Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
uusi äitiyspakkaus ilmestyy sitten kun vanhat on jaettu loppuun...
mä odotan kovasti että saan ton 2007 vihertävän paketin :))

Ennen tosin kuvat uudesta pakkauksesta julkastiin joskus maaliskuun lopulla, mutta nykyään odotetaan että vanhat on jaettu.. :)

äitiyspakkauksen vaatteet on alkaen 60senttisiä, joten täällä hankitaan ainakin muutama kerrasto 56cm vaatteita ja ehkä jopa muutama 50senttinenkin.. :)

Heippa! Minä myös odotan kuumeiseisesti että uus pakkaus tulisi kuvina Kelan sivuille. Luulen että kuitenkin sen otan vaikka meillä tytön vaatteita piisaa, mutta kyllä tarvetta esim. toiselle peitolle, lakanoille, makuupussille ja kestovaipalle on. Ja kiva saada vauvalle vähän uusiakin vaatteita ettei tarvi kokonaan vanhoissa kulkea. Mutta olen kyllä sen verran turhamainen että jos pakkaus on yhtä poikamainen kun vuonna 2006 niin sitten jätän väliin. Viime vuoden on kyllä tosi kiva mutta luulen että me saadaan kuitenkin se uus...ainakin jos hakemusta vähän lykkää.

Muuten ei tänne yhtikäs mitään ihmeellistä, eilen ylitettiin puoliväli ja nyt vaan odotellaan että viikkoja tulis lisää ja kyllä se kesä jo pikku hiljaa mielessä alkaa olla.

maru-maru: Mulla on se Medelan/Ainun rintapumppu. Oli tosi hyvä kyllä ja käytin sitä paljon, kun aluksi pumppasin kaiken maidon meidän tytölle. Nyt ajattelin hankkia sen Aventin mallin. Erona noissa on se, että Aventin mallia pystyy käyttämään yhdellä kädellä. Tossa mun pumpussa piti käyttää molempia käsiä. Niin ja siis veikkaan, ettei käsi ehkä väsy tossa niin paljon. Mulla oli kyllä ihan ehdoton juttu toi rintapumppu. Pumppasin aina kaikki maidot vauvalle, jos olin esim. treeneissä, niin pärjättiin täysin ilman korvikkeita. Saas nähdä mien nyt käy:).

Äitiyspakkauksen vaatteet oli meidän tytölle tosi pitkään ihan liian isoja. Itsekään en hankkinut ennen syntymää yhtään ihan pientä vaatetta, mutta sitten, kun tyttö olikin pieni, niin 50 cm vaatteita ostettiin paljon ja ne menikin aika pitkään. Mutta ehtiihän sitä syntymän jälkeenkin niitä vaatteita ostella. On se sit tyhmää, jos ei esim 50 cm vaatteet mahdukaan päivääkään.

Me ei oteta nyt varmaan uutta äitiyspakkausta, kun on kaikki tavarat tallessa vanhastakin.

Nyt lähdetään käymään Sealifessa ja sit sieltä suoraan illaksi töihin.

Helmie 21+1

Ihania ultrakuulumisia monella! :) Pikaista paranemista sairasteleville isoille sisaruksille! Meilläkin on lasten allergiat ja astmat pahentuneet tässä parin viikon sisään siinä määrin, ettei omaa oloa ole tarvinnut jäädä pohdiskelemaan... Vaikka eipä tässä ihmeempiä pohdiskelun aiheita olekaan: Liikkeitä tuntuu vihdoin päivittäin, ja suppareita samoin. Tuskastuttaa, kun mitään ei voi tehdä, etteikö mahaa kipristelisi heti perään! Yritä tässä sitten remppaa tehdä, kun muutaman laatikon kantamisen jälkeen saa loppupäivän olla vuodelevossa kipuilun takia... Grrr... No, tähän on totuttu edellisissäkin raskauksissa... Vitamiineja lääkäri passitti ostamaan jos jonkinlaista heti paikalla, kun veriarvot on taas mitä sattuu, mutta lapsilla sentään on hauskaa, kun äiti vetää avaruusaamiaisia. Päätettiin mennä yksityiselle ultraan, että saataisiin oikeasti tietääkin jotain, kun se rakenneultra oli niin onneton. Ja kesää odotellaan kovasti, kun ei tätä mahaa enää talvivaatteisiin sovita millään!

