Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höpösti kävi mun sokerirasitus kokeen kanssa joka otettiin noin kuukaus sitten sillon neuvolatäti sanoi että on siinä rajalla jokin arvo että ei nyt tehdä vielä mitään että voihan sen sitten ottaa myöhemmin uudelleen ja kahtoo onko muutosta ja tietysti tarkkailla syömisiä , no eilen kävin äitiyspolilla niin olivat pikkasen ihmeissään että neuvolassa ei ole asiaan puututtu koska heidän mielestään arvo oli koholla joten nyt sain mittarin mukaan ja aamu arvoja täytyy mitata ja sitten puolitoista tuntia syönnin jälkeen kyllä vähän keljutti kun tähän rumbaan jouduin mut onneks se laite on senverran helppo että käytössä tuskin tulee ongelmia ja sehän on tietysti tärkein että pikkunen ei saa liikaa sokeria. Ei mulla ollut arvot kun pikkasen koholla joten ei mitään hälyttävää enkä itse ole lihonut ja pikkunen kasvaa ihan käyrien mukaan joten paniikkiin ei ole aihetta.
Aamun paastoarvo oli pikkusen koholla tänään, pitäs olla alle 5.5 ja mulla oli 5.6 joten vähän meni yli .

Roosa2+Nöpö rv 31

Kävin eilen hakemassa äitiyspakkauksen ja niinhän siinä kävi, että sain v. 2007 mallin. No, vähän harmittaa, mutta ei mahda mitään. Jotkut vaatteet olis vaan ollu kivempia siin uudessa pakkauksessa. Joka tapauksessa oli ihana hypistellä pikkuisia vaatteita... Nyt alkaa pikkuhiljaa konkretisoitua, että tosiaan, lapsi on tulossa!

Minäkin kävin tänään H&M:lläå hypistelmässä pieniä vaatteita. Jotain uuttakin tekisi mieli vauvalle ostaa. Mutta oikeesti niitä unisex värisiä on tosi vähän eikä ne olleet kovin kivoja joten ehkä odotan kuitenkin että sukupuoli varmistuu. Ei huvittais ihan valkoisiakaan ostaa. Niin ja sitten mietin että pitääkö lyhythihaisia kans hommata vai onko parempi että kesälläkin laittaa pitkähihaisen bodyn? Ulos ainakin täytyy laittaa pitkähihainen vaikka olis kuinka kuuma. No esikoinen sai ihanan Hello Kitty kesäyökkärin, jotain oli pakko ostaa!

Nyt täytyis itselle vielä hommata äitiyscaprit kun näyttää että kesä on jo tullut, pitkillä farkuilla kertakaikkiaan läkähtyy.

No tästä tuli tänään vähän turhanpäiväistä löpinää :)

Kylläpäs oltiin taas kauas pudottu...

Meillä ois nyt kaksostenrattaat odottelemassa käyttäjiään. Onhan ne valtavat kun on totuttu normaaleihin rattaisiin, mutta hyvä vaan et lapset mahtuvat hyvin istuun vielä talvellakin kun on toppavaatteet päällä.

Huomenna olis lääkärillä käynti taas tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta. Vauva on ilmeisesti edelleen perätilassa, koska "tuolla jossain alhaalla" tuntuu sellainen vilske käyvän. Muualla masussa tuntuu ja näkyy liikkeitä harvakseltaan. Onhan tässä onneksi vielä aikaa kääntyillä oikein päin.

Pyörähdän huomenissa sitten kertomassa tarkemmin lääkärikäynnin anteja :)

-Lennu 29+5

Jep, hiljaista on...missäs kaikki luuraa???

Meillä ei vielä ole kaksostenrattaita mutta kovasti tässä käytettyjä etsitään.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja supistelut ovat hieman pehmentäneet paikkoja mutta kohdunsuu oli onneksi kiinni ja kiinteä. Joten uskallan lähteä tänään parin tunnin lennolle keski-Eurooppaan. Mennään sinne 4 päiväksi miehen ja kavereiden kanssa lomalle ja esikoinen jää mummulle hoitoon. Pikkuisen outoa lähteä ilman häntä, ei olla juuri missään oltu kahdestaan lapsen syntymän jälkeen. Täytyy ottaa levon ja rentoutumisen kannalta, kohta sitä vilinää on meidän perheessä ja seuraava reissu mahdollisuus kaukana...

