EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kapris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuuli: yritä ihmeessä saada neuvolan kautta itsellesi aika ultraan... Toivottavasti väärä hälytys.
Pikku2: älä murhehdi (helppo tietysti sanoa) ennen kuin saat tiedon. Todennäköisyys kuitenkin aika pieni.

Safiirille kiitos kakusta. Ähky tuli...

Kirppu 18+2/17+5

ja taas tuota ihanaa puuhääpäiväkakkua... namnam!! Kiitos kakusta tännekin puolelle ja onnitelut Safiirille!!

Sitten pikku2:lle, niin tsemppiä kovin tuloksen odotteluun. Varmasti on piinaavaa ja jos vain vähänkin tahdot niin todellakin tule kirjoittelemaan tänne tuntojasi!!!!
Jos koet että siitä apua omaan oloosi. Kyllä me täällä kuunnellaan ja vastaillaan!

Ja Tuulille, niin varmaan on sitä kuuluisaa "kuuluvaa-alkutipputelua" siis ei mitään hätää pienellä.
Mutta jotta saat mielenrauhan, niin MENE SUORAAN PÄIVYSTYKSEEN NIIN SIELTÄ LAITTAVAT SUT ULTRAAN!!!!
Itse en lähtisi soittelemaan minnekkään neuvolaan (jossei siellä ole ultralaitteita siis...) koska monesti saattavat sanoa, että kuuluu asiaan ja odottele pari pvää yms... vaikka oma neuvola"täti" onkin maailman paras terkka!!
oli miten oli, niin pyydä = VAADI ultra tälle päivälle, niin saatte mukavan reissun!
Ja jos eivät ole muuten ultraamassa, niin sano, että mielettömät kivut...
aika ikävää kun voi joutua huijaamaan, mutta vielä ikävämpää, että todellakin eivät jossain paikoissa välttämättä ultraa muuten...

no tulipa taas sekava sepustus...
toivon ja uskon parasta ja haleja sinne!!!

Kapris 16+1

Kiitos kamalasti kaikille! Te aina jaksatte auttaa! Sain ultran yksityiselle iltapäiväksi. Minulla on niin huonoja kokemuksia neuvolasta silloin viime keskenmenon ajalta, että sinne en soita. Minulla on niin surullinen olo.

Tuuli

Tuulille tsemppiä ultraan, toivottavasti on vaan väärä hälytys!

Pikku2lle jaksamista tulosten odotteluun!

Muille onnitteluja hyvistä ultra ja neuvolakuulumisista!

Meillä ollaan huomenna jo 4 viikkoa vanhoja!! Niin se aika menee...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Maaria ja neiti

Tuulille oikein paljon voimia. Toivon oikein kovasti että saatte hyviä uutisia. Epätietoisuus on juuri se mikä tekee olosta kurjan. Omat kokemukset neuvolasta ovat samansuuntaiset kuin Tuulilla, joten hyvä että pääset yksityiselle ultraukseen : ). Peukkuja...

Pikku2lle myös peukut pystyssä.

Onnittelut vauvautuneille ja kiitokset synnytyskertomuksista.

ON: Olo on ollut viime aikoina aika vaisu. Oma vaikutus on varmaankin ollut sillä että tuon keskenmenneen raskauden la on nyt ohitettu ja he jotka olivat samaanaikaan raskaana (tuttavat) ovat saaneet omat käärönsä. Tämä olotila menee varmastikin ohi, mutta tällä hetkellä tunnelmat ovat niin ja näin. Seuraava neuvola on ensi viikolla, samalla lääkärineuvola, joten ehkäpä se mieli jälleen kirkastuu kun kuulee sydänäänet (vaikka siis jälleen kerran melkein pelkään, että jos ne eivät kuulukaan)...

Ruusa (rv13+)

Hurjan paljon onnea sämpylle pikku-ukosta!!!
Ja Naksille myös, jos en ole huomannut aiemmin onnitella...

Kiirettä pitää... ja taas on mentävä.

kauris ja pikkupimu

Taitaa olla Tuulin ultra jo käyty. Koska uutisia ei vielä ole, niin toivon edelleen parasta ja että kyseessä oli väärä hälytys.

Samoin pikku2:lle tsemppiä ja jaksamista tulosten odotteluun.

Pikainen tsemppauspyörähdys.

Pikku2:lle kovasti voimia ja halauksia tulosten odottamiseen! Toivon sydämestäni että kaikki olisi masuasukilla kunnossa. Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia.

Tuulille suuren suuri rutistus! Pidän täällä kovasti peukkuja että kaikki on siellä ultrassa ollut ok. Minulla on keskenmenot alkaneet yleensä tuhrulla, joka on siitä lähtenyt sitten voimistumaan kunnon vuodoksi. Tuhrua on tullut lähes joka vessareissulla ja ihan phs:aan asti. Esikkoa odottaessani vuosin verta oikein reippaasti pariinkiin otteeseen ja siitä huolimatta kaikki oli ok, joten toivotaan että kyseessä on ihan harmiton ja vaaraton vuoto. Halauksia kovasti!