maru-maru: Suosittelen hankkimaan vähän muutakin vaatetta vauvalle kuin nuo äippäpakkauksen vaatteet!!! Meillä varsinkin kakkonen likasi yhdessä päivässä enemmän kuin pakkauksessa kaikkiaan edes on, ja aluksihan pakkauksen vaatteet ovat kaikki isoja (tai tosi isoja, kun puolet on 70 senttisiä). Tuo meidän kakkonen puklasi älyttömästi ja kun sitä allergiapuklun lemua ei kukaan kestänyt, niin pakkohan ne vaatteet oli aina vaihtaa (jos siis ihmettelette huimaa pyykkivuorta!). Ei siis ihan normivauva ollut tuo, mutta harva silti pärjää ihan noilla. Jos tietty on kuivausrumpu ja jaksaa joka ilta pistää koneellisen pyörimään, niin mikäs siinä, mutta helpommallakin voi päästä. Ja turhamainen äitihän ostelee viimeistään loppuraskaudesta useammankin ihanan pikkuvaatteen sieltä sun täältä, missä niitä vain vastaan tulee... (varsinkin, jos on eka tulossa... ;) ). Meillä eniten on käytetty ensimmäisinä kuukausina kietaisupaitoja, -bodeja ja potkareita. Vähän olen jo hamstrannut tällekin tulokkaalle omia vaatteita, vaikka kaapit pullistelee jo siinä määrin, että noilla vanhoillakin vaatettaisi kaksoset. Jotain omaa pitää kuitenkin jokaiselle hankkia ja kaikkein käytännöllisimpiä kietaisubodeja ja puolipotkareita meillä on edelleen liian vähän.

Härkä81: Ihanaa, että molempia sukupuolia on tulossa samalla kertaa! :) Harvallahan sukupuolella on oikeastaan väliä, mutta tuo on miustakin ehdottomasti mielenkiintoisin yhdistelmä kaksosille. On sitten jännä seurata, miten eri tahtiin tytöt ja pojat kehittyvät. ;) Ja ehkä isosiskokin sitten ottaa tulokkaat hiukan helpommin vastaan..?

Oletteko jo kaikki kertoneet isommille lapsillenne vauvasta? Miten ovat suhtautuneet? Tietävätkö sukupuolenkin? Meillä muksut odottavat innolla "pikkuveljeä". Ei siis tiedetä sukupuolta itsekään vielä, mutta ilmeisesti heille ainut vaihtoehto on poika, kun tuttavapiirissä on viime aikoina syntynyt lähes poikkeuksetta vain poikia. Onneksi tällä listalla näyttäisi jokunen tyttökin tulevan! :)

Pistiina rv 19+4 (ei vieläkään ihan puolessa välissä, alkanut ajankulu hidastua...)

Helmie: Suosittelen tuota Aventin pumppua! Mie luovutin maitoa kakkosen ollessa vauva ja tuo oli kyllä ihan korvaamaton laite! Enemmän sitä tuli käytettyä kuin sairaalan "lypsykonetta", kun sai samalla tehtyä muutakin (kuten irrottaa esikoisen vauvan kimpusta...). Eikä tosiaan käsi ihan heti väsynyt, vaikka pullollisen tai pari pumppailinkin kerralla!

Vaatteiden koosta: Meillä ei kummallekaan ole ne 50 senttiset koskaan mahtuneet, mutta 56 oli ehdottoman tarpeellinen välikoko ennen pakkauksen (ja muitakin) 60 senttisiä. Alussahan se kasvuvauhti on niin huimaa, että alle 80 senttiset eivät ehdi kulumaan, kun jäävät jo pieniksi. Ja sittenhän niihin tuleekin jo niin paljon tahraa yms., ettei niistä jää seuraaville kuin kotivaatteiksi. ;)

Moi taas, pitkästä aikaa! Päivät kuluu niin hurjaa vauhtia, etten ole tännekään kerennyt kirjoittelemaan pitkään aikaan. Kiitoksia vaan kaikista niistä hyvistä ajatuksista painonnnousun suhteen! Onko kellään kokemuksia nivelten löystymisestä jo tässä vaiheessa? Mulla on kyllä muutenkin yliliikuvat nivelet ja nyt on lonkka ja nivuset alkaneet kipeytyä rasituksesta ja kipuilee koko ajan. Myös liikkeellelähtö on kivuliasta, kun istunut/makoillut jonkun aikaa. Täytyy ottaa asia puheeksi neuvolassa pääsiäisen jälkeen... Mietityttää vaan, mitenköhän meinaan viettää hiihto- ja ulkoiluloman Vuokatissa viikon päässä jos pelkkä kävelykin on hankalaa...
Hyvää viikonloppua!

