EX-KERMIT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut Senoralle... Mies taitaa hetken sulatella ja kommentoi sitten.

Nyt pitää laittaa kone kiinni kun ukkonen paukkuu päällä ja vettä tulee kun aisaa. Laitan myös piakkoin Tehikselle meiliä.

Kirppu

Jännää kohta tulee Tehikseltä varmaan postia... Täytyykin alkaa etsimään edustuskelpoista valokuvaa :D Mä olisin voinut ottaa Omppu sut kyytiin, mutta olet vähän väärässä suunnassa mun reitteihin nähden. Mut ehkäpä joku muu on tulossa sieltä ohi? Varmaan selviää pian, kun päästään paljastamaan kaikki loputkin salaisuudet!

Vai oli Senoran mies järkyttynyt...no eiköhän se siitä selviä ;)

Tuuli

Mäkin muuten aamulla tuumasin itekseni, että Senoran mies ei ehkä "uskalla" vielä antautua tilanteelle.. ehkä hänellä se km kummittelee vielä mielessä. Mutta tällä kertaahan kaikki sujuu loistavasti!!

Onko kukaan muuten seurannut maanantaisin ykköseltä sitä Tahdon asia -sarjaa? Hitto että sai taas eilen nauraa, poikakin tuumasi moneen otteeseen, että "urpo kiinni" (=turpa kiinni.. =D )

en oo uskaltanu käydä la:ta katsomassa... huhtikuulle menee...

telkkaria en oo juhannuksen jälkeen katsonu... Ens kuussa muutetaan takaisin vintille nukkumaan ja telkkarin ääreen... Kesä ollaan nukuttu saunakämpässä...

=D Senoran vauva on saanut alkunsa saunakämpässä. Näköjään ollut positiiviset vaikutukset telkkarivapaalla kesällä! Minäpäs laskinkin jo Senoran la:n :)

Omppu ja tekemiset edelleen vähissä. Hain kahvia ja oon koko päivän kitunut herkkujen puutteessa, niin ilokseni löysin kaks palaa fatserinsinistä laatikosta just!

Vai on Ompulla tylsää...mulla olis hommia, mut tuli yhtäkkiä kamala väsy eikä huvitakaan tehdä mitään. Täytynee lähteä teelle. Minun kätköni taitaa olla sen verran hyvin syöty, ettei sieltä löydy mitään mukavia yllätyksiä suklaan muodossa. Minulla muuten kanssa on alkanut selkä väsymään, kun tässä tuolilla istuskelee päivät pitkät. Mä kattelin sitä Tahdon asiaa silloin, kun se tuli ekan kerran telkasta. Hyvä sarja!

Niin eli ei siis mitään asiaa :)

Tuuli

Voi miten ihania uutisia senoralla oli! Omat jutut unohtuivat täysin ja vaikka äsken luin kaikki teidän mukavat kuulumisenne, taitaa kommentointi tällä erää jäädä hyvin niukaksi.

Taitaa tosiaan senoran miehellä olla pienoinen positiivinen järkytys päällä. Eiköhän illalla niitä kommentteja ala herumaan kun hän on ensin sulatellut uutista. Ja miten romanttista että vauveli on saanut alkunsa saunamökissä.

Kiitos Ninni vinkeistä, täytynee tuota tarra-asiaa kokeilla sillä ne ovat todella in ja pop tällä hetkellä.

BM:n vauva-arki kuulostaa kyllä niin ihanalta. Luettuani niitä ja muiden jo vauvautuneiden juttuja iskee kauhea malttamattomuus. Mutta kyllä nämä viikot tässä nopsasti menevät.

Tuulille kovasti tsemppiä ensi viikon ultraan! Oliko Antzillakin ensi viikolla np-ultra, kovasti tsemppiä myös sinulle!

