EX-Kermit 34 - joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

senora

Vieras
Odottajat:

Antzi 25, la 14.3.2009, kolmas, enkelityttö -06, tyttö -08
Tiuhti 31, la 30.4.2009, ensimmäinen, km-05, enkelipoika-06

Synnyttäneet:

sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 30v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 25v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 37v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm, muut -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 29v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Omppu75, 33 v., poika 15.12.07 3355 g,50cm toinen, poika 03/04(LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 29v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 36v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 25v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
senora, 42v,tyttö, 25.4.08, 3770 g ja 51 cm , ensimmäinen (la 21.4.08 )
Katzu, 31v, tyttö 29.5.08, 3044g ja 49 cm , ensimmäinen (la 13.6.2008
gia 20v, poika 31.5.08, 3470g ja 48cm. , esikoinen (la 6.6.2008)
Bellamariia, tytär ja poika, kolmas ja neljäs (la heinäkuussa)
Sonia, 36v, tyttö 20.9.08, 3030g ja 48 cm , toinen, tyttö -98(la 12.9.2008)
kauris, 26v, tyttö 5.10.2008, 4065g ja 52cm, toinen, tyttö 04/07 (la 3.10.2008)
Johanna, 33v, tyttö 29.10.2008, 3250 g ja 50cm, kolmas, tyttö -97, tyttö-06 (la 17.10.2008)

Haaveilijat:

Safiiri TJOT
ÄssÄ
Kapris ??

Muut LISÄTKÄÄ ROHKEASTI :-)

SULJETTU OSASTO
http://groups.msn.com/kermitit

Huomenta ja hyvää joulukuuta

Gian A:lle ½-vuotis onnittelut :)

Joo meillä yöt olleet taas olleet normaaleja ja ei ole vielä hampuja pompsahtanut. Suurin syy oli yöitkeskelyyn kait se,että ei osannut nukkua "oudossa" paikassa kunnolla. Pelästyi varmaankin yöllä kun ei ollut tuttu ja turvallinen oma sänky.

Eilen maisteltiin pari lusikallista lohta,tänään saakin vähän isomman annoksen. Eli nyt on syöty possua, nautaa, kanaa ja kalaa.

Kertokaapas kokeneemmat, että miten kananmunaa kannattaa antaa???? Keittää ja sekoittaa muun ruoan joukkoon???

Nyt ei ehdi muuta, M käymässä aamunokosille ja minun tarkoitus sillä aikaa hieman suoria paikkoja jälleen kerran. Kuka hiivatti täällä sotkee????

Hauskaa joulukuuta kaikille...
Täällä podetaan kaameaa väsymystä. Olin pitkästä aikaa koko viikonlopun töissä ja nyt sitten olen ihan kuollut. Kuvotusta on myös pitkin päivää. Heti kun ruokailusta on useampi tunti. Mutta onnellinen olen kaikista oireista. Ultra on ensi maanantaina. Sitä odotellessa vietetään esikon synttäreitä pitkin viikkoa. Yhtään ei jaksaisi ruveta leipomaan ja siivoamaan mutta pakkohan se on. Luin äitiyskirjasta että viikko 7 (joka mulla just menossa) on sikiön kehityksen kannalta tärkein viikko....

Jouluvaloja lähden nyt metsästämään...

Kirppu 6+1

Ihana kuulla, että Katzun M:llä on yöt taas parempia :) Monta kertaa yössä heräily on tuskaa.. Mistä tulikin mieleen, että onko teillä yövalvomiset vaikuttaneet muistiin? Musta tuntuu, että olen välillä ihan höppänä. Esimerkkinä nyt sellainen, että juodaan miehen kanssa kahvit ja puolen tunnin päästä kysyn, että ollaankos me juotu kahvia!! Pelottavaa, kun muisti ei pelaa kuten ennen :(

Meillä A on syönyt pelkkää nautaa. Neuvolassa suosittelivat, ettei annettaisi A:lle vielä toviin munaa eikä kalaa. Johtuen siis maitoallergiasta. Lastenpolilla neuvovat varmaan nuo ruokailuhommat sitten paremmin.

