EX-KERMIT 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EX-KERMIT 2
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 31 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Mites mulla oli ihan väärä päivä..? No, nyt se on oikein :)

Kolmantena HUI!

Maanantaina on lääkäri ja viimeinen kesälomapäivä! Saa nähdä laittaako (=pääseekö) saikulle, kun on tuo iskias alkanut vihottelemaan. Välillä tekee niin kipeetä, että toinen jalka on ihan rampa :( Hemppa kiinnostaa myös mua, on tähän asti pysynyt (ihme!) hyvänä. Rautaa en haluaisi popsia, kun tuo suoli käy muutenkin tavallista hitaammalla. Murkkuiässä olin taipuvainen anemiaan ja silloin niitä jouduin syömään. Hirvee ummetus!

Tuuli: Tsemppiä! Muistan kuinka np-ultran odottelu tuntui ikuisuudelta!! Sen jälkeen rakenneultran odottelu tuntui ikuisuudelta! Jälkeenpäin muistelen että olin ihan paniikissa (=lievä ilmaisu) koko alkuraskauden ja elin vain päivän kerrallaan.

Kaprikselle pahoinvoinnista: Täällä on poika tulossa ja mielestäni selvisin alkuraskauden ponv:sta tosi helpolla. Kuvotusta oli, tietty, mutta oksentanu en kertaakaan. Äitini kertoi, että tytöistä hän oli tosi sairas ja pojista ei juuri ollenkaan. Olisikohan taipumus jotenkin perinnöllistä??

Helteitä teille kaikille!

Hoppu 25+risat

EX-KERMIT 2
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Hoppu: minä vaan kopsasin ton listan aiemmasta keskustelusta joltain "takasivuilta" siksi siinä varmaan oli hassu päivämäärä.

Mulla on hemppa pysynyt (oletettavasti) koholla kun alussa taisi olla yli 150 ja nyt on ollu päälle 140. ei sitä oo ihan viimeksi mitattukaan, ihan sen vuoksi kun on ollut niin hyvänä.
Mulla ei oo kyllä ollu juuri ollenkaan pahoinvointia ja poikaa odotellaan, et sen varaan en kyllä pistäs, et toinen oksettas enemmän. Jonkinmoista kuvotusta on ollu kyllä havaittavissa alussa, mutta ei ole edes tarvinnut yökkiä muulle kuin painomusteen ja wunderbaumin hajulle... =D

Ompulla onkin näköjään avoni syntymäpäivänä laskettu aika.. jännää..
Nyt pitää mennä nukkumaan. tehtiin kaverin kans hieman autoremppaa, kun jostain vuotaa bensaa. Vaihdettiin yksi letku ja nyt katellaan auttoko se vuoto-ongelmaan.

Mervi 31+3 närästää just nyt vähä ikävästi.. juonpa siis vettä ja menen maate...

Heips!!

Nyt tulee omanapainen ja valitusviesti..
Mulla ihan "varma" olo, että meidän vaavilla on jokin liikunnallinen vamma =(((
Sykkeet olen siis käynyt kuunteluttamassa melko tiheään... *punastuu*, mutta noita potkuja tai mitään liikkeitä tuntuu kyllä tosi vähän!! Siis ei välttämättä ollenkaan ees päivittäin. ja tosi pieniä hipaisuja.
Ja ekasta tosiaan alko 17+ viikolla tuntumaan päivittäin. Vaikka sanotaan, ettei missään nimessä saisi vertailla raskauksia keskenään. (siis voivat olla täysin erilaiset ja silti kaikki hyvin...) mutta kun se on NIIN VAIKEAA!!!!!
ja siinä np-ultrassakin oli kaveri niin unisella päällä ettei meinattu saada liikkeelle ollenkaan.... ja se tätsy siellä päivitteli itsekseen - mutta ääneen - että ompas kumma kun ei toinen jalka liiku tms.. arvatkaa millanen fiilis jäi!! Vaikka se lopussa liikkui ja saatiin mitat, niin silti.
Mä kysyin siltä vielä, et liikkuihan vauva ihan nomraalisti, niin tää vastas vaan, et "näithän sä ite"....?!?!?!
nooo.... eipä tässä vaiheessa oikein mitään enää voi tehdä. Tai ainakaan itse en varmaan vois tehdä. oli "tuomio" mikä tahansa.
Meillä sinne rakenneultraan on vielä 1½ vk. On juhannus viikolla.

Ja sit tuo esikoinen on kuumeessa =( jo kolmatta päivää. Täytyypi lähteä varmaan näyttää lekurille joko tänään tai viimeistään huomenna.
Että raukalla on mukava helle-viikko sisällä. No, eipähän ainakaan saa liikaa aurinkoa eikä pala.

haleja kaikille ja palaan seuraavan kerran vähän paremmalla mielellä :)

Pikaisesti huikkaan tännekin, siis sunnuntaina saatiin ihan vahvat viivat r-testiin, eka neuvola 15.6. ja syksyisen tuulimunan takia neuvolan täti tuumasi että voisin käväistä ekassa ultrassa jo aikaisemmin, eli viim. 3 viikon päästä on eka ultra... Jos kaveri on matkassa ja pysyykin, niin sitten laskettu aika menisi tuonne helmikuun alkuun eli 3.2.08.

Muttamutta, listaudun tuonnempana, vielä en halua "irrottaa jalkojani maasta"... =) Nyt palaan pakkaamaan, lauantaina muutetaan...

Niksu (5+ jotain...)

