EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Megaonnittelut Tuulille ja tiiäiselle hyvistä ultrakuulumisista :-) Tulee ihan omatkin ultrakerrat mieleen ja tuossa se 'ultrakuva' pötköttää nyt sitterissä.

Tehikselle: Sulla on se hug-a-bubin kantoliina. Surffasin vähän netissä ja kyllähän se oli tosi kehuttu ja nätti ja ajattelin, että jos palauttaisin sen tilaamani toisen kantoliinan ja investoisin siihen hug-a-bubiin. Osaatko kertoa vielä jotain miksi se on erityisen hyvä.

Meillä taitaa olla suht samankaltainen tilanne näiden talojen suhteen. Ts. meilläkin on hiljan rakennettu talo ja tätä hommaa tässä kyllä riittää. Autokatos meillä on nyt harkinnassa, että tekisikö sen tänä vuonna vai ei. Mainitsemaasi ikkunanpesu pitäis munkin aloittaa. Maalausta, pihatöitä ja kaikenmaailman näpertämistä kyllä riittää ja mä en edes mainittavasti tykkää pihatöistä. Jotain puita pitäisi hankkia, kun meillä on niin kuuma toi piha, mutta mulla ei ole aavistustakaan, mitä siihen istuttaisi. Omenapuita oon sentään saanut muutaman pistettyä maahan. Kukkia meillä ei ole ollenkaan paitsi yksi ruusu ruukussa, mutta mä en taida mitään perennoja tehdäkään, kun en usko selviäväni niiden hoidosta.

No eipä muuta. Täytyy lähteä tekemään noita kotihommia.

pika

Onnea Tuulille ihanista ultranäkymistä ja niistä niin korvia hivelöivistä sydänäänistä!!!
Teillä aikas samanlainen tekonimi kuin meillä ;)
Tai samalla alkanu molemmat (tyttö ja nykyinen)... hyvä nimimaku :))

Ja hyvä että Niksun vuoto/tuhru loppu!!!
Kurjia kun pelottelee noin.

Ja Ruusalle myös ihanat hetken ultraan toivotan.
Hirmuisesti sullakin noita viikkoja.... muistelin, et oisit ++ paljon mun jälkeen, mut eipä tuossa ole paljon mitään väliä LA kanssa.

nyt kirjan pariin ja ehkä päikkäreille...

kapris

Sateista päivää!

Hienoa Tuuli, hyvät näkymät ja sulosoinnut :)!! Mulla oli tai siis Toivolla oli sitä turvotusta 1,5 mm, eli pikkusen enämpi. Mulla kävi muuten vähän samoin kuin sulla noitten viikkojen kanssa. Eli kun kävin oli maanantai ja silloin sanoi, että joo vastaa sitä 12+0 mikä mun mielestä oli. Sen mukaan ajateltuna la olis ma 10.12., mutta lasketuksi laittoi kuitenkin ke 12.12. eli sen mukaan sitte sillon np-päivänä olis ollut sitten vasta 11+5. No, elelen nyt sit noitten vähempien mukaan, eli tänään sitte 16+0. Tajuskohan taas kukaan...

Hyvä juttu Niksu, että jäi siihen yhteen tippaan. Ihan varmaan olit kauhusta kankeena, niin mäkin olisin ollut! Ja kuten sanottu, edelleen sitä paperia tulee tihrustettua.. Tsempit tulevaan ultraan!!

Kiva keli ja tänään olis kesäteatteriin meno.... lihakset särkee jo valmiiks pelkästä ajatuksestakin, että pitää ulkona istua reilu pari tuntia...

Omppu ja Toivo 16+0

Nyt mulla on kaffetauko :-)
Varokaa vaan. Täältä tulossa varmaan ruikutusviesti...

Mutta siis ensin tuohon kantoliinaan. Tosiaan mulla on se hug-a-bub. Mutta en mä kyllä osaa sanoa mikä siitä tekee erinomaisen, koska ei ole vertailukohdetta. En itse sillon kauheesti mitään vertaillu yms., vaan löysin mieleisen näköisen, niin sen sitten tilasin :-) Kätevää siinä on se pussukka edessä, johon voi sujauttaa esim. kännykän ja lompakon. Keskikohta on myös helppo löytää, koska siinä on se pussukka. Mutta en tiedä, onko näitä ominaisuuksia muissa. Mitään vikaa ei tosiaan liinassa ole. Paitsi se, että se ei hyppää itsekseen kaapista paikalleen tai edes huutele, että tahtoo taas käyttöön :-D Mukana tulee hyvä ohje-dvd. Sen avulla munkin kärsivällisyys riitti opettelemaan...

