EX-KERMIT 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jazzille onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja pienen pienestä pojasta.. =)

Tääl olis eka neuvola takana. Neuvolan tädin mainostama "pääset kk aikaisemmin ultraan" olikin sitten yhtä suurta pissitystä, ihan niin kuin hiljaa itsekseni arvelinkin. Alkoi saivarrella sen kanssa että pitäisi olla joku fyysinen syy miksi ultraan menee aikaisemmin neuvolan kautta. Hermostuin ja ilmoitin että menen yksityiselle. Neuvolasta karautin suoraan yksityiselle aikaa varaamaan ja sain sen 29.6. heti aamuksi. Silloin viikkoja 8+5, eli pitäisi näkyä mitä siellä möllöttää, jos on möllöttääkseen.. =) Muuten kaikki ok, hemppa ja paineet parhaat ikinä ja painoakin 7 kg vähemmän kuin 2 vuotta sitten esikoisen odotuksen alkaessa. Hyvä minä!

Koitahan nyt Senora kaivautua kuopan pohjalta ylös, jos ei muuten niin viikonlopun kunniaksi, eikös joo... =)
Nyt syön ja lähden takas töihin (olen siis kotona ruokkiksella..)

Päivänjatkoa,

Niksu (6+5)

Kiitos onnitteluista Tuuli ja Niksu! Senoraa kävinkin moikkaamassa tuolla wabilaisissa, kiitokset myös tällä puolen ja toivottavasti mieli tässä perjantain edetessä kohenee.

Voihan nenä Niksu, ettet päässytkään ultraan. Kuulostihan se kieltämättä vähän liian hyvältä ollakseen totta. Onneksi sait näin lyhyellä varoitusajalla ajan yksityiselle ja silloin tosiaan pitäisi jo olla ihan hyvät näkymät. Hienosti olet muuten onnistunut pudottamaan painoasi, toisin kuin allekirjoittanut jolla oli suunnilleen saman verran plussaa kuin sulla miinusta. =)

Saimme muuten eilen viestiä meidän kavereiltamme, joiden vauvan oli tultava ennen aikojaan maailmaan. Äiti on jo päässyt sairaalasta kotiin ja poikakaan ei tarvitse enää yhtä paljon apua hengittämiseen ja on myös saanut letkulla maitoa maistaakseen. Hyvältä siis näyttää.

Moikat taasen hetkeksi.

Jazz

Voi harmi Niksu, kun et päässytkään ultraan neuvolan kautta! No onneksi on nuo yksityiset. Minua ihan oikeasti sapettaa tämä suomalainen neuvolajärjestelmä tässä alkuraskaudessa. Eikö edes keskenmenon kokeneille voitaisi suoda sitä alkuraskauden ultraa? Minä olen vieläkin vaan niin vihainen siitä edellisestä kokemuksestani eli tunnin kuuntelin kaikenmaailman (osittain) jonninjoutavia jorinoita liikunnan merkityksestä ja oikeasta ruokavaliosta ja alkio/sikiö oli jo siinä vaiheessa kuollut. Sori tämä purkaus, mutta kun ärsyttää!

Tuuli

Ihanaa Jazz, onnea :) Ja hyvä kuulla, että ystäväsi ennakkovauva voi olosuhteisiin nähden hyvin.

No höh, Niksu! Onpas outoa, ettet päässytkään ultraan.. mullehan sanottiin keskenmenon jälkitarkastuksessa, että tulet sitten alkuviikoilla, kun tulet uudelleen raskaaksi ja kaks kertaahan pääsin sit käymään tk:n ultrassa. Kurjaa, kun on niin erilaisia käytäntöjä. No, mutta hyvä kun sait sit yksityiselle varattua ajan.

Väsyttää... ja ihan pilvistä :/.

Omppu ja Toivo 14+2

Ihania uutisia Jazzilla oli :))
vai pieni poika... =)

Ja höh, kun Niksu et päässyt ultraan neuvolan kautta, mutta ONNEKSI on tosiaan noi yksityiset!

kapris 20+1

tulehan tehis kertomaan kumpi meille tulee!!
Haluan myös tietää :)

Kivat ultrakuulumiset Jazzilla... Voisikohan se Tehis nyt millään sanoa että kumpi meille on tulossa? Kun tuo lääkäri ei ultrassa suostunut sitä sanomaan...

