EX-KERMIT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niksulle mukavaa lomaa! :)

Merviltä odotellaan sitten neuvolakuulumisia! Hui oikeesti, ihan on tositoimet kohta sullakin käynnissä!!

Mä täällä pähkäilen tätä mun vuotoa... eihän se siitä miksikään muutu mutta tuntuu tylsältä odottaa sinne np-ultraan asti että taas tietäis vähän missä mennään. Sinnekin olisi vielä piiiiiitkät 1vk ja 6 pv. :)

10+1- 10+3 , on se tarkkaa nää ekat kk... ;)

Perjantaita, perjantaita! Ihanan aurinkoinen viikonloppu edessä...ainakin täällä etelässä :) Vilkutukset vaan Senoralle! Niksua just ajattelinkin, että oletkohan lähtenyt jo aamukoneella, mutta et siis näemmä vielä eli oikein hyvää lomaa! Minulle muuten kävi kerran samanlainen lipsahdus mieheni yllätyslahjan suhteen kuin sinulle. Olin ostanut meille netistä visalla lentoliput viikonlopuksi Berliiniin. Tämä tapahtui noin reilu kuukausi ennen matkaa. Minun piti kuitenkin vasta silloin edellisenä iltana ennen lähtöä sanoa miehelle, että vien sen viikonlopuksi jonnekin :) No sitten tuli visa -lasku ja avasin sen tietty ja jätin huolimattomasti jonnekin pöydän kulmalle. Mies sitten jossain vaiheessa oli sitä katellut ja kysyi ihan ihmeissään, että kenen kanssa olen matkalle lähdössä, kun olen ostanut kaksi lentolippua...meni kyllä hyvä yllätys vähän pipariksi :( Mutta olihan se matkakohde sitten yllätys ja tietty oli muutenkin tyytyväinen lahjaansa.

Mikähän mahtaa olla Mervin tilanne???? Kiva oli kuulla, että Bellamariialla on kaikki alkanut sujua hyvin!

Mitä Kirpulle sanottiin neuvolassa? Ovatko supistukset vähentyneet?

Ja Ninnikin oli selvinnyt muutosta kunnialla :) Ässä se taitaa edelleen muuttaa, kun ei ole kuulunut mitään.

Safiirin ultrakuulumisia ei olekaan vielä saatu, mutta he taisivatkin lähteä pariksi päiväksi sinne riemulomalle. Jokos ne koulut sitten alkaa ensi viikolla?

Onkohan Kapriskin jossain riemulomalla, kun ei ole kuulunut?

Miten Jazzin tytön synttärit sujuivat? Toivottavasti flunssa on jo hellittänyt!

Kiva kuulla Tehis, että jollekin muulle on myös kertynyt kesäkiloja :) Minusta tuntuu, ettei omassa navassa ole tapahtunut moneen viikkoon mitään. Joku pieni kumpu siinä on, mutta eipä se kai vauvamahalta näytä, kun kukaan ei ole kommentoinut mitään. Itellekin alkaa tulla sellainen olo, että tässähän pitäis laihduttaa, että mahtuis entiset vaatteet päälle. Minulla on yhdet semmoset äitiyscaprit, joita pidän lähinnä iltaisin, jolloin tuntuu, että maha turpoaa. Muuten olen pitänyt vielä vanhoja hameita ja housuja, joissa on vetskarit puoliksi auki ja niitten kanssa sitten pidempiä paitoja.

Kiitos kommenteista Vauva -lehden suhteen. Silloin, kun tilasin sen näytenumeron niin lueskelin vähän siellä keskustelupalstalla keskenmenoista ja kohtukuolemista ja minulle tuli samanlainen ahdistava olo kuin Niksulle. Alkoi taas epäilyttää, että mitä, jos siellä mahassa ei olekaan kaikki enää hyvin, kun en silloin viime syksynäkään tajunnut saaneeni keskenmenoa. Voi, kun ne liikkeet alkaisivat jo pian tuntua!

Oikein rentouttavaa viikonloppua ja terkkuja kaikille! Voikaa hyvin kuumuudesta huolimatta!

Tuuli hm täytyypä katsoa Ompun viikot eli minulla siis rv 18+2

Aurinkoiset heipat!

Kiitokset onnitteluista! Synttärit menivät mukavasti ihan meidän oman pikku perheen kesken ja kakku oli hitti. =) Sunnuntaina tulevat kummit ja parin viikon päästä pidetään sukulaisille kemut kun miehen veli kotiutuu puolentoista vuoden ulkomaan työrupeamaltaan.

Niksulle tosiaan oikein ihanaa ja rentouttavaa reissua ja mukavaa lomaa!

Antzile halauksia ja tsempitystä edelleen! Tuntuu tosiaan että alussa viikot matelevat etanan lailla ja näin loppua kohden kun pitäisi kauheasti valmistella vauvan tuloa, niin sitten viikot menevät pikakelauksella eteenpäin.

