Heinäkuu 2006/4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Hei vaan kaikille!
Tässä uusi ketju meille heinäkuun mammoille:

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. ilona
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
1.7. Essi, TAYS
1.7. tyttö82,23v. helsinki Kätilöopisto
2.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Eija, Naistenklinikka
3.7. Tuulimamma
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7.(?) Anne, 21v.,P-KKS, toinen
5.-7.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna,kätiläopisto, 22, ensimmäinen
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
8.7. Manteli
11.7. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
17.7 Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen

heippa mullakin oli siis ultra tänään rv 10+0! oli kyllä hermoja repivä kokemus, koska sydämen sykettä ei ensin millään havaittu..olin aivan valkosena ja miehen kanssa tuli tippa silmään... MUTTA sitten vaavi kääntyi ja siellähän se sydän pompotti aivan mahtavaa tahtia ja sitten vaavi vielä ojensi kädet ja jalat ja heilutti niitä hurjaan tahtiin....oooh ihanin näky koko maailmassa!! koko oli 2,93cm ja hieman alakanttiin kuulemma mutta riittävä kyllä. olipa kokemus...

Heissan!

Mä oon menossa ultraan ensi viikolla, silloin viikkoja just 10+1. Ihanaa kuulla että kädetkin jo näkyis. Kävin alkuraskauden ultrassa viikolla 6+jotain, syke näkyi, mutta ei mitään muuta.

Mulla on kunnallinan ultra vasta ensi vuonna, joten haluun vielä ennen joulua käydä kurkkaamassa pikkuista.
Tammikuussa onkin sitten viikkoja jo 13+6, siihen asti täytyy odotella tietoa niskaturvotuksesta ja muusta.

Oon jostain syystä ollut aika hermona viime aikoina. Toivotaan että tää toinen ultra käynti toimisi rauhoittavana tekijänä. Aijotaan nimittäin ens pe kertoa vanhemmille raskaudesta. Ja jouluna asiasta sitten tietää koko suku. =)

Ihanaa jo kynttilöiden valaisemaa viikonloppua.

Joo aika jännä juttu,kun meil siel ultrassa lapsi liikkutteli tosiaan käsiä ja jalkoja kun duracel ja lääkäri totesi et empähä ole noin vilkasta lasta masus tos vaihees nähnykkään:) mul oli menkoista laskettu et meneillä oli se 10+1 ,mut sit se lääkäri totesi et meneillään koon puolesta on 9+1 eikä ne meille sanonu et on pieni 2,33mm pitikö sulla ihan paikkansa mnoi viikot?? juu ihana näky se oli ilon kyynel vierähti poskelle kyl siinä.

Tervehdys kaikille heinäkuulaisille!

Piiiiitkästä aikaa taas ehdin kirjottelemaan tänne. Onpas täällä oltu ahkeria, kun jo neljäs ketju on laitettu alulle.

Mulla nyt viikkoja kasassa 9+5, ja neuvolassa la siirtyi päivällä eteenpäin elikkäs se olis sitten 3.7 (päivitän sen tuohon listaan). Meillä np-ultra juuri ennen joulua, aatonaattona. Toivotaan, että kaikki olis hyvin, jotta joulu ei menisi pilalle. Ultrassahan kävin jo aikaisemmin kun viikkoja oli 6+2 (kun pelästyin hyvin, hyvin vähäistä verenvuotoa) ja silloin pikkuisen sykekin jo näkyi. Nyt kuitenkin pelottaa, että jos kehitys onkin pysähtynyt tms. Pitäisi vaan olla positiivisella mielellä ja ajatella, että kaikki on luultavasti ihan hyvin.

Mulla ei oo pahemmin ollut pahoinvointia ja oksentanut olen vain kerran (sekin vähän pakolla). Masukin alkaa jo hieman näkyä (ainakin omasta mielestäni).

Ihanaa, kun tulee joulu! Mukavaa joulun odotusta! : )

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Tuulimamma
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
3.7. Tuulimamma
3.7.(?) Anne, 21v.,P-KKS, toinen
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Hei kaikille!

Päivittelin tuohon tuota laskettua aikaa, joka kyl todennäköisesti muuttuu vielä ultrassa aaton aattona. Mut sen näkee sitten.

Moi

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti. Vauvan sydänäänet löytyivät, joten uskalsin päivittää omia tietojani. Viikkoja 10+2.

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
1.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Tuulimamma
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
1.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Tuulimamma
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Pitkästä aikaa!

Oon ollu niin kiireinen ja silloin kun en oo niin väsynyt ja pahoinvoiva, etten ole kyllä ehtinyt paljon täällä netissä hömpötellä. Nyt otan kyllä vähän ahkeramman asentee. huomasin, ettei mulla ollutkaan tossa listassa muuta kun la ja nimimerkki niin vähän lisäilin. Eli kättärille oltais näillä näkymin menossa.

