Tavallaan. Tai siis raskausaikana säästettiin rahaa ja tehtiin hankintoja aika pitkälle niin ettei tarvinut lapsen ensimmäisenä vuonna paljoa osteskella.
Muuten säästeltiin vanhempainpäiviä, meillä täällä Ruotsissa on eri systeemi kuin suomessa. jos siis olisin ottanut vanhempainpäiviä ulos sellaisen määrän mikä vastaa suomen äitiyspäivärahaa, olisivat nuo päivät riittäneet reilun vuoden, niin että mies olisi sitten ollut kotona viimeiset 2kk ja itse olisin lähtenyt töihin lapsen ollessa alle vuoden.
Nyt kuitenkin onnistui niin että olin esikoisesta kotona siihen asti kunnes kuopus synti (esikoinen tuolloin 1v3kk) ja kuopuksesta siihen asti että tämä täytti vuoden. Mies jatkoi sitten kotona seuraavan puoli vuotta ennen kuin kuopus aloitti päiväkodin. Noita päiviä jäi vielä säästöön niin että niiden avulla olen tehnyt 75% työaikaa eli lapset hoidossa 3-4 pv/vko ja ollaan saatu pidettyä ylimääräisiä lomia. Esimerkiksi viimekesänä mies oli kesäkuun 50% vanhempainvapaalla ja minä kesäkuun kokonaan, elokuun olin sitten kesälomalla. ja näin voidaan vielä jatkaa hyvän matkaa eteenpäin.
Ehkei mennyt ihan ap:n idean mukaisesti, mutta kuitenkin tuolla säästelemisellä ollaan pystytty viettämään enemmän aikaa kotona lasten kanssa mitä olisi ottamalla päiviä ulos se maksimi.