Mitähän mun pitikään ruikuttaa???
Tämä päivä alkoi niin mukavasti, kun sadepäivän ansiosta kaikki lapset tässä sisällä kotona. Pienin viihtyy hienosti, kun isot seurana. Sain hienosti hommia aluilleen. Keskimmäinen kokkaili lounaankin ja kattoi pöydän. Mutta persiilleen lähtee päivä menemään, kun tulee tuo päiväuniaika. Meillä nimittäin tämä rytmi todellakin on nyt ihan pyllystä. Kun poitsu nukkuu aamulla kasiin-ysiin, niin tarkoittaa sitä, että päiväuninukutus on tuskaa. Ja jos nukkuu, niin yöunet alkaa vasta about 23. Tämä on ihan vierasta meitin perheessä. Nuorin on tosiaan AINA nukkunut yöunia n. 20-6/7. Tänäänkin sitten kävi niin, että mun hermot ei enää nukutusrumbaan riittäny ja poitsu ei sitten nuku päikkäreitä, ARGH! Siis olen tällä hetkellä muutenkin aika räjähdysherkkä, kun tuo stressi vieraista painaa. Isäntä jo pääsi nauttimaan eilen puhelimessa "pikku" oikuttelusta.
Meillä lapset aina nukutettu, mutta eilen illalla päätin, että nuorimmaisella se homma LOPPU NYT! En ole ennen lasta unikouluttanut, mutta sekin koettiin eilen. Kun nuo nukutuspuuhatkin on jääny viime aikoina pääasiassa mulle, niin kiitos riitti mulle! Mun luonteelle ei ensinnäkään sellanen ylimääräinen pötköttely sovi lainkaan. Kiehun ja kuohun, jos joudun makaamaan yli puoli tuntia :-) Täällä siis opetellaan nukahtamaan omaan sänkyyn yksin. Katsotaan sitten montako iltaa täällä itketään... Sniif:-( Mä en oikein ole lasten huudattaja, sydäntä särkee... Eilenkin sitten kymmenen minuuttia suukottelin nukkuvaa lasta, kun niin harmitti. Raasu nukkuikin samassa asennossa koko yön, eikä kömpinyt edes mun viereen niinku yleensä.
Muuten olen kyllä tiukkis mamma ja pidän kovaa kuria, mutta tässä asiassa olen jotenkin höveli :-)
Huoh, tulipas romaani!

Nyt muuten kun olen taas touhuillut täällä sisällä, niin on tullut kauhia sisustusinto. Tähän astihan on ollut toi "ulostuspuoli" tapetilla...
Taidan huomenna käväistä vähän kylillä. Laitoin jo isännällekin viestiä, että koita tienata, meitsi sisustaa. Lupasi mulle kaikki päivärahat tästä reissusta :-D Arvatkaapa poltteleeko kauan käsissä? Käyn kuluttamassa etukäteen. Visa vinkuu!!!!!

Taisi meikän kaffetauko olla tässä. Eiku hommiin...

Iltaa!

Meidän uhmakas pikku neiti meni tänään poikkeuksellisen kiltisti nukkumaan ja on jo unten mailla. Kylvettiin aika pitkään ja iltapalalla hän totesi olevansa ihan poikki. Söpöliini! Eiku hampien pesulle ja Nasukirjaa sänkyyn lukemaan. 10 min ja tytteli oli nukkumatin maailmassa. Ukko on hunnigolla veljensä kanssa, joten mulla on nyt sitten oikein kunnolla aikaa perehtyä teidän kuulumisiinne. Ja vastaus on varmasti romaanin mittainen... sori jo näin etukäteen

Tuulille superonnittelut ihanista treffeistä Tiitiäisen kanssa! Hellyttävää. Kyllä se oman pikkuisen näkeminen ja sydänäänten kuuleminen on niin mahtava kokemus, että se nostattaa kyyneleet silmiin. Ihanaa että pikkuisella oli kaikki kunnossa! Meidän pienokainen oli np-ultrassa n. kolme päivää isompi, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Mun käsittääkseni eron pitää olla viikon tai yli, että LA:aa muutetaan. Rakenneultrassa yksilölliset erot kasvavat ja se ei kuulemma enää vaikuta vauvan eräpäivään. Meidän pieni masumies on kuten siskonsakin jo melkein viikon isompi kuin mitä LA:n mukaan. Tulee siis reilusti yli nelikiloinen vauveli.
Hauskan unen olit nähnyt meidän treffeistä! Tosin musta ei blondia tee millään ja toivon etten ikinä enää haksahda värjäämään tukkaani vaaleaksi. Brunettena on paljon mukavampi olla. =)

Pikku2:n oli käynyt päivittämässä kuulumisensa. Kiva juttu ja hienoa että teillä on kaikki kunnossa! Syötkö muuten lisävitskuja? Eikös se ole magnesiumin puute, joka saattaa aiheuttaa enemmänkin suonenvetoja. Toivottavasti tuo ikävä vaiva hellittäisi.

Ruusakin kävi piipahtamassa. Tsemppiä ultraan näin jälkikäteen. Paljastatko meille mahdollisesti ultranäkymät? Tiedustelee uteliaista uteliain. =)

Hyvä että Sämpyn poitsulla masuvaivat ovat hellittäneet! Kaippa se koliikki olisi ilmennyt jo aiemmin jos olisi tullakseen. Kerro minullekin kommentteja liinailusta, jos vaikka päätät hankkia tuon hug-a-bubin. Minua alkoi nimittäin kovasti kiinnostamaan.

Huh, onneksi vuodot ilmeisesti vain säikyttelivät Kaprista ja Niksua! Niksulle kovasti tsemppiä ultran odotteluun, ei enää montaa yötä!

Omppu: kannattaa tosiaan ottaa masunkivistelyt puheeksi neuvolassa. Eivät välttämättä johdu supisteluista, mutta mun käsittääkseni virtsatieinfektio voi raskauden aikan oirehtia eri tavalla kuin normaalisti. Eli kirvely virtsatessa yleensä vaihtuu alavatsan poltteluun.
Hassu tarina elävästä elämästä, oiva esimerkki siitä miten hankalaksi naiset voivat asiat päässänsä järkätä.
Kiva jos sinäkin uskaltautuisit mukaan treffeille! Olisi tosi mukava nähdä mahdollisimman moni teistä. Antzille siis tiedoksi, että ollaan tässä alustavasti puhuttu jos vaikka alkusyksystä tärskättäisiin oikein livenä.

Antzille piti vielä jatkaa testaamisesta. Suosittelen minäkin käyttämään sitä samaa testiä joka kerta, sillä eivät nuo eri testit ole kovinkaan vertailukelpoisia. Minä olen myös onnistunut herkemmillä testeillä saamaan haaleamman viivan kuin vähemmän herkillä, johtunee ihan testien laatueroista. Se että CB:llä olet saanut vahvan plussan, on mielestäni tosi hyvä merkki, joten usko pois raskaana olet ja kaikki menee hyvin!
Tosi hienoa palvelua että pääset kunnallisesti ultraan!