Hih, helpottaa lukea etten ole ainoa itseään kiduttava. Minäkin olen pariin kertaan erehtynyt lukemaan ahdistavia juttuja raskausajalta tai katsomaan jotain telkkariohjelmaa keskosista tms. ja se paha olo mitä siitä seuraa on jotain käsittämätöntä. Silti en osaa olla lukematta tai katsomatta ja mieheni aina ihmettelee mun tyhmyyttäni.
Vauvan liikkeiden tunteminen helpottaa pahinta tuskaa, mutta sitten kun niitä ei taas puoleen päivään ole tuntenut on seuraavan panikoinnin vuoro... ei kai sitä koskaan voi olla täysin rauhallinen ja levollinen odotuksen suhteen. Ja kuten ollaan monesti jo kirjoiteltu alkavat uudet murheet ja pelot sitten vauvan syntymän jälkeen.

Toivottavasti Mervillä on kaikki ok neuvolassa eivätkä paineet hirvittävästi kohonneet. Koska muuten sun miehesi kotiutuu sieltä reissusta?

Tehiksellä on taas hetken rauha maassa. Toivottavasti saatte nyt sitten oleilla pidempään ihan perheen kesken niin voit vaikka tarjoilla niitä eineksiä muutaman päivän ja levätä itse. Mä en kyllä voi käsittää miten sä oot jaksanut koko raskauden ajan olla touhuamassa niin valtavasti. Itse kun en ole jaksanut edes kotona siivota ruuan laitosta puhumattakaan.

Kiva kuulla että Bellamariialla on kotiutuminen sujunut hyvin ja poitsukin nukkuu pitkät yöunet. Hieno homma!

Ninnin perhe on kotiutunut uuteen asuntoon hienosti. Mitenkäs teillä tuo esikoisen opettaminen itsekseen nukahtamaan on sujunut, tai lähinnä sitä mietin että mitä keinoja olette totuttamisessa käyttäneet? Minä kun olen sitä tässä jo pitkään pohtinut mutta en ole omaa laiskuuttani saanut aikaiseksi sen tomerammin opettaa toista itsekseen nukahtamaan. Olisi kiva saada nukahtamani ja ennen kaikkea omassa sängyssä nukkuminen sujumaan jollain mallilla ennen pikkuveljen saapumista. Kaikki vinkit ja keinot otetaan siis ilolla vastaan!

Omppu pohti väsymystä. Sanoisin että väsymys johtuu pelkästään tästä kuumuudesta. Itse olen ainakin aivan poikki tästä helteestä johtuen. Muista juoda tarpeeksi vettä, se ainakin auttaa mua jonkun verran.

Senora käynyt piipahtamassa. Vilkutukset myös sinne päin! =)

Tytteli alkaa meillä olla jo paranemaan päin, joten selvittiin kesäflunssasta aika helpolla, onneksi! Oma napa kasvaa ja vauva möngertää masussa kovasti. Taitaa olla selkä masua päin ja jalat selkärangan suuntaan, sillä mitään selkeitä potkuja en tunne enemmänkin sellaista möngerrystä tosiaan. Ensi viikolla on seuraava nla sekä äidillä että tyttärellä, katsotaan kumpi meistä on ottanut enemmän painoa. =)

Aurinkoista viikonloppua ja ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 31+4

Heippa hanit!!!

Ihan ensiksi mielettömästi onnea Bellamariialle pojasta :)
Minäkin täällä nyyhkin onnenkyyneleitä kun luin kirjoitustasi.

On tosiaan poikavoittoista ollut. Josko Mervi sitten tytön pyöräyttää.
Sulla ei tosiaan montaa hetkeä ole jäljellä. Hurjaa..

Hirveesti ollut ikävä teitä!!
Ja kovasti tullut tekstiä... en varmana muista kommentoida 90prosenttiakaan, mutta yritetään.

Niksulle ihanat lomat! olet tosin jo pois koneelta, mutta lähetetään silti :)

Sitten Jazzin tyttärelle sylintäydeltä onnea 2-vuotis juhlista!!!!
Meilläkin on vastaavat juhlat muutaman viikon päästä. Voi itkut... aika menee niin nopeesti (paitsi tässä raskaudessa) että ei voi käsittää miten iso tyttö on jo. Tai pienihän siis, mutta silti jo 2v... nyt parun täällä.

Safiirille onnea ultraan!!! Olenkohan tässäkin asiassa vähän myöhässä.

