Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7. Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Maru-maru, esikoinen, Rauma
10.7. Marion-79, esikoinen
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05), Etelä-Karjala
31.7. Mame, kakkonen

Poistin sen ylimääräisen Lennun listasta, kun eiköhän täällä vain yksi neljättä odottava Lennu79 ole! :) Pitääkö muuten LA:t vielä paikkaansa vai onko tullut muutoksia? Niin, ja olisi kiva tietää, mistäpäin olette! Tai ainakin se, mihin sairaalaan olette synnärille menossa (ei yhtään utelias, vain tiedonhaluinen... ;)).

Pistiina 12+0

Hei kaikille, hengissä ollaan vaikka voin sanoa että oli elämäni pahin koettelemus, itse toimenpide ei ollut kovin kivulias muttta kyllä hiki valui norona ja selkä oli aivan märkä kun nousin pöydältä ylös. Sinne jäi meidän toisen pienokaisen sielu niin sanottuna ,mutta loput kannankin mukanani loppuun asti jos vain pysyy ja toivotaan että vuotoa ei tule silloin on myös mahdollista että toinenkin lähtee samaan matkaan joten toisenkaan selviämisestä ei voi vielä täysin nauttia. Eilen kun köllöttelin semmosessa puoli istuvassa asennossa sängyssä olin tuntevinani muutamia kertoja hentoja hipaisuja masussa ajattelin että toinen yrittää siellä viestitellä että hänellä on kaikki hyvin. Viikon olen nyt sairaslomalla ja maanantaina kontrolli toivottavasti silloin on kaikki hyvin pelkään vaan nyt niin kauheesti että jos vuotoa tulee, mutta eihän sille sitten mitään voi, se tulee.

Sarahille paljon voimia ymmärrän tunteesi hyvin ja olen pahoillani.

Roosa2 rv 15+6

Heippati!

Mahtuuko vielä mukaan? Olen kylläkin juuri ja juuri elo-mamma, mutta koska varhaisultrassa 17.12 todettiin, että tuplia ootellaan, niin kyllä ne heinäkuussa leikataan ulos, joten heinämatami siis tulisin olemaan.

Se tupla-uutinen oli sellainen shokki, josta vieläkin toivutaan! Huomenna olisi np-ultra ja toivon jotta molemmat olisivat pysyneet tiukasti kiinni. Roosalle pahoittelut, oli varmasti rankka kokemus ja Sarahille myös! Olen lukenut teidän heinäkuisten kertomuksia tässä jonkin aikaa.

Meillä ennestään reiluin vuoden ikäinen poitsu ja olenkin pyörinyt paljon vauvapuolella josta ainakin Lellu-79 tunnistin! :) Hei vaan! :)

Eli seuraavalle listalle voi laittaa Hansu-74 ja kakkonen 3.8 (12/06) Keski-Uusimaa

Laitan np-kuulumisia huomenna!

t: Hansu-74 rv 11+3

Hansu , paljon onnea kaksosten johdosta varmaan oli pieni shokki kun uutisen kuulitte meille ainakin oli vaikka kyllä siihenkin olimme varautuneet kun hoitojen avulla istutettiin kaksi alkiota mutta silti ei uskottu että kummatkin kiinnittyisi ja nyt loppupelissä kävi kuten kävi.
Onnea np-ultraan että kummallakin kaikki hyvin.

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05), Etelä-Karjala
31.7. Mame, kakkonen
3.8. Hansu-74, kakkonen (12/06), Keski-Uusimaa

Tervetuloa mukaan, Hansu! Ja tuplasti onnea kaksosraskaudesta! Lisäsin siut listaan. Voin kuvitella, että melkoinen shokki tuollainen uutinen on aina. Onko teillä lähisuvussa kaksosia vai tuliko ihan täysin yllätyksenä?