Nyt on siirryttävä omaan napaan ennen ulos menemistä. Käytiin aamulla neuvolassa, tyttelillä oli 2v.-nla ja mulla normaali tarkistus. Tyttö sai kovasti kehuja, pituus +1 käyrällä ja paino nollalla, sopusuhtainen ja tasaisesti kasvava tytteli.
Tasaisesti kasvaa myös äitinsäkin. =) Sf-mitta oli 31,5, yläkäyrillä mennään mutta tasaisesti, painoa on nyt kaiken kaikkiaan tullut 3,5kg, vähän meinasi tulla noottia mutta en jaksanut ottaa siitä itseeni. Hemppaa ei mitattu, mutta verenpaine oli ok ja saan todennäköisesti terkkarilta todistuksen viimeisen viikon poissaololle, joten töihin ei enää tarvitse mennä. Yllätyksekseni pääsin ultralla kurkkaamaan vauvaa kun terkkari hieman epäili että olisiko tämä masutyyppi ollut perätilassa. Onneksi hän pötköttää siellä raivotarjonnassa ja on jo aika alhaalla. Toivottavasti ei enää siellä kääntyile!
Vauveli näytti jotenkin niin söpöltä vaikka oli ihan perinteinen eikä mitenkään hyvälaatuinen 2d-ultra. Iski hirveä kaipuu, mutta kuten jo totesin: äkkiä nämä viimeiset viikot tässä vierähtävät.

Nyt täytyy lähteä ulos enne kuin tyttö hermostuu totaalisesti.

Ihanaista päivää ja terkkuja kaikille! Jään minäkin odottelemaan s-postia Tehikseltä oikein innolla. =)

Jazz ja masukas rv 32+1

Onnea senoralle paljon plussasta :-) Voi kuinka ihanaa :-)

Oma viime elokuun plussani karjui äsken tunnin verran pää hiestä märkänä. Sylissä sain rauhoitettua, kun käveleskeltiin ympäri kämppää. Täytyy kokeilla jos vaikka disflatylit pelastais tilanteen, kitinää nimittäin on ollut useampana päivänä. Toisaalta hampaatkin voi vaivata. Käsi on suussa jatkuvasti ja ikenet on turvoksissa. Mutta kyllä tämä silti oli sen kaiken odottamisen ja vaivan palkka :-)

terkkuja teille kaikille toivoo
sämpy

hih... oli pakko tulla kertoon.... tai tää vaatii alustuksen.. Jossain vaiheessa keväällä olisko ollu apu tai joku muu lehti halus tarjota yhden ilmaisen lehden. (tietenki samalta kustantajalta.) Joku tee-itse tai tekniikan maailma ei tosiaan kiinnostanu. Niinpä ruksasin Vauva-lehden... No lehti tuli aikanaan... on kyllä vintin perukoilla arkistoitunu mahdollista tulevaa tarvetta varten... no varsinainen juttu... Puhelin soi just. Nainen esitteli ja kysyi että oon tilannu näytenumeron ko. lehdestä. onko lehti tullu perille ja oonko lehden lukenu.. joo ... tilasin sen kyllä kaverille... (punastui kyllä...) Nyt olis sitte hyvä tarjous... Ja kun tää lehti ei oo enää odostusta ja vauvanhoitoa vaan siinä on myös lastenkasvatusta... normaaliin kohteliaaseen tapaani kuuntelin litaniat... ja mä kun oon meijän perheen nuorin, niin ei oo tarvetta... Naurahti myyjäkin, mut rupes kauppaamaan toista lehtee.. Pakko oli kyl sitte sanoo et oon töissä ja mulla on ovella jono... lopeteltiin puhelu siihen... Mutta ... onkohan tuo soitto sit enne? Et kaikki menis sit kuitenki hyvin... Jokaista vatsanväännettä oon kyl käyny veskissä tsekkaamatta ja välillä tuntuu että jotain tulis houusunki... mutta... kaikki ainaki toistaiseksi hyvin...

ps. la 19.4 ... mutten kyllä vielä mitenkää uskalla kirjatua...

Aika jännä tapaus! Melkonen sattuma että soitti just eilen. Aivan varmasti on hyvä enne :)

Tänne ei sen kummempia kuin että kovasti kerään rohkeutta vihjaista työnantajalle tammikuun äippälomalle-jäämis-suunnitelmistani. Pakko perjantaihin mennessä möläyttää ku maanantaina marssin sokerirasitukseen. Mun pitäis muuten saada pyörän ohjaustanko jotenki sellaseksi, että pystyn ajamaan pystymmässä asennossa. Tuo kumara asento käy vatsaan. Tai sitte täytyy opetella sitte nuoruusvuosien ajamaan käsittä.

