Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin juuri masukkia näyttämässä lääkärissä ja kaikki hyvin. Poikanen köllöttelee perätilassa ja painaa jo yli kilon. Uskomatonta, että se on tosiaan muutamasta solusta kasvanut moiseksi äijäksi :)
Potkut alkavat tosiaan tuntua iltaisin oikein railakkaasti. Välillä tuntuu ettei saa nukutuksikaan kun vauvelilla on jumppahetki meneillään. Kauhulla odottelen minäkin loppuraskauden aikoja..mahaakin alkaa jo olla todella runsaasti. Ihana tuo pallomaha kyllä on. Sitä jaksaa ihailla joka päivä :)

Pelkopolista en ole kuullutkaan, mutta kuulostaa hyödylliseltä. Itsekin voisin kysäistä aiheesta kunhan tapaan taas neuvolan tädin. Alkaa siinämäärin kyllä jo jännittää synnytys. Mies sitävastoin ei meillä juuri asiasta ota paineita. Lähinnä herraa tuntuu kiinnostavan kaikki perusjärjestelyt, kuten vauvan vakuuttaminen ja uuden puhelimen hankinta, että varmasti tavoittaa synnytyksen alkaessa :) Tavallaan aika suloista. Kaipa sitä jokaisella on oma tapansa sopeutua tulevaan muutokseen ja masun kasvuun. Näin vauvan kantoyksikkönä sitä vain ehkä kokee toisen touhuamisen huvittavana, vaikka tarpeellistahan tuo kaikki toki on. Aurinkoista viikonloppua kaikille! yrittäkäähän muistaa lepäillä riittävästi ;)

Ihanaa että olette jaksaneet kirjoitella paljon! Ja huvittavia nuo teidän vauvat ovat olleet 4D ultrassa kun ovat pysytelleet piilossa :)
Mulla ei vielä tässä raskaudessa ole maitoa tihkunut mutta viimeksi jouduin ihan liivinsuojia käyttämään viimeisen raskauskuukauden ettei paita ollut märkänä töissä.
Eilen tirautin itkut miehelle että jos vauva jo syntyykin pian. Mitään konkreettista merkkiähän tästä ei ole mutta jotenkin on sellainen tunne että etuaikainen vauva taas tulee. Esikoinen syntyi rv 35. Lasken vaan viikkoja että päästäis tuonne +30 viikoille niin sitten ei ainakaan olisi enää suurta hätää. Näin kun kirjoitan niin varmaan kärvistelen täällä vielä elokuussakin :)
Tuo pelkopoli on varmaan hyvä juttu jos siltä tuntuu. Itseä ei synnytys jännitä muutenkuin että jos se alkaa liian ajoissa.

Taisin muuten viime viestissä laittaa raskaus viikotkin ihan väärin, nyt siis vasta kasassa tasan 26.

Aurinkoista viikonloppua!

Heissan!
Meillä sukupuoli on edelleen salaisuus, selvinnee varmaan vasta synnytyksessä. Kävin torstaina äitipolilla ja onneksi kohdunsuu ei ole auennut enää enempää. Lääkäri määräsi suoraan kolmen viikon saikulle ja pyysi et täytyy käydä ennen sen loppumista kontrollikäynnillä siellä. Tuskimpa enää menen töihin ennen äippälomaa.

Masu on täälläkin nyt kasvanut ja kävely on sitä ankkamaista pingviini lyllerrystä :)

Vauva on perätilassa, mutta kyllähän se vielä monet kerrat ehtii kääntyillä. Kurjaa vaan, kun se potkii "tonne alas" niin tuntuu välillä et tarpeita saa todella pidätellä. Ja varsinkin potkut peräsuoleen tuntuu aika kurjalta.

Mutta nyt taas mentävä passaan lapsukaisia...