Jaksamisia Roosalle! Tekisi mieli sanoa, että yritä ottaa rauhallisesti ja stressaamatta pikkuisen puolesta, mutta mie en kyllä pystyisi siihen millään tuossa tilanteessa. Toivotaan kuitenkin parasta ja sitkeyttä pikkuiselle, että jaksaa tarrata tiukasti kiinni!

Kiitos et poistit nimeni väärästä kohtaa listalta.

Kävin eilen mammajumpassa ja oli tosi kivaa. En ole jumpassa käynyt kahteen vuoteen niin oli tosi kiva tuollainen pehmeä aloitus :)

Niin ja minun synnytyssairaala tulee olemaan OYS, sen voi päivitellä tuonne listalle joskus.

Heipsans kaikille

Niin kuin tuossa aiemmin jo muutama kirjoitteli ettei sydänääniä ole vielä kuulleet vaikka np-ultrassakin on käyty, niin meillä täällä sama juttu. Äitini ihmetteli sitä aika paljon, kun kysyi että kuultiinko np-ultrassa myös sydänäänet ja sanoin että ei kuunneltu. Kuunnellaanko niitä siellä yleensä edes, mulla ei oo mitään käsitystä...

Yleensä olen hyvinkin tyyni ihminen, en turhia ressaa asioista mille en pysty mitään, mutta nyt oon huomannu että koko ajan hermoilen ja mietin näitä juttuja, siis varmaanhan meistä kaikki sitä tekee ja kuuluu asiaan. Mutta ahdistaa vaan aika tosi lujaa, kun pakko oli kuitenkin pomolle jo kertoa tästä ja ilmeisesti jo tän kuun lopussa menee paikkani sisäiseen hakuun, enkä minä ole edes sydänääniä vielä kuullut!!! Seuraava neuvola on vasta 30.1, eli saahan tässä vielä jonnin aikaa hiuksia päästä repiä. Koko ajan on vaan semmonen pelko persiissä, että entäs jos kaikki ei olekaan kunnossa, vaikka miten np-ultrakin näytti että on, että tuliko kerrottua liian aikasin töissä, kaikki saa tästä tietää parin viikon päästä, eihän täällä olekaan ku kaks ja puolsataa työntekijää!! Ääh, todella typerää tämmösiä murehtia, kun on niitä ihmisillä ihan oikeitakin ongelmia, pahoitteluni siis kaikille teille joilla on oikeasti rankkaa, pakko purkaa vaan näitä tuntoja jossain, samassa jamassa olevia ystäviä kun ei nyt satu olemaan.

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille, uskomaton tammikuu, vettä sataa :(

voi kun olitte kirjoittaneet..

sarahille ja puolisolle kamalasti voimia!
roosallekkin voimia..
tervetuloa hansu!

meillä äiti sai tietää mun raskaudesta kaupan kassalta..ei ehkä mikään paras vaihtoehto(kerro yhdelle;kaikki tietää)..no,sehän ryntäsi samantien meille..ja nytten ollaan eletty viikko ylisuojelevaisissa merkeissä..on jopa varoiteltu liukkaasta kelistä,etten vain kaadu.. mutta ovat sentään onnellisia..

anoppikin vihjaili,että eikö mekin tehtäisi jo toista lasta..nopeammin kuin luulettekaan :)..no,saavat odottaa tietoa vielä pari päivää, kun ultra torstaina..mun isä ei onneksi osaa odottaa mitään,joten sille taitaa tulla aika suurena yllätyksenä..

päivänjatkoja!
heiree 12+2

Hienoa Roosa että toimenpide sujui "hyvin"! Nyt toivotaan että toinen pikkuinen jaksaa pysyä mukana matkassa.

Kiva Hansu että tulit tänne! Suuret onnittelut kaksosista! Tulee teillä kyllä sitten olemaan vilinää 3 pikkuisen kanssa mutta kohta ovatkin kavereita toisilleen ja vanhempien arki helpottuu. Kerrohan heti np-ultra kuulumiset kun kotiudut!