T: Lellu huomenna rv 29

Heippa!
Hyvää lomaa Lellu, toivottavasti jaksat reissulla hyvin. Itseäni on alkanut taas hirveesti väsyttämään ihan niin kuin alkuraskaudessa.. työssä olo tuntuu tervanjuonnilta väsymyksen takia. Neljän viikon päästä on jo eka äitiyslomapäivä meneillään, upeeta!!
Mulla on vauva poikittain masussa, olen ajatellut että varmaan johtuu siitä kun töissä istun koko päivän, niin mahtuu paremmin olemaan siellä níin päin. Neuvolassa sanottiin, että jos viikon 36 tienoilla kääntyisi, niin olisi hyvä ja riittävä aika.

Tänään vein paperit Kelaan, nyt alan odottelemaan äitiyspakkausta!!
Maru-maru 31+6

Hauskaa matkaa, Lellu! :)

Ihana kuulla, että joku pystyy vielä reissaamaan. Mie olen kivusta kolminkerroin jo puolen tunnin autossa istumisen jälkeen. :( Onneksi muksujen harrastukset jää kohta kesätauolle ja loppuu sinkoilu sinne tänne. Ajatuskin töissä olosta näillä suppareilla ja muilla vaivoilla tuntuu ihan kamalalta, mutta tiedä sitten, pääseekö tässä kotiäidin pestissä sen helpommalla (ainakaan ei istuskella kerkeä, saati sitten muuten lepotaukoja pitää!). Muksut jotenkin vaistoaa sen, että äiti on tosi väsynyt, kun aina alkaa kamala riehuminen (niin kuin nytkin, kun erehdyin pitkästä aikaa avaamaan koneen...). Nukahdan joka ilta muksuja nukuttaessa ja päivällä tekee tosi tiukkaa kestää hereillä (nyt arvostaisin päikkäreitä nukkuvia lapsia!). Ei kyllä ihmekään, että väsyttää. Viimeeksi neuvolassa hB oli 101 (ensi mittauksella 89, jota terkkari säikähti ja mittasi uudelleen). Rautamerkkiä taas vaihdettiin, kun edellinen meni jo maksimiannostuksella ja silti vaan arvot laskee. Muuten kaikki oli ihan ok: pissa puhdas, vähän turvotusta, painoa tullut +400g/vko, paineet 140/88. Lääkäri oli heti perään ja ultrattiin siellä samalla. Vauveli on raivotarjonnassa ja mittojen mukaan vastasi viikkoja, mikä miusta oli aika mielenkiintoista, koska 4d:ssä pari viikkoa aikaisemmin mitat oli kaikki lähes 2 viikkoa pienempiä kuin LA:n mukaan olisi pitänyt... Pikkuinen siis on kunnossa, mutta äiti ei. Allergialääkkeet vaihdettiin Clarityniin ja lisäksi sain astmalääkkeet ja III luokan kortisonivoiteet. Niin ja lisäksi kilpirauhaslääkityksen, sillä ilmeisesti tuosta megalomaanisesta raudansyönnistä johtuen kilppariarvot olivat alamaissa. Verikokeita on taas luvassa parin viikon päästä... Olo on tosi tukala, eikä tilannetta helpota se, että olen nyt käytännössä yksinhuoltajana, kun mies tekee remonttia kaiken liikenevän vapaa-aikansa. Oishan tämä huusholli saatava pikapuolin valmiiksi (mielellään ennen vauvan syntymää!), mutta en tiedä, kauanko tätä jaksan... No, itepä olen kolmannen muksun halunnut. Ja nyt mietitään sterilisaatiota, ettei hetken mielijohteesta vielä joku kerta ole neljättä tulossa! ;)

Pistiina 28+2

Koetahan jaksaa Pistiina ja Lellulle hyvää matkaa!