-Lennu 27+2

Täällähän jutut alkaa olla kuin tässä oltaisiin jo loppuraskaudessa! :)

Mie näin viime yönä ekan unen synnytyksestä! Tai siis siinä oli laumallinen synnyttäjiä ja tsemppasin vain muita, eikä oma synnytys edennyt mihinkään (sairaalan koltussa olin, mutta kivusta ei ollut tietoakaan). Näinköhän mie kirjoittelen tällä listalla vielä reilusti elokuun puolella, kun tuollaisia unia näen..! :D

Tai ehkä tuo oli kuumehoureita, kun koko sakki ollaan flunssan kourissa... Esikoinen aloitti sairastaminen lauantaina ja muut on alkaneet oireilla pikkuhiljaa sen jälkeen. Ahistaa jo valmiiksi, mitä sairastaminen on sitten vauvan synnyttyä, kun nytkin yöunet jää muutamaan tuntiin (meidän astmaatikkoa saa olla lääkitsemässä yölläkin, ettei se tukehtuisi yskäänsä ihan kokonaan) ja noi isommat kantaa kaiken maailman taudit kerhosta kuitenkin... Eniten stressaa oma jaksaminen, kun miun kuumeensieto on ihan onneton: pikkulikka vetää normaalitahdilla 40-kuumeessa, mutta miuta on vaikea saada ylös sängynpohjalta 38 astetta ylitettyäni... No, itepä tätä on kerjännyt...

Pistiina rv 26+0

maanantaita kaikille!

täällä kanssa nuha ei ota lähteäkseen..hirvittävää kun pitää yskiä ja supistelee..

vauva potkii aina istuessani kylkiluihin..ilmeisesti yrittää ilmoittaa,että ei mahdu olemaan..olisi kyllä ihan kiva tietää minkä kokoinen on,pelkään että joku jättiläinen tulossa.. ;) kun nyt jo tosiaan tuntuu,että ei mahdu olemaan tuolla..

eilen nojailin jonnekkin,ja huomasin taas paidan kastuneen..onneksi oltiin kotona,eikä missään julkisella paikalla..

mua ei onneksi niinkään synnytys pelota..jännittää tottakai..alussa oli kyllä hetkellisiä kammotuksia,mut nekin ihme ja kumma menneet ohi..kun vaan ehdin synnärille ajoissa..olisin kiitollinen,jos nyt ehtisi kokeilemaan edes ilokaasua.. :)no,sen näkee sitten kesällä...
ja innolla odotan,kumpi meille tulee..mies haluaisi näyttää suvun muille miehille että "tekee poikia" (kaikilla tyttöjä) mutta toisaalta haluaa jonain päivänä ojentaa tulevaa vävyä :)..

heiree 26+1

aurinkoista torstaita!

sain tänään viedyksi äitiysavustus-laput kelaan..nyt sitten odotellaan pakkausta..
kyllä oli tuskaa kävellä pari kilometriä,kun alkoi jo kotipihassa supistaa..no,ensi viikolla taas nla,niin saa marista joka vaivasta.. :)

vauva ilmeisesti pyörähtänyt ympäri kun potkut tuntuu alas..

no,oli taas pikavisiitti..vointeja kaikille!

heiree 26+4

moi!
pitkästä aikaa koneella.täällä alkaa olemaan vissiin jo varsin mahakasta väkeä;) vaivatkin taitaa olla jo niitä loppuraskauden "ihanuuksia"... mulla se maha on kyllä monen ihmetyksen aihe ja taivastelut sen koosta alkaa jo käymään hermoille! no tuskimpa nuo millään pahalla...
näitä kirjoituksia lukiessani oon kyllä kokenut jonkin asteisen herätyksen, joko ne mahatoukat on niin isoja!?! siis yli kilon painoisia! täytynee alkaa vähän orientoitumaan tähän koko vauva-hommaan... vaikka maha on iso ja liikkeet tuntuu ja näkyy,niin meinaa välillä unohtua koko raskaus.
minä täällä siis puhkun vialä keskiraskauden toimintatarmoa ja kevätauringon paisteessa ollaan tehty päivittäin yli 10km lenkkejä joko pyörällä tai rattailla. olen myös saanut hormoonihulluuspuuskassani riehuttua oikein kunnon kevätsiivouksen pariinkin otteeseen:)
tuplarattaakin on nyt ostettu ja kovat poltot olis päästä niitä lykkimään! viimevuotiset teutonian kärryt ostettiin käytettyinä. näppäriltä vaikuttaa!
kaikenlaista muutakin on jo tullut haalittua tonne ylimääräiseen makkariin josta tarkotus tulla huone vauvalle.nyt näyttää lähinnä romuvarastolta kun on esikoisen vauvakamoja pullollaan.
jaahas,lähestulkoon ainoa raskausvaivani alkoi taas eli nenäverenvuoto. täytyypä mennä tonne lavuaarin lähelle kun ei paperi tahdo riittä...
hyviä vointeja! kyllä se flunssakin siitä hellittää kun tarpeeksi kevättä kohti mennään:)

