EX-KERMIT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valtavasti onne Bellamariialle ja koko perheelle potrasta pojasta !!! Aina sama juttu, kun synnytystarinoita lukee niin vedet valuu silmistä.. on se vaan aina niin ihmeellistä.

Täällä kyseltiin meidän esikoisen syntymästä.. ajattelin, että olen sen jo niin moneen paikkaan kirjottanut.. mutta tässä pieni synnytystarina.. Palailen sitten alkuviikosta muihin kuulumisiin..

SYNNYTYSTARINA:

Joulukuu 2002.. Neuvolalääkäri toteaa, että minulla on hyvälaatuinen kasvain kohdunsuulla ja että hän kirjoittaa lähetteeen sairaalaan.. no, koko joulukuun teen töitä enemmän tai vähemmän täysillä kaupassa..

Tammikuu 2003 puoliväli.. Menen lähetteen määräämänä päivämääränä sairaalaan ultraan.. Lääkäri tunnustelee ja katselee.. hoitaja tekee samoin.. minä kysyn, että löytyykö sitä kasvainta.. Lääkäri toteaa minulle ettei täällä mitään kasvainta ole vaan kohdunsuu on 1cm auki. Olin hämilläni ja minulle sanottiin, että työt on tehty ja jäät sairaalaan.. Olin siis menossa parin tunnin päästä töihin..

Jäin sairaalaan yhdeksi yöksi.. en kyllä ymmärrä miksi kun olin kuitenkin koko joulukuun ollut töissä tietämättä alapääni tilanteesta.. mihinkä se olisi yhdessä yössä muuttunut.. No, sain kortisonipiikin(vauvan keuhkoja kasvattavan) ja pääsin seuraavana päivänä pois..

Lauantai 25.1. Vietettiin koko päivä urheilukilpailuissa talkoohommissa.. Vitsailin siellä ensiapuihmisille, että onko heillä valmiudet synnytykseen jne.. Kuuden jälkeen palattiin kisoista kotiin.. kävin sohvalle huilimaan ja isäntä lähti varastoon hiomaan itsensä vanhaa pinnasänkyä.. pikkuhousuihin lorahti. Menin vessaan ja tulin takaisin sohvalle.. taas lorahti. Soitin isännän sisälle ja samalla soitin sairaalaan.. käskivät lähteä sairaalaa kohti.. Jäin yöksi.

Sunnuntai 26.1. Aamulla kymmenen maissa tunsin ensimmäisen supistuksen. Sain supistuksenestolääkettä.. Kahdeltatoista supistukset alkoivat uudestaan.. lääkäri totesi, että vauva saa syntyä.. Vähän ennen yhtä hälytin isännän talkoista sairaalaan ja vielä 13.10 olin puhelimessa kummini kanssa.. Pojan syntymäaika on 15.14. Pisteitä saatiin 9/9/9 kokoa oli 1850g ja 42cm.

Sairaalasta poika pääsi 20.2. Muuten kaikki meni hyvin, mutta pienen kokonsa vuoksi syöminen ei onnistunut.. Ei vaan jaksanut imeä vaan nenämahaletkun avulla kasvettiin ensimmäiset viikot..

Tulipa pieni romaani, mutta itseppähän halusitte.. ; )

Pikku2 RV 28+2

Lisäys vielä.. Syytä kohdunsuun avautumiseen ei löytynyt, joten nyt ollaan sitten oman "mielenterveyden" takia oltu tarkemmassa syynissä.. Pystytään sulkemaan pois kaikki minkä lääketiede tunnistaa..

Viikkoja jo kasassa 34. Uskomattomalta tuntuu, että se vauva tulee viimeistään ensikuun loppuun mennessä! Oikeesti! Täällä kans niiskutellaan BM:n kertomuksen äärellä. ONNEA BM!!!!! Perässä tullaan!

