Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Hankinnoista: ei ole vielä muuta, kuin nyt viikonloppuna ostettiin ekat suloisen pienet bodyt :)
Vaunut on jo katottuna, muttei olla vielä päätetty, että hankitaanko ne Suomesta vai tilataanko netin kautta Saksasta. jotenkin oon aatellut, että ehtiihän sitä vielä alkuvuonnakin.

Mä oon alkanut tuntea liikkeet!! Tuo istukka tuossa edessä on vissiin hieman viivästyttänyt sitä... mutta kuitenkin, nyt ne on jo ihan kunnon kumautuksia koko päiväisesti, kun vielä lauantaina tuntui vaan aamulla ja illalla (tosin olinkin koko päivän liikkeellä...) Ja mieskin tunsi jo lauantai-illalla masun päältä yhden, liikuttavaa.

Ja täällä on muuten puoli välikin ylitetty!! Eilen lähdettiin siis jo kuudennelle raskauskuukaudelle :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Mä ainakin katon perinteisesti Linnan juhlia...

Maaria 20+1

Tuossa kun Mariia listasi noita hankintoja, niin tuli mieleen, että olen minä jo hiplaillut vaatteita ja varmaan olisin ostanutkin, jos tietäisin kumpi on tulossa...
Voihan tietysti ostaa valkoisia... mutta mutta... ne vaaleanpunaiset ja -siniset ovat jotenkin paljon söpömpiä ; )
Ja riittää siis vallan hyvin, suunnitelmieni mukaan, että ensi vuoden puolella alan hankintoja suunnittelemaan tarkemmin/tekemäänkin : )
Kiva on kyllä lukea vinkkejä, että kiitosta vaan Mariia.

Onnea Maarialle puolivälin ylityksestä ja liikeistä!! Eikö ole ihana tunne, kun pikkuinen oikein mottaa ; )

Neuvola kuulumiset:
Oli siis tänään ja rv 22+0.
Painon nousu oli vähentynyt viime käynnistä ja siitä tuli kiitosta. Toisaalta juteltiin tätin kanssa, että ei saa ottaa mitään paineita painosta. Stressaaminen ei auta mitään eikä ketään.
Paineet 116/71, eli hyvät edelleen.
Pissassa pelkkiä miinuksia, ei tulehdusta eikä valkuaista.
B-Hb oli viimeeksikin niin hyvä, että tällä kertaa sitä ei edes mitattu.
Sf-mitta 22 cm.
Vauvan syke huiteli 150-160, eli taisi olla liikekannalla ; )
Kelan paprut sain, mutta vejätän niiden lähettämistä viimeiseen saakka, jos vaikka sitten onnistuisin saamaan uuden, vuoden 2007, äitiyspakkauksen : )
Ja muistin juuri, että piti kysyä sitä vesirokkoa, mutta unohdin... äh!

Seuraava neuvola onkin vasta ensi vuoden puolella 2.1.07 ja samana päivänä heti perään äitipolin käynti, jossa siis se ultra rv 26+0.
Jospa vaikka sen jälkeen alkaisin ostella pikkuiselle vaatteita ; )

Huomenna jännätään ilmestyykö Lordi bileisiin...

Moido,

Kiitoksia Mariialle hankintavinkeistä. Jospa minäkin rupean sitten niitä viimeistään rakenneultran jälkeen miettimään. Ja ajattelin vain varmistaa sen mahdollisen loukkaantumisen, kun ei meistä raskaana olevista neideistä ja rouvista aina tiedä ;-)

Minäkin olen tuntenut jo liikkeitä, varmaan jo viikosta 17 lähtien, mutta aluksi en siis tunnistanut niitä liikkeiksi. Nyt niitä tuntuu joka toinen tai kolmas päivä. Tänäänkin viimeksi tuntui tuolla alamahassa muksintaa kesken palaverin.

Soitin neuvolaankin siitä vesirokosta ja samaa sanoi sielläkin. Suositteli siirtämään tapaamista. Vaikka riski on pieni, se on olemassa kuitenkin.