Voi Kapris-rakkaani, yritä olla murehtimatta jos vain suinkin pystyt. Vauva on vielä niin pieni, että se pystyy piiloutumaan kohdun uumeniin niin ettei liikkeitä tunne. Vauveli saattaa myös potkiskella kohdun takaseinämään tai sun istukka saattaa olla edessä, kuten mulla esimerkiksi, jolloin se voi hyvin tehokkaasti vaimentaa liikkeitä.

Mulla on vasta viime viikkoina alkanut tuntumaan liikkeet selkeästi eikä niitä edelleenkään tunnu välttämättä joka päivä yhtä hyvin. Välillä on niitä rauhallisempia päiviä. Meillä myös masukas on ollut ultrissa hyvin laiska liikkumaan, kuten siskonsakin aikanaan, joten en usko että on mitään syytä huoleen.

Pikaista paranemista esikolle! Toivottavasti pääsette pian nauttimaan ulos aurinkoisesta kesäsäästä.

Mervi on jaksanut valvoa pitkään. Minä en pystyisi mitään tekemään jos olisin kukkunut noin myöhään valveilla. Toivottavasti närästys hellittää.

Niksulle vilkutukset, kiva kun piipahdit. Hienoa että pääset hieman aiemmin ultraan, pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. Vahva plussa r-testissä povaa onneksi ihan hyvää. Tsemppiä muuttoon!

Hopulle tsemppiä iskiaksen kestämiseen, inha vaiva. Toivottavasti lekuri olisi armollinen ja pääsisit saikulle lepäämään.

Tuulille suuren suuri tsempityshalaus. Kuuluu asiaan aiemman kokemuksen perusteella pelätä ja suojella itseään pahimmalta. Mutta kyllä siellä vauvalla on kaikki hyvin, usko pois.

Olipas Ompulla viimeksi pudonnut hemppa tosi radikaalisti. Toivottavasti tällä kertaa pysyy paremmin koholla.

Muistaako kukaan kun Sanna M kertoi, että heidän tarinansa tulee lehteen? Muistaakseni hän puhui että se olisi Meidän Perheen kesäkuun nro, mutta kävin äsken sen pikaisesti pläräämässä lehtipisteessä enkä löytänyt artikkelia. Kapris taisi lukea Sannan tarinan jostain teidän paikallislehdestänne. Mulla on kavereita siellä suunnalla ja täytynee kysellä heiltä tuota lehteä lainaan, mikäli se on vielä tallessa. Kovasti kiinnostaisi nimittäin lukea tuo artikkeli.

Mutta sen pidemmittä löpinöittä tällä kertaa. Aurinkoista viikkoa ja kuulumisiin.

T. Jazz ja masukki rv 22+2

Kiitos Jazz lohduttavista sanoista - taas!! =)
KYllähän mä yritän kovin olla miettimättä mitään noin negatiivisia asioita, varsinkaan kun niille ei mahda mitään !!
Mutta tänäänkin on ollut niin kovin luppoaikaa, kun esikko on jaksanut olla hereillä vaan 45min yhteensä, niin rupee jo ajatukset harhailemaan...
ja oishan mulla siivoomista yms, mutta näin kauniina päivänä en kyllä siivoa :)

Se Sannan juttu oli keski uusimaa-lehdessä, mutta siitä on kyllä jo varmaan kuukaus.
Siinä oli 2 muutakin naista kertomassa kohtalostaan =(

Mulla muuten yksi ystävä, jonka laskettu on elokuun lopussa, oli huomannut kaupassa ollessaan, että housut ihan märät lapsivedestä =O
Ei hän ollut muuta tehnyt kuin soittanut kättärille ja kysynyt, että tarviiko tulla näyttämään ja sieltä oli sanottu, että ei tarvii jos ei nyt tule uudestaan?!?!
Ja hänellä viikkola tuolloin alle 30... onkohan ihan normaalia "käytöstä" kättäriltä?
Kun sitä oli kuulemma ihan holahtanut... hui!
mä oisin kyllä juossut äippäpolille minnekkään soittelematta.

Niksulle onnittelut vahvasta viivasta =)
Ihanaa kyllä, että teille tuli näitten suurien surujen jälkeen ihania uusia asioita. Talo ja varsinkin tämä uusi elämä :)))
Teillä kyllä nopeaan onnisti tämä uusi raskaus yritys"luvan" tultua. Hienoa!!

Ja Tuulille tosiaan kovat tsempit! Muistan itse varsin hyvin tuon np-odotuksen.. tai eipä se omalta kohdalta ole vielä niin hirveesti helpottanut tuo huoli, vaikka onkin vaihtanut vähän kohdetta.

Miten Bellamariia voi?

Merville tsempit närästyksen taltuttamiseen!!
Se voi olla tosi ikävää, jos pahaksi yltyy.

nyt halit kaikille, niin töissä oleville ja lomalaisille =)

Kapris 18+6

Hienoa Niksu!

Kaprikselle *halit*. Laiskahan tuo meidänkin Toivomme oli toista jalkaansa ultrassa suoristamaan ja tottahan se vähän jäi mielenpäälle, mutta eiköhän kaikki ole hyvin niin teillä kuin meilläkin. Pikaista paranemista tytölle. Tosiaan kurjaa sairastella varsinkin näillä helteillä.

Jazz, mullakin on sellanen muistikuva, että kesäkuun Perheessä piti se Sanna M:n juttu olla. Jospa se oli sit joku pikkusempi artikkeli, että meni sulta ohi?

