Heinäkuu 2006 / 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo ulkohaalarissa se väri oli aika ökkö jos nyt niin voi sanoa;=) ne jakavat ensin ne kaikkivanhat pakkaukset ja voi olla et kaikki me saadaan se vanha pakkaus ,vaik se maaliskuussa vaihtuukin niin varmasti voi olla et niit pakkauksia on jäljellä.Mula ainakin neuvolatäti sanoi et ottaa tarkoituksella ajan vasta sinne viikoille et päivät täys ni voidaan sit laittaa se hakemus seuraavan käynnin yhteydessä. Joo onhan se ihanaa mitä pidemmälle raskaus etenee sitä ihanemmalta se vain tuntuu ja mitä lähemmäs kesää mennään sitä mahtavemmalta varmasti tuntuu.kohta jo puolivälissä:)

Heissan!

Täälläkin on liikettä tuntunut ja ehkä yksi potkukin. Vaikeaa on tulkita, mutta luulempa niin.
Huono olo tulee aina jos tulee liian väsyneeksi, sairasloma jatkuu keskiviikkoon.

Nyt siis menossa rv 16+3, neuvola ensi pe, en voi odottaa kuulevani taas sydänäänet. Seuraava ultra vasta 9.2.

Moi vaan kaikille!

Täällä liikehdintää on jo jonkin verran, voi johtua siitä että toinen jo kyseessä. Eilenkin telkkaria kattoessa monotti Touhu tuonne alimman kylkiluun alle niin tuntu et taju lähtee. Maha on myös täällä pullahtanu hirveeks nyt pariin viikkoon, isäntä jo kyseli et onko normaalia et lapsukainen kasvaa noin nopeesti. Esikoinen ei oikein tykkää kasvaneesta mahasta, mielellään sitä potkisi ja muutenkin pahoinpitelisi... Meillä siis seuraava neuvola 9.2 ja ultra siitä viikko eteenpäin. Ei malttais millään odottaa!

Pakkanen vaan kovenee, ikävä kun ei ole päässy pojan kanssa edes ulos. Mut jos se siitä lauhtuu vähitellen.

Anne 16+6

Onko mitään tietoa uuden äitiyspakkauksen väristä vai pitääkö Kela sen vielä salaisuutena? Minä en kauheasti tai suorastaan ollenkaan pidä mintunvihreästä, mikä tuon nykyisen pakkauksen pääväri on eli toivon kyllä, että saisin uuden.

Heinäkuulaiset:

27.6. Karina
27.6. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7 tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna, naistenklinikka, 22, ensimmäinen
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
17.7. Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 36 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Ansku, neljäs
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen
27.7. mimmuli, Tays, toinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7 Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
30.7. Satu, 24 v, Porvoo, ensimmäinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen

Moi, lisäsin Satun listaan, teretulemasta :) Jälleen huonosti nukuttu yö itsellä takana. En tiedä miten tässä kohta enää jaksaa. Iltaisin kun töistä tulee, niin sohvalle simahdus on varma. Sääliksi käy meidän esikoistypyä, joka kovasti haluaisi leikkiä vielä iltaisin, mutta äiti on niinnnn väsynyt.. :( Onneksi pappa jaksaa... :)

Ihan alkuraskauden jännäilyt alkaa olla takanapäin ja kaikki on tainnut käydä ekat neuvola- ja ultravisiitit kun on näin hiljaista nykyään meidän keskustelussa.. Eiköhän se tästä taas vilkastu :)

Mä kehuin vasta pari päivää sitten kuinka kuvotus alkaa jo helpottamaan -eilinen päivä menikin sit ihan raatona vaakatasossa ja nieleskellessä kun oli niin huono olo ja tää päivä alkoi kans ihan kunnon aamupahoinvoinnilla.. Eli liian aikaisin iloitsin! Ehkä nää on nyt kuitenkin viimeisiä viikkoja tätä lajia, eletään toivossa..