ON: Kirjoittelen harvakseltaan, ajatukset on nyt niin kiinni tässä vauvelissa, etten oikein jaksa keskittyä mihinkään muuhun. Mielestäni voin tosi hyvin. Olen ollut nyt saikulla ja äippäloma alkaa virallisesti 13. päivä. Supparit on rauhoittuneet eikä unettomuuskaan vaivaa yhtään, kun töissä ei tartte käydä. Nukun kun nukuttaa :) Huomenna on neuvola (taas) ja mielenkiinnolla kuuntelen terkan mielipidettä mahan muodosta. Se kun on mielestäni tipahtanu polviin!! Reppu roikkuu ihan hassusti. Liikkeetkin tuntuu jo tosi alhaalla.

Mukavia kesäpäiviä kaikille (kun niitä vielä on jäljellä!)

Hoppu

ONNEA BM:lle ja koko perheelle potrasta pojasta!!!
Mä täällä kanssa istun itku silmässa ja kaikki ihokarvat tanassa lukemassa kuulumisia.. =)

Toivotaan että Mervikin pääsee tositoimiin nopsasti, josko tosiaan ensi viikolla juhlistetaan jo taas uutta tulokasta tähänkin porukkaan..

Leppoisaa sunnuntain jatkoa toivottelee
Niksu tasan 14...

Paljon onnea Bellamariialle ja koko perheelle pienestä miehenalusta! Onneksi synnytys järjestyi niin hienosti. Ex-kermitien poikasarja näemmä jatkuu, jospa seuraavaksi sitten tyttöjä tiedossa

Kovasti onnitteluja Bellamariialle ja perheelle!
Hyvän kokoinen poikahan se sieltä putkahti. Jotenkin ajattelin, että sulle tulisi pieni vauveli :-)

Täällä selvitty eiliseltä saaristoreissulta. Olikin aivan ihana juttu! Käytiin Bengtskärissä majakkaa katsomassa ja muitakin uusia elämyksiä... Keli oli todella mainio ja pissapaikkojakin oli ihan sopivissa kohdissa ;-)
Ja ihanaa oli olla ihan rauhassa. Olin varmaan vähän tylsää seuraa, koska mulla ei ollut mitenkään erityistä tarvetta viettää sosiaalista elämää. Nautin vaan siitä, ettei kukaan mankunut mitään, eikä tarvinnut toimia erotuomarina tms. :-D
Ja sitä paitsi mua ärsyttää keskustella kenenkään kanssa yhtään mitään, koska tällä hetkellä tuntuu, että olen kaikille vain RASKAANA OLEVA NAINEN! Aivan kuin minun kanssa ei muusta oikein voisi puhuakaan. En tasan ole kiinnostunut selittämään oudoille miehille minun mahdollisista raskausvaivoista! Viisi miestä ojentamassa kättä, kun noustaan veneestä, vaikka en tarvitsisi yhtään!!! :-D
Mutta kyllä ihmiset ovat vähän ihmeissään siitä, että olen just jäämässä äippälomalle. Vatsa on kyllä niin pikkuruinen edelleenkin!

Meillä alkaakin sitten huomenna osittain arki, kun iskä palaa töihin. Lähtikin nyt lasten kanssa pyörillä vähän esikoisen futisharkkoihin&leikkikentälle nautiskelemaan vielä hienosta kelistä. Minä taidan kaivaa vanhoja vauvalehtiä ja lähteä aurinkotuoliin makoilemaan!

Tehis rv 30

Onnittelut BM:lle ihanasta kymmenen pisteen pojasta. Aivan loistavaa!

Merville jaksamista masun ja loppusuoran kanssa... se loppusuora voi joskus tuntua kaamean pitkälle, mutta maali tulee ja se palkitsee!

Muille terkkuja, nyt aamupuurolle ja Kelaan selvittelemään kun työnantaja maksaakin mulle ekan 72pvää palkan ja olin saanut jo Kelasta eri päätöksen. Pyysivät heti käymään kun tilanne selviää...

Terkuin Kirppu
Kirjottelen huomenna neuvolakuulumiset

Huomenta ja aurinkoista maanantaita.. =)
Laitoin teillekin osuvia aforismeja, joita just sain spostiini ja nauran edelleen täällä ihan kippurassa..