Onnea kauriille neuvolakuulumisista. Minäkin haluaisin sen 2007 vuoden äitiyspakkauksen, koska 2006 ei ollut minusta väreiltään mikään ihmeellinen. Mä siis täyttelen paperit ensi neuvolakäynnillä.

Ihania uutisia oli odotuspuolella!

Sämpy olikin jo ehtinyt onnittelemaan...
Sinulla on varmaan paremmat mahdollisuudet saada uusi pakkaus. Minä taidan olla juuri siinä loppupäässä, joille vielä riittää vanha pakkaus. Minun mielestä siinä oli melko "poikamaiset" värit... hurjasti sinistä. Hyvinhän se sopii jos poika tulee. Katsotaan nyt kuin ämmän käy...

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

En kamalan usein vieraile tuolla odottaja-puolella enää, mutta kuinka nyt satuinkin menemään. Toivottavasti saadaan nyt lisää porukkaa tänne turisemaan. Yleensä ne plussat tulee useammmalle ihmiselle samanaikaisesti. Niinhän siinä viimeksikin kävi :-)

Ei meillä kauris ole loppujen lopuksi kuin pari viikkoa lasketuissa ajoissa, joten voi olla, että minäkin joudun tyytymään vanhaan. Oon lukenut netistä, että jossain päin Suomea pakkaus on vaihtunut vasta kesäkuussa. Toivottavasti nyt loppu- ja alkuvuodesta syntyisi tänne päin paljon lapsia, niin saisi sen uuden pakkauksen.

Tänään olisi tarkoitus vähän siivoilla ja tehdä jouluaskareita, mm. joulukortteja ja joulukranssi oveen. Ja jos jaksaisi niitä muitakin joulukoristeita viritellä. Illalla pitää tietysti tuijotella linnan juhlia, vaikka taidan siinä välissä katsella innoa.

Piti luntata tuolta Maarian raskausviikkoja, mutta tänään siis alkoi 20 viikko
eli 19+0. Rakenneultraankin enää reilu viikko.

Minun ei tarvise laittaa joulua, kun ollaan koko poppoo menossa veljelle jouluksi. Viime vuonna oltiin matkoilla ja sitä edellisenä jouluna oltiin meillä (silloin asuin miehen kanssa) ja laitoin koko joulun itse. Olihan se mukavaa ja voisin laittaa nytkin, mutta eihän tähän minun kaksiooni mahdu edes sellaista pöytää, jonka ääreen kaikki pääsisivät syömään. Tuntuu jotenkin, että tulee surullinen joulu, kun ei asuta miehen kanssa yhdessä ja kaikki on niin toisin : ( Ollaankohan jouluna missään vaiheessa edes samassa paikassa...

Omituinen kipinä muuten tuli ostoksille, kun kirjoiteltiin hankinnoista. Innoissani olen surffaillut ja tutkinut valokoimia... Hassua. Mutta odottelen nyt kiltisti kuitenkin ensi vuotta, vaikka tulikin nuo veronpalautukset : )

Lastentarvikkeesta suunnittelin tilaavani sängyn ja hoitopöydän ; )
Ja veli tuossa puheli, että heiltä voisin saada vaunukopan, ja tarvitsisi siis hankkia vaan rattaat, mutta nekin vissiin saisin heiltä, kun vanhempi poika on huhtikuussa jo 3-vuotias ja pienempikin jo 9 kk. Ja heillä on siis rattaat sekä vaunut ja kuulemma tarvitsisivat vaan toiset. En nyt tiedä miten se sitten toimii enkä tainnut oikein ymmärtääkään systeemiä, mutta katsellaan tilannetta... Olen kyllä valmistautunut ostamaankin yhdistelmät.
Turvakaukalon ostan melko varmasti uutena, koska kellään tutulla ei ole myydä/antaa ja tuntemattomalta ostaessa ei ikinä voi tietää miten istuinta on pidetty ja onko siis vielä ihan turvallinen ja kunnossa muutenkin kuin päällisin puolin.