Kirpulle peukkuja ultraan!

gia

ihanaa joulukuuta kaikille!
vaikka ilma on kaikkea muuta kuin ihana... =/

gialle piti muistista, että mä olen niiiiiin lahopää nykyään, että ei voi kuin nauraa vain omalle hölmöydylle välillä. kyllä siihen muistiin vaikuttaa varmana se, jos ei saa riittävästi nukuttua. Ja monta kertaa yöllä heräilyt ei todellakaan auta asiaa, mutta kyllä se pää taas "kirkastuu" kunhan yöt alkavat sujua kunnolla =)
tai toivon niin... ;)

minä en antanut kananmunaa kuin 1v lähtien. Olin vähän liian varovainen sen kanssa, kun se on aiheuttanut niin monella tutulla tosi pahoja allergisia reaktioita ja meillä kun lapsilla oli pienenä muutama ruokalaji jotka eivät sopineet, niin jätin munat rauhaan -
kananmunat siis ;)
meillä tyttö ei vieläkään syö keltuaista, vaan valkuainen käy. poitsu söis kaikkea mitä annetaan =)

onnittelut täältäkin Katzun tytölle ja Gian pojalle!! niin se aika menee ja teilläkin jo ½-vuotiaan vauvelit <3

Kirpulle jaksuja väsymyksen kanssa! kyllä sen huonommankin olotilan hyvin jaksaa kun on hyvä syy siihen "kärsimykseen" =)

nyt herätteleen meidän unikekoja päikkäreiltä.

Niksulle mukavia työhetkiä !!
Mites Tuuli? Joko teillä M meni tarhaan, vai vieläkö on kotona isin kanssa?

kapris

Buahahaha.
Mä selasin ja selasin, jopa kakkossivun kelasin (tuli runo),
enkä löytänyt tätä joulukuun ketjua! Ja avasin uuden...
Huoh.
Puusilmä.

Mä jo ihmettelin, että missä kaikki on kun ei oo uutta ketjua avattu.
No juu, ei mitään: ruoanlaittoon!
Johanna ja V, jo 1 kk

Vai vaikuttaako valvominen muistiin.... *nauraa ääneen* Mä en nykyään edes muista montako kertaa oon yön aikana heränny... Jotenki mulla on sellainen mielikuva että meillä on alettu nukkua pitempiä putkia. Mutta siitä sit seuraa se että mä heräilen aina vähän päästä kattomaan hengittääkö toinen.. Ja nyt oon tehny sitäki, että ekaan älähdykseen en oo reagoinu, ja useimmiten unet on jatkunu. Ja kauppaan pitää olla aina muistilappu. No ruoan muistan laittaa ja useimmiten syyäkki. Ja kaffin keittää, tosin yleensä jää puoli kuppia juomatta syystä tai toisesta. Aina syy ei oo neiti, joka hermostuu, vaan saatan vaan unneuttaa juua.

Tuulin kans on tekstailtu. M on ollu muutaman päivän hoidossa. Ei vielä täysiä viikkoja. Vähä kuin harjoitelleet...

Kirpulla alkaa olla kohta voiton puolella operaatio kolmonen.. Kovasti ootellaan ultrakuulumisia.

munaa... jaa taisin sekoittaa lohen ja perunan sekaan... Mutta suurimmaks osaks ollaaan menty kaupan soseilla. Eilen tein perunasta, kinkusta ja pakastevihanneksista mössöö... hyvin upposi.

Vilkutukset. ... huomasin että kolmen pisteen lisäksi tuli viljeltyä ja-sanaa... anteeks.. ja häipyy...

Käytiin kolmosen kans kattomassa kolmosen kummitädin lauantaina syntynyttä poikavauvaa. AIVAN IHANA :) Kummitäti kerto että hällä oli lauantaina vedet menneet kuudelta, sitte oli ambulanssilla saapunu tänne meiän kaupunkiin synnärille puoli kaheksalta (matkaa heiltä kotoa reilu kuuskymmentä kilsaa) ja kymmenen yli kaheksan oli poitsu jo maailmassa!!! Olivat just ja just kerenneet sairaalaan.

Safiirin ystävällä nopea synnytys... Huh, minä se nautiskelen aina yli 10 tuntia.

Täällä valmistellaan esikon synttäreitä. Aika toivotonta. Yhtä kohtaa kun saan siivottua niin pikkumies pistää tavarat sekaisin toisessa huoneessa. Isukki myöhään töissä. Kakkupohjakin vielä tekemättä ja ekat vieraat saapuvat huomisaamuna.