Mulla on ilmeisesti alkuraskaus takana kun makea on alkanut taas maistumaan. Äsken oli pakko hakea kaupasta Runebergin torttu! Muutenkin oireet on niin samanlaiset kun tosta tyttösestä oli että suuresti veikkaan että meille toinen tyllerö on tulossa. Se olis kyllä vaatteiden ym.kannalta kätevää vaikka oikeesti sillä ei todellakaan oo väliä kumpi tulee.

-Lellu 12+5-

Alkuperäinen kirjoittaja Roosa2:
Hei kaikille, hengissä ollaan vaikka voin sanoa että oli elämäni pahin koettelemus, itse toimenpide ei ollut kovin kivulias muttta kyllä hiki valui norona ja selkä oli aivan märkä kun nousin pöydältä ylös. Sinne jäi meidän toisen pienokaisen sielu niin sanottuna ,mutta loput kannankin mukanani loppuun asti jos vain pysyy ja toivotaan että vuotoa ei tule silloin on myös mahdollista että toinenkin lähtee samaan matkaan joten toisenkaan selviämisestä ei voi vielä täysin nauttia. Eilen kun köllöttelin semmosessa puoli istuvassa asennossa sängyssä olin tuntevinani muutamia kertoja hentoja hipaisuja masussa ajattelin että toinen yrittää siellä viestitellä että hänellä on kaikki hyvin. Viikon olen nyt sairaslomalla ja maanantaina kontrolli toivottavasti silloin on kaikki hyvin pelkään vaan nyt niin kauheesti että jos vuotoa tulee, mutta eihän sille sitten mitään voi, se tulee.

Sarahille paljon voimia ymmärrän tunteesi hyvin ja olen pahoillani.

Roosa2 rv 15+6

kovasti kepeään sävyyn puhut lapsesi kuolemasta...Tuntuu kamalalta että toiset tässäkin ketjussa ovat menettäneet ainokaisensa ja itse noin kepeästi kertoilet,"sinne jäi"...
Kammottavaa....

Onhan tässä se ettei kuule eikä näe miten toinen asian kertoo,mutta sinun kertomukset tuosta sairaasta lapsesta ovat olleet kovasti kylmiä...
Mun kanta hedelmöityshoitoihin on vahvistunut.Kaikki eivät ansaitse lasta saati kahta kerralla.

Ulkopuoliselle sanon että todellakaan nämä tietokeneet eivät ole vielä niin kehittyneitä että saisin äänen tähän mukaan, mutta pahoittelen jos sinulle on tullut tunne että otan asian kepeästi se onkin vain sinun tunne ei minun joten suosittelen että jätäppä kommentoimatta kun et tiedä.

Ihan turha tulla ulkopuolisena tänne tuomitsemaan muita! Roosan tilannetta ja pahaa oloa kun täällä ollaan muut seurattu niin yhden sanan takia ei tarvitse tulla saarnaamaan! Sitä paitsi minusta ymmärsit viestin väärin, ei kyllä ollut kyse "sinne jäi" tilanteesta vaan vaikeasta ja surullisesta päätöksestä/tilanteesta.
Nämlä heinämammat etc ketjut on kannustus- ja lohdutusketjuja, joissa pitää saada purkaa tuntojaan avoimesti. Tuomitsijoille vaikka oma ketju pystyyn.

Heippa kaikille heinäkuisille.

Uskaltaudun itsekin nyt viimein ilmoittautua ketjuun. Eli odotamme myös kaksosia! Aiemmin ajattelin jo kirjoitella, mutta roosan tilanne teki niin surulliseksi järkytti itseäni niin suuresti että halusin odottaa np ultraan asti. Taustaillut olen kuitwenkin jo aivan ketjun alkumetreiltä lähtien.