Mitä olen täällä meilläpäin kysellyt, niin huhti-toukuun vaihde on juuri se "kriittinen" aika tuon pakkauksen suhteen. Mutta kait se on niin paikkakuntakohtaista. Riippuu siis varmaan paljonko pakkauksia on tilattu ja paljonko muksuja syntyy. Mutta sormet on ristissä meidän molempien puolesta sämpy ; )

Hyvää itsenäisyyspäivää toivottelee
kauris ja humu-pekka rv 22+1

Moi!

Mulla ei ole mitään ihmeempää, mutta tulinpahan nostelemaan meitä takaisin ekalle sivulle :)

(.) muljahduksia, muksintaa ja potkuja tuntuu jo monta kertaa päivässä!! Ihmeen nopeasti tilanne muuttuu, kun viime viikolla en tiennyt tästä mitään :) Mieskin siis tunsi jo viikonloppuna ekan muksauksen ja eilen illalla taas - siis yleensä ei malta odottaa tarpeeksi pitkään... Tai tulee paikalle sitten vasta kun potkut jo rauhoittuu ;)

Mehän ollaan jo kaikki täällä melko pitkällä.
Ja onhan kermiteistä tosiaan TI toivottavasti tulossa meidän seuraksi tänne!

Nyt vähitellen kotia kohti.

Maaria 20+3

Tännekään ei mitään ihmeempää.
Tulimpa nostamaan viikonlopun kunniaksi : )

Huomenna on ainoat pikkujoulut ja kamala paniikki mitä laitan päälle...

kauris ja "housujen kiristäjä nro1" rv 22+3

Eipä täälläkään mitään ihmeellistä. Täytyy tosiaan toivoa, että saadaan se uusi äitiyspakkaus.

Ens viikonloppuna ollaan menossa sukuloimaan pääkaupunkiseudulle. Jos ehtii, niin voisi käydä Petikossa katsastamassa lastentarvikeliikkeitä. Hesarissa on ollut nyt mainoksia, että tämän vuoden malleja ruvetaan myymään alennuksella uusien mallien alta pois. Vanhat vaatteet menee vielä päälle, mutta ajattelin samalla reissulla jotain vaatteitakin katsastaa, kun siellä suunnalla on enemmän valikoimaa.

Täytyy mennä katsastamaan, oisko muita plussanneita ex-Kermeissä. Hyvää viikonlopun jatkoa!

sämpy 19+3

Moi!
Mullakaan ei ole mitään ihmeellistä...
TI ei ole vielä löytänyt meidän joukkoon??

Viikon päästä neuvolassa täytetään jo äitiyslomapapereita - tuntuu kyllä hieman oudolta :)
Ja sitten 21.12. on se 4D-ultra, missä nähdään varmuudella pikkuisen sukupuoli, kun rakenneultran kuvista on vähän vaikea vielä sanoa, vaikka meillä aavistuksemme kuitenkin on.

Masu on jo isohko, ja painoa tullut 5 kiloa...

Selkä on alkanut sattua öisin, tosin enpä ole jaksanutkaan käyttää sitä tukivyötä... viime yönä sitten neljän aikaan oli pakko hakea, jotta sai nukuttua taas. Tosin sitten pikkuinenkin heräsi ja alkoi potkiskelemaan :)

Maaria 21+1

Moikka,

Eipä erityisempiä edelleen tännekään. Tl taitaa odotella ihan rauhassa ennen meihin liittymistään, mutta toivottavasti tulee jossain vaiheessa moikkailemaan. Naksistakaan ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Niin ja mitäköhän Mariialle kuuluu?

Ostin odottajat -lehden ja siellä oli selitetty 3D ja 4D ultran ero. 3D:ssä saadaan kolmiulotteinen kuva ja 4D:ssä kolmiulotteinen kuva reaaliajassa. Tuleeko se 3D kuva sitten videolta vai, jos ei kerran reaaliajassa :-) Me ei varmaankaan mennä siihen 3D tai 4D, mikä sitten liekään ultraan. Tai no, katsotaan toi rakenneultra ensin.