Työnantajani halusi että jätän päivärahahakemukseni sekä alkuperäisen raskaustodistuksen sinne, kun maksavat palkkaa sen pari kuukautta. Kuukauden odoteltuani soitin Kelaan ja sieltä sanottiin ettei koko paperia ole tullut!Kylläpä v***ttaa tai korpeaa ainakin, hormonit saivat tiristettyä minusta ulos mutaman kyynelenkin. Kun kysyin töistä että mitäs tämä on niin sieltä sanottiin että pitää odottaa niin kauan että lopetan työt, jotta saadaan selville viimeisten 6 kk:n palkka lisineen. Kelasta taas sanottiin, että ei se niin mene, vaan hakemuksen pitää olla perillä ensi viikolla (!) ja palkkatodistus tulee jälkijunassa. Onneksi puhelimeen vastasi sen asioita hoitelevan tyypin pomo, olin niin pahana että olis saattanut tulla asianomaiselle vähän sanottua... Jos viimeiset lisät tulevat 30.6, jolloin hakemus postitettaisiin ja äitiysloma alkaa 13.6 ei se pirun äitiyspakkaus ehdi tulla ennen syntymää olenkaan. Hakemus myös myöhästyisi yli kuukaudella ja luoja ties mitä siitä Kelassa seuraa. ##¤£€$!!!!

Viime aikoina on kiemurreltu lonkkakipujen kanssa. Voiko liitoskivut todella tuntua ristiselässä ja koko lantion alueella niin että tuntuu ettei voi kunnolla kävellä? Neuvolassa kaikki ok, hb 112 ja täti päätti antaa Obsidan-kuurin, tabu joka toinen päivä, vähän niinkuin varalta. Olen syönyt LadyVitaa ja huomasin vasta kuukausien päästä, että annostus olikin 3 tbl/pv eikä vaan yksi...

Bendie 29+4, apua, synnytys lähestyy!

Bendie, kyllä liitoskivut voivat tuntua koko lantion alueella. Toki myös kasvava maha, joka vetää ryhtiä etukumaraan, rasittaa selkää, kun sitä kuulemma automaattisesti "vetää" vastaan ja yrittää oikaista ryhtiä suoremmaksi... Tai jotenkin noin olen lukenut.. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mä kävin hakemassa liitoskipuihin sen tukivyön mutta en sitten tarvinnutkaan sitä kuin muutaman kerran. Liitoskivut hävisivät yllättäen ja on ollut mahtavaa, kun olen voinut taas tehdä reilun tunnin sauvakävelylenkkejä, ihanaa! Mulla on vielä ens viikko töitä ja sit kesä- ja äitiyslomille. Jee. On kyllä ollutkin aika hektistä, kun olen perehdyttänyt sijaistani tässä jo kuukauden ja tuntuu,ettei omia hommi kerkeä tekemään... No, kohta helpottaa!

Huh!
Reilu kymmenen viikkoa jäljellä ja muutto edessä. Välillä tuntuu että vauvelin syntymään on ikuisuus ja välillä se taas tuntuu olevan jo aivan nurkan takana. On ihanaa kun voi jo hyvillä mielin hankkia varusteita ja vaatteita pikkuiselle, mutta toisaalta taas hermot ovat koko ajan pinnassa kun sukkien laittaminen jalkaan alkaa olla jo huomionarvoinen suoritus. Helpompi olisi nauttia keväästä jos olisi hieman vähemmän kömpelö möykky :)

Kohdunsuun tilanne onneksi pysynyt ennallaan, eikä auennut enempää. Vauvalla kaikki hyvin masussa, painoarvioksi lääkäri antoi 1300g. Sukupuoli ei vieläkään selvinnyt, kun pieni oli sellaisessa kippura asennossa. Olenkin varautunut ostamalla sekä tytön että pojan vaatteita, koska näyttäis menevän loppuunasti ennenkuin selviää, et kumpi tulee. ei tämä mitään uutta ole, kaikki muksut meillä on ristineet jalkansa siihen malliin ettei ultraaja ole vehkeitä päässyt näkemään.
Kolmen viikon päästä on taas kontrolliaika.

Olis niin kiva, jos pystyis lenkkeilemään vielä. Tai edes hiljalleen tepsuttelemaan. Mutta kun supistelee niin kipeästi ettei edes uskalla lähteä kokeileen tässä vaiheessa.