Mitäs vielä...
Omppu jäänyt kiinni raskaudesta :)
No kyllä se noilla viikoilla pitääkin jo näkyä. Tietty poikkeuksia täytyy olla - Tehis ;))
Multa mennyt ihan ohi ompun poika.. siis että poika tulossa. Onnea pojasta siis jo näin tässä vaiheessa.
Mäkin haluaisin NIIIIIIIN kovasti tietää kumpi tulloo, mutta mies ei halua =(

Tuuli ainakin ihmetteli, että milloin osaa alkaa nauttimaan raskaudesta.
Itse olin vielä hetki sitten sitä mieltä, että tässä raskaudessa sitä hetkeä ei tule, mutta nyt voin sanoa, että suhteellisen rennosti olen viime viikot ottanut. Siis ei enää pahempaa panikointia.
Yksi iso syy siihen on mun ja vauvelin jonkinlainen ihme yhteys ... siis 99,5% aina kun mietin, että ei ole hetkeen tuntunut liikkeitä, niin heti alkaa pieni murmeli siellä potkia ja nyrkkeillä äidin mahaa vasten.
Ei siis tartte tökkiä yms vatsaa. Esikoisesta ei kyllä ollut näin. Häntä piti herätellä jotta sai iskuja palleaan :))

Ninnille onnea uuteen kotiin!!
ja Ässälle voimia muuttorumbaan ja talon laittoon. Siis asumiskuntoon.

Tehiksen vauhtia ihmettelen minäkin. Varsinkin kun teillä noita omia kullanmuruja on jo 3... no, nimi kertookin kaiken :)
Olikos teillä hauska risteily?
Meillä tyttö oli niin irti koko laivareissun! Piti aivan mielettömästi ja monta tuntia sitä vierähtikin siellä isommassa leikkipaikassa.
Mutta tohon huolettomaan raskauteen vähän takapakkia; laivalla oli 2 todella vakavasti vammautunutta lasta/aikuinen ja arvatkaa tuliko mulle hirvee itkukohtaus kun olin toisen heistä nähnyt... piti juosta hyttiin asti voivottelemaan ja mieskö siitä oli TAAS ihmeissään.
Ei vaan mene sen kaaliin, että raskaana KAIKKI mielialat ovat normaaleita!! Ainakin mulla...

Kesäkiloista ollut puhe. Mulle on tullut ylpeästi 1kg/vk tässä viime neuvolakäynnin jälkeen :)))) Mutta olen kyllä syönyt niin paljon kaikkea hyvää, että ei ihme.
Miehen loma kestää vielä reilun viikon, joten sen aikaa saa antaa mennä, mutta sitten taas normalisoituu ruokavalio. lupaan ja vannon !

Kurjaa toi Antzin kokema vuoto =(((
Vaikka uskonkin sen olevan täysin normaalia/ei mitään vakavaa, mutta henkiselle puolelle varmana tosi rankkaa! Onneksi ei sinne ultraan kuitenkaan niin hurjasti ole aikaa. Vaikka odottavan aika ON pitkä.

MItenkäs tosiaan Kirpun tilanne? Toivottavasti on supparit loppu.

Tää mun teksti hyppii ihan mielettömästi, mutta koittakaa kestää :) En jaksa edes lukea mitä olen jo kirjoittanut, joten saattaa tulla kahteen kertaan kaikki.

Meillä on vähän toisenlainen "ongelma" ton tytön nukahtamisen kanssa. Häntä kun ei ole ikinä nukutettu (kuullostaapa kauheelta..) vaan on viety sänkyyn pitkien pusujen ja halien kera ja laitettu unilaulu soimaan ja jätetty sinne nukahtamaan. Sinne sitten nukahtaa ittekseen. Tietty on päiviä, jolloin ei halua nukkua vaan kukkuu ja huutelee sängystä pitkäänkin, mutta yleensä kyllä nukahtaa tosi helposti.
Niin se ongelma huomattiin nyt laivalla, kun oli aika mennä nukkumaan, niin tyttöähän oli ihan intopiukalla kun me oltiin nukkumassa samassa hytissä. Ei millään meinannut rauhoittua vaan hyppi ja lauleli siellä matkasängyssä.. :) no onneksi se nukkumatti vihdoin löysi perille.

Niin tosiaan lomailtu ollaan aivan ihanissa keleissä :)) Ja olen kyllä hyvin saanut väriä!
Ei ne mun näppylät mitään aurinkoihottumaa tosiaan olleet. Olen nyt tullut siihen tulokseen, että mulla oli joku samanlainen raskausihottuma kuin tehiksellä.
Tää tosin kesti yhteensä alle kk, kun eikös tehiksellä ollut pidempi...?!
No, anyway, kunhan lähti pois, eikä tule takaisin.

nyt täytyy mennä takapihalle hikoilemaan!

haleja kaikille hirmuisesti ja toivottavasti tässä ehdin tulla koneelle vielä uudestaan ennen uuteen reissuun lähtöä

kapris 28+1

Niin minä sitä vähän ajattelinkin, että Kapris on ollut lomasta ja auringosta nauttimassa :) Kiva kumminkin, kun maltoit täällä pistäytyä!

On se muuten Jazz kumma, miten sitä aina "eksyykin" sinne keskenmenoista/kohtukuolemista ym. ikävistä asioista kertoville sivustoille. Onkohan minussa joku vika??? Minä vain surffailen lukemassa tuommoisia, kun muut (ainakin mitä olen täällä käynyt tammikuisia lukemassa) tekee netissä vaunuvertailuja ja käyvät niitä ostamassa. KÄÄK! Minä, kun toivon, että ne vaunut ilmestyisivät meidän oven taakse itsestään, kun olen synnyttämässä :)

Olen kyllä kanssa samaa mieltä, että tuo Tehiksen vauhti saa minut aina kateelliseksi. Alkuraskaudessa en jaksanut siivota ollenkaan ja nyt ei ole pitkään aikaan huvittanut...joten on meillä kyllä sen näköistäkin :)

Mutta nyt lähden viikonloppua viettämään, enkä aio kyllä vieläkään siivota!