Maaria, sanottiinko teille se sukupuoli rakenneultrassa vai päättelittekö sen itse? Kerro sitten se sukupuoli tännekin, jos vain haluat.

Täytynee mennä imuroimaan, vaikka ei kyllä jaksais. Huomenna ois tytöt sitten puoliväli :-) nyt siis 19+6

Heippa vaan kaikille !

Kiva lueskella teidän kuulumisia ja muistella miten itellä oli noihin aikoihin - tuntuu että siitä on jo iäisyys.

Meikäläinen on jo ihan kypsä tähän odottamiseen ! Nyt siis 38+0 täynnä ja valmis paketti olisi tuolla mahassa jos vaan älyäisi ulos tulla. Mulla ei ole ollut mitään ennakkosupistuksia eikä mitään merkkejä että joku valmistautuisi ulos tulemaan. Taitaa nyt viihtyä tuolla lämpimässä yksiössään niin hyvin kun kerran on sinne päässyt ettei hevillä luovu vuokrasopimuksestaan. Muksii harvakseltaan joten elossa siellä vielä ollaan...pitää varmaan minua ihan tylsänä tyyppinä kun vaan makaan päivät pitkät ja heti kun isi tulee illalla kotiin alkaa sitten möykkäämään. Eli isin tyttö on kait tulossa. Mahan muoto mulla on kyllä ihan poikamaha, edestä päin ei huomaa mahaa ollenkaan eli sivuille en ole levinnyt, vyötärö suht kohdillaan eli saas nähdä pitääkö ultrasta saatu ennuste sittenkään paikkaansa.

Haluaisin niin saada tämän vauvan jo hyvissä ajoin ennen joulua kotiin, mutta minkäs teet jos ei halua tulla. Nyt on niin turtunut jo tähän loppuodotukseen että tuntuu että aivan sama vaikka menisi ensi vuoden puolelle. Odottavan aika on pitkä...

Oon käyny tulla Kermitti puolellakin vilkuilemassa ja siellähän vasta puhe sorisee. Ei vauhdissa pysy mukana. Monta plussajännittäjääkin taitaa olla nyt samaan aikaan.

Jännitää oikeastaan että mitähän sitten kun tämä päättää pistää päänsä ulos...En oikeastaan ole hirveästi mietiskelly. Oon nyt opiskellu synnytystä ja imetystä ihan vaan lehdistä ja kirjoista. Aika paljon on tietoa nyt päässä joten saas nähdä miten sitten käytännössä käy. Siinä mielessä tämä on ärsyttävää aikaa kun ei tiedä tarkkaa päivää vaan illalla nukkumaan mennessä aina ajattelee että jokohan tänä yönä - jotenkin ajattelen että yöllä se alkaa - ja sitten kun aamulla herää niin mikä pettymys kun taas yksi tylsä päivä edessä.

Nauttikaa nyt ihanista masuistanne ja ajatelkaa ei sitä kummiskaan ole pitkä aika kun olette samoissa kun minä nyt. Niin äkkiä se aika sitten menee...

Mukavaa joulunodotusta kaikille !

Mariia

Meille ei sukupuolta rakenneultrassa kerrottu, annettiin muutama kuva, mistä voi päätellä jotain, muttei siis olla vielä ihan varmoja siitä :)

Mäkin luin odotus-lehdestä noista 3d - 4d eroista, en tosin ihan ymmärtänyt mikä se on. Nähdäänhän ihan tavallisella ultrallakin ajantasaista kuvaa?!

Mariialle tsemppiä loppuodotukseen, eiköhän se pian palkita!!

Nyt koiran kanssa ulos...

Onnea sämpylle puolesta välistä!!

