EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kapris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sämpylle onnittelut pikkumiehestä!
Tuulille tsempitykset ultraan... kyllä siellä kaveri sulle varmaan vilkuttelee...
Ihana tuo tehiksen juniori...
terkut kaikille tutuille...

Heipparallaa tyttäret!

Onnittelut Sämpylle pojasta...

Äitienpäivä, euroviisut ja jääkiekko mennä hurahti ja mistään näistä ei hirveesti kostuttu... Meillä isäntä makasi vatsakivuissa koko eilisen päivän ja me tytön kanssa touhuilimme kaksin. Oli vähän mälsää!

Tänään neuvola. Sain jo sairaalan esitietolomakkeen kotiin täytettäväksi (hui) ja ensi kerralla sitten laitetaankin jo Kelan papereita menemään. Olin vähän huolissani vauvasta kun en ole viime päivinä paljon liikkeitä tuntenut. No, dopplerilla löytyi heti syke ja potkuja sateli koko ajan. Sitten kun katsottiin ultralla niin siellähän oli oikein esitys käynnissä: kuperkeikkoja, käsien ja jalkojen heiluttelua vimmatusti ja jotain niskaseisonnan tapaista... Oli aika vilkkaan näköistä toimintaa eli ei taida omena kauas puusta taaskaan (tyttömme on ihan villi ja ikiliikkuja) pudota. Kyllä helpotti. Muutenkin kaikki ok eli kohtu kasvanut hyvin, mitä nyt hemppa oli pudonnut yli 20 pykälää. Mutta onneksi on varaa... Paino oli noussut 0,5 kg eli kokonaisen 1kg raskauden alusta. Mitat on ihan samat kun esikoista odottaessa.

Ensi viikolla onkin sitten se rakenneultra. Siis 18+6 viikolla. Kun soitin lääkäriasemalle ja kysyin milloin se tehdään niin se katto jostain paperista ja sanoi että viikoilla 18-22. Eli jäin miettimään että pitäisikö siirtää vielä viikolla vaikka eteenpäin??? Vai vaikuttaako se viikko siinä enää mitään?? Kertokaapa kommentteja.

Terkuin kirppu 17+3

Päivää tännekin.
Kasvunseuranta ultrassa on nyt käyty. Verenpaine huiteli taas siellä jossain korkeuksissa, mutta siitä ei huolestuttu kummemmin, kun vasta perjantaina mitattiin ja oli ihan hyvä, ja mitattiin myös lopuksi kun otetiin sydän käyrää niin sittenkin oli normirajoissa paineet. Painoarvio oli 1300g, lapsivettä normaalimäärä ja liikkeet tuntui ja näkyi. Ainakin tällä hetkellä baby on raivotarjonnassa ja toivottavasti pysyisikin. pissa oli puhdas ja kaikki oli muutenki ok. Perjantain neuvolassa oli painoa tullut lisää 483g/vko ja silloin kohdunpohjan korkeus oli 25
23.5 sain ajan sille diabeteshoitajalle jonka kanssa käydään siten läpi tota raskausdiabetes hommaa ja suunnitellaan dieettiä... ei hirveesti edelleenkään kiinnosta, mutta mitäpä sitä ei pikkuisen eteen tekisi kun on niin ihana. (musta aukko päässä ei siis ole vika, vaan johtuu kuvakulmasta tms..et jotain on eessä.. eli pää on ihan kokonainen) Laitan nyt ihan kuvan, kun tuo ei isompi ole... Jos vaan tällä foorumilla näkyy, kun ei voi esikatsella viestiä etukäteen...
toukkakasvot.jpg

Sairaslomaa tuli 1.6 asti (seuraavaan neuvolaan) ja sitten mahdollisesti/oletettavasti jatkuu äippälomaan asti tms..
Rv siis nyt 28+2 ja vointi on ihan hyvä.

Koitin Kelasta kysellä tulevasta äitiyspakkauksesta, mutta eihän ne sieltä mitään tarkkoja aikoja anna, et milloin alkaavat jakamaan.. pitänee siis ens viikolla tai viimeistään viimeisen viikon alussa laittaa laput menemään niin kerkeää..
Mä oon niin onnellinen ja ihana kun avokin sanoi että oli töissä ollu hyvä mieli ultran jälkeen.

Heissan taas!

Vilkutukset Anulle, kiva kun piipahdit! Toivottavasti sinulla on kaikki ok!

Merville onnittelut hienoista ultranäkymistä, kivan kuvan olit laittanut viestiin. =)

Ompulle tsemppiä väsymyksen selättämiseen, onneksi se pitäisi helpottaa piakkoin.

Kirppu on nähnyt pikkuisen aarteensa, ihanaa! Niin se aika rientää, että kohta niitä Kelankin papruja pääsee täyttelemään.