tere!
täältäkin neuvolakuulumisia, sain sitten kuitenkin varmuuden vuoksi dalacin kuurin. Epäselvä näyte niin lekuri oli kuitenkin ajatellut, että hoidetaan pois..Muuten kaikki kunnossa, painoa oli taasen tullut se reilu kilo ja nyt mennäänbkin jossain melkeen 11kilossa. Mietiskelin, että ei kai se nyt enää kahessa kuukaudessa voisi viittä kiloa pukata, niin pysyisi jopa alle 15 kg...Eipä tuohon osannut neuvolan terkka sanoa mitään. Esikon neuvolakortista kattelin, että näiltä viikoilta loppuun mennessä oli painoa tullut vaan kilo..on kyllä erittäin mahakas olo ja varsinkin illalla kovasti painaa tuonne alas.
Me ei olla vielä hommattu kaksosrattaita. Suunnitelmissa olis netin kautta hommaa nuo carenan double swingit kun vaikuttavat sopivan tilavilta ja jämäköiltä. Tänään sain varattua vauvelille ensisängyksi sellaisen pyörillä liikuteltavan vaavisängyn, kun ei taideta esikolta vielä raaskia ryöstää pinnasänkyä. Se on sitten kätevä, kun sitä voi rullailla paikasta toiseen.
Meille tuli viime viikolla äitiyspakkaus, sain sen viime vuoden mallin, mutta ihan kiva sekin oli. Ei ollu niin hirveen poikamaiset värit, jos nyt tyttö tulee. On se kyllä hurjaa, että pian on enää kaksi kuukautta jäljellä ja loppusuora :)
Vähä kyllä alkoi pelottaa tuelva synnytys, kun luki noita juttuja miten nopeita synnytyksiä on ollut ja sitten myös tuskasempia ja paljon rajumpia...kääks.

apuva, nyt vasta luin tuosta mahdollisesta emätintulehduksesta enemmän netistä ja huh huh! hurjia seurauksia saattaa olla hoitamattomana. onneksi nyt lykkäsi lääkäri kuurin, vaikkei siis selkeää tulehdusta löytynyt.
Kammotus, oliko joku muukin joutunut heiniksistä kyseiselle kuurille ja auttoiko hyvin?
Ei kai ne lääkärit uskalla pelotella raskaanaolevia noilla emätintulehduksen seurauksilla.

Hipsu: mulla oli toissa viikolla emätintulehdus ja söin siihen Flagyl -kuurin. En edes lähtenyt selvittämään mitään netistä, et mitä se tulehdus voi tuoda tullessaan. Söin kuurin ja toivon, että se on nyt poissa lopullisesti.

Uudesta äitiyspakkauksesta on jo kuvat Kelan sivuilla, tullut jakoon tällä viikolla!! Pakkaus on aivan IHANA! Sopii mielestäni yhtä hyvin kummallekin! Aika samantapainen kuin viimevuotinenkin, on varmaan saanut niin paljon kehuja se 2007 paketti, että on samantyylinen. Nyt vaan paperit vetämään!

mä kans kävin aamulla katsomassa pakkauksen..katsoo nyt,käykö säkä ja saanko uuden,kun eilen vein ne paperit..luulis..kyllä se edellinenkin kelpaisi,mut ehkä kuitenkin tämä uusi miellyttää enemmän..varsinkin nuo tumman ruskeat puolipotkarit..

Hipsu: mulla oli emätintulehdus noin viikolla 10 ja sain Flagyl emätinpuikkoja siihen. Luin myös netistä vaikka mitä, mutta ne on vaan niitä kauhukertomuksia, hyvistä tapauksista kun ei kirjoitella... Mulla meni heti kuurin jälkeen se ohi, eikä mitään oireita ole. Lekuri sanoi, että on parempi ottaa Flagyl emätinpuikkoina kun suun kautta.

Taidan saada sen 2007 pakkauksen kun tuli Kelalta jo lappu kotiin että on noudettavissa parin viikon päästä. Mutta aika samanlaisilta näyttää mun silmään. Ihanaa kun Suomessa saa tällaisen pakkauksen!

