Heinäkuu 2006/5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hiihaa, eilen kävin yksityispuolen ultrassa. Nyt rv 12. Aiemmin oli täällä puhetta milloin vaavin sukupuolen näkee, niin ainakaan nyt vielä sitä ei pystynyt näkemään vaikka kyseessä oli UÄ-spesialisti. Eipä sillä nyt niin kauheesti väliä olekaan sinänsä. Mutta muuten siis kaikki näytti olevan erinomaisen hyvässä kunnossa! Vaavi kieriskeli ja heilutteli kovasti käsiään! Niskaturvotus ja muut mitat olivat kaikki kunnossa. Verikoetuloksia vielä odottelen torstaiksi. Ai niin, ja lasketun ajankin aikaisti 6 pv:llä, eli 13.7. olisi jo ehkä h-hetki....

Heinäkuulaiset:
27.6. Karina
27.6. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7 tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
5.-7.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna, naistenklinikka, 22, ensimmäinen
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Saimi, 31 v. Tays, esikoinen
17.7. Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 36 v, Kättäri, toinen
19.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7 Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen

Ilmoitampa itseni myös heinäkuisten joukkoon. Minulla tosiaan toinen tulossa. Esikoinen on tällä hetkellä 9 kk:tta. Eilen oli ensimmäinen ultraääni ja kaikki oli kunnossa. Pituutta kaverilla oli 32mm. Nyt on menossa rv 10+1. Kirjoittelen kuulumisia aina kun ehdin.

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA!!

minä rv10+1

Hello!
Saimille paljon voimia,toivotaan että miehesi muuttaa vielä mielensä,voihan olla et hällä iski vaan alku paniikki.

Täällä edelleen huonovointisuutta,eilen pyörryin kadulle esikoinen vaunuissa.On huono olo fyysisesti sekä henkisesti,samoin oli eka raskauden kanssa.Mulla np ultra 13 päivä perjantaina,jos siellä todetaan ettei röntgen ole sikiöö vahingoittanut voin vihdoin alkaa miettiä ja iloita tästä raskaudesta...palaan ultran jälkeen.

Samat sanat Saimille kuin mimmuliltakin, tsemppiä!

Nyt on ensimmäinen neuvola vihdoin takana ja odotusten mukaanhan siellä edettiin. Neuvolatädin mukaan ainoa mahdollinen riskitekijä tässä raskaudessa on kuulemma mun paino, joka ei sais nousta sitä 10-12 kg enempää.. Joskus keskiraskaudesta joudun kuulemma automaattisesti sokerirasitustestiin kun painoindeksi on nyt jo hieman yli 25. Siinä testissä pitää varmaan juoda jotain sokerilitkua ja sitten mittaillaan vähän väliä verensokereita.. -onko joku ollut testailtavana esim. edellisessä raskaudessa?

Ens viikolla olis tarkoitus olla mun np-ultrakin: neuvola-ajat oli niin täynnä, että oikeesti mä olisin mahtunut mukaan vasta kolmen viikon päästä, mutta koska silloin olis jo liian myöhäistä koko niskapoimumittaukselle mut on ängetty jollekin ylipaikalle. Eli mä saan kuulemma tiedon ultran onnistumisesta vasta edellisenä päivänä ennen h-hetkeä! Ilmeisesti en siis olekaan ruuhkista päätellen ainoa odottaja meidän kaupungissa.. ;))

Vauvavatsaa ei vielä näy, mutta tunnen kyllä kohdun jo vatsanpeitteiden läpi eli kyllä sen tietää missä alkaa pian pullistella. Tissit on hieman kasvanut, mutta luultavasti nekään ei vielä jää tähän tilaan. Muuten on edelleen ajoittaista pahoinvointia ja jatkuvaa väsymystä. Tänään pitäis mennä töihin ekan kerran loman jälkeen ja arvatkaa kiinnostaako edessä olevat kolme yövuoroa kun lomalla on nukkunut kaks viikkoa min. 10 h yöunia.. :(

minulla arvot oli 27 eikä puhuttu mitään et kuin paljon paino saa max nousta,aika hassua no eipä se nyt ole noussut tässä alussa nyt ku max 2kg.Onkos muuten muilla tullut maitoa? itel huomaa varsin iltasin kun maitoa tulee. Onkos muille tullut kiloja kuin paljon?

