Ei se isäntä osannut oikein eritellä miksei ole kyennyt olemaan läheinen.. No, onhan hänelläkin ollut kaikenlaista, joten ei tässä itsekkään varmaan ole osannut tukea riittävästi, vaikka yrityksestä se ei ole ollut kiinni.. Se, puhuminen vaan tuntuu olevan vaikeaa.. Nyt on taas olo "seesteinen"..

Hyvää työpäivää töissä ahertaville..

Pikku2 RV32

Röyh ruokatauolta!
Siitä tulikin mieleen, että mulla muuten pitkään ollut aamupalana kipollinen Bran Flakeseja&rasvatonta maitoa ja lasillinen ananastuoremehua. Tuo on huippuyhdistelmä! Noissa hiutaleissa on paljon rautaa ja kuitua. Mehu taas hyvä siinä kaverina, kun on sitä c-vitamiinia. Ja erityisesti ananas, koska poistaa nesteitä! Yhtään ei ole turvotuksia vielä tullut. Sormuksetkin tiukasti sormissa :-)

Tsemppiä kaikille köhijöille!

Onpas Pikku2 sun miehelles iskenyt joku outo pesänrakennusvietti ;-)
Voisko siitä saada vähän tännekin, laitakko linjoja pitkin tulemaan? Siis nimenomaan miehelle :-)
Ei vaan, meillä kyllä mies ollu tosi ahkerana viihdyttämään noita muksuja, joka on mun mielestä aivan huippua nyt tässä tilanteessa!

Jatkan ahkerointia.
Tarkoitus muuten vielä ensi ja sitä seuraava viikko punnertaa tuon lisurin kanssa. Sitten heittäydyn vapaalle!
Muutamia luentoja ja koulutusjuttuja olisi vielä senkin jälkeen.. Saas nähdä miten käy, kun ilmoittauduin yhdelle kurssille, jonka eka istunto 8 .10. Vielä en tiedä pääsenkö siihen, kun rajotettu määrä paikkoja. Toivottavasti täällä pysytään vatsassa riittävän pitkään. 5.10. ois kans yks tärkee juttu.

Tehis

No johan nyt on vallan vaisua ollut tänään, harvinaista! Itellänikin on kyllä ollut töitä vaikka muille jakaa (harvinaista sekin..) eikä loppua näy. Mutta nyt aattelin kohta singahtaa vähän pehmeemmille palleille, elikkäs kotisohvalle ;)

See ya!

No niin, kerkesinpä tänään koneelle. Kauhulla ajattelin kuinka paljon te sormikkaat olette taas tekstiä vääntäneet, mutta tänään onkin onneksi ollut hiljaisempi päivä. =)

Käytiin aamusella kaverilla jonne kokoontui meitä opiskeluaikaisia kavereita lapsineen. Mukavaa oli mutta nyt olen ihan poikki. Kaiken lisäksi tytteli päätti olla enää nukkumatta kun tultiin kotiin joten jäi sitten itseltäkin lepohetki käyttämättä. Höh.

Piti vielä eilen Niksulle kommentoida kun työkaverisi ei ollut huomannut raskauttasi ettei tosiaan kaikki ole niin tarkkasilmäisiä. Minunkin lähin työparini meinasi nielaista juomansa väärään kurkkuun kun kerroin raskaudestani ja olin silloin jo lähempänä puolta väliä raskautta. Omasta mielestäni vatsaani ei olisi voinut olla huomaamatta, mutta ilmeisesti kaikilla ei ole tapana tuijotella mahan seutua arvioivasti. =)

Jeps, kyllä tässä on tosiaan tainnut muutama kilo lähteä ja sehän ei haittaa. En ole mitenkään tiukkapipoisesti noudattanut mitään diettejä tai vältellyt kauheasti makeita juttuja. Kiitokset onnitteluista, olen kyllä itsekin tosi tyytyväinen tulokseen. Tosin vielä ei voi nuolaista, nythän tuo vauveli vasta alkaa keräämään massaa ja näin ollen painokin vielä todennäköisesti nousee.