Minä heräsin viime yönä kamalaan vatsakipuun. Kipu oli molemmilla sivuilla suunnilleen navan korkeudella (mutta siis sivulla). Tuntui että vatsanahka repeää tai jotain. Ja oli jotenkin yököttävä olokin. Piti oikein herättää mieskin ihmettelemään. Jonkin aikaa siinä kipristelin ylhäällä ja sitten otin oikean kyljen nukkumisasennoksi (nukun aina vasemmalla kyljellä) ja kipu pikkuhiljaa helpotti. En tiedä mitä se oli, mutta säikäytti kyllä!!! Olisiko kuitenkin ollut niitä liitoskipuja kun tuntui että vatsa "repeää" liitoksistaan.

Niksulle pahoittelut ettet päässyt kunnallisen puolen ultraan. Ei auta kun mennä sitten yksityiselle, onneksi niihin pääsee....

special terkut Senoralle, muille muuten tasapuolisesti terveisiä. Meillä muuten on ulkona hirmu myrsky: älytön tuuli ja välillä sataa ja välillä paistaa!

Kirppu 22+

Heipsan!

Selvännäkijä ilmottautuu :-) Apua, kauheasti tilauksia uusista povauksista. Meneeköhän mun kristallipallo nyt aivan sekaisin.
Kaprikselle kyllä povaisin varmaa tyttöä :-D
Kirpun suhteen olen vähän epävarma, ehkä poikaa enempi. Sulla itsellä tais olla tyttöfiilis?
Tuuliin on nyt vielä niin lyhyt tuntuma. Poikaa ehkä, mutta täytyypä vielä tarkentaa, kun aikaa kuluu ;-)
Joo, älkää ottako tosissanne :-D Näissä on tasan 50% todennäköisyys...

Jazzille onnittelut pikkuisen pojan näkemisestä :-)
Harmi Niksu, että se ultrahomma menikin nyt noin :-(

Voi Senoraa... Lohtuhalit!
Meitä taitaa muuten olla täällä aika monta, jolla laskettu aika olisi ollut ihan näihin aikoihin... Itselläni oli tämän viikon tiistai se päivä.

Tässä on viime aikoina tullut niin juttua kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä, että rupatellaanpa noista myllertäjistäkin välillä...
Täällä löytyy kans melkoinen melskaaja nykyisin. Sanotaan, että sikiö kuulee rv 20 lähtien, mutta kyllä täällä on kuuloaisti ollut kehittyneenä selvästi jo pidempään. Pitkään on ollut sitä, että korkeat&yhtäkkiset&kovat äänet saavat Möykyn reagoimaan. Nykyisin on hauskaa tuo keittiössä touhuilu tai syönti, kun kaikki kilinät pistävät Möykyn ihan villiksi :-) Illalla on myös erittäin aktiivinen tuokio.

Mulla edelleenkin tämä vatsa on aikas pieni. Kasvaa ylöspäin, mutta ei ulospäin. Navan alla on ihan tyhjää. Vauva pötköttelee tuossa navan korkeudella ja yläpuolella. Kylkiluut alkaa olla kohta jo saavutettu. Alkaa vähän ahdistaa, kun väli on ihan täynnä. Ja varmaan tuntuu ulkopuolisesta ihan uskomattomalta, että ahdistaa, koska päällepäin ei juurikaan näy :-)

Nyt pitää kiitää alakertaa imuroimaan ja lattioita pesemään...

Tehis rv 22+5

Kiitokset Ompulle, Kaprikselle ja Kirpulle onnitteluista!

Nyt ei muuten enää tunnu niin hassulta tuo ajatus, että masussa onkin kaikista ennakkoajatuksista huolimatta poika. Eihän kaikki poitsut ole villejä, eihän. Meillä on nimittäin kaveripiirissä pari erittäin vilkasta poikaa ja olen huolissani ajatellut, että kaikki pojat ovat ylivilkkaita ja kerkiävät joka paikkaan sotkemaan... toivottavasti olen väärässä. =)

Ompulle piti jo aiemmin vastata mahan vihlonnoista. Uskoisin että kyseessä on kohdun kasvaminen. Mulla oli nimittäin vastaavanlaista vihlontaa ja juilintaa noilla viikoilla. Joten don't worry, kuuluu asiaan.