Maaria 21+1

Me näköjään killutaan jatkuvasti tuolla kakkossivulla. Pakko ruveta kirjoittamaan näköjään ahkerammin.

Voin vain kuvitella Mariian tunteita. Itse en ole mikään kärsivällisyyden perikuva ja pinna vetelisi varmaan tuossa tilanteessa viimeisiään. No ei auta muuta kuin pitää peukkuja Mariia, että jos se vaaveli vähän aikaisemmin haluaisi tulla ulos.

Maha on ruvennut kasvamaan sen verran, että enää ei viitsi kamalan kireitä paitoja pitää, jos haluaa välttyä kysymyksiltä. Omat farkut menee vielä, mutta istuminen nappi kiinni rupeaa menemään hankalaksi saatika sitten istuminen etunojassa. Silloin kyllä liikkeet rupeaa tuntumaan. En tiedä tarkalleen mitä ne on, mutta olen tulkinnut potkuiksi ja ne tuntuvat mm. peräsuolessa (mikä ei tunnu kamalan mukavalta).

Toivottavasti mekin saataisiin rakenneultrasta sellaista kuvaa, että vois vähän ruveta arvailemaan sukupuolta. Harmi etteivät ne täälläkään sano sitä.

sämpy 20+0

Iltaa kaikille!

Tänne ei mitään uutta, ensi viikon neuvolaa ja joululomaa odotellessa tässä koitetaan sinnitellä :) Parina iltana on ollut kai harjoitussuppareita. Melko aikaisessa vaiheessa? Mahdollisia potkujakin olen ollut tuntevinani :)

Tuleva mummo oli tilannut Vauva-lehden, joka tuli eilen postilaatikkoon. Mukava joululahja, on iloa vuodeksi eteenpäin.

Olemme miehen kanssa miettineet, että halutaanko tietää vauvan sukupuoli etukäteen...Hankalaa! Mielipide vaihtuu aika usein, mutta ehkä haluan lisätä jännitystä ja jättää kysymättä. Rakenneultra on tammikuun alussa.

Perjantaina olisi tarkoitus käydä ilmoittamassa pomolle tulevasta äippälomasta. Vännittää, et millanen vastaanotto mahtaa olla!

Haaveilijoissa on taas haamuplussailtu ihan urakalla...

Kivahan siellä olisi vastailla kysymyksiin ja omia kuulumisiakin kirjoitella, mutta ei niitä tunnu oikein kiinnostavan... Taitaa olla siellä porukka ONNEKSI vaihtunut täydellisesti niistä ajoista kun minä aktiivisesti ekan keskenmenon jälkeen kirjoittelin.
No jospa sinne pääsisi pian vaan onnittelemaan ihan urakalla : )

Heippa teille odottajille!

Piti ihan tulla kirjoittelemaan kun luin Kauriin kirjoituksen. Säännöllisesti käyn teidän kuulumisenne lukemassa täältä.

Meitä kiinnostaa kovasti teidän kommentit, eli tulkaa ihmeessä vierailulle kun kerkiätte. Teidän tarinat luovat toivoa siitä, että mekin jossain vaiheessa perässä tullaan. Tällä hetkellä kirjoittelu on vaan niin aktiivista ja omanapaista kaiken maailman nippailuja ihmetellessä, ettei millään muista ihan jokaisen asiaa kommentoida. Anteeksi Kauris, jos ollaan onnistuttu pahoittamaan sun mielesi, se ei ole suinkaan ollut tarkoituksemme.

Onnellista vauvan ja joulun odotusta toivotan tuolta haaveilupuolelta!