Itse lukeudun myös Tehiksen lailla himoimettäjiin. Maltan tuskin odottaa että pääsen uudestaan imettämään ja toivon todellakin että se onnistuisi yhtä hyvin kuin esikoisenkin kanssa! Musta se on vaan niin ihanaa mutta en kyllä osaa selittää mikä siitä tekee niin kivaa. Tyttelihän ei suostunut maitoa juomaan muuta kuin aidosta tavarasta, eli tuttipullot ja myös tutit olivat inhottavia hänen mielestään. Alkuun se ehkä hieman ahdisti mutta näin jälkikäteen olen kyllä ihan tyytyväinen tilanteeseen.

Hyvä tosiaan että kävit näytillä Pikku2! Ja onneksi kaikki oli edelleen ok. Nyt vaan yrität parhaasi mukaan lepäillä ja käytät hyväksesi miehesi innokuuden kokkailla. =) Hienoa että saitte puhuttua välinne selväksi.

Voihan vääks tuota senoran yökkäilyä. Varmasti jo ällöttää kun ei mikään tahdo pysyä aamusella sisällä. Mutta kuten itsekin totesit on syy aivan ihana, joten kaipa sen kestää. Ja onneksi sen pitäisi kyllä jossain vaiheessa helpottaa.
Tsemppiä myös noiden pelkotilojen kanssa elämiseen. Eiköhän tällä kertaa kaikki mene hyvin, varsinkin kun nuo oireet ovat niin voimakkaat! Halauksia!

Tsemppiä Tehikselle lisurin vääntämiseen ja hyvä että olet kuitenkin vielä meinannut suoda itsellesi lepotauon ennen vauvelin syntymää. Toivottavasti saatte vauvelin kanssa aikataulut yhteensovitettua. ;)

Tsemppiä myös kaikille työssä ahertaville sekä flunssaa vastaan taisteleville! Ihanaista päivän jatkoa ja kuulumisiin.

T. Jazz rv 34+3

Iltapäivää!

Pikku2 on tosiaan jännät hetket! Onneksi tosiaan noilla vk pikkuisen selviytymismahdollisuudet on jo hyvät joten ei kauheaa paniikkia! Pysyisi nyt kuitenkin vielä hetken lämpimässä masussa. :)

Senoralla paha olo jatkuu... :( No onneksi on hyvä syy! :) Mulla ei ole enää pahellin huonoa oloa ja ruokalaepisodikin taisi jäädä siihen yhteen ainoaan kertaan (vannomatta paras tietty mutta...).

Äh, en muista mitä kaikille kuuluu... Sorry! :) Mä muuten sitten repäisin ja tilasin vaunut sun muuta vauva-tavaraa! :O Ei, en tosiaan vieläkään usko, että kaikki menisi hyvin, mutta uskon ja toivon, että ainakin JOSKUS meille vielä tulee vauva. :) Oli niin hyvä tarjous, siitä olikin elleissä jo puhetta (tervkauppa.fi sivuilla se vaunutarjous, 475e). Ei kyllä mitään tietoa millaiset vaunut, mutta itse en siitä niin stressaa... En ole mikään innokas kävelijä, joten riittää, että pääsee eteenpäin, puistoon ja takaisin sun muuta. :) Ja kaikennäköisillä virityksillä se on minuakin työnnetty ja hyvin on äiti pärjännyt joten... Ja totuus on, ettei meillä ole rahaa ostaa mitään 600e vaunuja. Joten oikein hyvä näin!

Mutta nyt pitää lähteä pitopalvelun palaveriin! Täti menee lokakuussa naimisiin ja olen serkkuni kanssa kaaso. :)

antzi 13+2

Juu Tehis, kiinnostaa tuo yhteisöhomma mutta miten siis edetä...