Ja Mervi on tosiaan kukkunut :) Ei tulis mieleenkään, tosiaan, hyvä kun saa taistelua kymmeneen asti hereillä. Mähän menisin siis jo viimeistään 20 nukkumaan, mutta hemmoteltu esikkomme valvoo siis kaikkia luonnonlakeja vastaan vähintään kymmeneen, ja kun siis ei suostu omassa huoneessaan nukkumaan, vaan meidän makkarissa, niin hermo on äidiltä mennyt harva se ilta, kun toinen hilluu siinä vieressä ja hakee sit tietty huomiota kaikenlaisilla metkuillaan :/. Paha mieli ihan tullut itelle muutaman kerran, kun horroksesta on tullut karjaistua jotain ikävää :( .

Onkos kellään sellasta, että varsinkin iltaruuan jälkeen (siis tarkoitan sitä kotona työpäivän jälkeen syötyä ateriaa) tulee tosi herkästi ylävatsa kipeäksi? Onko se jotain närästysoiretta? Tuntuu, että turpoo heti kylkiluiden alapuolelta ja mahaan sattuu ikävästi. Ja varsinkin, jos jollain ihmeen kaupalla saa ittensä asetettua lepoasentoon vähäks aikaa kenenkään häiritsemättä.

Mitähän vielä..ajatus katkes. Voikaahan hyvin :9

Omppu ja Toivo 13+0 ja saispas taas jonkun todisteen, että kaikki on hyvin...

Varoituksen sana!narinaa luvassa täältäkin...

Oon ollu saikulla iskiaskipujen takia ma-ti (terkka kirjotti nlasta) Tänään sit lääkärissä (nlan) samaisesta vaivasta kun ei tokene... jo lasten haku päiväkodista yht. 3km tuntuu ihan tuskaselta ja pitää pysähdellä, saatika sit jos pitäs töissä taapertaa asfaltilla koko päivä ja hoitaa imuroinnit, petivaatteiden vaihdot/suorimiset, kylvetysavut ym.
Niin tää lekuri... (sijainen) oli sitä mieltä että banadolia voisin ottaa vaikka 6 (?!) kappaletta että voisin kivun kanssa olla töissä :O siis ihan ihmeellinen akka! taitaa olla näitä "raskaus ei ole sairaus"-tyyppejä! Kirjotti se sentään loppuvkon saikkua ja maanantaina menen kokeileen. keskiviikkona onkin sit se normaali lääkärin tarkastus neuvolassa.
Mutten varmana kyllä ota paracetamolia 6:tta päivässä vaikka muin sattuis, mähän painun uudestaa lekuriin!

ja nyt mä menen jääkaapille... saamari...

Heips kaikille! Ja mukava kun muillakin on välillä huonoja päiviä...hm, tai ei se mitään niin mukavaa ole, mutta kaipa nämä epäilykset kuuluu "taudin" kuvaan. Kiitos jälleen kerran tsemppauksesta! Nyt on jo parempi mieli, joten voinen lähettää ylimääräiset tsempit Kaprikselle :) Ja toivottavasti tyttösi paranee pian!

Toivottavasti Ässäkin kipu alkaa helpottamaan, kun saat levätä! Ja harmin paikka, että Hopullakin iskias meinaa vaivata. Vai odotatte te Hoppu ja Mervi molemmat poikia, eikä kummallakaan ole ollut sanottavaa pahoinvointia - mitenköhän meidän Omppu käy, kun on ollut niin samanlaiset oireet alkuraskaudessa; tuleekohan samanmerkkiset vipeltäjät?

Ja Niksulle tietysti nyt luja onnittelurutistus ja voimia muuttoon! Kateellissena luin, kuinka neuvola tarjoaa sinulle ylimääräisen ultran. Onkohan meidän neuvola jotenkin erityisen nuiva paikka vai suhtautuuko ne minuun vain näin nuivasti - meinaa nytkin, kun soitin ja selitin tilanteen, että olen käynyt alkuraskauden ultrassa, viikkoja niin ja niin paljon, keskeytynyt keskenmeno 10+ viikoilla viime syksynä, ei puhettakaan mistään sympatiasta, ylimääräisistä ultrista tai että olisi edes kysytty, miten voin tai miten tämä raskaus on nyt mennyt. No joo.

Muuten minäkin mietin sitä Sannan juttua juuri tässä yksi päivä ja ajattelin, että pitäiskö käydä kirjastossa lukaisemassa se lehti; mutta artikkeli ei siis olekaan ilmestynyt?

Tuuli

Moi kaikki! Mä olen ryhdistäytynyt, katoin kyllä edellisen ketjun viestit ja kiitänkin erityisesti raitista äitiä moraalisaarnasta, et usko miten tuli tarpeeseen. Pitänee hakea apua tähän päihdeongelmaani, koska kyllä mä olen peruuttamattomasti tärvellyt lapseni terveyden 12 senttilitralla punaviiniä.

Kapris; Takuulla vauvalla on kaikki hyvin, mulla oli päiviä paljon, jollon en tuntenut liikkeitä. Kyselin täältäkin, että mikähän on. No, nyt kyllä liikkuu ja hyvä niin. Älä siis hätäile! (huomatkaa, paraskin puhuja!)
Ässällällä on viheliäinen vaiva, voi kurjuus. No, onneksi sait loppuviikon sairaslomaa.
Omppu kyselit närästyksestä, mun mielestä Jazzilla oli saman asian kanssa ongelmia. Edellisessä raskaudessa mulle tuli hyvin tutuksi gaviscon- niminen litku, jota join litrakaupalla helpottaakseni oloa. Toimi vallan mainiosti, mulle paljon parempi kuin esim. rennie tms., nyt tässä raskaudessa ei ole närästänyt yhtään.