Mä olin sokerirasituskokeessa esikoista odottaessani. Oli ihan hirvee päivä; pukkasi migreeni päälle ja sitten piti juoda sitä hirveetä sokerilitkua, josta meinasi yrjö lentää. Verikokeita otettiin (muistaakseni) puolen tunnin tms. välein. Puoli päivää meni siellä kärvistellessä. Ehkä ois ollut vähän mukavempi kokemus kun ei olisi ollut sitä migreeniä...

Heip!

Kävin eilen siis toisen kerran neuvolassa ja kysyin tuota lääkäriä. Ne ihmetteli, enkö ole jo käynyt siellä. Kysyin että pitääkö se ite hoitaa... olivat unohtaneet sen kokonaan, pääsen huomen aamulla käymää siellä. =)

Muuten kaikki ok. Eka päivä töissä kahteen ja puoleen viikkoon ja suoraan sanottuna vituttaa. Siis tää työ.

Mieki kävin sokerirasituksessa esikoista oottaessa. Sitä sokerilitkuu piti juoda ja sit tais olla nimenomaan puolen tunnin-tunnin välein verikoe. Eikä saanu syödä mitää ennen sinne menoa eikä kokeen aikana. Se ainaki oli miule hankalinta ku piti aamupäivä vaan istuu. Eikä saanu syyvä mitään. Sama edessä tälläkin kertaa, mut onneks on jo tottunu... miula ei oo paino noussu ku ehkä jonkun kilon nyt. Kohdun tunnen jo ite, eikä maha vielä paljoa näy. Enimmäkseen turvotusta mikä vähä näkyy. Mut äitiyshousut piti kaivaa jo kaapin perältä. Väsymys on ihan mahoton, vois nukkuu ihan miten paljon vaan.

Anne

Hanne: Meillä täällä on menossa tutkimus, että pystytäänkö raskausdiabeteksen puhkeamiseen vaikuttamaan aikaisella seurannalla ja ruokavaliolla + liikunnalla. Joten tämän puitteissa olen ollut jo tässä raskaudessa sokerirasituksessa ja vielä kaksi olisi tiedossa. 12 tuntia on oltava syömättä ja vettäkin saa juoda vain sen verran että kostuttaa suutaan. Ensin labrassa otetaan paastoverikoe, sitten juot vajaan litran sitä makeaa litkua, sen jälkeen tunti odottelua, uusi verikoe ja vielä toinen tunti istumista ja verikoe. Vessassa saa käydä, mutta muuten ei saisi pahemmin liikkua tuon sokerin juomisen jälkeen.

Itselläni meni suht kivuttomasti, mitä nyt edellisenä päivänä jännitin huonon olon ilmaantumista. Mutta onneksi mulla on tuo huono olo painottunut iltaan, joten sokerirasitus meni ihan ok. Sulla tuskin on tätä ongelmaa enää keskiraskaudessa, joten turha jännittää =)

Mulle painotavoitteeksi laitettiin noin 8 kilon nousu (tuon tutkimuksen takia), mutta en tiedä kuinka tarkkaa tuo sitten on. Vielähän tuohon painonnousuun pystyy vaikuttamaan, mutta mitenkähän on, kun maha alkaa todella kasvamaan... Mulla kans BMI 26 lähtötilanteessa ja viime neuvolan mukaan kilo tullut lisää.

Vielä olisi vara parantaa tapojaan. Pääsi vähän joulun aikaan retuperälle... Kävelylle täytyy kai tästä lähteä sanojensa vakuudeksi :)

Kiitos tiedoista ja tsemppauksesta sokerirasitustestin suhteen! Kyllä ne faktat neuvolassa herätti ja heti tuli puhtia pistää herkut jäähylle. Kaks päivää oon nyt syönyt terveellisemmin ja käynyt kävelylenkeillä, että tästä ne paremmat tavat toivottavasti jää päälle! Nythän olis tosiaan paras aika vielä vaikuttaa kun pystyy paremmin liikkumaan, loppuraskaudesta painonhallinta taitaa jäädä enemmän ruokavalion vastuulle..