Safiirilla on pian ensimmäinen neuvola, kivaa! Ihmettelen minäkin sitä, että etsit vanhoja nla-kortteja. Minä en nimittäin sitä edellistä ole tarvinnut.
Miten olette kotiutuneet uuteen kotiinne?

Tehikselle tsemppiä muuttuneen rytmin kanssa elämiseen! On varmasti rankkaa, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa. Kerropa minullekin sitten vinkit miten saat kuopuksen nukahtamaan itsekseen. Meilläkin nimittäin nukutetaan kököttämällä vieressä, tai siis minä kökötän vieressä, eikä se enää mitään herkkua ole painavan masun kanssa.
Tsemppiä myös vieraiden kestitsemiseen! Minäkin olen ollut kuin pyllyyn ammuttu karhu tuon juhannuksen jälkeen ja olen öisinkin kiristellyt leukaperiä niin että päätä särkee. Onneksi ei taas tarvitse hetkeen sitä ihmistä tavata.

Eilen kävin neuvolassa ja paineet olivat hieman laskeneet. Viime viikolla paineet olivat 145/95 ja nyt enää 133/83. Alapaine on kuitenkin edelleen koholla verrattuna alkutilanteeseen, joten saapi nähdä miten ensi viikolla käy. Hemppa oli romahtanut sitten kesäkuun alun ja oli nyt enää 111, eli rautakuurille jouduin minäkin. Sf-mitta huitelee yli yläkäyrän ja oli komiat 26,5cm. Huimaa. Tätsy ei kuitenkaan huolestunut siitä vaan totesi, että masu kasvaa nyt ylöspäin eikä sivuille. Saa kuitenkin nähdä joutuuko tässä nyt johonkin erikoisseurantaan. Onneksi sokrurasituksen testit olivat puhtaat, eli siinä ei pitäisi olla syy mahan nopealle kasvulle. Juhannuskiloja oli tullut, mutta painonnousu alkutilanteeseen nähden on edelleen kohtalainen, eli kaksi kiloa on tullut mullekin kuten Ninnille. En taida ihan pysyä tavoitteessani olla lihomatta grammaakaan, mutta en ota murhetta näistä sillä syön normaalisti enkä jaksa näin kesällä hirveästi pingottaa.

Mitäs vielä. Niin tuosta uhmasta piti vielä sanoa, että taitaa tosiaan olla näin että nuo tytöt uhmaavat enemmän ja ovat myös hankalampia murrosikäisinä. Tai sitten tämäkin on luonnekysymys. Meillä uhma ilmenee nukkumaan mennessä, pukiessa ja potalla käytäessä, ja aina kun häntä kieltää tekemästä jotain tai ei toimi neidin toiveiden mukaisesti... huoh. Hän haluaa myös olla kovin omatoiminen ja minä ite onkin vakiolausahdus. Mutta kyllä tämä tästä. Äitiä uhmataan eniten, mutta kyllä onneksi isäkin saa välillä kärsiä neidin temppuilusta.

Nyt lähden laittamaan itselleni iltapalaa. Ihanaista iltaa ja kauniita unia teille kaikille. Halauksia ja kaikkea hyvää!

T. Jazz ja iltajumppapuuhissa oleva masukas 25+3

Ehtoita vielä!
Meinaan vielä jatkaa hetken hommia, mutta pidän pienen tauon :-)
Isoille lapsille käytiin hakemassa Ärrältä vielä filmi, kun olin luvannut, että seuraavana sadepäivänä. Päivällä en vain tästä malttanut lähteä, joten saavat nyt sitten katsoa. Äiti ei kerkiä leffan ääreen. Se kyllä vähän harmitti lapsiakin.

Tosi huippuja kyllä välillä tällaset sadepäivät. Hyvillä ilmoilla kun ei malta sisällä kesällä olla, niin ne sisähommat tuppaa jäämään. Kerrankin on koko päivän voinut ihan surutta touhuta neljän seinän sisällä. Ja nappulan kanssakin meni ihan hyvin, vaikka päikkärit väliin jäikin. Pääsi korkkaamaan kuuratun ammeen kans tuossa illan päätteeksi. Meillä yläkerrassa kylpyamme, joka kyllä nykyisin aika vähällä käytöllä. Itselleni minä sen halusin. Kuvittelin siellä köllöttäväni vaahtokylvyssä kaiket illat :-) Kaksi kertaa olen tainnut keritä ja sitten isännän kanssa jokunen sessio ;-) No, lapset ovat kyllä käyttäneet.
Olen tänään saanut yläkerran oikeastas aikas kiiltävään kuntoon. Huomenna taidan käydä shoppaamassa uuden maton.

Mulla tainnut muutama aihe jäädä kommentoimatta kokonaan. Ihme kyllä!
Yritänpä lyhykäisesti ainakin pariin juttuun vielä tarinoida.
Tuosta uhmasta en varmaan mitään kommentoinut. Meillä sekä tytöllä että pojilla ollut aikas iisit uhmaiät. No, tuon nuorimman on kyllä vielä alkutaipaleella... Kyllä hänellä sitä tahtoa on, mutta ei mitään kauhean rankkaa. On tullut muutamia hurjia tapauksia seurattua sivusta, niin voi tosiaan todeta helpolla päässeensä. Pelkään kyllä, että tuo kostautuu sitten murrosiässä :-/ Ja mieluummin kyllä ottaisin sen vaikean uhmaiän kuin murkkuiän... Kyllä noiden pienten kanssa kuitenkin on vielä aikas helppoa! Pitkää pinnaa se kyllä vaatii.

