EX-Kermit 33 - marraskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, tätiä täällä kestitään. Sillä selitty mun eilinen käsittämätön raivo-olo. Kiukutti niin maan p****leesti ja ihan mitään syytä. Ois tehny mieli mennä parvekkeelle karjuun täyttä kurkkua :-D Nii, ny tuolle voi jo naureskella mutta eilen oli kyllä nuppi hajota. Siippaa varotin että tää on tätä naisten juttua varppina...

Oli aika työ selättää nelkku äsken. Hän on niin innostunu uudesta istumaan oppimisesta että ei millään malttais asettua sänkyyn nukkumaan. Heti ku mää selän käänsin, alko pinniksestä kuulua ähellys ja sitte ku kerkesin keittiöön asti, ääni koveni. Ei auttanu ku kipittää takas (tämän reitin kuljin varmaan viiskytä kertaa) ja kiepauttaa konttausasennossa tai istumassa oleva tyttönen takas selälleen. Maitopullo suuhun, siitä muutama hörppy, tutti suuhun, vatsaan taputus ja äkkiä pois huoneesta. Ihana ku siipalla on huomenna ja to vapaata. Hieman helpommat on illat ku ollaan molemmat paikalla :)

Senoraa onnittelen loistavan kuulosista matkasuunnitelmista. On se jännä ku meiän lukioaikanen luokka teki luokkaretken just tuonne samaan paikkaan ja olikohan vielä niin että hotelliki oli sama.

Ilmotin muuten tänään työnantajalle että oon kotona helmikuun loppuun.

Mutta nyt pitemmittä puheitta pelaan poikien kans Inkan aarretta. Tsau.

Tiistai-illan toivotus kaikille!

Kiitti Kapris, laitoit vähän vauhtia tähän mun kirjoittamiseen =) Mulla on ehkä sama ongelma, kuin Ompulla, että en saa mitään järkevää tekstiä aikaiseksi vaikka haluaisinkin. Ja toisaalta on ollu kiirus päivisin ja väsy ja laiskuri olo iltaisin, niin olen vaan tyytynyt lueskelemaan teidän juttuja. Selityksen makua, mutta arvaan, että ymmärrätte =)

Sitten joihinkin juttuihin piti kommentoida.. Katotaan miten paljon muistan ;)

Kirpulle ainakin piti lähettää isot onnentoivotukset EriKeeperin ja liisterin ym. ym. kera! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Senoran reissua piti kommentoida, että tahtoo kans lämpimään.. Saanko tulla jäniksenä mukaan reissuun ;) ?

Antzilla oli pesänrakennusvimma jo käsillä.. Omaa sellaista oloa vielä odotellaan =)

Safiirille tsempitykset tädin häätöön.. Ja onnea tuleviin tjot-koitoksiin!

Unohdin nyt varmaan tuhat ja yksi asiaa, mutta palaan myöhemmin kommentoimaan lisää.. Vilkutuksia ja haleja kaikille ihanaisille!

Tiuhti ja Hippunen 16+5 (joka muistuttelee olemassaolostaan pienin potkuin tässä tietokoneen äärellä)

Voi ku tuli hyvä olo tuosta Tiuhtin kirjoittelusta... Ja hyvin sulla on noita viikkoja kasassa... Ne kertyy kyl ihan kuin varkain...

Safiiri... Siis se hotelli johon mennään on siinä toisella puolen katua. Mut se jossa olitte luokkaretkellä on meille tuttu... selityksenä, että ollaan viestitelty vähä privana... Safiiri saanu vähän tehä iltalenkkiä... :) Toivottavasti Nelkku nukkui sit loppupeleisssä rauhallisesti... Meillä muuten äheltää kans kovasti pinniksessä ja yrittää istumaan... ei vielä pääse...