On siis mentävä. Täällä muuten myös muisti prakaa. Viikonloppuna tein kanalasagnea ja mies valitti ettei oikein maistunut miltään. Ihmettelin suuresti. No, eilen tajusin että juustoraaste nökötti jääkaapissa. Olin siis unohtanut juustokastikkeesta juuston :oD

Kirppu

Keskiviikkoa!
Mä sain eilen valot ikkunoihin. oli menny yks muuntaja mykäksi ja nyt olis valojohtoja ilman muuntajaa... ja just viime syksynä ostin pari jatkosarjaa, kun näytti että noita muuntajia on joka lähtöön. arrgh. Nyt sitte parina päivänä oon paistanu paistokset ja keittäny perunat ja unohtanu tehä kastikkeen... Joten tuo juuston unhoittaminen juustokastikkeesta on pientä :) jossain vaiheessa oli ketju johon kerättiin noita hölmöjä tekemisiä odotusaikana. Se ei oikein ottanu tulta alleen, ja on näköjään jääny jonnekki unholaan..

nopeeta toimintaa Safiirin ystävällä.

Senoralla joulu tuli kotiin =) ihanaa! mä laitoin (yhdet) valot jo varmaan kuukausi sitten (hihittää) mutta ulkovalot on vielä kaapissa... on jäänyt se laitto kun ei tonne sateeseen ole halunnut mennä. ehkä ne saadaan ennen joulua ulos - tai sit jäävät ensi vuoteen ;)

kirpulla siivousurakka ollut eilen. Meillä vähän sama homma joskus (=usein). Kun saa jotkut asiat korjattua, niin johan jo toinen lapsista on ehtinyt hakemaan ne uudestaan esiin. Esikoinen jo on tajuaa sen verran, että auttaa jopa siivoamaan ihan kunnolla, mutta tämä pienempi ei kyllä! hän sotkee sitten muidenkin puolesta =)
Kirpulla ei montaa yötä ultraankaan.

Safiirin ystävällä tosiaan no-pe-a synnytys. Hui kauheeta!
mites se safiirin h-hetki? oliko siis ovis vai jännäyspäivät?

täällä ollaan ihan ihme fiiliksissä. Jotenkin olen jo (taas) ehtinyt niin ajatella, että se kolmas lapsi meille tulisi ja toivon että olisi ihme käynyt ja tärppi ois käynyt.
Olen jo kaikki vaunuasiat miettinyt ja uusi asuntokin on bongattu yms ;)
Mutta sitten taas... en tiedä.
tai sen päätin, että jos ja kun tästä kierrosta ei plussaa tule, niin sit ihan aikuisten oikeesti haen ne pillerit ja päätän (miehenkin puolesta :D ) että meidän lapset on tässä.
en jaksa sitä pähkäilyä ja sitä kun en osaa tässäkään tilanteessa ajatella muuta kuin onko tärpännyt vai ei... siis kun lasta ei tekemällä ole tehty vaan on hmm, harkittu vahinko jos tulee =)
no, tässä vielä aikaa odotukseen. Tosin jos mun lyhyt luteaalivaihe on tallella, niin ei enää montaa päivää. lämmöt on koholla, sen olen tarkastanut ;)

nyt aamupuuron laittoon.

ihanaa joulukuun jatkoa!

Serkkutyttö on tää kolmosen kummitäti. Vieläki täytyy todeta että vauvakuume nousi taas miljoonaan asteeseen ku näin eilen sen pienokaisen. Voi voi voi voi sentään.

H-hetki täällä käsillä ehkä huomenna. Senoran toimittamat tikut on hitaasti näyttäneet vahempaa viivaa, muttei vielä kontrollin vahvusta (nimimerkki tjot ;-D)

Tuosta tuliki mieleen, Senora, saikko sää eilen paluuviestinä sen ihanan ystäväviestin? Ku mun puhelin vissiin teki tenän eikä niitä lähettänykkään kaikille keille piti.

Kapris, ei muutakö tjottailemaan teilläki :)

Kirpulle kivoja synttäreitä ja esikolle onnitteluja.

Pitäiskö pitkästä aikaa heittää galluppia. Joulusuunnitelmat? Me mennään koko viikoksi Pikkusyötteelle. Ekaks piti olla joulu kotona, mutta sitte isäni ilmotti että se porukka joka aiko mennä jouluksi sinne mökkiin ei sinne meekkään joten me mennään sitte. Tehhään samanlai ku viime vuonna että mää, siippa, kolmonen ja nelkku majaillaan 2-kerroksisen mökin alakerrassa, pikkuveljeni, ykkönen ja kakkonen ovat mökin yläkerrassa ja vanhempani hotellilla. Saapa nähhä miltä se tuntuu mennä sinne mökkiin taas jouluna ku viime vuonna meillä oli edesmennyt koiruus mukana.