Kirjoittelen pitkasta aikaa tanne. Olen kylla lueskellut kuulumisianne silloin talloin, mutta jaanyt kirjoittamatta. Kavin tanaan laakarissa. Ultran mukaan tyyppi on 1500g. Pissa oli puhdas, sokerirasitustesti hyva, verenpaine 100/60, hemoglobiini 112. Aloitan tanaan rautatabut, koska hemo laskee koko ajan, vaikka koitan syoda tositosi rautapitoisesti joka paiva. Verenpaine vahan huolettaa, kun on noin alhainen. Edellisella mittauksella oli vain 90/50. Onneksi ei tanaan ihan niin alhainen. Silmissa mustenee aina valilla. oon miettiny, etta haittaako synnytyksessa alhainen verenpaine. Tietaako joku? Paikat oli kiinni ja kaikki kuulemme normaalia. ei siis puuttunut tuohon verenpaineeseenkaan. Lennamme viikonloppuna viikoksi suomeen. Tarvitsin todistuksen lentoyhtiolle. vahan jannitti , saanko todistusta, mutta onneksi sain. Terkuin Marion ja pieni ihme 31+0

Marion: oli kiva kuulla sinustakin, meillähän on sama laskettu aika! Mulla on kanssa verenpaine aika alhainen (112/60), mutta mulla se on aina, ei johdu raskaudesta mitenkään. Ei neuvolassa ole puututtu asiaan lainkaan, sanottu vaan että hyvä. Onko sinulla normaalisti korkeampi? Söin joitakin vuosia sitten jatkuvasti lähes suolatonta ruokaa. Ruuanlaitossa en käyttänyt suolaa. Aloin kärsiä huimauksesta ja silmissä mustenemisesta. Kun puhuin asiasta silloiselle "anopilleni" hän kehoitti alkamaan käyttää suolaa ruuassa ja heti! Näin teinkin ja vaivani häipyivät enkä niistä ole sen koomin kärsinyt.

maru-maru 31+1

Neuvolassa käyty ja voi voi Nöpö on ilmeisesti päättänyt kääntyä perätilaan koska sydänääniä ei löytynyt normaali kohdasta vaan ylempää tosta rinnan alta kyljestä joten neuvolatädistä vaikutti että istualleen on, toivottavasti pystyy vielä kääntymään takaisin raivotarjontaan, ihmekkös kun multa hävis se painontunne tuolta alapäästä:) ,pää ei siellä enää ilmeisesti paina , mullehhan tämä on parempi olotila mutta en haluais keisarinleikkausta mut siihen kyllä päädyn ennemmin kuin yrittäisin synnyttää perätilassa.

Roosa2+Nöpö rv32+2

maru-maru: mulla on ollut verenpaine ennen raskautta ylapaine 110-120 ja alapaine 60-70. Mutta nyt siis alapaine on kaynyt alimmillaan tuolla 50:ssa ja korkeimmillaan se on ollut 60. En ole aiemmin karsinyt huimauksesta tai silmissa mustenemisesta, mutta nyt raskausaikana kylla. Minulla oli alkuraskaudesta himo kaikkeen suolaiseen, kuten popcorniin, nakkeihin ja ranskiksiin. Suolanhimo saattoi johtua juuri alhaisesta verenpaineesta. Suolanhimo poistui, mutta olen silti syonyt koko raskausajan aivan liioitellusti suolaa. Laitan leivan paalle joka kerta suolakurkkuja, kahden munan munakkaaseen laitan 2tl suolaa (syon sellaisen lahes joka ilta) ja juon paivittain 1,5 litraa kivennaisvetta, johon on lisatty suolaa (asumme ulkomailla ja hanavesi ei juomakelpoista). Kaikkeen lampimaan ruokaan lisaan vahan suolaa. Juon lisaksi vahvaa kahvia ja syon vahan salmiakkia joka paiva, mutta mikaan ei tunnu nostavan verenpainetta. Kiitos kuitenkin kun ehdotit tuota suolanpuutetta, monella se tosiaan saattaa olla syyna, mutta ei minun kohdalla valitettavasti.