Galluppiin: kuulun myös himoimettäjiin. Esikoista imetin 11kk ja hän sitten omasta tahdosta ei enää halunnut tissiä (taisi vaikuttaa raskaushormonit). Mielestäni se on helppoa (siis kun ruuat kulkee mukana).

Neuvolalekurin terkut: Kohdunsuu sormelle auki, pehmeä ja kaulaa jäljellä samat 2cm kun tähänkin asti. Sf mitta 34 (johtuu perätilasta) ja lääkäri rupesikin mua jo valistamaan perätilasynnytyksestä. Olen kyllä sitä mieltä että vauva vielä kääntyy sillä on ollut tässä välissäkin toisinpäin. Nyt hoksaan sen liikkeistä. Perätilassa liikkeet ei tunnu niin selkeenä ja tuntuu lähinnä virtsarakkoon ja johonkin "takapuoleen" kun taas vauvan ollessa toisinpäin tuntuu liikkeet kylkeen, lähelle kylkiluita. Ja huomaan että vauvan ollessa perätilassa vatsa lähtee tosi ylhäältä ja alhaalla on tilaa ja housut menee hyvin kiinni kun taas vauvan ollessa toisinpäin, tuntuu että vatsa roikkuu polvissa ja edes äippähousut ei meinaa mennä kiinni.... Ja ahdistaa alavatsan nahkaa. Tälläisiä huomioita. Toivottavasti ovat oikeita.
No, minua ei ainakaan tällä hetkellä pelota, vaikka perätilassa joutuisinkin synnyttämään.

Vaunuista. Minäkin olen täällä metsästellyt ja pähkäillyt vaunuja. Me tarvittaisiin kaksosten rattaat. Olen väijynyt tuolla huuto.netissä niitä mutta ei ole sopivia löytynyt.

Senora, ajattele pahasta olosta niin että se on hyvä vaan, tärkeän asian puolesta. itse yritän ajatella niin kun vauva yöllä potkii ja melskaa ja pitää mua hereillä. Eli ajattelen että olisin varmaan tosi huolissani jos liikkeitä ei kuuluisi.

Pikku2:lle terkkuja, kiva kun kaikki hyvin. Kohtahan ollaan jo viikoilla joilla ei ole todennäköisesti mitään hätää vaikka vauva syntyisikin.

Terkkuja muillekin. Nyt painun sohvalle konttausasentoon takapuoli ylhäällä, jos tuo melskaaja vaikka kääntyisi...

Kirppu

Jazzilla tosiaan riittää sananen jokaiselle... Oot kyl symppis...
Hyvä Antzi, että ruokalaepisodi jäi vain yhteen kertaan... mutta kiva kun kerroit täällä, niin tietää vähän varoa töissä syömästä liikaa tai olla käymättä ruokalan puolella jos vähänkää velloo... Ja oot jo tilannu vaunutki... Mä en kyllä vielä ala mitää hommaamaan. Jostai luin listaa mitä kaikkee pitää vauvalle olla.. oli kyl hurjan pitkä. Vaunut ois kyllä ihana ostaa uutena, mutta luulen että taijan hankkia ne kuitenki kirpparilta... Ainaki viime talvena oli muutamat vaunut myynnissä... Toinen vaihtoehto ois tietenki ostaa uutena ja säilyttää ne sitte tai myyä jollekki tarvitsevalle.

Tehiksellä lisuri odottelee valmistumista... Tsemit ja kirjoitteluintoa.. Toivotaan et kaveri pysyy sisällä ja pääset luennoille, joille oot ilmoittautunu.
Kirpulla vaan masukki tykkää olla perätilassa... Toivottavasti kaveri kääntyy... Onhan tässä vielä aikaa...
Itsellä tää uus aamuharrastus jatkuu... eli musta tulee vielä aikamoinen laatoittaja... Nyt oli aamulla keksi yöpöydällä odottamassa. Joo aiheutti sitten sen että nesteet pysyi sisällä ja puuro piti ykätä... Aamulla oli pari pakkasastetta. Kävin laittamas auton käyntiin ja raappasin akkunoita... Kävin viel sisällä lämmittelemässä ja oottamassa että auto lämpiää vähän... Piti käydä sit vielä laatoitusharjoituksissa... Mä en kohta enää ala...
MUTTA.: Se on muuten perjantai!