Tämä tältä erää. Heipat kaikille!

Safiiri ja Nelkku 12+3

Safiiri: Saako ohjaustankoa nostettua?? Tai sitte pitää uusia sarvet...

Hampaiden pesu ei oo kivaa hommaa... normaalistikki on herkkä nielu ja tänään piti puklata kahvit lavuaariin... Jee pitäisköhän syödä jo eka jugurtti... ja vettä vettä ... janottaa...

Hohhoijaa, viime yö meni ukkosta kuunnellessa ja Senoran plussaa "ihmetellessä" :) Nyt pitäis sitte jaksaa jotain töitäki tehdä..Miten on Senora, saitteko miehesi kanssa jo puhuttua asiasta? Ja todella, tuo Vauvalehden tyrkyttäminen on varmasti hyvä enne :)

Ihanaa, Jazz päässyt kurkkaamaan vauvelia! Mäki haluisin, tuntuu taas niin epätodelliselta tämä odotus. Neuvolaanki melkein pari viikkoa vielä.. missäs vaiheessa ne käynnit muuten tihenikään, oliko se vasta viimeisen kuukauden aikana?

Mitäs mitäs... jostain syystä ollut taas viimepäivinä ihmeen huono olo :/. Voiko tässä vaiheessa palata se pahoinvointi?? Varsinkinkin silloin se yllättää, jos olen todella väsynyt. Olo on ihan krapulainen.. tai sitten olen kipeeks tulossa. Mies on ollut viikon päivät jonkun flunssan kourissa.

Omppu ja Toivo 23+0 :)

Huomenta vaan! Minä nukuin hyvin ja sikeästi (jokaöiset vessareissut menee jo rutiinilla puoliunessa eikä niitä siis lasketa), mutta aamulla minullekin tuli heti mieleen Senoran plussa. Ja kun aurinkokin vielä paistoi niin oli oikein mukava tunne heti aamusta :)

Omppu onkin vienyt mun tämänaamuisen "valituksen" aiheen...minun piti kanssa kirjoittaa, että ihmeen paha olo ollut taas pari päivää. Nyt on aamupalaa taas tankattu eli kai se on vaan jatkettava töitä!

Tuuli rv ...apua Omppu taasko meillä vaihtui viikot ? eli siis täällä tänään rv 19+0...siis oonko mä kohta jo puolessavälissä...

jeps... mies oli miettiny eilisen päivän asioita... Istuttiin notskilla ja sauna lämpesi ja juteltiin... Sitä se oli miettiny että jos tää menee suhkuksi, nii miten mä kestän. Sanoin että päivän kerrallaan, niinkuin syksylläki... Ja etten kyllä kovin odota mitää ennen kuin 10 vk on täynnä ja sit voi alkaa varovaisesti aatteleen että tää on sit sitä.
Sit se oli jo miettiny kummeja... hassu mies... nehän ne onkin tärkeimmät miettiä tässä vaiheessa... nii mietiskelin siinä eilisiä juttuja ja yhtäkkiä hän kysyi että mitä mietin... kerroin miettiväni projektille nimeä... joka sitten keksittiin yhdessä ...

Siis mä en ala joillaki on ollu ukkonen! Meillä vaan pilveili, kuten aamullakin. Iltapäivällä lähdetään ajelemaan Kajaaniin iltaraveihin...

t. senora ja ihime (eli siis ihme näin meijän murteella)

Niin tosiaan, Senorahan tunnustautui ukkosfaniksi tässä taannoin :) Onhan sitä ihan mukava katella ja kuunnella turvallisesta paikasta, mutta tietysti keskellä yötä kolmen aikaan ei ole paras mahdollinen aika herran saapua.. :)

Vai ihime, kiva työnimi! No niin, ihanasti miehesi oli ajatellut sua, vähän niinkuin arvelinkin. Ihan varmasti teillä on molemmilla pelko persiissä kun näinkin kauan saitte uutta alkua odottaa. Mutta kyllä kaikki varmasti menee parhain päin tällä kertaa!