* Odottavan aika on yleensä alle tunti.

* Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

* Parempi pää täynnä, kun kymmenen oksalla.

* Niin makaa kun sattuu sammumaan.

* Laatta on heitetty.

* Viina on viisaiden luoma.

* Kahden aina kalliimpi.

* Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.

* Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.

* Hölkkää, niin kuolet terveempänä.

* Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen.

* Ihmiset ovat kuin viinit, huonot muuttuvat vanhoina happamiksi, hyvät tulevat vanhetessaan yhä paremmiksi.

* Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.

* Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea,ja niitä, jotka eivät osaa.

* Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

* Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni.

* Kysyvä ei tieltä eksy, hän on jo eksynyt.

* Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.

* Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.

* Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.

* Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Jee, enää tää viikko ja sit pääsee vähän irti arjesta.. Toivottavasti aika menee nopsasti. Leppoisaa viikon alkua ex-kermeille toivottelee
Niksu 14+1

Huomenta ja aurinkoista maanantaita.. =)
Laitoin teillekin osuvia aforismeja, joita just sain spostiini ja nauran edelleen täällä ihan kippurassa..

* Odottavan aika on yleensä alle tunti.

* Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

* Parempi pää täynnä, kun kymmenen oksalla.

* Niin makaa kun sattuu sammumaan.

* Laatta on heitetty.

* Viina on viisaiden luoma.

* Kahden aina kalliimpi.

* Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.

* Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.

* Hölkkää, niin kuolet terveempänä.

* Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen.

* Ihmiset ovat kuin viinit, huonot muuttuvat vanhoina happamiksi, hyvät tulevat vanhetessaan yhä paremmiksi.

* Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.

* Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea,ja niitä, jotka eivät osaa.

* Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

* Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni.

* Kysyvä ei tieltä eksy, hän on jo eksynyt.

* Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.

* Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.

* Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.

* Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Jee, enää tää viikko ja sit pääsee vähän irti arjesta.. Toivottavasti aika menee nopsasti. Leppoisaa viikon alkua ex-kermeille toivottelee
Niksu 14+1

Pikahuomenet täältäkin!
Unohdin eilen kiittää Pikku2:a synnytyskertomuksesta.
Ja Merville tsempit loppumetreille!
Kaikille muillekin terkkuja. Palaillaan taas paremmalla ajalla.

Hitsi, tällä viikolla olin ajatellut ottaa tosi lepposasti tuon sapuskanlaiton kanssa, kun hienoa keliä luvattu. Tyyliin kalapuikkoa ym. helppoa.. Noh, eipä se nyt taida toteutua, kun lasten serkkupoika 13v. Hesasta tulee muutamaksi päiväksi meille. Kova poika syömään, joten täytynee laittaa kuitenkin kunnon sapuskaa :-/

Tehis rv 30+1

Huomenta tai iltapäivähän se taitaakin jo olla :) Niin ja aurinkoista viikon alkua täältäkin! Upeaa keliä ovat kyllä lupailleet koko viikoksi!

Eipä kai mitään ihmeitä...kiva, oli kuulla Hopustakin pitkästä aikaa. Ja Sämpylle vilkutuksia!

Olen pari päivää reissu päällä ja palailen linjoille vasta loppuviikosta, joten toivotan Safiirille onnea keskiviikon ultraan jo nyt!

Mihin ovat Antzi ja Jazz vallan kadonneet? Ja Kapriskin on ollut hiljaksiin...?

Terkkuja kaikille ja voikaa hyvin! Mervin kuulumisia jännätään seuraavaksi!