ON; Mulla on ollut ihan ihme olo. Olen tottakai itkenyt paljon ja eiliset kuvaukset peruin, ette arvaa, miten ihminen voi olla hirveän näköinen. Mutta jotenkin on ollut eka kertaa tässä raskaudessa onnellinen olo, ihan vähän, mutta on kuitenkin. Olen ihaillut isoa vatsaani, ostanut ekat tavarat vauvalle ja miettinyt jo nimiäkin. Hautajaisjärjestelyt olen ottanut kontolleni, siivonnut hulluna, leiponut pakkasen täyteen, istuttanut kukkia, rutistellut ja pusutellut tyttöä jnejne. Ehkä tämä touhuaminen on joku puolustusmekanismi(??)
Huomenna pidän itsehoitopäivän, eli hoidan jalkani, nypin ja värjään kulmani (mun ei edes tarvitsisi värjätä, kun olen tumma, mutta...) vahaan säärät, bikinirajat ja ehkä jopa laitan meikkiä.
Höh...olipas multa ihme pinnallinen viesti? No, saitte ehkä kiinni, että täytän päiväni kaikenlaisella ja hyvä niin.
Nyt muuten kesälomani vaihtui sairauslomaan, joten mun on PAKKO tuhlata ylimääräinen palkka johonkin (voi miten naisen elämä on joskus raskasta=)

Sanna M:stä..Mulle tuli tänään Meidän Perhe lehti, ja kyllä se artikkeli oli siinä...aivan kamalaa :( kyyneleet vaan valui kun luin juttua. Itkettää vieläkin. Mutta " Ei Jumala voisi tälläistä kenellekään tehdä, jos hän ei antaisi jotain tilalle"

Nyt itkettää sekin kun oman vauvan potkut tuntuu niin ihanan napakasti! On helpompi pysyä rauhallisin mielin, kun saa tuntea potkut. Aiemmin tänään säikähdin, kun tajusin etten ollut tuntenut liikkeitä koko aamupäivänä..meni ehkä 10 min säikähdyksestä, kun vauveliini antoi merkin itsestään. Mietin tossa yks päivä, että kaikkein suurin huoli lapsen hengestä on kohtuajasta johonkin 1-1,5 vuoteen. Tottakai sitä vieläkin pelkää, muttei enää niin paljoa. Esikoinen on yli 3v. Miten muilla??

Bellamariialle itsehoitopäivä tekee varmasti hyvää! Ota siitä kaikki irti, olet sen ansainnut!

On: Eilen oli rakenneultra, kaikki näytti olevan hyvin. Oli taas niin liikkuvainen, ettei saatu edes kunnos kuvia. Oli aika jännää, kun näki jalkojen potkivan ja samalla tunsi ne potkut. Pojan vehkeitä ei ainakaan näkynyt, kätilö sanoi, että ehkä se sitten on tyttö, mutta ei täysin varmaa. Aiemmin mulla oli poikafiilis, mut nyt alkoi tuntumaan, että kyllä se varmaan on tyttö. No mulle ei olisi muulla väliä kun olisi terve.
Mies ja tyttö lähti kahdestaan vähän reissuun, tulevat vasta lauantaina. Outoa olla yksin, mutta tekee hyvää.. Päivät olen työharjoittelussa, mutta onhan mulla illat. Päätin, etten tee mitää kotitöitä, olen vaan.
Meillä on asunnon etsiminen käynnissä..pieni kaksio alkaa käydä ahtaaksi..yks ihana saunallinen kolmio löytyikin, mut täytyy vaan toivoa, että saadaan se. Kelan laskenta ohjelman mukaan, meille jää vähemmän maksettavaa siitä suht uudesta kolmioasta kuin tästä ikivanhasta kaksiosta, joten nyt vaan peukut pystyssä odottelen, että saatais se kämppä.

En nyt yhtään muista mitä oli kommentoitavaa..
Niin Kapris: Kyllä aika outoa, pitäis ihmeessä mennä tarkistuttamaan tilanne!!?
Tuuli: Muistan itekkin sen piinavan odotuksen, mut kyllä se siitä :)

Ninni 20+6

Iltaa tupaan!

Huh, kylläpäs on kiirettä lomallakin :-)

Voi Kapris pieni... Nuo liikkeet tosiaan riippuvat niin monista asioista. Ei ne kaikki liikkeet edes tunnu ulospäin, kun saattii sintti potkiskella myös sinne sisuskaluihin päin :-) Eiköhän kaikki ole ihan ok, toivotaan näin. Oli kyllä typerä kommentti tädiltä ultrassa! Mitä lie sitten sillä tarkoittikaan. Höh pöh.

ÄssÄllä "fiksu" lääkäri :-/ Kuka nyt tunkisi itseensä tuollaisen määrän tabuja ja vielä raskaana. Hitto! Ei kai se sairasloma ole lääkäriltä itseltään pois. Aikas outoa, jos ihan selkeästi työ on sellaista, jossa iskiaksen kanssa on todella vaikeata. Taitaa olla melkoisia eroja noissa lääkäreissä tämänKIN asian suhteen.

Niksulle vielä onnitteluja! Rupatella täällä voi, vaikkei vielä listautumaan ihan uskaltaudukaan...

Bellamariialla on energiaa, ihana juttu. Olen muuten huomannut, että jos välillä elämä potkii rankasti persuksiin, saan pienestä pohjallakäynnistä uutta virtaa. Samoissa itkuissa varmaan tulee jonkinlainen perusteellinen sielunpuhdistus. Olisikohan siitä kyse sinullakin? Ja ehkä tuo uuden elämän näkyminen ja todellisuus konkretisoituu nyt uudella tavalla ja saa uudenlaisen merkityksen. Vielä teillä on rankka hautajaispäivä edessä. Voimia sinne kovasti.