Sitten tuosta tunteiden näyttämisestä ym. oli myös ollut juttua jossakin vaiheessa.
Minä olen elänyt oman lapsuuteni ja nuoruuteni tunneköyhässä ympäristössä. Oma isäni on kyllä hyvin herkkä ihminen, mutta yrittää sitä kaikin tavoin peitellä. Mutta itse olen kyllä omille lapsille antanut aivan erilaisen kasvuympäristön. Meillä pussaillaan, puhutaan ja halataan paljon! Jopa nuo isot lapset uskaltavat kavereidensa nähden pussailla pikkumiestä. Ja vielä tulee esikoinen 11v. antamaan mulle suukkoja ja haleja oma-alotteisesti. Meillä isännän kanssa 12 vuoden avioliiton jälkeenkin vielä tapana suukotella aina kun nähdään tai "erotaan". Mies on hyvin herkkä ja tunteikas tapaus myös :-) Mutta kyllä meillä vastapainoksi myös huudetaan ja tapellaankin, jotta säilyy tasapaino!

Nyt on pakko jatkaa hommia. Ajattelin vielä raivata ja kiillottaa kodinhoitohuoneen. Taitaa siellä silityskasakin odottaa, plääh.
Terkut ja halit kaikille!
Niin, tsemppiä ultraa ja neuvolaa odottaville :-)

Tehis rv 24+3

Ai niin, Jazzille piti vielä kommentoida. Hyvä, että paineet laskussa.
Tuohon sf-mittaan ei muuten kauheasti mun mielestä kannattais tuijottaa, kun siihen vaikuttaa niin monet asiat. Mua ainakin ärsyttää, kun siihen usein tuijotellaan. Mullakin tää "väärä" terkkari alko heti kysellä, että onkos isoja vauvoja ennestään syntynyt, kun näin iso tämä mitta. Voi haloo, se kasvaa ylhäällä! Alavatsa mulla on ihan tyhjää täynnä. No, eipä noita ammattilaisia kauheasti viitsi mennä ojentelemaan...
Jazz, tosi vähänhän sulla on painoa kuitenkin vasta tullut. Ihan hyvin siis olet tavoitteessa kuitenkin, eikös vaan? Täällä kun puntari näyttää 6kg enemmän kuin raskauden alkaessa :-)

Nyt menen...

Huomenet!

Tehikselle tsempit nukutukseen!!
Meillä on aina tyttö laitettu omaan sänkyyn ja nukahtanut itsekseen. Tai no joo, talveen asti nukahti pullolle, mutta kun se otettiin pois, niin on YLEENSÄ aina nukahtanut ihan heti kun lähtee huoneesta pois.
Tietty joskus kuuluu juttelua ja äiti-huutoja jopa tunnin (?!?) mutta lopulta sinne nukahtaa.
Eli siltä osin päästy tosi helpolla.

Tuosta uhmasta, niin meillä tais olla joku alkusoitto sille. Neiti on meinaan ollut kuin enkeli juhannuksen jälkeen. Ei siis mitään vastaan sanomisia. Tai jos tehnyt jotain väärää ei ole kuin kerran joutunut kieltämään ja heti totellut.... olen ihan ihmeissäni.
Tai on ne ulkona karkuun juoksennat kyllä vielä "hauska" harrastus, mut sitäkin nyt ollut vähemmän.

Ihana juttu, että Sämpyn pojalle tehoaa ne tipat masuvaivoihin!!
Se ois niin kurjaa jos kunnolla sattuis pienen masuun, eikä mitään voi tehdä auttaakseen toista =(
onneksi ei ole niin.

Sit auttakaa - taas! Mulle tullut ihme rakkuloita/punasia läikkiä rintakehään ja kaulaan.
Ei siis mitään oikeita rakkuloita, mutta kun niitä punasia läiskiä (näkyvät hyvin) katsoo oikein kunnolla niin "koostuvat" ihan kuin jostain pienen pienistä rakkuloista...?!?!?!
Enkä ole edes polttanut ihoa nyt pahemmin. On siis ehkä liikaa saanut aurinkoa, mutta rasvannut olen tosi hyvin sekä ennen että jälkeen auringonoton.
no, jos nää nyt tästä vielä lisääntyy, niin huomenna marssin lekurille. Jottei ole mikään rutto tai muuta ;)

Sateista päivänjatkoa!!

Kapris rv22 (jee, päästiin jo "äippäpoli-rajan yli" )

Ai niin Jazzille piti noista paineista laittaa, että tosi hyvä, kun laskeneet noinkin hyvin.
Mullahan ollut tämä raskaus koko aika toi alapaine yli 80 - myös kotona mitattuna - ja kysyin viimeksi siitä.
Sanoi, että kuhan nyt pysyy alle 90 ja muuten hyvä olo, niin se ei ole hälyyttävää..?!
Musta on kuitenkin aika korkea toi raja.
Miten teillä toista tai useampaa odottavilla on noita neuvolakäyntejä?
Mulla on tosi vähän ollut. 2 kertaa neuvola, 1 lääkäri ja ultra ja seuraavana se keskiraskauden lääkäri rv25...
no, olen kyllä niitä sydänääniä käynyt kuunteluttamassa, mutta jotenkin tosi tosi vähän on käyntejä. Ja ton 25 jälkeen seuraava neuvola on vasta n.rv29...
eli rv30 mennessä vain 3 neuvolaa ja 2 lekuria.

nyt menen

Tsau!
Terveisiä neuvolasta (kolmas käynti ja edelleen sijainen...), kaikki ok. Ihanat, vahvat jumpsutukset, 150-160 oli syke :) Paino 51,05 kg (lähtö oli 47,5...), verenpaine 114/62 (vaikka olin ihan varma, että huitelee pilvissä, kun jouduin kaahaamaan kotona käymässä autolla raivon vallassa, kun jäi neuvolakortti kotiin ja mun mielestä se on PAKKO olla mukana =D) ja hb 119. Sainkin mukaani näytepakkauksen Obsidania, sitä sitten alan kerran päivässä popsimaan, jottei pääsis painumaan kovin alas. Laskusuuntahan tuossa on koko ajan ollut.