KIitos taas vastauksista, täytyy varmaan sitten ostaa ainakin niitä 56-senttisiä vaatteita. Jotenkin vaan en ole uskaltanut ostaa vielä yhtään mitään., liekö jotain itsesuojelua. Tänään alkoi viikko 23, eli nyt pitäisi kirjojen mukaan olla mahdolllisuudet vauvalla selvitä hengissä jos jo alkaisi maailmaan tulemaan. Ehkä nyt tohdin alkaa tehdä hankintoja. Vaunuja menemme mieheni kanssa huomenna katselemaan ekaa kertaa yhdessä. Vaatteita täytyy ostaa itselle, että kehtaa töissä vielä käydä! :D Lähimmät äitiysvaatteita myyvät liikkeet on Porissa, matkaa 50 km, joten on sitten ostettava kaikkea tarpeellista kerralla. Mukavaa saada uutta päällepantavaa, toivottavasti löytyy sopivia!
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Maru-maru 22+1

moi!
täällä ollaan nyt pahimmista muuttohässäköistä selvitty, alkaa jo kodille näyttää ja vähitellen tuntuakin. Suht hyvin jaksoi muuttohärdellit kun oli apujoukkoja. Mulla ei oo ollut suppareita, mutta jalat väsyy helposti, alkaa jomottaan ja painontunnetta tuolla alhaalla lähes päivittäin. Täytyy ottaa ens viikolla puheeksi tuo painontunne neuvolassa, että onko ihan normaalia.
Tänään oli oikee huonononnen pvä meillä. Lähettiin kaupoille keskustaan niin huomattii, että pojun matkarattaat oli ihan pissassa, toden näköisesti joku kissa kele oli käyny pissaamas niihin, kun jäivät terassille muuttotohinoissa yhdeksi yöksi. Kyllä niin tekis mieli kiikuttaa lasku jollekin naapurille, jos en saa pissoja puunattua pois ja vaunut on pilalla :( sattuuko muuten kukaan tietämään saako carenan matkarattaista kaikkia kangasosia irti?
No, eipä huono-onni loppunu vielä tähän, tultiin kaupasta niin yhtäkkiä kun käännyn niin polvi muljahtaa alta ja kaaduin mahalleni lattialle. Hammas osui lattiaan ja siitä lähti pieni pala, sitä jouduin vähän käydä näyttämässä. Pikkuinen mahassa on toivottavasti kunnossa, kun kaaduin niiden kauppakassejen päälle niin ei tärähtänyt pahasti. Että juu, mulla ainakin on jo ennestään löysät polvet löystynyy näköjään vielä enemmän raskauden myötä.Ei kyllä tosiaankaan kivaa , jos nuo polvet alkaa nyt tolleen hajoileen kun oon esikon kanssa kahestaan kotona.
Pitää nyt kuulostella taas liikkeitä vähän tarkemmin, kun en nyt sitten lähtenyt tarkistuttamaan pikkusen tilannetta mihinkään kaatumisen jälkeen.
Viikonloppuja kaikille, hipsu 21+6

hei taasen!eipä ole tullut käytyä,kun mies viikon kotona..

mulla alkoi toissa lauantaina hirveät supistukset.muutamaan päivään en tuntenut edes vauvan liikkeitä..kyllä jännitti,että tässäkö tämä nyt oli...torstaina pääsin lääkärille näyttäytymään..paikat oli kiinni ja sydänäänet kuului pienen etsinnän jälkeen(oli vissiin kääntynyt ympäri,kun ei liikketkään tuntuneet..).ottivat streptokokki b näytteen ja huomenna saan soittaa onko ollut positiivinen..supistuksetkin normaaleja,kivuttomia harjoitussupistuksia..