Kaikille muillekin kovasti vilkutuksia ja Safiirille kiitokset kakusta, maistuipas hyvälle!

Ihanaista ja aurinkoista viikonloppua!

T. Jazz ja pikkuinen rv 19+4

Voi itku Tuuli, sun olo on ihan kamala tiedän tunteen niiiiiin hyvin (kuten me kaikki täällä). Km oireili syksyllä pienellä tuhrulla, joka ei milloinkaan yltynyt kunnon vuodoksi. Epäselväksi jäi, oliko kyseessä tm vai keskeytynyt km, kaavintana hoidettiin.
Täällä jotkut muistaa varmasti myös tämän raskauden vuodot. Lähdin töistä kesken päivän, valtavat kipuaallot ja verta tuli kuin saavista kaatamalla (siis oikeasti..farkkujen läpi, sukkien läpi, kengänpohjalliset olivat veressä, ihan kaikki) suihkussa kotona istuin ja näin kun hyytymiä ja kirkas veri valui viemäriin. Muistaakseni meni n. 2 viikkoa ja menin km:n jälkitarkastukseen (varasivat polilta suoraan ajan jälkit. kun kerroin puhelimessa tilasta) ja suureksi järkytyksekseni/onnekseni sieltä löytyi elinvoimainen syke plus ne hematoomat, joista ilmeisesti vuoto johtui. Vuosin ajoittain viikolle 14 asti ja kyllä oli rankkaa.

Mutta Tuuli, ehkä sulla on kaikki hyvin?? Mä niin toivon että pysyt tällä puolella. *haliiii*

BM, rv 28

Tuuli on ollut koko päivän mielessäni ja tulin kurkkaamaan onko mitään kuulunut. Toivon kovasti että kaikki olisi ok. Positiivisia säteitä lähetän kovasti!

Ninnikin oli poikennut, kiva kuulla sinusta! Mietinkin tässä toissa päivänä, että et ole käynyt hetkeen meitä moikkaamassa. Ilmeisesti kaikki on ok ja mukavasti sullekin on noita viikkoja jo kertynyt.

Bellamariia siirtyy kohta seuraavalle kympille, huisia. Minulla on ainakin muistissa raskautesi alku, joka oli kuin suoraan kauhuelokuvasta. Rankasti sinua koeteltiin, mutta onneksi on kaikki mennyt hyvin ja olet päässyt näinkin pitkälle.

Vauvallisille exille ihanan vauvantuoksuista arkea! Kiva kun piipahdatte täällä silloin tällöin. Kirjoitteletteko muuten tuolla vauvapuolella?

Omaa napaa sen verran että närästää niin maan perusteellisesti että oksat pois. Täytynee jättää kahvi pois kokonaan... tällä hetkellä imeskelen rennietä ja se tuntuu hieman auttavan, mutta viime yönä heräsin närästykseen enkä meinannut saada enää unen päästä uudestaan kiinni. Muistelisin että Sämpy kärvisteli saman vaivan kanssa, onko sulla antaa jotain vinkkejä tuon rennien lisäksi?

Aurinkoista lauantai-iltaa, ihanasti tuo sää hellii meitä tänä viikonloppuna. Ainakin täällä etelässä.

T. Jazz ja pikkuinen rv 19+5 (kohta ollaan yli puolen välin, huimaa!)

Jazzille vastaan pikaisesti. Olen välttynyt närästykseltä kokonaan tässä raskaudessa (kopkop), mutta viime raskaudessa oli ihan he...tilliset polttelut kolme vikaa kuukautta. Ainoa, mikä auttoi, oli gaviscon (tai joku sen tapainen), oli kalliimpaa kuin muut, ällöä valkoista siirappia jota nieltiin, mutta auttoi tosi hyvin. Kokeile sitä.. Ihan mieletöntä, että säkin oot jo noin pitkällä!

Närästyksestä kärsin tällä hetkellä minäkin, uskokaa tai älkää! Muutama tunti sitten söin ruisleipää ja siitä se alko. Ei kivaa.

Mulla viime raskaudessa autto ne Renniet.

Jazzille: Joo, mullahan on ihan kroonista tuo närästys, johon oli lääkitys ennen raskautta, mutta niitä kun ei raskauden aikana suositella. Onnistuin sitten jäljittämään lääkkeen, joka on myös raskauden aikana sallittu, mutta ei kovin hyvin tiedossa. Eli Gaviscon (käsikauppalääke) auttoi kyllä minullakin tilapäisesti. Sitä menikin varmaan kymmenen pulloa koko raskauden aikana. Pienet ruoka-annokset kerrallaan, ei syöntiä juuri ennen nukkumaan menoa ja sängynpäädyn korotus vaikkapa kirjojen avulla (mikäli vaivaa on öisin). Samoin gefilus/ asidofilus piimä on auttanut minulla. Sitten jos vaiva äityy tosi pahaksi, niin sen reseptilääkkeen nimi on Losec Mups. Minä vältin lääkkeitä viimeiseen asti, mutta oli pakko jokusen kerran niitä syödä. Ja vauva on terve, ainakin toistaiseksi :-)

En ole minä ainakaan kirjoitellut vauvanhoitopuolella. En tiedä onko kauris kirjoitellut huhtikuisissa (kiitti muuten onnitteluista). Kyllä mua kiinnostaisi kirjoitella tietty sielläkin, mutta tarvitsis teitä muitakin muitakin vauvautuneita mukaan :-)

Tuulia minäkin täällä ajattelen ja toivon parasta!