Ninnille onnittelut ultrakuulumisista! Ja en ole tainnut Pikku2:akaan muistaa onnitella, tässä siis nekin samalla!

Meillä myös muuten tämä Möykky suhteellisen rauhallisen oloinen tapaus. On kyllä kauan jo oikein potkiskellut, mutta silti jotenkin vaikuttaa rauhallisemmalta kuin tuo edellinen. Esikoinen meillä onkin äärirauhallinen ja kakkonen&kolmonen vähän vilkkaampia. Vaikka ulkopuoliset sanovat noitakin usein rauhallisiksi...

Rautakuurille "pääsin" sitten minäkin. Hemppa vain 117. Apteekkireissulle siis huomenissa. Verenpaine aikas alhainen edelleenkin, 100/56.
Syke oli 145, oli aikas vilkas sillä hetkellä. Yritti potkia anturia pois :-) Painoa oli tullut kuudessa viikossa 1,4kg. Neuvolan kirjanpidon mukaan nyt on tullut vajaa 4kg, mutta oma sanoo tasan 5kg.
Sijainen sitten kirjoitti Kelalle todistuksen, jossa laskettu aika vielä se aikaisempi. Hän kysyi siitä mun kuviota sen suhteen ja sanoi, että hän voi leikkiä onnellisen tietämätöntä, kun sillä ei ole mitään merkitystä. Niinpä ei tarvitse palkattomia vapaita anoa... Kiva sijainen!
Nyt lähdenkin tästä vielä täyttämään nuo kaavakkeet, niin saan ne huomenna vietyä eteenpäin. Taidan ottaa ykkösoluen samalla, kun niin janottaa... :-)

Heikunkeikun!

Hyvä huomenet!

Kylläpäs oli mielenkiintoinen neuvo ÄssÄn lääkäriltä... minä en ottaisi kuutta panadolia vaikka en olisi raskaana. Uskomatonta! Toivottavasti pääset pian jollekin toiselle lääkärille, joka olisi hieman empaattisempi. Tsemppiä kivun kestämiseen ja toivottavasti se hellittäisi piakkoin.

Hienoa että Tuulilla on parempi mieli! Ei minullekaan tarjottu mitään alkuraskauden ultria kunnan puolelta (Helsingissä). Vasta kun pääsin tutkimuksiin toistuvista keskenmenoista niin suostuivat ultraamaan. Mutta ei sekään ihan pyytämättä tullut...
Mitenkäs sulla niitä viikkoja jo onkaan kasassa, 8+ jotain. Enää pari viikkoa np-ultraan. Lähetän täältä sulle voimia ja jaksamista sen ultran odotteluun. Toisaalta on ihana että on näitä etappeja mitä odotella, muuten tuntuisi tämä odotus todella pitkältä.

Ihana viesti Bellamariialta, jotenkin kaiken surun keskeltä huokuu kuitenkin positiviisuus. Ihanaa että olet pystynyt iloitsemaan raskaudestasi, toivottavasti se tuo sinulle voimia.
Aivan ihanan kortin oli siskosi tehnyt vauvallenne ja uskomatonta, että hän osasi aavistaa että poika teille on tulossa.
Voimia ja halauksia ja muistahan levätä touhujesi välillä!

Onnittelut Ninnille hienoista ultranäkymistä! Mun täytyy hakea tuo Meidän perhe, en tosin uskalla lukea sitä täällä töissä kun se on varmasti koskettava.
Pidän peukkuja että saatte sen isomman asunnon!

Ai Tehiskin on päässyt rautakuurille, no voihan höh. Toivottavasti lisärauta kohottaa hemppaa. Hienoa että sulla kävi tuuri ja sijainen oli noin reilu ettei tarvitse palkattomia vapaita ottaa! Mites muuten lomailu on lähtenyt sujumaan?

Pitäisi tässä varmaan kohta puolin minunkin täytellä niitä Kelan papereita. En vaan millään "jaksaisi"... Syntymättömän vauvan vakuutushakemuskin on täytettynä, mutta äitiyskortin kopioiminen on osoittautunut ylitsepääsemättömän vaikeaksi... mikä lie laiskuus muhun on iskenyt.

Muutenkin on aika alavireinen olo. Koulutusmatkoja on ilmaantunut lisää ja minua ei yhtään huvittaisi lähteä, mutta en tiedä millä verukkeella voisin kieltäytyä. Ei todellakaan kiinnosta enää keikkua pienessä potkurikoneessa ja herätä neljän aikaan aamulla. Mulla on niin EVVK-fiilis töiden suhteen etten jaksa edes nousta aamulla sängystä. Sitten on kauhean huono omatunto kun suunnittelen mankuvani itselleni saikkua kun käyn 21. päivä lääkärissä... ei tekisi mieli jättää työkaveria pulaan, mutta kun olen tässä sinnitellyt oman jaksamiseni äärirajoilla jo jonkun aikaa, niin alkaa jo tuntumaan siltä ettei ole mitään muuta elämää kuin työ ja kotisohva.

Ehkä tämä tästä. Muuten on ihan ok olo, vauveli potkii ja masu kasvaa.

Aurinkoista päivää!

T. Jazz ja masukas rv 22+3

Huomenet!