Me tehään kaurapuuro Pirkan pikakaurahiutaleista mikrossa (monennenkohan kerran ton jo kirjotin...) Onneks ei tarvii sitä sen kummemmin hienonnella. ovat pieniä hiutaleita ja tyttö osaa syyä kökköreetki. Kokeiltiin jotai 8kk purkkiruokaakin, kun nää meijän kaupan valikoimat alkoi tympimään. Hyvin upposi... Reisuun liittyen käytiin eilen valokuvassa... ja iltapäivän rytmit meni hiukka sekaisin ja sen tautta tyttö oli illalla tohon aikaan just heränny. Ois vaan pitäny antaa ruoka ja viiä suoraan vinttiin. Leikittiin puol tuntia ja sit syötiin. Kokeiltiin lisänä iltavelliä. Neiti veti sen taikamukista. lähettiin unta yrittämään.. Ei oikein malttanu nukahtaa ja sit tuli mieskin kotiin. Katottiin salkkarit ja tultiin itse syömään ja tyttö piti ottaa mukaan. Ysiltä vasta neiti simahti. Mut nukkui tosi hyvin - heräs vaan klo 24, 03 ja 05... sit viel nukahti... kuuntelin telkkarista Novan aamun tarinaa klo6.15 ja hokasin että tyttö on mahallaan ja seuraa kans telkkaria.. seuraavan kerran kun tyttöö katoin, niin se nukkui mahallaan ... voi vinde. ois pitäny olla kamera.... vaihoin tytön nukkumaan kylelleen ja 'omalle paikalleen' ... nukkui seiskaan... ois varmaan nukkunu pitempäänki, mut vähä niinku herätin... On tänään kerhopäivä ja haluun että on kerenny syyä ja nukahtaa vähän..

Onko joku muuten nähny meijän kynsileikkureita??? Ne on jossai hukassa??

Hih yöllä satanut lunta :) Onpas valoisaa.

Gialle: M:llä ollut syöttötuoli jo jonkun aikaa. Isännän työkaveri lahjoitti. Malliltaan se perustuoli, josta saa myös sen pöytäsysteemin. Väriltään vaaleanpunainen. Odottaa vielä käyttöä. Meillä kanssa syödään Eloveenaa, mutta en hienonna ollenkaan. Hyvin uppoaa sellaisenaan.
Hyvä, että A:lle ei ole tullut reaktioita puurosta :)
Meinaatteko juhlistaa ½-vuotis päivää???

Tiuhti tuntee masussa liikkeitä, voi kun ihanaa :)

Senora ei ole leikkureita näkynyt. Missä olet käyttänyt niitä viimeksi????

Nyt pakko mennä jatkamaan aamutoimia

Ihanat on Tiuhtin kuulumiset...=) Potkuja tuntuu ja kaikkea... *huokaus*

Loistava juttu, ettei Gian A:lle ole tullut puurosta oireita! Josko se taannoinen olisikin sitten ollut vaan joku väärä hälytys, vai voiko sellaisia edes olla...

Senoralla sakset hukassa.. Ne on varmaan siellä samassa paikassa kuin meidän parittomat sukat ja toisen telkkarin kaukosäätimen patterit...;-) Reissupaikka kuulostaa kivalta, varmaan ihanaa päästä nyt sitten kuitenkin lähtemään!

Mitenkäs muut, onko reissusuunnitelmia tulevan talven varalle? Kaprishan on lähdössä perheineen remppaa pakoon, mut mitenkäs muut? Tuulilla ei vissiin ole talvilomaa työpaikan vaihdoksen johdosta? Me ei olla menossa mihinkään sen kummemmin, kun ei isännällä ole vielä tänä talvena lomaa. Mulla sen sijaan on ihan ekaa kertaa elämässäni. Jos sitten mentäis vaikka laivalle tjtn...

Hei, mitenkäs kohtalotoverini Jazz...??? Joko alkaa ahdistaa/innostaa töihinlähtö? Mitenkäs se nyt olikaan, menetkö vanhaan vai uuteen paikkaan?

Mä kävin eilen töissä pyörähtämässä. Kiva oli nähdä joitain työkavereita, mutta aika ihme ilmapiiri siellä on. Liittyy varmaan lähinnä siihen, että porukka on vaihtunut tän vuoden aikana. Mut silti... Meillä oli ennen siellä sellanen rytmiryhmä että oksat pois, saas nähdä saadaanko vanha porukkahenki heräteltyä vielä. Toivottavasti.

Sain tänään teetettyä myös joulukortit, illalla ohjelmassa joululahjojen pakkausta, ensi viikolla paistelen torttuja, pipareita ja joululaatikot... Siitä se lähtee etenemään...=) Just laitoin pomolle spostia, että ilmoittelee miten voin pitää joulu-tammikuussa pekkasia. Poikien hoitopaikkaan pitää ilmoittaa 26.11. mennessä poikien lomapäivät noilta kuukausilta, enkä voi niitä hatusta vedellä kun kaikki pitää kumminkin kierrättää eka pomon kautta. Eli toivotaan että hän vastaa nopsaan, mitkä päivät ovat "vapaana". Mulle ihan sama sinänsä, kun kerta just olen ollut "lomalla" 11kk....;-)

Jahas, nuorempi herra haiskahtaa TAAS, tää liittyy jotenkin äipän koneellavenymiseen..