Tuuli

ps. Olen yrittänyt kovasti "kuulostella" tiitiäisen liikkeitä, mutta en minä kyllä ole huomannut niin yhtikäs mitään :(

BM ISOT onnittelut!!! <3

Olen tosiaan viettänyt vähän hiljaiseloa... Käyn kyllä usein lueskelemassa, mutta jotenkin tuntuu etten halua edes kirjoitella. ennen kuin saa vähän varmuutta tähän raskauteen. En vaan jotenkin jaksa uskoa että kaikki menisi hyvin. :( Se on raastavaa! Vetinen vuoto jatkuu edelleen ja vaikka miten vakuuttelivat kaiken olevan ok niin joku vaisto kieltää uskomasta/innostumasta. Yritän kovasti vaan sanoa itselleni että yritä nauttia, jos jotain käy niin sitten käy, mitään en itse sille voi. Mutta ei ole niin helppoa...

taas tällainen valitusvirsi, enkä just tän takia en viitsi kirjoitella, masennan vaan ketjun. :) Oireet on ollut aika tasaiset nyt jonkun aikaa, huonoa oli pitkin päivää ja rinnat kipeät. Välillä ikäviä vihlaisuja mahassa, mutta eipä muuta. Niin ja väsymys joka tosin on vähän jo helpottanut. :)

antzi 9+5/6 tai jotain. :)

Täällähän minä, kiva kun kaipaisitte. =)

Ensiksi BM:lle ja perheelle suuren suuri onnitteluhali pienestä pojasta! Ihanaa!

Hiljaiselon syynä on, että oltiin viime viikolla muumimaailmassa ja mökillä viikonloppuna kun se oli ensimmäistä kertaa koko kesän aikana anopista vapaa. Pelmahtihan se toki sinne su-iltana, mutta me oltiin jo siinä vaiheessa onneksi lähtötunnelmissa.

Muumimaailman tuliaisina saatiin tuttavaperheeltä inha ja ilmeisen helposti tarttuva kesäflunssa, jota meidän pikkuinen nyt tuolla sängyn pohjalla potee. Rasittavaa, vastahan me siitä hiivatin vauvarokosta tervehdyttiin. Sanoinkin miehelle, joka siis tiesi että tuttavien pojalla on ollut flunssa ja on vielä köhässä mutta oli unohtanut mainita minulle asiasta...., että seuraavan kerran kun näin sanotaan, voi hän ihan suorilta käsin ilmoittaa että treffejä siirretään suosiolla tuonnemmaksi kun koko perhe on terveenä. Meidän tytteli kun ei enää käy päivähoidossa tarttuvat kaikki pöpöt todella helposti ja ne tuppaavat pitkittymään allergiaan taipuvaisilla ihmisillä, ainakin lääkärin ja meidän kokemuksen mukaan. Kaikelta ei tietty voi välttyä mutta ehdoin tahdoin en lähde enää mitään räkätauteja meille hankkimaan. Itselläkin nyt tietty kroppa lyö ylikierroksille ja olenkin saanut ilokseni mojovan herpeksen huuleen... taas vaihteeksi.

Mutta se meistä.

Tuulille tervetuloa takaisin kotiin ja töihin. Loma oli ilmeisen onnistunut ja rentouttava. Huimasti sinullekin on kertynyt noita viikkoja. Silti saattaa mennä vielä tovi ennen kuin tiitiäisen liikkeet tuntuvat. Minä tunsin ekassa raskaudessa ekat hennot liikkeet maatessani sängyllä selälläni roikottaen jalkoja sängyn reunalla niin että maha pingottui ja kohtu nousi tarpeeksi esiin. Tämä oli muistaakseni suunnilleen viikolla 18, kunnon säännölliset liikkeet tuntuivat ekassa raskaudessa vasta viikolta 22 eteenpäin.

Merville onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta ja tsemppiä viime metreille! Toivotaan ettei pikkuinen sielä yksiössään enää pitkään pötköttelisi.

Pikku2:lle vilkutukset ja kiva kun kävit piipahtamassa! Kiitokset synnytyskertomuksesta.
Ruusa ja Hoppukin käyneet kuulumisia kertomassa, kiva kuulla teistäkin!

Heh, kyllä se Tehis on taas seikkailun järjestänyt. Onneksi pääsit pissille! Toivottavasti hiivakin alkaa jo helpottamaan. Sympatiat ovat puolellasi tuon ruuan laittamisen suhteen, minäkään en millään jaksaisi vääntää mitään ruokaa. Pelkkä ajatus ruuasta tällä hetkellä tökkii, voisinkin elää vichyvedellä ja jäätelöllä.