Samat sanat Kirpulle. Mulla on tälläkin hetkellä kauhean kiristävä ja repivä tunne nimenomaan kyljissä navan kummallakin puolen. Olen itse tulkinnut, että johtuu kohdun kasvamisesta, kudokset ja iho venyvät. Mun käsittääkseni liitoskivut tuntuvat ennemmin tuolla alakerrassa nivusissa ja alavatsalla. Niitä mulle on ilmaantunut tämän viikon aikana, tuntuvat samalta kuin liian täydellä vatsalla rehkimisestä tuleva pistely, mutta paljon voimakkaampana. Kipu iskee lähinnä niissä tilanteissa kun esim. kurottaa, kääntää kylkeä nopeasti tai yrittää kävellä liian ripeästi. Kaikki on varmasti masussa kunnossa!

Taas hommiin... blaah.

Ei varmaankaan onnistu, koska olen unohtanut miten kuva liitetään.
SENORAAAAAAAAAA-mestari, APUUUUUUUUUVA.
Oisin kokeillu vatsakuvaa, mutta tuskin siis tulee.

0YwAgD0gbqHsfkCgHeFOtVC6l3q4qoTIUmPi9doUwiS9WmL76caahSJyh90au8NdKopPBkmRhr4rTX

Tehis the selvännäkijälle myös kiitokset! Täällä on muuten myös toinen myllääjä. Liikkeet näkyvät jo selkeästi myös ulospäin. Mulla masu on kaikkea muuta kuin pieni. Kuinkakohan isoksi se tässä vielä kasvaa...

Muuten, kun yleensä sanotaan että tytöt vievät äitinsä kauneuden niin minä väittäisin päinvastaista. Tyttöä odottaessani aivan hehkuin keskiraskaudesta eteenpäin, mutta nyt peilistä tuijottaa zombie jonka iho on kuiva ja kalpea, ihottuma vaivaa ja tukka törröttää elottomana.... Missä on tosiaan se hehkeä ja energinen keskiraskaus?!?

Nonni, eihän se onnannu tietenkään :-(

Niin, jäi mullakin kommentoimatta taasen.

Jazzilta pitikin kysäistä tuosta tuttavan vauvelista ja äidistä. Hyvä, että voivat hyvin!

Kaikenlaista kipuilua sitä tosiaan tulee ja menee. Noi kannattimet mulla ainakin aiheuttaa eniten sellasia vihlaisuja. Lisäksi tänään huomasin ekaa kertaa pistoskipua oikealla reippaasti kävellessä. Kuuluu asiaan sekin, kun sisäelimet alkavat olla läjässä.

Ja vielä...

Kaikki pojat eivät ole villejä Jazz. Helpottiko? ;-)
Meidän perheen rauhallisin on esikoinen, joka on poika. Myös tuota toista poikaa aika monet sanovat rauhalliseksi, vaikka on hänessä mun mielestä erilaista virtaa kuin esikoisessa. Esikoinen oli parivuotiaanakin sellainen, että istua tönötti just siinä missä käskettiin. Tämä kuopus ei kyllä istu, vaan pitää olla touhuamassa koko ajan. Luonnekysymyksiä ehkä enemmän kuin sukupuoleen sidottuja. Tietysti se vilkkaus pojassa ja tytössä ilmenee varmasti eri tavalla. Meillä tyttö on aikas vilkas, mutta ei häntä silti villiksi voi sanoa. Touhukas tapaus vaan ollut aina...

Vielä yksi juttu.
Joku on sitten varannut käyttäjätunnuksen Tehis itselleen. Eli jos joku kirjautunut Tehis alkaa kirjotella, niin en ole minä :-/ Joku aika sitten ei vielä ollut varattuna. Että sellasta.

Nyt lähden oikeasti hommiin :-)

Jazz, meillä on tyttö ja on aivan kaikkea muuta kuin rauhallinen! Siis sotkee ja menee aivan tuulispäänä. Ei nimittäin ole omena kauas puusta pudonnut, äitiinsä tullut. Itse olin pienenä aivan ylivilkas ja menin poikien (en perässä vaan) edellä joka paikkaan ja kiipeilin puissa ym. Mummi, joka on lastenhoitaja ammatiltaan, sanoi ettei ole toista noin kovaa menijää nähnyt....

Juu, tässäkin masussa asustelee joku rokkaaja. Ihan mieletöntä menoa monta kertaa päivässä. Ei siis taida siskostaan jäädä vauhdissa. Toivottavasti malttaa pysyä vatsassa riittävän kauan. On vähän sellainen tunne ettei vaan syntyisi liian aikaisin...

Moiiiiii...

