GALLUP: Siistittekö alapäänne ennen synnytystä tai sisätutkimusta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mandariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä siistin sen yleensäkkin (kaikki pois) ja etenkin jos jotain tuollaista odotettavissa, sairaalassa ollessa tosin kävi hankalaksi (yleiset suihkut ja pienet vessakopit) joten en synnytyksen koittaessa ollut ihan niin siistitty kuin olisin halunnut mutta tuskin kuitenkaan kenellekkään traumaa pystyin aiheuttamaan.
 
Siistin, aina, jopa synnytykseen. Ja itse asiassa kävin hieman ennen synnytystä myös ihonpuhdistuksessa, kulmien laitossa ja kampaajalla laitattamassa itseni kuntoon. En kylläkään sillä, että olisin ollut kätilöitä ja lääkäreitä vartena puunattuna, vaan ihan itseäni varten.

Oli paljon kivempaa synnytyksen jälkeen jopa laitoksella näyttää hyvältä ja tuntea olonsa freesimmäksi ja kauniimmaksi kuin juurikasvuisella tukalla, näpyt naamassa, kulmat rehottaen. Vaikuttaa mun fiilikseen aika paljon. Vauvan kanssa ei ihan alussa olis jäänyt aikaa muutenkaan, niin ajattelin hoitaa etukäteen:)
 
Miksi niin pitäs tehdä.
Luuletko sä ap että sun pimpero on jotenkin hygieeninen ja kliininen. Sama tursas se on kuin muillakin, sinne menee lihaa ja sieltä tulee ulos möhnää, lihaa, kusta ja muuta tavaraa.. ihan sama onko siinä reunoilla karvoja vai ei.
Samat sillintuoksut sieltä leijailee kuin karvallisiltakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enra:
Siistin, aina, jopa synnytykseen. Ja itse asiassa kävin hieman ennen synnytystä myös ihonpuhdistuksessa, kulmien laitossa ja kampaajalla laitattamassa itseni kuntoon. En kylläkään sillä, että olisin ollut kätilöitä ja lääkäreitä vartena puunattuna, vaan ihan itseäni varten.

Oli paljon kivempaa synnytyksen jälkeen jopa laitoksella näyttää hyvältä ja tuntea olonsa freesimmäksi ja kauniimmaksi kuin juurikasvuisella tukalla, näpyt naamassa, kulmat rehottaen. Vaikuttaa mun fiilikseen aika paljon. Vauvan kanssa ei ihan alussa olis jäänyt aikaa muutenkaan, niin ajattelin hoitaa etukäteen:)

Saman tein :). Eli kaikki oli hoidettuna etukäteen.
 
Pieni tarina sivulta http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/gynekologi.htm :


Gynekologilla

Australiassa radioasema maksaa palkkioita (1000-5000 Dollaria) soittajille heidän noloimmista kokemuksistaan. Tämä kokemus palkittiin 5000 dollarilla...

"Minulla oli sovittu tapaaminen gynekologin vastaanotolle loppuviikosta. Aikaisin aamulla sain soiton tohtorin vastaanotolta ja minulle kerrottiin, että aikani voitaisiin siirtää siksi aamuksi kello 9:30.

Olin tehnyt aamiaiset ja valmistanut lapset kouluun, kun kello oli jo 8:45. Matka vastaanotolle kestää n. 35 minuuttia, joten minulla ei ollut juurikaan luppoaikaa.

Kuten suurin osa naisista, minäkin kiinnitän erityistä huomiota hygieniaan ja siisteyteen ennen tällaista "käyntiä". Joten kiirehdin yläkertaan, riisuuduin, kastelin pesusienen, joka oli lähinnä ammetta ja pesin "ko. alueen" varmistaakseni, että se oli "esittelykunnossa". Heitin pesusienen pyykkikoriin, puin päälleni ja hurjastelin autollani vastaanotolle.

Olin odotushuoneessa vain muutaman minuutin kun minut jo kutsuttiin sisälle. Toimenpiteen tuntien, kuten uskon kaikkien naisten tuntevan, hyppäsin toimenpidepöydälle ja katselin huoneen toista seinää ja kuvittelin olevani Pariisissa tai aivan muualla miljoonien kilometrien päässä.

Yllätyin hiukan kun tohtori sanoi "Jahas, sitä on siistitty paikkoja oikein erityisellä huolella", mutta en vastannut mitään. Kun aikani oli ohi, huokaisin helpotuksesta ja lähdin kotiin. Loppupäivä sujui normaalisti- shoppailua, siivousta, kokkailua etc.