Senoralle tsempit tuohon uuteen harrastukseen - laatoitutkseen. Ei ole kivaa, mutta lopussa se kiitos seisoo... tai jokeltaa :))

Se on tosiaan perjantai ja tulin innolla kirjoittelemaan, mutta hirveesti tekstiä tullut TAAS ja toi Jazzin kyky muistaa kaikkia oli taasen niin ihmeellistä, että ihan meni mulla aivot lukkoon :)

No, koitan jotain raapustaa...

Hyviä neuvolakuulumisia oli, vaikka se Kirpun pikkuinen siellä peppu eellä kölliikin. On kuitenkin hyvin aikaa kääntyä, eli nou hätä!
Mikäs on Ässän vointi? Onkohan jos tosi toimissa...
Tuliko muuten teidän tyttöjen huoneista kivat?

Tehikselle ahkeruuspuhallus lisuriin. Ei sullakaan pitkään ole enne kuin pääset "lomalle".
Eikä montaa hetkeä kun miehesi on yksin sun (masukin) öisin ;)

tuosta tulikin mieleen, että on Tuulin miehelle huonoja uutisia... ei meinaan pidä mun kohdalla yhtään paikkaansa se väite/tutkimus vai mikä oli, että 7-9kk raskaana olevat naiset ovat kiimaisia kuin kimalaiset.
Mulla oli se nymfo-vaihe tossa alku-keskiraskaudessa, mutta nyt ei tee mieli yhtään! Ei oikein mitään syytä ole, mutta on kyllä ollut NIIN hiljaista makkarissa, että huhhuh. No, täytyy kai vähän ryhdistäytyä ennen synnytystä, kun sitten ei kutienkaan hetkeen taas mulla ole haluja.
Kauanko teillä jo synnyttäneillä muuten kesti, että seksi tuntui samalta synnytyksen jälkeen?
Mulla meni yli ½ vuotta... no, eipä se pitkä aika loppupeleissä ole. ja onhan tässä aikaa ottaa menetetty aika takasin. vaikka sitten eläkevuosina :))

hmm... mitäs muuta.
Hui kun Pikku"2:lla oli jännät paikat. Hyvä kun kävitte tarkastuttaa tilanteen ja että kaikki oli kuitenkin hyvin.

Ompulle nuhantaltuttamis terkut!
Kurjaa on jos räkätauti iskee kunnolla varsinkin kun vieraita tulossa =(
täällä myös tyttö sai ihme nuhan maanantaina, mutta se on jo ohi. Mulle ja miehelle se iski vähäsen jo tiistaina ja ke iltana oltiin molemmat ihan kurkkukipuisia ja räkäsiä....
mä jo melkein väänsin itkua, että kauheeta jos joutuu perumaan tytön synttärit MEIDÄN nuhan takia.
No, mulla se mini-tauti on jo käytännössä ohi, mutta mies vielä vähän räkänen. Varsinkin aamuisin on ihan tukossa, mutta ei kuumetta eikä muuta ole onneksi ollut.
Eli synttärit on "voimassa". Mies vaan saa käskyn pysyä kaukana kaikista pienistä ja pestä käsiä joka vartti :)

kohta alkaakin loppusiivous ja leipominen. Voipi tulla vähän kiirus...
Eilen muuten pesin kylppärin lattian juuriharjalla ja kun olin valmis alaselkä sanoi sopimuksen irti ja jouduin konttaamaan sohvalle.. =/ onneksi meni "kohtaus" ohi ½ tunnissa ja pystyin jatkamaan siivoilua :))

Ja siitä synnyttämään menosta piti laittaa, että kyllä ne kätilöt siellä sairaalassa tuli monta kerta sanomaan ennen lähtöä, että jos toista lasta saadaan, niin HUOMATTAVASTI aiemmin lähtö sairaalaan jottei synny autoon... hurjaa.
oli kuulemma sen verran nopeaa se loppusenttien aukeaminen ja ponnistus (n.2tuntia) että toka voi olla sitten kunnon syöksysynnytys... tai sitten kestää päiviä :)

nyt siivoilemaan

Ihanat viikonloput teille kaikille!!!!!!