Mulla on kunnallinen ultra vasta tossa Tammikuun puolella enkä oo saanu vielä kutsuakaan... Noh, oireista päätellen siellä mahassa vielä tapahtuu, eli en sillain oo hirveen huolestunut.

Hauskaa itsenäisyyspäivää vaan kaikille.

Manteli 9+3

Moi.

Eli alkuperäisen suunnitelman mukaan lääkärikäynti olisi ollut vasta ensi keskiviikkona, mutta sainkin tänä aamuna yllätyspuhelu äitiysneuvolasta: -sain peruutusajan iltapäiväksi.
Nyt kyllä jännittää aivan älyttömästi, koska viime torstaina ei vielä löytynyt pikkuisen sydänääniä, toivottavasti nyt olisi parempi onni.
Mutta laittelenpa kuulumisia sitten illasta uudestaan!

Anne

Täällä nyt sitten rv 9 täynnä, olo on ihan ok ja paljon jo parempi. Nyt olen viikon popsinut vitamiineja multitabs special 2+, en tiedä mutta saattaa olla että ovat auttaneet asiaan. Söin niitä ennen raskautta, mutta ne loppuivat ja oli tuossa muutama viikko taukoa että en syönyt. Mutta neuvolatäti niitä suositteli olon kohentamiseksi.
Kyllä tämä siis tästä alkaa luistaa. Joulua odotellaan ja joulukorttejakin pitäisi vielä tehdä, ei yhtään viime hetkellä=).

Annen lääkäri kuulumisiä jäämme odottelemaan.

No kiva,ainakin tietää että meidän pikku duracel voi hyvin lääkäri oli ihan innoissaan vauvelin liikkumisesta:) jos liikkieta ei olisi ollut niin paljon en tiedä mitä sit olisko se sanonut jotakin muuta koosta tai jotai.parin vko päästä uus ultra niin näkee sit kuinka paljon kasvua on tapahtunut onhan viikkoja sit 3 enemmän.

He millon sulla oli vikat menkat?ihan vain kyselen kun mietin et mun la varmasti siirtyy jokusen päivän myöhemmäki no sehän selbiää tosiaa parin vko päästä ultrassa selkeämmin,mut viime vkol oli meneillään 10+1 ja lääkäri sano et oikeasti 9+1 ja neuvola korttiinkiin merkitty 8+5 jo 22.11. Tai ku ihmiset lukee tän niin voisko joku laittaa jos menkat olleet vikankerran 23.9 niin milloin teil arvioitu lasketuks ajaksi ja oletteko käynneet ultrassa jo?paljoks lapsi oli pitkä. ei mulla hätää asiasta ole enkä stressaa ,mut ihan mielenkiinnosta vain kyselen. onks muuten muilla muuttunut viikot ultrassa ihan vko taaksepäinkin? Olo on muuten nyt ihan hyvä,mutta tosi kova flunssa painaa päälle ja kuume aaltoilee sairaslomaa luultavasti loppuvko pakko huolehtia itsestä nyt hyvin ja ihan vauvelinkin takia turha lähteä höntyilemään. Mukavaa viikkoa kaikille:)

Tyttö82: Mulla alkoi vikat menkat 23.9. ja siitä neuvolatäti laski lasketuksi ajaksi 30.6., joka myös merkittiin neuvolakorttiin. Ultrassahan se saattaa vielä muuttua. Mutta ei ole ultraan tullut vielä edes kutsua...

Maanantaina olisi lääkäri ja sielä kuunnellaan sydänäänet, sitä odotellessa :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Kyl mulla myös laskettiin et 30.6 laskettuaika siis neuvolassa,mut ultras jos kävin 2.12 sanoivat et meneillään on vasta 9+1 ihmettelin kyllä et täh piti olla 10+1. Sä olit muistaakseni hesasta niin mulle sanoivat et ultraan tulee kutsu n.15.12 ja ultra on sit jouluviikolla soitin ite kättärille kun neuvolatäti pyys soittamaan ja kysymään onko paperit edes menny sinne,kun se ihmetteli ettei kutsua ultraan ollu tullu viime viikolla ke siis. Paperit oli menny sinne ja ultra siis joskus jouluviikolla:) mul lääkäri 15.12. Eiköhän me sinne ultraan samal viikolla sit päästä,ei ole enää kauan odottelua hösätään nyt tämä joulurumban odotus tässä ja huomataankin et hei ultra ois nyt sit tulossa ja pian.

Moi kaikki!

Huh helpotusta! Lääkärissä kävin, ja selvään kuulu sydänäänet. Nyt voi olla rauhallisin mielin. Jännitti aivan älyttömästi. Nyt sit vaan odotellaan aaton aaton ultraa.
Ja terveydenhoitajan laskujen mukaan viikot olis 10+1, mutta todennäköisesti ei vielä ihan niin pitkällä olla. Kohdun korkeus äsken oli 6 cm. Minkä kokoinen kohtu teillä muilla on ollu näillä viikoilla?!?!? Olis kiva vähän vertailla.