Hih, Omppu jäänyt kiinni omenaisesta olostaan. =) Nyt ei enää tarvitse piilotella.

Hieno homma että Kirpun työnantaja maksaa ekalta kolmelta kuukaudelta palkan. Se on aika tuntuva lisä. Minä odottelen täällä Kelan päätöstä kuin kuuta nousevaa, mutta meidän palkkis on näemmä taasen piilottanut mun hakemuksen jonnekin pinon alle. Viimeksikin kesti ikuisuuden ennen kuin hän sen sain toimitettua Kelaan.

Olikos Safiirilla ultra tänä keskiviikkona? Muistanko ihan väärin. Tsemppiä kuitenkin ultran odotteluun. Nopsasti sullakin on tämä alkuraskaus sujunut.

Antziltakin oli mahtavia uutisia, että vuotelu ei ollutkaan lapsivettä. Tosi hieno homma! Pidän kovasti peukkuja ettet joutuisi enää moisesta säikäyttelystä kärsimään.

Mitäs vielä... niin paljon oli taas tullut juttua että puolet jäi varmasti huomioimatta, antakaa anteeksi.

Itselläni on herpeksen lisäksi tajuton väsymys päällänsä ja tämä helle tekee heikkopäiseksi. Ei saisi valittaa, mutta olisi ihan kiva jos olisi syksy ja ehkä n. 15 astetta lämpöä. Sukkapuikko on ilmestynyt pysyväksi vieraaksi tuonne alapäähän ja tuikkii todella ikävästi kun yritän liikkua, joten kävely on jäänyt täysin pois pakollisia kaupassa käyntejä lukuun ottamatta.

Aurinkoista viikkoa ja ihanaa oloa teille kaikille kermittärille. Tämä mamma heittäytyy nyt sohvalle lukemaan uusinta vauvalehteä (jonka voisi btw jo perua kun ei siellä nykyään enää mitään uutta kirjoitella...).

Halauksin,
Jazz ja masupoitsu rv 31

Antzi, ikävää, ettei epävarma olosi ole helpottanut. Mutta täällä saa kirjoitella valitusvirsiäkin, jos se edes vähän helpottaisi ;)

Tuosta raskaudesta nauttimisesta...Mervikin taisi siitä tänne kirjoitella vähän aikaa sitten. Minä olen sitä miettinyt kanssa ja kuten olen ennenkin tainnut sen tänne todeta, odotan yhä tuleeko minulle sitä vaihetta ollenkaan. Minulla on olo ihan rauhallinen, vaikka välillä kyllä mietin, että onko siellä mahassa elämää laisinkaan. En kuitenkaan osaa olla innostunut tai hössöttää tms. En oikein edes tiedä, mitä "erikoista" tässä nyt pitäisi tehdä, että pääsisi siihen nauttimisvaiheeseen...kunhan vain olen jatkanut elämää samalla tavalla kuin ennenkin (paitsi etten ole juonut yhtään viiniä plussan jälkeen).

Tuuli

Vielä Antzille kun kerkesit tuossa välissä kirjoittelemaan. Tiedän että olen paraskin puhuja kun näin sanon, mutta kirjoita ihmeessä meille ajatuksistasi ja tunteistasi! Jos se suinkaan helpottaa oloasi! Ei tämä ketju ja porukka ole pelkästään ilojen jakamista varten. Mulla on ainakin leveät hartiat, että jaksan tarvittaessa kanniskella vähän muidenkin murheita omieni lisäksi. =)

Halauksia, voimia ja tsemppiä kovasti!

Ja Tuulille vielä, uskoisin että raskaudesta iloitseminen ja nauttiminen tulee siinä vaiheessa kun se kunnolla konkretisoituu. Eli kun masu kasvaa niin että se kunnolla näkyy ja tuntuu ja ennen kaikkea siinä vaiheessa kun ne kauan odotetut liikkeet alkavat tuntua ja saat paremman kontaktin masussa majailevaan pikkuiseen.