Kapris 31+1

Hej på er!

Voihan nenä tuota senoran laatoittamista! Sun täytyy erityisen tarkkaan pitää huoli siitä ettei verensokeri laske liian alas ja sitä kautta iske taas hirveä olo. Ja syö vain pieniä annoksia kerralla, kuten varmaan jo tiedätkin. Mulla oli aina töissä mukana jugurttia ja voileipiä aamiaisen lisäksi koska ennen lounasta iski yleensä hirveä nälkä ja ellei siihen nälkään saanut ruokaa tuli kauhea olo. Sen lisäksi hamstrasin kaappiin pikapuuroja, hapankorppuja ja välipalakeksejä, jotta olisi jotain hätävaraa mikäli oksuolo yht'äkkiä iski. Palavareissakin menin aina oven viereen istumaan että pääsisin pikaisesti poistumaan mikäli tulisi tarvetta. =)
Ja teillä on jo pakkasta aamuisin, hurjaa näin elokuun lopussa! Vaikka itsekin tilailin viileämpää säätä, on tämä syksy päässyt jälleen kerran yllättämään. Mutta en valita, itselläni on paljon mukavampi olla mutta tytön pukemisen suhteen on vähän hankalampi juttu. Ei viitsisi ihan vielä siirtyä syyspukuun, mutta kaipa se on pakko ettei heti kättelyssä vilustuta.

Niin ja vaunuista vielä, käytettynä saa ostettua lähes uusia vaunuja hyvinkin edullisesti. Esim. vauvalehden sivuilla on aika aktiivinen kirppari huuto.netistä puhumattakaan. Minähän möin ne esikoisen Emmaljungat tammikuussa puoleen hintaan siitä mitä ne puolitoista vuotta aiemmin olivat uutena maksaneet, ja takuutakin oli vielä jäljellä.
Me käytiin tuossa vaunuja katsomassa ja täytyy sanoa että näin toista kertaa niiden hankkiminen tuntuu hirvittävän paljon vaikeammalta. Eihän sellaisia vaunuja ole joissa olisi kaikki ne ominaisuudet jota toivoisin...

Antzi, olet varmasti tehnyt ihan hyvän hankinnan kun ostit vaunut. Ei niissä eri merkeissä loppujen lopuksi ole paljoakaan eroja, muuta kuin sitten tuossa hinnassa. Onneksi sulla näytti toi laatoittaminen jäävän ainutkertaiseksi kokemuksesi, toivottavasti on myös jatkossa näin.

Kaprikselle kovasti tsemppiä synttärijärjestelyjen viime metreille! Ja sydämelliset onnittelut kaksivuotiaalle näin etukäteen!
Harmillista että teillä on sairasteltu, mutta onneksi olette ilmeisesti jo paranemaan päin. Toivotaan että jaksatte juhlia koko viikonlopun kunnialla! =)
Otahan iisisti jatkossa tuon siivoamisen kanssa, nyt kun alkaa kudokset löystymään niin on riskinsä että tulee pitempiaikainen vaiva tuosta selkäkivusta.

Toivottavasti Kirppu saat jooga-asennoillasi vauvelin kääntymään! Olet varmaan aika hassu näky sohvalla pötköttäessäsi. =) Nuo tekemäsi havainnot pitävät varmaan paikkansa, joten eiköhän ja toivottavasti vauveli sieltä vielä käänny oikein päin.
Hienoa muuten että supisteluista huolimatta tilanne kohdunsuulla on edelleen ok.