Ja juttelin niistä "supistuksista" niin sano, että hyvinkin voi olla uudelleen synnyttäjällä niitä aikaisessakin vaiheessa. Mutta jos tulee kipu kuvioihin, niin heti yhteyttä. Sanoi myös tuosta pissatulehdusjutusta, ja että jos tulee siihen viittaavaa oiretta, niin heti yhteyttä.
Eilen kysyi yks töissä, että odotanko vauvaa.. no, kai se sit näkyy. Ja edellispäivänä yks vanhempi työkaveri kysyi, koska jään äitiyslomalle. Oli kuulemma nähnyt jo ajat sitten mun ylähuulesta, että olen raskaana. Just..

Siirrytääs oman navan alapuolelta teihin muihin :). Hyvä Jazz, että paineet on laskeneet. Jospa ne oli niitä anoppipaineita, hih?

Mitähän rakkulaa Kaprikselle tyrkkää..? Jos on kuitenkin sitä aurinkoihottumaa tms, mulla oli vähän sellasta tossa rintamuksessa, sitte ne kuplat puhkes ja nahka lähti. Toisaalta, onko niissä kipua? Jos on, niin vois olla vaikka vyöruusu! Mulla on ollut kädessä, ja siinä tuli just eka sellasii pienii kelloja, jotka myöhemmin sulautui yhteen. Ja hirvee hermosärky. No, tuskin sulla sitä on!

Nii, mulla on seuraava neuvola kuukauden päästä, ja edellisestä tuli se kuukausi. Oon muiltakin kuullut, että uusintakierroksella olevat pääsis harvemmin, mutta meillä siis näin ja hyvä näin!

Meilläkin on nukutettava lapsi kotona.. nykyään tosin käy suht suosiolla nukkumaan, mut pitää olla telkkari päällä :/. Että "hyvin" on koulutettu! Pentuna ei vaan alkanut nukkumaan jos yksin yritti jättää, tuli pois sängystä (siis ei pinniksestä sentään..) ja sillon pinnasänkyvaiheessa mulla ei ollut sydäntä jättää poikaa huutamaan sänkyynsä, enkä olis uskaltanutkaan, kun hän sai niitä itkuaffektiokohtauksia vai mitä nyt ovatkaan. Eli siis ei saanut henkeä, kun itki kovasti. On niitä muuten vieläki joskus, kun itkee esim. satutettuaan itseään. Kauheeta kattoo, kun toisella on huulet sinisenä :(.

Ei, nyt on pakko lopettaa, palaan myöhemmin vaikka!

Omppu ja Toivo 16+1

On alkanu väsyttään aivan älyttömästi. Eilenki oltiin lasten kanssa puoli kuudelta lähössä vanhimman jalisharkkoihin, niin en kerta kaikkiaan meinannu hereillä pysyä. Oli pakko keittää äkkisumpit ja vetää naamaan. Muita oireita ei oikeastaan oo, rintamuksia kolottaa vähä joskus ja vatsaa nipistelee myöskin vähä joskus. Äkkiliikkeet - esim. sängyllä kyljen kääntäminen - saattaa vihlaista.

Työt kutsuu. Palaamme taas.

Oli kuulkaa jotenkin tosi surkuhupaisaa rämpiä tuolla ulkona tuulessa ja sateen vihmassa ruokkiksella hakemaan... AURINKOLASEJA... Ostin siis joku aika sitten uudet arskat & silmälasit ja arskat sai tänään hakea. Lasit sain jo aikaisemmin. Piti sit heti niitä syöksyä noutamaan vaikka säiden puolesta olisivat hyvin joutaneet optikolla lojumaankin.. =)

Kapris: veikkaisin kans aurinkoihottumaa, itsellä tekee just rintakehään mainitsemaasi kelloa. Ahkeralla rasvaamisella pitäis helpottaa. Mut ainahan sitä voi tietty käydä tohtorilla näyttämässä, kun ei koskaan tiedä mitä moinen on. Ainakin jos niitä alkaa kolottamaan.

Itse en oo neuvolassa käynyt kuin vasta kerran 15.6. ja seuraava neuvola 26.7. jonka yhteydessä on sit se np-ultra ja neuvolalääkäri. Hu meen aamulla sinne varhaisultraan yksityiselle. Eli kyllä meilläkin varmasti mennään kerta kuukaudessa - tahdilla kunnes ne käyntivälit sitten myöhemmin tiivistyvät. Mut kuten aiemminkin on jo todettu, niin täällä meillä esim. neuvolalääkäri ultraa joka kerta ja sinne passitetaan joka nipistyksestä etc. Joten siinä mielessä palvelu on erinomaista. Esikoltahan pääsin tosi monta kertaa ultraan, eikä spessukäyntejä ollut kuin 1 tai 2.

Hyi että mulla on huono olo, vetäsin tossa varmaan puoli litraa herneitä ja ainakin saman verran mansikoita. Oli optikon kulmalla paikallinen tuottaja myymässä ja pakko oli kannattaa heidän bisnestä.. =) Mut olivat sit kyllä hyviäkin, oikein ihanan makeita, nam..

Muuten ei mitään uutta länsirintamalla. Kenellekään ei ole muljahtanut vielä mieleen et voisin olla pieniin päin. Ajattelin että jään heti kiinni, kun niin hartaasti koitan salaisuuttani suojella. Siis silleen yli-innokkaasti selittelen aikalailla kaikkea. Hu aamun lääkärireissun kuittasin gynekäynniksi, se meni liehuvin lipuin läpi (meillä siis aina ja kaikki tekee tarkan selonteon menoistansa, en tiedä miksi. Ja jos sitä ei tee, herää heti epäilyt...). Tää on oikeesti ihan naurettavaa. Menisi jo aikaa niin, että maha vaikka oikeasti näkyisi, niin olisi asia sitten sillä selvä..