Voi kurjuus Jazz, että tuo työmotivaatio nollassa ja kovasti vaan "keikkaa" puskee. Jos siltä tuntuu, niin pyydät vaan saikkua. Eihän se ole kenellekään eduksi, että itseänsä rääkkää aivan turhaan, ei varsinkaan masukkaan. Kyllä niitä töitä ehtii vielä tehdä ennen kuin eläkepäivät koittaa, pari kuukautta sinne tänne ei ole mitään. Tärkeintä olisi, että voit itse hyvin, silloin voi koko perhe hyvin! Nämä ovat ainutkertaisia juttuja...
Joopa joo, paraskin puhuja täälläkin. Itse olen myös superhuono jäämään saikulle. Nytkään keväällä en edes kauheassa räkätaudissa ääni poissa jäänyt... :-/
Mutta Jazz pyytää saikkua, eikö joo??? :-)

Mulla toi rautakuuri oli ihan odotettavissa. Jokaisessa raskaudessa se on tässä vaiheessa tullut. Ja kuuri on yleensä auttanut, toivottavasti nytkin. Tosin mä en kyllä tunne olossani yhtään tuota hempan laskua.
Kiitos Jazz kysymästä, lomailu on aikas vauhdikkaasti alkanut. Meillä yllättäen pikkumies on alkanut nukkumaan aamuisin yli kahdeksaan. Tietty, kun olin ajatellut, että seitsemältä lähdetään sitten lenkille lintujen lauluan kuuntelemaan :-) Tällä viikolla en ole sitten myöhemmin enää ehtinyt, kun tuo lasten tenniskoulu alkaa Turussa 12:n jälkeen. Sitä ennen kokattava ym. Rumbaa siis edelleenkin on, eikä ole vielä rantsullekaan keritty.
Lisäksi tässä perhepiirissä (mun vanhemmat&siskot) on nyt pikkuruisen murheita. Ei mitään kuolemanvakavaa (toivottavasti), mutta eilinen päivä meni puhelimessa&paikan päällä. Esikoislapsena mulla tietysti vahvimman ja vanhimman rooli, johon luotetaan. Mutta ymmärrätte varmaan, etten halua täällä palstalla tämän enempää näitä asioita ruotia... Mielelläni tietysti teille kertoisin enemmänkin, mutta en kaikille ääliöille, joita täällä yllinkyllin pyörii!!! Ei tässä kuitenkaan siis isompia hätiä, mutta sen tiimoilta on myös aika vierähtänyt ja kotityöt jääneet EDELLEENKIN roikkumaan :-)

Sain muuten eilen ne Kelan paprut täytettyä. Nyt pitäis lähettää palkanlaskijalle. Vielä täytyy töissä käydä anomassa virkavapaus, kun sitä ei pysty tekemään kuin koneella. Pitkään mietin, että otanko avustuksen rahana vai pakkauksena.. Kaikista kolmesta olen ottanut pakkauksen, mutta nyt päädyin rahaan.

Ai niin, Omppu kyseli noista vatsaoireista. Mulla on ollu jonkin aikaa sellaista, että illalla yhdenkin leivän syönti tuntuu täyttävän ihan hirveästi vatsaa. Aamupäivällä voi kyllä syödä ihan reilusti, mutta illalla vain pieniä annoksia. Taitaa olla jotain vastaavaa kuin tuo sinun kuvailemasi... Närästystä on mullakin ollut koko ajan jonkin verran.

Lämpöistä päivän jatkoa kaikille!

Tehis rv 21+4

Huomenia..

Kyllä on kesäinen fiilis.. aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja kyllä tarkenee, varjossa 18 astetta jo tähän aikaan.. Isäntä ja poitsu uskaltautuivat eilen heittämään talviturkin, mutta minä katselin rannalta..

Se Sanna M:n juttu oli tosiaankin Meidän Perhe-lehdessä sivulla 103-107 otsikolla "Sitten vatsassa hiljeni". Kyyneleet valuivat vuolaasti kun luin tuon jutun. Se on vaan niin epäreilua ja kohtuutonta, mutta tuossa tilanteessa on pakko ajatella että kaikella on tarkoituksensa..

Voi kääk.. meille tuli eilen kutsu tuttavien häihin. Olin juuri kerennyt huokaamaan ettei ole tänä kesänä juhlia joita varten täytyisi "pukeutua".. ja kaiken lisäksi häät ovat vasta elokuun puolessa välissä.. Mitä ihmettä löydän päälleni..? Ei sen puoleen kivahan se on päästä juhlimaan, mutta tää vatsan kasvatus..

Isännän työpaikka järjestää huomenna pienen risteilyn, saunomista ja ruokaa+juomaa.. sinne olis sonnustauduttava. Tunteja oon jo varastoon tehnyt, että pääsen kuskiksi.. No, ei siinä mitään.. mutta lauantaina työt alkaa 6.00. Onneksi saan sitten lauantaina ottaa päikkärit.. eikä tarvii tapella kuka herää sunnuntaina..

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Huomenet kaikille!!

Ja iso halaus teille !!!! Olette niin ihania tsemppaajia, että täälläkin kyyneleet vuotaa ilosta. Tai siitä, että on niin ihana huomata miten ihania ihmisiä on olemassa :)))

Tosi kiva lukea BM viesti ja huomata, että olet nyt paljon iloisemmalla fiiliksellä.
Ja voimia hautajaisvalmisteluihin.

Täälläpä nyt hemppa laskee monella. Mutta eikös se ole kovin yleistä?!
Mäkin jouduin hetken syömään rautaa ekassa raskaudessa, mutta sit tuli verestä taas niin tönkköä, että käskivät lopettaa :)
Nytkin hemo oli 146 kun mitattiin, eli ei mitään ihan litkua.

Tehikselläkin huolia =(
Voi hitsinhitsinhitsi!!! Toivottavasti se tule niitä ikävimpiä uutisia, vaan kaikki kääntyy parhaiten päin.
Ja älä niistä kotitöistä huoli. Ne eivät katoa mihkään, usko pois ;)

Jazz, älä yhtään epäröi pyytää saikkua jos olosi sitä vaatii!!
Se on kuitenkin "vain" työtä ja sinun ja masukkaasi hyvinvointi on työtä miljoonasti tärkeämpää.