Letkeää keskiviikkoa!

Niksu ja jälkikasvu

Pikaisesti puuhastelun lomasta.

Täällä tosiaan päivät käyvät vähiin. Fiilikset eivät ole täysin hyvät, töissä on organisaatiomuutos, mutta se on pientä sen rinnalla ettei lasten päivähoidosta ole vielä varmuutta. Hoitajan palkkaaminen kotiin ei osoittautunutkaan ihan helpoksi tehtäväksi ja vaikka meillä oli jo erään henkilön kanssa kaikki sovittuna, eivät asiat sitten loppuviimein menneetkään ihan putkeen.

Kahden lapsen sovittaminen kaupungin päiväkotiin näyttää olevan täysin mahdoton tehtävä. Kummatkin lähipäiväkodit myyvät ei oota. Raivostuttavaa.

Vilkutuksia kaikille.

Jazz

Iltaa kaikille!

Neuvolakuulumisia olisi tarjolla =) Kaikki oli oikein hyvin ja sydänäänet kuuluu jo onneksi ilman suurta hakemista... Ja ultrallakin päästiin kurkkaamaan pikkuista, oli se kasvanut aika paljon siitä nt-ultrasta =D Nyt vaan sitten ootellaan rakenneultraa, joka on joulukuun puoles välis. Ei malttais odottaa! Kuinkas moni täältä on käynyt semmoisessa 4D-ultrassa? Hiukan houkuttaisi...

Jazzilla kurja tilanne! Ei varmaan helpota yhtään töihinpaluun ajatuksia se, että lasten hoitosysteemit on epäselvät.. Toivon, että tilanne ratkeaa mahd. pian!

Niksu kyseli reissusuunnitelmista.. Eipä niitä juuri oo, kun just syyslomalla oltiin. Olis kyllä ihana päästä jonnekin lämpimään!

Ihanan ahkera meinaat Niksu olla tuon joulunlaiton suhteen! Mä olen kans joulukorttien väsäilyn jo aloittanut, mutta lahjat on vielä ajatuksen asteella. Leipomisia ja ruuanlaittamisia ei niin paljon olekaan, kun mennään mun vanhempien luo joulunviettoon.. Pääsee ikäänkuin valmiiseen pöytään, vaikka oon kyl luvannut äitiä auttaa mahdollisuuksien mukaan.

Senora, joko kynsileikkurit löytyi?

Illanjatkoja kaikille
toivottaa Tiuhti ja Hippunen 16+6

Leikkurit löytyi... Kiitos vaan hakemisesta... Loppujen lopuksi olivat tuossa ikkunalaudalla... Sauna lämpiää ja tyttö nukkuu..Ulkona saunapolun reunassa palaa roihuja. pimeää. rauha maassa. Eilisillan hillumiseen tais löytyä selitys, kun iltapäivällä syötiin ja puuro ei maistunu vaan tuli huutoa, niin huomasin alaleuassa neljännen hampaan pilkottavan... Se on kyllä päässy tulemaan varkain, ei kuultanu yhtää. Enemmän oon jännänny tulevaksi yläleukaan kulmahammasta... Tämän päivän tyttö on eläny sit tissimaijolla, ja jokavälissä on ollu sit kakat housussa... Laitoin kyl supon heti kun ton hampaan hokasin ja unikin maistui.

Ai nii Safiirille piti pahoitella koopeeykköstä... *hali* nokka pystyssä kohti uutta kiertoa..

Tiuhti päässy moikkaamaan Hippusta... iiks... nyyh... Vieläki harmittaa, kun mies ei päässyt kun vasta rakenneultraan mukaan ja siellähän ei neidistä koko kuvaa saanu. Mutta on kyllä ihan naamaltaan samannäköinen kuin niissä ultrakuvissakin.