Ja sit taas niitä töitä... =((

Kiitti omppu ja niksu rohkasusta, että varmaankin sitä aurinkoihottumaa on.
tosin eikös sen olis pitänyt tulla aika heti auringonoton jälkeen eikä 3-4pvän viiveellä...
Mulla on muutenkin tosi herkkä iho (allerigiaa...) ja tulee mitä ihmeellisimpiä punotuksia ja näppyjä milloin mihinkin, mutta nää on ihan uus tuttavuus ja tietty olen heti mielessäni saanut vesirokon tai muuta... ;)
eivät ole kipeitä ja vähän kutiavat, mutta muuten ei mitään. paitsi häiritsevän näköisiä....
no, jos lisääntyvät niin menen lekuriin.

Ihanaa tosiaan toi Niksun neuvolalääkärin ultraus! Eli niitä tulee teille sitten 5?! np-ultra, rakenneultra ja 3 nvl-lekurin ultraa... vähänkö olen kade!
nyt munkin rupes tekemään mieli mansikoita - NAM!

Voi ei miten pientä lukemaa Ompun vaaka näyttää. Meikäläisellä on aika tarkkaan 20kg enemmän :)))

Tosta nukuttamisesta, niin ei meilläkään ole huudatettu lasta. Ei siis mitään unikouluja.
Yleensä jos alkaa itkemään ennen kuin nukahtaa, niin max minuutin - kaks pystyn kuuntelemaan ja sit menen luokse.

taas menoks!

Jazz tuossa kyseli viihtymistämme. Kiitos kysymästä, paikkakunta on oikein ihana (traktoreita, hevosia, lehmiä ja niittyjä), mutta kolmio-parka meinaa olla ahdas. Eli jälleen kerran aikamoinen muuttokuume meikäläisellä! Kattellaan nyt, jos löytyis mukava talo, jonka ostaa.

Nyt menen taas. Heipat!

Päivää ketjuun!

Kiitti Tehis tsemppauksesta tuon sf-mitan ja painon suhteen. =) En ollut oikeastaan huolestunut mitasta, onneksi ja ihme kyllä. Mutta tiedän tosiaan kuinka tarkkaan kaikkia noita mittoja tiirataan, joten siitä syystä epäilen että vielä hyvässä lykyssä joudun seurantaan.

Hienot nla-kuulumiset Ompulla! Kannattaa tosiaan seurailla tuota alavatsan kipuilua ja käydä antamassa pissanäyte, jos tuntuu että siellä joutuu ramppaaman useammin.
Hui, en minäkään olisi huudattanut lastani jos hänellä olisi ollut noita kohtauksia. Kaverin lapsella oli ja ovat todella kauheita. Joten ymmärrän täysin jos teillä poika saa hieman erityskohtelua. :)

Kapris: veikkaisin minäkin aurinkoihottumaa. Mulla se tulee just tuollaisena, varsinkin rintakehään, vaikka olisin kuinka rasvannut.
Meillä nla-käyntejä on ollut aika harvakseltaan, tarkkaa määrää en nyt muista. Toissapäiväinen oli ekstrakäynti. Sitä edeltävän ja seuraavan väliin olisi tullut melkeinpä 2kk väliä ilman tuota ekstrakäyntiä. Meidän nlassa ei todellakaan pääse jokaisesta nipistyksestä lääkäriin, enkä toisaalta sille hirvitysakalle edes menisi kun ei sieltä mitään apua saa.

Safiirille kovasti jaksuja väsymyksen kanssa! Ehtikö sulle ollenkaan kertyä lomaa tai saitko puhuttua itsellesi kesälomaa? Ellei ole mitään tiedossa, suosittelen lämpimästi saikun hakemista. Nimim. pahimman luokan lusmuilija...

Niksulla on uudet arskat, kivaa! Toivottavasti pääsisit taas pian niitä käyttämään. Täälläkin on keli todella ankea, eikä ilmeisesti ole paranemaan päin. En ole mikään ympäristöaktivisti, mutta täytyy tunnustaa että hieman on alkanut huolestuttamaan nämä ilmastonmuutokset. En muista lapsuudestani moisia uutisia, joita nyt maailmalta kuulee. En tiedä, enkä tiedä haluanko tietää, miltä tämä maapallo näyttää kun meidän lapsenlapsemme ovat pieniä.

Mutta pienempiin murheisiin. Selvisi syy miksi tytteli oli eilen ihan poikki. Hän heräsi kympin aikaan illalla ja oli aivan tulikuuma. Mittari korvaan ja tuloksena 39,1 kuumetta. Aamulla oli vielä 39,4 ja annoin muutaman millin nestemäistä panadolia jonka avulla kuume laski 38 asteeseen. Mikäköhän kesäpöpö? Ei ole valittanut korvia eikä yski tms. No, täytyy seurata ja käydä huomenna lekurissa mikäli kuume jatkuu.

No, saanpahan minäkin levätä oikein kunnolla jos jotain positiivista oikein hakemalla hakee... tyttö on nukkunut tänään puoli kymmeneen ja nukkuu edelleen.

Taidan lähteä tästä lukemaan päivän lehtiä. Ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja masukas rv 25+4

Ei oo mulla tänä kesänä vielä lomaa ku työsuhde alkaa vasta heinäkuun puolella. Pitää koittaa jaksella vaikka on tämä kyllä ihanaa ku tietää miksi väsyttää :) Mies jo nauraa ku mää oon säilyttäny sen viimeisen tosi vahvaa viivaa näyttävän testeröisen.