Pakko oli tuo kaffekupponen keittää tässä siivoilujen lomassa :-D
Noin mä sen muuten tein, mutta kirjotin img isolla. Meniköhän se sit pieleen?
Kokeillaas huvikses uudelleen.
Niin ne taidot ruostuu, ku ei reenaa...
Muistakaas se kaikki, joilla seksi ei huvita :-D :-D :-D

4e1.jpg

Kiitos sympatiseerauksesta... =) Mut ei mua oikeesti yhtään harmita se yksityiselle "joutuminenkaan", pääsenpähän jonkun raskausjutun hoitamaan ilman että pitää ensin tavata se rasittava neuvolantäti ja sitä paitsi kuulun firman sairaskassaan joka korvaa mulle takaisin sen ultrakäynnin, eli en menetä mitään, saan vaan.. Ja toivottavasti vielä hyviä uutisia.

Gääk, pakko puskee viimeiset pinnistykset töissä, pääsen sitten hakemaan mun uusia silmä- ja aurinkolaseja... =) Jeeeeee.....

Hyvä Tehis, sä teit sen :) No, on sulla kieltämättä asukki hyvässä piilossa. Mulla taitaa olla melkein saman kokonen reppu ja omasta ja muittenkin mielestä niiin pieni vielä..mutta tosiaan, rakenteistahan se on kiinni pitkälti.

Pakolliset työkuviot olis tehty ja talokin hiljentynyt jo..pitäisköhän sitä ihan kotiutua kohta? Ei vaan taida olla mikään kiire, kun poika lähti appieni kanssa mökkeilemään. IHANAA, KAKSI vapaailtaa!! Ei sillä, etteikö ikävä tulis pientä, mutta silti, KAKSI VAPAATA! No, huomenna ollaan menossa synttärikemuille illalla, että se siitä, mutta kuitenkin periaatteessa. Nyt se olis varmaan sit otettava itteensä niskasta ja isäntää jostain muusta kiinni, kun on hyvä tilaisuus kerranki.. Kysykääs vaan maanantaina, että miten meni, niin "no joo, siinä nyt kävi sillee, että..sitä ja tätä.."!

Ok, ehkä nää mun kipuilut yms tuntemukset sit on niitä normaaleja, kun niitä on ollu muillakin. Kiitos taas kannustuksista senkin asian suhteen :) Ootteko te kaikki oikeesti noin ihania, siis "luonnossakin" vai onko täällä helpompi olla "tällainen"? Enkä siis tarkota loukata tai kyseenalaistaa tällä ketään / mitään, tuli vaan mieleen, kun mietin itteäni, että täällä sitä on niin aidosti ja vilpittömästi onnellinen teidän kaikkien puolesta (ja tietty luonnollisesti myös pahoillaan, jos on ikäviä juttuja), että olenko mä oikeessa elämässä myös yhtä empaattinen.. No, vastaan ite: melkeimpä, mutta kyllä musta itsekkyyttäkin aimo annos löytyy. Pieniä valkoisia valheita silloin tällöin ja pistoksia kyllä tuntuu omatunnossa.. mutta, pääasiassa, mielestäni olen reilu kaikille ja tulen kaikkien kanssa toimeen. Jos en oikeesti, niin ainakin yritän päällepäin olla ystävällinen, vaikka kuinka tekis mieli olla toisin. Kai se on tätä ammatin kautta saatua taitoa sitten.. Höh, mitä mä tällasia aloin yhtäkkiä pohtimaan!

Huoletonta viikonloppua teille kaikille :)

Omppu

Onkos tossa Tehis sun "masu" ??? =)))
Jaa tyttöä, kyllä käy !!!!!!!
Tietenkin molemmat ovat aivan yhtä tervetulleita (sanomattakin selvää ainakin minun kohdalla) mutta kun se yksi tyttö jo on, niin jotenkin se on niin paljon tutumpi miettiä tyttöä ja tiettenkin kaikki vaatteet yms muut ja se että uskoisin toisesta tytöstä olevan enemmän, mutta sehän ei välttämättä pidä paikkaansa...
no, tuli kumpi tuli, aina voitto kotiin :) (sillä kyllä sen pienen pojankin haluan =DDDDD)

Kirpulla ollut mahakipuja =(
Uskon että kuuluvat täysin normaaliin vauvan kasvuun.
Mulla oli meinaan myös aivan järkky olo eilen illalla ja oksetti ja SATTUI vatsaan tosi paljon.
Tai tuntui kun vatsa oisi kasvanut ylöspäin ihan urakalla ja todellakin tuntui että repeää....
mulla onkin maha nyt ihan aikuisten oikeesti kasvanu viikossa tosi paljon.
Meinaan pyytää neuvolasta aikaa siihen sokerirasite kokeeseen heti ensi ke (vaikka kyllä varmaan laittavat mut siihen ihan pyytämättä tällä pötsillä...)