Joululahjaostoksille pitäis päästä. Kalenteria oon väsänny kummitytölle ja just älysin että tuossa naapurissakin ois kummityttö ja sen äidille oon hehkuttanu monta kertaa että teen sinne etelään kummitytölle kalenteria ja tehny jo montaki... äääää!!! Mutta vielä kerkiäis tehä tuohon naapuriinkin... Sain nimittäin varastettua kuningasidean.. NImittäin palapeli. Pala tai kaksi annetaan päivässä ja viimeisenä päivänä pohja ja ohjeet millainen kuva pitäis tulla. Alkuperäisessä ideassa oli kohteena lego-auto. Jouluaattona on sit jännää mikä kuvasta tulee ja onko kaikki palat tallessa ... Yksi palapeli ois tuossa valmiina. Pitäis nyt sit ostaa toinen tuohon naapuriin.

Jazzilassa sit päivähoihtosysteemit monimutkistui. Toivottavasti saatte päivähoidon ratkottua. Voi ku oisitta lähempänä, voisit veittää vekarat tänne hoitoon, kun mä oon kuitenki kotona.

Pakko käydä toteamassa että tuo Senoran joulukalenteri-idea on kyllä aivan loistava. Pitänee pitää se mielenpäällä, jos vaikka sitten ensi vuonna esikolle moisen laittaisi. Nyt on kaverilla niin lyhyt pinna, ettei 24 palan palapeli taatusti onnistuisi ilman itkua ja hammasten kiristelyä...;-) Äitiinsä reppana tullut, siinä(kin) asiassa...

Tiuhtille onnittelut ihanista ultrakuulumisista - tahtoo kans...=)

Tosi harmillista, ettei Jazzin hoitosuunnitelmat menneetkään ihan niin kuin piti. Inhottava koittaa nauttia viimeisistä lomapäivistä, kun koko ajan mieltä kaivaa hoitopaikka ja varmasti myös ne työasiat jo valmiiksi...=/ Täyslaidallinen sympatiaa täältä suunnalta!!

Pomokin vastasi mun pekkaskyselyihin. Saan pitää välipäivät vapaata niin halutessani...=) Olin positiivisesti yllättynyt, olin ihan varma etteivät ne onnistu. Oon ainakin 29.-30. pvä pekkasilla, 31.12. on sen verran lyhyt työpäivä että sen nyt varmaan viitsii juuri ja juuri olla paikalla..;-) Pitää sen sitten vaikka tunneista pois. Niitä kun aina kertyy vaikka kuinka yrittäisi olla niin ettei kerry. No, mutta se olkoon ensi kuun murhe......

Iltaa vaan kaikille! Täällä on M nukkumassa, joten tässä on pikkasen sitä kuuluisaa omaakin aikaa. Heh kuulostaa niin tututulta tuo Safiirin Nelkun touhu ;) M ei tosin tuosta istumisesta ollut niin fiiliksissä kuin seisomisesta. Sitä tosiaan harjoiteltiin viime viikolla melkein joka ilta+yö...Nyt onneksi on tilanne rauhoittunut ja ollaan siirrytty normiin yhteen herätykseen per yö. Meillä on mies nyt lomallaan hoitanut tuon yöllisen maitopullon viennin Ämmälle ja kuvitelkaa ensimmäistä kertaa sitten Ämmän syntymän mä en yhtenä yönä heränny ollenkaan, kun M oli vaatinut pulloaan.

Ihania kuulumisia Tiuhtilla...niiks, ihan tulee tippa silmään, kun muistelee niitä ekoja liikkeitä ;) Oletko jo kauankin tuntenut liikkeitä? Mäkin aloin tuntemaan niitä vähän ennen rakenneultraa. En ehkä ihan noin aikaisin kuin sä, mutta kumminkin. Me ei käyty 4D ultrassa, mutta kyllä täällä jotkut on käyneet, ainakin Tehis ja muistaakseni Jazzkin ja kovasti kehuivat. Onhan se kyllä niin ainutlaatuinen juttu.

Niin ja siis mitä, onko meidän pikkuiset Katzun M ja Gian A:kin jo pian puolivuotiaita?!? Heh siitä tulikin mieleeni, että meikäkin vanhenee taas vuodella ensi viikolla. Voi kääks :( Mähän alan olemaan jo ihan oikeasti vanha...Onpa hyvä juttu, ettei A:lle ole tullut kaurapuurosta mitään oireita. Mitä sanoivat neuvolassa siitä maitoaltistuksesta?

Harmilliselta kuulostaa tuo Katzun kylpyhuoneen tapetin kupruileminen. Oon sanonut tätä ennenkin, että mä inhoan just tosta syystä kaikkia remontteja, kun aina tulee jotain ongelmia eteen.