En olisi ikinä osannut kuvitella tammikuussa, että tässä pisteessä jonain päivänä ollaan. Tänään aamulla oli rakenneultra ja kaikki on pikkuisella ok. Siellä se vilkutteli ja venytteli pitkiä raajojaan. Kooltaan masukas oli 4 päivää isompi kuin mitä lasketun ajan mukaan, mutta LA:a ei lähdetty muuttamaan. Siveästi pikkuinen piti polviaan yhdessä, joten mitään arviota sukupuolesta ei saatu eikä sitä Kättärillä vissiin olisi kerrottukaan. Leuka ei enää näyttänyt niin jykevältä kuin ekassa ultrassa ja profiili on tismalleen samanlainen kuin tytölläkin noilla viikoilla. No, kesäkuussa 4D-ultrassa nähdään ja kuullaan kumpaa sorttia tuleva lapsukainen on.

Tästä tuli nyt sangen omanapainen viesti, antakaa anteeksi. Ihanaista päivää teille kaikille mahakkaille ja jo vauvansa lunastaneille exille!

T. Jazz ja pikkuinen rv 19+1

Hih, muisti palaa pätkittäin.

Tuli tuossa äsken mieleen, että voi olla että joudun synnytystapa-arvioon kun esikko syntyi päälakitarjonnan vuoksi imukupilla. En tajunnut sitten kätilöltä kysyä, että onko tämä yleistä että kaikki lapset syntyvät väärässä tarjonnassa. Eli onko se mun anatomiasta kiinni vai enempi vauvasta kiinni miten sieltä on maailmaan puskemassa? Onko teillä kenelläkään kokemusta moisesta?

Jazz: Hyvää tänne kuuluu! Masu kasvaa ja poika potkii vallan mahdottomasti. Muutoinkin olotila aivan mahtava. Nautin joka päivästä!

Olen käynyt lukemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin. Varmaankin siksi kun kaikki on mennyt niin hyvin! Rakenneultra oli mulle sellainen virstanpylväs, että siellä karisi viimeisetkin kivet harteilta. Nyt ollaan jo yli puolenvälin ja hurjalta/ihanalta tuntuu, että pitäisi soitella aikaa sairaalan synnytysvalmennukseen! Pari keskenmeno-unta olen nähnyt, mutta en ole antanut niiden häiritä.

Mukava teidän jutustelua on lukea, eteenkin kun on niin paljon positiivisia asioita. Parasta terapiaa, mitä on omalle kohdalleni tullut :)))

Hoppu 22+ risat

Kiitos Omppu onnitteluista ja synttärikakusta! Paljon onnea myös sinulle! Laulaa luritan sulle synttärionnittelut, lalalllaaalalalaaa!

Kiva että Hopullakin on kaikki ok!

Onnea Ompulle synttäreistä !!! ja kiitti kakusta.... nyt on hirmuinen ähky kun sitä ahmin ;)

ja ihania ultrakuulumisia täällä monella!!!
onnittelut niistäkin. Ja mervi oli laittanut oman murun kuvankin tänne meitä piristämään :)
Niin täällä moni alkaa olla tuon np-ultran käynyt. Hurjan nopeesti se aika menee..

Käyppäs Naks muuten päivittämässä tuo lista poikasi osalta :) olen niin laiska ja (muka??) kiireinen etten nyt ehdi kaivamaan sitä vanhaa ketjua esiin.

Tänään neuvolasta soittivat ja sanoivat, että olen joskus aiemmin parvorokon sairastanut, eli ei huolta enää sen osalta IKINÄ - JEEEEEEE!!!!!

Kiva oli lukea Anun laittama viesti. Miten sulla muuten menee? Käyhän täällä tai haaveilupuolella kertomassa kuulumisia kun ehdit.
Käyn sielläkin puolella joka päivä - itse asiassa siellä aina ensin.

Tosta Jazzin kysymästä asennosta, niin eiköhän se ole, että on vauvakohtasta, mutta tosi kiva kun tarkistavat asian!! tai näin ihan mutu-tuntumalla.

nyt ruokaa - taas :)

kapris 15+5

Pikaisesti toivottelen mukavia pyhiä kaikille!
Olen täällä taustalla hengessä mukana kaikkien ultra-, synttäri- ym. kuulumisissa :-)

Nyt onkin luvassa neljän päivän vapaa. Tosin ne appivanhemmat saapuvat tänä iltana, joten eipä sitä lomaksi voi kehua :-D

Hurjasti terkkuja ja haleja kaikille!

Tehis rv 19

Kuulumisia: Varmaan jää pikaistunnoksi tämäkin sessio. Pikkumies ja isukki nukkuu vierekkäin makuuhuoneessa. Piti käydä salaa ottamassa kuvia, kun olivat niin suloisia nukkuessaan vierekkäin miltei samanlaisissa asennoissa.