moi!
ei oo taaskaan mitään muistikuvaa mitä oon viimeksi kirjoitellut, joten koittakaa kestää jos tulee samat jutut kahteen kertaan.... Viime yö oli ihan tuskasta, mahakipujen kanssa tuskailin neljään asti...EWpäilen että syynä oli illalla märssätty sipsit ja dippi :( Välillä kyllä mietti, että voisko nää olla suppareita, mutta enemmän kyllä vaikuttivat johtuvan liiasta herkuttelusta.. Enpä taida toista kertaa. Muuten on erittäin mellevä olo, etten sanoisi. Yheksän viikkoa vielä, tuntuu pitkälle ja tosi lyhyelle tuo aika.
Tuli oikeen eilen sellanen apua! ollaanko me nyt valmiita siihen, että täällä on pian pieni?! ei olla ees vielä kaksoskärrejäkään hommattu. Kattelin noita carenan double swingejä, mutta kun ovat musta niin hintavat että kammottaa.. Kaipa silti ne hankitaan.
Kasvukontrollissakin olin ennen vappua, ihan hyvin oli pikkuinen kasvanut jotain 1140g oli painoa. Lekuri veikkaili tuolla tahdilla sellasta 3200g painoista vaavia, eli ihan hyvä jos olisi ainakin kolme kiloa.
Taas pitää valittaa noista sisätutkimuksista, kun ei voi tajuu, miksi ne pitää tehä niin kovakourasesti!? viimeksikin tuli pari tippaa verta sitten myöhemmin ja sattui kun tyyppi survoo :( Luulis tosiaan että osaisi sen tehdä vähän paremminkin.
Mä pähkään täällä tuon raudan syönnin kanssa, kun hemppa oli 134 eli musta tosi hyvä ja siltikin nlan terkka sanoi et ota kaks tabua joka toinen pvä? aika paljon mielestäni, taidan kuitenkin ottaa vaan yhen jos sitäkään.
Ihanat suonikohjutkin oon saanut tohon toiseen jalkaan, kun pikkuinen jotenkin justiinsa on koko raskauden ajan painanut joitain hermoja ja nyt on sitten niin nätti jalka että. No, kai sitä pitää jotain kunniamerkkejä olla sentään, kun ei vielä (kop kop) oo raskausarpiakaan tullut.
noh, lopettelen raportin täältä, koittakaahan siskot jaksaa alkaa olla loppusuora käsillä :)
p.s ootteko muuten jo miettineet jotain puudutuksen ottoja ym synnytyksen suhteen? mulla oli esikon kanssa epiduraali ja ilokaasu ja toimi hyvin. Olis kuitenkin kiva vähä tietää muistakin vaihtoehdoista. Vai luottaako vaan siihen mikä on jo kerran ollu toimiva?

Hipsu: onpas outoa, että sulle on rautatbletteja määrätty, jos noin hyvä hemoglobiini sulla on. Mulla oli hg 126 pari kuukautta sitten eikä mitään määrätty. Itse asiassa viime neuvolassa unohdin pyytää, että olisi voinut taas tarkistaa sen. Ja miksi joka toinen päivä kaksi? Mä söin viime raskaudessa yhden tabletin kerran päivässä.

Bendie: kylläpäs teillä töissä sählätään. Mä pyysin myös tulot viimeisen kuuden kuukauden ajalta. Mulle laskettiin siihen myös lisät mukaan, vaikka ne ei olekaan vielä tullut, mutta olenhan ne kuitenkin tienannut.

Mä en ole miettinyt puudutuksia synnytykseen. En aio miettiä koko synnytystä yhtään ellei sit ala väkisin mietityttämään. Mä sain viimeksi kans epiduraalin ja ilokaasua ja ne sopi ainakin siihen synnytykseen tosi hyvin.

Mulla on olo ollut ihan ok. Vielä ainakin pysyy vauhti hyvin päällä. Välillä kyllä joutuu hidastamaan kävelyä, muttei kovin montaa kertaa ole käynyt niin.

Mulla on enää ensi viikolla kolme työpäivää ja sit aloitan kesälomalla. Ihanaa, ettei tarvitse sit enää raataa töissä. Olen siis niin tyhmä, etten sairaslomaa osaa käyttää hyödyksi. Mieluummin sit olen hyvällä mielellä kesälomalla, kun huonolla sairaslomalla. Rahallisesti tietty olis kannattanut ottaa loppuajaksi saikkua.

Tänään meillä on varsinainen juhlapäivä. Kahdella kummilapsella on nimittäin tänään synttärit. Ekoissa käytiin jo ja kun esikoinen herää päikkäreiltä niin lähdetään toisiin. nyt tuli käveltyä sellaiset 6 kilsaa ja tonne toisiin pitäis polkea 7 km /suunta. Saatetaan kyllä saada autokyyti. Mulla ei nimittäin ole siinä pyörässä vaihteita, missä on turvaistuin. Ensi viikolla sitten on meillä 2 vee synttärit, että leipomista tiedossa oikein urakalla.