Niksullahan kuulostaa hyvältä, kun saat heti joulun välipäivinä pidettyä vapaata. Mulla ei vapaita ole vasta kuin ensi kesänä - se on aina tämän työpaikan vaihtamisen varjopuolia. Tai kyl mä puhuin mun pomon kanssa, että voin pitää pari päivää lomaa joskus kevättalvella. Risteilylle mekin varmaan mennään silloin, ei sen ihmeempää. Mutta siis joo kateellisena täällä luen Kapriksen ja Senoran perheiden etelän lomista.

Jazzille lähetteln myöskin täältä kaikki sympatiat!!! Ihan todella kurja juttu, kun teillä on vielä tuo päivähoitokuvio auki.

Eipä tässä muuta kuin hyvää yötä kaikille ja mukavaa loppuviikkoa. Huomennahan se on taas tostai. Safiirille vielä hali :(

Tuuli

Pakkasenhuuruista torjantaita... Telkkarissa sanoi säämiehet että etelässä sataa lunta ... Tänään taitaa iltauutisten pääaihe olla etelän peltikolarit. Ajelkaahan varovasti!

Tuuli saanu nukkua kokonaisen yön... Hurraa sille! Tuli muuten mieleen, että saitko pidettyä tämän vuoden kertyneet lomat sieltä edellisestä työpaikasta?? Äitiyslomallahan lomat kertyy normaalisti. Korvattiinko ne sulle rahana vai lomana??

Vieläki oon kyllä ihan fiiliksissä ton etelänmatkan kans. En ny ihan oo pakkaamassa, mutta pikkuhiljaa pitänee miettiä mitä mukaan otettava, omista kamppeista on listaa, ja mieskin on aika rutinoitunu pakkaaja. Mutta tuo tyttö on eka kertaa asialla.

Niksu tarttui heti ideaan... Mutta voithan laittaa pienemmän palapelin, ei siis paloja joka päivä... Välillä tarroja/karkki tai jotai muuta... Mulla on yhelle päivää porukalle heijastimet, pelissä on 40 palaa, joten kai kahen palan joukkoina laitan. Siitä se vähitellen kirkastuu tää ajatus.

Nuppi kipeenä... Mikähän nyt taas vaivaa... Tyttö nukkui tosi hyvin. välillä tosin itse heräsin kattomaan, et hengittääkö toinen... Herätykset on tosiaan vakiintuneet. Mut en kyl laittais hanttiin, vaikka ne harvenis.

Miehelle oli soittanu yks kaveri joka tavattiin 19 vuotta sitten Kanarialla eka kerran. Pari kertaa on ollut samalla lennolla myöhemminkin, mutta menny eri paikkaan lomalle. Ollaan häntä sitten tavattu raveissa muuten. On nyt tässä lähistöllä lomalla. Tänään käydään moikkaamassa. On hänelläkin ollut tragediaa... Muutama vuosi sitten oli ollut lomalla ja kun oli palannut, niin vaimoke oli ollu kuolleena kotona. Ja muutaman päivän päästä hukkui tuttava... Kaikki suru yhteen läjään tullu. Meillä oli hänelle iloisempia uutisia... Tuumas vaan että teki sit vanhollaan aloitte ... ja nauroi...

jahans... puuronkeittoon...

Senora, olisin minäkin innoissani, jos etelään pääsisin... Mua ahdistaa tää suomen piiiitkä, pimeä ja kylmä talvi. Pimeys noista se pahin.. Voisin testata pirkka-hiutaleita, A kun ei tunnu ihan pienistä mönteistä häiriintyvän. A:lla kans hampaiden teko vaiheessa. Nyt on jo niin pinnassa hammas, että kohta se siitä tulee läpi. A oli eilen jo aika kipuisen oloinen ja suppo piti antaa. Yöksi annettiin toinen myös, että saadaan kaikki nukuttua. Ihan hyvin menikin, kahdella syötöllä. Mies piti vaan passittaa sohvalle, kun kuorsasi niin kovaa!

Niksu, kyllä mulla on aika vahva tunne, että A:n ihottuma tuli siitä maitojauheesta. Neuvolasta soittavat huomenna. Tai no, tää meidän th on sen verran hajamielinen, että saas nähä ;)

Tuulia pitääkin sitten muistaa onnitella! Ihana kuulla, että olet saanut kunnon yöunet. A:lle ja M:lle tosiaan pärähtää kohta 1/2 v. mittariin.. Kohta ne jo istuu, seisoo ja kävelee.. Nyyh... :')

Katzulle piti vastailla, että eiköhän me vähän juhlita. Miehellä on samaan aikaan synttärit, joten yhteiset pippalot meinattiin pitää. Entäs mites teillä?