Isä ja poitsu ovat vaunulenkillä. Minä koitan sillä aikaa hoitaa vähän kotia, mutta kuinka ollakaan löysin itseni täältä :-)

Huomenta ja kiitos kaikille, jotka jaksatte ajatella minua :) Sori, etten päässyt koneelle aiemmin, mutta lähdettiin reissuun perjantaina heti lääkärin jälkeen. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja pieni piste, mutta sykettä ei vielä. Lääkäri oli kyllä positiivinen, mittasi kokoa ruudulta ja sanoi, että vastaa täysin minun antamiani tietoja eli perjantaina oli neljä viikkoa ovisbongauksesta eli kai 6+1. Sanoi tietty, että jos on kesken menossa mitään ei ole tehtävissä. Mutta ei ollenkaan peloitellut sillä, yritti rohkaista ja sanoi, että ihan normaalilta näyttää tässä vaiheessa. Tuhrua ei ole enää tullut sen perjantain jälkeen. Se lääkärikin sanoi, että voi johtua herkistä limakalvoista. Eli nyt täytyy vain odotella loppuviikkoon, jolloin menen uudestaan katsomaan, josko syke löytyisi. Kyllä minä sitä toivon niin kovasti!

Anteeksi täydellinen omanapaisuus, on pakko mennä. Tulen myöhemmin uudelleen.

Mukavaa viikon alkua kaikille,

Tuuli

Kiva kun kävit Tuuli ilmoittautumassa. Hyviä uutisia toistaiseksi :-). Toivotaan, että ultrassa olisi edelleen hyviä kuulumisia loppuviikosta. Ompullakin mukavasti raskausviikkoja. Olet varmaan maininnutkin aiemmin, mutta multa on päässyt unohtumaan eli onko teillä np-ultraa, jos on niin milloin?

Hyvää alkuviikkoa kaikille
t. sämpy ja poitsu

Hyvältä kuullostaa Tuulin tilanne =)
Kyllä noi tuhrut on kanssa niin pelästyttäviä, vaikka usein ovatkin aivan vaarattomia.

Eilen ois ollut tämän keskenmenneen laskettuaika...
oltiin ristiäisissä ja kastetilaisuus oli kirkossa. Siellä mä muutenkin aina herkistyn ihan hirmuisesti. Sit kun se eka virsi - ystävä sä lapsien - alko niin johan tuntu ekat liikkeet oikein kunnolla... :)))
Siinä sit aloin poraamaan niin ettei meinannu loppua tulla.
Mahto vieraat katsoa, että kylläpä siinä harras ihminen .. ;))

täytyy myös rientää, mutta palailen myöh

kapris 16+4

Rutistus Tuulille.... tulipa ylimääräisiä sydämentykytyksiä... Mutta onneksi kaikki näyttää olevan hyvin.
Kapriskin liikuttunu ristiäisissä... Mä en varmaan ois pystyny meneen, ainakaa tuollaisena päivänä... Taitaa masukista tulla hengellinen kaveri, kun alkoi potkiskeleen kirkossa. (tai sitten raggari...)
Mukavaa odotusta kaikille...
t. utelias senora...

Pikaisesti!

Hienoja uutisia Tuulilla, kiva kun kävit meille pikaisesti kertomassa. Nyt pidetään peukkuja että loppuviikosta kaikki on edelleen ok. Hyvältä näyttää!

Voi miten ihanaa kun Kapris on tuntenut liikkeitä! Jee ja onnea!

Vitsit, minä täällä taas herkistelen teidän kaikkien ihanille kuulumisille.

Safiiria kiitin kakusta, mutta en vissiin muistanut onnitella puuhääpäivän johdosta. Eli kovasti onnea näin jälkikäteen! (PS. monta vuotta olette olleet naimisissa?)
Sulla on jännät paikat, tuo närästys kuulostaa ihan lupaavalta oireelta. Pidän kovasti peukkuja että saisit jälkijunassa kivan hääpäivälahjan! =)

Ompulla on kivasti jo viikkoja kasassa. Tsemppiä ensi viikon ultran odotteluun, eiköhän kaikki ole hyvin.

Kaikille kiitokset närästyksen selätysvinkeistä. Täytyy heti käydä apteekista tiedustelemassa tuota Gavisconia ja miestä pyytää ostamaan kaupasta sitä piimää.

Nyt täytyy rientää. Ihanaista päivää teille kaikille ja onnellista masunkasvatusta.

Halauksin,
Jazz rv 20 (wohoo!) ja pikkuinen potkiskelija
eli POKS POKS POKS viikot taas poksahtelevat ja uudelle kympille siirryttiin