Mulla ei muuten ole mikään supermuisti, päinvastoin raskausdementia vaivaa oikein kunnolla. Käytän tuota lainaa-painiketta ja surffailen sitten sivulta toiselle lueskellen mitä olette kirjoittaneet ja sitä mukaan kirjoitan omaa viestiäni. =)

Omassa navassa ei mitään erityistä. Maha tuntuu Kirpunkin fiilisten lailla roikkuvan hirvittävän alhaalla mutta silti on todella huono hengittää kun masukas siellä jalkojaan venyttelee. Taitaa olla aika pitkä kaveri tulossa, kuten tuo esikkokin oli... Hirveästi närästää ja sen lisäksi ottaa pannuun kun mies on menossa viikonlopuksi mökille poikien kanssa. Tämäkin oli ilmoitusluontoinen asia eikä suinkaan neuvoteltavissa, että näin meillä otetaan toisiamme huomioon.

Ei yhtään huvittaisi olla täällä itsekseni enkä oikeastaan millään jaksaisikaan, mutta yritäpä nyt saada mieskin se ymmärtämään. Miehen veli tuli sieltä ulkomailta takaisin Suomeen ja on nyt ollut silloin tällöin meillä yötä, kuten viimekin yönä. He valvoivat tosi pitkään ja minä nukuin koiranunta. Mies ramppaa vessassa öisin useammin kuin minä (pitäisköhän sen eturauhanen jo tässä iässä käydä tsekkauttamassa...) ja siten valvottaa myös minua sekä herättää tuon meidän välissä nukkuvan tyttelin jo ennen normaaliaikojaan. Tyttö siitä sitten virkistyneenä haluaa saada aamiaista eikä mies tee elettäkään että lähtisi sitä hänelle laittamaan. Grh ja mur. Miehelle ei mene kaaliin ettei toi parivuotias jaksa odottaa tuntia että isi saisi nukkua...

Täällä siis ihan todella aurinkoisin fiiliksin olen siirtymässä viikonlopun viettoon. Onneksi rakas siskoni lupasi tulla meitä huomenna viihdyttämään, saan ehkä edes hetken istua rauhassa kun sisko viihdyttää tytteliä.

Ja sama ikuisuusongelma jatkuu, mitä hiivattia sitä laittaisi ruuaksi. Ostin nakkikeiton ainekset, mutta pala nousee kurkkuun kun edes ajattelen koko asiaa... syvä huokaus.

Aurinkoisempaa mieltä ja ihanaista viikonloppua toivottelen teille kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 34+4

Täällä onkin hiljaista. Meillä yö meni valvoessa kun esikoiseen iski illalla räkätauti ja yön itkeskeli tukkoista nenää. Lopulta mulla meni hermot, annoin lääkettä, otin viereen ja 5.30-8.30 tyttö sitten nukkuikin. Itselläni meni sekin aika ihmetellessä masuasukin edesottamuksia. Jännitin että rupeeko se kääntymään vai ei. Ei ruvennut.

Vai että Kaprikselle on "uhkailtu" syöksysynnytystä :o) Mulla ei varmaan sellaista tule sillä esikon kanssa kesti melkein 16 h ja sekin käynnistyksen jälkeen (siis kun lapsivedet oli menneet pari vuorokautta sitten).

Senora jaksaa yökkäillä. Huh. Minä en tämän raskauden aikana ole yökännyt kertaakaan, esikoista odottaessa kerran... tasan ei käy onnen lahjat. Mulla on kylläkin vaivana olleet jo 3 kk tukkoon menevä nenä. Jotenkin limakalvot on sellaiset että korvat menevät lukkoon heti aamusta ja sitten onkin enemmän tai vähemmän lukossa koko päivän. Tosi ärsyttävää. Vaiva menee ohi vasta synnytyksessä. Ainakin esikoisesta kävi näin.