Nyt pitää mennä tiskaamaan, kun tiskikone hajosi.. Aaargh!

gia

Heippa

Lunta sataa lisää :)

Meillä ei ole vielä hampaista havaintoja, saas nähdä milloin ilmaantuu eka.

Kyllä sitä isovanhemmat kahville pitää kutsua ½-vuotis päivänä. Ei sen kummempaa.

Äsken tultiin kauppareissulta, M simahti heti sänkyynsä. Just sain syötyä ja nyt jälkkäriksi kahvia ja pari palaa lakuja.

Tuulilla ollut luxus yö :)

Nyt s-postin kautta maalaamaan vessan listoja..... Viikonlopuksi pitäisi lähteä evakkoon, jos saisi lattian tehtyä (pönttö irti sen aikaa). En ole vielä päättänyt mihin mennään.

lumista torstaita

pikana "lumen" keskeltä =)))

olen niin happy kun satoi tännekin vihdoin sitä lunta. Tosin aikasen heikko määrä tuli ja nyt näyttää jo olevan +2, mutta päästiin tänään jo pulkalla puistoon ja takaisinkin. En tiedä kumpi oli iloisempi aamulla herätessä - äiti vai tytär kun huomattiin, että maa on valkea :)

Tiuhtille onnittelut ihanien liikkeiden tuntemisesta! ihana ihanaaaaaaa. sulla todella on viikot tulleet kuin varkan... ei meinaa tajuta että kohta jo puolessa välissä olet.

ja jazzille isot tsempit hoitopaikan löytymisen puolesta!! toivottavasti saatte lapset johonkin hyvään ja lähellä olevaan hoitoon! menevätkö muuten ruotsinkieliseen? se varmaan rajaa aikasen paljon pois vaihtoehtoja... =/

tuulilla ihanat yöunet ollut. Kade!!! meillä tullut tän nuhan kanssa takapakkia, kun poju haluaa maitoa nyt 3 ja 6 aamulla... varmaan ihan puhtaasti nälästä sitä tahtoo, kun ei meinaa syödä juuri mitään päivisin rään takia. no ehkä taas kohta siihen normaalin rytmiin, kunhan saadaan nuha selätettyä.

senoralla tosi ihku kalenteri idea. Täytyykin laittaa korvantaakse.. ;)

ja hienoa, että gian A:lla ollut kaura-allergia vaan puuro sopii. Nyt sit tietty toivon, ettei olis se maitokaan! meillä ainakin tulee ihmeellisiä reaktioita (niin minulle kuin lapsille) aina välillä, että jos on "muuten vain herkkä" niin voi olla jopa mahdollista, ettei se maitoallergia olisikaan teillä vaan jotain muuta.
no ei ne meidän reaktiot ihan noin pahoja ole, mutta kuitenkin.

katzun kupruileville tapereille heristän nyrkkiä ja käsken pysymään paikallaan!!!!!

nyt mun pika taas veny. täytyy jo rientää (sohvalle jotta ehdin vetästä päikkärit lasten kanssa ;D )

Maitoallergisten äipiltä piti kysymäni... sellaista että kuinka helpolla saitte sen Neocaten käyttöön? Kaveri kertoili tuossa juuri että tuttavaperheessä epäillään maitoallergiaa ja apteekin maito on sopinu tosi hyvin. Nyt lääkäri on sit sanonu että käyttää kaksi viikkoa tavallista korviketta ja siellä pikkuneiti on ihan ruikulilla ja laihtuu... Oltiin sitä mieltä että lapsen rääkkäystä tuollaiset kokeilut. Voi sitä huutoa ja itkua kun pienellä on maha kipeenä. Toi pikku-M on se neiti jolle meijän N:n vaatteet menee kiertoon seuraavaksi...

Ompa ollu ihana pakkaspäivä. Tällaista kun talvi olisikin. 5-8C pakkasta ja aurinko paistaa. Lunta ei tarttis tulla enää yhtään. Käytiin katsomassa tuttavaa tuossa hotellilla.. Oli ilo molemminpuoleista.