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua,

Aurea rv 29

Moikka! Kivalta näytti juu uusi äitiyspakkaus, me otettiin kuitenkin rahana kun tytön vaatteita riittää ja sillä rahalla tulee sitten ostettua jotain täsmätuotteita, kyllä sitä nyt jotain uuttakin vauvalle täytyy ostaa :)

Mulla on kans alkanut supistella ja soitinkin huolissani neuvolaan mutta sanoivat että kuulostaa normaalilta ja sitten jos supistukset lisääntyy tai muuttuu kivuliaiksi niin täytyy lääkäritarkastusta aikaistaa. Toivon niin että vauva pysyi masussa ainakin kesäkuulle ja mielellään ihan sinne heinäkuullle asti.

Muuten on alkanut taas armoton iltapäivä väsymys vaivaamaan, ajattelin että käyn rautatabuja varmuudeksi hakemassa ja syön niitä loppuraskauden vaikka hemoglobiini oli alussa hyvä. Nyt sitä ei ole kuukausiin mitattukaan eli kyllä senkin vois mittauttaa. Mutta viimeksi mulla oli ihan samaa väsymystä vaikka veriarvot oli normaalit. Eilen illalla suihkun jälkeen alkoi myös maitoa taas tihkua rinnoista ja tänään oli liivit märät ja oli pakko laittaa liivinsuojat. Muuten saa koko ajan peletä että paita on märkä. Ajoissa tämäkin alkoi taas, toivottavasti ei kuitenkaan enteile synnytystä vielä pitkään aikaan.

Tänään perhekerhossa yksi tuore äiti tuli minulle kehumaan että kuinka hehkeältä näytän! Tuntui kyllä tosi kivalta kuullla tuo, itsellä kun on välillä niin tankki olo ;)

Kivaa ja aurinkoista viikonloppua!

Lellu 27+1

Vihdoinkin pahin flunssan vaihe on selätetty! Esikoinen oli melkein viikon flunssassa: ylös - alas sahaavaa kuumetta, kova yskä ja kunnon räkätauti. Lääkärireissuhan siitä tuli, kun astmaan ei lääkkeet enää tehonneet. Nyt poitsu on onneksi jo ihan ok kunnossa ja päästiin eilen vihdoin ulkoilemaan. Alkoikin jo seinät kaatua päälle... Väsymys on edelleen ihan järkyttävä (valvomiskiintiö ylittyi reilusti), mutta johtunee paljolti tosi alhaisista rauta-arvoista ja allergiastakin...

Apua, meillä ei ole mitään valmiina! Miulle on iskenyt ihan kamala kriisi, että kohta vauva syntyy ja oikeesti MITÄÄN ei ole asian eteen tehty! Meillä on remppa edelleen kesken ja se ei tule valmistumaan ennen vauvan syntymää (mies yrittää uskoa valmistumiseen edelleen, vaikka se erittäin epärealistista onkin). En tiedä, mihin tuo on meinannut tämän mukelon tarvikkeineen sitten sijoittaa, kun koko huusholli on yhtä työmaata, grr... Yritä tässä sitten pesää rakentaa... Mie kun kuvittelin, että tämän viimeisen kanssa saisi vihdoin nauttia raskausajan iloista, kuten juuri nyt tuosta pesänrakennusvietistä! Vali, vali... Tuntuu, että valitan vain nykyään ihan kaikesta. Allergiat vaan pahenee (mistään ei ole apua) ja kaikki raskausajan vaivat on haalittu yhdellä kertaa. Ensimmäistä kertaa miulla on jopa ihan kunnolla turvotusta, vaikka sitä ei edellisissä raskauksissa ole koskaan ollut. Ja sitten on vielä tuo muu tautikirjo, joka tuntuu laajenevan jatkuvasti. On jo nyt sellainen "syntyis jo" -olo, vaikka laskettuun aikaan on vielä lähes päivälleen tasan 3 kuukautta! Miehelle sanoinkin, että tämän lapsen syntymän jälkeen molemmat käy sterilisaatiossa, niin ei pitäisi olla pienintäkään pelkoa, että tätä tarvitsee kestää enää koskaan... Varsinkaan, kun tulevaa isukkia ei edelleenkään tunnu tämä muksu liiemmin kiinnostavan, kuten ei sen äitikään. No, ehkä tämä on taas tämän tyttö-odotuksen kirousta: mie olen niin hemmetin kireä koko ajan, että ei tuo uskalla tulla kahta metriä lähemmäksi... :/

Äippäpakkaus ei ollut yhtään miun makuun, mutta eipä haittaa, kun rahana otettiin. Ainut, mistä tykkäsin, oli pussilakana.