Ihmettelen minäkin noita kummia lääkäreitä jotka eivät anna saikkua vaan määräävät ihme määrät lääkkeitä raskaana oleville - mrrr, pistää vihaks.
Eli Ässä, jos iskias vähänkin kiusaa vielä maanantaina, niin painut toisen lääkärin luokse ja pyydät (tai vaadit) lisää saikkua.

Ihanaa, Pikku2 pääsee häihin =)
Mäkin haluisin, mutta eipä meillä ole tiedossa. Edellisen raskauden aikana olinkin 3 läheisen ystävän häissä ja polttareissa... arvatkaa kuka oli kuskina... ;)))

Ninnille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Kaikille nyt mainitsemattomille isot halti myös * halaaaaaaa*
ja muistakaa se maltti tuossa auringonotossa...!
Itse ollaan tänäänkin sisällä, mutta onneksi tytön kuume on laskussa. Kiva helleviikko... no, kuhan saadaan neiti terveeksi, niin se on tärkeintä.

Tuuli: meillä on ihme kyllä aika useita ultria, eli aina kun on nlalääkäri siel myös ultrataan. Tuo tarjous päästä kuukautta aikaisessa ekaan ultraan yllätti kyllä minutkin, olen aiemmin saanut nlalääkäriltä sen käsityksen ettei heidän laitteilla näy mitään ennen kuin vasta tuolla vkolla ~12. Mut katsotaan mitä tuleman pitää.

Moi tyttäret!

On ollut kiireinen viikko (töitä...) ja loppuaika on tullut pyllisteltyä ulkona kukkaistutuksien ääressä ja tytön kanssa touhutessa.
Hauskaa viikonloppua, tulen maanantaina jutustelemaan ja kertomaan neuvolakuulumiset!

T. Kirppu 21+0 ? (joko näin paljon)

(piti oikein tarkistaa Tehiksen viikot ja niistä laskea....)

Pakko käydä edes pikaisesti huomenet huikkaamassa ketjuun!
Tuntuu olevan muillakin kesäkiireitä, kun ei täällä niin kauhean vilkasta ole ollut...

Onpas Kapriksella melkoista verta, huh :-)
Juu, kyllähän se on tosi yleistä, että hemppa laskee. Verimäärähän lisääntyy raskausaikana, (olikos se jopa litran???) joten samalla tietysti laimenee. Mua hirvittää tuossa raudassa lähinnä vaan se, että mitä se saa aikaiseksi tällä kertaa vatsalle :-/ Ei ole kivaa, jos vatsa on kuralla koko kesän...

Ai niin Pikku2:lle piti tuohon hääasuun kommentoida...
Nythän on aivan ihania paitoja ihan normaaleilla osastoilla, oikein raskausystävällisiä. Ostin itse just yhden hihattoman, mekkomallisen ihanan vihreänkirjavan paidan Zaralta. Valkosten pöksyjen kanssa tosi kiva! Yhden kietaisupellavapuolihameenkin löysin tässä kevätjuhlia varten. Nappia voi siirtää tarvittaessa... :-)
Voi, olispa meilläkin häitä. Meitin kaverit&sukulaiset lähinnä siinä eroamisiässä. Paitsi pikkusiskon häitä kovasti odotellaan, mutta ei vielä tänäKÄÄN kesänä :-(

Kirppukin pyllistellyt kukkaistutuksien äärellä :-D Mulla vähän samanlaisia suunnitelmia. Tänään pitäis tulla multakuorma pihaan. Plantagenissa käväisin eilen, mutta eipä niihin autokärryihin kauheasti tavaraa mahtunut... Tänään uudelleen, kun ollaan liikkeellä kahdella autolla ja peräkärryllä :-) Sormet syyhyää ja sisäkotityöt saa odottaa EDELLEEN!

Jaahas, nyt on mentävä päivän askareisiin. Palaillaan taasen!

Tehis rv 21+5 (niin ne todellakin vierähtää, eikä kunnon vauvavatsaa vieläkään...)

Mukavaa perjantaita! Vai kesäkiireitä se Tehis arvelee meillä muilla olevan...no ei minulla ainakaan - valitettavasti vain työkiireitä. Vaikka onhan se ihanaa, kun aurinko paistaa ja on kesäfiilis. Pääsee siitä ainakin näin viikonloppuisin nauttimaan. Tosin vessahätä ja nälkä tulee nykyään niin usein, että kesäreissutkin on suunniteltava vähän tarkemmin :) Sitä kiukkua ei muuten kestä kukaan... Olen muuten huomannut viime aikoina, että jos syö normaalin annoksen kerralla tulee jälkeenpäin kamalan huono olo. Paras syödä pieniä annoksia ja usein!

Onnittelut Ninnille hyvistä rakenneultrakuulumisista! Ja peukut pystyyn, että saisitte sen isomman asunnon.

Oli mukava kuulla Bellamariia, että voit olosuhteisiin nähden hyvin. On jotenkin tosi surullinen olo puolestasi. Kaikki touhuaminen ja järjestely on varmaankin eräänlaista terapiaa ja hyväksi sinulle, kunhan muistat myös levätä. Tuosta nimiasiasta tulikin mieleeni, että miten te muut, onko teillä jo tulokkaalle nimivaihtoehtoja valmiina? Meillä nyt ei ole päästy vielä niin pitkälle; tosin miehellä on yksi nimi pojalle valmiiksi mietittynä, mutta se on kyllä niin kamala, etten oikeasti tiedä, mitä sitten käy, jos poika tulee ja hän haluaa sen nimen antaa...