Kapris: joo, esikosta kävin jonkun 5-6 krt. Ja useamminkin olisin päässy jos olis johonkin erityisesti sattunut.. =) Ei paha ollenkaan. Mua kanssa nauratti tuo Ompun mittarilukema, reilu parikymmentä täälläkin tuohon päälle niin aletaan olla lähellä todellisuutta.. Että iso on (.)

Meidän juniori on nukutettu ihan liian pitkään isin ja äitin sänkyyn ja siitä sitten nukkuvana siirretty omaansa. Nyt kun muutettiin, laitoin pojan omaan huoneeseensa nukkumaan ja sinne sitten nukahtaakin. Seison kyl pinniksen vieressä vielä, eli hidasta siirtymää kohti yksinnukahtamista tässä tehdään... Tosin nyt kun pikkumiestä riittävästi alkaa nukuttaa, tulee tutin ja unirätin kanssa äitiä hakemaan, eli sitten nukahtaakin tosi nopsaan sänkyyn päästyään.

Hitto kun säikähdin. Pomo paukahti tuohon pöydän viereen ja alkoi selostaa että vähän sellaista ei työasiaa tässä olisi. Niin niistä vauvajutuista... Tunsin kuinka väri alkoi häipyä naamasta, kun hän sitten jatkoi että josko porukalla kerättäisiin meidän ulkomaalaiselle kolleegalle joku vauvalahja kun sai tyttären viikko sitten... Perhana. Ei saa noin säikytellä..

Tervehdys taas täältä kaatosateesta:-)

Käytiin tuossa muksujen kanssa vähän kaupungissa. Tosin en sitten mitään ihmeellistä löytänyt. Terassin kattoon valaisimet sentään sain. Se olikin se pääasia, koska miehet alkavat kattoa värkkäämään lauantaina. Meillä laitetaan vieraatkin hommiin :-) Teretulemast meille siis!

Meillä kans tuota pikkumiestä nukutettu äipän ja iskän sänkyyn tähän asti. Tosin hän on viime aikoina alkanut itse kömpiä omaan sänkyynsä, joka on ihan meidän sängyssä kiinni. Siksi aika ehkä onkin nyt otollinen... Ja kun tuleva vauveli kuitenkin nukkuu sitten mun kainalossa, niin täytyisi hoidella ajoissa nämä nukkumakuviot kuntoon. Nyt meillä sitten luetaan ensin pitkään ja hartaasti kainalossa iltasatua. Sitä ennen jo sanon, että luetaan ensin iltasatu ja sitten H menee omaan sänkyyn itse nukkumaan.
Eilen jonkin aikaa siellä itki ja huusi: Äiti tulee silittämään. Pehmeää laskua sitten minäkin kummiskin... Menin hetkeksi silittämään, mutta viereen en mennyt. Nukahti tosi äkkiä. Yöunet olivatkin sitten 20-09 :-)
Itse kävin niin ylikierroksilla rankan päivän päätteeksi, että pyörin sängyssä monta monta tuntia. Yleensä noita uniongelmia ei ole, mutta nyt on viikon sisällä jo toinen huonosti nukuttu yö :-/

Huih, Niksulle melkoinen pelästys ;-)
Safiirille tsemppiä alkuraskauden väsymyksen kanssa. Just joku aika sitten mietin, että onneksi on tämä energinen kausi nyt kesällä, kun sitä tarvitaan. Mä en jaksais tota alkuraskautta nyt :-) No, kyllä se siitä vähitellen helpottaa Safiiri! Hyvän asian vuoksi jaksaa kärsiä...

Niin, oisko tuo tosiaan Kapris ihan aurinkoihottumaa. Toivotaan.
Joskus tulee myös raskausihottumaa. Mulla kokemusta yhdessä raskaudessa. Mulla oli koko vatsa ihan kirjavan punainen. Sillon rampattiin kans äippäpolilla. Ei siihen koskaan mitään syytä oikein löytynyt.
Kannattaa tarkkailla ja ottaa yhteyttä neuvolaan, jos siltä tuntuu.

Pikaista paranemista Jazzin tytskälle! Otat tosiaan kaikki irti ja lepäät tytön kanssa.
Joko leukaluut alkaa olla rennommat??? ;-)
Mulla kans kyllä nämä siivousneurootikkosukulaisvieraat saavat muutenkin vähän ylimääräistä adrenaliinia liikkeelle. Tämä naisihminen kun on tuota parempaa pohjoisen väkeä :-) Siis mulla ei ole mitään asennevammaa kyseistä "kansaa" kohtaan, mutta siinä kohtaa nousee vammat, jos sieltä löytyy asenne, että etelän ihmiset ovat laiskoja, saamattomia jne. Ja tätä mieltä tosiaan on tämä kyseinen ihminen, MUR! En todellakaan ole samanlainen huushollerska kuin hän, mutta se johtuu siitä, että maailmassa on muitakin mielenkiintoisia asioita kuin kotityöt! Hällä ne ovatkin ainut harrastus. No, enpä nyt rutise tästä tämän enempää... Mutta tiukka su-ke on tulossa täällä :-D
Jospa laitankin muijan pesemään nuo ikkunat, kun se hältä käy...

Nyt on aloitettava taas päivän työt. Palailen illemmalla...

Tehis rv 24+4

Ihana kuulla, ettei ole ainoa, joka joutuu / on joutunut nukuttamaan...*päättänyt toimia seuraavan kanssa toisin..*

Luku sinänsä on myös syömistouhut, voi hyvää päivää sentään..! Meillä ei poika edelleenkään syö juuri muuta kuin purkkiruokia :(. Onko se vaan oikeesti otettava tiukka linja ja oltava tarjoomatta muuta ku "oikeeta" ruokaa?? Neuvoja pliis.. Kerran tossa sanoin, että saiskohan päivähoitomaksusta alennusta kun veis oman näkkäripaketin, kun ei se sielläkään muuta syö.