Hanne 15+0

Hei vaan kaikille. Täällä olo alkanut tasaantumaan, niinä päivinä kun kaikki pysyy sisällä tuntuu jo todella energiseltä ja mieliala kohentunut iloisemmaksi. Ehkä tässä aletaan vielä hehkumaan? Vatsassa alkanut olla enempi tuntemuksia kuin aikaisemmin, eli jonkinlaista menkkamaista särkyä ja vihlasuja sivuilla, tuntuvat kuitenkin normaaleilta, eli en ole huolestunut. Rinnat alkaneet uudelleen aristaa ja suorastaan aika-ajoin kuumottamaan, toivottavasti eivät kuitenkaan kovasti enään kasvaisi. Aleista tullut osteltua kaikenlaista pienelle ja kirpputorilla olen käynyt lähes päivittäin. Pistänyt silmään äitiyspakkausvaatteiden hyvä kunto, ilmeisesti jääneet monella kuitenkin pitämättä. Hintatasokin ihmeen alhaista 0,40-1,50€/kpl. Näinpä itse olenkin ostanut käytettynä suurimman osan äippäpaketin sisällöstä, ja paketin otankin siksi rahana. Kumman muut ovat meinanneet ottaa? Kuinka paljon olette saaneet painoa lisää ja mikäli olette mitanneet vyötäröä niin senttejä? Ittellä vielä matkaa lähtöpainoon 3,5kg, ihmeen hitaasti se tulee takaisin vaikka massu onkin ihan valtava jo. Toisaalta lohduttavaa ajatella jos ei niitä kiloja saisi kokonaisuudessaan kasaan kuin alle kymmenen, niin olisi pienempi urakka synnytyksen jälkeen. No jos nyt riittäisi tällä kertaa höpinät eli mukavaa loppuviikkoa kaikille.

Moikka taas!! taitaa joo olla aika hiljaista täällä,mut koht rupeaa tippumaan taas ultra kuulumisia helmikuun alussa on jo useimmilla ultrat ja pitkin helmikuuta muuteskin:)neuvola itselläni 27.2 ja neuvolassa tahtoivat meidät johonkin tutkimus jutskaan jossa neuvola täti käy meillä kotona 1kk ennen laskettua aikaa ja 2kk synnytyksen jälkeen,onko muita pyydetty siihen tutkimus jutskaan??????ihanaa enää pari vkoa ja sit ultra edessä:)!!!!Itel yskä vaivannu jo pidempään ja nyt olo alkaa imeisesti mennä pahemmaks tänää töist tultua oli ihan veto veks ja lämpökin noussut 37.3 yleensä kuume ei koskaan nouse yli 37.6 ja silloin ihan veto veke ja jaksaa just vessaan raahautua,toivottavasti ei nyt iske pahemmaksi olo.olen ollut ystävänpäivän aikaan kipeä 10v joka vuosi paitsi viime vuonna oli poikkeus saa nyt nähdä iskeekö taas keuhoputkiin niinkun yleensä juuri helmikuussa,toivottavasti ei.Huomenna on kai pakko kummiskin töihin raahautua paleltaa niin kauheasti ja olo vetelä.

Tervehdys kaikille!

Tervetuloa Satu81 mukaan. Meillä tuo laskettuaika on melkein sama, tosin minulle neuvolassa sanoivat 25.7, mutta yksityisellä tuon 31pv.

Kiva lukea hyviä kuulumisia jatketaan samaan malliin. Toisilla näyttää edelleen olevan tuo pahaolo kiusana ja voimia heille! Itselläni on jo helpottanut huomattavasti, olen varautunut kuitenkin että pahatolot alkavat uudestaan. Toivotaan että ei.

Mulla kans sama pelko, että sairastun, koska olen usein sairastellut juuri helmikuun aikoihin ja muutamavuosi sitten kaksi vuotta peräkkäin keuhkokuumeen. Toivottavasti en nyt saa mitään pahempaa, en millään haluaisi mitään lääkekuureja.

Meillä alkaa nyt kaikki lähimmäiset jo tietää raskaudesta. Pojallekin, 11v kerrottiin ja olikin tosi innoissaan, vaikka vähän arvelluttikin reaktio. Vanhemmat ovat tietysti innoissaan, varsinkin omani, koska on ensimmäinen lapsenlapsi. Jo vauvatarvaroitakin ovat ostaneet. Ite en ole vielä ostanut mitään, mutta kai sitä kohta voisi jotain ostaa. Äiti suunnittelee jo ompelevansa ja kutovansa vauvanvaatteita.

Noista vatsan nipistelyistä. Likkeistä en osaa sanoa mitään, muuten ei vatsaa nipistele, kuin yöllä. Välillä tosi kivuliaasti vihlasee alavatsasta jalkataipeen kohdalta. Yleensä silloin kun vaihdan asentoa ja olen saattanut pitkäänkin nukkua jalka koukussa. Aika kovaa se vatsanpuolelta ottaa. En kuitenkaan ole niistä huolestunut. Tuntuu vain siltä, että lihas jäänyt vähän kramppiin.

Mulla lääkäri helmikuun alussa ja ultra muistaakseni maaliskuun alussa. Lääkäriin menen yksin, mutta ultraan otan ""pojat"" mukaan. Näkevät sitten kunnolla miten se pikkuveijari siellä liikkuu. Synnytys valmennukseen mies ei kovasti halua, mutta minä olen päättänyt että sinne mennään. Kyllä siellä tietoakin saa eikä vaan puuskutella. Ehkä niitä miehiä vähän nolottaa se valmennus.