Anne

Heippa kaikki!

Pakko iloita, kävimme yksityisellä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pituutta pienellä oli 29mm, vastasi viikkoja 9+6 (kuukautisista 10+0). Kovin oli vilkas pikkuinen ja vilkutteli meille paljon. Kaikki hyvin ja olen todella onnellinen. Kaksi keskenmenoa ja tämä lapsettomuus takana, joten toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Saara rv 10

moi mä taisin jo aijemmin mainita että munkin menkat oli viimeks 23.9, joten samoilla viivoilla ollaan. Ultrassa lääkäri sanoi että oisin 9+ ""jotain"" aika lähellä 10. viikkoa, vaikka hoin että sillon OLI 10+0! Vauva siis 29,3mm. Mulla lähti vielä hoidoilla raskaus käyntiin joten sen ajoitus on suht helppoa, LA olis omien laskujen mukaan 30.6, mutten lääkäriltä muistanut edes huumassani kysyä... ;)

Moi täältäki pitkästä aikaa. Piti alkaa kirjoittaan ku oltiin pudottu toiselle sivulle..
Oli juttua noista raskausviikoista, mullakin vähän epäselvää ko asia. Tai siis vauva-lehden laskurin mukaan mulla ois nyt rv 9+4, mut sillon ku kävin viime viikolla ultrassa ja luulin olevani viikolla 8+2 niin siellä sanottiinkin että rv 7+2. Ja kortissa lukee, että sikiö vastaa rv 6-7.. Pikkuinen oli silloin 6,9 mm.. Niimpä sen mukaan ois nyt menossa 8+4.. Laskettu aika pysyi kuitenkin samana eli 17.7..
Vajaan kahden viikon päästä on eka neuvola-aika ja sillon myös ultrataan. Odotan jo innolla, masussa on varmaan kasvua tapahtunut viime kerran jälkeen :)
Huono olo vaivaa mua lähinnä nykyään iltoisin. Parina iltana ollut tosi tuskaa kun ylämaha kauheen kipee, happovaivoja ilmeisesti. Kärsin kivusta parisen vuotta sitten ja mulla ois siihen hyvät lääkkeet, mut niitäpä ei voi nyt käyttää joten rennietä vaan ja jotenkin yritetään kärvistellä ja toivoa että pahat päivät menis pian ohi. Ois niin kiva, että jouluna uskaltais syödä ihan kunnolla... suklaatakin. :)
Mut eipä tässä ihmeitä, hyvää pikkujouluaikaa kaikille ;)

Heissan!

Kävin juuri ultrassa (yksityisellä), siellä se pikkuinen heilui kuin heinämies. Ei oikein saatu kunnon profiili kuvaa kun oli koko ajan liikkeessä. Hyvä niin. =)

Mulla neuvolan mukaan menossa 10+2, kone kuitenkin näytti 9+4, luultavasti on kuitenkin vähän vanhempi, mittaus kun oli hankalaa ja näytti joka kerta ei aikaa.
Pienokainen oli 27,4mm.

Nyt vain suunnataan jouluun.Huomenna kerrotaan vanhemmille ja anopille. Jännittää... mutta ihanaa...

Ehkä sitten rohkenen minäkin ilmoittautua listan jatkoksi. LA netin laskurin mukaan 30.7 '06 eli seitsemäs viikko menossa. Alkuvaiheen keskenmenoja ollut aiemmin kaksi joten en ole kauheasti vielä uskaltanut asennoitua raskauteen.. Ensiviikon maanantaina onneksi ultraääni. Huonot uutiset pelottaa mutta toivotaan että saan lopettaa stressaamisen ja alkaa nauttimaan raskaudesta! Onnellista odotusta kaikille maha-asukkin kanssa oleville!

Heissan ja tervetuloa mukaan tyty79!

Omaan oloon ei juurikaan uutta. Ykä on ollut vieraana viime päivät. Ilmeisesti stressi ja jännitys aiheuttaa tuon epävarman olon, ollaan nimittäin tekemässä talokauppoja. Muuten ei sitten muutosta viimeisimpään. Huono olo vaivana pääasiassa iltaisin, paitsi nyt jännityksen aikana enempi kokopäiväistä. Itsellä olo, että vatsa ei ole kasvanut viime viikosta, mutta toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin tuolla ""sisällä"".

Salli rv 10+6 jo!

Tuosta Sallin viestistä tuli mieleen että onko teillä muilla vatsa ylipäätään ollenkaan kasvanut? Mulla on vatsa ihan samanlainen kun aina ennenkin (nyt rv 10+6), siis ennen raskautta. Sen takia vähän pelottaa että onko tuolla vatsassa edes mitään elämää. Ultrassa en ole käynyt ja sydänäänetkin kuunnellaan vasta ensi viikolla, eli ei ole mitään konkreettista tietoa pikkuisesta...