EX-KERMIT 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyypä täältä rauhaisasta iltahetkestä vielä muutama sana kirjotella...
Isäntä lähetetty reissuun ja muksut tietty nukkuu.

Kirppu, siitä linkistä kyllä pitäisi päästä jäsenyyttä anomaan. Joku oli kyllä päässyt ilman hotmail-osoitettakin, eikö? Omppuko se oli?
Kivan isyyspakkauksen oli Kirppu tehnyt :-)
Mulla ei oo ollu tapana koskaan moista tehdä, en tiedä miksei. Vaikka muuten olen kauhea värkkäilijä ja kehittelijä, niin toi on jotenkin mennyt ohi.

Ihania vatsakuvauksia tosiaan täällä, hahaa :-D
Minä en tosiaankaan ole kyllästynyt oikeastaan vatsaan, vaan niihin vatsakommentteihin. Mutta jippii, tänään törmäsin yhteen ihmiseen, joka ei kommentoinut mitenkään, vaikka laskettua aikaa kysyikin!

Tosi kivoja varmasti myös nuo sukupuoliutelut Jazzilla. Erityisesti anopin suusta taatusti oikein lystiä :-)
Hauskasti menee tosiaan samaa rataa nämä raskaudet. Eikös me plussatkin saatu aikas yhtä aikaa tikkuun? Alunperin lasketussa ajassa piti olla vissiin päivä tai kaksi eroa, mutta sitten mulla siirty eteenpäin. (Minähän olinkin niitä tapauksia, jolla haamu tuli testiin jo isännän riisuessa kalsareita.)
Lyötäiskös me Jazz joku hyvä synnytyspäivä jo lukkoon? ;-)
Kyllä se ehdottomasti sais lokakuun puolella olla, nimittäin jos/KUN syntyy poika, niin saa henkilötunnukseen 007. Esimerkiksi 111007 voisi olla aika hieno! Eikös tuo olis meidän laskettujen aikojen puolivälissä. Laitetaanko kalenteriin???

Joko Jazz tiedät, millon synnytystapa-arvioon olet menossa? Tosi hyvä, että sellaiseen pääset. Mites se olikaan, esikoisen kohdalla tulisi siis jotakin happivajausta? Mistä se johtuikaan? Taas ei tuolta muistin syövereistä tätä tietoa löydy.

Täällä on ollut taas tänään iltapäivällä ja illalla mojovampia harjotussuppareita. Mutta mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää, niin eipä niistä ole vielä mitään haittaa. Tai hyötyä, miten sen ottaa... Ja nyt tosiaan toivotaankin ihan rauhaisaa viikkoa, kun tuo isäntäkin reissussa!

Kauheasti olisi taas muutakin asiaa ja kommentoitavaa, mutta pakko kai tästä on vähitellen hipsiä Masan seuraksi. Se on muuten sellainen vähän päälle viiskymppinen ukkeli, jolla on siniset vaatteet ja pussit täynnä...HIEKKAA! Käy viskomassa niitä pussintäytteitä mun päälle aina kun isäntä on reissussa. Isännän kotona ollessa ei uskaltaudu sisälle.
Juu, ehkä syytä lähteä nukkumaan oikeasti!

Tehis rv 35+1

Huomenet ketjuun. Hirmusti on tullut illan mittaan juttua. Lukaisin kaikki läpi vaan en kerkeä kommentoida yhtään mitään. Mutta hengessä ollaan mukana kaikkien tapauksissa (varsinkin vaniljajäden ja suklaakastikkeen popsimisessa...)

Sitten odotellaan Senoran neuvolakuulumisia.

Safiiri ja Nelkku 16+2

huomenta!

Eilen oli sit se neuvola... Kovasti tuli lukemista... Oli Liberon, Stakesin ja Vau-kirjan ilmaismateriaalia... ja näytenumero Vauva-lehdestä... ja tulihan sieltä kotitehtäviäkin meille molemmille.. sellainen monistenivaska huume-alkoholi-tupakka -käytöstä... Lasketaan käytölle riskipisteet... Ja sit jos menee yli tietyn pistemäärän, tulee jotai valistusta (kai...). Miten muuten.... oottako käyny neuvolassa yksin, vai onko miehet ollu mukana??? Mä kävin yksin, ja kovasti täti vihjaili, että mieskin voisi joskus tulla mukaan... Mutta jos mä yritän käydä työajan ulkopuolella noi neuvolat, niin ei meillä mies pääse mukaan...
Sitte oli puhetta siitä veriseulasta ja np-ultrasta (jonka joutuu itse maksamaan)... Aattelin käydä ainakin veriseulan. Ottavat samalla sitte ne kuppakokeet... kyselin, että jos en anna lupaa nii entä sitte... Naureskeli täti, että kyllä me jotenkin sulta se lupa saadaan... Ei kai siinä mitää, jos ne negat haluaa...
Sain ultra-ajan perjantaille... pidennetty viikonloppu - jee. Häipäsen töistä varmaan ennen puoltapäivää, että keretään.
Nii... ja verenpaine oli tietenki koholla... Mut se nousee aina tuolla terkkarilla.