Helmie 30+2

Minä olen sen verran miettinyt synnytystä, et jos kaikki menee normaalisti niin mitään puudutteita en ota. Ekassa synnytyksessä otin epiduraalin ja se ei "oikein" toiminut. Sain siitä vieläkin jatkuvan selkäkivun. Toinen synnytys oli niin nopea etten kerennyt saamaan mitään ja kolmannessa olisin kyllä saanut ihan mitä vaan, mutten tahtonut. Tosiaan tämäkin lapsi on tarkoitus synnyttää ihan vain ammetta ja suihkua hyväksikäyttäen.
Ja olen jopa miettinyt sellaistakin, josko olis mahdollista synnyttää ammeeseen. Se on kokeilematta ja jotenkin ajatus siitä houkuttaa, koska vedessä olo on ollut muutenkin niin helpottavaa supistusten aikana. Vielähän kerkeän miettimään ja ottamaan asioista selvää.

Liivinsuojia hurauttelin ison pinon tässä yks päivä valmiiksi. Vauvalle pitäs alkaa vaippoja ompelemaan kun vain jaksaisin. Niissä kuitenkin vierähtää aikaa melkoisesti kun homman aloittaa. Ja tahtoisin niin kovasti tehdä jotain niiin tyttömäistä, mutta en vielä uskalla, kun sukupuolesta ei ole selvyyttä. En kuitenkaan pojalla sitten viiti pitää mitään pinkkiä tai vadelmanpunaista :)

-Lennu 30+1

hipsu: Ensimmäisen äitiysvalmennuksen jälkeen en saanut nukuttua yöllä ollenkaan kun kauhukuvat epiduraalista ja neuloista kummittelivat mielessä. Saivat kyllä kuulostamaan koko synnytyksen niin karmivalta kokemukselta, että varmasti pyydän ainakin heti alkuun kaikki ilokaasut ja kivunlievitykset. Selkärankaan pistettävä aine kuulostaa vain niin pahalta, etten voi edes ajatella moista voimatta pahoin. Ensimmäinen lapsi kun on tuolssa niin mitään kokemustahan ei asiasta ole. Että paniikkia kasvatellessa menee tämä toukokuu..

Marion: Minulla on myös todella alhainen verenpaine ja rauta-arvotkin 110, mutta rautaa ei ole kyllä kehoitettu ottamaan lisää. Itse asiassa neuvoivat lopettamaan rautatabletit kun niitä keskiraskauden aikaan söin. Alhaisesta verenpaineesta en ole kuullut olevan mitään haittaa, tosin suolaa ja salmiakkia kyllä kuluu. Olen tässä miettinyt kyseisten tuotteiden muita haittoja kuin verenpaineen nousu, mutta vaikka kuinka yrittäisi niin ei voi olla syömättä :) Ei kyllä onneksi huimaa, vaikka paineet ovatkin liioitellun alhaalla.

Vauveli voi hyvin ja potkii innolla, joskin todella epäsäännöllisesti. Luin jostain että pikkuisella pitäisi jo olla selkeä päivärytmi, mutta ilmeisesti tieto ei ole tavoittanut masuasukkiamme. Välillä olen ollut todella huolissani tutkaillessani liikkeiden säännöllisyyttä, mutta yritän nyt kuitenkin luottaa siihen että kaikki on kohdallaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa! Sää on ainakin ollut niin ihana, että siitä jo saa lisää voimia loppuraskauden väsymykseen (jota todella riittää)

Tomie: mulla oli kans ekassa raskaudessa kauhuvisio tosta epiduraalin laitosta, kun oon aina itseni suht kipuherkkänä pitänyt. Mutta kuinka ollakaan supparikipuihin verrattuna yksi pikku neulanpisto ei ihan oikeesti tuntunu miltään. Varsinkin kun oli ilokaasut siinä pohjina niin ei tosiaankaan sattunut. Älä turhaan käytä energiaa panikointiin. Eikä sitä laittoa ees näe ite kun laitetaan selkään.

Tomie: Harmi jos ovat pelotelleet sinua valmennuksessa, meillä oli ihan päinvastoin. Multa viimeisetkin jännitykset kaikkosivat, kun saivat synnytyksen kuulostamaan kokemisen arvoiselta ja luonnolliselta tapahtumalta, johon tietyt kivut kuuluvat luonnollisena osana, ja jotka kivut ohjailevat synnytyksen kulkua. Minulla vahvistui käsitykseni siitä, että yritän pärjätä ihan luomuna ilman kemiallisia kivunlievityksiä. Ammetta haluan kyllä käyttää.