Mutta ny muualle. Terkkuja joka talouteen!

Huh, aamupäivävieraat ovat lähteneet. Suku saapuu sitten juhlimaan itsenäisyyspäivänä, joten silloin taas rutistetaan.

Naurattaa Safiirin tjottailu. Samanlaiselta kuullostaa kun mun tjottailu kakkosta "yrittäessä".

Toivottavasti Kapriksella tärppäisi. Olisi mukava saada mukaan muitakin odottajia.

Luin muuten eilen kaksplussasta että jos raskausviikon seitsemän jälkeen ultrassa kaikki ok, eli sydän lyö ja sikiön koko vastaa viikkoja niin keskenmenon riski enää 0,5%. Joten ensi maanantaissa voisi olla toivoa. Olo edelleen kuvottava ja väsynyt, joten oireet ei ole ainekaan hävinneet.

Nyt lähden siivoamaan pikkutermiittien jälkiä!

Kirppu

safiirille pikaisesti... viesti tuli perille.. kiitti. Kiva että tikut toimii sittenki... Peukutukset ison oon metsästykseen ja hyödyntämiseen.

Kaprikselle kans peukut tanassa...

Ja Kirpullekki peukuttaa, että jaksaa odotella ultran.

Joulusiivous... hih.. varmaanki siivotaan jouluaattoaamuna... :) tättähäärä levittää omat leikkusa kuitenki alta aikayksikön ympäri taloa.

Ai nii... Tilasin itelle uuen kännykän ja mies lupas sen maksaa...

Kävin suljetulle lisäämässä nuorimmaisen nimen esittelyyn :)
Katotaan jos illalla ehtis enemmän :D

Sonia ja vaavi pian 11 vkoa ( ei se aika raskausaikana näin juossut :O )

Ihanaa joulukuuta kaikille ihanaisille! Mutta missä on lumi, jää ja pakkanen? Sitä kaipaisi nyt todella!

Safiirin joulunviettogallupiin vastausta sitten, eli menemme mun vanhempien luo Pohjanmaalle viettämään joulunpyhiä ja tapanina sitten ajellaan miehen vanhempien luo jatkamaan joulunviettoa.. Ihanaa, kun saa mennä valmiiseen pöytään, toisaalta hiukka huono omatunto siitä, että aiheutamme näin vanhemmille vaivaa...

Kapriksella sitten odotellaan jänniä aikoja, samoin Safiirilla.. Peukutuksia molemmille oikein rutkasti ja juuri siihen tulokseen, joka teille olisi mieluinen! Tuo odottajien lista kaipaa kyllä ehdottomasti lisäystä! Onneksi Kirppu on jo tuossa tulon päällä =) Tsemppiä vaan Kirpulle ultran odotteluun! (Täälläkin rakenneultraa odotetaan jo malttamattomana...)

Senoralle onnea uudesta kännykästä, millaisen valitsit?

Sitten vielä onnitteluja joka suuntaan, missä synttäreitä tai muita merkkipäiviä vietellään..

Keskiviikon jatkoa kaikille,
toivoo Tiuhti ja Hippunen 18+6 (puoliväli häämöttää...)

P.S. Suljetulla kuva Hippusen majasta ;)

oujee mikä paita =)

Tulikos safiirin tikkuun 2 tummaa viivaa? vähän jo mietin hetken, että mihin tikkuihin sulla haaleeta viivaa on piirtynyt, mut ovistikkuihin siis ;) nyt vaan tosiaan huolettomasti tjottailen kaatamaan mies sänkyyn!

Mites ninnin elo nykyään, kun saat syödä ja juoda mitä haluat. Onko outoa kun ei joudu enää miettimään kaikkea mitä suuhunsa laittaa?

Ihana oli sonian tyttären nimi !!
ja tiuhtin masu. Sullakin tosiaan kohta rakenneultra... huisii! meinaatteko kysyä näkyykö sukupuoli?