Koitahan Kirppu viritellä niitä housuja... hanki vaikka henkselit!
vai suunnitellaan täällä jo mahdollisia jakautumispäiviä... Mulle vielä niiin kaukaista asiaa, ettei vielä osaa suunnitella...
Tehiksellä treffit masan kanssa... meinas ensin heittää yli hilseen, mutta sit hokasin ... joopa joo .. sama masa käy meillä jo ysiltä.

Jazzin anoppi on kyllä tylsä tyyppi... Mutta uskon että mun vanhemmat taitaa olla ihan yhtä rasittavia sitten siinä vaiheessa jos tästä tulee jotai kerrottavaa niille...

Omppu saanu pestyä vaunun sisustuksen... vaikka sairastaa! Onnittelut pyykkäyksestä, Mutta muistappa levätä.. ei tee hyvää rehkiä!

Vointeja potilaille! Parantukaas pian... :)

Meillä mää oon käyny suurimmaksi osaksi yksin. Kun jos mieski tulis neuvolaan, täytyis alkaa viritteleen lapsenvahtijuttuja ja niitä ei ole. Ultraan ois kiva saada siippaki mukaan, mutta todennäkösesti joudun perumaan koko rakenteen kun en millään niin vaan voi kesken työpäivää häippästä. Katotaan, jos sen sais siirrettyä myöhäisemmäksi.

Nyt jatketaan työntekoa...

Pikahuomenet ennen teetaukoa... =)

Mä siis ainakin pääsin yhteisöön ihan dna:n sposti osoitteella... Eikä kiukutellut yhtään.

Esikosta mies ramppasi mukana miltei jokaisella neuvolakäynnillä, ihan loppuvaiheessa ei sit enää kun niitä oli niin tiuhaan. Ja ultrista ei olisi jäänyt mistään hinnasta pois. Neuvolassa kulki mukana kuuntelemassa kuinka mä voin, epäili ettei kerro hälle vaikka joku olisikin vinksallaan (siis ettei turhaan murehtisi..). Hassu mies. Nyt sovittiin ettei tartte tulla mukaan neuvolaan ollenkaan, ihan turhaa. Voi kyllä kuulumiset lukea sit neuvolakortista. Ultrissa haluaa ehdottomasti edelleen olla mukana joka kerta. Niin ja tästä sitten aasinsillalla onnittelut Senoralle ekasta neuvolakäynnistä, siitä se sit lähtee.. =)

Jazzille jaksuja sen karmaisevan rasittavan anopin kanssa..! Meillä on anoppi vielä toistaiseksi pysynyt aisoissa, mitä nyt pikkusen jo hössötti sen lapsivakuutuksen kanssa. Anoppi siis on ilmoittanut maksavansa sen kaikille lapsenlapsillensa. Yritin sanoa että sen saa vasta kun lapsi on syntynyt ja siihenkin on vielä kuukausitolkulla aikaa... Sukupuoliutelut alkaa aika varmasti heti torstaina sairaalalla, koska on siellä töissä ja tietää et meillä on se ultra... En viel tiedä kerrotaanko vaikka itse tiedettäisiin, ettei sit ala se armoton hössötys jonkun tietyn värin jne. kanssa. Jos se sukupuoli ei sit pidäkään paikkaansa tms. Mistä noista koskaan tietää..

Mut nyt meen teelle ja syömään ekat eväsleivät, hirvee nälkä...

Niksu 19+2

Huomenet!

Masan kanssa meni ihan kivasti :-) Tulikin vedeltyä taas niin sikeästi koko yö.
Olo on vieläkin vähän flunssainen, mutta eiköhän se tästä. Loput äänenrippeet tuossa aamusella karjuinkin. Tänään olikin taas yksi niitä aamuja, että taidan käydä huuto.nettiin laittamassa yhden 11-vuotiaan myyntiin :-D Huoh, enempi nykyisin päänvaivaa aiheuttaa tuo 9-vuotias neitokainen, mutta sitten kun tuon sällin kanssa on vaikeata, niin se onkin sitten TOSI vaikeata. Yleensä mulla on tosi pitkä pinna sillon, kun tiedän, että olen monta päivää yksin näiden kanssa. Tänään vaan kihahti samantien. Ne on ne hormonit vissiin! No, loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin. Anteeksi on pyydelty kauniisti kaikki tyhmyydet...