=D Tuuli, sehän nyt on sanomattakin selvää, että sä tunnet samoin, kuin minäkin. Joo siis tosi outoa äklötystä ollut. Ja jotenki silmätki temppuilee, onkohan jotain verenpainehässäkkää? Esim. lukeminen ja näytön tuijottaminen on melko vaikeeta toisinaan ( mut ei tänne kirjoittaessa, heh..) Tai sit mul on rillit vääntyneet niin, että hajataitot on päin persettä... mulla on melko hepposet, pokattomat lasit, niin nähän menee helposti killilleen. Kävin tossa lomalla piilarireseptin uusimista varten silmät tarkistuttamassa ja oli optikon kanssa puhe, että raskauden aikana muuttuu muukin kuin ulkonäkö, eikä siis kannata vielä uusia laseja miettiä, vasta joskus imetyksen jälkeen. Ja sittenhän sitä onkin varaa ostella uusia laseja, kun ollaan hoitovapaalla...

Hei ette usko mitä mulla on tänään eväänä, kaks lihistä! Sanokaa mulle sitte iltapäivällä, kun valitan hirveetä närästystä, että siitäs sait...

Hyvää päivää!

Hieno homma senora että saitte juteltua asiasta. Todella herttaista ja ihanaa että hän ajatteli sun jaksamista, jos huonosti kävisi. Mutta niin ei tule käymään! Mun mielestä toi vauva-lehden myyntipuhelu on kyllä niin hyvä enne puhumattakaan sun voimakkaasta pahasta olostasi. Jaksuja oksuolon kestämiseen!

Safiirille lähetän kovasti rohkeutta ottaa vauva-asia puheeksi töissä! Miten sitä aina jännittää sitä kertomista vaikka kyse on hyvinkin luonnollisesta asiasta.

Tuuli & Omppu: täällä kolmas ketä kärsii ällöttävästä olosta. Ihan kuin olisi pala kurkussa koko ajan ja huono hengittää. Mikään ruoka ei maistu jätskiä ja kylmiä juomia lukuun ottamatta. Tsemppiä teille! Johtunee varmaan tästä helteestä ja tietty kasvavasta masusta, joka mulla jo painaa aika kivasti kylkiluita....

Hui, Tuulikin ylittää pian puolen välin. Ihanaa!

Täällä ukkosti myös eilen oikein todella urakalla! Tyttö heräsi aivan paniikissa ja nukkuikin loppuyön täysin liimautuneena muhun... hikeä pukkasi. Ilma ei ole ukkosen jäljiltä yhtään raikkaampi mutta ehkä hieman viileämpi. Iltapäivää kohden taitaa kuitenkin tulla taas hellettä.

Täytyy tästä pikku hiljaa mennä makaronien keittoon, tyttö on jo puoli tuntia mankunut ruokaa. Hyvä että edes hänelle maistuu ruoka. =)

Treffeistä piti vielä sanoa, että mulle käy kyllä myös torstait ja perjantait. Hyvin ymmärrän ettet Tehis jaksa enää pidemmillä viikoilla ajaa pitkiä matkoja. Sitä piti vielä kysymäni, että ottavatko lapselliset mukaan lapsensa vai mennäänkö ihan viettämään laatuaikaa ilman lapsukaisia. Kumpikin vaihtoehto käy mulle, mutta ehkä ennemmin tuo B-optio. =)

Ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja masukas rv 32+3

Jep jep, edessä loistava tulevaisuus... bossi kävi tässä tapansa mukaan jutustelemassa ja sain sitten kuulla, että joskus kun palaan hoitovapaalta, tämä nykyinen kahden henkilön työpiste onkin sitten yhden henkilön... potkuja ei kuulemma ole tiedossa, mutta jompi kumpi meistä siirretään toisiin tehtäviin ja tietty osa hommistakin pitäis siinä samassa lähteä tästä pois.. greit! Sanoin sille, että joo alanpa sitten kattelemaan jotain muuta hommaa, mutta hän toppuutteli, että ei tarvitse, jotain kyllä keksitään. Jipi jipi..täytyy illalla kertoa työparille. Hän se todennäköisesti "pätevämpänä" tästä siirretään hoitelemaan enempi hallinnollisia hommia ja minä jään sitten asiakkaita palvelemaan. No, what ever, sanoin, että ei mua ainakaan kahteen vuoteen tarvi takasin odotella.