Meillä siis esikoinen, ihana tyttö, vm 08/2005 ja tuplien la on 17.7. Voipi olla että jos kaikki hyvin menee että nyytit on jo ennen juhannusta kainalossa. Aluksi oli iso shokki ja sitten alkoi pelko vauvojen hyvinvoinnin puolesta. Molemmilla omat pussit ja istukat joten sen suhteen tilanne ok, mutta riskiraskautena tätä seuraillaan. Roosan tilanne otti siksi itselläni niin koville, että jos meillä olisi samam todettu olisimme päätyneet samaan ratkaisuun ja se pelotti. Nyt kaikki vaikuttaisi olevan ok.

Itse kirjoittelen tampereelta, mies ja esikoinen löytyy ja hoidan tyttöä itse kotona, töihin en tässä välissä menekään.

Hyviä vointeja kaikille.

Härkä olen todella iloinen teidän puolesta ihanaa kun toisilla käypi onni, vaikka eihän minulta vielä tätä onnea ole täysin otettu pois mutta en oikein osaa paljoa iloitakkaan pelko jyystää kuitenkin takaraivossa koko ajan ja varsinkin kun tänään mahaa on jomotellut jonkin verran tietenkin voi kuulua asiaan mutta kun ei näe sisuksiinsa niin ei voi tietää mikä on tilanne.
Pärjäillään.
Tänään tuli myös mieleeni eräs työkaverini jota pidin luotettavana henkilönä ja olen kertonut hänelle koko ajan tätä meidän prosessia niin kun minulle selvisi että hän on laverrellut työpaikalla varmaankin lähes kaikille niin tunteekohan hän mitään omantunnon pistoa jos tämä minun raskaus meneekin kesken lopullisesti, sanoin hänelle kahteen otteeseen ,että en halua että tästä kerrotaan eteenpäin kun jotenkin on ollut tunne alusta lähtien että kaikki ei välttämättä mene hyvin loppuun asti mutta ei tämä ihminen ei kunnioittanut toivettani ,tietenkin pääsen itse helpommalla jos nyt huonosti kävis niin kerron hänelle ensimmäisenä niin hän hoitaa tiedotuksen kaikille muille työkavereille minun puolestani ,kätevää,heh.
Inhottavinta on ollut töissä kun tiedän että kaikki tietää mutta kukaan ei asiaa kommentoi mitenkään eivät varmaan tiedä mitenkä asian ilmaisisi kun en ole itse kertonut muille, mutta sen olen päättänyt että tälle kyseiselle henkilölle en enää tämänjälkeen kerro mitään henkilökohtaisia asioitani sen tästä opin .

Roosalle pahoittelut ulkopuolisen kommenteista...Mikä ihme saa ihmiset tuollaista sylkemään suustaan (koneeltaan...)
Voimia vaan roosalle ja puolisolle ja kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa masuasukille!!

Kesäkuun odottaja

Kiitos roosa. Todellakin toivon sydämeni pohjasta että kaikki menisi hyvin. Paljon olette saaneet kestää. Jollain tapaa kuvittelin ymmärtäväni taustaasi, sillä meidän esikoinen ja nämä kaksoset ovat saaneet alkunsa hoitojen avittamina. Spontaanin raskauden mahdollisuutta meillä ei ole, tai se on häviävän pieni. Todellakin voimia sinulle. Toivottavasti vatsakipu on vain toimenpiteestä johtuvaa ohimenevää ja pian kivun tuntemukset häviävät. Kaikkea hyvää sinulle ja muillekin heinäkuisille ja muille myös.

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
17.7. Anna81 , esikoinen
17.7. härkä81, kakkoset (08/05 tyttö), Tampere
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen (OYS)
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05), E-KKS
31.7. Mame, kakkonen
3.8. Hansu-74, kakkonen (12/06), Keski-Uusimaa

Ainut huono asia tässä palstassa on juuri se, et kuka tahansa pääsee lukemaan ja kommentoimaan tänne. Täysin asiaton kommentti oli Roosalle. Minusta Roosa kirjoitit taas jotenkin koskettavasti ja lämpimästi. Kirjoituksestasi huomaa, että olet miettinyt asioita paljon näinä epävarmuuden aikoina. Voimia!