Jassoo, hauskaa viikonloppua kaikille. Tänään taisi ollakin se shoppailupäivä ;o) (vai muistanko oikein) joten kaikki lienevät siellä....

Kirppu 33+2

Eikös se shoppailuväki kutistunu aika vähiin.. ?? tunti vielä ja sit kauppaan.. *yrittää samalla keksiä mitä kaupasta pitäis ostaa* Sit käyn myömässä nuo marjat ja sitte kotiin.
Ostin eilen pihvit, mutta kun mies ei ollu syöny eilen niitä marinetteja, jotka sille aamulla paistoin, niin meillä oli eilen marinetti-tatti-kastike ja perunat. tänään sitte nuo pihvit ja perunat.. Pikkuhiljaa pitäis ruveta kaivamaa potutki pellosta. Mutta ei taija olla vielä kiirettä.

Oon yrittäny napostella... juu... aamulla puuro ja mehua. Ja kun pääsen töihin syön jugurtin. klo 11 lämmin ruoka ja kolmen jälkeen kotona voileipä (ruuanvalmistusruokana) ja eilen ostin muuten hyla-piimää... ja sit 5-7 välillä lämmin ruoka. Nyt on ollu täällä töissä parina päivänä pipareita... ihania ruskeita joulupipareita... niihin vois muuten tulla himo (pitäiskö ostaa kotiinki)

Heipsulis!
Huh, täällä shoppailuilta selvitty ja jalat on kyllä ihan poikki. Alkaa käydä jo kropalle raskaaksi tämä "ylipaino".
Meinasi kyllä hermo mennä noiden ostosten kanssa. Ei meinannut löytyä mitään mieleistä juhlavampaa päällepantavaa. Olin jo luovuttaa, mutta sitten se hamonen käveli vastaan :-) Äippävaatteista ei kyllä ole mihinkään. Ainakaan tuon ostoskeskuksen äitiysvaatevalikoimista on turha etsiä! Tavallisia naistenvaateliikkeitä sitä on tullu kierreltyäkin melkein pelkästään... Vähän vaan reilumpaa kokoa, niin hyvin menee päälle!

Kirppu, tuosta linkistä siis etusivulla klikkaat, niin pääset jäsenyyttä hakemaan. Hyväksyn sitten jäseneksi ja siitä se etenee...

Voi, Jazzilla taas miehenketale nostaa niskavilloja pystyyn ;-)
Se taitaa olla noitten lurjusten elämäntehtävä!

Hih, vai on Kapriksen nymfoilut kaikonneet...
Mulla on seksi kyllä alkanut tuntua heti samalta, kun vain on päässyt niihin hommiin. Jälkivuoto on kestänyt kauan, eikä sinä aikana ole oikein innostanut. Mutta kyllähän nuo paikat on vähän kuivat, joten liukuvoiteet on tarpeen :-)

Piti varmaan kommentoida montaa muuta asiaa, mutta nyt on mentävä hetkeksi soffalle oikaisemaan. Siskokin taitaa tulla tänään kyläilemään...
Ai niin, Senoralle laatoitusintoa :-D Ei maar, koita kestää! Ei varppina ole kivaa. Minä olen kaikki oksuni oksennellut joskus krapuloissa, niin ei ole raskauksien aikana tarvinnu enää kärsiä... Joten kokemusta ei ole tuosta hommasta.

Tehis rv 33+5

Tehis... ei paljo lohduta... Mulle ei kyllä yleensä tule kohmeloa, paitsi jos menee överiksi... ja kerran viime kesänä meni - se olikin vuosisadan kohmelo... porukat nauro, kun mä kävelin kuin haamu.. yritin nukkua, mut heräsin sätkyyn.. mikää ei pysyny sisällä ... vasta iltapäivällä voileipä pysyi... siis tavallinen puolikas ruisruis jossa päällä juustoviipale, makkaraviipale ja kurkkuviipaleita... Puoli tuntia sitä söin... mutta elämä voitti... Enkä usko että tämäkään tauti mua tappaa... Samarin auttoi silloiseen oloon.... Siitähän sais kivennäisiä, liekkö sallittujen aineiden listalla???
Kiva, et löysit mieluisen hameen Tehis...
Puoli tuntia ja sit tämä lähtee viikonlopun viettoon! Se o moro!