Ja hössöttämään et välttämättä rupea ollenkaan, minäkin tein hankintoja vauvalle vasta kun tajusin että sehän voi syntyä ihan hetkenä minä hyvänsä.

No moikka Jazz ;) Teillähän on mukavaa kesäoloa ollut. Ikävä kyllä vaan sitten saada kesäflunssa kotiin tuomisina. Toivottavasti tyttö paranee pian! Kiitos kommenteista noitten liikkeiden suhteen. Minun terkkanikin on sitä mieltä, että vasta joskus 20. viikolla voisi jotain tuntua. Tämä on vaan niin tylsä vaihe, kun odottaa jotain konkreettista taas tapahtuvaksi. Rakenneultraan on tasan kaksi viikkoa. Vauva -lehdestä tulikin mieleeni, että sen verran "höyrähdin" viikonloppuna, että tilasin Vauva -lehden näytenumeron kotiin. En kyllä tiedä, aionko sitä sitten varsinaisesti tilata. Oiskos noista lehdistä hyötyä näin ensikertalaiselle?

Tuuli

Jazz ehtikin heittää väliin pari viisasta kommenttia ;) Niin se varmaan on, että minä en osaa ihan vielä näillä eväillä nauttia tästä raskaudesta. Tuntuu tosiaan siltä, että kaipaisi enemmän näyttöä asiasta. Nyt on välillä ihan sellainen olo kuin ei raskaana olisikaan. Tosiaan ihan vain kuin olisin lihonut kesäherkkujen seurauksena ;)

Tuuli

No minä oon taas megatylsä ja kerron vaan taas omasta voinnista..

Äitipolilla siis käyty. Lääkäri arveli, että kohdunsuu on vielä alkutekijöissään. Ymmärtääkseni sormelle auki, mutta kanavaa vielä jäljellä reippaasti. Vajaata 3,7kg painoarvio ja se olikin sitte ainut ihana asia tälle päivälle, ettei ole mikään jättiläinen arvion perusteella. Sanoi että lapsivettä ei enää ole mitenkään erityisen paljon, mutta vauva kuitenkin tekee hengitysharjoituksia, että ei ole syytä huoleen, napanuoran virtaukset oli hyvät. Lääkäri halusi minut sydänkäyrään, joka otettiinkin hieman vaihtelevalla menestyksellä.. Kätilö hermo pinkeenä tuskaili kun on mahassa oleva kaveri vähä haasteellinen. Eli luikerteli anturin alta pois =) sekasikiöinen Käyrä oli ok ja lääkäri päästi kotiin, "Tervetuloa viimeistään viikonpäästä, jolloin käynnistellään synnytystä"
Eli maanantaina klo 8.00 seuraava aika synnärille jolloin aloitellaan käynnistys, jos ei sitä ennen ala syntymään. Ok, olenhan minä ennemmin kotona odottelemassa, mutta oisin mie voinu sen nyytinki tuua tullessani.
Minkäs teet ku on hitaasti lämpenevät paikat =D *heh*

On se jännä että vaikka otin aamulla verenpainelääkkeen niin siltikin äitipolilla oli alapaine 105 =) mie vaan aloin nauramaan, et uskomatonta.

Mervi rv 40+2

Mervi, vaikka ei mitään kypsymistä vielä ollutkaan, niin hyvinkin nopsasti voi silti tapahtua. Mulla on kaikista ollut aivan epäkypsää viimeisessä neuvolalekurissa ja sen jälkeenkin, mutta niin se vaan sitten on kertarytinällä lähtenyt käyntiin. Myöskään laskeutumista ei ole tapahtunut ennen synnytystä.
Koitahan kestää, kyllä se sieltä tulee :-)

Kiva, että Jazziakin "näkyy". Harmillinen tuo kesäflunssa! Toivottavasti tyttö parantuu pian, ettekä nyt koko porukka tautia saisi.