Koulun jälkeen kuusivuotias tyttäreni leikki itsekseen ja huusi minulle kylpyhuoneesta:
- "Äiti, missä mun pesusieni on?"
Käskin hänen ottamaan uuden seinäkaapista. Hän vastasi:
- "Ei! Tarvitsen sen mikä oli ammeessani, siinä on kaikki minun glitterit ja kimalteet!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Miksi niin pitäs tehdä.
Luuletko sä ap että sun pimpero on jotenkin hygieeninen ja kliininen. Sama tursas se on kuin muillakin, sinne menee lihaa ja sieltä tulee ulos möhnää, lihaa, kusta ja muuta tavaraa.. ihan sama onko siinä reunoilla karvoja vai ei.
Samat sillintuoksut sieltä leijailee kuin karvallisiltakin.

öö.. Siis oliko tää viesti tarjoitettu mulle, ketjun aloittajalle?
En ole kyllä missään vaiheessa niin väittänytkään..

2. synnytykseenkin menin ihan vain "luomuna", joten mitäs mahdoit tarkoittaa?
Ihan vain ajattelin enemmistön käytäntöä kysellä. Utelias kun olen!
 
Mullapa onkin karvareuhka tuolla alhaalla. Siistin vain reunoilta ettei alkkarien läpi tursota. Sehän on niin kuin sen kuuluukin olla, en ala mihinkään älyttömiin villityksiin posliineista enkä suostu uskomaan, että 20 vuotta sitten ei harrastettu suuseksiä koska karvat on ällöjä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Pieni tarina sivulta http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/gynekologi.htm :


Gynekologilla

Australiassa radioasema maksaa palkkioita (1000-5000 Dollaria) soittajille heidän noloimmista kokemuksistaan. Tämä kokemus palkittiin 5000 dollarilla...

"Minulla oli sovittu tapaaminen gynekologin vastaanotolle loppuviikosta. Aikaisin aamulla sain soiton tohtorin vastaanotolta ja minulle kerrottiin, että aikani voitaisiin siirtää siksi aamuksi kello 9:30.

Olin tehnyt aamiaiset ja valmistanut lapset kouluun, kun kello oli jo 8:45. Matka vastaanotolle kestää n. 35 minuuttia, joten minulla ei ollut juurikaan luppoaikaa.

Kuten suurin osa naisista, minäkin kiinnitän erityistä huomiota hygieniaan ja siisteyteen ennen tällaista "käyntiä". Joten kiirehdin yläkertaan, riisuuduin, kastelin pesusienen, joka oli lähinnä ammetta ja pesin "ko. alueen" varmistaakseni, että se oli "esittelykunnossa". Heitin pesusienen pyykkikoriin, puin päälleni ja hurjastelin autollani vastaanotolle.

Olin odotushuoneessa vain muutaman minuutin kun minut jo kutsuttiin sisälle. Toimenpiteen tuntien, kuten uskon kaikkien naisten tuntevan, hyppäsin toimenpidepöydälle ja katselin huoneen toista seinää ja kuvittelin olevani Pariisissa tai aivan muualla miljoonien kilometrien päässä.

Yllätyin hiukan kun tohtori sanoi "Jahas, sitä on siistitty paikkoja oikein erityisellä huolella", mutta en vastannut mitään. Kun aikani oli ohi, huokaisin helpotuksesta ja lähdin kotiin. Loppupäivä sujui normaalisti- shoppailua, siivousta, kokkailua etc.

Koulun jälkeen kuusivuotias tyttäreni leikki itsekseen ja huusi minulle kylpyhuoneesta:
- "Äiti, missä mun pesusieni on?"
Käskin hänen ottamaan uuden seinäkaapista. Hän vastasi:
- "Ei! Tarvitsen sen mikä oli ammeessani, siinä on kaikki minun glitterit ja kimalteet!"

:laugh:
 
Ekaa kun menin synnyttämään siistin alapäätäni just päivää ennen ku vedet meni... Voi luoja mitä taiteilemista se oli sen mahan kanssa :D Pari vekkiäki tuli vissii tehtyä :p Tokaa ku lähdin synnyttämään, en siistiny. Ei tullu mieleenkään niissä supistuksissa alkaa sheivaamaan :D
 
Minä en sheivaa kuin joskus harvoin. Paikat ei oikein kestä. Joku sanoi käyttävänsä Veetiä. Eikö se ärsytä vielä enemmän? En ole edes uskaltanut kokeilla, kun olen atoopikko. Mutta mietin pitäisikö. Saksilla parturoin pehkon kuosiin, mutta ilmeisesti se ei palstaäitien mielestä ole tarpeeksi :ashamed:
 
Molempiin synnytyksiin lähtiessäni oli karvat poistettu jo aikaisemmin kotona. Myös gynekologille menen karvat poistettuna. Olen muutenkin mielummin ilman niitä karvoja, joten minulla ei ongelmaa poistaa.
 
Kaikissa 3 odotuksissa pidin paikat posliinina, ja myös silleen menin synnytyksiin. Ihan vaan sheivaten käsikopelolla loppuvaiheessa. Kaikki pois oli helpoin tyyli, vaikka (kuten nytkin) muutoin siellä on pieni tupsu kummulla, ja muuten paljas.
 

Yhteistyössä