Kyllähän sen olen tiennyt, että paino on noussut pikkuhiljaa viime kuukausien aikana. On vaan ollut liian helppo ajatella, että laihdutampa sitten synnytyksen jälkeen ja ei sen nyt tässä vaiheessa ole niin väliä vaikka vähän lipsunkin.. Lisäks pahoinvoinnit ja väsymykset päälle eli tekosyistä ei ainakaan ole mulla ollut puutetta :) Ihan hyvin olisin voinut ottaa jo aikaisemmin itsestäni tukevan niska-perse -otteen, heittää itseni lenkille ja tehdä asialle jotain..

mulakin sokerirasitus tiedossa joskus viikon 20 tienoilla.painoa ei tullut tipaakaan lisää tähän asti. Oon kans päättäny olla ilman makeisia ja syödä terveellisesti raskausajan, saa nähdä miten pysyn päätöksessä... Pahoinvoinnin takia en vielä ole voinut hyvin toteuttaa asiaa mut nyt tuntuu et hieman alkais jo helpottaa ällötys. Ainakaan hajut ei enää tunnu niin voimakkaina. Massu taitaa kasvaa kun joka päivä jonkun verran liitoskipuja alavatsassa.

Mä olen ollut muuton takia nettipimennossa ja kylläpäs te olittekin kirjoitelleet! Eilen oli taas neuvola ja sydänäänet kuului voimakkaana. Ne kuulostaa niin ihanalta.

Olen miettinyt tässä viikon verran, että olenkohan välillä tuntenut liikkeitä. Kuplien puhkeamista ja perhosen siipien lepatusta. Ja ehkä ihan hennonhentoja potkuja. Voisiko olla?! Taitaa ne olla. Ei ole mitään säännöllisiä, vaan aina silloin tällöin tuntuu (ei edes joka päivä).

Viikkoja tänään on 14+1. Kovasti olen nähnyt unia, että meille tulee poikavauva, tytöstä en ole kertaakaan nähnyt unta. Väsymys alkaa helpottaa ja masu on kasvanut. Paino on taas noussut edellisestä neuvolasta.

Saimille voimia! Muiden kommentteja/kuulumisia en muista.

Ainiin, pääsen ilmaiseksi rakenneultraan!!! Pääsin mukaan johonkin tutkimukseen, tehdään n. rv 20, mulla aika on 9.2. Ihanaa, olin varma ettei enää ultrata (Lahdessa on vain yksi ultra).

Saara ja mahavauva rv 14+1

Terve taas kaikille. En ole paljon ehtinyt kirjoitella, lukemassa kyllä aina välillä käyn, että pysyy ajantasalla.
Kävin yksityisellä varhaisultrassa vk:lla 8 ja viimeviikolla olin terveyskeskuksen neuvolassa. Ekalla kerralla sydänäänet näkyivät ja tokalla kerralla neuvolassa kuunneltiin vauvan sykettä, kaikki hyvin. Viikonpäästä olisi sitten np-ultra, jännittää hieman. Vieläkään ei voi kuvitella olevansa raskaana. Vatsa on alhaalta himan pyöristynyt, pahaolo on päivittäin, välillä pahastikin. Välillä tuntuu, kuin en olisikaan valmis äidiksi, enhän minä voi olla mikään äiti! Onko muilla tällaisia tuntemuksia? Epäonnistumisen pelko hyökkää välillä mieleen ja pelottaa että ei osaakaan kasvattaa tai hoitaa lasta. Sekin hirvittää jos lapsi onkin ""vaikea"" tai koliikki iskee, ei nuku hyvin ym. Onneksi nämä ajatukset eivät kokoajan ole mielessä, mutta välillä iskee paniikki. Oletteko lukeneet paljon vauva, lapsi kirjoja? Osaako joku suositella jotain hyvää kirjaa, mikä kertoisi käytännön vauvan hoidosta yms.

Hyvää loppiaista kaikille! Mimmu rv11

Ai niin, uskallanpa lisätä ""meidät"" listaan. Laitan tuon yksityislääkärin laskeman ajan, tuntui tarkemmalta ja sanoi että syntyisi tuo 31pv tai aikaisemmin.