Aika pieneksi menee toi km riski tosta 8. viikosta lähtien.
kirpulla ei enää pitkä aika sinne ;) eikä ultraan.

senora, tuskin täälläkään mitään erikoista joulusiivousta tehdään. ihan normi siivoilua vaan... no lakanat vaihdan aatonaattona, mutta olis se muutenkin jo niiden vaihdon aika, eli ei sekään mitään "extraa" ole =)
me ollaan joulu ihan kotona. tulee tänä vuonna isovanhemmat meille aattona syömään (tuovat suurimman osan ruusita mukana ;D ) ja joulupvänä mennään mun vanhemmille ja siellä sukulaisia ja tapanina mun isovanhemmille ja siellä sukua.
miehen suku nähdään vkloppunan ennen joulua. Kaikki asuvat siis 25km säteellä meistä, eli ei tule pitkiä matkoja.

mites muuten, kun ovis oli pe, niin onko nyt 6 vai 7 päivä oviksen jälkeen? laskettiinko se ovispvä ekaksi päiväksi? eipä sillä muuten (eipä ei ;D ) mut jos mun luteaalivaihe on edelleen sen 9-10pvä niin viikonloppunahan pitäis tädin sit tulla - eikö?

Kapris..kiitos kysymästä, elo ruoan suhteen on kyllä niin paljon helpompaa! En voi käsittää miten jaksoin?! Alkuun oli tosi vaikeeta, olo oli niin syyllinen...joku osa mussa oli sitä mieltä, etten ois saanut lopettaa imetystä.. Todella outoa alkuun, kun sai ostaa ihan mitä ruokaa mieli teki, nyt täytyy miettiä myös kukkaroa ja vyötäröä. Esim.juustosta ja suklaasta ei voi ikävä kyllä jokapäivä nauttia.

Mulla on nyt ehkäisy mietinnässä..oliskohan ehkäisylaastari tai rengas kokeilemisen arvoisia? H.kierukkaa enkä pillereitä enää halua.

Ninnille: mulla oli toi ehkäsyrengas ennen esikoista. Syy siihen oli että pillereistä tuli jos jonkinlaisia oireita (mm. raskausoireita, lieviä). Toisaalta rengas oli ok, mutta oli siinä ongelmansakin.Piti olla juuri oikeessa kohdassa ettei tuntunut ja seksin aikana mies sanoi sen tunteneensa... Oli vain 3 kk.
Kaprista en osaa neuvoa toi luteaalin suhteen.
Täällä on tänään vähän laiskempi äiti. En jaksanut ruveta vääntää iltaruokaa vaan laitoin uuniin ranskalaisia, nakkeja ja nugetteja. En ole koskaan lapsille niitä syöttänyt mutta nyt ajattelin kokeilla. Itelleni maistuu kyllä (kuten mulle yleensä raskausaikana toi suola+rasva) mutta saas nähdä. Annan sitten purkkiruokaa jos ei maistu. Iskällä onkin pikkujoulut ja saas nähä milloin se könyää kotiin. Huomenna onkin sitten kiukkuinen ja väsynyt mies kotona.
Oliko/onko teillä ollut raskausaikana samaa vaivaa kun minulla: on muka hirvee nälkä ja sitten kun rupee syömään niin ei paljon mahdukaan ja on niin hitsin täynnä. Mulla alkoi tämä nyt tällä viikolla.
Nyt pitää mennä pelastamaan ranskikset.Nam
Kirppu

EX-Kermit 34 - joulukuu
Odottajat:

Antzi 25, la 14.3.2009, kolmas, enkelityttö -06, tyttö -08
Tiuhti 31, la 30.4.2009, ensimmäinen, km-05, enkelipoika-06

Synnyttäneet:

sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 30v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Ninni83 25v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 37v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm, muut -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 29v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Omppu75, 33 v., poika 15.12.07 3355 g,50cm toinen, poika 03/04(LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 29v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 36v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 25v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
senora, 42v,tyttö, 25.4.08, 3770 g ja 51 cm , ensimmäinen (la 21.4.08 )
Katzu, 31v, tyttö 29.5.08, 3044g ja 49 cm , ensimmäinen (la 13.6.2008
gia 20v, poika 31.5.08, 3470g ja 48cm. , esikoinen (la 6.6.2008)
Bellamariia, tytär ja poika, kolmas ja neljäs (la heinäkuussa)
Sonia, 36v, tyttö 20.9.08, 3030g ja 48 cm , toinen, tyttö -98(la 12.9.2008)
kauris, 26v, tyttö 5.10.2008, 4065g ja 52cm, toinen, tyttö 04/07 (la 3.10.2008)
Johanna, 33v, tyttö 29.10.2008, 3250 g ja 50cm, kolmas, tyttö -97, tyttö-06 (la 17.10.2008)

Haaveilijat:

Safiiri TJOT
ÄssÄ
Kapris ??