ultra perjantaina..voi kun jaksaisi odottaa!

heiree,20+1 (puoliväli,jee!)

niin joo,mitä sf-mittoja teillä ollut...?

mulla mitattiin sillä lääkärikäynnillä ja oli huimat 19 cm(eli kasvanut vajaa 5cm kahdessa viikossa...).
tiedä sitten mitä jättiläisvauvaa olen kasvattamassa.. :)

Me emme tosaan saaneet mitään mittoja kuulla rakenneultrassa :(
Paino oli ainut tieto mitä lääkäri kertoi sukupuolen lisäksi.

Minkä kokoisia teillä ovat masuasukit olleet? Meidän pojunen painoi siis 310g ja ihmettelin asiaa kovasti, sillä olen uskollisesti lukenut helistimen raskauskalenteria ja siellä sanottiin että viikolla 19 vauvan paino olisi 250g. Kai tuossa painossakin on vauvakohtaisia poikkeamia..tai sitten saan pienen sumopainijan :)

Ensikengät kävin jo ostamassa. Olivat niin kamalan söpöt, vaikka en edes tiedä onko niille koskaan käyttöä. Koko 18 kun ei kuulemma kaikille lapsille mahdu siinä vaiheessa kun ensiaskeleita aletaan hapuilla :) Oi kun kesä tukisi pian ja saisi vauvelin syliin.. :)

Tomie 20+5

Tomie ja Heiree: tänään neuvolassa sf oli 24.5cm (kuukausi sitten 18cm). Huitelee reilusti yläkäyrän yläpuolella...Oma paino on noussut 7kg, mikä oli th:n mielestä ihan normaalia.

Samoin vauvan koko oli ekalla neuvolalääkärikäynnillä 150g (Vau-kirjan mukaan niillä viikoilla 50g) ja rakenneultrassa 340g (Vau-kirjassa 300g)... Kaikki kuitenkin ok ja vauveli on tosi potkii ja pyörii koko ajan masussa. Ja sykekin saatiin eka kerran laskettua, oli 150.

Miehen sisarusten lapset on kans kasvaneet käyrien yläpuolella, joten lienee suvussa tuo isokokoisuus...Tosin itelle iski heti armoton morkkis herkuttelusta ja päätin vähän alkaa kattoo syömisteni perään.

Saatiin muuten viikonloppuna vaunut. Upouudet Emmaljungan sporttiyhdistelmät :)

pikkumyy 22+4

Taitaa tämä keskiraskaus olla sen verran "rauhallisempaa" aikaa, että täällä keskustelukin käy rauhallisemmin. Sama ilmiö taitaa olla muillakin ryhmillä. Mulla ainakin on tosi hyvä olo, kaikki sujuu hyvin, ja nyt vaan odotellaan, eikä ole mitään suurempia ihmetyksen aiheita tähän raskauteen liittyen. Perhevalmennus on alkanut ja kesä lähestyy ja maha kasvaa... mukavaa kevättä kaikille pallomahoille!

päiviä!
täältä neuvolakuulumisia rv 22+5 menossa. Sydänäänet kuului hyvin ja huojensi kyllä itseä, kun olin viikonloppuna kaatuillut urakalla mahan kanssa. Verenpaineet ja muutkin oli ok. Painostakaan ei tullu sanottavaa, kerroin tosta aikasemmasta ruokavaliosta ja terkka sanoi, että ihan nätisti on tullut painoa, ei siis liikaa per viikko. Mulla on siis tullu jo se 8kg, joten yli 10kg:n mennää ihan varmasti.
Perjantaina mennäänkin sitten äippäpolille kasvukontrolliin ton napanuoran kaksisuonisuuden takia. Ihan mukavaa päästä näkemään pikkuista, jospa se sukupuolikin sieltä paljastuisi. Ai niin joo ja sf-mitta oli 22, ihan normikäyrällä sekin. taisi esikon kanssa loppumetreillä olla 30 tai 31. Että kyllähän tää masu tässä vielä kasvaa, vaikka se jo nyt tuntuu isolle.