Heippa minunkin puolesta! Melko uusia kermittejä olen minäkin ja nyt vasta ensimmäistä kertaa uskalsin tulla kurkkimaan tälle puolelle, oikeastaan ihan siksi, kun Kauris kävit tuolla meidän ketjussa. Eli minun keskenmenostani on jo yli kolme kuukautta, mutta oli sen verran kova järkytys näin ensikertalaiselle, että olen yrittänyt pitää matalaa profiilia tässä haaveilussa. Todella harmi Kauris, että koit, ettei sinun juttusi kiinnostanut, sillä kuten Jazz sanoi, minulle ainakin on oikeasti tosi paljon iloa siitä, että kuulen teidän onnistumistarinoita. Kuten tuolla Kermiteissä kirjoitin, minulla on kierrot menneet sekaisin km:n jälkeen ja nyt olen vähän alkanut "stressata" sitä asiaa ja tietty sitä, että koska oikein tärppää uudelleen.

Eipä muuta kuin oikein lämpöistä ja mukavaa joulun aikaa ja onnellista odotusta! Tulkaa ihmeessä visiteeraamaan meidän puolelle ihan koska vain haluatte! Ja toivottavasti meistä moni pääsisi teitä ilahduttamaan tälle puolelle piakkoin :)

Sitä odotellessa,

Tuuli

anteeksipyyntö minultakin Kauriille, jos koit saavasi tylyn vastaanoton... Ilman muuta olet tervetullut kurkkimaan myös kermitteihin ja muutenkin tuonne haaveilupuolelle. Muutamana päivänä olen jo uskaltautunut tälle odotuspuolelle...
Jahas täällähän on muitakin kermittejä kuikkimassa ...

Perjantaita täältäkin!

Mulla nyt ei ole mitään asiaa... kunhan kirjoittelen, kun en jaksa töitäkään tehdä :)
Mä oon kerran vissiin käynyt kermiteissä kirjoittamassa, kun TI oli plussannut, mutta siellä porukka tosiaan niin vaihtunut, etten edes "tunne" oikein ketään sieltä -saati kukaan mua ;)
Itse kyllä muistan käyneeni aina välillä tätä ketjua katsomassa, ja toivomassa, että jos joskus mäkin...

Liikkeitä tuntuu siis päivittäin, toisina enemmän toisina vähemmän. Eniten tuntuu illalla nukkumaan mennessä... Ja öisin on muuten selkä kipeä!! Vaikka käytän sitä Anitan tukivyötäkin... Mutta toivottavasti ei jatku ihan loppuun asti tällaisena, vaan ehkä on vaan joku välivaihe. Mulla masu NIIN pullahtanut, että normiverkkareittenkin vyötärö ahdistaa, ellei sitä jätä ihan tonne alas :/

Ensi viikolla sitten äitiyslomapaprujen täyttöä neuvolassa ja 4D ultra loppuviikosta!!

Maaria 21+4

Samat sanat. Meille vielä haaveilijoiden puolella roikkuville on ehdottoman tärkeää aina kuulla odottajien kuulumisia. Antaa tosi paljo toivoa ku lukee, että km:jen jälkeen sitä voi raskautua onnellisesti uudestaan!!!!

Ihanaisia odotusviikkoja kaikille :)

Kiitos tytöt!

En minä kuitenkaan sentään mieltä pahoittanut : )
On vaan vissiin ajat vähän muuttuneet siitä kun itse vielä haaveilin ja sekös "vanhaa" Kermiä hämmästyttää ; ) Silloin vierailtiin melko ahkeraan puolelta toiselle ja vaihdettiin kuulumisia.
Pakko kyllä myöntää, että toisen keskenmenon jälkeen inhotti ja harmitti niin kovin palata takaisin suru-uutisen kera, etten halunnut lukea yhdenkään raskautuneen kirjoituksia vähään aikaan... mutta normaaliahan se vaan on. Sitten kun pahasta olosta vähän selvisi, niin oli kuitenkin ihana lukea toisten kannustus- ja onnistumisjuttuja. Kuten jo sanoittekin.

Toivotaan, että ryntäätte viimeistään vuoden vaihtumisen kunniaksi tälle puolelle oikein porukalla : )

Tästä mukulasta taitaa tulla oikea elohiiri... toista päivää jo myllää ihan jatkuvalla syötöllä. Onneksi sentään yöllä antaa nukkua ; )