Tää mun esimies muuten (nimenomaan mies ja mua vuotta nuorempi) kertoi kun oltiin siellä Suomenlinnassa perjantaina, että heillekin on tulossa perheenlisäystä, mutta en saa kertoa kenellekään, kun on niin alussa. Olin tosi otettu, että hän mulle uskoutui, enkä ole kertonutkaan kelleen (mitä nyt näin maailmanlaajuisesti netissä =D) ja äsken vielä jutteli siitä, että kunhan kolme kuukautta tulee täyteen, niin sitten uskaltaa huokaista :) Ihana mies..

Heipsun!

Pidän pienen kaffepaussin ja samalla pyörähdän täällä. Huh, olen ihan nukuksissa. Olin niin tyytyväinen, että näin ekalle opiskelupäivälle oli yksinkertaista haastattelujen purkua vielä tarjolla. Se on vaan niin puuduttavaa! Onneksi puolivälissä tuo urakka nyt, kun ei tosiaan ollut paljon purettavaa. Aivot tuskin olis vielä tuon kummempaan ajatustyöhön pystyneet näin kesän jälkeen :-)

Kuulostaa romanttiselta tuo Senoran saunakammaripuuha :-) Täytyy olla sinnikäs tapaus tulossa, kun on siellä alulle saatu! Ennenvanhaan sitä synnytettiin saunassa, että vähän niinku sitä mukaellen, perinteitä kunnioittaen...
Hyvä, että mieskin aukeni. Siis eilen, en puhu tuosta saunakammarista :-D

Apua lihiksiä Ompulla :-O Tällä ruokahalulla tekee jo ajatuskin pahaa... Siis mulla ei kyllä ole huonoja oloja, mutta ruokahalut edelleen nollassa. Joku ääliö kantaa meidän kaappiin sellasia ruokia, jotka mua ei kiinnosta ollenkaan ;-)
Syömään ei pysty muutenkaan paljon mitään yhdellä kertaa, kun tuo vauva täyttää kaiken tilan. Vois alkaa kasvamaan enempi ulospäin vähitellen!

Mulla on nyt jostain takaraivosta iskeny pieni paniikki päälle. Mitäs jos tämä päättäiskin yhtäkkiä jo tulla maailmaan? Mitään ei ole laitettu kuntoon ja miljoona projektia odottamassa ennen tämän projektin oletettua valmistumispäivää :-)
Varmaan mun paniikki tulee siitä, että tässä parina päivänä on ollu menkkakipuilua ja vatsa sekaisin. Todennäköisesti johtuvat jostain ihan muusta, mutta sattumalta tuovat mieleen myös lähestyvän synnytyksen. En tiedä, tapahtuisko sitten kuitenkin jotain kypsymistä jo alakerrassa. Ei mulla oo kyllä muista tapahtunu mitään ennen synnytyssuppareita, mutta se nyt ei ole mikään takuu :-)
Lokakuisten ketjuja olen käynyt lueskelemassa jollain muillakin sivuilla ja ihme kyllä, missään ei ole vielä ensimmäistä lokakuun vauvelia syntynyt. Yleensähän joka ketjuun joku aikainen putkahtaa :-) Nyt jalat ristiin, ettei se ainakaan omalle kohdalle putkahtais.
En ole kyllä vielä millään tavalla kypsynyt tähän raskauteen. Olo on mitä mainioin, joten senkään takia ei tarttis vielä PIIIIITKÄÄÄÄN aikaan syntyä. Ja mulla ei ole tuota malttamattomuuttakaan ollenkaan, josta Jazz kirjoitti. Varmaan johtuu tästä hulabaloosta, josta vielä toistaiseksi selviää paremmin näin; vauva vatsan sisäpuolella.