Heinäkuulaiset:
27.6. Karina
27.6. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7 tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
5.-7.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna, naistenklinikka, 22, ensimmäinen
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Saimi, 31 v. Tays, esikoinen
17.7. Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 36 v, Kättäri, toinen
19.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7 Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7 Mimmu, 29v, esikoinen

Eilen oli sitten ensimmäinen lääkärintarkastus. Mulla olikin kaksi lääkäriä toinen harjoittelija joten kaikki tutkimukset tehtiin kaksi kertaa=). Kohtu oli hyvin kasvanut, mutta sydänääniä ei meinannut kuulua. Säikähdin tosi paljon. Mulla on aina hyvin kuulunut sydänäänet ja jo aikaisin toisissa raskauksissa. Nyt on jo viikkoja 13 eikä meinnannut kuulua. Onneksi kuului siiten lopulta mutta ihan vähän vaan...nyyh, mutta kuului kuitenkin=) ja lääkäri sanoi että kaikki hyvin.

Kiva kun teillä on kaikki hyvin. Saimille vielä paljon voimia ja jaksamista.

Niin potkut tuntuu aikaisintaan siinä rv16-17. Ensi synnyttäjä yleensä myöhemmin. Mutta ihanaa kun se aika tulee jo ihan pian. Mutta liikkeiden tunteminen on tosi yksilöllistä. Muistan että ekassa raskaudessa olen kirjoittanut ylös, että tunsin liikkeet 16-17 viikon vaihteessa( kuplia). Että voi sitä aika aikaisin kuulla.
No mukavaa jatkoa teille nyt pitää mennä!

kiva kun netti taas toimii:) Meillä on muuten samana päivänä laskettuaika sekä tuo ultra osuu myös samalle päivälle:) Joo sydänäänet kun yhtäkkiä kuuluvat sen huminan keskellä niin hymyhän siinä huulille nousee! Tos joltakin kysyttiin et onkos potkuja tuntunut siis neuvolas ja se oli muistaakseni viikolla 15 jos en ihan väärin muista,et kai ne potkuja voi olla mut usein kai potkut tuntuvat viikolla 18-20 kai aikasintaan vaihtelee tottakai niin on sekin asia vartalosta kiinni ihan eritavllahan me koemme masun kasvunkin hieman pyöreämmät ihmiset ja sitten taas hoikemmat tuntevat ihan eri tavalla:) Kiva et pääset seuraamaan pikku vauvelia viel uudemman kerran,se on aina niin mukava hetki:)!!!

Heissan!

Ihmettelin kyllä tuota neuvolatädin kysymystä, olen kyllä kuullut, että liikkeita vosi tuntea n.vko 16-18 tienoilla, eli odotellaan pari viikkoa ja katsellaan.

Kävin tänään ostoksilla Helsingin Bebes liikkeessä (myy mamma vaatteita), jos etsitte hyviä farkkuja niin käykää ihmeessä kokeilemassa tai katsomassa netistä.

Kyllä mullakin on pelkoja, eka lapsi, kai se on aivan luonnollista. En ole koskaan hoitanut niin pientä lasta. Aikoinani olin päiväkodissa töissä ja siellä nuorin oli n.vuoden vanha.
Mitenkä sitä pientä sitten osaa pukea oikein yms. =)
Onneksi se syntyy kesällä, niin ei ole paleltumisen vaaraa ja pääsee heti ulkoilemaan.

Illan jatkoja.

Iltaa,

En ole jaksanut kirjoitella, vaikka melkein joka ilta olen käväissyt katsomassa kuulumisia. On ollut tällä viikolla aivan järkyttävä väsymys. Töissä on menny eka pari tuntia ennenkuin on yhtään päässyt kärryille ""maailman menosta"" ja sitten on ollu ehkä muutama tunti tehokasta työaikaa, kunnes iltapäivällä törkeä väsymys ja halu kotiin päikkäreille!!

kiitos Minna Bebes-liikkeen vinkistä. kävin katsomassa sivuilta, ja pitänee käydä katsastamassa liike kun käyn Hesassa seuraavan kerran. Olen ihan innoissani menossa ostelemaan äitiysvaatteita!