Neuvolareissuista. Meillä ei isäntä ole ollut koskaan neuvolareissuilla mukana. Ensinnäkään työaikojen ym. aikataulujen yhteensovitusten takia menisi ihan liian monimutkaiseksi. Enkä ole itse kyllä kokenut millään tavalla tarpeelliseksikaan. Kai se olisi järkätty jollakin konstilla, jos olisin kokenut äärimmäisen tärkeäksi. Ei ole aina edes ultriin pystynyt tulemaan. Mutta jokaisessa raskaudessa vähintään yhdessä ultrassa on ollut mukana. Tässä raskaudessa se oli vasta se 4D. Ollaan tehty aina niin, että olen tilaillut mulle sopivaan aikaan (työt, lasten hoidot, lasten kuskailut ym. ym.) ja sitten kysäissyt, että mitenkäs se isännän kalenteri mahtais olla... Ja kun tuolla tuppaa tuo kalenteri olemaan aina piukassa, niin eihän se kovinkaan usein osu.
Synnytys on se tärkeä juttu, mihin isännän PITÄÄ tulla. Ja tietysti haluaakin.. Nytkin siltä on tullut viestiä illalla ja aamulla, että onko Kuopus kilttinä :-) Pelkää, että synnytys alkaa, kun hän toispuolella Suomea.

Senorallekin sitten vaan tsemppiä ultran odotteluun!

Nyt alan hommeleihin... Iltapäivällä kiidän taas Turkkuseen ja siitä alkaakin sitten koko illan kestävä rumba... Bensaa palaa, kun taas viuhahtelen sinne ja tänne muksujen kanssa :-)

Tehis rv 35+2

Huomenta..

Täällä vähän edellistä yötä paremmin nukuttu yö takanapäin.. Otettiin poitsu puolen yön maissa viereen niin siinä rauhoittu nukkumaan eikä yskäkään vaivannut kun muutaman puuskan verran.. Aika lämpöpatterilta tuntu aamulla, mutta reippaasti nousi sohvalle löhöilemään ja katsomaan Subjunioria..

ON: Nyt on ollut muutama päivä helpompi olla. Tuntuu kuin asukki olis kääntynyt masussa tai jotain kun ei ole painanut niin kovin tuonne alapäähän.. Ja jos on kääntyny niin toivottavasti älyää kääntyä vielä takaisin.. Vessassa ravaaminenkin on ollut vähäisempää, mutta närästys on vähän väliä kamalaa.. Neuvolakin on vasta ensiviikon keskiviikkona..

Meillä isäntä on ollut joissakin neuvolakäynneissä mukana, mutta nyt vähän harvemmin.. Yksityisellä on ollut aina mukana. Paitsi silloin kun keskenmeno todettiin.. Tais raukka säikähtää toden teolla kun luuli käyntiä rutiiniksi ja ei ollut kovin kiinnostunut siitä käynnistä.. Olin kyllä aika kohtuuton kun laitoin silloin tekstiviestillä kommentin, että tyhjä kohtu.. No, se keskenmeno ja lääkärikäynti itkettiin ja pohdittiin moneen kertaan ja se on jo jätetty taakse.. Nyt isäntä on enemmin huolissaan siitä, että en kerro kaikkia kipuja ja kolotuksia.. näkeehän hän kuulemma, että jokin on kun kävelen kuin vanhat mummot selkä kyyryssä ja välillä jään huokailemaan..

Odotan jo iltaa.. meinattiin mennä koko perheen voimin katsomaan SM-liigan avausta.. Esikoinen on innosta piukeana ja itsekkin odotan innolla. Poitsun mielestä parasta pelissä on kun oma joukkue tekee maalin, makkara ja kun saa syödä kurkkukarkkeja.. Sitä kun ei tiedä milloin tästä ruvetaan purkeutumaan niin sitten ei raaski vauvaa hoitoon jättää ainakaan ihan heti.. ja jääkiekkopelien katsominen voi jäädä kevääseen..

Pikku2 RV33+5

Huomenta, onpas taas kaunis aamu! Tais kyllä yöllä olla pakkasen puolella?

Herättiin vähän vaille kasi pojan kanssa ja kysyin, että haluatko päiväkotiin (en siis mennyt töihin tänäänkään). Olin ihan varma, että ei, mutta kuulemma joo. No, ei siin sit hittoikaan, puurot naamariin ja menoks. Olin vähän ällikällä, että ai haluat päiväkotiin.. Nyt aloin sit tietysti taas miettimään, että pitäiskö sillä kumminkin se paikka pitää, että vaikka kerran viikossa kävis ohjatusti leikkimässä...

Senoralla neuvis takana, onnittelut siitä. Vielä ehdit kyllästymiseen asti siellä ravaamaan ;). Munkaan mies ei ole ollut mukana ku muistaakseni yhden kerran sillon esikkoa odottaessamme. Mut melko turhalta tuntui sekin. Vaan näkipähän mitä siellä "tapahtuu". Lastenneuvolan puolella tais käydä kerran tai pari alkukuukausina. Niin ja Senora, sähän saat käydä työajalla nuo käynnit, ite en ainakaan omalla ajalla menis. Kiva saada vähän breikkiä töistä. Vaikka olenki ottanu ne ajat aina heti aamusta tai sitte ihan loppupäivästä. Ens kerralla tosin taitaa olla 9.30 mutta siinä ei yli puolta tuntia pitäis mennä.

Jaahas, pikku2 menossa lätkämatsiin. Kuulostaa mukavalta, vaikken itse mikään lätkäfani olekaan. Mutta just tuo perheen kanssa yhdessä meneminen.