Lisää sähköpostia on tullut perille. Huomiseen asti annan vielä aikaa laittaa osoitteita mulle. Yritän huomenna koota listan ja laittaa mailia tulemaan.
Treffeistä vielä... Minä otan tuon nuorimmaisen kyllä mukaan, koska en sen takia viitsi hoitopäivää käyttää. Ja noiden matkojen takia tulee aika pitkä päiväkin. Luxusmatkaa ei siis luvassa tällä kertaa :-)
Tarkemmin sitten sähköpostitse, mutta ehdotan nyt vielä tätäkin kautta kaikille sitä perjantaita 31.8.

Nyt täytyy jatkaa tuota nukuttavaa hommaa...Moiks!

Tehis rv 31+3

pikaseen (niin taas...)

ei hitto! Uus läppäri käytössä ja koko aika painan vahingossa jotain nappulaa ja kaikki teksti häviää... MRRRR!

no uudestaan;

Senoran mieskin avautui ja ihanasti jo miettii kummeja ja sun vointiasi :))
Ja kylläpä on romanttisesti saunatuvassa saanut lapsi alun!
oli kyllä mukava enne se lehtimyyjä ;)

Mulla oli kova hinku saada lapsi maailmaan - siis myöskin kovin malttamaton näiden matelevien viikkojen kanssa - mutta eilen kun sitä pientä tyttöä käytiin katsomassa niin jotenkin olin NIIN helpottunut, että omaan laskettuun on vielä 11vk!
Vaikka neiti vaan tuhisi ihanaa vauvatuhinaa ja nukkui kuin enkeli, niin silti... paniikki pukkas päälle.
Nyt ehkä ensimmäistä kertaa jotenkin sisäistin, että vauvahan se meillekin on tulossa :)

Täällä myös ollut ihme pahoinvointia ja kuvotusta, mutta olen laittanut sen ihan ton kuumuuden piikkiin.

voi hitsi noita ompun työjuttuja. no, onneksi on niin pitkä aika, ennen kuin tulet takaisin töihin, että ehtii vaikka mitä uudistuksia tapahtua parempaan päin.
ja ihana pomo sulla :))
mulla myös tosi kiva = ystävä pomona!! oikein kaipaan häntä välillä kun kotona olen jo niin pitkään ollut....

tiettekö minkä havainnon tein tässä yks päivä?! yks pahimmista närästyksen aiheuttajista on kurkku???? siis aivan kauhee närästys tulee jos innostuu syömään liikaa sitä. en voinut uskoa sitä ja monena päivänä piti kokeilla (ja kärsiä sen jälkeen) mutta niin se vaan on. Kerroin siitä raskaana olevalle ystävälle ja hän sanoi todenneensa saman.

kaipa se nyt on mentävä pakkailemaan ja suihkuun, jotta ehtii laivalle. Tällä kertaa Tukholmaan :)

vatsankasvatuksia kaikille

kapris 28+6

Safiirille piti laittaa tsempit pomolle kertomiseen (suomea?)

ja nyt sit saitte Jeren Kärppiin...
henkeen ja vereen HIFK:ta kannattavana oli aika järisyttävä uutinen... sinänsä Jerelle hyvä kun pääs hyvään seuraan (ei kuitenkaan parempi HIFK =D ) mutta ois nyt h*lvetti soikoon ottanut sen antabis-kuurinsa IFKsa... mrr!!! Verenpaine nousee...

menen ajattelemaan jotain mukavaa, kuten karkkia laivan tax freessä :)

Alkuun oli jääkylmät tomaatit himotuksen kohteena. Nyttemmin ei mitään erityistä, tai no kaikki ruoka uppoo ja suurissa määrin :)

Kaprikselle aurinkoista risteilyä :)

Ps, ei närästä vielä, ainakaan normaalia enempi... Illalla varmaan kuolen sinne kesäteatterin penkille :/ Vetelen tässä vielä pisteeksi iin päälle kukkakaalia (raakana) välipalaksi parhaillaan.. Hmm, pitäisköhän suosiolla jäädä kotiin? Niin joo tuo kurkku närästäjänä on kyllä mulle tuttu tieto, aika yllättävä homma kyllä sinänsä. En oo ite vissiin niin paljoo sitä syöny kerralla, että olis näriny sen takia.