Onneksi sentään aurinko paistaa ja tänä viikonloppuna on saanut vähän pihatöitäkin tehtyä! :) Paljon on vielä tekemättä, kun nuo apulaiset "auttavat" niin, että hommat lisääntyvät koko ajan, mutta ehkä tämä tästä...

Pistiina + Potso 26+6

Pistiina, älä vaan maalaa piruja seinille... Maalaa muuten vaan seiniä. Meillä nimittäin alkaa toivottavasti ensi tai seuraavalla viikolla laajennus, joka oli toiveissa saada osittain asuttavaan kuntoon ennen heinäkuun puoliväliä. 1 ½-kerroksista rintsikkaa laajennetaan saman verran toisesta päästä mitä on jo olemassa toisessa päässä, yläkerta saa odottaa tulevaisuutta jos voimat loppuu. Jos alakertaan saisi makuuhuoneet valmiiksi olisi hyvä.

Minä yritän ajatella, että remontin lykkääminen vuodella olisi vielä vaikeampaa: esikoinen olisi syönyt kaikki ruuvit ja pikkutikut ja mistäpä sitä vielä tietää, vaikka olisikin jo seuraavaa odottanut tai aloitellut. Sinänsä helpoin ratkaisu ehkä näin. Mutta eipä taida sinua paljon lohduttaa, kun ne mukulat ovat jo siinä tarosella pyörimässä.

Voimia kokeneemmalle!

Heippa!

Lohdullista kuulla, että jollain muullakin on pinna vähän pinkeällä. Mulla kanssa rupeaa pääkoppa vähän repeilemään ja oikein pelottaa, että mitäs sitten kun pikkukakkonen syntyy niin onko tiedossa hullujenhuone. Meillä kanssa tämä on sitten viimeinen lapsi ja viimeinen raskaus. Toki tämä on ihan suunniteltu ja tarkkaan harkittu, mutta silti tulee välillä mieleen että mikähän järki tässäkin on hankaloittaa omaa elämää ;-)

Mä otin äitiyspakkauksen ja sain vielä sen 2007 mallin. Sitä kyllä toivoinkin! 140 eur tuntuu humahtavan niin helpolla johonkin muuhun. Nyt on edes täkki, pyyhe ja lakanat sekä muutama kiva nuttu. Niistä vihreistä tykkäsin oikein kovastikin ja toppapuku oli sata kertaa parempi kun vuoden 2006 puku eli silläkin varmaan on käyttöä. Eikoiselta tietty jää vaatteita mutta jos seuraava on poika niin sitten täytyy käydä kaappi uudestaan läpi ja harventaa puolet pois eli ne mekot ja vaaleanpunaiset röyhelöt.

Maanantaita!

Fantti

Jep, samoja fiiliksiä täälläkin! Tänään kaupungilla meni totaalisesti esikoisen kiukutteluun hermot ja sitten kun viimein pääsin supistelevan mahan kanssa kotiin niin huokaisin helpotuksesta. Välillä tuntuu että mikä soppa sitä on tullut keitettyä ja toisaalta olo on hirmuisen kiitollinen ja onnellinen. Mutta kyllä meilläkin ainakin pidempi tauko vauvan hankinnan suhteen tulee tämän jälkeen :)

Mulle tuli tänään äitiysraha ja loma päätös, on tosi että tuo 140 ekeä humahtaa johonkin helposti mutta kun mitään äippäpakkauksesta ei oikeasti tarvittu niin päätin kuitenkin ottaa rahana. Rahat käytän varmaan kestovaippakankaisiin ja ehkä lakana kankaisiin niin ja sellainen unipussi olisi kans kiva. Yhtään vaatetta ei oikeasti tarvi ostaa (jos ei halua) jos tyttö tulee niin kuin luullaan!
Aloitin raudan syönnin kun päivisin olen niin kalpea ja väsynyt. Hemoglobiinia ei ole alun jälkeen mitattu enkä jaksa siellä labrassa ravata, ärsyttävää kun sitä ei täällä voida ottaa neuvolakäyntien yhteydessä. Ens viikolla onkin neuvolalääkäri, kyllä jännittää onko supistelut saaneet mitään aikaan, toivottavasti ei!

