V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Vie:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Vie:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alle 25vuotiaana pitäisi vielä elellä rällävuosia, ei olla äiti
Minkäslaisia on rällävuodet? Mun mielestä näin on kivempi, että kun olen 29, mulla on 10 ja 5 vuotiaat lapset. Kuka haluaa ryvettyä rällävuosissa?
Rällävuosina saa olla vapaa kuin taivaan lintu, ei olla vastuussa kenestäkään paitsi itsestään. Esim. matkustella ja asua ulkomailla tai ihan miten kukakin tykkää.
Moniko alle 25 vuotias matkustelee kauheasti? Kenellä on sen ikäisenä varaa sellaiseen?
Ainakin minä ja kaikki opiskelututtuni, kyllä sitä rahaa aina matkusteluun löytyi ja silloin olikin aikaa matkustella kuukausitolkulla. Ja usea meistä asui myös ulkomailla.
Enemmän sitä rahaa on sitten matkusteluun, kun on vanhempi ja työpaikka ja lapset maailmalla. Nuori äiti myös jaksaa paremmin, mitä vanhempi.
Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen, alle 18 v. on liian nuori äidiksi.
Minä ainakin haluan matkustella koko elämäni, mutta kuukausikaupalla voi olla myöhemmin vaikea matkustella ja kyllä se matkustelu nuorena oli ihanaa, varmasti erilaista kuin nelikymppisenä.
Me olemme matkustelleet koko elämämme, ilman lapsia nuorena, lasten kanssa vanhempana, ja pian taas ilman lapsia ja/tai lasten kanssa. Matkustelu on kivaa