Tuuli

ps. Miten minusta tuntuu, että Merville on tulossa poika?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuli!:
ps. Miten minusta tuntuu, että Merville on tulossa poika?

Alkuperäinen kirjoittaja *kapris:
On tosiaan poikavoittoista ollut. Josko Mervi sitten tytön pyöräyttää.
Molempia on veikattu tulevaksi ja minä vain myhäilen... ei oo teillä enää pitkä aika oottaa ;) Naapurit tuntuu olevan kans vakaasti tyttömieltä..

Jazz* kyseli että millonka se ukko kotiutuu, niin su-ma yönä..

Neuvolassa oli kaikki ok, pissassa ehkä ihan hitusen valkkarit plussalla, mutt ei edes korttiin merkinnyt plussana kun sanoi että ei oo niin varma.. Ompas mulla kotona nuita tikkuja niin voin seurata. Verenpaineet oli hyvät, otinkin kyllä ennen neuvolaa verenpainelääkkeen mut alapaine oli 80 ja oisko yläpaine ollu jotain140. Sydän jumpsutteli mukavan tasaisesti (meinasin vahingossa kirjoittaa että tappavan tasaisesti =D) ja sf-mitta pysyi samassa kun viimeksi eli 36cm,mulla ei oo tullu sitä ensimmäistäkään hassua tai vähemmän hassua supistusta. Mulle terkka arveli ettei mulla ees maha laskeudu.. Pitkän ihmisen "etu".. ja meilläkään oo minkäännäköisiä tulppia irtoillu, ainakaan tietoisesti..
Pojan kans tässä kotona ollaan, äitisä tulee hakemaan kuudelta viikonlopuksi. On taas ollu melko totuttelu viikko kun oli äitisä luona kolme viikkoa kesälomalla.. On taase ne "hyvät tavat" vähä unohtunu äitisä luona ollessa. Harmillisia takapakkeja mutta minkäs teet.. Pitää sinkoutua pitkäkseen vähäksi aikaa, niinhän tuo ramasoo, ku meni viime yönä myöhään valvoessa ja jutellessa avon serkun kans (tuli siis meille yöksi, jos lähtö oisi tullu, ettei poika jää yksin.) En muista joko kirjoitin siitä kun toissailtana vasta muistin et entäs sitte ku ukko lähtee reissuun ja poika äitisä luo, niin mittees teen tuolle koiralle, jos lähtö tulee... Soitin sitte kaverille et hakeeko hän koiran hoitoon jos mulla pitää mennä synnyttään, niin aiko hakea.. Nyt pitää vaan vara-avaimelle miettiä jemmapaikka talon läheisyydestä, että ei jää koira sisään ja hakija ulos =D
Tilitys päättyy, Kiitos! rv 40+6

Illastusta..

Ajattelin tulla piipahtamaan ja juutuin nyt sitten vähän "runoilemaankin".

Meillä on aikamoinen viikonloppu tässä alkanut.. tai siis sitä on valmisteltu jo viikon verran.. Järjestetään iso urheilukisa ja siellä hurahtaa talkoissa koko viikonloppu. Tänään oltiin 12-20 ja huomenna 9-20 + su 9-18.. Ei tuo ilmakaan taida paljoa lohtua tuoda.. hellettä, hellettä.. Onneksi esimies oli ajatellut minun voimia ja laittanut pyytämäni vapaan viikonlopun jatkoksi vielä maanantain ja tiistain vapaiksi.. Saapahan sitten lepäillä viikonlopun uupumuksen pois..

Oma olo on ollut suht koht hyvä.. jos ei lasketa närästystä, suonenvetoja, väsyä ja ainaista pissahätää..

Keskiviikkona kävin yksin ultrassa ja tinkasin lääkäriltä sukupuolta.. Sain sen sitten kuulla, mutta ei ole 100% varmaa.. päätettiin sitten isännän kanssa pitää se omana tietonamme.. Olin jo etukäteen ajatellut, että toisaalta se on ihan sama.. Kun on poika niin toivois tyttöä, mutta pojallekin olis jo kaikki valmiina.. kaksipiippuinen juttu.. Kumpi tahansa, niin on meille enemmän kuin tervetullut ! Muuten ultrassa kaikki OK! Paikat olivat "tiukasti kiinni" ja kokoarvio oli huikeat 1230g.. lasketun ajan painoarvioksi tuli 3500g.