Ja Tehis kiitää taas tukka putkella Turgusen väliä :) Voi kun sä kuulostat aina niin ihanan energiseltä! Mitähän mä tekisin tänään.. jotai kivaa vois kehitellä. Tai no kivaa ja kivaa, mut jotain hyödyllistä ainakin. Tiskikone odottaa kyllä tyhjennystä, mut sitä hommaa mä inhoon.

Tosta sukupuoliasiasta vielä, niin me ei olla kyllä salailtu keltään, jos on kysytty, on kerrottu ja joillekin on kerrottu, vaikka ei ole kysyttykään :) Anopille kerroin heti kun saatiin tietää ihan siitä syystä, että ei turhaan sitä tyttöä odottele (mieluusti olis varmaan tytön halunnut, tai siis että meille olis tullut). Onpahan aikaa sulatella asiaa..

Nymme mennään... Omppu ja Toivo 26+6

huomenet!

Neuvolakäynteihin... esikoisesta mies oli mukana ekassa neuvolakäynnissä ja ekalla lääkärikäynnillä ja satunnaisesti myöhemminkin (jos oli lomalla yms) ja ultrissa.
Tästä tokassa ollut kaikissa ultrissa mukana (4kpl) mutta neuvoloissa ei enää kun yhdessä joka sattui loman kanssa yhtä aikaa.
yhdyn tehikseen, että kaipa se synnytys on se tärkein juttu. tai oikeestaan, se että on mukana sitten siinä vauvan hoidossa :)))

mutta hyvä kun Senora sait ultran nyt perjantaiksi ja samalla pidennety viikonlopun!!

Pikku2 on jo pari pvä enempi päiviä kuin esikoisesta. Hyvältä näyttää, että pitkään viihtyy masussa. Ja eikös toi 3cm kohdunkaula ole se alkutilanne, eli ei siitä ole ainakaan havaittavissa lähestyvää synnytystä.

Jazzille megatsempit anopin kanssa!

Ja niitä haleja kaikille

kapris 32+5

siis häh! Meni ihan ohi toi pikku2 lätkäkauden avaus. Menette siis Hifk-hpk?! Eikös se ole ainoa matsi tänään..
mulla edelleen surumieli siitä karalahdesta =( mutta kannustakaa se ainoa oikea seura voittoon!!!! (eli HIFK =D )

Kapris hoi, älä murehi yhtään. Karalahella on varmasti hyvät oltavat liigan parhaimman joukkuueen hoivissa ;)

Mää puolestani jo etukäteen murehin tulevaa synnytystä. Nimittäin kun meillä on rakkaiden lapsosten hoitotilanne aivan auki. Viimeksihän mää urhoollisesti jäin synnyttäjien vastaanottohuoneeseen yksin ja sanoin miehelle että menköön hän ihan rauhassa aamun valjettua viemään lapset anopille. Että kyllä mää pärjään. Heh heh hee, yön pitkinä tunteina oli kyllä mies-kultaa kova ikävä. Nyt aattelen että hänen on pakko päästä mukaan.

Työt kutsuu taas joten heissulivei.

Jo on taas tekstiä tullut. :)

Kiva kun sait senora perjantaille ultran! :) Mulla on ensi maanantaina, jännittää...!

Miesten neuvoloissa/ultrissa oloista olette jutelleet. Meillä mies pyrkii olemaan mukana, mutta valitettavasti harvoin pääsee. :( Iltapäiväajat on ainoat jolloin on jokin mahis. Tässä raskaudessa pääsi ekaan neuvolaan ja alkuraskauden sekä NP-ultraan, mutta tämän päiväiseen neuvolaan ja ensi viikon ultraan ei pääse. Ja tuskin siihen lokakuun rakenneultraankaan. Mutta tarkoitus olisi sitten mennä 3/4D ultraan niin sitten sinne mies tulee mukaan ( Jos siis oletetaan et sinne asti päästään).

Niin mä olin aamulla siellä neuvolassa. Kaikki oli ok, verenpaineet ja hempat sun muut. Neuvolatäti sanoi ennen sydänäänten kuuntelua, että älä huoli jos ei ihan heti kuulu, näillä viikoilla joskus joutuu vähän etsimään vielä. Mutta ei kerennyt kun laitetta vähän suunnata masua kohti kun jo jyskytys alkoi! :D Naureskeli, että on tainnut pikkunen huomata että äiti on huolissaan ja päätti päästää mamman nopeasti odotuksen piinasta. :)

Painoa on nyt koko raskauden aikana tullut yhteensä 400g, mikä on kuulemma ihan ok. Päätin kyllä, että nyt täytyy alkaa syömään terveellisemmin, ettei tuo paino räjähdä käsiin. Katotaan miten käy! :)

Antzi 15 tasan

Kappas kappas.. Meidän peli siirtyy torstaille.. Oltiin jo niin into piukeena, että oltas hyökätty hallille jo tänään.. No, ehkä sitä muutaman päivän jaksaa odottaa.. Ei siis mennä HIFK-HPK peliin.. Ne on noi hormoonit.. Mutta peukuttaa voin kyllä HIFK:lle !