Ensi viikolla lähdemme Thaimaaseen ja siellä ajattelin teettää jonkun ""teltan"" eli isohkon vaatteen...nehän on siellä edullisia. Kokoa on vähän vaikea vielä tietäää, meinasin nimittäin teettää hameen yksiin kevään juhliin.

Mulla on nyt rv 10+4 ja np-ultra häämöttää kahden viikon päästä vasta. Hermoilen aika paljon, että onko kaikki kunnosa vai ei! (en vähiten siksi,että kesällä keskenmeno havaittin juuri vasta ultrassa) Jotenkin sitä vaan pelkää kovasti eikä tiedä miten siitä sitten taas selvisi jos toistamiseen kävisi nin. Uskaltaisko sitä sitten enää ollenkaan uskoa. No, nyt tsemppaan vaan miehen kannustuksesta sillä tavalla, että nyt kaikki on kunnossa, ja ensi kesänä meillä on yhteinen pieni vauva :)

Hyviä vointeja kaikille. Laittakaa muuten muitakin tollaisia vinkkejä äitiys/lastenvaateliikkeistä. Ja vinkkejä vaikka Turun kin liikkeistä. Kiitti etukäteen.

Olo ollut koko viikon tosi hyvä ei mitään oireita oikein ole ollut ja jotenkin ollut tosi herkkänä tän vko...miten muilla suht nuorilla äideillä siis alle 25vuotiailla dokaako teidän miehet nyt jotenkin useammin??? meillä käy nyt usein ulkona ja sit tulee kavereiden kans yöl ja miehistä tulee mölyä olen sanonut et tarvitsen unta ja haluan nukkua ,mut kukaan niistä ei välitä,vituttaa....olen ihan väsynyt tähän touhuun tahtoisin raskausajan sujuvan mutkitta siis et saisin tarpeeksi unta jne...Itku on tullut nyt viime aikoina tosi herkästi ja paha mieli sen seurauksena...mies tietysti juhlii ""nyt kun vielä voi"" ymmärrän sen mut,en jaksa valvoa siihen tahtiin kun kaverit vaikka kuinka rumasti ja kovasti niille kavereille sanon niin ne ei välitä...olen niin pikkunen et en pysty heittämään niit jätkiä niskaperseotteella ulos kun pystyisin tekisin niin:)))))ne useimmat asuvat vanhempien luona niin siks eivät mee sinne dokaamaan,mut jossain se raja menee....Tänää lapsen tuleva isukki täyttää 25v ja tottakai juhlii,niin varmasti itsekkin juhlin ku 25 v täytän siis hillitysti.Ensi kesänä täytän 24v 17.7 ja laskettuaikahan on 5.7 et jos pari vkoa menee yli tai vähä vajaa niin ne synttärit kyllä muistan takuu varmasti jos synttäreinä synnytän.Tottakai lapsen syntymän muistan muutenkin!!!!Olipahan hauska kun sai purkaa ajatuksia hyvän musiikin tahdittamana ihmisille jotka ovat samassa siunatussa tilassa,eli ihanasti raskaana:) Muuten voinut siis tosi hyvin kaikesta huolimatta.Ihanaa sauna pääsee rentoutumaan tunniksi:) lähen täst nyt sit pakkaamaan saunakamat ja rentoutumaan!!!! Mukavaa viikonloppua muille odottajille!!!!!!!

Paljon kiitoksia kaikille teille, jotka ovat kirjoituksillanne tukeneet ja kannustaneet minua. Teiltä olen saanut lohtua tilanteessani. Olen ollut sekä fyysisesti ja henkisesti väsynyt, enkä ole jaksanut kirjoitella. Asia on selvitetty ainakin tällä hetkellä mieheni kanssa. Kävimme yhdessä yksityisellä lääkäriasemalla keskustelemassa gynekologin kanssa mahdollisesta keskeytyksestä. Minä tosin koko ajan tiesin, että en voi tätä lasta otattaa pois. Käynti lääkärillä helpotti ihmeellisesti myös mieheni mieltä. Lääkäri oli vanhahko mies ja tuntui, että hän todella halusi kuunnella ja auttaa meitä. Oli tärkeää, että myös mieheni kuuli kuinka abortti olisi tapahtunut. Minä en olisi tähän pystynyt, eikä miehenikään sitä halunnut kun kuuli lääkäriltä tämän kaiken. Nyt mennään eteenpäin päivä kerrallaan. Sydämessäni tiedän, että selviämme.