Lääkäri kyseli kyselemistään, että kuinka jaksan töissä käydä ja lupasi kirjoittaa sairaslomaa ihan milloin vaan.. Käski vielä olla itsekäs ja ajatella vain omaa ja vauvan hyvinvointia.. No, katsotaan.. Itse ajattelin jo aikaisemmin, että käyn kyllä elokuun töissä ja sitten vois jo jäädä huilimaan, mutta saa nähdä.. Lääkäri vaan totesi, että parempi huilia kuin katua myöhemmin..

Tästä viikonlopusta kun selvitään niin ensi viikonloppuna olis lauantaina häät ja sunnuntai menis Linnanmäellä.. isännän työpaikka tarjoaa 4 tuntia pyöritystä ja kieputusta ilmaiseksi niin onhan se mentävä..

Hyviä vointeja kaikille !!!

Pikku2 RV29+1

täällä taas...
mekin mennään lintsille sunnuntaina joten silmät auki mahakkaitten naisten lähellä pikku2 =)))
tosin siellä saattaa olla muutama muukin...
no kiva kuitenkin sit arvailla mielessä, että oisko tossa "tuttu" kun raskaana oleva nainen tulee vastaan.

hyvät yöt kaikille!!!

Heipsulista!

Pikaisesti nytkin vaan pyörähtämässä. Tarvis mennä nurtsi leikkaamaan, kun pikkumies tuossa just nukahti.
Huh, on siellä kuuma! Aamupäivä oltiin pihalla ja yritin vähän muka haravalla tehdä mullantasoitushommia. Meinas pääasiassa mennä haravaan nojailuksi tuo homma :-) Tänään ei viitis edes rantsulle lähteä. Täytin just pikkumiehelle altaan tuohon terassille, niin pääsee illalla siihen pulikoimaan.

Senora, ei ollu Peppi tuo näytelmä, mitä käytiin katsomassa. En taida nyt viitsiä kertoa mikä oli, kun oli tilausnäytös. Parempi yrittää peitellä kaikkea mahdollista, kun noita faneja tuntuu taas pyörivän...
Ompulle muuten vinkiksi kesäteatteriin, että muistahan ottaa tyyny peffan alle! Mulla ei ollu mitään ja hitto, että oli häntäluu kovilla. Vielä tuo lähes 13-kiloinen pikkumies pääasiassa viihty sylkyssä, niin siinä oli painoa kerrakseen :-)

Kiva kun kadonnut lammas Kapriskin on löytynyt!!! :-)

Vai ei se Pikku2 meille paljasta sukupuolta... :-/ Poika taitaa kummiskin olla??? ;-)

Joku fani on sitten päättänyt taas alottaa ihan ketjun mua varten. Hieno homma! :-D
Sen verran olen sosiaalipsykologiaa lukenut, että tiedän kyllä, mitä tuolla haetaan. Heh, eipä viitsi kauheasti vastailla! Sen verran kyseisen aloittajan persoonallisuutta voisi myös tulkita, että parempi olisi, jos peiliin katsoessaan laittaisi vaikka jonkun Unikko-kuosillisen (tai ehkä muodimukaisempaa olis tuo Päärynä) liinan naamansa eteen, niin tuntuisi keveämmältä olo ;-) Voipi ahistaa liikaa :-D :-D :-D

Älkää muuten hyvät ihmiset kadehtiko mun energisyyttä. Sitä nimittäin ei ole! Tulisitte katsomaan tätä huushollia tälläkin hetkellä. Itse ainakin odottelen, jos taas vauvan syntymän jälkeen tulisi se energinen kausi. Tämä loppuraskaus ei kyllä ole energialla pilattu :-)

Jazzin 2-vuotiasta en muistanut onnitella ollenkaan, höh. Nyt lähtee siis vielä myöhästyneet onnittelut sinne! <3

Yritän ensi viikolla palailla niihin treffiasioihin. En ole tällä viikolla millään kerinnyt. Tiistaina alkaa lapsilla koulu ja keskiviikosta alkaen sitten pikkumies menee hoitoon. Pitäisi jostain kaivaa opiskelumotivaatio esille :-/
Torstaina muuten mennään nyt kuitenkin siihen 4D-ultraan. Olen sitä jahkaillut eestaas ja päätin kuitenkin käväistä. Taitaapi olla viimeinen tilaisuus käydä sitä kokeilemassa, jos lapsiluku nyt täyteen tulee :-)

Kaikille kovasti terkkuja ja yritetään ensi viikolla perehtyä paremmin kaikkien kuulumisiin! Lukenut olen kyllä, mutta muisti pätkii nyt pahasti... Toi helle!

Tehis rv 30+6

Täältä pikaisesti sunnuntaihuomenet ennenkuin menen aamukahvin keittoon. Mulla oli tämmönen luksusaamu kun olen itsekseni kotona.

Multakin on vähän livahtanut ohi tämänkertaiset Tehiksen "ihailijoiden" tempaukset kun en ole paljon ehtinyt täällä käydä. Mutta tiedetään kyllä mikä siinä on takana:KATEUS. Kyllä mäkin välillä kadehdin tota Tehiksen vauhtia ja energisyyttä... Mulla itselläni energisyys menee ihan aaltoina. Välillä teen jos jonkinlaisia hommia ja sitten olenkin ihan puhki. Hirveesti tekisi mieli laittaa vauvalle kaikkea valmiiksi ja siivota kaappeja ym. mutta ei pysty ton täystuhotyttären kanssa ja sitten ei oikein jaksakaan. Illalla kun saadaan tyttö nukkumaan niin olen aina ihan valmis itsekin sänkyyn.