Kyllä on myönnettävä että tämä keskiraskaus on aivan ihanaa aikaa verrattuna alkuraskauden väsymykseen ja pahoinvointiin. Vähitellen alkaa jo luottaa vauvelin olemassaoloon ja potkujen myötä jokaisessa päivässä on mukana aivan ihania onnen hetkiä. En voi olla hymyilemättä jokaiselle vahvemmalle potkulle ja vauvalle tulee juteltuakin jo paljon enemmän :)

Heiree: hui tuli jo kunnon supistuksia. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, varmasti pelästyit!

Tomie: Joo, saattaa olla niin ettei ihan kävelymielessä mahdu kengät kokoa 18 vauvalle. Toiset tietty lähtee jo tosi aikaisin kävelemään. Ja kyllä niitä söpöjä kenkiä voi rattaissa istuessa. Meidän tytöllä ensikengät oli kokoa 19 ja suht pian vaihdettiin kokoon 20. Tyttö varvisti aluksi aina, kun oppi seisomaan, niin pidettiin kenkiä välillä jo sisälläkin. Oli kyllä hauskannäköinen ballerina pienenä.

Tänään kävin neuvolassa nyt siis 22+0 menossa. Painoa on tullut nyt yhteensä melkein 2 kg, että plussalla jo ollaan. Sf-mitta oli 17. Kuulemma mun kokoiselle sais tulla 18 kg painoa, mutta toivottavasti ei nyt ihan niin paljon tule. Musta maha tuntuu jo isolta ja on tiellä monissa asioissa. Pieni tuo kuitenkin ainakin käyrien mukaan on, mutta kun mulla ei mahaa ole normaalisti yhtään.

Nyt olen tosi pirteä kotona vapailla, mutta työpäivän jälkeen olen usein ihan naatti. mulla on vähän liian rankka työ kai, että pitää ehkä sairaslomaa pyytää. Terkkari suositteli menemään neuvolalääkärille hakemaan. Aattelin, että jos nyt ainakin vielä pääsiäisen yli jaksais. Kai esim viikonkin lepo auttaisi. Mulla vielä on se, kun esikoinen syntyi etuajassa. Ystävä eilen naureskeli, että kai mulla nyt vauva syntyy etuajassa, kun olen niin energinen ja menossa koko ajan. Pomputin juuri silloin meidän tyttöä kengurupallon päällä hiki hatussa. En ole kyllä ikinä ajatellut olevani erikoisen enrginen.

Tukisukkia pitää muistaa ostaa. Yhdet mulla kyllä on. Onko täällä joku ostanut ihan kunnon tukisukkia? Mulla on marketista ostetut.

Tomie: Meillä oli jo viikolla 20 painoa yli 300 g, joten jos kerran sumopainijoista puhutaan... Minäkään en ole uskaltanut vielä ostaa paljon mitään, mutta eilen sorruin Lindexissä ensimmäiseen retroon leijonabodyyn. Ei varmaan tarvi paljon 50-senttisiä ostella, jos noin likka kasvaa. Olin eilen tennispalatsilla elokuvissa ja alussa oli trailereita, missä kuului ihan järkyt räjähdykset alussa. Silloin alkoi kamala möyriminen ja potkiskelu, varmaan säikähti tai heräsi meteliin. Ukko sanoi heti ettei pitäisi mennä sellaisiin. No enpä arvannut etukäteen, miten voimakas reaktio saattaisi olla.

Vaunuasia loksahti kohdalleen, kuten jollain muullakin: Otetaan nyt kuitenkin ne Emmaljungan Ceroxit, joku kehui täälläkin niitä. Kova koppa kesähelteelle ja talvella varmaan pärjäilee ihan rattaana, jos näyttää ettei sovi koppaan.

On nää esikkoa odotellessa erikoisia aikoja, sanon sen joka kerta enkä lakkaa ihmettelemästä, että kesäkuun puoliväliin on enää sikalyhyt aika.

Heippa! Mäkin ostin esikoiselle söpöt Adidas lenkkarit ja ne oli niin pienet ettei ikinä mahtuneet jalkaan! Mutta ihanaksi muistoksi jäävät!