Hyvä Saimi, että olette päässeet keskustelemaan tilanteesta! Kuulosti mukavalta, kun kirjoitit, että selviätte. Siihen minäkin uskon. Varmasti teette oikean ratkaisun.
Paljon voimia sinulle/teille!

Ihana kuulla,että kaikki pikkuhiljaa loksahtaa kohdilleen:) miehen ensin piti kai sit kokea ""jotain"" ennen kun tajusi,hyvä että tässä vaiheessa hän heräsi usko pois että hän ei kadu päätöstään hetkeäkään ja kesällä hän purskahtaa varmasti kyyneliin pidellessään teidän vauvelia sylissään!!!! Jaksamista Saimi!!! asioilla on tapana järjestyä

Moi!

Saimi:Nyt on suurin koetuskivi takana kun mies luopui abortti ajatuksistaan,kuinka teidän parisuhteelle ikinä käykään,teillä tulee olemaan ihana yhteinen lapsi.Tsemppiä!

Täällä edelleen huonoa oloa podetaan,ja mielialat vaihtelevat sekunnissa itkusta nauruun.Omat housut alkavat olla piukeita,verkkareissa saa kulkea ettei ahdista,täytyy alkaa kaivamaan äitiys vaatteita esille...

Heips! Saimille kovasti voimia! Toivottavasti asiat järjestyvät.

Liikkeistä; Olen aika varma, että pikkuinen siellä masussa jo hyörii. Tuntuu ihan alavatsalla pientä väreilevää kuplutusta. Varmaan kolmannessa raskaudessa siis tuntuu jo hiukan aikaisemmin kuin vk16. Ja tietää jo millaista tuntemusta liikeistä tulee. Mulla tosiaan voi olla jo viikko enemmän noita viikkoja. Nyt tulisi rv 15 tai 16 ( ultrassa näytti olevan viikko enemmän).
Paha olo tulee vieläkin iltaisin ja on siirtynyt myöhäsemmäksi. Varmaan vasta huomaa myöhemmällä sen öllötyksen kun saa hiukan istahtaa päivän hyörinän jälkeen.
Meillä nyt pienimmäisen kanssa vauhdikas vaihe menossa kun opettelee kävelemään:) ja kiipeilemään..
Selkä kipeytyy tosi herkästi. Olin sairaslomalla loppuraskauden viimeksi kun hermoja vihloi alaselässä, pitää nyt jo ajoissa koettaa jaksaa liikkua paljon ja jumpata et pysyis tolpillaan loppuun asti..Liitoskivut voi tulla tosi aikasessa vaiheessa:(
Masu vaan pullottaa jo kovasti, katselin jo vanhat äippäkamppeet valmiiksi. Harmi ku kerkesin myymään viime vuonna noita parhaimpia jo pois.

No, nyt täytyy jatkaa pyykkivuoren kanssa..
Lalla rv 14+4

moikka!

sellaista ajattelin kysellä, teiltä jotka olette samassa vaiheessa, että miten paljon joudutte yöllä juoksemaan vessassa??

Olen rv 11+0, ja varsinkin viime viikosta lähtien yölliset vessareissut ovat lisääntyneet huimasti. Nykyään nukun alkuyön ihan hyvin, mutta siinä 02-03 tienoilla tulee sitten noin tunnin väliajoin pissahätäolo!? eli saatan käydä vessassa 4 kertaa.

VAikuttaako tämä ihan normaalilta? kohtu varmaan sitten painaa sinne virtsarakkoon, vai? jos nukun kyljelläni niin se on paras asento, mutta jos esim. mahallani niin aika pian pissahätä yllättää. päivisin ei ole niin kovaa vessassa juoksua.

kertokaapa miten teillä..?