Mimmu rv 14

Morse kaikille. Joo, ajattelin ehkä tänään kertoa duunissa viikkopalaverissa tilanteestani. Vähän on tuntunut, että porukat on katelleet vatsan seutua siihen malliin, että saattanevat arvata. Esikoisen kanssa en kertonut muuta ku pomolle joskus 4 kk:n tienoilla. Jotkut ei sit arvanneet mitään ennen ku suurin piirtein 1 kk ennen äikkärille jääntiä. Oli sen verta väljiä vaatteita käytössä, heh..

Joo, mutta noista synnytysvalmennuksista; ei siellä mitään hengitys/puuskutusharjotuksia oo, niinku kaikissa leffoissa aina :) Meillä ainaski siel vaan juteltiin ja kateltiin jotain videoita ja saatiin kirjallista matskua. Ukkokultakin suhtautui aluksi nuivasti, mutta sanoi sen jälkeen että ihan jees se oli kuitenkin.

Heipsis!
Kävin eilen lääkärissä kuuntelemassa niitä koetuloksia, kaikki onneksi ok. Lääkäri sanoi että huimaus johtuu ylirasituksesta. Niinkuin itse vähän epäilinkin. Nyt yritetään uudelleen, huomenna työpäivä.

Mitä liikuntaa ootte harrastaneet? Joku puhui mammajoodasta, millaista se on? Ite aattelin ostaa ens kuussa jumppakortin. Tuntuu että tää väsymyskin vois helpottaa jos liikkuis vähän enemmän.

Oletteko ajatellut ottaa lapselle vakuutuksen jo ennen syntymää. Me ollaan just tänään menossa sitä hakemaan, on se hyvä turva, jos vaikka syntyessä tapahtuu jotain.

Perjantaina neuvola, sitä odotellessa.

Minna rv 16+5

Juurikin eilen puhuttiin miehen kanssa siitä lapsivakuutuksesta, että pitää muistaa sitten hankkia. Eikös se pitänyt olla valmiina kolme kuukautta ennen laskettua aikaa jos halusi vakuutuskauden alkavan heti syntymästä..?! Me siis ajateltiin siihen panostaa, mutta vasta keväämmällä sitten lähteä oikeasti vertailemaan eri vakuutusyhtiöitä.

Raskausajan liikuntani on ollut aika vaihtelevaa. Ensimmäiset pari kuukautta tuntui etten tehnyt yhtään mitään, mutta nyt olen pikkuhiljaa lisännyt liikettä kalenteriin. Lähinnä olen käynyt fysioterapeutin vetämällä jumpalla, kävelylenkeillä ja seuraavaksi olen elvyttämässä uintiharrastusta. Mitenkäs käsityöt -onko kukaan innostunut vielä neulomaan tai virkkaamaan vauvanvaatteita? Mä olen lankojenhankkimisvaiheessa eli pian voisi jo laittaa puikot heilumaan :)

Joo, vakuutus pitäisi hankkia. Vielä ei olla vertailtu noita vakuutuksia, mutta olenko ymmärtänyt oikein että sitä vakuutusta ei saa vaihtaa myöhemmin toiseen yhtiöön, vai onko tämä joidenkin vakuutusyhtiöiden tapa? Ystäväni sanoi, että he eivät voi (jostain syystä) vaihtaa lasten vakuutusyhtiötä. No, sehän selviää sitten kun niitä alkaa vertailemaan.

Liikunnasta. Täällä on yksi saamaton sohvaperuna. Olen kyllä liikkuvaa tyyppiä, mutta nyt olen jämähtänyt paikoilleni. Ratsastusta olen aktiivisesti harrastanut kauan, mutta nyt en ole pahemmin uskaltanut vieraiden hevosia ratsastella, kun omanikin myin. Mikään muu ei oiken jaksa kiinnostaa. Ehdotuksia?

Minä olen käynyt mammajoogassa tosin vasta kaksi kertaa eli en mä siitä hirveästi osaa sanoa. Jos jooga yhtään on tuttua (mulle ei kovin) niin se perustuu siis hathajoogaan, on vain suunniteltu erityisesti odottaville sopivaksi. Ja myös vasta synnyttäneet ovat tervetulleita vauvan kanssa. Sellaista tosi rauhallista se on... voikohan sitä ihan varsinaisesti edes liikunnaksi sanoa. Ihan hyvä olo siitä tulee, varsinkin tuo rentoutumisen harjoittelua on oikein hyvä juttu. Ja hengitykseen siinä paljon keskitytään, siitä pitäisi olla jonkin verran apua synnytyksessäkin jos noita asioita ehtii tuolla kurssilla hiffata.