Neuvolassa tosiaan kävin alkuviikosta ja kuten Tehis arvelikin niin eihän siellä kohdunsuun tilannetta katota. Ajattelinkin että saan vaan ammattilaisen mielipiteen asiaan. Kaikki arvot olivat ok: sf 30, RR 117/64, hemppa 127 jne.Kuulemma uudelleensynnyttäjä tuntee usein kaikki "vaivat" herkemmin kuin ensisynnyttäjä. Mutta levätä pitäisi. Nythän neuvola sitten onkin taas jo reilun viikon päästä.
Eilen oli kyllä sellasta pientä kipusupistelua 15min. välein. Lepäilin koko illan ja sitten onneksi meni ohi. Eikä yhtään koventunut. Huh...

Nyt menen aamukahvin keittoon ja lehden lukuun. Heipparallaa!

Huomenet!
Piti näin sunnuntaiaamun aluksikin avata kone, kun pitää käydä yksi osoite tsekkaamassa Enirosta... Isäntä ilmoitti, että hän pitää tänään vapaapäivän noista kaikista hommista, joten pitää se sitten hyödyntää ja käydä vähän reissuilla. Pitää keskimmäiselle hankkia uusi sänky ja samalla käydään vähän muillakin asioilla. Meinattiin jopa ex-tempore ostaa sähköpiano, kun oli lehdessä jollain myynnissä, mutta olikin vääränlainen... Vaarallisia nämä vapaapäivät :-) Tietää rahanmenoa!

Toivotaan Kirppu, että tosiaan vaan herkemmin nuo kaikki tuntemukset bongaa, eikä ole mistään muusta kysymys. Vaikka aletaan olla kyllä tosi hyvillä viikoilla jo, jos jostain syystä vauva syntyisikin! Just aamun Turun Sanomissa oli keskosista juttua ja isännälle kans totesin, että tuon asian suhteen alkaa olla ihanan paljon viikkoja :-) Yksi vauveli oli 600-grammaisena syntynyt pari kuukautta sitten, 2,5kk ennen laskettua aikaa.

Samanlaista puuskittaista se energisyys on täälläkin Kirppu! Ja musta tuntuu, että se on kovin valikoivaa myös :-) Rutiinihommiin ei tahdo olla millään energiaa. Tietty pakko se on painaa pakolliset asiat, vaikkei niin energiaa oliskaan. Kyllä sitten välillä saan sellasia räjähdyksiä, kun riittävästi itseäni väsytän.
Perjantaina sain just hepulin, kun tulin töistä neljän jälkeen. Olin kuvitellut, että isäntä täällä on syöttänyt lapsille ne einekset ja iltasuunnitelmissani oli joko pihalla oloa tai ostoksilla käyntiä. Eiköhän täällä ollut lapset ruokkimatta ja sen sijaan oli hankittu kavereita muksuille, joille ei pyttipannupussit olis edes riittänyt. Kaikille kavereille ei ole tapana sapuskaa tarjoillakaan, jos vaan käyvät tässä olemassa pari tuntia. Mutta sillon kun on kylän toiselta puolelta kuskattavia ja pidempiaikaisia, niin on ollut molemminpuolin tapana, että ruokaakin saa. Hitto, siinä sitä sitten lähdettiin kauppaan ja sapuskaa tekemään koko poppoolle. Ja kello oli seitsemän, kun mun ilta alkoi :-/ ARGH! Joku oli naamari väärinpuolin siinä kohtaa! ;-)
Että useimmiten se on sellasta PAKKOENERGIAA, jota virtaa. Ei ole vaihtoehtoja.

Yes, mutta nyt virtaa hiki siihen malliin, että pitää lähteä suihkuun. Meillä yläkerrassa on aikas kuuma :-/
Rattoisaa sunnuntaipäivää kaikille!

Tehis rv 31

Ai niin, Merville kovasti tsemppiä huomiseen, jollei ole jo tositoimiin päässyt!
Tai ehkä vähän toivotaankin, ettei nyt olisi ilman isäntää joutunut lähtemään...

Mie täältä oo yhtään mihinkään lähteny =D
Jospa se vaikka illalla alkas ilmottelemaan tulostaan, ettei tarvisi käynnistellä ja ukonki pitäs kotiutua joskus 2aikaan yöllä.. Niinhä mie vähä arvelin että ei tämä käynnistämättä synny, et huoletta pysty ukko reissussa käymään. =D vaikka ikinähän sitä ei tiiä. Hyvin oon saanut nukuttua ja just mietin josko alkas ton yhden häkkieläimen häkin siivoamaan ettei oisi ekana hommissa kuhan sairaalasta kotiutuu.. ukon kutale ei aikonu sitä siivota.. tai tuli siis semmosella äänensävyllä että "En halluu siivota" kyllähän se siivoo ku tarpeeksi ärähtää.. van vielä ku ite voi niin samapa tuo on itellä hinkata.