Gian A tekee hampeja... Mekin laitettiin suppo yöksi. Oli paljon rauhallisempi. Pikakaurahiutaleista joku toinen merkki oli pienihiutaleisempi ja aavistuksen nopeampi keittää. Mutta hyvin Pirkkakin uppoaa.

Kerääkö joku muukin Semperin purkkien etikettejä?? Vastikään hokasin että etiketit palauttamalla saa tavaraa... Ja kaks isoa kassillista purkkeja on menny uusiokäyttöön etiketteineen. No äkkiähän noita purkkeja kertyy lisää. Laiskana en oo paljoo itte keitelly. Mielessä vaan on että piakkoin varmaan neiti alkaa syömään samaa kuin me isotkin...

Katzulle tsempit veskiremppaan. Meettekö sukulaisiin, vai aattelitteko viettää hotelliviikon? Toivottavasti pytynvaihdossa ei tuu ylläreitä. ja että se oli vaan alustapetin syytä se kupruilu, eikä seinässä oo kosteutta... vitsit mä luin että meet s-postin kanssa maalaamaan... :=)

Nopeasti vain senoralle vastaan.

Siis, tavallisen korvikkeen käyttö pitää kyllä heti lopettaa kun tulee tollasia oireita! Neocatea vaan käyttöön ja jos vielä uppoaa lapselle.. Voisin myydä meiltä yhden neocate purkin sille tuttavallesi kohtuu hintaan, menee jo muistaakseni tammikuussa vanhaksi. ilmoittele vaikka suljetulle onko kiinnostunut. Menee kuitenkin jonkin aikaa ennenkö kela tekee päätöksen ja korvike huiman hintasta. Meillähän käytössä on kauramaito, neocatea ei ollenkaan.

Iltaa! Vai on kaikkialla muualla satanut lunta :) Täällä ei vielä ole päästy nauttimaan valoisista maisemista. Sais tämä pimeys kyllä jo loppua...Jouluvalot sain sentäs tänään väkerrettyä paikoilleen.

Pikkusen hymyilytti tuo Gian kuvaus yöstä: jos ei lapsi valvota niin sitten miehen kuorsaus ;)

Juups ei mulla mitään kummempaa asiaa ollut, tulin vain toivottamaan hyvää viikonlopun alkua kaikille! Meille tulee lauantaina iltapäivästä vieraita ja sitä ennen pitäis siivota ja kokata, joten ei paljon ehdi koneella istuskella. Mitä muuten Johannan rauhaan kuuluu? Entä mitkä on Ässän fiilikset tällä hetkellä? Lähettelen edelleen kovasti jaksamista! Tehis taitaa olla kokonaan siirtynyt pois täältä - terkkuja, jos taustailet.

Mua kiinnostais tuo naamakirja kanssa, mutta pitäis joskus olla aikaa perehtyä asiaan...meidän suljetullakaa en nykyään ehdi juuri koskaan käymään...kuten en nytkään, sillä täytyy mennä nukkumaan. Hyvää yötä ja Huomenta!

Tuuli

Tuuli : Laitoin sulle gmailiin kutsun naamakirjaan... Mä luin kans tuosta Gian miehen kuorsauksesta... Meillä mies kans kuorsaa ainaki silloin kun tyttö just nukahtaa ja ittee väsyttäis silleen sopivasti että hiljaisuudessa nukahtais... :)

Jee perjantai ja uusi viikonloppu edessä... pikkupakkasessa eletään.

Pikaiset vilkutukset!

Meidän rauhaan kuuluu hyvää, kiirettä pitää. Kastejuhla on 7.12. ja sitä ennen on yhdet 50-v. juhlat ja jouluakin pukkaa, niin aika paljon vapaa-aika (se vähäinen vartti) kuluu käytännön järjestelyissä. Ja nyt sitten mies lähtee maanantaina 10 pvän työmatkalle, niin ei varmaan ehdi kirjoittamaan tämänkään vertaa.

Mutta kaikille ihanaa marraskuuta, käyn lukemassa aina kun ehdin
ja joskus sitten raapustankin.

Tuulitukka-Johanna ja Piiperöntti-Möhköfantti 3 vkoa 2 pvää

Moi tytöt!

Anteeksi, en ole ehtinyt kirjottelemaan. Nytkin on tortut uunissa.

VIlkutuksia kaikille. Pahalta kuullostaa Senoran kaverin vauvan maitokokeilut...

Moikkis,

Kirppu

Yhteistyössä