Heips! Reissu takana ja kokonaisena kappaleena kotiuduttu. Kivasti meni ja lennot jaksoin hyvin, yhtenä iltana kyllä supisteli aika reippaasti, tais olla vähän liian raskas päivä takana. Ihana oli kyllä tulla kotiin ja esikoista oli aivan hirveä ikävä.

Mulla oli ekassa synnytyksessä apuna ainoastaa ilokaasu ja se kyllä auttoi hyvin ja kipu oli jotenkuten siedettävää, luulen etten nytkään ota mitään puudutteita. Synnytyksen kannattaa mennä avoimin mielin, kyllä kätilöt sitten auttavat kivunlievityksen valinnassa. Kipua joutuu joka tapauksessa kokemaan mutta sehän on täysin luonnollista eikä kestä ikuisesti.

Ihanaa tällä viikolla tulee jo 30 viikkoa täyteen eli ihan pikku keskosta ei meillä ainakaan tule. Mua edelleen vaivaa tuo ajatus ennen aikaisesta synnytyksestä ja eihän tästä ole kuin 5 viikkoa siihen kun esikoinen syntyi. Ihan typerää tälläinen kun tilanne voi olla nyt täysin eri, mutta mitäs sitä mielelleen tekee. Pelottaako jotakuta muuta ennenaikainen synnytys?

Esikoisen vauvan vaate laatikkokin odottaa eteisessä penkomista ja pesemistä, ehkä jo tänään innostutaan tytön kanssa siihen puuhaan :)

Kiva, että Lellun reissu meni hienosti! Mullakin tosissaan syntyi esikoinen 35+2 ja vähän mietityttää, että tuleeko tämäkin ajoissa. Sinänsä mua ei kyllä haittaisi, vaikka tulisikin noin aikaisin, jos kaikki on yhtä hyvin kuin esikoisella oli. Yritän nyt tässä asennoitua siihen, että voi mennä hyvin yliaikaiseksikin.

Lähdetään Ruotsin risteilylle sunnuntaina. Kesäkuusta lähtien ei kyllä varmaan mihinkään kaemmas enää lähdetä, kun vähän siihen ennenaikaiseen syntymään pitää varautua. Mitää merkkejä sellaisesta ei kyllä ole, mutta eipä ollut viimeksikään.

päivää!
On niin väsy, kun piti kattoo eilen neljä jaksoo desperated housewivesiä kun oli tullut uusia jaksoja...meni vähä myöhään, onneksi kohta pääsee pojun kanssa päikkäreille.
Ite oon kanssa miettiny tuota ennenaikaisuutta. Poju syntyi kyllä ihan ajallaan 39+3 mutta jotenkin tämän kanssa tuntuu, ettei välttämättä mee niin pitkään.
Se onkin mielenkiintoista ettei helmie sullakaan ollut mitään oireita ennenaikaisuudesta ja sitten vaan tuli kuitenkin etuajassa...
No sais kyllä pysyy mielellään vielä tuolla koko kesäkuun.
Täytyy laittaa poju unille ja itekin ottaa tirsat.
Niin joo, neuvolassakin kävin eilen ja kaikki kunnos. Tais se dalacin kuurikin jotain auttaa, kun pissikin oli ihan puhdas. Painoo tosin on nyt tulu yhteensä se 13 kg melkeen joten saas kattoo jääkö alle viidentoista kilon... Toivossa on hyvä elää, että jäis synnärille se 10 kg ja loput palais imetyksellä.

No meillä syntyi esikoiset Helmie lähes samoilla viikoilla! Niin, ei mullakaan ollut mitään merkkiä synnytyksen käynnistymisen suhteen mutta niin vaan yks yö meni vedet ja lopulta synnytys tartti käynnistää. Ainut asia minkä epäillään tämän aiheuttaneen on se positiivinen agalactia bakteeri, kirjoitin varmaan ihan väärin (joka kaikilta otetaan synnärillä). Nyt sainkin neuvolasta lähetteen labraan että ainakin selviää olenko taas positiivinen. En tiedä mitä sitten tehdään jos olen?

Ihanan aurinkoinen ilma vaikka lämpötila ei ole kovin korkea, tämä sopii mainiosti mulle!