maanantaita!
mulla kanssa yksi aamu heräsi ajatus,että olikohan tämä nyt hyvä ajatus hankkia lisää lapsia..johtui kyllä siitä etten ollut nukkunut koko yönä ja poika heräsi ennen sian pieremää.. :) ei mennyt kauaa,kun taas unohdin tuollaiset ajatukset..

huomenna sokerirasitus ja nla..toivottavasti eivät huuda painosta,kun tuli taas vähän herkuteltua ja puntari näyttää huikeita lukemia..no,jos tuo pikku paasto auttaisi vähän..

onko kellään muulla kipuja ylävatsassa...? perjantaina yhtäkkiä alkoi supistuksenomaisesti vihloa tuosta maksan kohdalta..yhtäkkiä huomasin,että kivut tulivat vartin välein..sitten viiden minuutin välein. meni ohi kun laitoin maata sohvalle..nyt tulevat aina pienenkin fyysisen rasituksen jälkeen..suihkussa huomasin että sille kohdalle oli noussut jonkinlainen "patti",tiedä sitten oliko vauva vai mikä,kun laskeutui siitä kyllä..eli olo jo nyt tukala,odotan innolla kesää... :D

no,nyt pitää lähteä kauppaan...

heiree & "alpo" 27+1

Hih, täytyy kyllä myöntää et täälläkin olen kovasti miettinyt, et on sitä ihminen hullu kun tieten tahtoen taas lähti tähän rumbaan :)
Meillä tuo juniori on ollut täydellinen lapsi, jolla nyt alkaa nousta uhma pintaan. Pakko saada itse syödä, pakko saada kävellä ite jne. Elämä välillä aika raskasta, kun supistelut niin kipeitä ja samalla pitäs hillitä omia hermoja noiden mukeloiden tempauksien suhteen. Varsinkin pojista isompi (pian 5v) on alkanut toden teolla kokeileen rajojaan ja kiusaa ja rääkkää tuota 1-vuotiasta pikkuveljeään sen minkä kerkeää. No, toisaalta olen lohduttanut itseäni sillä ajatuksella, että ainakin vauva tottuu jo masussa ollessa, et äiti on välillä aika leijona :)

moikka!
täytyy sanoa että kovin samanlaisia fiiliksiä myös mulla, katsoin taannoin kaupassa kauhuissani näytöstä jossa oman tyttöni kokonen poika yritti heitellä kaikella käteen sattuvalla ostoskärryjen kaukalossa kulkevaa vauvaa ja se äiti tosiaan näytti aivan loppunpalaneelta...
meillä aletaan pikkuhiljaa hyväksyä tosiasia että vauva syntyy ennen kun putkiremontti ja kylppäriremontti valmistuu. jos nyt saatais nuo makkarit ees tapetoitua...

se on muuten about kuukausi työaikaa jäljellä:) mihin tää aika on oikeen kadonnut?

no jos koittas saada jotain järkevää tehtyä kun tytteli nukkuu...
hauskaa vappua kaikille!!!

Hei!
Sama juttu, noin kuukausi töissä ennen äitiysloman alkua! Äitiysloma tuntui joskus tosi kaukaiselta ajalta, nyt se on tuota pikaa käsilä! Viikon kuluessa olen alkanut kaipaamaan jo kotiin jäämistä. Tai ainakin pois töistä jäämistä. En vielä ole vakuuttunut siitä kotiin jäämisen ihanuudesta..
Miten olette muut sopeutuneet ensimmäisen lapsen kohdalla kotiin jäämiseen?? Hyviä/huonoja puolia?? Mitä tulisi huomioida??'

Eilinen synnytysvalmennus oli asiallinen, ja tuli sellainen olo, että ei tartte jännittää synnytystä yhtään. Vaikka en ole kyllä jännittänytkään. Ei siis tartte alkaa jännittämäänkään! :)

maru-maru 29+5

Heippa vaan!