Pitäs tässä vähän yrittää siivoilla.. kun kerrankin olo on OK.

Tuliko se Karalahti kärppiin??? Siis koko lätkätouhu ei mua kiinnosta... ei sitte yhtää...väkisin vaan kuulee juttuja kun isäntä huudattaa urheiluruutua. Ennen vanhaan se kävi matseissaki, kerran sai mut houkuteltua mukaan. Joo en tykänny yhtää. Ei ostanu mulle lippua, ei saatu vierekkäisiä paikkoja, vaikka sen viereen kyllä änkesinki, väliajalla se häipy jonnekki ja mulla meni kauan enneku löysin sen paikan missä istuttiin. Sitte joku kahjo heitti yläpuolelta kahvit mun niskaan, kun innostu. Lupas kyllä maksaa pesetyksen ja kun huusin sille, nii mies pisti mut hiljaseks, enkä saanu siltä toppatakin pesurahaa ....

Meillä on mies ollu ultrassa aina mukana... taitaa se ultraaja luulla, että kulkee neuvolassaki... Saa sit nähdä saanko sitä neuvolaan mukaan...

Tehis- paa se 11v poohjoisen junaan, käydään lunastamassa se tuolta rautatieasemalta joko Oulussa tai tästä kohalta... Eiköhän me saaha se hiljaiseksi, juoksutetaan metässä ja vietetään terveellistä ulkoilmaelämää. Sudet ja karhut liikkuvat nurkkajuurissa, joten eiköhän olis kilttiä poikaa jonku ajan päästä. Saatais samalla harjoitella tuota lastenhoitoa :)

voi ei... ompulla ollu pakkasaamu... Toisaalta jos lähtee kiireellä ja autonikkunat jäässä... nii ei naurata yhtää. Mutta kun ajan kanssa on liikkeellä, niin ekat pakkasaamut ovat ihan kivoja. Meillä satoi yöllä ja aamullakin vielä.. asennekysymys... nouseepa sienet...

Kyllä sä Safiiri vielä jonku keksit hoitamaan lapsia, kun lähtö tulee... Oiskos siinä naapurissa ketään tuttua tai sukulaista joka vois tulla??

Antzilla vauvelin sydän jumputtanu... ihanaa ... Ihan hyvä päätös ruveta terveellistämään ruokavaliota. Sama päätös itelläki.

Onnea pumputusäänistä Antzi!!

Nii, on meilläki ukkeli ollut ultrissa mukana. Se oli mun vaatimus!

Ei tarvinnu laseja raaputtaa aamusella, kun vasta puol ysin aikaan lähettiin, mutta siis aikasemmin aamulla oli varmaan ollu lähellä pakkasta, kun kasin aikaan oli +2.

Mhy, netti tökkii taas, en yhteisöönkään taas päässy. Mutta juu muuten kyllä pääsen, vaikkei hotmeiliä olekaan; joku tais kysyä.

Anoppi ja appi näyttää istuttavan jotain puskia pihalle.. "harmi" kun oon kipee, enkä pääse osallistumaan ;)

Enkä ole vieläkään tehnyt mitään järkevää tänään.. (tämän lisäksi)

Senora, jos tuota lastenhoitoa haluat harjoitella, niin laitan mukaan 2-vuotiaan :-) Tuon ison kanssa ei enää varsinaista lastenhoitoa oikein pääse treenailemaan. Pyykinpesua, ruoanlaittoa, sitä metsässä käyntiä ym. lähinnä tuo homma. Alkaa olla jo melkoisen omatoiminen pakkaus tuon ikäinen.
Mutta hyvää sille tekisi sudet ja karhut :-D Ulkoilmahoidossa on kyllä muutenkin melkoisesti. Niin, että tahtoo tulla ne ulkotouhut tänne sisällekin. Siitä tämänaamuinen taisteluepisodi syntyikin, kun mailat heilui sisällä.

Antzilla hienosti nappula yllätti sydänäänillä! Hieno juttu.

Omppu nyt malttaa siellä lepäillä, eikä hingu sinne pihalle puskahommiin!
Niin, ja tää mun energia on kyllä taas ihan sitä pakkoenergiaa... Ei mulla ois muuten yhtään, vielä aika puolikuntonen olo.