Joogan lisäksi käyn kerran viikossa afrotanssissa, mutta se mulla on nyt pahoinvoinnin vuoksi jäänyt monta kertaa väliin. Viime viikolla olin pitkästä aikaa.

Noiden ohjattujen liikuntojen lisäksi tulee sitten jonkun verran käveltyä tosin aika rauhalliseen tahtiin, ei mulla mitään sauvojakaan ole.

Hanne kyseli käsitöistä. Mä olen kohtalaisen innostunut kutoja, mutta mä en tiedä, mitä mulle on oikein tapahtunut kun mua ei ole nyt raskauden aikana juuri kutominen innostanut! Katselen telkkaakin nykyisin mielummin ilman kudinta, vaikka ennen juuri telkkaa katsoessa sen usein kaivoin esille. Mutta ehkä se kutomisinnostus vielä tulee ja saa vauvallekin kudottua. Tosin eiköhän nuo tulevat mummotkin laita puikot heilumaan, vaikka kesävauvasta onkin kyse.

Täällä ihan sama juttu kuin Illusialla. Syksyllä ennen raskautta kudoin jo monet sukat ja aloitin itselleni villapaitaa (piiitkästä aikaa), mutta pahoinvointiin tyssäs kaikki. Miehen kummitytölle sain sentään sukat valmiiksi ennen joulua, mutta tuo oma neule ei ole edistynyt yhtään. Olevinaan oksettaakin ne langat (moniväristä). Ehkä jotain tasaväristä ja sileää lankaa voisi kutoa. Eilen kyllä innolla jo katselin lehtiä, että ehkä tässä kohtapuoliin alkaa puikot heilua ja kone surista. Niitä kestovaippojakin olen suunnitellut ja hyvähän niitä olisi tehdä valmiiksi nyt, kun on aikaa. En vain tiedä mikä olisi hyvä malli, odotan että pääsisin kestovaippayhdistyksen kokoukseen vähän kyselemään ja hypistelemään.

Liikunta on mullakin ollut lähinnä kävelyä. Kantritanssi on edelleen kuvioissa ja tällä viikolla ""pääsin"" jopa uimaan. Äiti houkutteli mukaan niin tuli viimeinkin mentyä.

Vakuutus on meilläkin tarkoitus ottaa tässä lähiaikoina. Vakuutusyhtiö on vielä päättämättä, mutta samasta otetaan, josta nyt otetaan taloonkin vakuutus.

Paketin ajattelin ottaa,mut se minttupuku ei oikien superisti miellytä,mut toivon et saan sen uudemman paketin!!!! rinnoissa juu täälläkin päin kuumotusta välillä.vihlontaa on alamsussa mut kai se jotenkin on siitä kun kohtu kasvaa sanoi ainakin neuvolatäti kun viimeviikolla kävin normaalis tarkastuksessa.

Joo kyllähän sinne synnytysvalmennukseen itekkin ajattelin et mennään ei pahemmin siitä olla puhuttu tulevan isukin kanssa,mut uskon et kaikki menee kyl hyvin:) isukki heitti tos ilmaan tollasen ehdotuksen kotisynnytyksestä,mut tottahan toki se mietityttäs vähäsen kun eka lapsi tulossa,mut ymmärrän kyllä ajatuksen kun sairaala ei oikein paikkana miellytä,kun hänellä muistot siitä inhottavsta ajasta,kun joutuis siellä olemaan diabeteksen todettua...ja olisihan se ajatuksena ihana jos vain kotona pystys synnyttämään ja kaikki sujuis hyvin:)

mä olen koko ajan kutonut jotain useana vuotena ja nyt kiva sit saada käyttöön ne.kun sit tietää kumpi tulee ni voi eritavalla tehdä ja ehtii sit talveksi kutoa vaik mitä.

Me käytiin eilen laittamassa anomus siitä vakuutuksesta sisään. Käsittelyssä menee kuulemma pari viikkoa.

If ei tosiaan tarjoa enää tuollaista vakuutusta, harmi. Muut yhtiöt taas vaativat, että kotivakuutus pitää olla samassa yhtiössä tai vakuutus on tuplat kalliimpi.

Veritas on mun tietääkseni ainut yhtiö joka ei tuota kotivakuutusta vaadi, hyvä niin, ei tarvitse ruveta muita vakuutuksia sen takia siirtämään.

Mä oon myös innokas neuloja. Vauvan peittoa aloitin vuoden vaihteessa, mutta eipä oo oikein edistynyt, jos vaikka nyt taas jatkaisi. =)