Mervi rv41+1

Tosiaankin, TSEMPPIÄ MERVI!!!

Ja huomasin muuten Tehiksen "oman" sivunkin... heh. Mitä mieltä nyt sitten olet niistä Unikoista?? Hih, hih. Kyllä joillain on sitten tekeminen vähissä.

Kirppu 30+4

Iskä lähti lasten kanssa urheilemaan ja jätti minut rentoutumaan :-) Aloinkin tuossa kameraa tyhjennellä, kun tajusin, että olis kohta syytä opetella pitämään tuo muistikortti tyhjänä ja akku ladattuna. Eipä sitä toivottavasti vielä hetkeen tarvita, mutta kannattaa jo ottaa tavaksi!
Samalla siis vatsakuvan päivitystäkin. Nappasin kuvan tänään eli rv 31. Ja toivottavasti onnistuu heti eka kerralla tällä kertaa ;-)
824878.t.jpg

Heh, vai pidänkö Unikosta :-) Sanotaan näin, että yritys kategorisoida minut stereotyyppisesti Unikko-ihmisiin ei natsannut kohdalleen... Ei löydy tästä huushollista sinistä ja punaista unikkopurnukkaa :-D
Voi voi, sanon minä :-D
Mervi, tuo ketju on varmaan pudonnut jonnekin muulle sivulle jo. En ole käynyt katsomassa. Mutta tämä fanitus menee aina sykleissä, on ollut siis useasti ennenkin. Riippuu tämän fanittajan mielenterveyden tilasta. You know; maaninen & depressiivinen kausi vuorottelevat :-D

Kivaa, Mervi saa tulevan isukin mukaan! Vielä lähtee lisätsempityksiä täältä!
Voisit vielä kuvan päivittää sinäkin, eiks juu? ;-)

Tehis rv 31

Iltaa!

Merville tulin minäkin toivottamaan tsemppiä! Mahtaisikohan masukas ymmärtää lähteä tulemaan itsekseen ensi yönä?

Tehiksellä tosiaan on taas uusi fanitusketju, joka ei onneksi ole ottanut tuulta allensa. Ei voi kun ihmetellä miten joku jaksaa. Onneksi et Tehis ota siitä sen kummemin paiseita, se onkin varmasti paras tapa käsitellä sen tekemisen ja ajattelemisen puuttesta kärsivän ihmisen oikkuja.

Hienoa että Kirpulla oli kaikki arvot ok! Heh, tuo lepääminen on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Meillä asuu myös täystuhotytär, joka kummasti juuri 2 vuotta täytettyään on ottanut täysin uuden vaihteen tuossa uhmaiässä. Tänäänkin olen joutunut erinäisiä kertoja laskemaan sataan tsiljoonaan etten menettäisi täysin hermojani. Toivotaan etteivät supparit ole sen pahemmin enää paikkoja sulla avanneet!

Onneksi sait Tehis tänään sitten levättyä ja enemmän sitä omaa aikaa tuon perjantaina menetetyn lepoajan sijaan. Mulla on ollut kaikkea muuta kun tyttelin kummit olivat tänään juhlimassa synttäreitä. Onneksi on noita puolivalmisteita, joita olenkin aivan huoletta käyttänyt.
Mulla energiaa ei ole edes puuskittain, mutta sitäkin suuret suunnitelmat kyllä. Toteutus on sitten jäänyt yleensä puolitiehen. Kuten Kirppukin kirjoitti, olisi tosi kiva järjestellä ja valmistella vauvan tuloa, mutta kun ei millään jaksa tahi ehdi.

Mukavaa kun Kapriskin oli käynyt ilmoittautumassa! Teillä loma on näköjään sujunut kivasti ja ihottumakin jo hellittänyt. Mä taidankin olla sitten seuraava potilas, sillä eilen huomasin poskella pientä ihmeellistä näppyä rykelmässä. Ei vaikuttanut aurinkoihottumalta, sillä se on mulla yleensä ollut vähän vesikellomaista.

Voih, Pikku2:n meinaa pitää sukupuolen meiltä salassa. Tiesikö Mervi muuten kumpi on tulossa?

Nyt täytyykin mennä iltapesulle tyttelin kanssa, joten jatkan juttua myöhemmin.

Aurinkoista iltaa ja ihanaa alkavaa viikkoa teille kaikille!

T. Jazz rv 31+6

Sunnuntai iltaa vaan minunkin puolesta! Kirjotellaan näemmä Jazzin kanssa peräkkäin -ensin Kermeissä ja nyt täällä :) Ei minulla mitään asiaa ole, tulin vain Mervin tilannetta katsomaan. Oikein paljon tsemppiä huomiselle ja ilmoittele sitten, kumpi tuli :) Kun minä tuossa ylhäällä "ennustin" poikaa, se tarkoittaa, että varmasti syntyy tyttö... on minulla sen verran huonot ennustajanlahjat.