Ja Jazz, eivät kaikki pojat ole todellakaan ylivilkkaita täystuhoja!
Joten nou propleem!!

Senoralle vielä lohtuhali tälle puolelle *halaa*

Mullakin on muuten kirpun suhteen poika fiilis :)

Mites Ruusa on voinut? Olet pitänyt niin hiljaiseloa, että nyt kertoilemaan kuulumisia ja masun kasvatuksia!

Mulla on rakenneultra ens ma. Jänskättää, mut jotenkin ekaa kertaa olen nyt suht varma että kaikki hyvin.

ihanaa viikonloppua ja hyviä masunkasvatuksia kaikille

Kapris

Mä kans haluun Tehiksen kristallipallon tuloksia sitten joskus kun sieltä jotain näkyy... =)

Kirppu: muistin just et mulla oli suurinpiirtein samoilla viikoilla esikosta just mainitsemiasi kipuiluja. Kävin oikein lääkärillä asti tutkituttamassa niitä (neurootikko, I know..) ja vaikka kuinka tutkittiin, niin syyksi jäi ihan vaan kohdun kasvukivut. Eli kuulunee asiaan, etenkin jos asentoa vaihtamalla olo vielä helpottui. Koita olla murehtimatta liikoja!

Jippitijii, alakerrassa tehty nopeahko perussiivous ja poitsu nukkuu vieläkin.

Niksun tuloksia ei vielä näy kristallipallosta. Täytyy tässä ensin vähän tunnustella :-)

Oman tulokkaan suhteen olen taas kallistumassa takaisin siihen poikaan. Mutta olen aina ollut äärettömän huono povaamaan omaani. Aina menny just päinvastoin :-D
Mulla muuten järki toivoo poikaa ja tunne tyttöä. Joten katsotaan kumpi tällä kertaa on vahvoilla ;-)
Toi kuva on otettu tänään rv 22+5. Eipä sitä tosiaan isolla vatsalla voi kehuskella.

Ompulla hauskoja pohdintoja :-)
Niin, kyllä kait sitä aika oma itsensä täälläkin yrittää olla. Minä olen ainakin huono teeskentelemään ja valehtelemaan ym., joten täälläkin aikas rehellisellä pohjalla. En esimerkiksi ymmärrä ollenkaan sitä anonyymiä tyyliä, jota täällä paljon harrastetaan. Itse tulee kyllä kirjoiteltua vain niin, että tietää kuka kirjoituksen takana on. Vaikka eihän me tietenkään oikeasti tunneta... :-)

Onpas tullut taas juttua paljon! :)

Kummastelin kanssa Tehiksen masua..Ollaan aika samoilla viikoilla ja ero on valtava. No mulla on ehkä tuota rasvaakin hiukka enemmän, että ehkä jo se vaikuttaa. Mutta silti jännä miten tuo mahan näkyminen vaihtelee eri ihmisillä..

En nyt yhtään muista mihin oli kommentoimista..

No mutta menempä nyt sitten omanapaiseksi..
Saatiin se isompi asunto, jota toivoin. Vielä pitäis reilu kk odottaa muuttoa..niin ihanaa kun saa oman saunan ja esikoiselle oman huoneen ja muutenkin kivemman kodin. Niin siis kyse on vain vuokra-asunnosta. Olen niin iloinen tästä.

Masukki on potkiskellut entiseen malliin tiuhaan tahtiin. Olo muuten ollut hyvä, mutta selkä vaivaa jo kovin. Iskias tyylisen kivun lisäksi, koko selkää on alkanut särkemään, on niin valtava vatsa tällä lyhyelle varrelle. Tänään jouduin kävelemään töihin ja takas yht. n.6 km, oli aivan hirveää..vaikka kuljin ihan etana vauhtia vatsa ei pitänyt rasituksesta ollenkaan. Vaiva jatkuu vieläkin. Luultavasti kyse on kivuttomasta supistelusta.. Kävellä ei tekisi ollenkaan mieli enää tollasta matkaa, mutta mitäs teen kun on jotenkin töihin kuljettava, pyörän selkään en uskalla, eikä busseja oikein kulje?

Mulla oli kyllä jotain kommentoitavaa, mutta mies odottaa leffan kanssa... Palailen sitten kun taas kerkeän..

Ninni rv 22+2 ?