Eilen olikin melkoinen koettelemus istua englanninkielisellä luennolla kaksi tuntia myöhään iltapäivällä. Väsytti aivan törkeästi!
Mutta yhden hienon asian opetti tämä britti emeritus professori tuosta akateemisesta kirjoittamisesta. Tuo itsekritiikki kun on aikas kovaa itselläkin ja monesti sitä tulosta ei sen takia synnykään. Hän sanoi, että ihan turha kirjoittaa ja todeta sen olevan ihan puppua. Kannattaa vain kirjoittaa ja antaa toisten todeta sen olevan puppua :-D Itse voi keskittyä tekemiseen, kyllä ne muut sitten kommentoi ja antaa parannusehdotukset. Turha siihen käyttää omaa energiaa. Ei kyllä onnistu multa, vielä!
Kirjotan pupputekstini jonnekin ihan muualle. Ehkä joku tietääkin minne ;-)

Sukupuoliasioista muuten... Anoppi ja appiukko taas riemukseni totesivat molemmat puhelimessa viikonloppuna, että he sitten toivovat niin kovasti tyttöä. Anoppi on useasti yrittäny kaikenlaisia näitä vanhankansan uskomusten mukaisia oireitakin kysellä, jotta tulisi jotain vihjettä mahdollisesta tytöstä... Vastailen aina ympäripyöreästi tai päästän valkoisen valheen. Nytkin kysyi, kummalle puolelle potkii. Sanoin, että molemmille vielä, vaikka oikeasti kyllä potkii vallan oikealle puolelle. Se kuulemma on just se tyttöjen puoli, JUST JUST! Olen kyllä sanonut, että olen melko varma pojasta, mutta ainahan sitä toivoa voi. Ärsyttävää, pitäisivät edes omana tietonaan toiveensa! Kun ei ollu siinä tilauskaavakkeessa kohtaa, että kumpi tilataan.

Jaahas, liian pitkä tauko taas pidetty... Moiks!

Tehis

Tehis... paa vaan...kumpiki.. olispa seuraa toisistaan... Tai voit ainaki sanoo, että paat ne pohjoisen junaan, jos eivät oo kunnolla... Ja vaikka netistä katella aikataulujaki... ;) Ja onnittelut jaksamisesta vieraskielisellä luennolla... Koitahan pakertaa sitä kirjaa!

Ompulle: varmaan sitte myöhemmässä vaiheessa käynkin työajalla, Mutta kun tästä ei ny taas tiijä muut kuin minä ja puoliso ja neuvolantäti (ja kaikki jotka tätä palstaa lukee) niin käyn ihan mielelläni omalla ajalla. Kuitenki täällä palstalla tulee roikuttua työajalla, joten vähä kuin korvaukseksi :)

Puoli tuntia vielä ja pääsis kotiin huilimaan.

Minkähän takia tuolla suljetulla näyttää valokuvien kohdalla, että kaikki voivat mun kuvia muokkailla ja poistella, vaikka olen laittanut rastin siihen, että vain kansion luonut voi muokata? No, en mä nyt muutenkaan ihan sinut ole tuon osaston kanssa..

Joo.. nyt on sitte pikkuvaatteet kummiski kaivettu varastosta, vaikka tossa uhosinkin, että ei mitään kiirettä vielä niitten kanssa :). No, toisaalta ihan hyvä, tuli meinaan todettua, että eipä niitä hirveesti ole. Suuri osa kun nääs oli naapurilta silloin aikanaan lainassa. Eli eikun ostoksille ;) Tota "toppa"haalaria, joka pojalla oli laitokselta lähtiessään, tollanen samettipintanen, meinasin tälle kakkoselleki, mut EHKÄ hieman liian luttana joulukuun pakkasiin (?). Pitää siis ilmeisesti harkita, että jos kuitenkin sit ihan uus vaikka viiskutonen paksumpi versio.

Juu, ei siis mitään asiaa, kunhan tulin tota valokuva-albumiasiaa reklamoimaan..ainiin, sain tänään edistettyä taas teetettävien kuvien kansiota, tähän mennessä vähän päälle 200 teetettävää otosta...mahtuuko ne yhelle levyllekään??

Hej på er!

Senoralle mahtavasti tsemppiä ultran odotteluun ja itse ultraan! Tosi kiva kun sait ajan näin nopsaan.

Heh Tehis, lyödään vaan synnytyspäivä lukkoon. Mä olin tosin miettinyt että 10.10. voisi olla hyvä päivä kun tuo esikko on syntynyt 8.8. =) Saapi nähdä kuka meistä lokakuisista poksahtaa ensin, voipi olla että Pikku2:n kiilaa meidän kaikkien edelle, Kirpusta nyt puhumattakaan. Toivotaan kuitenkin että kaikilla vaavit pysyisivät masussa vielä hetken.
Pääsen tuohon synnytystapa-arvioon siitä syystä, että eka oli aika hankala imukuppisynnytys. Tytteli oli tulossa hieman väärässä tarjonnassa, pää vinossa, ja se vaikeutti & pidensi avautumisvaihetta ja hankaloitti myös imukupin käyttöä. Vaihtoehtoina oli vauvan happivajauksen vuoksi joko imukuppi tai hätäsektio ja olen kyllä ihan tyytyväinen että lekuri teki päätöksen alatiesynnytyksestä. Haluan ehdottomasti synnyttää tälläkin kertaa alateitse, ellei sitten synnytystapa-arvion perusteella päätetä toisin tai sitten synnytyksessä päädytä sektioon. Tyttelihän sai vain neljä pistettä ja se vähän mietitytti mun gyneä. Tosin hän ei uskonut että tilanne tulisi toistumaan, mutta toivoi että Kättärillä paneuduttaisiin mun tapaukseen perusteellisesti ja katsottaisiin ettei tuo virheellinen tarjonta johdu mun anatomiasta.