Ja tervetuloa uusille!

Tervetuloa joukkoon, härkä81, ja tuplasti onnea tuplaraskaudesta! Lisäsin siut listaan.

Pahoittelut Roosalle tuollaisista kommenteista! Ei tosiaan kannata ottaa itseensä mokomasta, kun hehän tuomitsevat vain vastoin parempaa tietoaan. Ihan vihaksi pistää tuollaiset kommentit, vaikka taitaa olla vain provosoivaksi viestiksi tarkoitettukin (siis ei kai kukaan oikeesti voi olla tuota mieltä!?!) Ihan niin kuin keskeytys koskaan voisi olla helppo ratkaisu. Vaikea ymmärtää tuota työkaveriasi, joka on nähtävästi ottanut asiakseen siitä tiedottamisen. Kaiken järjen mukaan luulisi ihmisen ymmärtävän, että tilanne on ihan riittävän vaikea ilman selän takana kuiskutteluakin. Paljon, paljon voimia, Roosa ja toivottavasti myös odotukseniloa vielä jossain vaiheessa! Ja valtavan paljon vauvaliimaa pikkuiselle! :)

Kivaa, että lisää heinäkuisia ilmoittautuu mukaan!

Pahoittelut Sarahille! Minulla ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon jo aiemmin ja sekin oli todella kova paikka, vaikken ollut edes kovin pitkään iloinnut asiasta.

Roosalle voimia! Ei kannata tosissaan ulkopuolisten tylyistä kommenteista piitata. Me perustettiin esikoisen ketjun kanssa sitten vauvojen syntymän jälkeen oma yhteisö, minne ei ulkopuoliset pääse. Siellä kaikki sitten pystyvät kirjoittamaan ihan omilla nimillä yms. Mut tunnistivat vähän vieraamatkin viimeksi, kun olivat lukeneet ketjua, mikä ärsytti, kun jotenkin nää kuuluu vaan tähän porukkaan. Olen ehkä vähän hassu...

Anna81: Ei mulla ole kummassakaan np-ultrassa sydänääniä kuunneltu. Ne on neuvolan juttuja.

Tänään tuli seerumiseulan tulokset: tulos oli normaali, että kaikki pitäsisi olla kunnossa. Vieläkin kyllä ajattelen välillä, että jos meille tulee ensi kesää vauva. Toivottavasti uskallan jättää sen jossin pois piakkoin.

No,kuten mainitsin,kirjoittaessa ei näe eikä kuule toista joten asian voi ymmärtää toisin.Kommenttini vain oli että kovasti kepeään sävyyn on Roosa kirjoitellut tuosta.Aiemmin oli arsenikkia sydämmeen ym..
Kamalaa.
Itsellä pienet kaksoset ja nyt olen raskaana.
En ole tuomitseva enkä ulkopuolinen,nämä palstat on todella tarkoitettu kaikille ja mielipiteensä voi sanoa.

Pahoittelut jos sanoin väärin,olin vain niin järkyttynyt.
Itkin ihan kun hänen viestejä luin.
En voinut käsittää kuika kukaan voi omasta lapsesta noin puhua.Vaikka olisikin vammainen.
Veljeni on vaikasti vammainen,ehkä siks tuo satutti myös ja lujaa.

Mielialat ne täälläkin heittelee.Mutta poistun ketjustanne.

Turvallista raskautta kaikille.TOivottavasti kukaan ei joudu luopumaan vauvoistaan enää.

Ulkopuoliselle sanoisin sen verran että itse kaksosten äitinä ja kun veljesi on kehitysvammainen luulisi sinun ymmärtävän että nämä asiat eivät ole helppoja käsitellä ja nauti hyvä ihminen terveistä lapsistasi kun sinulle on ne suotu .