Enhän mä malttanu makoilla.
Mulla jomottaa toista jalkaa niin jumalattomasti. Sitä missä se suonenveto kramppas sillon joku aika sitten. Aika pulleat noi verisuonet tossa jalassa. Onkos nää nyt niitä suonikohjujua, joita tulee kaikille mummoikäisille??? ;-)
Jollei tää helpota, niin täytyy kattoo pitääkö käydä arvausasemalla näytillä. Tulee vaan aina noi veritulpat mieleen :-/
Oli kyllä tyhmät kengätkin jalassa. Korkoja ei kestäs olla nyt yhtään, HÖH.

Mulla tosiaan se krapulaoksentaminen nuorempana oli jotain ihan järkkyä. Opiskeluaikoina vietin monet päivät sängynpohjalla oksennellen iltayhdeksään asti. Eikä mitään kaatokännejä edes! Ei pysyny sisällä ku Rapalan uistin :-D
Näin aikuisiällä ei ole tullu pahemmin enää otettua edes senkään vertaa.
Kait se jokaisella se oksennuskiintiö sitten täyttyy jossain vaiheessa :-)
Toivottavasti sulla Senora pian helpottais tuo!
Samarinia ei oikein suositella, lähinnä kai sen suolan vuoksi.

tervehdys, ilmottaudun vielä molleena olijaksi =)

mulla joku hormoniryöppykohtaus vissiin, poruuttaa kaikki asiat ja pää on ihan tyhjä...

Lasareetissa kävin tänään siinä tarjontakontrollissa, p***a reissu mutta tulihan tehtyä. Lääkäri oli tosi luottamuksettoman (onkohan toi edes sana?) olonen ja toivon ettei se akka kävele synnytyssaliin sitten kun sen aika on... vauva oli nyt arviolta 2600g eli varmaan sellanen niukin naukin 3kilonen jos pysyy laskettuun. Oon ihan mielissäni =)

hihii, toi kirpun joogausasento kuullostaa mielenkiintoiselta näyltä =D

senora on tainnu saada oikein jäsenyyden laatoittajat.comista... inhaa... mulla muuten tulee aamusin huono olo helposti jos juon liian paljon aamupalan päälle kahvia, puoli kuppia on mulle maksimi ja sittenkin meinaa yököttää. Ja hampaiden pesu on ihan järkkyä! aamupalan täytyis saada laskea vähän ennenkun voin pestä hampaat, muuten meinaa tulla ylös. Tää hammaspesuepisodi mulla on ollu koko raskauden ajan

jazzilla kestämistä ukonrutjakkeen kanssa... miten ne välillä voikin ottaa niin aivoon... kestämistä eri planeettalaisen kanssa

tehis on shoppaillu ittensä tainnoksiin, auts sun jalkaparat. Auttaskohan venyttely niihin?

nyt ei muuta kun hyvää perjantai iltaa kullekkin t:ÄssÄ +tyyppi 37+1

Pikaisesti Tehikselle: itselleni on myös tullut jalkoihin paljon pulleita verisuonia. Johtuu raskauden lisääntyneestä verimäärästä. Onpa muutama verenpurkauskin. Näytin työpaikkalääkärille niitä esikkoa odottaessa ja hän sanoi ettei ole vaarallisia. Häipyy synnytyksen jälkeen. Myös jalkoja (takareisiä) puuduttaa ja tuntuu että olisi jotain hermoja puristuksissa. Nämäkin johtuu raskaudesta eli vauva painaa hermoja ja isoja verisuonia....
Tietty kantsii käydä näyttää tk:ssa varsinkin jos alue menee punaiseksi ja kuumottaa. Sit voi olla vaikka joku laskimotukos.