Mäki haluun ostoksille ja heti!! No, pitäs kyllä lähinnä säästää rahaa, jos meinaa vähintään pari vuotta olla hoitovapaalla...

Jazzin tytölle pikaista paranemista.

Voi teitä mittariin tuojottajat... mulla pituutta n.175+ cm (plussa siksi että pidemmäksikin on mitattu) ja normi paino on n. 95kg seurustellessa ja sinkkuna 85kg =D.. raskauden alussa taisi olla 97-98kg ja kymppi kilo on tullu lisää. =) että tuota, älkääs kanssa sisaret vaipuko synkkyteen. Onneksi nytte on stopannu toi painon nousu kun on ruokailua (sokeriarvojen vuoksi) säännöllistynyt. Ja sillon ku ekan kerran jäin raskaana ollessa saikulle ja olin sen 2 viikkoa selkäkivun vuoksi niin sillon paino vähä pompsahti ylöspäin, mutta nyt on tasoittunut.

Minäkin eilen ostin torilta mansikoita, herneitä ja kirsikoita. Oli hieman pettymys, kun ei ne ollukaan niin hyviä kuin itse mielessäni mutustelin...

Ultrista,(tässä siis kaikki jossa oon päässy pikkuista katsomaan ruudun läpi) mulla on nyt ollu alkuraskauden ultra n rv 10, np-ultra rv12, lapsivesipunktio rv15, rakenne rv20, kasvukontrolli rv28, kasvukontrolli rv30, kasvukontrolli rv34, osahan noista on ollut niiden sokeriarvojen vuoksi. seuraava ultra on rv37 ellei verenpaineissa ole häikkää ennen sitä. eli siis olen päässyt 7 kertaa ihastelemaan pikkuista ja pääsen vielä ellei päätä tulla pois ennen sitä ja sitte sitä oisiki mitä ihastella. =)

mutta eipä tässä kummempia näin torstain ratoksi. Illalla oisi koiran kanssa agility treeni, saa nähdä miten menee kun viimeksi koira juoksenteli kuhan huvikseen jossain ihan muualla kuin esteillä *nolo*ku se ei oo sitä aiemmin tehny. No paremmalla onnella tällä kertaa. Pitää itelläki koittaa muistaa ottaa vaha iisimmin ettei tuu reväytettyä paikkoja niinku tässä taannoin.

Mervi ja möllykkä 34+5 Voi taivas että aika kulkee kuin siivillä, sitähän saa kohta olla laitoksella punnertamassa. Juuri muuten luin erään uutis otsikon jossa oli kaksoset kuollut kotisynnytyksessä... jospa sitä ite kerkeisi sairaalaan asti..

Ihan rupesi hengästyttämään kun luin kaikki tekstit mitä tänne on parin päivän aikana tullut. Huomaa taas että sadekeliä pukkaa... Meillä on ollut kova kiire kun viime viikolla tehtiin terassia (tai siis lasitettiin) ja tällä viikolla on valmistauduttu isännän reissuun. Äsken vietiin tytsyn kanssa se lentokentälle ja käytiin sitten vähän Ikeassa lohtu-shoppailemassa. Olin niin surullinen kun iskä lähti. En pystynyt lentokentällä oikein sanomaan mitään kun vaan itketti ajatella ettei näe häntä melkein kolmeen viikkoon. Ja ei paljon soitellakaan kun on vähän kalliit puhelut tuonne maapallon toiselle puolelle. Pitänee vaan keksiä kaikenlaista puuhaa (ja kyllähän sitä keksiikin)

Mulla on kauhea sisustusvimma, kuten Tehikselläkin. Ikeasta jo jotain tarttui mukaan, mutta mieli tekisi laittaa koti priimakuntoon ennen kun iskä tulee takaisin.... Pitänee käydä vielä vähän alennusmyynneissä kurkkimassa. Ja isäntä antoi tehtäväksi ostaa meille uudet tyynyt. Ollaan nukuttu ainakin 6-7 vuotta noilla ja tyynyt pitäisi vaihtaa parin vuoden välein....

Olen myös aika aktiivisesti lenkkeillyt viime aikoina. Pyöräillyt ja uinut lähinnä. Ikävästi rupee kävellessä (siis reippaassa kävelyssä) pistämään tohon vatsan sivuun. Eilen kävin taas vaihteeksi spinnaamassa kun keli oli niin huono ulkona pyöräilyyn ja hyvinhän se sujui...

Nukutuksesta. Meillä opetellaan tällä hetkellä nukkumaan päikkäreitä sisällä. Tyttö on nukkunut aina päikkärit ulkona ja nyt opetan sisään koska kohta ei mahdu rattaissa olemaan. Eilen meni loistavasti eli eilen vaan vein tytön omaan sänkyyn ja pienen huutelun jälkeen nukahti heti. Tänään iskän kanssa temppuili varmaan tunnin ja minä hermostuin ja vein sitten ulos nukkumaan... Ja uhma riittää täällä myös. Olen itse ollut lapsena (ja vieläkin) voimakastahtoinen ja sitä samaa on meidän tyttömme. No, pitäähän sitä luonnetta ollakin, mutta aika räiskyvää on välillä!

Painosta. Minä olen myös 175+ ja tällä hetkellä taitaa olla paino 67kg. Ennen raskautta oli 63-64 ja ekalla neuvolakäynnillä taisin painaa 65kg.

Nyt pitää lähteä iltapuuhasteluihin ja nukkumaan kun tytsykin on kohta tunnin vedellyt sikeitä. Pitää kerätä voimia kun on 3vkoa "yksinhuoltajana"...

Kirppu