Roosa2 rv 16

Hei taas! Ikävää että ihmiset kokevat vielä oikeudekseen loukata kovia kokeneita yksilöitä lisää. Kyllä siinä surussa on riittävästi taakkaa ilman ylimääräistä syyttelyä.

Meillä täällä raskaus sujuu kummallisissa merkeissä Tai no, vailla aiempaa kokemusta en voi sanoa onko tuo nyt kummallista vaiko normaalia. Minä syön kilon omenoita joka päivä ja juon pari litraa piimää. Ei vain voi vastustaa, niin kamalasti koko ajan tekee ko. ruoka-aineita mieli. Mies naureskelee minulle, mutta tuo kuitenkin usein lisää omenoita tuomisena jos töiden jälkeen jossain myöhempään viipyy :)
Eilen sitten miehen puolen sukulaisille asiasta kerrottiin ja tuleva mummohan innostui asiasta niin että soitteli oitis koko suvun läpi :)
Toisaalta mukavaa, toisaalta on vielä itsellä sellainen olo, että tulikohan luvattua jotain sellaista jota ei sitten voikaan antaa.

Minä olen vieläkin ollut aivan uskomattoman väsynyt. Tänäänkin olisi ollut tärkeä palaveri ja tavoistani poiketen nukuin kahteen asti päivällä! En vain yksinkertaisesti saanut itseäni ylös. Kamala syyllisyys sitten siitä ettei ole saanut hoidettua tämän päivän asioita kunnialla.. Toivoisin että alkaisi hiljalleen helpottaa tämä loputtomalta tuntuva unentarve, ettei nyt työelämä täysin kärsisi. Onko joku muu samassa tilanteessa? Siis vieläkö olette kamalan väsyneitä vai joko alkaa helpottaa?

Väsymys on mulla onneks väistynyt... mä elin koko marraskuun töissä käyden ja sit kotii nukkumaa, en olis edes kauppaan jaksanut lähteä... ja vielä joulukuussakin olin aika poikki, mut nyt onneks jaksaa jotain muutakin :)

Mut arvatkaas mitä, mulla loppu aamuoksentelut!! :D Viikonloppuna oksua ei kuulunut vaikka perjantaina oli pariinkin kertaan kuulunut.. tää on aika kiva ku ei oo pahaa oloa ja saa nukkua hetken pidempää kun ei tarvi herätä oottelemaa oksua.. :D

Onko kukaan muuten huomannut hormonien heittelyä?!
Mä huomasin taas eilen illalla, olin pikkasen väsyny ja mä siis itkin ja nauroin vuorotellen... mitään syytä ei edes ollut... mies onneks ymmärtää ja otti kainaloon ja antoi huomiota, mut siis ku toinen kysyy mikä sul on, ja mä en osannu vastata ollenkaan kun en tienny muutaku että oli paha mieli....
siinä itkiessä ja nauraessa (mies siis sanoi jotain hormoneista tai jostain ja nauratti tahallee mua) ajattelin että oonkohan mä ihan hulluks tulossa ku itken yks kaks ihan täysin ilman syytä... :D

Mulla on tainnu tulla kilojakin kohta neljä lisää... :/ enkä oikein tiiä miten (no syömällä..tietty, mutta..) vaikka syönkin useammin mitä ennen niin lähinnä vedän päivässä kolme-neljä omenaa, ruisleivän, aamupuuron ja päiväruoan ja iltaruoan ja iltapalaks puuroa/mysliä/leipää ja hedelmiä sit tosiaan viel illal jos on nälkä.. Vai johtuuks se just turvotuksest sekä siitä et syö niitä hedelmiäki enempi ku mitä on ennen syöny..?! vai syönkö mä oikeesti liikaa ja tajuttomasti?!

Mi-iu rv 15+1