Jazz, ymmärrän kyllä, että on ikävä aiheuttaa työkaverille lisähommia, mutta sitten toisaalta niin - onhan se oma napa ja hyvinvointi tässä tilanteessa aikas tärkeää :) Taitaa muuten olla, että nämä ruuhka-Suomen neuvolat (tai en kyllä nyt muista, missä se Niksu asuukaan) on vähän nuivempia ja mitä harvemmin siellä käy, sitä tyytyväisempiä ovat.

Ei muuta kuin kaikille oikein hyvää ja lämmintä viikonloppua ja ainakin Tehikselle ja Kirpulle mukavia istutustalkoita! Mitäs meidän pikkuiset kermit vauvat ovat tykkänneet näistä helteistä? Sämpyn poika näyttääkin tänään täyttävän kuukauden :)

Tuuli 9+0

Jep jep...tuli sitten käytyä vesirokon vasta-ainekokeessa..aamulla huomasin pari samanoloista näppylää kädessä, kuin pojalla on (sairastui siis eilen). Soitin neuvolaan ja kun lopulta sain jonkun kiinni, niin todettiin, että parasta käydä labrassa, vaikka olenkin vesirokon penskana sairastanut ja myös kaikki oheisjutut herpeksineen ja vyöruusuineen. Ja mikä "parasta", tulokset tulee vasta noin viikon päästä! Että tässä sitä jännäillään ja seurataan tilannetta. Ei auta kuin toivoa parasta, että noi olis vaan jotain itikan aikaansaamia näppyjä. Voi että alkoi ihan itkettämään, kun soitin terkkarille. Ja kun se ei edes ollut mun oma terkkari, kun sitä en saanu kiinni ja sain sitte sille vähän asiaani soperrettua niin jätettiin soittopyyntö siis omalle terveydenhoitajalle ja kun hän soitti, niin pystyin onneks jo puhumaan. Kaikkee sitä joutuukin näköjään kokemaan!

Onnea Ninnille hyvistä rakenteista ja onnea myös asunnonmetsästykseen.

Mikäs Jazzin vointi on? Saikulle vaan, se on myös mun mielipiteeni!

Halit kaikille, nyt ei oikein pysty keskittymään... :/. Nautiskelkaahan kesästä!

Omppu ja Toivo 13+2

pika vastaus ompulle..
voi hitsi näitä rokko-pelkoja!! mutta kyllä uskon tosi vahvasti että sulla se vesirokko pienenä on ollut. On se kuitenkin niin yleinen tauti. Oletko kysynyt vanhemmiltasi, muistavatko he sulla vesirokkoa?
Mullahan oli se parvorokkoepäily tossa n. kk sitten ja olin kyllä aikas paniikissa myös. Se kun on vielä niin uus rokko (tai siis rokko vanha, mutta uus "löydös") että mun äiti ei ollut edes kuullut ikinä siitä ja se kun on usein niin lievillä oireilla oleva, että ihmiset eivät tajua sen olevan rokkoa.
no, enivei olin ihan kakkana sen viikon kun tulosta odottelin, että pystyn hyvin samaistumaan sun olotilaan.
Mutta silti, uskon kyllä että sulla se rokko pienenä on ollut!!

Ninnin asumisjuttu meni ihan ohi... eli toivottavasti saatte isomman asunnon.

Heippis taas kaikille

kapris 19+1

niin ja pikaset paranemiset Ompun pojalle!
Täällä tyttö vihdoin kuumeeton ja kesäleikeistä päästy nauttimaan

Kapris, kyllä mulla on se rokko ollut. Mutta, ei kuulemma mahdotonta ole sairastua uudelleen, joskin melko epätodennäköistä. Töissä tietenkin kuulin "useita tapauksia" tiedetään -juttuja :/ ja se sai mut toimimaan ja soittamaan neuvolaan.

Maanantaihuomenet!

Onpas täällä ollut hiljainen viikonloppu. Komiat oli kyllä kelit, että on tainnut olla muuta puuhaa.
Täälläkin on lapioitu ja kärrätty multaa. Vitsi noi puutarhahommat on mukavia! Aikaa niille on vaan liian vähän, kun tuon pikkumiehen kanssa työskentely ei aina ihan tahdo sujua :-) Eikä oikein viitsi koko päiväksi laittaa isoja paimentamaan pienempää ;-)
Monta projektia olis tuolla pihalla odottamassa ja sormet syyhyää...

Voi kurjuus noita rokkoepäilyjä! Toivottavasti Omppu nyt selviää pelkällä säikähdyksellä ja olisikin jotain muuta.
Täällä myös lapsilla päällä naapurustokielto. Nimittäin yhdessä naapuruston lapsessa viime viikolla ilmeisesti parvorokkoa. Tosin se ei ole ihan varmaan, enkä nyt ole kuullut muista tapauksista. Silti tästä huushollista ei nyt astuta tuohon naapuruston lasten kanssa leikkimään ollenkaan. Mietin, että pitäiskö pyytää tarkistusta noista vasta-aineista, ettei turhaan tarvitse panikoida, jos ei aihetta olekaan.

Nyt täytyy lähteä tuon Neiti Keskimmäisen kanssa katsomaan loput leirikamppeet. Lähtee kolmen yön leirille :-( Hän on kyllä kovin innoissaan, oli viime vuonnakin. Tämä tapaus on muutenkin ylisosiaalinen kyläluutailija, joten ei hän täällä kotinurkissa jaksaisi koko kesää millään pyöriä :-D

Moikkeli moi!

Tehis rv 22+1