Kiitoksia kaikille onnitteluista. Vilkutuksia myös sinne Kermitien puolelle senoralle ja Anulle ja plussatuulia toivottelen myös. Haluan myös kaikille teille esittää kiitokset aktiivisista keskusteluista ja tsempityksistä. Minusta sekä täällä että Kermit-ketjussa on mahtava tsemppihenki, kiitos teidän kauniit :-) Eikä tämä ole mikään jäähyväispuhe, mutta ajattelin tässä vaiheessa mainita, ettei pääse unohtumaan. Kirjoittelut varmaan jonkun verran vähenee nyt kun on tuo täystuho huolehtimassa äidin vapaa-ajan ohjelmasta.

Pikapikaa ehdin lukemaan teidän kuulumisia, mutta varmaan puolet jää kommentoimatta. Olette kuitenkin kaikki mielessäni. Ensinnäkin näytti siltä, että kaikilla ois hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia, onnitteluja kaikille. Ja mitä, Naks otti varaslähdön ja synnytti ennen minua :-) Onnittelut pikkumiehestä sinnekin! Oisko se sitten seuraavaksi tyttöjen vuoro tähän ketjuun! Osa porukasta on jo puolessa välissä raskautta ja kaikkkien alkuraskaudetkin näyttäosi voivan kivasti. Ihan uusia tulokkaitakin on tullut. Mielettömästi onnea Tuuli plussasta :-) Olen todella onnellinen puolestasi. Toivotaan, että ultrassa kaikki on hyvin.

Lopuksi synnytysrapsaa niille ketä kiinnostaa: Mulla alkoi supistelut pari päivää aiemmin ennen sairaalaan lähtöä, mutta kun eivät siitä säännöllistyneet, niin olla ihmettelin kotona vaan. Olin valvonut siis kaksi yötä ja yhden päivän, kun soitin aamulla puol neljältä synnytysosastolle, että mitä tehdä. Kätilö vastasi, ettei oikein kuulosta synnyskivuilta ja kehotti menemään lämpimään suihkuun ja odottelemaan. Kävin ennen suihkua vessassa ja housuihin oli tullut veristä vuotoa. Sanoin miehelle, että lähdetään käymään ainakin näyttäytymässä. Pakkasin loput tavarat kassiin ja synnytysosastolla oltiin puol viis aamulla. Tosi mukava kätilö otti minut vastaan ja rupesi mittaamaan käyrää vatsan päältä. Sanoi vuodosta, että se oli kohdun avautumisvuotoa, mutta että kohdunsuu oli edelleen kiinni. Lyhentynyt ehkä vähän. Ja supistuksiakin oli, muttei tarpeeksi tiheästi ja tarpeeksi voimakkaita. Kätilö sanoi, että varmaan joudut takaisin kotiin, mutta halusi minut lääkkeiden avulla nukkumaan osastolle, kun se on kuulemma monesti auttanut tilanteen laukaisemisessa. Mies lähetettiin kotiin, kun ei hänestä mitään hyötyä olisi ollut katsella minua nukkumassa varsinkaan kun jatkosta ei ollut mitään varmuutta. Sain nukutuksi muutaman tunnin ja sinä aikana kohdunsuu oli avautunut sormelle. Sitten pistettiin tippa, mihin oli lisätty oksitosiinia ja säännölliset supistukset alkoivat klo 10 aamulla. Kuitenkin kätilöt varoittelivat, että saattaisin joutua kotiin, kun etenemisestä ei ollut mitään varmuutta, joten en miehellekään soittanut. Minulla oli ihan mukavaa jutella kätilöiden kanssa ja lukea lehtiä. Joskus yhden aikaa supistukset olivat jo aika voimakkaita ja sitten puhkaistiin kalvot ja annettiin epiduraali. Sitten taas lueskeltiin rauhassa lehtiä :-) Siinä vaiheessa oli jo selvää, että kotia ei enää lähdettäisi. Mies soitti työpäivän jälkeen, että meneekö hän kotiin vai tuleeko sairaalaan ja toivotin hänet tervetulleeksi sairaalaan. Ehti juuri sopivasti viimeisiin kivuliaisiin supistuksiin ennen kuin sain ruveta ponnistelemaan. Ensin koeponnisteltiin n. tunnin verran kylkiasennossa, mutta varsinaisessa ponnistusvaiheessa käännyttiin selälleen. Se kesti puol tuntia ja oli muuten tytöt elämäni tuskaisimmat 30 min, mutta lopputulos sen arvoinen :-) Kokonaisuudessaan aikaa meni 8h ja 45 min.

Hyviä pyhiä kaikille
sämpy ja poitsu 8pvä

PS. Ehdin kuin ehdinkin kirjoittamaan.

Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 11.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 31 v. LA 10.12.07 toinen, poika 03/04

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Nytpäs on lista päivitetty minunkin osaltani. Kiirettä on pitänyt, ei ole ehtinyt netissä surffailemaan. Nyt on pojalle päätetty nimi ja kastepäiväkin varattu. Ulkoiluakin on päästy harrastelemaan, mukavaa päästä kunnolla ulos koko porukalla =)

Naks ja E-P

voi vinde... enää yhdeksän ennen mua =)
kohta se vauva on meilläkin!!!!!

Kiva kuulla sämpystä ja oli mukava lukea synnytyskertomus.
hyvä että teillä mennyt kaikki hienosti !

Tiettekö tytsyt mitä ajattelin juuri päivä-kaksi sitten?!
no, että "onneks" ei ole se laskettu aika vielä.. siis ihan kauheeta tollanen aattelu. siis TODELLAKIN olisin ottanut sen toukovauvan ilmanmuuta enemmän kuin mielelläni, mutta nyt näin uudestaan raskaana ollessa, on huomannut niitä hyviä puolia joita tässä vähän isommassa ikäerossa on.
nyt tulossa siis 2v2kk...
ja korostan, että en ole iloinen missään määrin keskenmenosta, mutta olen löytänyt tosi paljon hyviä / parempia puolia, että se toinen syntyykin vähän myöhemmin kuin ensin luultiin.
kaikella on tarkoitus... =)

no, toivottavasti ymmärsitte pointin.

hyvät helatorstait teille kaikille!

kapris 15+6

Tervehdys pitkästä aikaa.. joku jo kyselikin kuulumisia.

Täällä ollaan eletty aika hektisiä aikoja, mutta hengissä ollaan.. Viikkoja on kertynyt 17+0 ja liikkeitä tuntuu..

NP ultrassa käytiin ja verikokeet otettiin.. NP lukema oli 0,65, mutta verikokeista soittelivat perään.. en ole halunnut tulla aiheuttamaan kenellekkään ylimääräisiä sydämen lyöntejä, mutta ajattelin nyt vähän kertoa kuulumisia. Verikokeissa oli sitten tulokset 1:990(daun ikäriski) ja 1:240(daun "rakenneriski").. Viikko sitten maanantaina käytiin sitten lääkärin kanssa juttelemassa tilanteesta ja samalla tehtiin lapsivesipunktio.. keskenmeno vältettiin, mutta nyt jännätään mitä tulokset kertovat.

Olo on välillä aika epätoivoinen ja välillä tosi onnellinen.. ristiriitaista. No, päätettiin että pohditaan asiaa enemmin vasta kun tulokset tulee.. mutta eihän sitä voi olla miettimättä. Raskaus on kuitenkin saatu aikaan koeputkihedelmöityksellä jne.

En halua aiheuttaa kenellekkään ylimääräistä huolta.. ja yritän tulla taas tervehtimää useammin..

VALTAVASTI ONNEA UUSILLE VAUVOILLE !!! Luin uutisianne vedet silmillä..

Pikku2 RV 17+0

Pikku 2:lle valtaisa tsemppirutistus! Uskon, että on ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä. Jos vain jaksat/haluat, tule tänne kertomaan myöhemmin, mitkä olivat lapsivesipunktion tulokset. Paljon voimia! Voi, kun osaisinkin sanoa jotain lohduttavaa.

Onnittelut kaikille, joilla oli hyviä ultrakuulumisia! Kyllä se on aina niin ihanaa! Sämpylle kiitos onnitteluista ja todella kiva, kun ehdit kertoa kuulumisia :) Minulla itselläni on tällä hetkellä hyvin ristiriitainen olotila, sillä nyt yöllä ja aamulla on tullut veristä tuhrua ja olen melko varma, että kesken tämä on menossa. En yhtään tiedä, mitä kananttaisi tehdä. Meillä olisi ollut viikonloppureissu tulossa, mutta en tiedä uskallanko lähteä. Kuinka nopeasti teillä, joilla on tullut spontaani km, keskenmeno on sitten tapahtunut? Minulla olisi se alkuraskauden ultra vasta ensi viikolla, en tiedä pitäisikö yrittää saada joku aika vielä tälle päivälle?

Hämmentynyt Tuuli

Pika pikaa Tuulille voimarutistus ja uskotaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin. Voitko saada esim. neuvolan kautta aikaa ultraan? Meillä ainakin terveyskeskuksessa ultrataan.

Itselläni spontaani keskenmeno alkoi silloin siten, että aamulla vessareissulla tuli tuhrua ja oikeestaan yltyi päivän mittaan. Ihan joka pyyhkäisyllä ei tullut, mutta useimmiten (ja useinhan sitä tuli vessassa ravattua..). Illalla se vuoto oli jo ihan veristä ja seuraavana aamuna ihan reipasta jo. Kivut ja klöntit tuli iltapäivällä.