Heinäkuu 2006/5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei mammat!

Kesämamma: Kyllä ntäälläkin juostaan n.3-5 kertaa yössä vessassa, menossa mulla nyt 14+3. Usko pois siihen tottuu, kävelen unissani vessaan ja takaisin sänkyyn, en enää edes sytytä vessaan valoja. Useina aamuina en edes muista montako kertaa olen vessassa käynyt.

Ja joku kyseli mierhen alkoholin käytöstä: Kyllä se on hassua kyllä lisääntynyt, olisikohan nämä pitkät vapaat? Meillä ei tosin tuollaista meteli haittaa ole. Kannattaisi varmaan jutella miehen kanssa ihan kahden. Kyllä sun nukkuminen on tällä hetkellä tärkeämpää kuin miehen kaverit.
Tämähän on meille sellaista esi nukkumis aikaa, ennen kuin vaavi öisin huutelee...=)

Öitä.

Sama täällä, vessassa saa juosta useampaan kertaan yössä ja nukun paljon huonommin kuin aikaisemmin. Saatan yöllä herätä, käydä vessassa ja sen jälkeen uni ei meinaa tulla millään. Välillä pitkitän vessaan menoa, kun tuntuu vain siltä että jokin painaa virtsarakkoa, mutta ei varsinaisesti ole hirveä hätä. Jep, tuo unissa kävely toimii tälläkin. : ) Perjantaina np-ultra jota odotan jo innolla, sen jälkeen ajattelin kertoa läheisille vauvauutiset.

Tuosta miehen alkoholinkäytöstä. Meillä ei mies ole kuin kerran ollut ulkona kavereiden kanssa tämän raskauden aikana. Välillä juo, mutta kohtuudella, ei mitään kännejä. Minusta raskaus kuuluu molemmille ja ylimääräiset juomiset ja rilluttelut saisi jäädä vähemmälle myös mieheltä. Tästä ei ole meillä edes tarvinut keskustella vaan ollut aika itsestään selvää. Tosin, ikäähän meillä on jo sen verran, minä 29 ja mies 31, että on sitä yöelämää jo eletty. Nuoremmilla varmaan vähän eri fiilikset.

Olen huomannut, että pahaanoloon auttaa ulkoilu. Kun vaan jaksaisi ulkoilla tarpeeksi. Kun tulen sisälle, niin tekee ruokaakin mieli eikä pahaolo vaivaa.

Kiva kuulla saimi että asiat alkaa järjestyä ja nyt sitten vaan päivä kerraallaan eteenpäin.

Täällä myös ajoittain pahoinvontia vielä vaikka luulin sen jo ohittanneeni. Nyt viikkoja olisi 13+4.
Kiva Lalla jos olet jo tuntenut liikkeitä, itsekin odotan kolmatta joten saattaisin kanssa tuntea jo aikaisemmin.

Hauska kun mulla napakin välillä jo pulpahtaa ulos. Ilmeisesti johtuen siitä että kolmas raskaus. =)

Joo täällä kanssa juostaan joinakin öinä vessassa välillä taas ei juosta. Joten se vaihtelee. Ja tosiaan mulla kanssa ongelma se että en aina sitten vessareissun jälkeen meinaa saada unta. Mulla kävi tässä yksi yö tosi nolo juttu kun yritin kanssa pitkittää vessaan menoa. Heräsin siihen että meinasin kastella sängyn...=) joo taisi olla rakko aika täynnä, en tiennyt että aikuiselle voisi käydä noin, että herää siihen kun pikkuhousut kastuu. Mies oli kyllä kuolla nauruun aamulla kun kerroin. Mutta kyllä olin ihmeissäni, että varokaa vaan...=)
Yksi juttu mikä mieltäni askarruttaa ja mistä olen aikaisemmin kärsinyt vasta loppuraskaudessa eli häpyluuta vihloo ja juilii. Onko muilla tuntunut kipua häpyluussa?

Olen myös nyt ollut tosi väsynyt. Hb oli 119 ei mikään kauheen huono, mutta voimaton olo nyt kuitenkin. Vaikka välillä jo olin piristynyt, mutta nyt taas väsymys iskenyt. Miten teille on terkkari määrännyt sitä rautaa siis missä menee raja? mulle ei ainakaan vielä määrätty, viimeksi oli kylläkin sijainen. Ja ekalla kerralla kun hb oli 118 terkkari sanoi että antaa rautapurkin mukaan jos ei ole tuosta kunnolla noussut. No katsellaan tässä sitten. Mutta viime päivinä olo on ollut kyllä tosi vetämätön just jaksaa lapset hoitaa ja siinä se sitten onkin. Imurointi yms. siivoaminen käy ihan yli voimien ja ottaa kyllä päähän kun tuntuu, että kohta tämä koti räjähtää.

Ok Hyviä vointeja teille!

Hei,

Tsemppiä edelleen Saimille - oli kiva kuulla, että asiat ovat järjestymässä.

Itse kävin tänään kunnallisessa ultrassa (rv 13+1) ja oli taas niin iiihana käynti. Pituutta vauvalla oli 7,2 cm ja niskapoimu 0,8 mm. Kiva nähdä, että kaikki oli hyvin. Kätilö muuten kertoi, että kun istukka on kohdun etuosassa, niin potkut tuntuvat myöhemmin, vasta rv 19-20, ja usein vatsan alaosassa. Tämä kuulemma johtuu istukan vaimentavasta vaikutuksesta..

Kerroin tänään pomolle raskaudestani - vastaus oli todella asiallinen ja pomo sanoi arvostavansa sitä, että kerroin niin hyvissä ajoin.. Avoimuus voi siis välillä olla ihan palkitsevaakin..
terkkuja, Anne

Apua, täytyy varoa pidättelemästä liikaa, että ei käy kuin äityli78:lla. : ) Viime yö menikin tosi kivasti, nukuin aika sikeästi ja kerran kävin vessassa! Näköjään hirveästi vaihtelee nämä olotilat. Pahaolokin välillä kokonaan poissa ja välillä saa pelätä että ei pyörry keskellä kaupunkia.

Työpaikalle ajattelin kertoa sitten vasta viimeisenä eli kun vatsa alkaa näkyä. Tiedän että suhtautuvat hyvin. Onneksi ei ole töissä paineita, niin on aika helppo tehdä töitäkin vaikka välillä pahaolo iskeekin. Toisaalta tekisi mieli pyytää sairaslomaa, kun tuntuu että väsymys ja pahaolo voittaa. Välillä tuntuu uskomattoman väsyneeltä olo, toisaalta taas jos jäisin kotiin, niin olo olisi ehkä vielä nuutuneempi. Rutiinit pitää toisaalta kunnossa, mutta päikkärit tekisi kyllä hyvää.

Sitten kun sukupuolen näkee, niin haluan kyllä sen tietää. On paljon kivempi odottaa ja valmistella kun tietää kumpi sieltä tulee. Miten muilla, haluatteko tietää sukupuolen? Oletteko jo miettineet nimivaihtoehtoja? Tuntuu tosi vaikealta nuo nimet. Toiset nimet jo tiedän pojalle ja tytölle, mutta tuo ensimmäinen on vähän vaikea. Yksi tytön nimi oliski kiva, mutta se on liian lähellä omaa nimeäni ja tuttavien lapsella on sama kutsuma nimi. No onneksi on vielä aikaa miettiä. Mimmu rv 13