Antzille onnittelut sydänäänistä! Ihanaa kun vauveli oli ymmärtänyt äidin huolen ja oli heti yhteistyökykyinen. =) Ja hienosti olet saanut pidettyä painon kurissa. Tsempityksiä kovasti, onneksi voin kokemuksesta kertoa ettei se välttämättä vaadi hirveän tunnollista tarkkailua koska mulla on vähän vähemmällä nipotuksella pysynyt painonnousu vajaassa 4 kilossa. Mulla on huomenna taas tuomiopäivä kun on se ylimääräinen nla-käynti. Voipi olla että painoa on tullut enemmän kuin viimeksi kun olen yrittänyt syödä sitä lämmintä ruokaa, edes kerran päivässä...

Mies neuvolassa-gallup: Meillä mies oli esikoisen odotuksessa enemmän mukana ja kävi aika usein neuvolassa mun kanssa. Ultrat on käynyt kummastakin ja tyttelin kohdalla ollut myös mukana aika usein hänen normi nla-tarkastuksissa. Onneksi on joustavat työajat, että pääsee mukaan koska musta on ihan kiva että mies on siellä tukena ja turvana. Ja ehkä se vähän konkretisoi tätä odotusta miehelle.

Ihanalta kuulostaa Pikku2:n perheen lätkäilta! Minäkään en ole lätkästä innostunut, mutta perheen kanssa puuhastelu on kivaa.
Mua närästää myös tosi kovaa ja olenkin välillä napsinut Rennietä pahimpaan korvennukseen. Vichyvesi ja piimä auttavat myös, suosittelen.

Toivottavasti saat Safiiri hoitokuviot pähkäiltyä synnytyksen osalta niin että saat miehen mukaasi. Minä en varmaan olisi selvinnyt siitä koettelemuksesta ilman miestä. Ja kiitos muuten ihanasta s-postista, tippa linssissä sitä eilen lueskelin.

Hih, Omppu jo kaivanut pikkuvaatteet esiin. Kiva kun pääset shoppaamaan! Minäkin tässä intouduin ostelemaan ja se tuntui kyllä tosi kivalta. Nyt vasta alkaa konkretisoitumaan se että meille on tulossa vauva. Enkä millään enää malttaisi odottaa vauvan syntymää.
Ihana oli muuten sun masukuva!

Tänään on masussa ollut taas hiljainen päivä, jopa niin että melkein huolestuin. Onneksi niitä vaimeita liikkeitä on tuntunut jonkin verran, muuten sitä pitäisi vissiin käydä äippäpolilla näytillä. Mua jotenkin ahdistaa tämä loppuraskaus just tuon liikkeiden kyttäämisen vuoksi, saisi jo syntyä...
Tehtiin iltapäivällä eväät mukaan puistoon ja yllätettiin puistokaveri iloisesti kahvilla ja eväsleivillä. Kahvitteluhetki ei tosin ollut kaikkein rauhallisin kun meidän kummankin tytöt ovat aika energisiä tapauksia. Mutta oli kiva nautiskella lämpöisestä iltapäivästä ja eväistä edes sen hetken.

Pinnis kasataan viikonloppuna tyttelin huoneeseen ja muut kamat onkin sitten kasassa ja vaatteet pestynä. Vaunut saadaan varmaan parin viikon sisään. Vauvalle meinattiin vuokrata sellainen sairaalasänky ensisängyksi niin ei heti tarvitse tunkea meidän pieneen makuusoppeen pinnistä, saa nähdä miten se toimii. Toivotaan että jossain vaiheessa sekä vauva että esikko voisivat nukkua samassa huoneessa.
Kaikki alkaa siis olla kunnossa, vauva vain puuttuu. Harjoitussuppareita tulee päivittäin ja vihlonta alapäässä on kyllä karmaisevaa. Toistaiseksi ei ole ollut mitään suurta vaikutusta, mutta mistäs sen tietää miten nopsasti tilanteet muuttuu.

Nyt sohvalle Pakoa katsomaan.

Moikkelis koikkelis ja haleja kaikille!
Jazz rv 36+1

Piti vain raportoida, että trio-jätski ja kokis saivat masukkaaseen liikettä. Onneksi. Muuten olisin varmaan jo matkalla äippäpolille tsekkaamaan masupoitsun tilanteen.

Hyvää yötä ja kauniita unia!

Pikaisesti täältäkin vielä...

Hyvä Jazz, että poitsu innostui makeasta :-)
Kyllä mullekin sopii se 101007 ihan hyvin. Tai jos sä otat tuon ja minä sitten sen 111007. Yritetään saada jotain eroa näihin raskauksiin :-D
Samanlaista supistelua ja vihlontaa on täälläkin. Tuntuu, että toi kohtu on tällä hetkellä aivan äärettömän supistusherkkä. Ei tarvitse kuin muutama reippaampi askel ottaa, niin heti tuntuu.
Neuvolaan marssin minäkin taas huomenna. Hiukan kyllä ärsyttää, että siellä on nyt jo pitänyt ravata joka viikko. Ihan vaan siltä varalta, että jos se vielä kääntyisi perätilaan. Eipä taida olla ruuhkaa tällä hetkellä...