Tänään kävin neuvolassa eikä siellä ollut mitään kummempia. Unohdin pyytää, että olisi hemoglobiini mitattu, kun en ole vielä rautaa syönyt. Viimeksi kyllä jo tässä vaiheessa sitä söin.

Meidän esikoinen täyttää ensi kuussa 2 vee ja nyt on uhmaa tullut esille. Kyllä siinä on sitten tosiaan varmaan ihmettelemistä, jos sattuu tulemaan vähän vaativampi vauva ja esikoisella vielä uhma päällä. Ollaan kyllä päästy niin helpolla ekan kanssa, että eiköhän nyt sitten tulee äänekkäämpi tapaus.

Maha heiluu kyllä nykyään vauvan liikkeistä hurjasti puolelta toiselle. Varsinaiset jumpat näyttäis olevan kyseessä tyypillä.

Mä jään ens kuun puolessa välissä kesälomalle, että töitä on tosi vähän jäljellä, ihanaa! Maru-maru: minä ainakin nautin siitä että sai jäädä kotiin. Olen aina ollut kova menemään ja ihan samaan malliin jatkettiin vauvankin kanssa. Paljon ollaan aina pörrätty paikasta toiseen. Aika ei tullut pitkäksi. Esikoisen kanssa sai vedellä itsekin aina päikkäreitä ja olinkin vauva-ajan älyttömän pirteä. Meidän typy kyllä nukkui tosi hyvin alusta lähtien. Pidin viimeksikin kesäloman ennen äipplomaa ja se oli hyvä ratkaisu, koska ehdin olla äitiyslomalla vaan kolme päivää ennen kuin vauva syntyi.

Musta äitiyspakkaus näytti tosi kivalta, mutta ei oteta sitä kun ei ole mitään tarvetta vaatteille yms. Mä laitan Kelan paperit ihan viime tipassa, kun haluan tulot viimeisen 6 kk tienestin mukaan ja pyhätunteja vielä keräilen tän viikon.

Mukavaa vappua kaikille!

:o Tajusin justiinsa että koska pidän vuosilomaa 3 vk pois alta ennen äitiysloman alkua, jäljellä on viikon kurssi ja sen lisäksi 6 vuoroa! Kun on talon laajennus käsillä, ei käyne aika pitkäksi lomaillessakaan. Töistä pois jäänti sinällään pelottaa, kun olen niin työorientoitunut tyyppi. Mutta eiköhän tuo uusi työnsarka varmaan poista nämä mietteet kunhan tulee maailmaan.

Työasiat sinällään mietityttävät kun vuodenvaihteessa avautuu loistava mahdollisuus edetä uralla (niin loistava kuin valtiolla voi olla..), mutta eihän viisikuista voi tissistä repäistä ja hoitoon laittaa, kuka sellaista edes ottaisi jos mies ei voi jäädä kotiin? Tässä varmaan tarvitsee vain priorisoida, luulen perheen muuttuvan etusijalle heti kun laitoksella nyytti rinnalle nostetaan.

Mulla on ollut äityspakkauspaperi sisässä jo kohta kolme viikkoa :( Laitos ottaa päivärahat ja maksaa sen 72 arkipäivän palkan, joten paperi piti palauttaa sinne. Tuleeko Kelasta joku ennakkoilmoitus, että asia on käsittelyssä? Voiko samalla paperilla hakea äitiyspäivärahaa, vanhempainrahaa ja äitiyspakkausta sekä vielä lapsilisääkin? Mie ruksin kaikki mahdolliset luukut, liekö menny ihan väärin?

Iltaisin tuntuu joskus niinkuin menisi alavatsa maitohapoille ja nivusia sekä reisiä siitä läheltä kivistää. Kun kivistys on oikein kovaa niin tulee pahoinvointi. Huomaa kyllä että on tullut päivällä touhuttua liikaa.

Luin kauheita kertomuksia sokerirasituksesta. Todellisuudessa juomaa ei ollut kuin 0,33 l, sekin vähä oli kylmää ja hiilihapotettua kolaa. Not päd ät ool. Se kahden tunnin odottaminen oli tuskaa ja kun otettiin tunnin välein verta, se teki pahaa (niinkuin veren otto aina).

Tulipa pitkä, meni paljon tärkeätä palstatilaa...

Bendie, 28+4