Käyhän ihmeessä Antzi purkamassa tänne tuntojasi! Kyllä me jaksetaan kuunnella. Ei se elämä pelkäksi iloksi raskauden myötä tarvitsekaan muuttua :-) Varmasti on kyllä rankkaa sinulla nyt, kun ei kuitenkaan voi olla täysin varma. Toivotaan ja uskotaan parasta!

Tuuli, ei siitä kannata olla kuitenkaan murheissaan, vaikkei raskaus juuri miltään tuntuisikaan. Kyllä se sitten vauvan synnyttyä viimeistään tuntuu! :-)
Mulla tuntuu edelleenkin kans, että tämä raskaus vaan jotenkin valuu käsistä. Viikot vierähtää niin, ettei perässä pysy, enkä vielä ole mitenkään isommin iloinnut tästä koko touhusta. Ja tämä on mulle jotenkin niin uusi ja outo fiilis! Olen sen kuitenkin nyt hyväksynyt osaksi tätä raskautta. Eiköhän se sitten vauvan synnyttyä taas konkretisoidu ja vauvakuume iskee huippuunsa!

Kaprista kovasti kaipaillaan täälläkin!!!

Mulla myös nyt iskenyt vissiin se loppuraskauden väsymyskausi. Tämä helle ei sitä tietenkään millään tavalla helpota! Ei jaksaisi tehdä oikein mitään, plääh.
Vielä ei ole sukulaispojan aikataulustakaan tietoa, mutta kait hän tänään saapuu, kuten sovittiin. Kämppä on räjähdyspisteessä, kun kesäkeleillä ei paljon innosta nämä sisäkotityöt :-/ Ja viime viikolla oltiin paljon poissakin. Just ne pyykit on keritty hoidella ja sapuskat laittaa. Toi sapuskan laittaminen tosiaan alkaa tökkiä. Nyt kun tässä koko kesän on kahta lämmintä ruokaa päivässä vääntänyt, niin haluais jo vähän kevennystä siihen puuhaan! Ja itselle ei juurikaan mikään maistu.
Mulla on ollut hyvin kausittaisita tän raskauden aikana tuo ruoan maistuminen. Välillä nälkä on jatkuvaa ja vois syödä hevosen. Välillä taas näitä kausia, ettei mikään maistu.

Tehis rv 30+1

Joo, tiedänhän minä että voi tapahtua nopeestikin kun on tapahtuakseen.. mutta siis viimeistään viikonpäästä käynnistystä yritellään.
Saisi vaan tulla ilman käynnistyksiä.. siitäkään ku ei tiiä miten kauan sitte kestää..

Tehikselle: mulla on tainut ja iskeä loppuraskauden väsymys. Meillä tosin esikoinen hirveessä uhmassa ja itkee jotain uni-itkua myös öisin, joten yöt tosi katkonaisia. Olo kuitenkin kun jyrä olisi yli ajanut. Aika outo tunne meikäläiselle. Viikonloppuna oltiin menossa koko ajan ja sen huomaa nyt: taas on supistellut aika lailla ja muutaman supistuksen "keskivaiheilla" on aika mukavasti vihlaissut myös alaselässä. Ei taida tietää hyvää....Onneksi huomenna neuvola. Tosin siellä on kuulemma joku parikymppinen sijainen, mutta kaiketi pätevä sekin on...

Mervi: viikko on lyhyt aika, yritä rentoutua ja tehdä kaikkea mukavaa. Ehkä se vauva syntyykin jo ensi yönä.... Kyllä se sieltä putkahtaa kunhan on valmis.

Tuuli miettii vauva-lehden tilaamista. Itselleni tuli lehti jotain 1,5v ja onhan niissä jotain hyviä artikkeleja ja vinkkejä. Lisäksi niitä on mukava selailla. Nyt en ole hetkeen lehteä tilannut mutta silloin tällöin ostellut irtonumeroita. Ja niitä on mukava lukea myös myöhemmin. Ja tosiaan vinkkejä esim. vauvan pukemiseen, ihon hoitoon ym. Eli kyllä voin sanoa että mulle on ainakin ollut hyötyä!

Terkuin Kirppu