Mä olin eilen uusinta rakenneultrassa kun viime viikolla se mahalaukku näytti isolta ja nyt kaikki näytti onneksi normaalilta. Istukka vaan on vielä osittain kiinni lähellä kohdunsuuta ja sen pitäis siitä ilmeisesti itse nousta kun vauva kasvaa, mutta kontrolli on vielä viikolla 30. Vauvalla muuten oli eilen kokoa 430g ja viikkoja silloin tasan 21. Oli kasvanut viikossa yli 100g!
Muuten mahassa käy kyllä sellainen potkinta että oksat pois. Masu ei ole mikään hirveän suuri eikä siitä varmaan sellaista tulekaan, leveälanteinen ja pitkäselkäinen kun olen. Ja vauveli köllötteli vielä tosi syvällä lantiossa. Paino on kyllä nyt alkanut nousemaan, varmaan sellaiset 4-5 kg ja ruoka kyllä maistuu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

moi!
Kasvukontrolli kuulumisia täältä, syynäsivätkin tosi tarkkaan kaikki rakenteet. Ja siinä selvisi, että toden näköisesti on tyttö :) juu, laskettu aika myöhäistyi viisi päivää, kun toinen vastasi vasta viikkoja 21+3. La on siis nyt 16.7. Muuten kaikki oli kunnossa aika alhaalla möllötteli ja rt-tarjonnassa. Pikkusen tyttelin (nyt kai sitä jo uskaltaa tytöksi ehkä sanoa..)lempparipaikka on viime aikoina ollu tuolla aika alhaalla. Mahaki tuntuu pienemmälle kun se on niin alhaalla.
Kaksisuonisuus ei siis kuulemma vielä tässä vaiheessa vaikuta tuohon kasvuun kuitenkaan vasta loppuraskaudessa.Hyvin siis kuitenkin kasvaa, voipi ola kuitenkin pieni syntyessään, vaikka ei tuo esikkokaan mikään iso ollut just ja just 3kg.. Lääkäri pelotteli, että näissä tapauksissa voi olla joitain pieniä rakenteellisia poikkeavuuksia mitkä siis eivät ole vaarallisa ja korjattavissa...mm. sivuääni sydämessä, kaksi virtsaputkea, yksi munuainen ym musta nuo kyllä kaikki kuulosti kamalalle, mutta lääkäri sanoi että kaikki siot ja vaaralliset rakennepoikkeavuudet on nyt poissuljettu tässä vaiheessa. Tietty toivon, ettei olisi ees mitää pientäkään vikaa.
Kovasti neuvolassa ja polilla nyt taas kyselivät onko mulle tarjottu sitä kromosomiseulan verikoetta..No ei kun oli kuulemma just vähä liian pitkällä raskaus!?mikä nyt ihmetyttää kun kuitenki laskettuaika venyi..että olisinko siis ehtinyt siihen verikokeeseen hyvin ennen ekaa ultraa..eipä voi mitään tässä vaiheessa.
Nyt pitää viihdyttää poju, hyviä viikonloppuja kaikille!

maanantaita!

odotettu rakenneultra vihdoin takana!kaikki ok,pää oli viikon "jäljessä",mut kätilö katsoi mua ja miestä,ja totes,ettei meidän kokoisille vanhemmille voi isoa lasta tullakkaan..painoa oli n.400g ja pituudesta ei sanonut kuin parikymmen senttinen..mun mielestä kyllä kuulosti aika "isolta" lapselta..oli hienossa asennossa; jalat ristissä ja toinen käsi otsalla..sukupuolta ei tiedetä,ei kysytty,ja kätilö sanoi,ettei hänkään ole sen viisaampi..

supistuksia tulee välillä,ja huomasin,että ovat stressiperäisiä..jos mua alkaa hermostuttaa niin alkaa supistella..

liikkeet päivittäisiä ja alkaa tuntua muutenkin kuin makuullaan..

alkuraskauden väsymys palannut; pitää ottaa joka päivä parin tunnin päikkärit..

no,nytten päivän töihin..

heiree 21+1

Hipsu: Siis viiden päivän perusteella muuttivat la:n? Miulla kanssa heittää tuon 5 päivää, mutta pitäisi kuulemma heittää yli viikolla, että la muuttuisi (jälleen kai paikkakuntakohtaisia eroja tuossakin). Ei nuo kaksisuonisesta napanuorasta mahdollisesti aiheutuvat viat nyt niin pahoilta kuulostaneet, mutta jokainenhan meistä tietysti toivoo tervettä lasta. Pidetään peukkuja, ettei tuo kaksisuonisuus aiheuttaisi mitään ylimääräisiä ongelmia pikkuiselle! Eikä kannata stressata sitä, ettet siihen veriseulaan päässyt. Sehän ei kerro kuin riskistä, todellinen tilanne on ihan toinen juttu!