Me ollaan onnistuttu miehen kanssa keksimään tytölle nimi, josta kummatkin tykätään. Pojan nimeä ei tosin meinata keksiä millään...keskustelu tyrehtyy aina siihen, että mies sanoo, että sehän on tyttö, ettei me edes mitään pojan nimeä tarvita. Hm mitenköhän tuon laita nyt sitten on :)

Hyvä, että Pikku 2:lla ja Kirpulla on neuvolassa todettu kaiken olevan kunnossa. Pikku 2 oliko sulla niitä rajuja suonenvetoja edellisessäkin raskaudessa? Minulla on nyt meinaa alkanut ne kanssa. Aivan järkkyä, kun yhtenä yönä heräsin siihen. Pystyykö niitä estämään tai lievittämään millään?

Vai on Tehiksen fanittaja päässyt jo oikein elämää suurempien kysymysten äärelle? No joo, kuten todettua, toisilla on tuo oma elämä vähän hukassa. Mut ihana on toi sun mahas! Pikku pallero! Mä en varmaan kehtaa tämän mun pömppöni kanssa edes tulla sinne tapaamiseen ;)

Yes mulla kutsuu nyt mies :) Haluaa kuulemma tulla jotain tekemään koneelle...

Tuuli
ps. Nyt on parina päivänä tuntunut vatsassa semmosia epämääräisiä muljahduksia, oisko ne nyt niitä liikkeitä?????

Minun masukuvat on tällähetkellä puhelimessa kun ukkeli vei sen kameran mukaansa.. kyllä minä asiasta vähä mainitsin, mutta vei sen silti... =( No herätään vaikka kahden aikaan yöllä kuvattavaksi. Ja kova homma nyt rueta siirtelee puhelimesta muistikortille ja kortilta koneelle ja ja ja.. eli en millään viiti =D

Sopii toivoa että käynnistyisi yöllä niin ei tarvis käynnistellä aamulla. Tänään oon taas päivän ollu menossa ja ei merkkejä. taidan rueta katsomaan elokuvaa ja jumppailla pallolla samalla niin jospa se siitä..
Eilen illalla katsoin Aavelaiva elokuvan nauhalta ja voi vitsi että oli jännä. Ennen nukkumaan menoa piti lukea lehteä et sai ajatukset muualle =)
Niskat on aika hyvin jumissa ja alkaa taas vähä päätä särkemään, voi kyllä osittain johtua siitäkin ku irroitettiin autosta kalvot ja liimat piti irroittaa tinnerillä. Saa sitten uudet kalvot autoon kun entiset oli niin risat. Joo tiedetään et ei saa imppailla tommosia raskaana ollessa (tuskimpa tuo olisi järkevää ei raskaanakaan) mutta nyt vielä kerkesi ja oli kaveri apuna..

Jazz, kyllä Mervi tietää kumpi tulee, mut en oo sitä teille "paljastanut" ;)

Ihan takuulla ilmoitan kumpi tulee. Meidän rapun naiset on vakaasti tytön kannalla, kun taas kaverini kaveri (mies vielä) sanoi että ihan selvä poikamaha. =) tiiä heistä sitte.
Mutta minäpäs en varmaan tänne tule enää "ihan heti" (ellei sitten mene yö/aamu valvoessa)
Kahdeksalta menen sinne synnärille ja ilmoottelen sitte ku pystyn että mitä siellä tapahtuu. Siellä ku ei taida koneita olla niin pitänee odottaa kotiin pääsyä. Kiitos teille kaikille ihanista tsempityksistä ja muistelen teitä ponnistellessa.
Eipä mulla tässä tämän tärkeämpiä..

Mervi ja MattiAnitta 41+1

Huraa, huraa ja huraa! Keskiviikon ultrakuvassa näkyi Nelkku heiluttelemassa käsiään kasvot kameraan päin. Sain mukaani hienon kuvan, jossa näkyy kasvonpiirteet silmineen päivineen. Meinasin ihan alkaa parkuun siinä pöydällä maatessani. Etukäteen niin kovasti hermoilin, onko massussa ketään vai ei. Laskettu siirtyi hieman. Ja kaikki oli kunnossa. Nyt voipi sitten huokaista. (kopsasin tuon Helmimammoista)

Merville tosiaan tsemppiä tähän päivään! Saapas nähdä, kumpikos se vauveli on.

Muuten, koitin viikonlopun aikana päästä tänne kännykällä. Jostain syystä puhelin herjas aina että muisti täynnä. Tehis, säähän ainaki oot pistäytyny telefoonin välityksellä täällä. Miten siinä onnistuit?

Nyt ei kerkeä muuta kuin terveisiä kaikille kovasti. Täytyy jossain vaiheessa ihan ajan kanssa lukea jutut. Ai niin, tänään ne tosiaan alkaa ne koulut ja meidän ekaluokkalainen lähtee opintielle.

Safiiri ja Nelkku 12+1

Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)