Ruokahalun kanssa on täällä ollut taas niin ja näin. Lämpimän aterian kyllä yritän päivässä syödä. Nyt ei maistu edes makea. Toisaalta sen olisin muutenkin jättänyt pois, koska yritän olla kasvattamatta tuota Kuopusta nyt kauhean suureksi. Jos se painoarvio piti paikkaansa, niin siitä kasvaa 4,5-kiloinen :-/ Kuopus joutui nyt heti dieetille ;-)
Tästä ruokahalusta johtuen ei tuo oma painokaan ole kyllä noussut pitkiin aikoihin. Se 10kg on ollut kasassa jo jonkin aikaa ja tilapäistä laskusuuntaakin on aina välillä ollut havaittavissa. Vielä kilo tai kaksi, niin oltaisiin samoissa saldoissa kuin muissakin raskauksissa.
Jazzilla kyllä pysynyt tosi hyvin kurissa. Toivottavasti nyt ei mitään suurta kertymää ole viime kerrasta, ettei isompia tuomioita jaella :-)

Nyt on väsyneen ihmisen aivot taas ihan tukossa. Melkoinen hurlumhei -ilta! Enköhän lähde tässä vähitellen taas Masan pusseja tarkistelemaan...
Hyviä öitä siis täältäkin!

Tehis rv 35+2

huomenta!
Mä en ymmärrä miten te jaksatte olla tuohon aikaan hereillä... En jaksanu katsoo edes kelmien kerhoa, paosta puhumattakaa... Heräsin sit kyllä klo 23 ja valvoin ainaki puoli tuntia, sit heräsin klo 4. Kummallaki kertaa eka ajatus oli, ettei kaikki oo kunnossa... Kuka se puhuikaan siitä kannettavasta kotiultrasta??? Varmaan täytyy joku sydänäänten kuuntelulaite hommata jos perjantaina elämää sisuksissa todetaan... Muuten menee hermot. Eilen annoin miehelle kun kotiutui töistä sen neuvolan hänelle lähettämän esitteen... Ei jaksanu innostua.. Paa piiloon, ettei kukaan nää... Just. En mäkään tätä tilaa vielä kenellekkää halua kuuluttaa. Mutta olis ite saanu esitteen piilottaa mihin haluaa. Muutenkaa oo kovin halukas jutteleen. Sillä taitaa olla töissä aika rankkaa. grr.. Ja tänään aamulla ei sitte edes tarvinnu kun ajatella hammasharjaa, niin vatsa tyhjentyi... Kai pitää lopettaa lämmin aamupuuro ja siirtyä voileipään ja jugurttiin... (hmm... josta tulikin mieleen että mulla on jugurtti mukana, pitäiskö se vetää sisuksiin)

Omppukin hakenu jo vaatteet valmiiksi.... Shoppailuintoa vaan sinnepäin!
Jazzillakin kaikki alkaa olla valmista, pinnis vaan kasaan... Mukavia loppuodotuspäiviä...kuten Tehiksellekki...
Mä en muuten saanu auki sitä Safiirin liitettä... Pitää vielä yrittää...

Täällähän jo kovasti lyödään h-hetkiä lukkoon. Jos mää saan valita, otan meikäläisten hiihtolomalta jonku päivän. Silloin vois lapsukaiset olla mummulassa rauhassa ja mää ja mies kytättäis laitokselle-säntäys-hetkeä myöskin rauhassa.

Antzille onnittelut sydämenlyönneistä.

Senoralle. Kärppiin tuli joo tämä Karalahti. Pitäis kuulema olla hyväki vahvistus. Enpä osaa sanoa ku en niiiiiiin kamalasti seuraa pelaajia. Sillai puolihuolimattomasti vain.

Aika jötkäleen meinaa Tehis saada, jos ihan 4,5 kiloiseksi kasvaa massussa. Meillä keskimmäinen oli muistaakseni hieman yli nelikiloinen. Parisataa tai sata grammaa päälle. Ei oo kyllä jääny mieleen että ois synnytys ollu mitenkään hankalaa. Sen verran hyvin autto epiduraali kipuihin että melkeinpä loppuvaiheessa lauleskelin menemään.

Hyviä neuvoläkäyntejä itse kullekin, jotka sinne ovat menossa. Tämä jatkaa nyt työntekoa.

Safiiri ja Nelkku 16+3

Ja huomenet Senora. En määkään pysy iltaisin millään hereillä ja jäi täältäki kattomatta Kelmien kerho. On muuten hauska sarja. Vaan heräsin sitte 22.30 kun mies tuli töistä enkä sitte meinannu saada enää unta. Ja tässäpä sitä sitte kykitään silmät ristissä...