Heiree: Onnittelut mukavista ultrakuulumisista! Ja jaksuja väsymyksen kanssa taistelemiseen. Sympatiseeraan täältä saman vaivan kourista!

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, piti vain tulla kurkkaamaan, josko joku muu olisi ehtinyt kuulumisia laittaa. ;) Eipä vaan tässä keskiraskaudessa taida olla paljon infottavaa, kun niin hiljaista on viime aikoina ollut...

Pistiina 21+1 (tai jotain...)

Tuosta väsymyksestä täytyy sen verran sanoa, että vaikkei se nyt koko raskausaikana olekaan kokonaan helpottunut, niin nyt on taas pahenemaan päin. Voisin nukkua koko päivän :)
Masu kasvaa hiljalleen ja kevät lähestyy. Ensimmäistä kertaa ehdin jo synnytystäkin jännäämään :) Mahtaakohan tulla paniikki ennen kesää..

Moikka! Kyllä muakin on alkanut taas vähän enemmän väsyttää, eilen menin tytön kanssa nukkumaan jo yhdeksältä niin kuin mikäkin mummo! Alaselkä on kans alkanut särkeä eikä siihen auta yhtään tuon 12 kiloisen nostelu. Sama vaiva oli viime raskaudessakin mutta silloin se loppua kohti helpotti. Toivottavasti nyt kävis samoin.

Muutenkin jaksan ihmetellä että miten tämä raskaus voi olla prikulleen samanlainen kuin ensimmäinen, kaikki oireet tulee samoihin aikoihin. Jos sama meno jatkuu niin meillä sitten synnytetäänkin taas kuukautta etuajassa, no toivottavasti ei kuitenkaan. Kyllä mullakin synnytys on jo käynyt mielessä ja mietin lähinnä kivunlievitystä, viimeksi en ehtinyt saada epiduraalia ja nyt on mielessä että jos taas koittais olla ilman. Vaikka näitä asioita ei voi ennen päättää kun ei tiedä miten synnytys sitten sujuu mutta mielestäni on hyvä kuitenkin miettiä eri vaihtoehtoja.

Oon tänään muuten menossa Me&I lastenvaatekutsuille, tilaiskohan sieltä jo jotain vauvelile :)

Nyt taitaakin melkein kaikilla olla rakenneultra takana.

Mulla on myös tämä raskaus mennyt aika lailla samalla tavalla kuin esikoisenkin kanssa. Nyt vaan tuntuu työt rankemmalta ja väsyttää enemmän kuin viimeksi keskiraskaudessa. Tosin se voi johtua myös siitä, että nyt kun on pieni lapsi kotona, niin enää ei töiden jälkeen vaan lepäillä. Jaloissa on alkanut tuntumaan aika raskaalta töissä, kun pitää seistä koko ajan. Vähän harmittaa, kun töiden jälkeen ei oikein jaksa lähteä pidempiä lenkkejä tekemään rattaiden kanssa. Huomenna menen iltavuoroon, niin lähdetään varmaan päivällä rattailla pidemmälle kirppikselle. Saan vähän minäkin liikuntaa.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

tänään oli neuvola taas..
"pääsen" taas sokerirasitukseen..viimeksi ei ollut mitään, joten kai siitä on tullut täällä päin normaali käytäntö..
ihmetytti vain mun verenpaine (104/58)..hb yhtä alhaalla kuin ennenkin..
ja vielä kun vauvan syke 130(normaalisti yli 140)..rupesi kaikkia hirvittäviä ajatuksia pyörimään päässä...no,eiköhän ne taas ohi mene..toivottavasti..

neuvolantäti nosti meidän pojan kuuntelemaan sydänääniä..poika vain tanssi... :)

no,pitää taas mennä...pääsiäistä kaikille!

heiree 21+3